quote:ROTTERDAM - Twee Rotterdamse Zwarte Pieten zijn mishandeld na een uit de hand gelopen ruzie over het gooien van een handje pepernoten.
http://www.telegraaf.nl/b(...)eslagen__.html?p=6,2
Marcel Visser (24) vertelt in het AD hoe hij met zijn zus, zwager en schoonzus aanbelde bij een huis in Crooswijk voor een Pietenbezoek. Terwijl ze stonden te wachten kwamen er volgens de Rotterdammers twee Marokkaanse jongens langs die baldadig het pakpapier van een van de cadeautjes scheurden. Een van de Pieten gooide hierop boos een handje pepernoten naar de jongens toe.
Toen ze klaar waren met hun huisbezoekje en de Pieten naar hun auto wilden lopen, werden ze opgewacht door de twee jongens, die inmiddels wat vrienden hadden opgetrommeld. De zwager werd geschopt en geslagen, vertelt Marcel tegen de krant. Toen hij hem te hulp wilde schieten kreeg de Rotterdammer zelf ook klappen. Ze hebben aangifte gedaan, aldus het AD.
Zijn al toppics overquote:Op dinsdag 1 december 2009 11:40 schreef voice-over het volgende:
[..]
Die Zwitsers zijn zo gek nog niet.
Maar het zijn Marokkaanse straatterroristen.quote:Op dinsdag 1 december 2009 11:42 schreef alors het volgende:
Alsof deze jongens dagelijks naar de moskee gaanEn alsof deze kanslozen Nederland uit zouden gaan wanneer er een minarettenverbod komt
Het zal ook eens niet zo zijn, neef yussuf moet ook meedoen natuurlijk, ook al hebben ze er niks mee uit te staan.quote:werden ze opgewacht door de twee jongens, die inmiddels wat vrienden hadden opgetrommeld.
Gefeliciteerd. Je hebt zojuist je eigen topic verneukt tot een verzamelplaats van islamzeikerds.quote:Op dinsdag 1 december 2009 11:40 schreef voice-over het volgende:
[..]
Ja dus?quote:Op dinsdag 1 december 2009 11:43 schreef voice-over het volgende:
[..]
Maar het zijn Marokkaanse straatterroristen.
En wat heeft dat met minaretten te maken?quote:Op dinsdag 1 december 2009 11:43 schreef voice-over het volgende:
[..]
Ik voel me beledigd.quote:Op dinsdag 1 december 2009 11:44 schreef donthate het volgende:
Dat eigenlijk alles wat uit die islamtische kotshoek komt beperkt moet toelaten, in plaats van constant een vrije stroom hierheen te trekken? Ik kom elke dag marokkanen tegen, en het is gewoon opvallend dat er bijna nooit een normaal persoon tussen zit. Altijd walla-gepraat en gebrek aan respect naar mensen. En dit soort dingen verbazen mij niet eens meer, dan hoop ik dat we het stenigen wel overnemen en dat op de betreffende bontkraagjes mogen toepassen.quote:Op dinsdag 1 december 2009 11:44 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
En wat heeft dat met minaretten te maken?
Diep triest weerquote:
ROTTERDAM - Wat bedoeld was als ludieke actie om wat baldadige jeugd op hun nummer te zetten, is uitgedraaid op rake klappen. Twee Zwarte Pieten werden mishandeld en deden aangifte van mishandeling.
Voor Rotterdammer Marcel Visser en zijn zus, zwager en schoonzus, liep een jaarlijks familiefeestje uit op een regelrechte ramp. Zondagmiddag ging het verklede stel op weg naar familie in Crooswijk die in spanning op hun komst zat te wachten.
,,We stonden met pakjes voor de deur toen twee Marokkaanse jongens langsliepen,'' vertelt Visser vandaag in het Algemeen Dagblad. Hij is nog immer ontdaan door het daarop volgende voorval. ,,Een van de jongens scheurde in het voorbijgaan het papier van één van de cadeaus af''. Hierop wierp hij een handvol pepernoten naar de jongens en gingen vervolgens naar binnen.
Na het bezoek keerden de pietermannen terug naar hun auto. Met een omweg weliswaar. ,,We wilden die jongens niet nog een keer tegen het lijf lopen.'' Buiten had zich echter al een grote groep jeugd uit de buurt verzameld die de Sinterklaasknechten scherp in de gaten hield. Terwijl Visser en zijn groepje het op een rennen zette, vielen de lastpakken aan.
Gezien het aantal kinderen dat stond toe te kijken, overwoog Marcel even om niet terug te slaan. ,,Dat zou de reputatie van Zwarte Piet beschamen.'' Toen zijn zwager in de rug werd geschopt en rake klappen kreeg, gaf hij die afweging snel op. Na langdurig toeteren door een van de vrouwelijke Pieten en het bellen van 1-1-2 namen hun belagers de benen. Kort daarna deed het viertal aangifte. Compleet in pietenpak.
