abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75168830
SC Cambuur Leeuwarden

Club site
Club website: http://www.cambuur.nl

Cambuur Fankaart
Bestel hier een Cambuur Fankaart en krijg per wedstrijd 2 euro korting op je kaartje.

Het stadion

Capaciteit: 10.250

Wie zit waar

Comfort Gallery - Chooselife Vak 8 - Willempjewever Vak 12 of 13 - Freeflyer (als ik in Nederland ben, anders voor de internetradio) Vak 13 of 14 - Justmattie (uiteraard staand ) Vak 18 of 20 - neen Vak 13 bovenin - Uw_ergste_nachtmerrie

De selectie

Supporterssites Supporterssite: http://www.cambuuronline.nl Kern van Cambuur: http://www.kernvancambuur.nl Media Archief Cambuur: http://www.cambuurarchief.nl Cambuur Video Archief: http://www.youtube.com/user/cambuurvideoarchief // http://www.cambuur-video-archief.tk Cambuurplein: http://www.cambuurplein.com MI-Side: http://www.mi-side.nl

Nieuwssites
Leeuwarder Courant: http://www.leeuwardercourant.nl
Friesch Dagblad: http://www.frieschdagblad.nl
Wiebe Woudstra: http://www.wiebewoudstra.com

Live (uit)wedstrijden beluisteren
Radio Mercurius: http://www.mercuriusrtv.nl/radio/index.php
Omrop Fryslan: mms://mms.omropfryslan.nl/omropfryslanlive

Jan Riedstra
Op 21 mei 2009 overleed onverwacht Jan Riedstra, één van de vier oldboys, aan de gevolgen van een hartstilstand.

De vorige topics deel 1: [centraal] Cambuur Leeuwarden deel 2: [centraal] Cambuur Leeuwarden - 2 - Na 7 magere jaren..... deel 3: [centraal] Cambuur Leeuwarden - 3 - Zeg Stanley... deel 4: [centraal] Cambuur Leeuwarden - 4 - Promotie of niet?? dubbel: SC Cambuur #4. Waar het storm loopt voor het toetje (gesloten) deel 5: [centraal] Cambuur Leeuwarden - 5 - Promoveer voor Ome Jan! deel 6: [centraal] Cambuur Leeuwarden - 6 - was het niet nu, dan...? deel 7: [Centraal] SC Cambuur #7 Hoe zal het dit jaar gaan.. deel 8: [Centraal] SC Cambuur #8 De 2e periodetitel is voor ons

Meest recente openingspost hier in te zien. Wil je hem gebruiken, klik dan op de knop bewerken en kopieer de text naar het nieuwe topic

[ Bericht 49% gewijzigd door #ANONIEM op 01-12-2009 00:50:34 ]
  dinsdag 1 december 2009 @ 00:47:41 #2
236335 neen
schone schijn
pi_75168896
Het voetbal is de laatste tijd niet goed, Cambuur zal gaan zakken. Ik verwacht wel dat een plek voor de play offs er in zit.
het lijkt niet wat het is
  dinsdag 1 december 2009 @ 00:49:53 #3
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_75168934
Het voetbal is al anderhalf jaar dramatisch. Sinds de komst van Menzo zit er immers geen lijn in. We profiteren al weken van de vorm van De Vries. Helaas is die goeie vorm nu even weg(ondanks zijn knappe goal) en dan blijkt dat we een matige ploeg hebben.
Bedankt Hans.
pi_75177111
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 00:49 schreef bascross het volgende:
Het voetbal is al anderhalf jaar dramatisch. Sinds de komst van Menzo zit er immers geen lijn in. We profiteren al weken van de vorm van De Vries. Helaas is die goeie vorm nu even weg(ondanks zijn knappe goal) en dan blijkt dat we een matige ploeg hebben.
vleugelspitsen erin, achterhoede zo houden, beekmans niet meer opstellen in de basis en fischer en diaz een basisplaats geven en het spel moet minder voorspelbaar maken en dan zijn we er.
  dinsdag 1 december 2009 @ 14:27:12 #5
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_75181975
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 12:01 schreef willempjewever het volgende:

[..]

vleugelspitsen erin, achterhoede zo houden, beekmans niet meer opstellen in de basis en fischer en diaz een basisplaats geven en het spel moet minder voorspelbaar maken en dan zijn we er.
Vleugelspitsen hebben nog nooit goed gespeeld bij Cambuur, Dramaachi en De Misscher.

Beekmans is erg matig ja. Ik wil Van Boxel wel op zijn plek zien en dan Fischer en Hese centraal. Hese was trouwens goed gister.
Bedankt Hans.
pi_75199092
Het geluk van Menzo is voorbij. Nu komt het aan op zijn tactische inzicht en helaas heeft ie dat niet...

[ Bericht 25% gewijzigd door thespindoctor op 02-12-2009 00:50:10 (heb wat zitten proberen vandaar het wijzigen) ]
In public relations, spin is form of propaganda, achieved through providing an interpretation of an event or campaign to persuade public opinion in favor or against a certain organization or public figure.
pi_75202349
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 14:27 schreef bascross het volgende:
Hese was trouwens goed gister.
Inderdaad! Mooie wedstrijd speelde hij.
pi_75244450
al bekend wat de uitslag van het kort geding is?
  donderdag 3 december 2009 @ 14:11:53 #9
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_75246231
Nee.
Bedankt Hans.
pi_75255358
Het verslag op cambuuronline.nl van de afgelopen wedstrijd, kan het niet beter schrijven.

Morgen even opletten waar je je auto parkeert:
quote:
Zo'n honderd hooligans van Go Ahead Eagles zijn van plan morgen naar Leeuwarden te komen om het gevecht aan te gaan met honderd hooligans van Cambuur.
Laat ze het maar uitvechten op de middenstip, heb ik ook wat vermaak

En verder ter lering en vermaak:
quote:
Mark de Vries heeft de Bronzen Stier voor beste speler van de tweede periode gewonnen.
Kan Sandor weer spelen vrijdag?
  donderdag 3 december 2009 @ 18:46:29 #11
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_75255562
quote:
LEEUWARDEN -
De supportersvereniging van Go Ahead Eagles is donderdagmiddag door de bestuursrechter in het ongelijk gesteld.

De vereniging wilde dat de rechter het de supporters alsnog mogelijk zou maken de wedstrijd vrijdag tegen Cambuur te bezoeken. Met een kort geding hoopten ze een besluit van burgemeester Ferd Crone, die hun komst had verboden, ongedaan te maken.

De rechter acht het aannemelijk dat de verwachte verstoring van de openbare orde enkel kan worden tegengegaan door te voorkomen dat aanhangers van Go Ahead naar de gemeente Leeuwarden komen.
bron: http://www.leeuwardercour(...)ters-terecht-geweerd

Egels niet naar Leeuwarden. Heel goed Ferd. Wederom het landelijke nieuws gehaald met onzin. Dat was toch je bedoeling?

@willempjewever: die 200 zogenaamde hooligans zijn natuurlijk onzin. Bedacht door gemeente Leeuwarden en politie Leeuwarden, om Ferd's maatregelen te ondersteunen.
Bedankt Hans.
pi_75258528
op de site van de leeuwarder courant staat nu zelfs een gast die niet naar deze wedstrijd gaat omdat er hooligans komen, laat me niet lachen

nouja, we zien morgen wel. Ik ga er lekker heen en hopen op wat beter spel dan maandag, in iedergeval met vleugelspitsen weer.
  donderdag 3 december 2009 @ 20:44:07 #13
236335 neen
schone schijn
pi_75259706
pi_75273826
quote:
Morgen met de trein naar Leeuwarden, om 16.45 aanwezig zijn op spoor 4

Politiebusje klaarzetten, gelijk inladen en weg ermee

De komende maanden heb ik een nieuwe cambuurmaat bij het voetbal. Mijn schoonvader krijgt een nieuwe heup en de komende maanden gaat mijn oom mee. Heeft jarenlang met zijn bedrijf Cambuur gesponsord, kunnen we mooi even in de pauze het sponsorgedeelte binnen om een biertje te halen en even warm te worden.

Leuk interview trouwens met Menzo gisteren op tv (omrop fryslan).

En ik ga wat nieuws proberen, ik parkeer de auto tussen het station en de mediamarkt en ga dan lopend naar Cambuur. Dat schijnt niet zo ver lopen te zijn en dan ben ik wellicht eerder de stad uit. Normaliter sta ik altijd best lang te wachten in kleine file's na afloop.

Heeft iemand nog goede parkeertips?

[ Bericht 22% gewijzigd door willempjewever op 04-12-2009 10:10:13 ]
pi_75274776
En voor wie thuis nog een hobby zoekt:

link

pi_75276872
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 10:02 schreef willempjewever het volgende:

[..]

Morgen met de trein naar Leeuwarden, om 16.45 aanwezig zijn op spoor 4

Politiebusje klaarzetten, gelijk inladen en weg ermee

....

En ik ga wat nieuws proberen, ik parkeer de auto tussen het station en de mediamarkt en ga dan lopend naar Cambuur. Dat schijnt niet zo ver lopen te zijn en dan ben ik wellicht eerder de stad uit. Normaliter sta ik altijd best lang te wachten in kleine file's na afloop.

Heeft iemand nog goede parkeertips?
Haal je cambuur stuf uit de auto als de egeltjes die kant op komen
pi_75277296
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 11:40 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Haal je cambuur stuf uit de auto als de egeltjes die kant op komen
ik denk niet dat ze leeuwarden gaan halen als ze met 150 man in de trein stappen en ook nog eens op internet verkondigen op welk perron ze verzamelen en hoe laat
pi_75284148
Nieuwsbrief binnen:

Transferperiode
Met een nieuwe transferperiode in zicht gaan er ook hier en daar geruchten dat spelers van SC Cambuur wel eens zouden kunnen vertrekken. Er is echter niks concreets over te zeggen. Bij Cambuur heeft zich nog niemand gemeld voor wie dan ook. Het moge duidelijk zijn dat SC Cambuur niet iemand van de eerste achttien spelers zo maar laat vertrekken of er moet een behoorlijke transfersom tegenover staan. In dat geval gaan directie en staf de schaduwlijst, die wij hebben opgesteld, raadplegen. Cambuur gaat er echter vanuit dat er niets zal gebeuren

Contract onderhandelingen
Eind januari vindt er een gesprek plaats met trainer Stanley Menzo. De club is tevreden over de trainer en heeft het idee dat hij dat ook is over de club. Menzo koestert echter wel ambities en Cambuur weet dat hij een goede trainer is. In dat gesprek komt ook de selectie voor volgend seizoen aan de orde. Cambuur heeft twee lijstjes met spelers die ze wil behouden dan wel wil aantrekken. Het ene bevat de namen van spelers die de club aan zich wil binden als Cambuur in de Jupiler league blijft. Op het andere staan de namen van spelers die men graag wil contracteren mocht Cambuur promoveren naar de ere-divisie.

Johan Groote
Aan de ene kant betreurt SC Cambuur het vertrek van Johan Groote naar Sneek Wit Zwart waar hij hoofdtrainer wordt. Groote is jarenlang aan de club verbonden geweest, de laatste drie jaar als hoofd-scout. Aan de andere kant gunt Cambuur Groote die stap. Eigenlijk is de club ook wel een beetje trots dat iemand uit de eigen gelederen voor deze functie wordt gevraagd. Bovendien op Groote zal de club altijd een beroep kunnen doen.

Beloften
In januari wordt er ook gesproken over het Beloftenteam. De KNVB heeft SC Cambuur dispensatie verleend dit seizoen niet met een dergelijk team uit te komen. Op dit moment is het nog niet duidelijk of Zeist die dispensatie nog een keer zal verlengen. Bij promotie komt het Beloftenteam zeker terug. Anders wordt de kloof tussen de A-junioren en de eerste selectie te groot. Nu ligt dat anders, zeker nu de A-junioren uitstekend presteren en zelfs nog kans maken kampioen te worden.

Ierse Voetbalbond
Van 6 tot en met 12 december is SC Cambuur gastheer van een delegatie van de Ierse voetbalbond, ofwel The Football Association of Ireland. Door de contacten die Alfons Arts heeft met Wim Koevermans, die bij de Ierse bond werkzaam is, komen de Ieren naar Leeuwarden voor een kijkje in de keuken. Zij zullen met zoveel mogelijk mensen van Cambuur gesprekken voeren. Gemeten naar Ierse verhoudingen is Cambuur een grote club en bovendien een club die wel wat Brits-Iers aan doet. Wat vooral bij de Ieren tot de verbeelding spreekt is het feit Cambuur in no time een explosieve groei heeft doorgemaakt en het aantal toeschouwers van ruim 3000 naar bijna 9000 heeft weten te tillen.

Keurmerk Meer dan Voetbal
De Stichting Meer dan Voetbal, een loot aan de KNVB-stam, heeft SC Cambuur het keurmerk toegekend. De club is daar met recht trots op en zeer mee ingenomen. Cambuur is na PSV en FC Twente de derde club die die erkenning heeft gekregen. Meer dan Voetbal let met name op de maatschappelijke betrokkenheid van een club. Door tal van projecten heeft Cambuur aangetoond daar veel aandacht aan te besteden. Neem alleen het leerproject voor kansarme jongeren dat René van Rijswijk en Lodi Roembiak met het bureau Fourstar en de gemeente Leeuwarden heeft opgezet. Dat loopt meer dan uitstekend en zal ook in 2010 worden voortgezet. Het keurmerk bestaat uit een groen label dat gebruikt zal worden bij de lopende en nieuwe maatschapij-gerichte activiteiten. Het is een erkenning van onze inzet.

Commercie
Commercieel gaat het nog steeds goed met onze club. Als algemeen directeur zet ik wekelijks nog minstens drie keer mijn handtekening onder een nieuw sponsorcontract. Een leuk succes van onze commerciële afdeling is het aantrekken van de sponsor PTH Groep die de geluidsinstallatie van stekker tot box aan een kritisch onderzoek zal onderwerpen. Met name het geluid op de noord-, oost- en zuidtribune is een punt van zorg. Wij zullen voor de wedstrijd van vanavond tegen Go Ahead Eagles extra boxen plaatsen om, zij het tijdelijk, om het ongetwijfeld opnieuw weer talrijke publiek beter te kunnen bedienen. In overleg met de gemeente zijn de kassa's voor dit duel vanavond gesloten.

Hertgang
Met Royal FrieslandCampina wordt op een plezierige manier overleg gepleegd over de toekomst van de HerTgang. Het zuivelconcern is van plan te bouwen op het hoofdveld en een deel van het trainingsveld als aanvoerroute te gebruiken. Wij bekijken de alternatieven. Het is nog even de vraag of dit het komend seizoen al speelt of dat het nog een jaar wordt uitgesteld. De afgelopen drie jaar hebben wij in elk geval op een zeer aangename wijze met Royal FrieslandCampina samengewerkt.

Jeugd
Wat betreft onze junioren kunnen wij constateren dat het A-team boven verwachting presteert. Van de B-junioren verwachten wij dat zij zich zullen handhaven. De C-junioren moeten in staat zijn dit seizoen kampioen te worden. De beide D-teams presteren naar behoren, zeker bij D2 lijkt het een stuk beter te gaan. De Cambuurmeiden zitten tegen de winterstop aan. In februari wordt er voor de meiden weer een talentendag gehouden. Dit jaar overtrof de belangstelling daarvoor onze stoutste verwachten: 180 deelnemers uit zes provincies. Damesvoetbal zit in de lift, de Cambuurmeiden laten dat zien door prima te presteren. Twee van hen – Yvonne Ploeg en Jessica Jurg – zitten zelfs bij de nationale selectie van meisjes onder de 15 jaar. Niet alleen op het veld, maar ook op de tribune zie je veel vaker vrouwen. Een teken dat voetbal ook steeds meer een sport van mannen én vrouwen wordt.
pi_75284203
Kassa's vanavond dus dicht, egel hoeligans

En er moeten ook boxen in vak 8 op west komen en snel ook, niet alleen op noord, zuid en oost. Net info@cambuur.nl even gemaild met de vraag of ze deze box ook willen meenemen in de controle.

En een wat ouder bericht van gisteren:
quote:
De directie van SC Cambuur Leeuwarden verwacht een vol stadion voor de topper tegen Go Ahead Eagles aanstaande vrijdag. Het duel begint om 19.30 uur. Op dit moment zijn er ruim 9.300 kaarten verkocht voor deze wedstrijd. De Noord tribune is inmiddels uitverkocht. Voor West zijn er nog 600 kaarten beschikbaar. Voor Zuid 50 en voor Oost ook ongeveer 50 kaarten. U kunt vrijdagavond i.v.m. de veiligheidsmaatregelen geen kaarten kopen. De kassa's zijn dan gesloten! Vrijdag overdag kunt u alleen bij onze administratie tot 17.00 uur terecht voor kaarten. U wordt wel verzocht een geldig legitimatie bewijs te tonen. Op donderdag is onze administratie tot 18.00 uur geopend. In verband met de verwachte drukte roepen wij onze supporters op om tijdig de gang richting het Cambuur stadion te maken.
  vrijdag 4 december 2009 @ 21:48:40 #20
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_75299320
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 14:54 schreef willempjewever het volgende:
Kassa's vanavond dus dicht, egel hoeligans

En er moeten ook boxen in vak 8 op west komen en snel ook, niet alleen op noord, zuid en oost. Net info@cambuur.nl even gemaild met de vraag of ze deze box ook willen meenemen in de controle.

