abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 1 december 2009 @ 17:07:14 #201
256363 ZoKanIkHetOok
Also twitterte Zarathustra.
pi_75187727
Oehhh, architectuur.

Evil!
  dinsdag 1 december 2009 @ 17:11:46 #202
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_75187917
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 15:29 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Dat is niet mijn standpunt. Wel is jouw beperking dat je niet snapt dat aan tolerantie op een gegeven moment een einde komt.

Wat zou jij doen als jiij persoon X jarenlang in je huis ontvangt. Je geeft hem te eten, te drinken en hij mag overnachten. Omgekeerd nodigt persoon X jou nooit uit in zijn huis, ook niet als je daarom vraagt. Zou jij dan nog voortaan elke keer persoon X gastvrij ontvangen?
Bij de meeste mensen kent tolerantie grenzen. Tolerantie moet van 2 kanten komen, anders werkt het niet.
Ten eerste verbind ik mij of Nederland niet met Christendom. Daar gaat je vergelijking al niet op, aangezien die impliceert dat het het christendom is dat hier de islam toelaat, terwijl dat andersom niet gebeurt.

Maar om maar even over die vergelijking heen te stappen: Ik zou Saudie-Arabie ook liever als een tolerant en open land zien. Maar dat is het niet en daar hebben wij ook nauwelijks controle op. Waar we wél controle op hebben is hoe we ons eigen land inrichten, en ik zie ons eigen land het liefst op basis van gelijkwaardigheid en gelijke kansen en rechten voor alle burgers.
pi_75188042
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 17:11 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Ten eerste verbind ik mij of Nederland niet met Christendom. Daar gaat je vergelijking al niet op, aangezien die impliceert dat het het christendom is dat hier de islam toelaat, terwijl dat andersom niet gebeurt.
Zo bedoel ik het helemaal niet. Ik heb nergens het Christendom erbij gehaald.

Ik heb het over Europa als continent. Dat bedoel ik. Los van het Christendom dus.
quote:
Maar om maar even over die vergelijking heen te stappen: Ik zou Saudie-Arabie ook liever als een tolerant en open land zien. Maar dat is het niet en daar hebben wij ook nauwelijks controle op. Waar we wél controle op hebben is hoe we ons eigen land inrichten, en ik zie ons eigen land het liefst op basis van gelijkwaardigheid en gelijke kansen en rechten voor alle burgers.
Zo zie ik het ook, net zoals jou. Maar wat nu het geval is, is eenzijdige tolerantie. Het is niet alleen maar nemen nemen nemen en niks willen geven. Tolerantie moet van 2 kanten komen, dan pas heb je een goede basis voor tolerantie!
Nu is dat niet het geval. En dan moet je juist NIET de hele tijd de tolerante huppelsinterklaas gaan willen uithangen, want dan geef je de "intolerante partij" alleen maar meer voldoening.
pi_75188092
Weet je dat met Saoedi's geld de bouw van vele moskeeen in Europa wordt gefinancieerd?

In eigen land (S-A) willen ze geen bouw van gebedshuizen van andersdenkenden, maar in Europa en de in de rest van de wereld plempen ze wel overal moskeeen neer.

Hoe krom is dat. En Europa laat zich hiermee nog voor de kar spannen ook.
pi_75188156
quote:
Zo zie ik het ook, net zoals jou. Maar wat nu het geval is, is eenzijdige tolerantie. Het is niet alleen maar nemen nemen nemen en niks willen geven. Tolerantie moet van 2 kanten komen, dan heb je een goede basis voor tolerantie!
Nu is dat niet het geval. En dan moet je juist NIET de hele tijd de tolerante huppelsinterklaas gaan willen uithangen, want dan geef je de "intolerante partij" alleen maar meer voldoening.
Amen. Bovendien geef je hen zo het idee dat ze overal mee kunnen wegkomen. Als je criminele jongeren een buurthuis geeft of een snoepreisje naar New York ben je gewoon niet goed bezig (understatement). Een Frans socioloog had ook een boek geschreven over dit onderwerp waarin hij probeerde te verklaren waarom het zo gigantisch mis is gegaan en dat ging ook daar over. Onze eenzijdige tolerantie en zij vatten dat vanuit hun cultuur op als zwakte waar ze overheen kunnen lopen. Geheel verrassend moest deze Franse socioloog onderduiken wegens ernstige bedreigingen.
quote:
Weet je dat met Saoedi's geld de bouw van vele moskeeen in Europa wordt gefinancieerd?