Behandel je medemens zoals jij behandeld wil worden.quote:Op dinsdag 1 december 2009 11:49 schreef donthate het volgende:
Is tog zo? wij nederlanders zijn zo hypocriet als wat van mij mag je ze kankermarrokanen noemen maar doe nietzo schijnheilig.Laats was er hier een topic over wat kaasjes gedaan hadden en toen waren de reacties veel milder
Ik hoor gelukkig bijna nooit iets over Nederlanders met bondkraagjes met capuchon op die een oud vrouwtje overvallen of iemand in elkaar slaan. Marokkanen is dit dagelijkse kost geworden, en daarom heb ik een zekere haat ontwikkeld tegen dat volk.quote:Op dinsdag 1 december 2009 11:44 schreef donthate het volgende:
Oke maak je druk hier over Kaasjes doen dit nietNee die zijn heilig
Zucht jullie kunnen echt niet tegen zelfspot he? IK ben ook Nederlander maar we zijn gewoon hypocrietquote:Op dinsdag 1 december 2009 11:49 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Ergo moeten we maar kaasjes genoemd worden, en wel respect opbrengen voor anderen?
Ik voel me gedemoniseerd.quote:
Nee de vallen je kinderen buiten die buitenspelenquote:Op dinsdag 1 december 2009 11:51 schreef Hpzone het volgende:
[..]
Ik hoor gelukkig bijna nooit iets over Nederlanders met bondkraagjes met capuchon op die een oud vrouwtje overvallen of iemand in elkaar slaan. Marokkanen is dit dagelijkse kost geworden, en daarom heb ik een zekere haat ontwikkeld tegen dat volk.
"Mama, waarom is zwarte piet in elkaar geslagen door die Marokkaanse jongens?"quote:Gezien het aantal kinderen dat stond toe te kijken, overwoog Marcel even om niet terug te slaan.
quote:Op dinsdag 1 december 2009 11:52 schreef donthate het volgende:
[..]
Nee de vallen je kinderen buiten die buitenspelen
Dan nog zijn het twee verschillende dingen. Omdat ze Marokkaans zijn neem jij aan dat ze ook naar de moskee gaan. Dat is natuurlijk nogal dom van je.quote:Op dinsdag 1 december 2009 11:51 schreef voice-over het volgende:
[..]
Die gasten oppakken en met heel hun familie terug naar land van herkomst ... plus hun minaretten.
Dit soort gasten zijn niet welkom hier in Nederland.
Dat lijkt me nou ook weer iets overdreven, maar het is natuulijk inmens triest. Heb het idee dat die eikeltjes allemaal achter elkaar aan lopen en er veel aan doen om dat hele sinterklaas gebeuren te provoceren. Een feest voor kleine kinderen.quote:Op dinsdag 1 december 2009 11:52 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Litteken voor het leven me dunkt,
Das k*t.quote:Op dinsdag 1 december 2009 11:50 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Behandel je medemens zoals jij behandeld wil worden.
quote:Op dinsdag 1 december 2009 11:58 schreef WammesWaggel het volgende:
Dat krijg je nou als je als Piet de deur uit gaat zonder roe, dan kan je jezelf niet verdedigen.
Is er geen verband tussen godsdienst en afkomst, in dit geval?quote:Op dinsdag 1 december 2009 11:43 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Gefeliciteerd. Je hebt zojuist je eigen topic verneukt tot een verzamelplaats van islamzeikerds.
Had je maar niet van die onnodige verbanden moeten trekken.
quote:Op dinsdag 1 december 2009 11:59 schreef ThaMadEd het volgende:
Deze jongens begrepen natuurlijk uitstekend dat degenen die als zwarte Piet verkleed waren de vertegenwoordiging waren van het eeuwenlange racistische traditionele sinterklaasfeest van Nederland. Strijdend tegen deze koloniale onderdrukking, die zij heden ten dage nog steeds ondervinden onder leiding van Geert Wilders, besloten zij actie te ondernemen. Met ferme charges vielen ze de mensen aan die de racistische koloniale onderdrukking onder het mom van een feest in stand hielden. Hiermee hoopten zij te voorkomen dat dit racistische feest, waarbij de zwarte Pieten de slaven van een rijke blanke man zijn, ooit nog plaats zou vinden.
Ik vind het een nobele daad.
Het waren boeddhistisce Marrokanen?quote:Op dinsdag 1 december 2009 11:53 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Dan nog zijn het twee verschillende dingen. Omdat ze Marokkaans zijn neem jij aan dat ze ook naar de moskee gaan. Dat is natuurlijk nogal dom van je.
Voor je lunch al drank op... zo fout.quote:Op dinsdag 1 december 2009 11:59 schreef ThaMadEd het volgende:
Deze jongens begrepen natuurlijk uitstekend dat degenen die als zwarte Piet verkleed waren de vertegenwoordiging waren van het eeuwenlange racistische traditionele sinterklaasfeest van Nederland. Strijdend tegen deze koloniale onderdrukking, die zij heden ten dage nog steeds ondervinden onder leiding van Geert Wilders, besloten zij actie te ondernemen. Met ferme charges vielen ze de mensen aan die de racistische koloniale onderdrukking onder het mom van een feest in stand hielden. Hiermee hoopten zij te voorkomen dat dit racistische feest, waarbij de zwarte Pieten de slaven van een rijke blanke man zijn, ooit nog plaats zou vinden.
Ouwe grappenmakertquote:Op dinsdag 1 december 2009 11:52 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
"Mama, waarom is zwarte piet in elkaar geslagen door die Marokkaanse jongens?"