En een wat ouder bericht van gisteren:
[..]
Het wegblijven van de echte supporters heeft jullie in ieder geval niet geholpen.
Alhoewel, een punt voor Cambuur is ook netjes gezien Cambuur's prestaties van de laatste weken.
pi_75301455
Leuke wedstrijd, 1e helft eredivisiewaardigspel van Cambuur. De egels waren minder, helaas niet de verdiende 3 punten behaald.

En de scheidsrechter en grensrechter op oost (bij de noord tribune) waren om te huilen, heb ze diverse foute beslissingen zien nemen. Maarja, ik heb het weleens erger gezien.

2e helft wat slordiger, jammer. Maachi had gewisseld moeten worden en Menzo moet eens eerder beginnen met wisselen dan pas de 80e minuut... maarja, daar denkt iedereen volgens mij zo over behalve Menzo.

Erg goede sfeer vanavond, heerlijk!

En wil de ME de volgende keer mijn auto niet insluiten met ME busjes

de 30 egel hoeligans zijn trouwens op het station in deventer tegengehouden
  vrijdag 4 december 2009 @ 23:07:00 #22
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_75301951
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 22:49 schreef willempjewever het volgende:
Leuke wedstrijd, 1e helft eredivisiewaardigspel van Cambuur. De egels waren minder, helaas niet de verdiende 3 punten behaald.

En de scheidsrechter en grensrechter op oost (bij de noord tribune) waren om te huilen, heb ze diverse foute beslissingen zien nemen. Maarja, ik heb het weleens erger gezien.

2e helft wat slordiger, jammer. Maachi had gewisseld moeten worden en Menzo moet eens eerder beginnen met wisselen dan pas de 80e minuut... maarja, daar denkt iedereen volgens mij zo over behalve Menzo.

Erg goede sfeer vanavond, heerlijk!

En wil de ME de volgende keer mijn auto niet insluiten met ME busjes

de 30 egel hoeligans zijn trouwens op het station in deventer tegengehouden
Grappig, dat zie ik echt totaal anders. De Eagles speelde de eerste helft lekker gecontroleerd.
Vergeet niet dat we de 13e man miste en dat je uit speelt.

Wat dat betreft is het gewoon weer een wanprestatie voor Camboer.
pi_75302100
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 23:07 schreef Blinker het volgende:
Grappig, dat zie ik echt totaal anders. De Eagles speelde de eerste helft lekker gecontroleerd.
Vergeet niet dat we de 13e man miste en dat je uit speelt.

Wat dat betreft is het gewoon weer een wanprestatie voor Camboer.
De 1e helft speelden ze beiden erg goed, echt genieten was het. Ondanks dat er niet gescoord werd heb ik een hele leuke avond gehad. Jammer dat het de 2e helft een stuk minder was (aan beide kanten). Cambuur vond ik wel de betere ploeg de 2e helft.

En laten we maar hopen dat die ongein met combi's en het verbieden van supporters om de club aan te moedigen eens afgelopen is. Dit verbod ging nergens over.
  vrijdag 4 december 2009 @ 23:19:29 #24
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_75302391
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 23:11 schreef willempjewever het volgende:

[..]

De 1e helft speelden ze beiden erg goed, echt genieten was het. Ondanks dat er niet gescoord werd heb ik een hele leuke avond gehad. Jammer dat het de 2e helft een stuk minder was (aan beide kanten). Cambuur vond ik wel de betere ploeg de 2e helft.

En laten we maar hopen dat die ongein met combi's en het verbieden van supporters om de club aan te moedigen eens afgelopen is. Dit verbod ging nergens over.
Je kan inderdaad niet zeggen dat het niet spannend was

Wat wel het probleem is dat het verbieden van wedstrijds in vervolg ook als jurisprudentie gebruikt kan worden voor andere clubs. Mooie boel zou dat zijn..

Laten we hopen dat dit een incidentje is, want het is anti-reclame voor Cambuur en voor de hele competitie in het algemeen.
  zaterdag 5 december 2009 @ 11:12:26 #25
236335 neen
schone schijn
pi_75309045
GAE kwam voor een punt en die hebben ze meegenomen, de wedstrijd was er niet minder spannend om en Cambuur kon zonder Sandor ook weinig, die brengt toch een stuk voetbal met zich mee altijd.

Een vriend van me die uit Zwolle kwam en meeging zei wel dat er in Zwolle allemaal politie op het station aanwezig was evenals van die security gasten in de trein. Maar goed, de volgende keer gewoon uit supporters erbij want dat is een stuk leuker.
  zaterdag 5 december 2009 @ 12:10:46 #26
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_75310475
Klopt, ze hadden aangekondigd om 10 voor 5 op station Deventer af te spreken, maar dit was om de politie op een vals spoor te zetten.
Ze zijn via Raalte naar Zwolle gegaan en volgens mij zijn ze daar blijven 'hangen'
  dinsdag 15 december 2009 @ 03:42:26 #28
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_75639208
dood hier

1-5.
Bedankt Hans.
pi_76416212
Waar is iedereen?

Cambuur bijna bankroet, Fischer loopt weg en op Fok is geen Cambuurfan meer te bekennen?
Mijn vrouw gaat 15 januari mee naar Cambuur en ze kijkt nooit voetbal
  maandag 4 januari 2010 @ 21:42:44 #30
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_76416374
Bankroet? Het stadion wordt toch binnen een week verkocht? Alleen de gemeente moet nog toestemming geven. Fischer weg is belachelijk inderdaad.
Bedankt Hans.
  maandag 4 januari 2010 @ 21:43:45 #31
236335 neen
schone schijn
pi_76416429
Fischer ook weg? De rest heb ik nog wel gevolgd maar het begint pas vrijdag weer
pi_76418771
quote:
Op maandag 4 januari 2010 21:43 schreef neen het volgende:
Fischer ook weg? De rest heb ik nog wel gevolgd maar het begint pas vrijdag weer
Hoe bedoel je ook weg? Ik weet niet beter dan dat hij de enige is?

Ik zag het op pagina 303 van omrop fryslan. Hij gaat naar .... .Emmen
Cambuur wilde niet gelijk met contract komen, de sukkels. Maar er komt nu een speler uit de 1e divisie? Ik heb het niet zo gevolgd.
pi_76422515
Fisscher weg (Emmen)
de Wagt weg (Oss)
ter Heide (Emmen wil hem huren)
Mboua (Fortuna)

Die lul van een Pama met zijn praatjes. Ik hoor het hem nog zeggen "Voor elke speler die weg gaat komt er een betere terug". Voorlopig zijn er vier weg en heb ik nog niets terug gezien.

Om kampioen te worden heb je een goede bank nodig...
In public relations, spin is form of propaganda, achieved through providing an interpretation of an event or campaign to persuade public opinion in favor or against a certain organization or public figure.
pi_76436871
mijn god

Ik snap niet dat er spelers voor Emmen kiezen, dikke kans op degradatie en daar gaat je waarde als voetballer zijnde.

En Haarlem krijgt 5 spelers van Ajax? Komop zeg. Ik vind het maar niks, vage competitie is het geworden? Er gaan toch 3 teams degraderen dit jaar uit de jupiler league?

Wordt het nog wat druk de 15e in Leeuwarden?
  dinsdag 5 januari 2010 @ 15:27:22 #35
236335 neen
schone schijn
pi_76440027
VD Wal ook nog naar Oss.

15e tegen Fortuna met Marc... zouden ze die mits verhuur van Ter Heide nog terug kunnen halen? Geen idee of het druk wordt maar ik ben er sowieso wel ik heb er wel weer eens zin in
quote:
Op maandag 4 januari 2010 22:25 schreef willempjewever het volgende:

[..]

Hoe bedoel je ook weg? Ik weet niet beter dan dat hij de enige is?

Ik zag het op pagina 303 van omrop fryslan. Hij gaat naar .... .Emmen
Cambuur wilde niet gelijk met contract komen, de sukkels. Maar er komt nu een speler uit de 1e divisie? Ik heb het niet zo gevolgd.
Cambuur heeft hem vorig seizoen nog een aanbieding gedaan die hij afsloeg, toen hij gebleseerd raakte mocht hij dus op amateurbasis bij Cambuur blijven. Jammer dat hij nu weggaat en dan ook nog naar Emmen
  dinsdag 5 januari 2010 @ 17:03:29 #36
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_76444235
Ter Heide naar Dkv 2.
Bedankt Hans.
pi_76465136
vd Wal was ik nog vergeten, die is ook weg inderdaad.

De enige die er voor in de plaats is gekomen is van Nieuwstad.

5 weg, 1 terug. Slecht verhaal
  woensdag 6 januari 2010 @ 13:02:18 #38
236335 neen
schone schijn
pi_76478438
Reza komt dus over van GAE en ze zijn nog bezig met een verdediger uit de JL. Opzich wel leuk dat Reza komt omdat hij toch al een hele poos in Leeuwarden woont.
pi_76478606

Gelijk even doorgemaild aan de collega's uit Deventer

Maar waar is de verdediger uit de 1e divisie?
  woensdag 6 januari 2010 @ 15:18:10 #40
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_76484070
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 13:06 schreef willempjewever het volgende:

Gelijk even doorgemaild aan de collega's uit Deventer

Maar waar is de verdediger uit de 1e divisie?
Bij die paar miljoen schuld kan nog wel een schepje bovenop
  woensdag 6 januari 2010 @ 15:30:22 #41
236335 neen
schone schijn
pi_76484580
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 15:18 schreef Blinker het volgende:

[..]

Bij die paar miljoen schuld kan nog wel een schepje bovenop
Goeie post man.
  woensdag 6 januari 2010 @ 15:41:37 #42
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_76485033
Ik ben chagrijnig!
Maar het heeft wel een kern van waarheid.
pi_76502231
Cambuua!
pi_76508116
Goed, stadion is verkocht voor 7.2 miljoen, Reza is gepresenteerd, selectie gaat naar Turkije Portugal toe voor een trainingskamp doordat er op de borrel een paar gulle sponsoren waren. Dat was het nieuws van de nieuwjaarsborrel.

[ Bericht 1% gewijzigd door thespindoctor op 07-01-2010 19:42:11 (wijziging) ]
pi_76515891
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 23:59 schreef thespindoctor het volgende:
Goed, stadion is verkocht voor 7.2 miljoen, Reza is gepresenteerd, selectie gaat naar Turkije toe voor een trainingskamp doordat er op de borrel een paar gulle sponsoren waren. Dat was het nieuws van de nieuwjaarsborrel.
niet voor 8 miljoen dus, vandaag een artikel in de leewarder courant.

de schuld is dus weer weg
pi_76533573
RTL stopt met live uitzenden Jupiler League

RTL Cambuur stopt ermee
Jammer alhoewel we nu wel van dat achterlijke half acht tijdstip af zijn.
pi_76554980
Is de kassa van het stadion vandaag gewoon tot 17:00 open of niet omdat er geen wedstrijd deze week is?
  vrijdag 8 januari 2010 @ 13:22:02 #48
236335 neen
schone schijn
pi_76560541
Als het goed is is hij vandaag open, kaartverkoop startte op 4 januari.
pi_76612567
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 13:22 schreef neen het volgende:
Als het goed is is hij vandaag open, kaartverkoop startte op 4 januari.
Mijn schoonvader gaat niet mee, kan dus wel op zijn seizoenskaart (al is die voor 65+, maar ik meen dat het er niet opstaat).

Heb er wel zin in, maar even zien of het doorgaat. Als het dit weer als nu is, dan zie ik er weinig van terecht komen in het stadion.
  zaterdag 9 januari 2010 @ 21:20:14 #50
236335 neen
schone schijn
pi_76612657
Inderdaad, dat is wel jammer.... vorig jaar met de wedstrijd tegen Zwolle was het precies hetzelfde verhaal. Waarschijnlijk ga ik er dan ook niet heen als hij een keer doordeweeks is omdat me dat gewoon teveel reistijd kost. Maar goed wie weet is het volgende week gewoon lekker 30 graden
pi_76612796
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 21:20 schreef neen het volgende:
Maar goed wie weet is het volgende week gewoon lekker 30 graden
Ik hoop maar wel dat het doorgaat, heb al een oppas geregeld en als ik op de dag zelf moet annuleren vind ik het wel zo netjes dat ik haar toch betaal. Dus ze zetten maar door hoor, gewoon op een hard veld spelen

Maar 30 graden is wel beter op de tribune dan met -10, kan je 20 lange onderbroeken aan hebben, je vriest kapot.
pi_76713887
Woensdag wordt besloten of Cambuur vrijdag gaat spelen, ik denk van niet trouwens... kans is erg klein volgens teletekst.
pi_76744987
Nou, dikke rotzooi... Cambuur heeft al contact gehad met de KNVB omdat ze de wedstrijd liever afgelast zien ivm het veld. En op tv hoorde ik gisteren de voorspelling dat het tot en met februari dit weer gaat blijven... wanneer ze de wedstrijden gaan inhalen? Ik heb geen idee. Geen zomerstop dit jaar
pi_76757584
quote:
Cambuur wil Michael Jansen op huurbasis terughalen. De verdediger die afgelopen zomer na een succesvol seizoen in Leeuwarden naar FC Groningen verkaste, komt bij zijn nieuwe club weinig aan spelen toe.

,,Michael zelf wil dolgraag”, zegt Cambuur-directeur Alex Pama. ,,Vandaag hoor ik waarschijnlijk of Groningen hem laat gaan.” Als Jansen komt, is de kans klein dat testspeler Alper Göbel, die mee was op trainingskamp in Portugal, een contract krijgt aangeboden.
Goede zaak vind ik.

En nu nog vrijdag spelen
  woensdag 13 januari 2010 @ 12:28:25 #55
236335 neen
schone schijn
pi_76757611
Die zie ik graag terugkomen!
pi_76766364
Net gelezen op voetbalzone idd! Geweldig nieuws als dit werkelijkheid wordt
pi_76776726
quote:
Go Ahead Eagles spant overigens toch geen arbitragezaak aan tegen Reza Ghoochannejhad, die vorige week door Cambuur werd overgenomen. De club uit Deventer betichtte hem van contractbreuk. Met zijn zaakwaarnemer Erkan Alkan zou Go Ahead een mondeling akkoord overeen zijn gekomen voordat Ghoochannejhad tekende in Leeuwarden. De aanvaller zelf gaf echter nooit zijn jawoord.
Ik noem hem maar Reza, Ghoochannejhad komt wat lastig uit de mond...

En Oss - Eagels afgelast, benieuwd wanneer we meer horen over de wedstrijd van vrijdag. Morgenochtend dan maar...
pi_76806763
quote:
De wedstrijd Cambuur-Fortuna Sittard gaat vrijdagavond definitief niet door. De KNVB heeft donderdag besloten tot een algehele afgelasting van het programma in de eerste divisie.

De winterse omstandigheden hebben de velden onbespeelbaar gemaakt en de voorspellingen geven weinig hoop op verbetering op korte termijn. De betrokken clubs hebben bovendien kenbaar gemaakt het programma ‘liever bij elkaar' te houden.

Cambuur drong begin deze week al aan op het afblazen van de wedstrijd tegen Fortuna en ondersteunde dat verzoek met een brief van BV Sport, verantwoordelijk voor de toestand van de grasmat. De Leeuwarder club achtte het onverantwoord om te spelen.

De wedstrijden worden vermoedelijk op maandag 8 februari ingehaald.
  donderdag 14 januari 2010 @ 14:37:30 #59
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_76807108
Niet meer dan logisch, veld is niet bespeelbaar. Daarnaast is toch te koud.
Bedankt Hans.
pi_76838902
quote:
Michael Jansen heeft na een gesprek met Cambuur-trainer Stanley Menzo afgezien van een terugkeer naar Leeuwarden. Zijn huidige club FC Groningen wilde hem verhuren mits Jansen zijn contract, dat na dit seizoen nog een jaar doorloopt, zou laten ontbinden. Omdat Menzo hem geen garantie op een basisplaats kon geven, vindt de verdediger het risico te groot.

Cambuur, waar Jansen vorig seizoen dankzij goed spel een transfer verdiende naar Groningen, zou hem graag voor een halfjaar hebben gehuurd. Na het vertrek van Chris de Wagt (Oss) en Sander Fischer (Emmen) kunnen de Leeuwarders wel een extra verdediger gebruiken. Jansen komt onder Groningen-trainer Ron Jans maar weinig aan spelen toe.
pi_77257165
Jammer voor Haarlem en de supporters dat de club niet meer bestaat.

Voor ons betekent het dat we een plaats in de stand zakken
Ok, 1 wedstrijd minder gespeeld maar om er dan maar blind van uit te gaan dat we die wel "even" winnen durf ik nou ook weer niet.
  maandag 25 januari 2010 @ 18:01:57 #62
236335 neen
schone schijn
pi_77257346
En ook de 5-1 tegen Haarlem is nu weg, dat was toch een die lekker was voor het doelsaldo. Andere clubs hebben nu een keertje pauze als wij moeten spelen.

Ach, het is niet anders.
pi_77768042
Even opletten allemaal! Afgelasting vanavond!
quote:
De wedstrijd van vanavond tussen SC Cambuur en Fortuna Sittard is afgelast. Het veld is onbespeelbaar.
  maandag 8 februari 2010 @ 14:25:48 #64
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_77768165
Ik vind het wel best, het is toch te koud. Bovendien kan De Leeuwarder dan eerst helemaal fit worden.
Bedankt Hans.
pi_77769213
quote:
Op maandag 8 februari 2010 14:25 schreef bascross het volgende:
Ik vind het wel best, het is toch te koud. Bovendien kan De Leeuwarder dan eerst helemaal fit worden.
ik vind het ook te koud

ben vrijdag ook niet geweest omdat ik geen zin had in die kou te zitten. Lekkere supporter ben ik , nouja, heeft mijn buurman op de tribune lekker de ruimte
  maandag 8 februari 2010 @ 15:00:44 #66
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_77769296
Mietje, vrijdag was ik er uiteraard wel.
Bedankt Hans.
  maandag 8 februari 2010 @ 19:31:41 #67
236335 neen
schone schijn
pi_77780413
Schepers en Reza trouwens prima afgelopen vrijdag
  maandag 8 februari 2010 @ 19:41:39 #68
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_77780973
Schepers is wel een talent ja, Reza is een goede aankoop, maar zie hem liever vanaf de rechterkant.