In eigen land (S-A) willen ze geen bouw van gebedshuizen van andersdenkenden, maar in Europa en de in de rest van de wereld plempen ze wel overal moskeeen neer.

Inderdaad. Ook een reden om extra wantrouwend te zijn. Ik heb trouwens laatst een youtube reportage gezien waarin een Arabier (niet-moslim) undercover ging in Tsjechische moskees en dit filmde. Het resultaat was te schokkend voor woorden
pi_75188280
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 17:16 schreef Zienswijze het volgende:

Dan zou je dus moeten zeggen dat zolang er geen kerken in Saoedi Arabië gebouwd mogen worden er ook geen moskeeën in Europa door S-A gefinancierd mogen worden.

Ten eerste, hoe controleer je dat? (Zie de swift-discussie in een ander topic)
Ten tweede, voor wie worden die kerken dan in Saoedi Arabië gebouwd?

[ Bericht 0% gewijzigd door PhysicsRules op 01-12-2009 17:27:49 (typo) ]
Anti-globalisten aller landen verenigt u!
bron
Mjin eerste AKQ: Algemene Kennis Quiz Deel 547
pi_75188389
quote:
Dan zou je dus moeten zeggen dat zoals er geen kerken in Saoedi Arabië gebouwd mogen worden er ook geen moskeeën in Europa door S-A gefinancierd mogen worden.
Eigenlijk zou dat wel een mooie voorwaarde zijn ja. Verder zijn er nogal wat dubieuze S-A investeerders. Radicalen die door geld te schieten flink wat vingers in de pap hebben over het te voeren beleid van de moskee.
quote:
Ten eerste, hoe controleer je dat? (Zie de swift-discussie in een ander topic)
Ten tweede, voor wie worden die kerken dan in Saoedi Arabië gebouwd?
Nooit gehoord van Kopten die in Egypte en het Midden-Oosten leven?
pi_75188475
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 17:18 schreef ThaMadEd het volgende:

[..]

Amen. Bovendien geef je hen zo het idee dat ze overal mee kunnen wegkomen. Als je criminele jongeren een buurthuis geeft of een snoepreisje naar New York ben je gewoon niet goed bezig (understatement). Een Frans socioloog had ook een boek geschreven over dit onderwerp waarin hij probeerde te verklaren waarom het zo gigantisch mis is gegaan en dat ging ook daar over. Onze eenzijdige tolerantie en zij vatten dat vanuit hun cultuur op als zwakte waar ze overheen kunnen lopen. Geheel verrassend moest deze Franse socioloog onderduiken wegens ernstige bedreigingen.
[..]

Inderdaad. Ook een reden om extra wantrouwend te zijn. Ik heb trouwens laatst een youtube reportage gezien waarin een Arabier (niet-moslim) undercover ging in Tsjechische moskees en dit filmde. Het resultaat was te schokkend voor woorden
Inderdaad.

Zelfde met moskeeen in Engeland. Je zou de documentaire Undercover Mosque eens moeten zien. In verscheidene Engelse moskeeen wordt haat gepreekt. En een ploeg van Channel 4 ging undercover in die moskeeen kijjken wat er allemaal gepreekt werd.

Europa heeft geen grip om de moskeen die op haar eigen grondgebied worden neergezet. In verscheidene moskeeen wordt het islamitisch imperialisme uit Saoedi-Arabie gepreekt.

Het is alleen maar nemen nemen nemen en niet willen geven. Je moet hard beleid voeren, wil je niet worden ondergelopen door een "intolerante partij".

Edit: ik zie in bovenstaande post dat je hier al het een en ander over weet

En de Zwitsers hebben bovendien via democratie gestemd. Niks een plan doorgejast van een elitegroepje o.i.d. Het volk heeft haar stem uitgebracht.
pi_75188542
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 17:24 schreef ThaMadEd het volgende:

[..]

Eigenlijk zou dat wel een mooie voorwaarde zijn ja. Verder zijn er nogal wat dubieuze S-A investeerders. Radicalen die door geld te schieten flink wat vingers in de pap hebben over het te voeren beleid van de moskee.
[..]