Litteken voor het leven me dunkt, leg dat maar eens uit aan kindlief als ouder..
Wat een kansloze reactiequote:Op dinsdag 1 december 2009 11:40 schreef voice-over het volgende:
[..]
Dalai Kanenquote:Op dinsdag 1 december 2009 12:00 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Het waren boeddhistisce Marrokanen?
waarom zou Schmutzli beter zijn dan Zwarte Piet?quote:Op dinsdag 1 december 2009 11:40 schreef voice-over het volgende:
[..]
Lolquote:Op dinsdag 1 december 2009 11:59 schreef ThaMadEd het volgende:
Ik heb een nuchtere kijk op de zaken. Deze strijders tegen het koloniale racisme zouden allen als ridder in de orde van Oranje Nassau betiteld moeten worden!quote:Op dinsdag 1 december 2009 12:00 schreef Drukwerk het volgende:
[..]
Voor je lunch al drank op... zo fout.
...én een kruis op zijn mijterquote:Op dinsdag 1 december 2009 12:05 schreef WammesWaggel het volgende:
[ afbeelding ]
De Oostenrijkse sint heeft dan toch meer weerbare hulpjes...
Daar hadden ze ze ook gelijk de berg af kunnen flikkerenquote:Op dinsdag 1 december 2009 12:05 schreef WammesWaggel het volgende:
[ afbeelding ]
De Oostenrijkse sint heeft dan toch meer weerbare hulpjes...
quote:Was Michielos hier maar bij geweest.
Nederlandse straatterroristenquote:Op dinsdag 1 december 2009 11:43 schreef voice-over het volgende:
[..]
Wat dacht je van het feit dat er ontiegelijk veel probleemmarokanen zijn?quote:Op dinsdag 1 december 2009 11:49 schreef donthate het volgende:
[..]
Is tog zo? wij nederlanders zijn zo hypocriet als wat van mij mag je ze kankermarrokanen noemen maar doe nietzo schijnheilig.Laats was er hier een topic over wat kaasjes gedaan hadden en toen waren de reacties veel milder
En elke Nederlander is Christelijk?quote:Op dinsdag 1 december 2009 12:00 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Het waren boeddhistisce Marrokanen?
Je kan er vanuit gaan dat bijna elke Marokkaan naar de moskee gaat. Onder dwang van zijn ouders.quote:Op dinsdag 1 december 2009 12:10 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
En elke Nederlander is Christelijk?
Nederlanders durven dat niet. En die Marokkanen weten dat.quote:Op dinsdag 1 december 2009 12:11 schreef Big-Ern het volgende:
Wanneer wordt er nu eindelijk eens een keer terug gemept?
*kuch* Bullshit *kuch*quote:Op dinsdag 1 december 2009 12:11 schreef ThaMadEd het volgende:
[..]
Je kan er vanuit gaan dat bijna elke Marokkaan naar de moskee gaat. Onder dwang van zijn ouders.
Last van je keel? Dat de waarheid je niet aanstaat hoef je niet gelijk keelkriebels van te ontwikkelen hoor jongen is niet zo gezond.quote:*kuch* Bullshit *kuch*
Omdat Nederlanders weten dat als ze terugslaan zíj de klos zijn. En dat weten de Marokkaanse jochies ook.quote:Op dinsdag 1 december 2009 12:15 schreef Drukwerk het volgende:
[..]
Nederlanders durven dat niet. En die Marokkanen weten dat.
Een gebed zonder einde.
Hangt er vanaf wie terugslaat. Ook Marokkanen zijn gevoelig voor sterke mensen die niet bang voor hen zijn ook al zijn ze met zijn tienen.quote:Op dinsdag 1 december 2009 12:20 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Omdat Nederlanders weten dat als ze terugslaan zíj de klos zijn. En dat weten de Marokkaanse jochies ook.
Ik denk dat dat wel meevalt. Ik denk dat die ouders daar thee gaan drinken, en vervolgens de opvoeding aan de stoeptegels overlaten.quote:Op dinsdag 1 december 2009 12:11 schreef ThaMadEd het volgende:
[..]
Je kan er vanuit gaan dat bijna elke Marokkaan naar de moskee gaat. Onder dwang van zijn ouders.
Ze lopen harder dan ze hard slaan. Je moet gewoon heel dreigend op ze af stappen.quote:Op dinsdag 1 december 2009 12:21 schreef ThaMadEd het volgende:
[..]
Hangt er vanaf wie terugslaat. Ook Marokkanen zijn gevoelig voor sterke mensen die niet bang voor hen zijn ook al zijn ze met zijn tienen.
quote:Op dinsdag 1 december 2009 12:20 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Omdat Nederlanders weten dat als ze terugslaan zíj de klos zijn. En dat weten de Marokkaanse jochies ook.
In de meeste Marokkaanse gezinnen hebben ze nogal een wijdverspreide neukrange. Op hun 25e komt de eerste en op hun 55e de laatste.quote:Op dinsdag 1 december 2009 12:23 schreef ThaMadEd het volgende:
[..]
Ik snap ook dat ze gefrustreerd zijn dat ze als kind nooit bezocht zijn door Sinterklaas. Ik zou ook niets in die schoenen gooien met die walgelijke zweetgeur die ze verspreiden.