Schepers ------ De Vries ------ Reza

Zo dus.
Bedankt Hans.
  maandag 8 februari 2010 @ 19:42:13 #69
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_77781003
De Misscher en Dramaachi op de bank uiteraard.
Bedankt Hans.
  maandag 8 februari 2010 @ 19:43:49 #70
236335 neen
schone schijn
pi_77781097
Zo zie ik het ook het liefst voorin

Volgende week maandag dus de inhaalwedstrijd
  maandag 8 februari 2010 @ 19:50:33 #71
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_77781411
Klopt, maar het blijft de hele week vriezen, dus hoezo zou het veld ineens speelklaar zijn? KNVB.
Bedankt Hans.
  maandag 8 februari 2010 @ 19:52:49 #72
236335 neen
schone schijn
pi_77781513
En Beekmans er uit voor Guyt, ondanks dat Beekmans afgelopen vrijdag niet geheel onverdienstelijk speelde.
pi_77783931
Vorig jaar werden de inhaalwedstrijden toch altijd op dinsdag gespeeld en nu opeens op maandag?

Maarja, het wordt aankomende vrijdag en maandag ook niks denk ik. Het vriest de hele week overdag een graadje, dat gaat niks worden.
pi_77804321
tot zover de ambitie van het kampioenschap. dtc wordt kampioen. ik moet eerst nog maar zien of we een goede positie behalen voor de playoffs.
pi_77982249
En dan verliezen ze nota bene in eigen huis van Emmen, mede dankzij onze spits Ter Heide.. Het is en blijft een rare competitie waar iedereen van elkaar kan winnen.
Ook de stand is door het faillissement van Haarlem en de afgelastingen enorm vertekend en we moeten nog maar afwachten wat er met Veendam gaat gebeuren. Het schijnt daar ook niet hoopvol te zijn als ik sommige fora/gastenboeken mag geloven
Let's pretend we scored a goal YEAH
  zondag 14 februari 2010 @ 13:50:53 #76
236335 neen
schone schijn
pi_77982286
Dat zou ook weer 6 punten zijn

Maandag zal het ook wel worden afgelast gok ik. Edit: Ik zie dat het al is afgelast!
  zondag 14 februari 2010 @ 18:04:27 #77
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_77989877
Ik denk dat we tijdens het WK nog wedstrijden moeten inhalen.
Bedankt Hans.
  zondag 14 februari 2010 @ 18:08:36 #78
236335 neen
schone schijn
pi_77989981
Wordt nog wat met de play-offs, ben benieuwd of de clubs een beetje bekend zijn rond die tijd nog een paar clubs failliet zou wel zorgen voor een wat rustiger schema
pi_78002777
Eerst maar eens die winter wegjagen, kunnen we dan eindelijk weer voetballen.
Ik zie het momenteel voor vrijdag ook nog niet zitten, maandag trouwens oefenen tegen WZS, locatie Sneek geloof ik om 19.00 uur.. Kom er hopelijk nog op terug.
Let's pretend we scored a goal YEAH
pi_78010270
Vrijdag gaat het misschien wel wat worden, overdag is het dan 6 graden, maar in de nachten ervoor nog een klein beetje vorst. Misschien wel, misschien niet.

Van mij mag het nog een week wachten, ik zit liever met +5 of hoger op de tribune dan met -5.
  maandag 15 februari 2010 @ 12:55:16 #81
236335 neen
schone schijn
pi_78015277
Ik hoop maar dat het doorgaat vrijdag, zit ook liever met +5 op de tribune maar de meeste inhaalwedstrijden zullen wel doordeweeks zijn en dan heb ik meestal niet genoeg tijd om naar Leeuwarden te reizen
  maandag 15 februari 2010 @ 13:50:36 #82
236335 neen
schone schijn
pi_78016978
quote:
Veel belangstelling voor Schepers

* LC | Gepubliceerd op 15 februari 2010, 12:19
* Laatst bijgewerkt op 15 februari 2010, 12:59

LEEUWARDEN -

Bob Schepers, die kort geleden zijn debuut maakte in de basis van Cambuur, mag zich in de belangstelling van clubs in Nederland en Engeland verheugen.

Dat zegt zijn zaakwaarnemer Patrick van Diemen. Het zeventienjarige Cambuurtalent wordt volgens Van Diemen momenteel intensief gevolgd. Everton, Wigan Athletic en Blackburn Rovers zouden interesse hebben. Berichten dat Manchester United de jeugdinternational in de peiling zou hebben, berusten volgens Van Diemen (,,dat is te prematuur'') niet op waarheid.
Van de LC site, volgens mij net zulk groot nieuws als Mboua die gevolgd werd door Feyenoord/Chelsea. Maar goed, eerst hier maar eens voetballen gok ik.
pi_78184421
quote:
Het is nog onduidelijk of de wedstrijd vrijdagavond tussen Cambuur en hekkensluiter FC Oss kan doorgaan. Het veld in het Cambuurstadion is ondanks lichte dooi nog keihard.

Cambuur trainde donderdagmorgen op het kunstgrasveld van vv Rood Geel. Er werd vooral veel geoefend op afronding op de goal. Verdediger Nuelson Wau ontbrak wegens een knieblessure.

Twee andere verdedigers, Rudy Jansen en Jos van Nieuwstadt, zijn ook nog niet inzetbaar. De rest van de selectie is fit.
Gaat het nu door?

Ik ga weer eens niet, ben niet meer geweest sinds eind november

Mijn schoonpa kan niet lopen door zijn slechte heup en alleen is ook alleen , heb wel toffe buurman op de tribune, maar mijn zoon is ziek en ik heb daardoor vanacht 3 uur geslapen, pffff...

Jullie wel erheen?
pi_78186448
Kreeg net een mail van Alex Pama:

De wedstrijd van vanavond tussen SC Cambuur en FC Oss is afgelast. Het veld is onbespeelbaar.

Komt mij dus zeer goed uit, Oss is altijd leuke tegenstander
Nu op naar de 20 graden en dan 3 keer in de week met een biertje op de tribune cambuur kijken om de schade in te halen
  vrijdag 19 februari 2010 @ 17:57:11 #85
236335 neen
schone schijn
pi_78192424
Godverdomme, nu weer van die kutinhaaldagen doordeweeks.
pi_78192445
godverdomme ik was al bijna onderweg
[b]Op <ahref="http://forum.fok.nl/topic/1286014/2/50#68576888" target="_blank" >vrijdag 1 mei 2009 23:32</a> schreef swarmahoer het volgende:[/b]
neem een voorbeeld aan de kwaliteitsposts van gers :P
  maandag 22 februari 2010 @ 20:54:13 #87
236335 neen
schone schijn
pi_78319136
pi_78319726
Cambuur staat achter
  maandag 22 februari 2010 @ 21:52:13 #89
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_78322050
Menzo.
Bedankt Hans.
  maandag 22 februari 2010 @ 21:59:00 #90
236335 neen
schone schijn
pi_78322434
  maandag 22 februari 2010 @ 22:01:04 #91
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_78322563
Die drie goals vielen ook weer mooi. Ze staan er bij en kijken er naar.
Bedankt Hans.
pi_78324405
Pfffff..... laat maar
  dinsdag 23 februari 2010 @ 00:23:48 #93
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_78328830
Hoe bevalt Reza?
pi_78328870
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 00:23 schreef Blinker het volgende:
Hoe bevalt Reza?

Wordt niet gemist in Deventer
Never underestimate the predictability of stupidity
pi_78465057
Na Haarlem werd duidelijk dat er problemen in Veendam waren. Nu blijkt ook dat AGOVV in zwaar weer zit.

Hoe gaat dit seizoen eindigen?
  vrijdag 26 februari 2010 @ 01:24:15 #96
236335 neen
schone schijn
pi_78465064
In mineur. Ik hoop een plek bij de eerste 5
pi_78469936
Dat hoop ik ook alleen moet ik nog zien of we de playoffs halen met het huidige voetbal...
  vrijdag 26 februari 2010 @ 11:24:03 #98
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_78473069
Ik ben er zelf ook wel verbaasd over. Enig idee waar het aan ligt?
pi_78478932
Tsja, blijft speculeren maar ik denk dat het een combinatie is tussen het ontbreken van de chemie tussen Menzo en de spelers en de manier van trainen van Menzo.

In de eerste seizoenshelft was het geluk aan cambuurszijde dat er steeds gemakkelijk doelpunten kwamen. Verdedigend was het toen ook al een gatenkaas. Nu zit het met de doelpuntproductie tegen en is de verdediging nog steeds een gatenkaas.

Dat laatste neem ik Menzo kwalijk omdat er voor een groot deel op getraind kan worden en daar ontbreekt het aan.

Wat mij betreft mag Menzo dan ook wel gaan na afloop van dit seizoen.
  vrijdag 26 februari 2010 @ 14:15:33 #100
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_78480110
Niets aan toe te voegen.
Bedankt Hans.
  zaterdag 27 februari 2010 @ 11:55:27 #101
236335 neen
schone schijn
pi_78515138
Cambuur heeft inderdaad nog niet een keer een wedstrijd lang goed gevoetbald maar goed, gisteren wel weer ouderwets spannend gewonnen. Ik moet zeggen dat ik het wel altijd spannend vind in het stadion want je weet dat de bal er zo weer in kan liggen aan welke kant dan ook
pi_78585317
Nog mensen die vanavond gaan?

Ik zit wat in dubio...
pi_78585354
quote:
Op maandag 1 maart 2010 12:15 schreef willempjewever het volgende:
Nog mensen die vanavond gaan?

Ik zit wat in dubio...
Geen seizoenskaart ?
Anders ga je toch elke wedstrijd?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-03-2010 12:16:52 ]
  maandag 1 maart 2010 @ 12:30:33 #104
236335 neen
schone schijn
pi_78585875
Ik ga niet, op een maandag heen- en weer reizen heb ik geen trek in. Als het op een vrijdag is blijf ik gewoon het weekend in Leeuwarden. Iemand anders gaat nu op m'n kaart naar het stadion
pi_78585961
Ik zit wat in dubio omdat ik per ongeluk mijn vrouw vanochtend beloofd heb om klusjes in huis te doen (keuken verven) en vergeten was dat cambuur vanavond moest spelen
  maandag 1 maart 2010 @ 12:38:47 #106
236335 neen
schone schijn
pi_78586179
quote:
Op maandag 1 maart 2010 12:32 schreef willempjewever het volgende:
Ik zit wat in dubio omdat ik per ongeluk mijn vrouw vanochtend beloofd heb om klusjes in huis te doen (keuken verven) en vergeten was dat cambuur vanavond moest spelen
Cambuur dus, keuken in de verf zetten kan morgen ook nog wel of een andere keer deze week.
  maandag 1 maart 2010 @ 15:46:49 #107
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_78593962
Vanavond uiteraard aanwezig.
Bedankt Hans.
  maandag 1 maart 2010 @ 15:48:56 #108
236335 neen
schone schijn
pi_78594057
Enig idee of het vanavond ook op Mercurius te volgen is?

Vrijdag Zwolle dat wordt weer een mooie pot hoop ik! Zonder Zwolle supporters toch? Ben benieuwd of ze dan wat uit kunnen richten.
  maandag 1 maart 2010 @ 15:54:59 #109
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_78594273
Is altijd wel op Mercurius, maar vorige week lag de site eruit. Ik heb laatste tijd Omrop Abe er voor, want die doet het altijd.
Bedankt Hans.
  maandag 1 maart 2010 @ 15:58:12 #110
236335 neen
schone schijn
pi_78594398
Oke dan, dan probeer ik Mercurius vanavond even. Op de site van ze staat er niets over en omdat het een inhaalwedstrijd is twijfel ik ook een beetje.

Dat volledig onobjectieve commentaar is altijd wel vermakelijk
  maandag 1 maart 2010 @ 16:01:14 #111
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_78594507
Haha, tja het is de radiozender van Leeuwarden he. Op Omrop Abe schreeuwt Geert altijd opvallend hard bij een doelpunt van de tegenpartij.
Bedankt Hans.
pi_78594617
Nog wat nieuws over Cambuur uit de krant:
quote:
Het 'zero tolerance- beleid' van Cambuur werpt zijn vruchten af. Dat vertelde Cambuurdirecteur
Alex Pama gisteren aan Tweede Kamerlid Fred Teeven van de VVD.
Crimefighter Teeven was op campagnebezoek in Leeuwarden.
Samen met Leeuwarder VVD'ers bezocht hij de politie, supermarkt Super de Boer op het Cambuurplein en
voetbalclub Cambuur.
Bij Cambuur informeerde Teeven naar het 'profiel' van de voetbalhooligan. Pama: ,,Soms zijn het heel normale mensen. Maar als het fluitje gaat, en er zijn wat pilletjes en drank in het spel, herken je ze niet meer terug.'' ,,Er zat zelfs een keer een leraar tussen die hier over de vloer kwam als stagebegeleider.
Die wil ik hier dus niet meer zien'', vertelde stadion- en veiligheidsmanager Keimpe Vellinga.
Om voetbalvandalisme terug te dringen, heeft de voetbalclub onlangs een harde aanpak ingevoerd.
,,Ze krijgen niet alleen een hard stadionverbod, ook de schade wordt persoonlijk op de daders verhaald. En dat gaat als een lopend vuurtje door de harde kern'', vertelde Pama.
quote:
Cambuur Leeuwarden droomt van een nieuw stadion, liefst bij het WTC Expo.
Dat is beter te beveiligen dan de afgeleefde tribunes aan het Cambuurplein en maakt de sprong naar de eredivisie mogelijk.
Maar in de stadspolitiek wil niet iedereen voor pinautomaat spelen.
Voor voorzitter Alex Pama is het glashelder: zijn club, Cambuur Leeuwarden, kan niet zonder nieuw stadion. ,,We zijn eruit: het is geen luxe, het is noodzaak.
We zitten nu met de veiligheid en we hebben niet genoeg capaciteit."
Aan het Cambuurplein kan de club zijn ambities het best in de ijskast zetten, zegt Pama. ,,Dan komen we niet duurzaam boven de top-5 van de eerste divisie uit. Een nieuw stadion levert meer geld op. Dat is een feit."
Het vorige seizoen sloot Cambuur af met een hoogtepunt en een dieptepunt tegelijk. In de play-offs miste de club na een sportieve thriller tegen Roda JC op een haar na promotie naar de eredivisie. De hele stad was in de ban van Cambuur. Maar meteen na de wedstrijd schoot de vlam in de pan: boze hooligans trokken massaal de klinkers uit de straat en bekogelden de politie ermee. De buurtbewoners van het Cambuurplein maakten bange uren door. Pas diep in de nacht kon de politie de orde herstellen.
Dat moet nooit meer gebeuren, vindt ook wethouder Henk Deinum (PvdA). Hij staat welwillend tegenover de plannen: een goed lopende voetbalclub geeft de stad een fijne uitstraling, vindt hij. ,,Cambuur is ook van economisch belang."
Een nieuw stadion is bovendien veel veiliger dan de verouderde tribunes aan het Cambuurplein: bezoekende supporters kun je met hekken afschermen van Leeuwarder vandalen en je hebt ze in een oogwenk op de snelweg. Zo kun je flink op de forse politie-inzet besparen.
Dat rechtvaardigt volgens Deinum ook in moeilijke tijden een investering in een nieuw stadion. Hij weet dat er bezuinigingen van zo'n EUR20 miljoen op de Friese hoofdstad afkomen.
Volgens Pama hoeft de gemeente helemaal niet voor pinautomaat van Cambuur te spelen: ,,Ik verwacht niet dat ze met EUR10 miljoen over tafel komen."
Als investeerder kan de gemeente ook geld terugverdienen met de huuropbrengsten van kantoorruimte, een supermarkt of een fitnesshal, redeneert hij. Kijk naar Groningen, waar de gemeente meeprofiteert van het nieuwe stadion.
Deinum is het ermee eens: ,,Je moet er met een koopmansgeest mee omgaan."
Niks daarvan, zeggen Thea Koster (CDA) en Arco van Daalen (ChristenUnie). Zwaar noodlijdende clubs als Veendam, Vitesse en RKC werden jarenlang met gemeentelijke steun overeind gehouden. Nu de clubs dreigen om te vallen, gaan de gemeentes zelf voor ettelijke miljoenen het schip in. ,,Cambuur moet zijn eigen broek ophouden", vindt Van Daalen.