Egypte ja. Maar leven die ook in SA?
bron
pi_75188663
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 17:28 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

In S-A zijn bijna alle niet-moslims allang verdreven. Het begon al 1400 jaar geleden toen Mohammed oorlogen voerde tegen niet-moslims.
In het land waar de profeet leefde, willen sommige moslims dit land zoveel mogelijk islamitisch houden.

Enfin, er leven nog verscheidene niet-moslims in S-A. Is wel minder dan 1% van de totale bevolking. Maar ook zij hebben rechten om hun geloof te uiten.
pi_75188700
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 17:28 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Jazeker. Ook in Libanon, Syrië, Irak, Iran alsmede Saudi-Arabië.
pi_75188950
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 17:31 schreef ThaMadEd het volgende:

[..]

Jazeker. Ook in Libanon, Syrië, Irak, Iran alsmede Saudi-Arabië.
Ok, ik had eigenlijk verwacht dat ze er allemaal uitgegooid waren.
bron
pi_75189068
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 17:37 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Ok, ik had eigenlijk verwacht dat ze er allemaal uitgegooid waren.
Dat niet. Maar het wordt ze niet bepaald gemakkelijk gemaakt.
  dinsdag 1 december 2009 @ 17:42:30 #214
257624 telavivnick
hier is het altiojd warm
pi_75189111
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 17:24 schreef ThaMadEd het volgende:

[..]

[..]

de kopten ja die worden uitgemoord.aldaar.

hier bidden de (israelishe)moslims . in een moske maar ook op hun werk ,thuis ,langs de weg .
en echt ik heb ze nog nooit een mineret mee zien shouwen .
zo ik denk ze kunnen dat ook zonder zo'n ding doen
vredesoverleg whahahahahahahahahahahha
pi_75189131
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 17:41 schreef ThaMadEd het volgende:

[..]

Dat niet. Maar het wordt ze niet bepaald gemakkelijk gemaakt.
Ik bedoel trouwens specifiek Saoedi-Arabië. Van de andere Arabische landen weet ik dat ze wat toleranter zijn.
bron
pi_75189253
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 17:43 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Ik bedoel trouwens specifiek Saoedi-Arabië. Van de andere Arabische landen weet ik dat ze wat toleranter zijn.
Ja. In Saoedi-Arabie wonen verscheidene niet-moslims. En zij worden, in het land waar de profeet heeft geleefd en waar het hart van de islam ligt, niet bepaald tolerant behandeld m.b.t. hun geloof.
pi_75189320
Overigens begrijp ik nog steeds niet dat wanneer men rept over rel-Marokkaantjes, er direct een geloofsdiscussie op volgt. De islam en probleemjongeren zijn twee heel verschillende zaken.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_75189359
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 17:49 schreef KoosVogels het volgende:
Overigens begrijp ik nog steeds niet dat wanneer men rept over rel-Marokkaantjes, er direct een geloofsdiscussie op volgt. De islam en probleemjongeren zijn twee heel verschillende zaken.
Verkeerde topic?
pi_75189422
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 17:50 schreef ThaMadEd het volgende:

[..]

Verkeerde topic?
Nee hoor, hier wordt ook weer een of andere vage geloofsdiscussie aangezwengeld over christenen in het M-O en vice versa.
  dinsdag 1 december 2009 @ 18:09:49 #220
257624 telavivnick
hier is het altiojd warm
pi_75189925
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 17:52 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nee hoor, hier wordt ook weer een of andere vage geloofsdiscussie aangezwengeld over christenen in het M-O en vice versa.
ik sta er een beetje versteld van dat het niet de schuld van Israel is .
pi_75190255
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 17:49 schreef KoosVogels het volgende:
2 heel verschillende zaken?

Ze zijn toch moslims of niet? Of denk je dat het marsmannetjes zijn?
  dinsdag 1 december 2009 @ 18:23:13 #222
97934 ASroma
Flamboyant
pi_75190276
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 17:26 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Inderdaad.

Zelfde met moskeeen in Engeland. Je zou de documentaire Undercover Mosque eens moeten zien. In verscheidene Engelse moskeeen wordt haat gepreekt. En een ploeg van Channel 4 ging undercover in die moskeeen kijjken wat er allemaal gepreekt werd.

Europa heeft geen grip om de moskeen die op haar eigen grondgebied worden neergezet. In verscheidene moskeeen wordt het islamitisch imperialisme uit Saoedi-Arabie gepreekt.