Nee, na het verscheuren van cadeautjes door de Marokkanen, helder licht.quote:Op dinsdag 1 december 2009 12:26 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Troll? Het is toch pas geëscaleerd na het gooien van de pepernoten?
Naar aanleiding van het scheuren van het pakpapier.quote:Op dinsdag 1 december 2009 12:26 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Troll? Het is toch pas geëscaleerd na het gooien van de pepernoten?
Ongefundeerd kan je die in ieder geval niet meer noemenquote:Op dinsdag 1 december 2009 12:29 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Welke reacties? Mensen die weer een reden hebben gevonden voor hun marokkanen-haat?
Sommige mensen missen de opvoeding dat ze met hen jatten van andermans spullen af moeten blijven.quote:Op dinsdag 1 december 2009 12:28 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Ja, doei, dan kan ik het schminken als zwarte piet ook als begin aanduiden. Doe even normaal zeg.
Naar aanleiding van het schminken als zwartepiet met mogelijk de intentie om een racistisch signaal uit te sturen. Zie ook: Anouk: 'Sinterklaas is racistisch baggerfeest'quote:Op dinsdag 1 december 2009 12:28 schreef ThaMadEd het volgende:
[..]
Naar aanleiding van het scheuren van het pakpapier.
Dat je er nog serieus op in gaat.quote:Op dinsdag 1 december 2009 12:29 schreef mazaru het volgende:
[..]
Sommige mensen missen de opvoeding dat ze met hen jatten van andermans spullen af moeten blijven.
Nee, alles.quote:Op dinsdag 1 december 2009 12:29 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Welke reacties? Mensen die weer een reden hebben gevonden voor hun marokkanen-haat?
Je hebt gelijkquote:Op dinsdag 1 december 2009 12:31 schreef Drukwerk het volgende:
[..]
Dat je er nog serieus op in gaat.
Zullen we dan maar zeggen dat het is begonnen met het binnenhalen van achterlijke ongeletterden? Dan steek ik de hand braaf in eigen boezem.quote:Op dinsdag 1 december 2009 12:31 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Iedereen met een afwijkende mening is een kuttroll, hebben we die ook gehad. Klaar nu, reageer inhoudelijk of reageer niet.
En daar moet je de gehele Marokkaanse gemeenschap op aankijken?quote:Op dinsdag 1 december 2009 12:29 schreef ThaMadEd het volgende:
[..]
Ongefundeerd kan je die in ieder geval niet meer noemen. Keer op keer voeden ze het zelf
Het zijn schoorsteenvegers, geen moorkoppen.quote:Op dinsdag 1 december 2009 12:32 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Als je niet inziet dat het Sinterklaasfeest racistische elementen kent, kan het grappig lijken. Is het echt grappig? Nee.
Nee, de Marokkanen zijn grappig, ze worden onderhand een grote zielige karikatuur waar ik alleen nog maar om lachen kan.quote:
Dan hadden ze braaf thuis moeten wachten voor de radiator.quote:Op dinsdag 1 december 2009 12:34 schreef Montov het volgende:
Waarom wordt de exhibisionistische zelfverrijking van ouders met hun uitdagend rijke cadeaus in deze tijden van crises zo vergoeilijkt?
En wat betekent pakpapier als je het niet mag afpakken?
Dat ze zwart zijn geworden door het roet van de schoorsteen is er natuurlijk pas veel later bij bedacht.quote:Op dinsdag 1 december 2009 12:34 schreef Ringo het volgende:
[..]
Het zijn schoorsteenvegers, geen moorkoppen.
Nee. Maar wel degenen die dat gedrag vertonen. En degenen die er niks aan doen om dat gedrag te voorkomen. Dan kom je toch al aan een aanzienlijk deel.quote:Op dinsdag 1 december 2009 12:34 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En daar moet je de gehele Marokkaanse gemeenschap op aankijken?
"Als je het niet met mij eens bent verlaat dit land dan", weet jij überhaupt wat een democratie betekent? Als ik zou willen zou ik een politieke partij kunnen beginnen met als enig punt het verbieden van het Sinterklaasfeest.quote:
Klopt voor sommige Marokkanen ja. Ram dan maar lekker terug.quote:Op dinsdag 1 december 2009 11:57 schreef Drukwerk het volgende:
Das k*t.
Marokkanen behandelen Nederlanders zoals ze zelf behandeld willen worden. Erop trappen en meppen dus.
Net als de meeste Marokkanen.quote:Maar Nederlanders willen normaal en met respect behandeld worden.
Voor sommigen ja; maar blijf maar lekker denken dat ze dat allemaal willen. En ja, dat zeg je niet expliciet; en nee, dat bedoel je wel degelijk.quote:Eindconclussie: Marokkanen blijven hakken en Nederlanders staan beduusd om zich heen te kijken.
Oke, dan wil ik dat jij vanmiddag naar een kampje vol vechtersbaas-Nederlandsers gaat en hen even flink gaat aanspreken op hun gedrag. Als je immers niks doet om het te voorkomen ben je zelf ook schuldig.quote:Op dinsdag 1 december 2009 12:36 schreef ThaMadEd het volgende:
[..]