Ook Leeuwarden moest in het verleden Cambuur met leningen te hulp schieten. ,,Ik ben dat niet vergeten, dus ik sta echt aan de kritische kant", zegt Koster.
,,Mooi dat ze ambitie hebben, maar laat Cambuur eerst met een goede onderbouwing komen. Pas dan sta ik juichend aan de kant." Leeuwarden moet de komende jaren elk dubbeltje omdraaien, vindt Koster. ,,Voor mij moet dat geld ten goede komen aan alle Leeuwarders."
Voor Deinum moet de discussie echter vooral gaan over wáár het stadion moet komen, niet óf het moet komen.
Cambuur wil graag naar het terrein achter het WTC Expo omdat het voor Liwwadders goed te befietsen is. ,,Ik zie daar wel wat knelpunten, vooral voor wat betreft de beveiliging", zegt Deinum.
Het is dan ook niet denkbeeldig dat Cambuur de stap over het Van Harinxmakanaal moet wagen, naar de
Zuidlanden.
Buurtbewoners van het Westeinde en de Vosseparkwijk zien niet graag een stadion in hun achtertuin. ,,Tienduizend toeschouwers zijn nog wel te beheersen", zegt Deinum. ,,Maar als het stadion groeit, wordt het lastig. Op de Zuidlanden kun je vanaf nul beginnen." Mogelijk is het stadion daar ook goedkoper dan de EUR35 miljoen die een stadion bij het WTC-Expo zou kosten.
Van Daalen vindt dat geen reden om Cambuur te steunen. Hij erkent dat supportersgeweld aan het Cambuurplein amper beheersbaar is. Toch is ook dat op te lossen, denkt hij. ,,Als je supporters van de bezoekende club weert, heb je die rivaliteit niet meer." Supporters moet je het zo moeilijk mogelijk maken om zich voor de wedstrijd in te drinken, vindt hij verder. ,,Een wedstrijd begint om half acht.
Zorg dat voor die tijd alle kroegen in de buurt dicht zijn."
Er zullen hier wel weinig CU stemmers zijn, maar toch...

Van Daalen vindt dat geen reden om Cambuur te steunen. Hij erkent dat supportersgeweld aan het Cambuurplein amper beheersbaar is. Toch is ook dat op te lossen, denkt hij. ,,Als je supporters van de bezoekende club weert, heb je die rivaliteit niet meer." Supporters moet je het zo moeilijk mogelijk maken om zich voor de wedstrijd in te drinken, vindt hij verder. ,,Een wedstrijd begint om half acht.
Zorg dat voor die tijd alle kroegen in de buurt dicht zijn."

[ Bericht 6% gewijzigd door willempjewever op 01-03-2010 16:11:36 ]
  maandag 1 maart 2010 @ 16:03:55 #113
236335 neen
schone schijn
pi_78594630
Vrijdag bij een vriend geluisterd en dan die mooie slechte liedjes tussendoor wat een bazenzender. M'n huisgenoten zullen blij zijn.
  maandag 1 maart 2010 @ 16:15:13 #114
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_78595086
Een wedstrijd begint om half acht. Zulke mensen moet je weren uit de stad Leeuwarden. Supporters regels op willen leggen terwijl je niet eens weet dat wedstrijden om 20.00 beginnen.

Achja, CU.
Bedankt Hans.
pi_78626311
quote:
Op maandag 1 maart 2010 16:15 schreef bascross het volgende:
Een wedstrijd begint om half acht. Zulke mensen moet je weren uit de stad Leeuwarden. Supporters regels op willen leggen terwijl je niet eens weet dat wedstrijden om 20.00 beginnen.

Achja, CU.
Volgens mij wil hij dat de wedstrijden om 19:30 beginnen als ik het goed begrijp... dat zou mij slecht uitkomen.

Gisteren toch gegaan, maar had geen tijd voor avondeten. Op maandag om 19:00 vertrekken is erg lastig voor mij. Maar gelukkig stond de patatkraam er , dus toch met een goed gevulde buik kunnen genieten van het "goede" spel.

Mark zijn contract niet verlengen aangezien die te oud aan het worden is, Diaz in de basis en ter Heide terugnemen van Emmen en net als Diaz een basisplaats geven en Maachi niet meer.
  dinsdag 2 maart 2010 @ 11:01:20 #116
236335 neen
schone schijn
pi_78627480
Als teams blijven komen voor een punt zie ik het Ruud niet beter doen dan aan het begin van dit seizoen. Welke contracten lopen er eigenlijk allemaal af aan het einde van dit seizoen?
pi_78627807
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 11:01 schreef neen het volgende:
Als teams blijven komen voor een punt zie ik het Ruud niet beter doen dan aan het begin van dit seizoen. Welke contracten lopen er eigenlijk allemaal af aan het einde van dit seizoen?
Zie hieronder:

[ Bericht 5% gewijzigd door willempjewever op 02-03-2010 11:21:42 ]
pi_78628342
Naam speler en einddatum contract:

Afloopdatum 30/06/2010
Ale Geert de Vries
Randy Rustenberg
Nuelson Wau
Dennis van der Ree
Jos van Nieuwstadt
Ale de Boer
Geoffrey Meye
Paul Bergtop
Mark de Vries

Afloopdatum 30/06/2011
David Meul
Robbert te Loeke
Rudy Jansen
Robert van Boxel
Paul Beekmans
Danny Guijt
Jeffrey de Visscher
Nassir Maachi
Kevin Diaz
Stanley Purl Menzo

Afloopdatum 30/06/2012
Léon Hese
Sandor van der Heide
Dave Huymans
Reza Ghoochannejhad
Bob Schepers

Onbekend
Oguzhan Türk
  dinsdag 2 maart 2010 @ 11:24:23 #119
236335 neen
schone schijn
pi_78628494
Wau, Rustenberg, vd Ree gewoon verlengen en eventueel Mark ook dunkt mij.
pi_78628668
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 11:24 schreef neen het volgende:
Wau, Rustenberg, vd Ree gewoon verlengen en eventueel Mark ook dunkt mij.
Rustenberg en Menzo liggen elkaar niet, ik denk dat Menzo hem laat gaan. Gisteren zat hij ook weer flink te schreeuwen tegen hem. Mark is wel veel waard, zie http://www.transfermarkt.(...)icht/startseite.html , beter inrulen voor 2 spelers van het niveau van Turk die maar 200.000 waard is (maarja, wat zegt dat ook).
pi_78664155
quote:
Op maandag 1 maart 2010 16:01 schreef bascross het volgende:
Haha, tja het is de radiozender van Leeuwarden he. Op Omrop Abe schreeuwt Geert altijd opvallend hard bij een doelpunt van de tegenpartij.
Niet overdrijven. Geert is Cambuurfan in hart en nieren.
pi_78664391
quote:
Op maandag 1 maart 2010 16:03 schreef willempjewever het volgende:
Nog wat nieuws over Cambuur uit de krant:

[knip]
CDA spreekt met twee tongen. Er is nl ook iemand Paul ... (achternaam even kwijt) die een heel ander geluid laat horen.

Verder, die leraar/stagebegeleider...
  woensdag 3 maart 2010 @ 00:21:11 #123
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_78665668
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 23:42 schreef thespindoctor het volgende:

[..]

Niet overdrijven. Geert is Cambuurfan in hart en nieren.
Zal best. Ik overdrijf niet, luister gewoon naar de uitzendingen.
Bedankt Hans.
pi_78672820
Mmm, kom er net achter dat ik vrijdag niet kan. Had al een maand geleden zonder de agenda in de gaten te houden afgesproken om bji de familie een weekeinde op bezoek te gaan.

Jammer, zal een mooie wedstrijd worden.

Verder al de seizoenskaart voor 2010/2011 veiliggesteld. Maar mijn hemel, nu al 200 euro... echt goedkoop is het niet meer.
  woensdag 3 maart 2010 @ 14:41:59 #125
236335 neen
schone schijn
pi_78682856
Voor mijn plek is het nu 170 euro.... dit jaar kreeg ik nog 10% korting omdat we meerdere op een adres hebben. Maar een verhoging van 46 Euro, met het huidige voetbal. Ik weet het nog niet
vorig seizoen nog zonder kaart en de competitiewedstrijden waren dan maar 6 euro per keer
pi_78701544
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 14:41 schreef neen het volgende:
Voor mijn plek is het nu 170 euro.... dit jaar kreeg ik nog 10% korting omdat we meerdere op een adres hebben. Maar een verhoging van 46 Euro, met het huidige voetbal. Ik weet het nog niet
vorig seizoen nog zonder kaart en de competitiewedstrijden waren dan maar 6 euro per keer
Ik krijg eigenlijk elk jaar de kaart cadeau, maar het was toch 150 voor west voor dit seizoen? Ik weet het niet meer. Eerst was het 125 euro, dus al 75 euro meer in 2 jaar tijd, pfffff

maarja, de spelers gaan ook inleveren en de directie heeft al ingeleverd, wel een zeer goed gebaar. En ik wil mijn vrijdagavonduitje ook niet missen. Gezellig is het altijd wel en 200 is nog wel te doen.

Maar aan de andere kant, mijn zwager heeft seizoenkaart voor Ajax en betaald maar 140 euro per jaar...
pi_78703066
Nog een leuke link voor de openingspost:

http://www1.omropfryslan.nl/Dossier_SC_Cambuur.aspx

Al het nieuws en video's over Cambuur vanaf 2000! Echt een heel leuk overzicht van Omrop Fryslan. Ik kwam dit opeens in een menu op die site tegen, misschien bestaat het al een tijdje?
pi_78735273
Wel relevant voor dit topic dacht ik...

Resterend programma De Graafschap
08/03, De Graafschap - sc Cambuur
12/03, Fortuna Sittard - De Graafschap
19/03, De Graafschap - FC Volendam
26/03, FC Oss - De Graafschap
04/04, De Graafschap - GA Eagles (14.30 uur)
09/04, FC Omniworld - De Graafschap
16/04, FC Eindhoven - De Graafschap
23/04, De Graafschap - AGOVV Apeldoorn

Resterend programma GA Eagles
05/03, GA Eagles - FC Dordrecht
08/03, FC Omniworld - GA Eagles
14/03, GA Eagles - FC Zwolle (12.30 uur)
19/03, Helmond Sport - GA Eagles
28/03, GA Eagles - FC Emmen (14.30 uur)
04/04, De Graafschap - GA Eagles (14.30 uur)
09/04, Fortuna Sittard - GA Eagles
16/04, GA Eagles - RBC Roosendaal
23/04, BV Veendam - GA Eagles

Resterend programma FC Zwolle
05/03, sc Cambuur - FC Zwolle
08/03, FC Zwolle - AGOVV Apeldoorn
14/03, GA Eagles - FC Zwolle (12.30 uur)
26/03, FC Dordrecht - FC Zwolle
02/04, FC Zwolle - FC Oss
09/04, FC Zwolle - FC Vollendam
16/04, FC Emmen - FC Zwolle
23/04, FC Zwolle - Fortuna Sittard

Resterend programma sc Cambuur
05/03, sc Cambuur - FC Zwollr
08/03, De Graafschap - sc Cambuur
12/03, sc Cambuur - FC Dordrecht
19/03, Telstar - sc Cambuur
26/03, sc Cambuur - FC Volendam
02/04, MVV - sc Cambuur
09/04, sc Cambuur - FC Den Bosch
16/04, sc Cambuur - Helmond Sport
23/04, RBC Roosendaal - sc Cambuur

Resterend programma Excelsior
05/03, Excelsior - FC Oss
08/03, Telstar - Excelsior
12/03, Excelsior - MVV
19/03, FC Dordrecht - Excelsior
26/03, Excelsior - Helmond Sport
02/04, BV Veendam - Excelsior
09/04, Excelsior - FC Eindhoven
16/04, Excelsior - FC Den Bosch
23/04, FC Omniworld - Excelsior
De Graafschap | Schalke 04 | Juventus
  donderdag 4 maart 2010 @ 16:40:36 #129
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_78735935
Zwaar programma voor de boeg!
pi_78762794
Wat een vreemde tijden voor de eagles? 12:30 en 14:30???
  vrijdag 5 maart 2010 @ 09:59:22 #131
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_78763526
FC Zwolle is altijd op een zondag, omdat dat de streekderby is en gaat het er nogal hard aan toe.
FC Emmen is op zondag omdat er diezelfde week tegen Ajax gespeeld wordt voor de beker
pi_78769304
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 00:21 schreef bascross het volgende:

[..]

Zal best. Ik overdrijf niet, luister gewoon naar de uitzendingen.
Dan zijn er zeker twee mensen die Geert heten en voor OA sport verslaan
pi_78769409
Tav de prijzen van de seizoenskaarten is het zo dat er een prijsverlaging is geweest en de bedragen ook bevroren zijn geweest. Het is niet meer dan normaal dat ze nu weer stijgen alleen komt dat wel een beetje krom over gezien de huidige economie.

Het was alleen al een paar jaar duidelijk dat dit stond te gebeuren.
  vrijdag 5 maart 2010 @ 12:55:44 #134
236335 neen
schone schijn
pi_78770191
Neemt niet weg dat ik 20% fors vind en zo zonder verklaring vind ik het al helemaal niet netjes.
quote:
www.cambuur.nl:
Helaas zijn de kassa's op de wedstrijddag gesloten. Dit omdat het een risicoduel betreft. Wij verwachten mede daarom slechts een kleine 8.500 mensen voor dit duel

[ Bericht 66% gewijzigd door neen op 05-03-2010 13:22:15 ]
pi_78772247
Kan er niet gecontroleerd worden op clubcard bij de kassa's bij het stadion dan?
  vrijdag 5 maart 2010 @ 16:40:02 #136
236335 neen
schone schijn
pi_78779669
Er bestaan geen cambuur club cards volgens mij

Vies weer in leeuwarden zeg, ik zal wel natregenen vanavond
pi_78787158
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 12:55 schreef neen het volgende:
Neemt niet weg dat ik 20% fors vind en zo zonder verklaring vind ik het al helemaal niet netjes.
[..]

Die verklaring is een paar jaar geleden al gegeven.

Verder horen de kassa's altijd dicht te zijn wanneer er sprake is van een risico duel. KNVB regels enzo..
  vrijdag 5 maart 2010 @ 22:17:00 #138
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_78795814
Geweldige overwinning op Olle. Ik was er vanavond niet bij, misschien wat vaker doen!
Bedankt Hans.
pi_78799785
Lopez rood, verrassend

Die heeft ook al best wat kaarten verzameld
  zaterdag 6 maart 2010 @ 03:30:55 #140
236335 neen
schone schijn
pi_78805071
De reden van een verhoging is mij niet vreemd evenals de kaartverkoop bij een zgn risicowedstrijd maar de communicatie vanuit de club richting de supporters vond ik verre van optimaal. Vandaag stond er geloof ik nog een artkel over de verhoging van de seizoenskaart in de lc, morgen maar even lezen.

Mooie overwinning vanavond met een ouderwets spannend avondje, voor hetzelfde geld scort Zwolle wel en is het 1-1 en heb je een totaal andere wedstrijd maar goed. De resultaten van de concurrentie zijn prima, miss maandag wel naar de achterhoek.
pi_78810812
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 03:30 schreef neen het volgende:
De reden van een verhoging is mij niet vreemd evenals de kaartverkoop bij een zgn risicowedstrijd maar de communicatie vanuit de club richting de supporters vond ik verre van optimaal. Vandaag stond er geloof ik nog een artkel over de verhoging van de seizoenskaart in de lc, morgen maar even lezen.

Mooie overwinning vanavond met een ouderwets spannend avondje, voor hetzelfde geld scort Zwolle wel en is het 1-1 en heb je een totaal andere wedstrijd maar goed. De resultaten van de concurrentie zijn prima, miss maandag wel naar de achterhoek.
Over de communicatie van de club naar de supporters ben ik het met je eens. Die is niet slecht of zo. Die is er gewoon niet. Onder Pama zou dat verbeteren alleen blijkt er weinig van terecht te komen.
  zondag 7 maart 2010 @ 16:55:36 #142
236335 neen
schone schijn
pi_78851576
Het wordt allemaal wat minder, ineens moet ik op Oost de 2e opgang hebben, sinds de play-offs vorig jaar geen bier meer op de tribune en nu alleen een verhoging op Oost en West bij promotie en niet op Noord en Zuid? Lekker krom.
pi_78882965
Vorig jaar was er ook al een verhoging. Ik vind 200 teveel, maar ik krijg de kaart en blijf dus wel gaan. Als ik het echter zelf moest betalen was ik wel gaan twijfelen. Ik ga niet eens elke wedstrijd thuis, maar ongeveer 75% en dan betaal je dus wel erg veel per wedstrijd.

En het slaat nergens op dat je goedkoper bij Ajax zit een heel seizoen dan bij Cambuur.

En laat Cambuur nu maar eens die fucking omroepinstallatie repareren. Dat zou toch gebeuren? Nou, vak 7 t/m 9 heeft geen geluid meer! Echt belachelijk.
pi_79050592
quote:
Op zondag 7 maart 2010 16:55 schreef neen het volgende:
Het wordt allemaal wat minder, ineens moet ik op Oost de 2e opgang hebben, sinds de play-offs vorig jaar geen bier meer op de tribune en nu alleen een verhoging op Oost en West bij promotie en niet op Noord en Zuid? Lekker krom.
Ik vind het nog steeds vreemd dat je op west wel bier mag drinken op de tribune.

Maar even wat anders, dit lees ik opeens op cambuur.nl :
quote:
Maandag zal de geluidsinstallatie door sponsor PTH groep worden nagekeken en eventuele problemen worden verholpen.
Gepost op 8/3, dus het is me wat onduidelijk of ze afgelopen maandag of komende maandag bedoelen, maar ik hoop toch echt dat er weer geluid is. Vak 8 en 9 en volgens mij ook vak 7 hebben geen geluid meer

En ter Heide wil niet meer naar Cambuur terug , hij heeft althans geen vertrouwen meer in de technische staf

[ Bericht 4% gewijzigd door willempjewever op 12-03-2010 10:44:35 ]
pi_79063464
iemand die er naast gezet is heeft logischer wijs geen vertrouwen in de TS.

ik zeg Menzo oprotten en Ter Heide terug. Bedoel je hebt helemaal geen aanval meer. Vandaag werd ook bekend dat Rustenberg, vd Wal, de Wagt en Mboua volgend seizoen niet meer onder contract staan.