Het is alleen maar nemen nemen nemen en niet willen geven. Je moet hard beleid voeren, wil je niet worden ondergelopen door een "intolerante partij".

Edit: ik zie in bovenstaande post dat je hier al het een en ander over weet

En de Zwitsers hebben bovendien via democratie gestemd. Niks een plan doorgejast van een elitegroepje o.i.d. Het volk heeft haar stem uitgebracht.
http://topdocumentaryfilms.com/dispatches-undercover-mosque/
pi_75190590
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 18:22 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

2 heel verschillende zaken?

Ze zijn toch moslims of niet? Of denk je dat het marsmannetjes zijn?
Dus wanneer ik rottigheid uithaal en mijn ouders zijn praktiserende christenen dan is het de schuld van het christendom?
  dinsdag 1 december 2009 @ 18:34:27 #224
179598 Deprater
werken fijn, niks doen beter
pi_75190652
Ik vind het wel gezellig al die herrie tegelijkertijd, laat maar komen hoor, godsdienstvrijheid moet kunnen, en vaak is het met een kwartiertje weer over

iedere nieuwbouwwijk moet er twee hebben, net als kerken
pi_75190765
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 18:33 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dus wanneer ik rottigheid uithaal en mijn ouders zijn praktiserende christenen dan is het de schuld van het christendom?
Je let niet goed op! De schuld an de kerktoren, namelijk. Dat dan ostentatieve landschapsvervuiling is.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_75190841
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 18:37 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Je let niet goed op! De schuld an de kerktoren, namelijk. Dat dan ostentatieve landschapsvervuiling is.
Nieuwe beeldenstorm, ditmaal gericht op gebedshuizen dan maar?
  dinsdag 1 december 2009 @ 18:41:02 #227
281809 W.Churchill
Cacatne ursus in silvis?
pi_75190922
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 18:39 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Volgens mij maakt de Islam geen gebruik van beelden?
pi_75190927
quote:

[..]

Er waren in Zwitserland wel wat relletjes, naar aanleiding van het referendum, maar om daarmee te refereren aan de Beeldenstorm lijkt mij schromelijk overdreven.
pi_75190974
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 18:41 schreef W.Churchill het volgende:

[..]

Duh, daarom stel ik ook dat de storm zich ditmaal moet richten op gebedshuizen. Maw: gewoon kerken en moskees slopen.
pi_75190983
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 18:41 schreef W.Churchill het volgende:

[..]

Het ging tijdens de Beeldenstorm niet enkel om de vernieling van beeldjes.
pi_75190990
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 18:41 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Er waren in Zwitserland wel wat relletjes, naar aanleiding van het referendum, maar om daarmee te refereren aan de Beeldenstorm lijkt mij schromelijk overdreven.
Echt joh? Wie gingen er rellen dan?
  dinsdag 1 december 2009 @ 18:43:42 #232
281809 W.Churchill
Cacatne ursus in silvis?
pi_75191032
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 18:42 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Duh, daarom stel ik ook dat de storm zich ditmaal moet richten op gebedshuizen. Maw: gewoon kerken en moskees slopen.
Nogal onzinnig, volgens mij is een verbod op minaretten trouwens niet gelijk aan het afbreken van minaretten, de vier die er nog staan zullen er ook blijven staan me dunkt.
  dinsdag 1 december 2009 @ 18:44:22 #233
257624 telavivnick
hier is het altiojd warm
pi_75191058
niet leuk voor de islamieten dat ze nu zonder torentjes moeten bidden ..
  dinsdag 1 december 2009 @ 18:45:45 #234
281809 W.Churchill
Cacatne ursus in silvis?
pi_75191119
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 18:44 schreef telavivnick het volgende:
niet leuk voor de islamieten dat ze nu zonder torentjes moeten bidden ..
Die "torentjes" blijven wel staan.
pi_75191159
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 18:42 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Echt joh? Wie gingen er rellen dan?
Ik weet het niet exact, maar wat ik en passant vernomen heb ging het om vandalisme tegen een moskee, ergens in Zwitserland.
pi_75191227
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 18:43 schreef W.Churchill het volgende:

[..]