Nee. Maar wel degenen die dat gedrag vertonen. En degenen die er niks aan doen om dat gedrag te voorkomen. Dan kom je toch al aan een aanzienlijk deel.
Nee. Maar uiteraard weet jij er vast wel één vergezochte te vinden.quote:Op dinsdag 1 december 2009 12:00 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Is er geen verband tussen godsdienst en afkomst, in dit geval?
Dan ben je een one-issue-partij. Coalitie met Wilders?quote:Op dinsdag 1 december 2009 12:37 schreef Meh7 het volgende:
[..]
"Als je het niet met mij eens bent verlaat dit land dan", weet jij überhaupt wat een democratie betekent? Als ik zou willen zou ik een politieke partij kunnen beginnen met als enig punt het verbieden van het Sinterklaasfeest.
Sinterklaas was een byzantijn, geen Turk. Al de Grieken en het grootste deel van de andere minderheden die nog in Turkije woonden zijn in de 19e en 20e eeuw door de Turken geassimileerd, vermoord, verjaagd.quote:Op dinsdag 1 december 2009 12:33 schreef WammesWaggel het volgende:
Waarom beschermen de Turruken de helpers van hun landgenoot niet tegen hun geloofs en tevens voorhuidmissende temperatuursgenoten?
Dat Sinterklaas een witte baard heeft ook. De man zag eruit als Ramses Shaffy in zijn beste jaren.quote:Op dinsdag 1 december 2009 12:36 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Dat ze zwart zijn geworden door het roet van de schoorsteen is er natuurlijk pas veel later bij bedacht.
Je zegt "ook", waarmee je mijn punt in ieder geval onderschrijft en dat vind ik al voldoende.quote:Op dinsdag 1 december 2009 12:42 schreef Ringo het volgende:
[..]
Dat Sinterklaas een witte baard heeft ook. De man zag eruit als Ramses Shaffy in zijn beste jaren.
Jij snapt het.quote:Op dinsdag 1 december 2009 12:40 schreef tho_Omas het volgende:
[..]
Dan ben je een one-issue-partij. Coalitie met Wilders?
Want uiteraard weet jij wel de echte reden van het zwart zijn van de Zwarte Pieten. Net als 10 anderen met 10 verschillende redenen.quote:Op dinsdag 1 december 2009 12:36 schreef Meh7 het volgende:
Dat ze zwart zijn geworden door het roet van de schoorsteen is er natuurlijk pas veel later bij bedacht.
Ik pleit dan ook voor het omkeren van de rollen. Maak de pieten wit en de sinterklaas zwart, als de kinderen ernaar vragen vertel je dat Sinterklaas ook in een schoorsteen is gevallen.quote:Op dinsdag 1 december 2009 12:44 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Want uiteraard weet jij wel de echte reden van het zwart zijn van de Zwarte Pieten. Net als 10 anderen met 10 verschillende redenen.
Al met al zou ik zeggen: laat het zo zoals het is. Als men nu Zwarte Pieten gaat verbieden vanwege het zwart zijn, pas dán wordt het kleine kinderen duidelijk dat zwart zijn iets aparts is (en dus racisme in de hand werkt). Op die leeftijd maken ze helemaal geen onderscheid tussen blank of zwart, dat boeit ze geen ene donder.
Maar goed, maak je maar hard om sinterklaas te verbieden, werk het racisme maar in de hand.
Misschien is het geen racisme volgens Van Dale, maar we kunnen met zijn allen makkelijk concluderen dat het een trieste kutopmerking is.quote:Op dinsdag 1 december 2009 12:40 schreef ThaMadEd het volgende:
U hebt gezocht op het woord: racisme.
RESULTAAT
ra·cis·me het; o 1 theorie die de superioriteit ve bep. ras verkondigt 2 discriminatie op grond van iems ras
Leg mij op basis van dit uit wat er racistisch is aan het verkondigen dat iemand in een zandbak leeft? Ach en veel intellect verwacht ik eigenlijk ook niet van iemand die criminele mocro's verdedigt.
Whehe Marokkanen zijn een ras, weten we dat ook weer.quote:Op dinsdag 1 december 2009 12:42 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Je gaat er blijkbaar vanuit dat ik mijn oorsprong (ras) heb in een land dichtbij een sahara, waarna je een denigrerende opmerking maakt als "zandbak" en samen met "ga terug naar" wil je je superioriteitsgevoel laten blijken.
Sterker nog, zwarte Piet heeft de overhand op pakjesboot nummer zoveel. Kinderen gaan er vanuit dat hij de shizzle distribueert op 5 december, hetgeen louter positieve associaties oproept.quote:Op dinsdag 1 december 2009 12:44 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Want uiteraard weet jij wel de echte reden van het zwart zijn van de Zwarte Pieten. Net als 10 anderen met 10 verschillende redenen.
Al met al zou ik zeggen: laat het zo zoals het is. Als men nu Zwarte Pieten gaat verbieden vanwege het zwart zijn, pas dán wordt het kleine kinderen duidelijk dat zwart zijn iets aparts is (en dus racisme in de hand werkt). Op die leeftijd maken ze helemaal geen onderscheid tussen blank of zwart, dat boeit ze geen ene donder.