Rustenberg en de Wagt krijgen geen verlenging en de contracten van Van de Wal en Mboua worden ontbonden.
  vrijdag 12 maart 2010 @ 18:07:28 #146
236335 neen
schone schijn
pi_79070066
Ongelooflijk dat ze Rustenberg zo laten gaan, die is niet voor niets basisspeler. Mboua en de Wagt mogen wat mij betreft ook nog wel een jaartje blijven.

Van ter Heide ben ik niet zo gecharmeerd eigenlijk.
  vrijdag 12 maart 2010 @ 19:56:11 #147
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_79073952
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 18:07 schreef neen het volgende:
Ongelooflijk dat ze Rustenberg zo laten gaan, die is niet voor niets basisspeler. Mboua en de Wagt mogen wat mij betreft ook nog wel een jaartje blijven.

Hij heeft zich anders al aardig bewezen bij FC Emmen.
  zaterdag 13 maart 2010 @ 01:07:02 #148
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_79086106
3-0.
Bedankt Hans.
  zaterdag 13 maart 2010 @ 01:08:01 #149
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_79086133
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 18:07 schreef neen het volgende:

Rustenberg laten ze nog niet gaan. Hij heeft een optie in zijn contract om te verlengen, maar deze willen ze niet lichten, want dan krijgt hij een hoger salaris.

Ze gaan nog met hem praten.
Bedankt Hans.
  zaterdag 13 maart 2010 @ 13:54:20 #150
236335 neen
schone schijn
pi_79095182
Oke, dat is dan nog wel begrijpelijk.

Die lui die de Boer gingen uitfluiten toen die erin kwam moeten eens opdonderen, wat een waardeloze supporters zijn dat zeg.
pi_79100957
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 13:54 schreef neen het volgende:
Oke, dat is dan nog wel begrijpelijk.

Die lui die de Boer gingen uitfluiten toen die erin kwam moeten eens opdonderen, wat een waardeloze supporters zijn dat zeg.
Rare samenloop van omstandigheden was dat. Ik begreep dat het bedoeld was voor Menzo omdat ons tactisch "sterke" brein Ale de Boer er in zette. Het was logischer geweest om een aanvallende middenvelder er in te laten komen, er was nog veel meer te halen en 3 verdedigers hadden dordtrecht gisteren ook wel afgestopt.
pi_79586325
Morgen Volendam. En een werkende geluidsinstallatie??????????
  donderdag 25 maart 2010 @ 21:23:14 #153
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_79586694
Werkt de laatste tijd prima hoor, althans in vak 18 wel.
Bedankt Hans.
  vrijdag 26 maart 2010 @ 16:49:32 #154
236335 neen
schone schijn
pi_79614849
Als ze dan maar niet te laat starten met het woanskip als er is gescoord
pi_79666697
Wow, dat was even schrikken in vak 8 vrijdag. Het geluid werkt en niet een klein beetje, mijn god... we waren al 3 seizoenen de stilte gewend en nu opeens een bak herrie. Leek wel of we in de disco zaten. Maar we horen nu wel alles, luid en duidelijk

Maandag weer genieten tegen Top Oss. Heerlijk, gaat erg erg goed.
pi_79729092
H E L D E N ! ! !

Wat een maandagavond, H E E R L I J K ! ! !
  maandag 29 maart 2010 @ 23:47:13 #157
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_79731240
8-1.
Bedankt Hans.
pi_79738859
SC Cambuur boekt grootste zege ooit

SC Cambuur heeft maandagavond de grootste zege ooit behaald. Alle oud-gedienden van Gerard Lippold tot Hampie Bakker, die na afloop van de 8-1 overwinning werden aangeklampt, konden zich geen wedstrijd met deze uitslag in het voordeel van Cambuur herinneren. FC Oss, dat in degradatienood verkeert, werd de speelbal van een ontketende thuisclub. Bij Cambuur liep alles op rolletjes. Wij hebben fantastisch gespeeld, zei Stanley Menzo na afloop. Na de 3-0 voorsprong bij de rust had hij de spelers op het hart gedrukt niet te verzaken. Nou, dat gebeurde dan ook niet. Cambuur trakteerde het voor een maandagavond prima bezette stadion - 8044 toeschouwers  op een wervelende show en nog eens vijf doelpunten, de een nog mooier dan de ander.

De overwinning betekent in elk geval dat er met nummer drie - Go Ahead Eagles - een gat van zes punten is geslagen en dat de marge met De Graafschap met drie is verkleind. Echter de zeven punten die nog resten zijn nauwelijks meer in te halen. De grootte van deze zege heeft tot gevolg dat Cambuur nu met afstand de meest scorende ploeg is in de Jupiler League.

Of het nu lag aan de aanwezigheid van de volleybaldames van Sneek, het lekkere voetbalweertje of gewoon aan het gegeven dat het zelfvertrouwen met de week groter wordt en de volwassenheid van de ploeg eveneens  laten wij het daar maar op houden - feit is dat Cambuur meteen aangaf waar het naar toe wilde: de goal van de tegenstander. Al binnen de minuut had het 1-0 kunnen staan toen Danny Guijt alleen voor keeper De Vogt opdook, maar te slap inschoot. De goed leidende scheidsrechter Wiedemeijer gaf drie minuten later een vrije trap aan de thuisclub net buiten de zestien, maar Turk schoot net naast. Meul moest nog even gestrekt naar de hoek op een schot van Johan Plat. Daarna raakte de Cambuurmachine op toeren. Nassir Maachi rondde een opzetje van Sandor van der Heide bekwaam af: 1-0. Twee minuten later was het al weer raak. Nu door een fabuleuze goal van Mark de Vries, een pracht van een omhaal. FC Oss stond er ontredderd naar te kijken, ook op het moment dat Mark de Vries de 3-0 achter De Vogt kopte. Chris de Wagt had nog tegen kunnen scoren, maar trof Meul op zijn pad.

In de tweede helft ging Cambuur onverstoorbaar door. De ene aanval na de andere rolde op de Osser veste af. Maachi scoorde al vrij snel, maar stond volgens het arbitrale trio buitenspel. Het was uitstel van executie. Na tien minuten legde De Visscher de bal panklaar voor Mark de Vries. Hij scoorde zijn derde deze avond: 4-0. Vier minuten later weer een beauty, nu van Van der Heide, die een opzetje van De Visscher en De Vries schitterend afsloot: 5-0. Oss bracht drie wissels tegelijk in, maar de omslag bleef uit. Cambuur bleef gaan en bleef gaan. Er was geen houden meer aan. Maachi pikte een bal keurig op, omspeelde een tegenstander en de keeper: 6-0. Reza Ghoochannejhad, die voor Mark de Vries was ingevallen, liet zien dat hij op dreef is. Uit een moeilijke hoek zorgde hij met een leep stiftje voor de zevende treffer. Een prachtige lob van Sandor van der Heide was goed voor 8-0. Jammer voor Cambuur dat Tim Peters nog even een misverstandje in de achterhoede afstrafte en tenminste nog een eretreffer liet noteren.

Trainer Hans de Koning was het liefst na afloop direct in de bus gestapt. Deze wedstrijd maar snel vergeten. Cambuur speelde ons aan alle kanten zoek. Wij moeten ons hoofd diep buigen vanavond en dat doen wij ook. Een groot compliment voor Cambuur, zei hij. Menzo had met hem te doen, maar zei genoten te hebben van zijn elftal. En dat had iedereen met een geel-blauw hart.

Cambuur: Meul, Van der Ree, Hese (77. Jansen), Van Boxel, Rustenberg, Turk ( 46. Beekmans), Van der Heide, Guijt, De Visscher, De Vries ( 72. Ghoochannejhad) en Maachi.

FC OSS: De Vogt, Guvenc, Jacobs, Van Hintum (66.Scholten), Zafarin, Moutawakil, De Wagt, Plat, Wegh (66. Kolf), Haklander (66. Thijssen) en Peters.

Scheidsrechter Wiedemeijer

Toeschouwers: 8044

Wedstrijdsponsor Leeuwarder Courant
Balsponsor Toko Maden Ras
pi_79743721
laat cambuur maar naar de eredivisie komen!!
pi_79744434
GODVERDOMME
[b]Op <ahref="http://forum.fok.nl/topic/1286014/2/50#68576888" target="_blank" >vrijdag 1 mei 2009 23:32</a> schreef swarmahoer het volgende:[/b]
neem een voorbeeld aan de kwaliteitsposts van gers :P
pi_79749647
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 13:45 schreef gers het volgende:
GODVERDOMME
Je kan altijd nog Cambuur fan worden volgend jaar als je clubje gedegradeerd is
  zaterdag 3 april 2010 @ 12:38:14 #162
104901 OxygeneFRL
....dus....
pi_79898578
Waarom droegen ze tegen MVV in de tweede helft rouwbanden?
  zaterdag 3 april 2010 @ 14:10:28 #163
236335 neen
schone schijn
pi_79901073
Dat weet ik ook niet.

Maar wat een verlies rood in de 5e minuut, eigen doelpunt.
pi_79901973
Dat ze volgend jaar weer naar MVV moeten?

Wilfred Genee zei dat er iemand was overleden, oud werknemer ofzo van de club geloof ik.
  zaterdag 3 april 2010 @ 14:40:36 #165
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_79902099
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 14:36 schreef Roberto258 het volgende:
Dat ze volgend jaar weer naar MVV moeten?

Wilfred Genee zei dat er iemand was overleden, oud werknemer ofzo van de club geloof ik.
Een supporter
pi_79902164
Ah idd, je hebt gelijk

Wel mooi gebaar dan van de spelers/club...
pi_79942935
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 11:01 schreef willempjewever het volgende:
SC Cambuur boekt grootste zege ooit
nee dus. het is een de tweede keer dat zo'n zege door cambuur neergezet wordt

24-09-1967 tegen RBC werd dezelfde score gehaald.
  zondag 4 april 2010 @ 20:36:49 #168
105018 Borizzz
Thich Nhat Hanh
pi_79944485
Dan is het technisch gezien een herhaling van de grootste zege ooit, dus klopt wel i.m.o
Succes in de play offs, vorig seizoen waren jullie heel dichtbij. Schop nu ADO of W2 er maar uit.
kloep kloep
  zondag 4 april 2010 @ 20:41:47 #169
236335 neen
schone schijn
pi_79944686
Wie weet ja, eigenlijk ben ik ook wel blij dat we geen kampioen zijn want de play offs oooh, wat een feest was dat vorig jaar zeg! Tot de laatste minuut dan tegen Roda maar goed, en die wedstrijd van Roda uit op groot scherm in het stadion

Hopelijk hebben seizoenskaarthouders dit keer gewoon voorrang ipv de eerste wedstrijden vorig jaar waarin alles vrije verkoop was. Ik ben niet echt in de gelegenheid om in de rij te gaan staan dit keer
pi_79954903
quote:
Op zondag 4 april 2010 20:41 schreef neen het volgende:
Wie weet ja, eigenlijk ben ik ook wel blij dat we geen kampioen zijn want de play offs oooh, wat een feest was dat vorig jaar zeg! Tot de laatste minuut dan tegen Roda maar goed, en die wedstrijd van Roda uit op groot scherm in het stadion

Hopelijk hebben seizoenskaarthouders dit keer gewoon voorrang ipv de eerste wedstrijden vorig jaar waarin alles vrije verkoop was. Ik ben niet echt in de gelegenheid om in de rij te gaan staan dit keer
tov vorig jaar kan het alleen maar tegenvallen.

enige wat het mooier maakt is promotie en dat moet ik eerst nog maar zien
  maandag 5 april 2010 @ 09:36:22 #171
236335 neen
schone schijn
pi_79959441
Er is altijd hoop hè, het Roda van vorig jaar heb ik toch wat hoger zitten dan Willem II van dit sezoen.

Is er trouwens hetzelfde play off systeem met een derde wedstrijd of nu wel gewoon 2 wedstrijden?
pi_79961322
ik weet niet beter dan dat het in cambuur's geval 2x2 wedstrijden zijn, 6-9 en 13-16 mei.

Cambuur slaat de eerste ronde over welke op 26-29 april gespeeld wordt.

bron: http://www.jupilerleague.nl/jupiler-playoffs-2009.php

betere link: http://files.datawire.nl/(...)egr_schema_0910a.pdf

[ Bericht 12% gewijzigd door thespindoctor op 05-04-2010 11:35:13 (link van knvb toegevoegd) ]
  maandag 5 april 2010 @ 12:02:51 #173
236335 neen
schone schijn
pi_79962445
Ik zie bij de link van aanpassingen niets staan over het afschaffen van een eventuele 3e wedstrijd, die vorig seizoen dus 2x ook in Leeuwarden werd gespeeld. Nou ja, we zien het vanzelf wel
pi_79964187
dat was wel de bedoeling. google er anders maar eens op ook dan vind je diverse links waarin de aanpassing genoemd wordt.

mochten er derde wedstrijden komen dan zouden de data daarvan al bekend zijn
  maandag 5 april 2010 @ 13:13:28 #175
236335 neen
schone schijn
pi_79964658
Als de stand zo bijft heb ik dan in ieder geval geen probleem met vervoer voor de eerste wedstrijdronde niet dat ik ze ga missen, dat sowieso niet.

Wel zin in
pi_79966895
quote:
Op maandag 5 april 2010 12:54 schreef thespindoctor het volgende:
dat was wel de bedoeling. google er anders maar eens op ook dan vind je diverse links waarin de aanpassing genoemd wordt.

mochten er derde wedstrijden komen dan zouden de data daarvan al bekend zijn
Bedoel je dat ze play offs nu via het 'europese systeem' gaan spelen? Zoiets had ik tenminste ook gehoord, 2 wedstrijden met uitdoelpunten die dubbel tellen bij gelijke stand
pi_79972956
quote:
Op maandag 5 april 2010 14:25 schreef Roberto258 het volgende:

[..]

Bedoel je dat ze play offs nu via het 'europese systeem' gaan spelen? Zoiets had ik tenminste ook gehoord, 2 wedstrijden met uitdoelpunten die dubbel tellen bij gelijke stand
dat bedoel ik ja
  maandag 5 april 2010 @ 17:57:19 #178
236335 neen
schone schijn
pi_79973121

[ Bericht 96% gewijzigd door neen op 05-04-2010 19:53:11 ]
pi_79981720
quote:
Op zondag 4 april 2010 19:55 schreef thespindoctor het volgende:

[..]

nee dus. het is een de tweede keer dat zo'n zege door cambuur neergezet wordt

24-09-1967 tegen RBC werd dezelfde score gehaald.
Toen was ik nog niet geboren

Ik hoop dat de seizoenskaarthouders nu gewoon lekker relaxed weer een kaartje voor de playoffs kunnen halen en niet dat gedonder van vorig jaar (aan het begin). Want dan kunnen ze die playoff kaarten in hun achterwerk steken, ik ga niet weer voor dag en douw in die rij staan.

En in de playoffs de seizoenskaarthouders de eigen plek in het stadion geven en niet vrije zit.
En volgend jaar gratis bier elke wedstrijd, die 75 euro prijsverhoging moet ergens goed voor zijn
  dinsdag 6 april 2010 @ 19:39:51 #180
236335 neen
schone schijn
pi_80015925
quote:
Info kaartverkoop Jupiler Play-offs
06-04-2010

SC Cambuur is zeker van deelname aan de Jupiler Play-offs.
De verkoop van play-off tickets zal aanvangen op vrijdag 9 april aanstaande.
Alle seizoenkaarthouders krijgen ruim voorrang en bovendien ¤ 1,- korting op aanschaf van een play-off ticket!

Tevens zullen seizoenkaarthouders voorrang krijgen op de aanschaf van een ticket voor de uitwedstrijd. Meer info omtrent de uitwedstrijd zal gepubliceerd worden zodra de tegenstander bekent is.

Alleen seizoenkaarthouders kunnen op vertoon van hun seizoenkaart, vrijdagavond vanaf 19 uur op het kassaplein 1 kaart kopen voor het vak waar ze een seizoenkaart voor hebben aangeschaft. Ook direct na de wedstrijd wordt u de mogelijkheid geboden een kaart aan te schaffen.
Hetzelfde scenario zal op vrijdag 16 april het geval zijn voorafgaand en direct na afloop van de wedstrijd SC Cambuur - Helmond Sport.
Daarnaast is het ook mogelijk om tijdens kantooruren uw play-off ticket aan te schaffen aan de administratie van het Cambuur stadion.

De vrije verkoop zal starten op maandag 26 april via de administratie van het Cambuur stadion.

Hieronder een compleet overzicht van de verkooptijden :

Uitsluitend voor seizoenkaarthouders :

vrijdag 9 april van 19 uur tot 20 uur en van 21:45 uur tot 22:30 uur op het kassaplein.
maandag 12 april t/m donderdag 15 april tijdens kantooruren via de administratie.
vrijdag 16 april van 19 uur tot 20 uur en van 21:45 uur tot 22:30 uur op het kassaplein.
maandag 19 april t/m vrijdag 23 april tijdens kantooruren via de administratie.