Nogal onzinnig, volgens mij is een verbod op minaretten trouwens niet gelijk aan het afbreken van minaretten, de vier die er nog staan zullen er ook blijven staan me dunkt.
Nee, ik vind dat wij als seculier westen gewoon alle geloven omver moeten werpen. Laten we immers consequent zijn. Ik begin alvast met onze gingantische kerk in de binnenstad. Daarna ga ik naar de moskee aan de rand van de stad!
  dinsdag 1 december 2009 @ 18:49:12 #237
281809 W.Churchill
Cacatne ursus in silvis?
pi_75191265
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 18:48 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nee, ik vind dat wij als seculier westen gewoon alle geloven omver moeten werpen. Laten we immers consequent zijn. Ik begin alvast met onze gingantische kerk in de binnenstad. Daarna ga ik naar de moskee aan de rand van de stad!
Ah, nu je het in POL had over een utopie wordt die gedachte doorgetrokken naar de geloofsbelijdenis?
pi_75191267
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 18:33 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ben jij een christen? Er is wel een verschil tussen dat jij christen bent of dat je ouders christen zijn of dat je tante 500 jaar geleden christen was.

En nee, natuurlijk kan je de meeste dingen die rel-marokkanen uithalen niet aan islam linken. Maar sommige dingen kunnen wel voortkomen uit de gedachtengang van islam. Ik zeg niet dat islam zegt dat je dat moet doen, maar wel voortkomen uit de gedachtengang van islam.

Bijvoorbeeld dat sommige Marokkaanse jongens ongelovige meisjes (lees: Nederlandse meisjes) voor ongelovige hoer uitschelden. Omdat zij niet gesluierd rondlopen.
pi_75191398
quote:

[..]

Beeldenstorm??

Als er 1 groep is die aan beeldenstorm heeft gedaan (en nog steeds doen), zijn het de moslims wel. Omdat je in hun geloof geen beelden mag aanbidden. Kijk maar wat moslims allemaal met boeddha beelden in de loop der tijd in landen als afghanistan hebben uitgehaald.

En volgens mij moet je beter lezen. Moskeeen mogen in Zwitserland gewoon gebouwd worden, dus je praat volkomen onzin.
pi_75191520
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 18:49 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Ben jij een christen? Er is wel een verschil tussen dat jij christen bent of dat je ouders christen zijn of dat je tante 500 jaar geleden christen was.

En nee, natuurlijk kan je de meeste dingen die rel-marokkanen uithalen niet aan islam linken. Maar sommige dingen kunnen wel voortkomen uit de gedachtengang van islam. Ik zeg niet dat islam zegt dat je dat moet doen, maar wel voortkomen uit de gedachtengang van islam.

Bijvoorbeeld dat sommige Marokkaanse jongens ongelovige meisjes (lees: Nederlandse meisjes) voor ongelovige hoer uitschelden. Omdat zij niet gesluierd rondlopen.
Goed, je zal het wellicht beter weten dan ik. Maar mij bekruipt het idee dat de islam met hand en tand bestrijden de situatie enkel onaangenamer maakt. Daarmee wil ik niet zeggen dat we de islam telkens maar het hand boven het hoofd moeten houden. Maar de religie telkens in het verdomhoekje trappen doet de zaak ook weinig goed.

En ik christen?
pi_75191544
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 18:49 schreef W.Churchill het volgende:

[..]

Ah, nu je het in POL had over een utopie wordt die gedachte doorgetrokken naar de geloofsbelijdenis?
Zwijmel.....
pi_75191584
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 18:52 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Beeldenstorm??

Als er 1 groep is die aan beeldenstorm heeft gedaan (en nog steeds doen), zijn het de moslims wel. Omdat je in hun geloof geen beelden mag aanbidden. Kijk maar wat moslims allemaal met boeddha beelden in de loop der tijd in landen als afghanistan hebben uitgehaald.