Want dat is anders dan Zwarte Pieten en witte sint omdat ..... ? Omdraaien maakt toch geen ene ruk uit waar jij voor pleit?quote:Op dinsdag 1 december 2009 12:45 schreef Meh7 het volgende:
Ik pleit dan ook voor het omkeren van de rollen. Maak de pieten wit en de sinterklaas zwart, als de kinderen ernaar vragen vertel je dat Sinterklaas ook in een schoorsteen is gevallen.
Nou een Nederlander kan je ook niet zijn, sorry dat ik het zeg.quote:Op dinsdag 1 december 2009 12:44 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Oke: even voor jou en Whiskey, ik ben dus geen Marokkaan.
Ik kan je nu al vertellen dat die docu heel saai wordt.quote:Op dinsdag 1 december 2009 12:45 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Whehe Marokkanen zijn een ras, weten we dat ook weer.
Kom op mensen, laten we Sir David Frederick Attenborough er op af sturen voor een natuurfilm, de natuurlijke habitat en leefstijl van de Marokkaan als afzonderlijk ras.![]()
Vanaf Februari te zien op BBC2
Het word een soort "Urban Rambo" denk ik.quote:Op dinsdag 1 december 2009 12:46 schreef Drukwerk het volgende:
[..]
Ik kan je nu al vertellen dat die docu heel saai wordt.
Nou, tis veel zand en gebouwen die als zand eruit zien en mensen die erbij lopen alsof ze een buik vol zand hebben.quote:Op dinsdag 1 december 2009 12:47 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Het word een soort "Urban Rambo" denk ik.
Wel slim, een anti-Sinterklaas-partij oprichten, je hoeft dan maar 1 maand per jaar aan de slagquote:
Net als de Nederlandse Moslim Partij. Ik zou dan wel zorgen dat je je partijprogramma vooraf klaar hebt, anders kom je zelf de kamer nieteens in.quote:Op dinsdag 1 december 2009 12:49 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Wel slim, een anti-Sinterklaas-partij oprichten, je hoeft dan maar 1 maand per jaar aan de slag
Owja, dan mag jij mij eens uitleggen hoe een minarettenverbod die soort achterlijke kutmarokkanen gaat stoppen hun straatterrorisme uit te voeren?quote:Op dinsdag 1 december 2009 11:40 schreef voice-over het volgende:
[..]
Tolerantie heeft ook zo zijn grenzen. Typisch trouwens dat je mij aanvalt en niks over Meh7 zegt die criminele mocro's verdedigt en tegen Nederlandse waarden loopt aan te schoppen. Bovendien is wat ik zei in de verste verte niet racistisch. Maar hij heeft inderdaad zijn zin zoals W_T zei: de discussie is volledig off-topic en hij kan weer racismekaarten gooien (inmiddels heb ik al four of a kind).quote:Op dinsdag 1 december 2009 12:50 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Mensen die zulk soort crap als jij spuien ook niet, dat gaat namelijk volledig tegen de tolerante instelling van Nederland in.
Wat nu?
We kunnen ons aanpassen en iedereen gaan stenigen? Dan voelen onze medebewoners die zo anti-Sinterklaas zijn zich vast meer thuis.quote:Op dinsdag 1 december 2009 12:50 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Mensen die zulk soort crap als jij spuien ook niet, dat gaat namelijk volledig tegen de tolerante instelling van Nederland in.
Wat nu?
Integendeel. Ik ben een van de weinige die het grootste deel van de tijd schermt met argumenten.quote:Op dinsdag 1 december 2009 12:52 schreef Drukwerk het volgende:
[..]
Je begint ook aardig een troll te worden.
Er is geen melding van, en in de bron staat dat ze wegrenden, ik denk het dus niet. Die zitten nu thuis (of op straat.. duh) op te scheppen over hoe stoer het wel niet was.quote:Op dinsdag 1 december 2009 12:55 schreef Lavenderr het volgende:
Maar nog even terug naar het onderwerp.
Zijn die vervelende Marokkaantjes opgepakt?
Dat gaat met Sinterklaas niet lukken vrees ik. De meesten beschouwen Sinterklaas nog altijd als een waardevolle traditie.quote:
mag ik dan meegooien??quote:Op dinsdag 1 december 2009 12:55 schreef mazaru het volgende:
[..]
We kunnen ons aanpassen en iedereen gaan stenigen? Dan voelen onze medebewoners die zo anti-Sinterklaas zijn zich vast meer thuis.
Oh, dus als ik vind dat jij iets fout doet, mag ik je eigendommen vernielen.. Om vervolgens bij het geringste verzet mijn familie te mobiliseren en je in elkaar te beuken?quote:Op dinsdag 1 december 2009 12:30 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Naar aanleiding van het schminken als zwartepiet met mogelijk de intentie om een racistisch signaal uit te sturen. Zie ook: Anouk: 'Sinterklaas is racistisch baggerfeest'
En die tolerantie was bij jou schijnbaar wel heel erg laag.quote:Op dinsdag 1 december 2009 12:52 schreef ThaMadEd het volgende:
Tolerantie heeft ook zo zijn grenzen.
Ik noem het dan ook een kutopmerking. Die Van Dale-discussie is daarvoor al veel te vaak gevoerd.quote:Bovendien is wat ik zei in de verste verte niet racistisch.