Vrije verkoop (maximaal 4 kaarten per persoon) :

vanaf maandag 26 april tijdens kantooruren aan de administratie van het stadion zolang de voorraad strekt.
Extra openingstijden op donderdag 29 april van 9 tot 19 uur en zaterdag 1 mei van 9 tot 12 uur.
  dinsdag 6 april 2010 @ 19:52:38 #181
236335 neen
schone schijn
pi_80016406
En kaartjes voor de laatste 2 thuiswedstrijden nu 5 Euro, voor diegenen zonder seizoenskaart.
  dinsdag 6 april 2010 @ 19:54:30 #182
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_80016469
Wederom geen vaste plaatsen. Cambuur faalt.

Weer lekker een uur van te voren aanwezig, om een fatsoenlijke plek veilig te stellen.
Bedankt Hans.
  dinsdag 6 april 2010 @ 19:55:49 #183
236335 neen
schone schijn
pi_80016521
Dat is inderdaad wel lelijk ja maar ik ben al lang blij dat we voorrang hebben met kopen
  dinsdag 6 april 2010 @ 23:19:45 #184
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_80025847
Ik snap het ook niet. Het is toch heel simpel? Seizoenkaarthouders kunnen hun eigen plek bestellen en de rest mag op de plekken die over blijven. Lijkt mij niet zo ingewikkeld.
Bedankt Hans.
  dinsdag 6 april 2010 @ 23:23:00 #185
236335 neen
schone schijn
pi_80025971
Het lijkt me ook wel simpel ja nou ja opzich maakt het mij verder niet veel uit... eigen vak sowieso en een paar rijen hoger kan geen kwaad zolang je nog maar voor die palen zit

Maar inderdaad, doe gewoon eigen plekken, dat maakt toch geen donder uit.
  dinsdag 6 april 2010 @ 23:25:32 #186
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_80026052
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 23:23 schreef neen het volgende:
Het lijkt me ook wel simpel ja nou ja opzich maakt het mij verder niet veel uit... eigen vak sowieso en een paar rijen hoger kan geen kwaad zolang je nog maar voor die palen zit

Maar inderdaad, doe gewoon eigen plekken, dat maakt toch geen donder uit.
Ik had er een mail over gestuurd.

Kreeg ik dit terug:
quote:
Probleem is dat als wij het op rij en stoel moeten verkopen het niet haalbaar is, als men met jeugd en volwassen komt, kan men niet naast elkaar zitten.
Als jij mij kan uitleggen wat hij bedoelt dan zou dat mooi zijn. Ik snap het iig niet.
Bedankt Hans.
  dinsdag 6 april 2010 @ 23:27:33 #187
236335 neen
schone schijn
pi_80026137
Ik al helemaal niet ik ga ze ook maar mailen denk ik, wat een gedonder zeg.
  dinsdag 6 april 2010 @ 23:30:52 #188
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_80026285
Doen. Hoe meer klachten, hoe beter.

Ik denk trouwens dat hij bedoelt dat SCC-houders dan allemaal een kaart halen en dan hebben ze plekken over met één stoel en die kunnen ze dan moeilijk kwijt. Dat lijkt mij iig het probleem.

Ik snap alleen niet waarom hij dat dan niet zegt, zo moeilijk is het toch niet om de waarheid te vertellen?
Bedankt Hans.
  dinsdag 6 april 2010 @ 23:36:47 #189
236335 neen
schone schijn
pi_80026523
Inderdaad en wanneer iemand met een koter die 2 plekken waar wat tussen zit vraagt of iemand een plekje op kan schuiven is dat echt geen probleem. Maar goed het zal wel weer

Zijn de prijzen van de play-off kaarten eigenlijk al bekend? Weer 15 euro ofzo?
  dinsdag 6 april 2010 @ 23:39:41 #190
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_80026630
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 23:36 schreef neen het volgende:
Inderdaad en wanneer iemand met een koter die 2 plekken waar wat tussen zit vraagt of iemand een plekje op kan schuiven is dat echt geen probleem. Maar goed het zal wel weer

Zijn de prijzen van de play-off kaarten eigenlijk al bekend? Weer 15 euro ofzo?
Ik vind het ook vreemd, maar ga er ook nog over terug mailen. Laat mij niet afschepen met deze onzin.

Ik weet het niet, zal wel weer rond de 15 euro liggen inderdaad.
Bedankt Hans.
pi_80073678
Geneuzel weer van Cambuur. Als mijn zoon oud genoeg is krijgt hij gewoon een seizoenskaart, ook al gaat hij niet elke keer mee. Ik wil gewoon mijn eigen plek. Nu moet ik inderdaad een uur van te voren er al zijn

Ik snap de reactie ook niet. Als de jeugd bij de ouders moet zitten, dan zou dat toch ook zo zijn bij de "normale" wedstrijden?

Cambuur benadeeld gewoon de vaste seizoenskaarthouders om die paar kids die 1 keer komen naast papa te kunnen laten zitten.

Vorig jaar had ik meen ik ook kaarten voor mijn eigen vak, maar daar zat alles vol. Controleer het dan ook zeg ik, maar nee, dat doen ze niet. Je kan dus prima met een kaart van vak 2 in vak 6 bijvoorbeeld gaan zitten.

Afijn, ik ga vrijdag een kaart halen, daar gaat het ook om en niet meer die ongelofelijke naaiactie om de seizoenskaarthouders geen voorrang te geven, daarvan is gelukkig geleerd.
pi_80073810
Echt een heel vette site is dit, een bookmark waard voor iedereen!!!

http://www.1-2focus-interactive.nl/jupilerleague/#ClubPagina/CAM

Echt geniaal
  donderdag 8 april 2010 @ 15:25:20 #193
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_80085437
Ik heb net een mail gestuurd met het idee om op vertoon van seizoenkaart icm play-off kaart alsnog op eigen plaats te kunnen zitten.

Ben benieuwd.
Bedankt Hans.
  donderdag 8 april 2010 @ 15:31:04 #194
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_80085688
Reactie:
quote:
Het is een idee, maar we geven al aan dat het vrije zit is in het vak.
Als we dat nu gaan omgooien, dan moeten we het allemaal gaan aanpassen en wijzigen.
Dat is niet haalbaar.
Ik heb het overigens meegenomen en besproken met de directie.
We nemen het mee voor een volgende keer en kijken wat we kunnen doen.
Blijkbaar hadden ze hier nog niet eens over nagedacht. Een beetje meer creativiteit zou je toch verwachten van een professionele voetbalorganisatie? Verder vind ik de houding nogal laks. De eerste play-off wedstrijd wordt over een maand gespeeld. Je kan dit nog makkelijk duidelijk maken aan iedereen.
Bedankt Hans.
pi_80088329
quote:
Op donderdag 8 april 2010 15:31 schreef bascross het volgende:
kan dit nog makkelijk duidelijk maken aan iedereen.
Ik denk niet dat het systeem zo flexibel is wat ze gebruiken en zoveel mensen werken er niet op de administratie.

Het is net als met de omroepinstallatie, jarenlang klaag je en opeens is het opgelost. Dus omstreeks 2015 als we dan nog in de jupilerleague spelen is het zoals het hoort te zijn met de kaartverkoop
  donderdag 8 april 2010 @ 16:38:25 #196
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_80088535
Je hoeft bijna niets te veranderen hoor. Alleen even kleine aanpassing in de tekst op de clubsite en je meldt het gewoon bij de kaartverkoop. Bovendien kan je het de eerst volgende thuiswedstrijden ook nog om laten roepen.

Hoe moeilijk kan het zijn? Blijkbaar erg moeilijk, want ik heb deze ideetjes ook gemaild, maar er kan echt niets veranderd worden.

Het zijn gewoon een stel lapzwansen.
Bedankt Hans.
pi_80089815
duidelijk dat je geen idee hebt waar je over praat.

wanneer je eigen rij en eigen stoel wilt gaan afdwingen dan zul je dat aan het begin van het seizoen moeten doen en niet aan het einde. aangezien het merendeel van de sc kaart houders bij cambuur nog nooit op de eigen plek heeft gezeten is die cultuuromslag niet zomaar te maken.

zoals je weet is het ook bij cambuur geen vetpot en is er niet de ruimte voor om die tientallen extra stewards die er voor nodig zijn om het "eigen plek verhaal" te begeleiden te betalen.
  donderdag 8 april 2010 @ 17:13:27 #198
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_80089915
Wat een hoop onzin in één stuk tekst.
Bedankt Hans.
pi_80090118
maar wel gewoon hoe het bij cambuur werkt.

te weinig mensen die alles moeten regelen en geen budget hebben. probeer het dan maar eens voor elkaar te krijgen. het mooiste voorbeeld is de geluidsinstallatie wat 8 (!!) jaar geduurd heeft ofzo.
  donderdag 8 april 2010 @ 17:18:00 #200
236335 neen
schone schijn
pi_80090126
Het hele seizoen koopt iedereen een kaartje met een stoel- en rijnummer en nu kan het ineens niet? Dat is natuurlijk onzin. Enlopen er straks minder stewards rond omdat het nu per vak is? Ik denk het niet.

Daarnaast is het vorig seizoen ook al eens voorgekomen dat het vak waarvoor ik een kaartje heb helemaal vol zat, moet ik dan het hele vak gaan vragen om hun kaartje te laten zien als ik in dat vak wil gaan zitten? Als iedereen gewoon een stoel- en rij heeft heb je dat gedonder niet.

De kaartverkoop van de play-offs is minder slecht dan vorig seizoen maar goed is het nog lang niet te noemen.
  donderdag 8 april 2010 @ 17:23:06 #201
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_80090333
quote:
Op donderdag 8 april 2010 17:18 schreef neen het volgende:
Het hele seizoen koopt iedereen een kaartje met een stoel- en rijnummer en nu kan het ineens niet? Dat is natuurlijk onzin. Enlopen er straks minder stewards rond omdat het nu per vak is? Ik denk het niet.

Daarnaast is het vorig seizoen ook al eens voorgekomen dat het vak waarvoor ik een kaartje heb helemaal vol zat, moet ik dan het hele vak gaan vragen om hun kaartje te laten zien als ik in dat vak wil gaan zitten? Als iedereen gewoon een stoel- en rij heeft heb je dat gedonder niet.

De kaartverkoop van de play-offs is minder slecht dan vorig seizoen maar goed is het nog lang niet te noemen.
Spijker op zijn kop en mijn idee met de seizoenkaart is perfect, maar bij Cambuur zijn ze te lui om iets voor de SCC-houders te doen.
Bedankt Hans.
pi_80090415
Het afdrukken van een rij en een stoelnummer zal het probleem niet zijn. Het probleem schuilt em in het feit dat ze een capaciteit per vak hebben en dat softwarematig niet 100% inzichtelijk hebben.

En natuurlijk zijn er meer stewards (alhoewel, dat hangt er nog maar van af tegen wie er gespeeld wordt en Crone de uitsupporters wel in de stad wil hebben) alleen houden die zich niet bezig met het begeleiden naar de zitplaats.

Je hebt daarvoor al snel op elke trap opgang 2 mensen voor nodig en ook nog 1 halverwege de tribune. Tel daarbij op dat op Noord en West heel veel seizoenskaarthouders zijn die maar ergens gaan staan en zitten en dan is je chaos compleet.

Verder is het een feit dat er geen geld is.

kleine aanvulling, niet alle stoelen en rijen zijn meer genummerd. zal waarschijnlijk ook niet meer gebeuren ivm de staat van de tribunes, slaat met name op oost trouwens dit deel.
  donderdag 8 april 2010 @ 17:25:22 #203
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_80090426
quote:
Op donderdag 8 april 2010 17:11 schreef thespindoctor het volgende:
duidelijk dat je geen idee hebt waar je over praat.

wanneer je eigen rij en eigen stoel wilt gaan afdwingen dan zul je dat aan het begin van het seizoen moeten doen en niet aan het einde. aangezien het merendeel van de sc kaart houders bij cambuur nog nooit op de eigen plek heeft gezeten is die cultuuromslag niet zomaar te maken.

zoals je weet is het ook bij cambuur geen vetpot en is er niet de ruimte voor om die tientallen extra stewards die er voor nodig zijn om het "eigen plek verhaal" te begeleiden te betalen.
Begin van het seizoen? Het gaat over de play-offs, Dit slaat dus al nergens op.

Merendeel zit op zijn eigen plek, alleen op noord en misschien een klein deel van zuid niet. Wederom onzin.

Stewards hebben er geen reet mee te maken, want iedere thuiswedstrijd werkt op dezelfde manier. Wederom onzin dus.

Zoals ik al zei', een hoop onzin in één stuk tekst.
Bedankt Hans.
pi_80090518
quote:
Op donderdag 8 april 2010 17:25 schreef bascross het volgende:

[..]

Begin van het seizoen? Het gaat over de play-offs, Dit slaat dus al nergens op.

Merendeel zit op zijn eigen plek, alleen op noord en misschien een klein deel van zuid niet. Wederom onzin.

Stewards hebben er geen reet mee te maken, want iedere thuiswedstrijd werkt op dezelfde manier. Wederom onzin dus.

Zoals ik al zei', een hoop onzin in één stuk tekst.
Wat schattig dat jij dat vind

Ik benoem alleen maar verifieerbare feiten.
  donderdag 8 april 2010 @ 17:31:19 #205
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_80090670
Haha, goede argumentatie. Je post slaat nergens op. Ik vertel wat niet klopt en vervolgens zijn het feiten?

Het gaat over de play-offs, jij begint over onzin met begin van het seizoen. Slaat nergens op en ik heb ook geen idee wat je er mee wil zeggen.

Op west en oost zit bijna iedereen op zijn eigen plaats. Slaat dus ook nergens op.

Waarom heb je stewards nodig om mensen naar de juiste plaats te begeleiden? Komen er alleen kleuters naar het stadion? En het belangrijkste: Hoezo lukt dit tijdens competitiewedstrijden wel? Kun jij mij het verschil uitleggen?
Bedankt Hans.
  donderdag 8 april 2010 @ 17:33:41 #206
236335 neen
schone schijn
pi_80090778
Dat ze niet inzichtelijk hebben welke plekken er per vak vrij zijn is natuurlijk lastig, maar ook iets waar ze het hele seizoen mee kampen. En ook tijdens het seizoen zijn er wel eens wedstrijden erg druk bezocht.

Waar ik op Oost zit zijn alle rijen en nummers nog prima te zien, over de rest kan ik zelf niet zoveel zeggen.
  donderdag 8 april 2010 @ 17:41:51 #207
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_80091103
quote:
Op donderdag 8 april 2010 17:33 schreef neen het volgende:
Dat ze niet inzichtelijk hebben welke plekken er per vak vrij zijn is natuurlijk lastig, maar ook iets waar ze het hele seizoen mee kampen. En ook tijdens het seizoen zijn er wel eens wedstrijden erg druk bezocht.

Waar ik op Oost zit zijn alle rijen en nummers nog prima te zien, over de rest kan ik zelf niet zoveel zeggen.
Het is ook helemaal niet belangrijk of ze dat inzicht hebben. Ze kunnen gewoon kaarten per vak verkopen en SCC-houders nemen hun seizoenkaart mee om aan te tonen op welke plaats ze mogen zitten. Mensen zonder seizoenkaart kunnen vervolgens een andere plaats zoeken.

Erg makkelijk en 0 extra moeite/kosten voor Cambuur, maar wel klantvriendelijker voor de SCC-houders.
Bedankt Hans.
  donderdag 8 april 2010 @ 17:49:36 #208
236335 neen
schone schijn
pi_80091392
O ja, dat kan natuurlijk ook nog is helemaal makkelijk. Heb ook helemaal geen zin om een uur van tevoren op de tribune te gaan zitten, mag er niet eens meer een biertje drinken
  donderdag 8 april 2010 @ 17:56:06 #209
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_80091616
Dat is dus ook het belangrijkste nadeel. Je moet erg vroeg komen, anders heb je geen plaats meer.
Bedankt Hans.
  donderdag 8 april 2010 @ 17:58:18 #210
236335 neen
schone schijn
pi_80091675
Als ik bier mag drinken op de tribune vind ik het geen probleem het is waarschijnlijk toch wel mooi weer
pi_80091857
quote:
Op donderdag 8 april 2010 17:31 schreef bascross het volgende:
Haha, goede argumentatie. Je post slaat nergens op. Ik vertel wat niet klopt en vervolgens zijn het feiten?

Het gaat over de play-offs, jij begint over onzin met begin van het seizoen. Slaat nergens op en ik heb ook geen idee wat je er mee wil zeggen.

Op west en oost zit bijna iedereen op zijn eigen plaats. Slaat dus ook nergens op.

Waarom heb je stewards nodig om mensen naar de juiste plaats te begeleiden? Komen er alleen kleuters naar het stadion? En het belangrijkste: Hoezo lukt dit tijdens competitiewedstrijden wel? Kun jij mij het verschil uitleggen?
Cambuur heeft geen geld om er extra mensen voor in te zetten. Als je die niet hebt kun je niet verwachten dat de supporter inenen op zijn plek gaat zitten als dat nog nooit gebeurt is.

Verder bedenk ik het niet. Ik heb van binnen uit dit hele proces 3 jaar mee mogen maken. Cambuur was op de goede weg een aantal jaren geleden maar ontsloeg toen de enige persoon die er nog een beetje verstand van had. Ze zijn daarna met een voltallige nieuwe administratie verder gegaan die tot op de dag van vandaag nog steeds niet weten hoe de software werkt.

Op west zitten ontzettende veel seizoenskaarthouders en die zitten bij lange niet allemaal op hun eigen plaats. De sponsorvakken zijn bij tijd en wijle een drama wat dat betreft.
pi_80091894
quote:
Op donderdag 8 april 2010 17:41 schreef bascross het volgende:

[..]