En volgens mij moet je beter lezen. Moskeeen mogen in Zwitserland gewoon gebouwd worden, dus je praat volkomen onzin.
Was ook een grapje, dat snap je toch wel? Overigens ben ik trots op onze vaderlandse beeldenstorm en ons verzet tegen die katholieke klote-spanjaarden.
pi_75191632
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 18:48 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Als je nu zou zeggen dat je artikel 6 van de Grondwet 'omver zou werpen', omdat de vrijheid van meningsuiting om gelovigen te beschermen volstaat dan heb een medestander.
Om het 'verenigingsgebouw' van bepaalde groepen mensen te vernielen en wat dies meer zij lijkt me een hellend vlak, want er zullen dan ook wel argumenten te vinden zijn om de clubgebouwen van andere verenigingen te ontmantelen.
Dat lijkt me allemaal niet echt kies.
pi_75191824
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 18:57 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Als je nu zou zeggen dat je artikel 6 van de Grondwet 'omver zou werpen', omdat de vrijheid van meningsuiting om gelovigen te beschermen volstaat dan heb een medestander.
Om het 'verenigingsgebouw' van bepaalde groepen mensen te vernielen en wat dies meer zij lijkt me een hellend vlak, want er zullen dan ook wel argumenten te vinden zijn om de clubgebouwen van andere verenigingen te ontmantelen.
Dat lijkt me allemaal niet echt kies.
Ik was ook een beetje op de flauwe tour. Ben net als jij van mening dat het verbod op godslastering moet verdwijnen. Dat zeker.
pi_75192112
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 19:01 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik was ook een beetje op de flauwe tour. Ben net als jij van mening dat het verbod op godslastering moet verdwijnen. Dat zeker.
Volgens mij had de Kamer zich daarover al uitgesproken, maar ik had het niet over artikel 147 WvS maar over Artikel 6 van de Grondwet.
pi_75192258
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 19:08 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Volgens mij had de Kamer zich daarover al uitgesproken, maar ik had het niet over artikel 147 WvS maar over Artikel 6 van de Grondwet.
Ik was altijd bijzonder slecht in recht. Maar heb het even snel opgezocht. Is wel wat praktischer om die af te schaffen, in plaats van een beeldenstorm te houden.
  dinsdag 1 december 2009 @ 19:13:23 #247
281809 W.Churchill
Cacatne ursus in silvis?
pi_75192342
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 19:11 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik was altijd bijzonder slecht in recht. Maar heb het even snel opgezocht. Is wel wat praktischer om die af te schaffen, in plaats van een beeldenstorm te houden.
En vriendschappelijker en rechtvaardiger, via die weg is altijd verstandiger dan het recht in eigen handen te nemen, laat de rechters er maar over buigen.
pi_75192506
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 19:13 schreef W.Churchill het volgende:

[..]

En vriendschappelijker en rechtvaardiger, via die weg is altijd verstandiger dan het recht in eigen handen te nemen, laat de rechters er maar over buigen.
Helemaal waar. Zijn we ook gelijk van het gezeik af dat bepaalde geloven in het verdomhoekje worden geplaatst.
pi_75192621
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 18:54 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Goed, je zal het wellicht beter weten dan ik. Maar mij bekruipt het idee dat de islam met hand en tand bestrijden de situatie enkel onaangenamer maakt. Daarmee wil ik niet zeggen dat we de islam telkens maar het hand boven het hoofd moeten houden. Maar de religie telkens in het verdomhoekje trappen doet de zaak ook weinig goed.

En ik christen?
De islam met hand en tand bestrijden?

Religieuze groepen (althans die van etnische minderheden) krijgen alles wat ze willen. Vooral moslims. Subsidies, mogen gewoon hun gebedshuizen bouwen, gemanipuleerde praatprogramma's op TV om het imago van de islam vredelievend te laten lijken als moslims ergens weer een aanslag hebben gepleegd. Ze krijgen zowat alles. De islam wordt nergens in een verdomhoekje getrapt.

Vergeleken met islam die niet-moslims als 2e rangsburgers acht (dhimmi's) zijn wij uiterst tolerant. Het moet alleen niet zo zijn dat overal een moskee wordt neergezet. Maar zelfs dat mogen ze doen. De zwitsers spreken zich alleen uit tegen minaretten, niet eens tegen moskeeen.

We moeten hier met z'n allen leven. En dat is van beide kanten water bij de wijn doen. Dus ook van de moslims.
  dinsdag 1 december 2009 @ 19:21:21 #250
281809 W.Churchill
Cacatne ursus in silvis?
pi_75192651
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 19:17 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Helemaal waar. Zijn we ook gelijk van het gezeik af dat bepaalde geloven in het verdomhoekje worden geplaatst.
Dat is sowieso geneuzel (excuse my French) de Islam word inderdaad in een hoekje gestopt waar ze niet thuis horen, de acties van individuelen behoren niet te worden doorgetrokken op één lijn naar de gehele bevolking, immers ik voel me ook niet verantwoordelijk voor de acties van de vegan streaker om maar een persoon te noemen die op z'n zachts gezegd toch Nederlands is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')