En uiteraard doe je daar zelf niet aan mee. Man, hoe moeilijk is het nou hem links te laten liggen? Dan zal de discussie ook niet offtopic worden.quote:Maar hij heeft inderdaad zijn zin zoals W_T zei: de discussie is volledig off-topic en hij kan weer racismekaarten gooien (inmiddels heb ik al four of a kind).
Wil je een indruk van wat ik vind van dat overgrote deel? http://extra.volkskrant.n(...)e_valt_te_bestrijdenquote:Op dinsdag 1 december 2009 12:55 schreef Drukwerk het volgende:
[..]
Heb je gelijk een goede indruk wat het overgrote deel van het volk vind van jou en je mede allochtonen. Je getroll ten spijt.
Zie hier mijn reactie op dit soort crap:quote:Op dinsdag 1 december 2009 12:55 schreef mazaru het volgende:
We kunnen ons aanpassen en iedereen gaan stenigen? Dan voelen onze medebewoners die zo anti-Sinterklaas zijn zich vast meer thuis.
Gelukkig wel.quote:Op dinsdag 1 december 2009 12:56 schreef tho_Omas het volgende:
[..]
Dat gaat met Sinterklaas niet lukken vrees ik. De meesten beschouwen Sinterklaas nog altijd als een waardevolle traditie.
Ludiek verzet? Pepernoten kunnen hard aankomen, in tegenstelling tot het scheuren van pakpapier is het gooien van pepernoten een geweldadige handeling gericht tot een persoon. Met andere woorden het fysieke geweld jegens personen is gestart met het gooien van pepernoten.quote:Op dinsdag 1 december 2009 12:57 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
En vervolgens het ludieke verzet de oorzaak noemen![]()
![]()
*Proest*quote:Op dinsdag 1 december 2009 13:01 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Ludiek verzet? Pepernoten kunnen hard aankomen, in tegenstelling tot het scheuren van pakpapier is het gooien van pepernoten een geweldadige handeling gericht tot een persoon. Met andere woorden het fysieke geweld jegens personen is gestart met het gooien van pepernoten.
!Ga het een beetje lopen goedpraten wat die klotemocro's gedaan hebben!!quote:Op dinsdag 1 december 2009 13:01 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Ludiek verzet? Pepernoten kunnen hard aankomen, in tegenstelling tot het scheuren van pakpapier is het gooien van pepernoten een geweldadige handeling gericht tot een persoon. Met andere woorden het fysieke geweld jegens personen is gestart met het gooien van pepernoten.
Wat praat jij een onzin!quote:Op dinsdag 1 december 2009 13:01 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Die ene maand in het jaar waar kinderen zich verdacht koest houden, dat is toch veel meer waard dan een pakjesavond.quote:Op dinsdag 1 december 2009 13:00 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Voor ouders zou het wel fijn zijn, scheelt een heleboel geld in hun momenteel toch al krappe budget.
Dus Zwarte Pieten mishandelen kinderen tussen half november en 5 december continue??quote:Op dinsdag 1 december 2009 13:01 schreef Meh7 het volgende:
Daar begon het gebeuren mee, maar het fysieke geweld jegens personen begon met het gooien van pepernoten. Zijn we het daarover eens?quote:Op dinsdag 1 december 2009 13:04 schreef joers1 het volgende:
[..]
!Ga het een beetje lopen goedpraten wat die klotemocro's gedaan hebben!!
Niet de oorzaak gaan omdraaien. Ze zijn goed weggekomen met alleen pepernoten! Als ze kadootjes openmaken die niet van hun zijn, kun je reactie verwachten., Pepernoten strooien is dan gewoo nonschuldig. Ze hadden met hun poten van die spullen af moeten blijven, dáár begon het mee
Leuke poging, maar ik heb zo'n beetje het idee dat deze pieten het snoepgoed niet met dezelfde intentie gooiden. Richting kinderen wordt snoepgoed gestrooid, als een traktatie. Dat gaat in dit geval natuurlijk niet op.quote:Op dinsdag 1 december 2009 13:05 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Dus Zwarte Pieten mishandelen kinderen tussen half november en 5 december continue??
Kom op man, begrijp je zelf niet hoe belachelijk dit klinkt?
nee zijn we het niet over eens nee, omdat het niet ter zake doet. Als die kutmocro's overal vanaf waren gebleven was er niets aan de hand. Pepernoten strooien geweld noemen is gewoon zielig! Dan ben je écht heél sneu bezig om iets proberen goed te praten, wat NOOIT goed te praten valtquote:Op dinsdag 1 december 2009 13:06 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Daar begon het gebeuren mee, maar het fysieke geweld jegens personen begon met het gooien van pepernoten. Zijn we het daarover eens?
Nee sufferd. Het is fysiek geweld als je met je jatten aan andermans spullen zit. Als jij straks naar buiten loopt met een cadeautje voor je ome Achmed en ik scheur het pakpapier van zijn nieuwe waterpijp, dan zul jij vast niet glimlachend doorlopen.quote:Op dinsdag 1 december 2009 13:06 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Daar begon het gebeuren mee, maar het fysieke geweld jegens personen begon met het gooien van pepernoten. Zijn we het daarover eens?