Het is ook helemaal niet belangrijk of ze dat inzicht hebben. Ze kunnen gewoon kaarten per vak verkopen en SCC-houders nemen hun seizoenkaart mee om aan te tonen op welke plaats ze mogen zitten. Mensen zonder seizoenkaart kunnen vervolgens een andere plaats zoeken.

Erg makkelijk en 0 extra moeite/kosten voor Cambuur, maar wel klantvriendelijker voor de SCC-houders.
Klinkt erg gemakkelijk maar dat is het dus niet.

Wat denk je dat de kern van cambuur hier vorig jaar al over opgemerk heeft?

Gelukkig weet jij het allemaal beter
  donderdag 8 april 2010 @ 18:06:04 #213
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_80091939
quote:
Op donderdag 8 april 2010 18:03 schreef thespindoctor het volgende:

[..]

Cambuur heeft geen geld om er extra mensen voor in te zetten. Als je die niet hebt kun je niet verwachten dat de supporter inenen op zijn plek gaat zitten als dat nog nooit gebeurt is.

Verder bedenk ik het niet. Ik heb van binnen uit dit hele proces 3 jaar mee mogen maken. Cambuur was op de goede weg een aantal jaren geleden maar ontsloeg toen de enige persoon die er nog een beetje verstand van had. Ze zijn daarna met een voltallige nieuwe administratie verder gegaan die tot op de dag van vandaag nog steeds niet weten hoe de software werkt.

Op west zitten ontzettende veel seizoenskaarthouders en die zitten bij lange niet allemaal op hun eigen plaats. De sponsorvakken zijn bij tijd en wijle een drama wat dat betreft.
Je hoeft geen extra mensen in te zetten, want met competitiewedstrijden gaat het precies zo en zijn er nooit problemen. De rest is dus helemaal niet relevant.

Het is gewoon onwil van Cambuur, meer niet.
Bedankt Hans.
pi_80091962
quote:
Op donderdag 8 april 2010 17:58 schreef neen het volgende:
Als ik bier mag drinken op de tribune vind ik het geen probleem het is waarschijnlijk toch wel mooi weer
Dat zal niet gebeuren en al helemaal niet met deze burgemeester en een politiekorps wat van mening is dat bier de oorzaak van het drama van vorig jaar was
  donderdag 8 april 2010 @ 18:07:08 #215
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_80091978
quote:
Op donderdag 8 april 2010 18:05 schreef thespindoctor het volgende:

[..]

Klinkt erg gemakkelijk maar dat is het dus niet.

Wat denk je dat de kern van cambuur hier vorig jaar al over opgemerk heeft?

Gelukkig weet jij het allemaal beter
Wat is er dan niet makkelijk? Leg mij nu eens duidelijk het verschil uit tussen een competitiewedstrijd waarbij SCC-houders hun kaart gebruiken en een play-offs wedstrijd waarbij SCC-houders hun kaart gebruiken.
Bedankt Hans.
pi_80092068
quote:
Op donderdag 8 april 2010 18:06 schreef bascross het volgende:

[..]

Je hoeft geen extra mensen in te zetten, want met competitiewedstrijden gaat het precies zo en zijn er nooit problemen. De rest is dus helemaal niet relevant.

Het is gewoon onwil van Cambuur, meer niet.
Geen onwil, onkunde en te weinig personeel in alle geledingen. Het is niet voor niets dat het hele jaar door gezegd werd "achteraf blij dat we niet gepromoveerd zijn, dat hadden we nooit kunnen managen".

Daarnaast zit er een behoorlijk verschil tussen gemiddeld iets van 8500 supporters (schatting hoor, heb de cijfers niet voorhanden) en uitverkocht.

De discipline bij de supporter om op de eigen plek te gaan zitten ontbreekt. Dat moet je de mensen bijbrengen. Daar is het tijdens de playoffs te laat voor omdat Cambuur dan ook veel andere zaken dient te regelen. Die druk is er in het begin van het seizoen niet. Daarom dus zoiets doen aan het begin van een nieuw seizoen.
pi_80092480
quote:
Op donderdag 8 april 2010 18:07 schreef bascross het volgende:

[..]

Wat is er dan niet makkelijk? Leg mij nu eens duidelijk het verschil uit tussen een competitiewedstrijd waarbij SCC-houders hun kaart gebruiken en een play-offs wedstrijd waarbij SCC-houders hun kaart gebruiken.

Ik heb al gezegd dat het uitprinten van kaarten het probleem niet hoeft te zijn. Tot zover is het ook geen probleem.

Het probleem ontstaat daarna pas. Even in volgorde:

1. kaarten op rij en stoel nummer uitprinten
2. seizoenskaarthouders kunnen 1 kaart in de voorverkoop kopen
3. vrije verkoop kaartjes worden verkocht

hier ontstaat het eerste probleem. cambuur had vorig jaar al te kampen met enorme problemen om dat goed te organiseren, we kennen allemaal de lange rijen nog. dat zal dit jaar relatief niet anders zijn. men heeft daar niet intern voldoende mensen voor en is aangewezen op vrijwilligers. zoiets organiseren verloopt vanuit cambuur erg stroef.

4. alle kaartjes verkocht. stadion uitverkocht.

ik doe even de aanname dat het aantal stoelen en kaarten overeenkomen (deed het vorig jaar niet)

5. de wedstrijddag, iedereen gaat op zoek naar tribune, vak, rij, stoel.

hier ontstaat het tweede probleem, ondanks dat supporters kaarten met stoel en rijnummer hebben etc. betekent dat niet dat men zich daar ook aan houdt. dit is het ergste op noord en zal een behoorlijk explosief sfeertje veroorzaken wanneer zoiets niet in goede banen geleidt wordt.

in het verleden zijn seizoenskaarthouders, ik heb hier hier over de slechte periode die we nog niet zo lang geleden hebben meegemaakt, bij elkaar gaan zitten ongeacht of ze wel een seizoenskaart voor die plek hadden of niet. in die tijd zaten er 3000-3500 man op de tribune en was dat nooit een probleem. het probleem heet hier de discipline van de supporter. als je een echte liwwadder bent dan weet je ook dat discipline iets is wat niet voorkomt in het woordenboek. ik heb in het verleden zelfs bejaarden zien slaan op de tribune om zoiets

je hebt hier dus een enorme hoeveelheid stewards voor nodig om dit in goede banen te leiden. het liefst al op de trappen zodat iedereen in het juiste vak zit. het probleem is echter dat de vakken geen afscheiding hebben en zodra men die controle voorbij is alsnog over kan steken naar een ander vak.

denk je dat cambuur op dat soort incidenten zit te wachten terwijl ze eigenlijk al niet eens budget hebben om zoiets te organiseren?

nogmaals, het is geen onwil hier. het verandert wel alleen zal het tot aan het moment dat je naar een nieuw stadion verhuisd niet 1,2,3 opgelost zijn.
  donderdag 8 april 2010 @ 18:24:09 #218
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_80092498
Seizoenkaarthouders oefenen het hele jaar door al. Bovendien begrijp ik het verschil nog steeds niet.

06-11-2009 Cambuur Excelsior 10000
23-10-2009 Cambuur FC Omniworld 9750
21-11-2008 Cambuur Telstar 9664

Zomaar drie wedstrijden uit de afgelopen 1,5 jaar met meer dan 9500 toeschouwers. Problemen gehad? Nee natuurlijk niet.

Kun je mij dus duidelijk uitleggen waarom het in de play-offs niet zou lukken? Ik heb namelijk nog geen uitleg gehad, waarom het in de play-offs anders zou gaan.

Ik weet overigens wel hoe het gaat, namelijk prima. Net als bij deze drie wedstrijden, waarbij seizoenkaarthouders op hun eigen plaats konden zitten. Zijn er toen eigenlijk extra veel stewards ingezet om mensen te begeleiden naar hun eigen plaats?

Volgens mij begrijp jij ook niet zo goed wat ik bedoel. Ik heb het voornamelijk over de oost en westtribune, waar mensen vaak op hun eigen plaats zitten. Wij hebben tot nu één keer mensen van onze plaats af moeten sturen dit seizoen, niet erg vaak he? Volgens mij schat jij de supporters iets te laag in. Noord en zuid kunnen gewoon zo blijven als ze dat willen. Op noord staat nooit iemand op zijn plaats, maar niemand heeft er problemen mee, dus dan hoef je het niet te veranderen he. Het gaat voornamelijk om oost en west.
Bedankt Hans.
pi_80093153
vanuit jouw optiek zijn er geen problemen geweest. dat wil niet zeggen dat cambuur, gemeente, politie, brandweer, stewards en/of ggd geen problemen heeft geconstateerd. en dat zijn nu juist wel de partijen waar ze mee te maken hebben he

ook op west zijn er meer problemen dan je denkt. je hebt sponsor vakken en vrije verkoop vakken. dat creeert best wel problemen met een uitverkocht huis.
  donderdag 8 april 2010 @ 18:49:03 #220
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_80093331
Ik ben het niet met je eens. Het is ook helemaal niet zo dat iedereen op noord ineens op zijn vaste plaats moet staan, want dan doen ze nooit en niemand heeft er problemen mee. Het gaat mij om mensen op oost en west die graag op de plaats willen zitten waar ze normaal tijdens de competitie ook zitten. Dit is makkelijk te regelen door vooraf kenbaar te maken dat SCC-houders recht hebben op hun eigen plaats op vertoon van seizoenkaart.
Bedankt Hans.
pi_80093966
dan zijn we het eens dat we het niet eens zijn.

laat ik voorop stellen dat cambuur daar zeker wat in moet gaan doen. ik weet alleen (vanuit ervaring) dat het gemakkelijker gezegd dan gedaan is.
pi_80102288
quote:
Op donderdag 8 april 2010 17:11 schreef thespindoctor het volgende:
Echt iedereen zit in mijn vak altijd op zijn eigen plek en komt bij bekerwedstrijden en play offs (vorig jaar dan) ruim van te voren om zijn/haar eigen plek te claimen. Iedereen kent ook elkaar en als er iemand niet zit vraagt iedereen altijd wat er aan de hand is.

Ik denk dat je het over Noord hebt?

En ik denk dat het ook niet makkelijk te regelen is voor Cambuur, ben allang blij dat de seizoenskaarthouders nu eens voorrang krijgen waar ze recht op hebben en super geregeld ook. Gewoon 2 thuiswedstrijden de kassa hiervoor open en tussendoor ook nog en vrije verkoop pas over 3 weken. Hulde hiervoor en volgend jaar wel per stoel verkopen, doen de eredivisieploegen ook en als Cambuur toch wil promoveren moeten ze ook dit soort dingen nog ietsjes beter kunnen regelen.

Mijn eigen plek is toch goud waard, ik betaal ervoor en wil er ook zitten en zit daar al jaren. Ik baal er gewoon van dat een of andere nepsupporter die nooit komt op mijn stoel gaat zitten. Eigenlijk moet ik morgen een steeksleutel meenemen om mijn stoel gewoon onder mijn arm mee te nemen

En kan de jongen die een half jaar terug zo'n mooie hd film maakte in het stadion dit weer doen met de play offs (sfeeractie)? Zou erg mooi zijn. De meeste filmpjes op youtube zijn zooo slecht van kwaliteit.
  donderdag 8 april 2010 @ 22:06:35 #223
236335 neen
schone schijn
pi_80102799
Ik zal in ieder geval even wat in de collectebus doen voor Ultras Leovardia ben benieuwd waar ze dan mee komen bij de play offs.
  vrijdag 9 april 2010 @ 15:39:47 #224
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_80126044
Vanavond de topper tegen Den Bosch. Wat denken we? Nulletje of 8?
Bedankt Hans.
pi_80129830
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 15:39 schreef bascross het volgende:
Vanavond de topper tegen Den Bosch. Wat denken we? Nulletje of 8?
Geef mij maar een 4-1 overwinning met 4 goals van Mark zodat hij topscoorder van de JL wordt

Zolang we maar winnen en wat doelpunten van cambuur zien ben ik tevreden, zonnetje schijnt, gaat mooie avond worden. Nu snel naar huis, kan ik nog even wat eten.
  vrijdag 9 april 2010 @ 17:23:06 #226
236335 neen
schone schijn
pi_80130260
Ik ben er eigenlijk helemaal niet zeker van, ik ga er ook maar niet op wedden vanavond. Maarja, de 8-1 tegen FC Oss heb ik dan ook aan mij voorbij laten gaan.
  vrijdag 9 april 2010 @ 19:22:53 #227
236335 neen
schone schijn
pi_80134290
quote:
Op donderdag 8 april 2010 18:06 schreef thespindoctor het volgende:

[..]

Dat zal niet gebeuren en al helemaal niet met deze burgemeester en een politiekorps wat van mening is dat bier de oorzaak van het drama van vorig jaar was
ik kan nog wel gewoon bier kopen onder de tribune trouwens
pi_80135996
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 19:22 schreef neen het volgende:

[..]

ik kan nog wel gewoon bier kopen onder de tribune trouwens
Niet tijdens de wedstrijden.
Of het beleid moet inmiddels aangepast zijn maar dan ben ik er nog niet van op de hoogte
  vrijdag 9 april 2010 @ 21:00:53 #229
236335 neen
schone schijn
pi_80138509
Wel in de pauze, ook wel 10 pp
pi_80139506
dan is het beleid nog steeds hetzelfde dus.
  vrijdag 9 april 2010 @ 22:39:29 #231
236335 neen
schone schijn
pi_80143462
Het zijn halve maatregelen maar goed.

Wel winst vanavond ondanks dat den Bosch wel wat beter was in de 2e helft. Goeie scheids ook
pi_80144477
Op West kan je nog steeds bier de tribune mee opnemen, geen enkel probleem.

Bij de terugweg een vaag dronken wijf op de weg, pffff, dikke heibel met een paar Cambuursupporters die richting Harlingen reden en haar van de weg wilden drukken. Vervolgen alcoholcontroles onderweg, maar aangezien ik toch amper tot geen alcohol drink niks aan het handje.

Wat een kutscheids zeg, ongelofelijk.
pi_80145463
Blessure van Mark valt trouwens mee, zonder hem zie ik de playoffs niks worden, zeker niet na wat ik vandaag heb gezien zonder mark.
  vrijdag 9 april 2010 @ 23:27:21 #234
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_80145557
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 23:25 schreef willempjewever het volgende:
Blessure van Mark valt trouwens mee, zonder hem zie ik de playoffs niks worden, zeker niet na wat ik vandaag heb gezien zonder mark.
Klopt, was vrij triest, maar wel winst en daarnaast tweede plaats veilig gesteld.
Bedankt Hans.
  vrijdag 9 april 2010 @ 23:27:36 #235
236335 neen
schone schijn
pi_80145572
En hoe zit het met Guijt?

Mark is inderdaad zeer belangrijk voor dit elftal. Ben benieuwd of gij nog een seizoen doorgaat.
  vrijdag 9 april 2010 @ 23:27:45 #236
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_80145577
Ik heb wel een gat in mijn seizoenkaart.
Bedankt Hans.
pi_80145718
Heb ik dit topic gewoon gemist
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
pi_80145895
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 23:27 schreef neen het volgende:
En hoe zit het met Guijt?

Mark is inderdaad zeer belangrijk voor dit elftal. Ben benieuwd of gij nog een seizoen doorgaat.
uit de leeuwarder courant:
quote:
Mark de Vries viel in de eerste helft uit. De blessure leek ernstig, maar valt volgens Cambuurs topscorer mee. Er is sprake van een verrekking in zijn bovenbeen. Danny Guijt viel snel uit met een opgerekte binnenband in de linkerknie.
Is een opgerekte binnenband in je knie erg? Ik weet het niet?
  vrijdag 9 april 2010 @ 23:41:26 #239
236335 neen
schone schijn
pi_80146210
Ik heb echt geen idee

goede zaak dat Rudy Jansen weer gaat spelen! Dat is ook gewoon een topper natuurlijk. En Ole ole Dennis vd Ree ook!
pi_80146311
Jammer dat Ale de Boer niet speelde !
pi_80146430
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 23:41 schreef neen het volgende:
goede zaak dat Rudy Jansen weer gaat spelen! Dat is ook gewoon een topper natuurlijk. En Ole ole Dennis vd Ree ook!
Dennis doet het zeer goed, hoopt natuurlijk op een nieuw contract
En Rudy ook, mooie redding vandaag (schot tegen de borden). Was altijd al een favoriet van mij.

Waarom was er eigenlijk geen sfeeractie? Was het geld op? Heb wel 5 euro gedoneerd, ben benieuwd wat ze gaan doen.
  vrijdag 9 april 2010 @ 23:48:23 #242
236335 neen
schone schijn
pi_80146530
Vd Ree moet ook gewoonblijven, prima kracht. Ale geeft volgens mij een virus op zijn msn adres ofzo, krijg de laatste tijd van die mailtjes met adressen van vage Chinese webshops
pi_80148239
Spandoek op noord vanavond:
vd Ree moet mee!

lol
pi_80150079
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 23:34 schreef willempjewever het volgende:

[..]

uit de leeuwarder courant:
[..]

Is een opgerekte binnenband in je knie erg? Ik weet het niet?
opgerekte banden wordt je niet vrolijk van.

ik kan dat overigens niet afleiden uit het stukje, ik krijg meer de indruk dat het om zijn bovenbeen spieren gaat.
quadriceps heet dat geloof ik.
pi_80218062
Klopt het dat RTL7 de playoffs allemaal rechtstreeks gaat uitzenden? Of gaat Eredivisie live dat doen?
  maandag 12 april 2010 @ 15:49:57 #246
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_80229101
RTL7 geloof ik, maar pas vanaf ronde 2. Dat is overigens de ronde waarin Cambuur begint.
Bedankt Hans.
pi_80242550
quote:
Op maandag 12 april 2010 15:49 schreef bascross het volgende:
RTL7 geloof ik, maar pas vanaf ronde 2. Dat is overigens de ronde waarin Cambuur begint.
Hopen dat Wilfred Genee of Johan Derksen de keuze maakt welke wedstrijden ze uitzenden als ze gelijktijdig beginnen, dan komt Cambuur elke keer op tv.

Zou mooi zijn als ik zo de uitwedstrijden kan zien.
  maandag 12 april 2010 @ 22:39:50 #248
236335 neen
schone schijn
pi_80245878
Anders misschien wel via een lokale omroep te zien, dat was vorig jaar ook eens het geval.
pi_80245940
Uitwedstrijden als bv Willem II ga ik niet weer heen met dat veevervoer.
Misschien buiten de combi om.
pi_80361202
quote:
Op maandag 12 april 2010 22:39 schreef neen het volgende:
Anders misschien wel via een lokale omroep te zien, dat was vorig jaar ook eens het geval.
Dat is waar en mijn digitale decoder heb ik van zolder gehaald en werkt inmiddels weer.

Ik maak me zorgen over vrijdag , hebben jullie dit al gezien?
quote:
Cambuur speelt vrijdagavond zonder Sandor van der Heide, Leon Hese, Danny Guijt en Mark de Vries tegen Helmond Sport. De eerste twee spelers krijgen rust, de andere twee zijn geblesseerd aan respectievelijk knie en hamstring en worden klaargestoomd voor de play-offs. Nuelson Wau, al weken afwezig, werd woensdag aan zijn knie geopereerd.

Voor Paul Beekmans is vermoedelijk een basisplaats weggelegd. Ook Dave Huymans lijkt vanaf het begin te mogen spelen. Randy Rustenberg start vermoedelijk als linksback. Hij keert terug van een schorsing. Kevin Diaz verving hem de laatste twee wedstrijden.

Cambuur, al verzekerd van de tweede plaats, heeft tegen Helmond Sport feitelijk geen ander belang dan fit blijven, het publiek vermaken en ritme houden. Vrijdagavond wordt ook nog afscheid genomen van Ale Geert de Vries, Ale de Boer en Geoffrey Meye, die geen contractverlenging krijgen.

Vermoedelijke opstelling Cambuur: doel: Meul; achter: Van der Ree, Jansen, Van Boxel, Rustenberg; midden: Huymans, Türk, Beekmans; voor: De Visscher, Reza, Maachi.
  donderdag 15 april 2010 @ 22:40:27 #251
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_80365157
Ik maak me geen zorgen, want we zijn toch al tweede.
Bedankt Hans.
  donderdag 15 april 2010 @ 22:40:30 #252
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_80365160
Boek Cambuur vol blunders per direct uit handel gehaald

'De druiven waren zuur, de gal was bitter. Want Cambuur had op zich wel een leuke selectie met bekende namen als Oekie Hoekema, Johan Tukker en André Roosenburg. Maar kennelijk was het niet goed genoeg.' Daarmee wordt in het boek 'De Slapende Reus Ontwaakt' de degradatie van het seizoen 1999/2000 beschreven. Het is slechts een van de stapel blunders in het nieuwe boek over Cambuur Leeuwarden, dat per direct uit de handel is genomen.
De bewuste passage is terug te vinden op pagina 68. Maar de drie genoemde spelers maakten in de bewuste jaargang al vele jaren geen deel meer uit van de selectie. Zelfs al een decennium niet meer. Maar daar blijft het niet bij. De lezer struikelt over de vele foute clubnamen en namen van personen. Feyenoord heet in het boek consequent Feijenoord, AFC Ajax is FC Ajax en de Italiaanse club Padova heet plotseling Padavo.

De Leeuwarder wethouder heet Gerrit Rol in plaats van Krol. En wie zijn Calus Roosenburg, Frank Berghuizen en Renze van der Wal? De uitsmijter komt op naam van voormalig Sparta-doelman Frank Kooiman. In 'De Slapende Reus Ontwaakt' heeft hij een complete metamorfose ondergaan: Dirk Kooij. Ook het aantal kromme zinnen, verkeerde eindstanden, missers bij fotobijschriften en historische onjuistheden in de foute druk van het boek is niet te tellen.

Uitgeverij Penn haalt het boek, dat via diverse persberichten ook bij ELF Voetbal onder de aandacht werd gebracht, onmiddellijk terug uit de handel. Van het boek over de Friese club, dat uit 180 pagina's bestaat uit en werd geschreven door Klaas Jansma en Marianne Velsink, waren drieduizend exemplaren in de eerste druk geproduceerd.

Het boek zou vrijdag voor de thuiswedstrijd van Cambuur tegen Helmond Sport worden gepresenteerd. "We moeten onze fouten erkennen", zegt Milja Roosjen van Penn tegenover de Leeuwarder Courant. "Dit is vreselijk. We vermoeden dat het is fout gegaan in de driehoek opmaak, drukker, correcties."

Volgens Roosjen waren uit de proefdruk al veel flaters gehaald. "Maar tachtig tot negentig procent van de fouten stond er toch nog in toen we de eerste druk met bleke gezichten goed bekeken. We treden nu in overleg met Cambuur en moeten dit oplossen met de sponsoren. Wij nemen onze volledige verantwoordelijkheid."

Wanneer de volledig herziene versie van het boek weer in de handel komt, is nog onbekend. "Alleen drukken duurt al vier weken", zegt Roosjen.

pi_80365534
Typisch Cambuur ook weer
  vrijdag 16 april 2010 @ 09:24:07 #254
236335 neen
schone schijn
pi_80373284
Tja, een vrouw die een boek over een voetbalclub schrijft. Dat kan niet goed gaan.
pi_80377237
Nieuwe contract Menzo zo goed als rond:

http://www.cambuur.nl/news/video/article370250.ece
pi_80404411
2e Helft was vermakelijk, nu leuke play offs, wel leuk om eens op zondagmiddag naar het stadion te gaan. Kan ik alvast wennen hoe het volgend jaar in de eredivisie is
  vrijdag 16 april 2010 @ 22:53:49 #257
236335 neen
schone schijn
pi_80404491
Ik moet mijn kaartje nog halen is die tent morgen ook open?
pi_80404554
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 22:53 schreef neen het volgende:
Ik moet mijn kaartje nog halen is die tent morgen ook open?
volgens mij niet

had je beter net kunnen doen in het stadion trouwens
17 Euro trouwens, waren ze vorig jaar niet 12 euro?
pi_80404727
Ik zal maandagochtend mijn SK verlengen en gelijk PO kaart halen.
  vrijdag 16 april 2010 @ 23:02:03 #260
236335 neen
schone schijn
pi_80404833
Oh, ik hoorde van ieman dat het 11 euro was

Ik was vandaag pas laat in de stad dusook laat in het stadion, wedstrijd begon toen al bijna dus daarom niet gehaald. Nou ja, nog een weekje geloof ik en anders moet mijn pa volgende week maar een keer halen.

Was het vorig jaar niet 15 Euro?
pi_80404925
Volgens mij wel ja. Twee thuiswedstrijden en in Tilburg promoveren we
pi_80404937
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 23:02 schreef neen het volgende:
Oh, ik hoorde van ieman dat het 11 euro was
ja, als je 65+ bent...

de halve tribune is bij ons 65+ en dat zijn de grootste schreeuwers, ze zouden juist meer moeten betalen in plaats van minder.
  vrijdag 16 april 2010 @ 23:05:03 #263
236335 neen
schone schijn
pi_80404993
Dat moet wel lukken dan
pi_80405039
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 23:04 schreef willempjewever het volgende:

[..]

ja, als je 65+ bent...

de halve tribune is bij ons 65+ en dat zijn de grootste schreeuwers, ze zouden juist meer moeten betalen in plaats van minder.
Ik zit de laatste tijd bovenin vak 15, regel jij dan dat ik de helft minder voor mn SK hoef te gaan betalen ?
pi_80405333
In vak 15 heb je een hele rij stoeltjes voor je alleen, je hebt helemaal geen korting nodig daar

waarom waren er geen supporters van Helmond?
pi_80405580
Wij zitten met zo'n 9 man op rij Lekker de voeten languit op de rij ervoor
  vrijdag 16 april 2010 @ 23:18:58 #267
236335 neen
schone schijn
pi_80405680
Ik zit op rij 1, altijd zat beenruimte.
pi_80407013
Altijd mensen die voor je langs moeten
  vrijdag 16 april 2010 @ 23:55:36 #269
236335 neen
schone schijn
pi_80407476
Tijdens de wedstrijd geen last van
pi_80409759
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 23:12 schreef willempjewever het volgende:
In vak 15 heb je een hele rij stoeltjes voor je alleen, je hebt helemaal geen korting nodig daar

waarom waren er geen supporters van Helmond?
Het was een verplichte buscombi en er was te weinig animo als ik het goed begrepen heb
pi_80409770
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 09:24 schreef neen het volgende:
Tja, een vrouw die een boek over een voetbalclub schrijft. Dat kan niet goed gaan.
Zij was in het verleden bij nagenoeg alle uit en thuiswedstrijden
  vrijdag 23 april 2010 @ 21:52:23 #272
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_80650337
  vrijdag 23 april 2010 @ 21:54:58 #273
236335 neen
schone schijn
pi_80650478
Eagles dus. Excelsior ontweken daar ben ik nog wel het meest blij mee.... maar goed, GAE/Zwolle zijn ook sterke ploegen. Je kunt van ze winnen en van ze verliezen
Kaart in ieder geval binnen
quote:
Cambuur-aanvaller in belangstelling van ManU'
Uitgegeven: 23 april 2010 20:41
Laatst gewijzigd: 23 april 2010 20:41
AMSTERDAM - Bob Schepers van SC Cambuur-Leeuwarden staat in de belangstelling van Manchester United en Everton.
© ProShots

Volgens Omrop Fryslân brengen scouts van beide Engelse clubs en diverse eredivionisten daarom vrijdag een bezoek aan het uitduel van de Friezen tegen RBC Roosendaal.

Schepers maakte in april vorig jaar zijn debuut voor Cambuur. De achttienjarige linksbuiten deed sindsdien pas in zes competitiewedstrijden van de eerstedivisionist mee. Tegen RBC begint hij in de basis.

Met het Nederlands elftal onder 17 jaar bereikte Schepers vorig jaar de finale van het EK. Daarin verloor Oranje na verlenging van Duitsland.
  vrijdag 23 april 2010 @ 21:55:04 #274
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_80650486
Eagles, makkie.
Bedankt Hans.
  vrijdag 23 april 2010 @ 22:03:33 #275
236335 neen
schone schijn
pi_80650879
ben benieuwd of er in beide gevallen uitsupporters mee mogen

Opzich vind ik het wel jammer dat we tegen GAE moeten, ik zie GAE liever promoveren dan Excelsior, Zwolle of een andere club die meedoet alleen niet ten koste van ons.
  vrijdag 23 april 2010 @ 22:24:02 #276
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_80651874
Tja, van mij mogen jullie komen, maar als wij niet naar Leeuwarden mogen komen dan jullie wat mij betreft ook niet.
Ik ben ook erg tevreden dat we jullie hebben getroffen.
  vrijdag 23 april 2010 @ 23:00:53 #277
236335 neen
schone schijn
pi_80653577
In de competitie was er in ieder geval een logische verklaring voor

Aanschaf van kaarten in de vrije verkoop in ieder geval alleen mogelijk met registratie
quote:
Info kaartverkoop Jupiler Play-offs
23-04-2010

SC Cambuur is zeker van deelname aan de Jupiler Play-offs.
De thuiswedstrijd zal zijn op zondag 9 mei om 14:30 uur

De voorverkoop voor seizoenkaarthouders zal vandaag ten einde lopen.
Op maandag 26 april start de vrije verkoop via het kassaplein vanaf 9 uur.
De gemeente heeft besloten, indien de tegenstander FC Zwolle of Go Ahead Eagles is, dat SC Cambuur maximaal 4 Play-Off tickets per persoon mag verkopen en dat de namen, postcodes en geboorte data van deze mensen op papier komt te staan.
Indien wij SBV Excelsior treffen, dan blijft het maximaal aan te schaffen kaarten 4, maar hoeft er geen formulier te worden ingevuld.
pi_80658494
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 11:24 schreef willempjewever het volgende:
Nieuwe contract Menzo zo goed als rond:

http://www.cambuur.nl/news/video/article370250.ece
1 week later en hij heeft nog steeds niet een handtekening gezet...
pi_80662145
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 23:00 schreef neen het volgende:
In de competitie was er in ieder geval een logische verklaring voor

Aanschaf van kaarten in de vrije verkoop in ieder geval alleen mogelijk met registratie
[..]

Zou het druk worden maandag?
  zaterdag 24 april 2010 @ 12:46:07 #280
236335 neen
schone schijn
pi_80664996
Ik denk wel dat het uitverkocht raakt, toch heb ik minder het gevoel dat het leeft dan vorig seizoen.
  zaterdag 24 april 2010 @ 16:51:03 #281
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_80670071
quote:
Op zaterdag 24 april 2010 12:46 schreef neen het volgende:
Ik denk wel dat het uitverkocht raakt, toch heb ik minder het gevoel dat het leeft dan vorig seizoen.
Ik niet, het gemiddelde aantal toeschouwers is dit jaar ongeveer 8600, vorig jaar 7800.
Bedankt Hans.
pi_80719376

Vanochtend waren 3700 kaarten nog te koop.... denk zometeen uitverkocht
pi_80719968
Waarom ken ik mensen van die foto
pi_80720476
Is dat nou een foto van dit jaar of van vorig jaar?
pi_80721152
quote:
Op maandag 26 april 2010 10:35 schreef Onufriev het volgende:
Is dat nou een foto van dit jaar of van vorig jaar?
van vanochtend 07:30 uur.

Er zijn nog 1100 kaarten te koop op dit moment, al 2600 verkocht in 2 uurtjes tijd.
Je had volgens mij dus niet in de rij hoeven te staan de hele nacht
pi_80724688

maandag 26 april 2010 @ 13:54:01 #287
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_80726390
Valt er nog wat lekkers te snaaien daar in dat stadion?
  maandag 26 april 2010 @ 14:02:37 #288
104901 OxygeneFRL
....dus....
pi_80726699
Waarom steken ze daar van alles in de fik?
pi_80728867
Whehe net mn SK verlengd en ook nog een kaart voor noord erbij kunnen halen
  maandag 26 april 2010 @ 16:32:30 #290
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_80731772
Ik denk dat het morgen pas uitverkocht is. Vorig jaar moest iedereen tegelijk, daarom was het een stuk drukker.
Bedankt Hans.
pi_80735196
Jezus wat een ouderwets gedoe nooit gehoord van ticketbox in 't noorden?
  maandag 26 april 2010 @ 18:18:22 #292
236335 neen
schone schijn
pi_80735258
quote:
Op maandag 26 april 2010 18:16 schreef Roberto258 het volgende:
Jezus wat een ouderwets gedoe nooit gehoord van ticketbox in 't noorden?
pi_80736577
Je kan kaarten kopen voor de normale wedstrijden via de ticketbox maar voor de PO..... Stukje amateurisme nog van de BVO
pi_80741239
Voor iedereen een t-shirt en vlag gratis bij de 1e thuiswedstrijd!
  maandag 26 april 2010 @ 20:49:09 #295
236335 neen
schone schijn
pi_80741294
Weer een shirtje GENOOOOOOT

Was wel een mooi gezicht vorig jaar trouwens, alles in het geel
pi_80741369
quote:
Op maandag 26 april 2010 20:49 schreef neen het volgende:
Weer een shirtje GENOOOOOOT

Was wel een mooi gezicht vorig jaar trouwens, alles in het geel
Volgens mij zijn er nu 2 soorten shirts: blauwe en gele. Althans voor zover ik het bericht begrijp:
quote:
Via een aantal sponsoren (Technion, Leyten, Leeuwarder Courant, Makelaardij Hoekstra, De Haan Westerhoff, P. de Vries Installatietechnieken, Cambuur Horeca, Visser ATR Harlingen en de Friesland Bank) liggen er voor alle bezoekers gele en blauwe play off t-shirts klaar. Ook hebben twee sponsoren (Technion en Jan Terpstra Cycling World) tienduizend vlaggen beschikbaar gesteld.
Ik heb mijn shirt van vorig jaar nog, die trek ik lekker aan
En tienduizend vlaggen
  maandag 26 april 2010 @ 20:52:26 #297
236335 neen
schone schijn
pi_80741425
Ik heb m'n shirt ook nog
pi_80745930
Voor die vlag doe ik het
  dinsdag 27 april 2010 @ 19:19:55 #299
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_80777553
quote:
AMSTERDAM -

Mark de Vries is door trainers en aanvoerders van de negentien eerste-divisieclubs uitgeroepen tot beste speler van de eerste divisie. De spits van Cambuur, die een bijzonder succesvol seizoen meemaakt, kreeg dinsdagmiddag in Amsterdam de bijbehorende Gouden Stier uitgereikt.

Tot de andere genomineerden behoorde onder anderen Ruud ter Heide, ook van Cambuur, maar op huurbasis spelend bij Emmen.
bron: http://www.leeuwardercour(...)peler-eerste-divisie

Mark de Liwwadder.
Bedankt Hans.
  dinsdag 27 april 2010 @ 19:28:47 #300
104901 OxygeneFRL
....dus....
pi_80777863
Is er iets bekend over een groot scherm op Oldehoofsterkerkhof?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')