Oh ja? Die weet je dan goed te verbergen.quote:
Ja wie weet, het kón in de ogen komen van een van die Marokkanen.. AANSLAG!quote:Op dinsdag 1 december 2009 13:08 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Leuke poging, maar ik heb zo'n beetje het idee dat deze pieten het snoepgoed niet met dezelfde intentie gooiden. Richting kinderen wordt snoepgoed gestrooid, als een traktatie. Dat gaat in dit geval natuurlijk niet op.
oh jee.. wat een geweld.. en dat zonder enige aanleiding.quote:Op dinsdag 1 december 2009 13:01 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Daar begon het idd mee, het feestje van anderen verpesten, daar zijn dit soort jochies meesters in.quote:Op dinsdag 1 december 2009 13:06 schreef Drukwerk het volgende:
[..]
Welnee.
Vernielen van andermans eigendom is strafbaar. Daar begon de escalatie mee.
Einde discussie, nu wegwezen.
Ik merk dat je nogal emotioneel reageert, terwijl ik rationeel reageer. Puur kijkend naar de feiten, wie koos er als eerst voor fysiek geweld jegens personen?quote:Op dinsdag 1 december 2009 13:08 schreef joers1 het volgende:
[..]
nee zijn we het niet over eens nee. als die kutmocro's overal vanaf waren gebleven was er niets aan de hand. Pepernoten strooien geweld noemen is gewoon zielig! Dan ben je écht heél sneu bezig om iets proberen goed te praten, wat NOOIT goed te praten valt
Dan ben je net zo vooroordeliger bezig als degenen die conitnue denken dat Marokkanen de schuldigen van iets zijn.quote:Op dinsdag 1 december 2009 13:08 schreef Meh7 het volgende:
Leuke poging, maar ik heb zo'n beetje het idee dat deze pieten het snoepgoed niet met dezelfde intentie gooiden.
Met zijn karikatuur zowaar onze eigen Osram zo onderhand.quote:Op dinsdag 1 december 2009 13:08 schreef Drukwerk het volgende:
[..]
Nee, hallo. Het is een Turk. Dat was al langer bekend.
Al die kleuters met vreselijke hoofdwonden ieder jaar.. Ik snap niet dat pepernoten niet als verboden wapens worden gekwalificeerd..quote:Op dinsdag 1 december 2009 13:08 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Ja wie weet, het kón in de ogen komen van een van die Marokkanen.. AANSLAG!
Dan moet je wel bij de les blijven, ik heb het over fysiek geweld jegens personen, wie begon daarmee?quote:Op dinsdag 1 december 2009 13:08 schreef mazaru het volgende:
[..]
Nee sufferd. Het is fysiek geweld als je met je jatten aan andermans spullen zit. Als jij straks naar buiten loopt met een cadeautje voor je ome Achmed en ik scheur het pakpapier van zijn nieuwe waterpijp, dan zul jij vast niet glimlachend doorlopen.
Is hem al 10x gezegt. Hij ontwijkt het niet voor niets.quote:Op dinsdag 1 december 2009 13:09 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
oh jee.. wat een geweld.. en dat zonder enige aanleiding.
Ik zou ze hebben aangeklaagd, bekogeld met pepernoten.. Of beter nog, ik zou hebben teruggegooid, met salmiakkogels, de echte, van Napoleon.. Die komen veel harder aan..
Je vergrijpen aan iemands eigendommen is net zo goed geweld hoor, en je kunt je beroepen op noodweer ook nog.
Alleen het gooien met pepernoten is natuurlijk wel heel erg excessief ja..
Nederland kennende, heeft elke stad in haar APV een artikel staan over de maximale strooikracht die uitgeoefend mag worden.quote:Op dinsdag 1 december 2009 13:10 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Al die kleuters met vreselijke hoofdwonden ieder jaar.. Ik snap niet dat pepernoten niet als verboden wapens worden gekwalificeerd..
Dat doe je toch ook als je van mening bent dat de pieten uit vriendelijkheid die jongens wat pepernoten gaven (in de vorm van gooien).quote:Op dinsdag 1 december 2009 13:09 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Dan ben je net zo vooroordeliger bezig als degenen die conitnue denken dat Marokkanen de schuldigen van iets zijn.
Precies, al die sinterklaasfeesten in de sporthallen, bloedbaden zeg ik je.quote:Op dinsdag 1 december 2009 13:10 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Al die kleuters met vreselijke hoofdwonden ieder jaar.. Ik snap niet dat pepernoten niet als verboden wapens worden gekwalificeerd..
Strooien is natuurlijk vooral een onderhandse beweging, nauwelijks geschikt om lichamelijk letsel mee te veroorzaken.quote:Op dinsdag 1 december 2009 13:12 schreef tho_Omas het volgende:
[..]
Nederland kennende, heeft elke stad in haar APV een artikel staan over de maximale strooikracht die uitgeoefend mag worden.
Dat ligt er natuurlijk aan. Bij oudere kinderen kunnen de kruidnoten bovenhands gepitched worden. Het komt dan aan op de vangkwaliteiten.quote:Op dinsdag 1 december 2009 13:14 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Strooien is natuurlijk vooral een onderhandse beweging, nauwelijks geschikt om lichamelijk letsel mee te veroorzaken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |