Geen seizoenskaartquote:Op maandag 1 maart 2010 12:15 schreef willempjewever het volgende:
Nog mensen die vanavond gaan?
Ik zit wat in dubio...
Cambuur dus, keuken in de verf zetten kan morgen ook nog wel of een andere keer deze week.quote:Op maandag 1 maart 2010 12:32 schreef willempjewever het volgende:
Ik zit wat in dubio omdat ik per ongeluk mijn vrouw vanochtend beloofd heb om klusjes in huis te doen (keuken verven) en vergeten was dat cambuur vanavond moest spelen
quote:Het 'zero tolerance- beleid' van Cambuur werpt zijn vruchten af. Dat vertelde Cambuurdirecteur
Alex Pama gisteren aan Tweede Kamerlid Fred Teeven van de VVD.
Crimefighter Teeven was op campagnebezoek in Leeuwarden.
Samen met Leeuwarder VVD'ers bezocht hij de politie, supermarkt Super de Boer op het Cambuurplein en
voetbalclub Cambuur.
Bij Cambuur informeerde Teeven naar het 'profiel' van de voetbalhooligan. Pama: ,,Soms zijn het heel normale mensen. Maar als het fluitje gaat, en er zijn wat pilletjes en drank in het spel, herken je ze niet meer terug.'' ,,Er zat zelfs een keer een leraar tussen die hier over de vloer kwam als stagebegeleider.
Die wil ik hier dus niet meer zien'', vertelde stadion- en veiligheidsmanager Keimpe Vellinga.
Om voetbalvandalisme terug te dringen, heeft de voetbalclub onlangs een harde aanpak ingevoerd.
,,Ze krijgen niet alleen een hard stadionverbod, ook de schade wordt persoonlijk op de daders verhaald. En dat gaat als een lopend vuurtje door de harde kern'', vertelde Pama.
Er zullen hier wel weinig CU stemmers zijn, maar toch...quote:Cambuur Leeuwarden droomt van een nieuw stadion, liefst bij het WTC Expo.
Dat is beter te beveiligen dan de afgeleefde tribunes aan het Cambuurplein en maakt de sprong naar de eredivisie mogelijk.
Maar in de stadspolitiek wil niet iedereen voor pinautomaat spelen.
Voor voorzitter Alex Pama is het glashelder: zijn club, Cambuur Leeuwarden, kan niet zonder nieuw stadion. ,,We zijn eruit: het is geen luxe, het is noodzaak.
We zitten nu met de veiligheid en we hebben niet genoeg capaciteit."
Aan het Cambuurplein kan de club zijn ambities het best in de ijskast zetten, zegt Pama. ,,Dan komen we niet duurzaam boven de top-5 van de eerste divisie uit. Een nieuw stadion levert meer geld op. Dat is een feit."
Het vorige seizoen sloot Cambuur af met een hoogtepunt en een dieptepunt tegelijk. In de play-offs miste de club na een sportieve thriller tegen Roda JC op een haar na promotie naar de eredivisie. De hele stad was in de ban van Cambuur. Maar meteen na de wedstrijd schoot de vlam in de pan: boze hooligans trokken massaal de klinkers uit de straat en bekogelden de politie ermee. De buurtbewoners van het Cambuurplein maakten bange uren door. Pas diep in de nacht kon de politie de orde herstellen.
Dat moet nooit meer gebeuren, vindt ook wethouder Henk Deinum (PvdA). Hij staat welwillend tegenover de plannen: een goed lopende voetbalclub geeft de stad een fijne uitstraling, vindt hij. ,,Cambuur is ook van economisch belang."
Een nieuw stadion is bovendien veel veiliger dan de verouderde tribunes aan het Cambuurplein: bezoekende supporters kun je met hekken afschermen van Leeuwarder vandalen en je hebt ze in een oogwenk op de snelweg. Zo kun je flink op de forse politie-inzet besparen.
Dat rechtvaardigt volgens Deinum ook in moeilijke tijden een investering in een nieuw stadion. Hij weet dat er bezuinigingen van zo'n EUR20 miljoen op de Friese hoofdstad afkomen.
Volgens Pama hoeft de gemeente helemaal niet voor pinautomaat van Cambuur te spelen: ,,Ik verwacht niet dat ze met EUR10 miljoen over tafel komen."
Als investeerder kan de gemeente ook geld terugverdienen met de huuropbrengsten van kantoorruimte, een supermarkt of een fitnesshal, redeneert hij. Kijk naar Groningen, waar de gemeente meeprofiteert van het nieuwe stadion.
Deinum is het ermee eens: ,,Je moet er met een koopmansgeest mee omgaan."
Niks daarvan, zeggen Thea Koster (CDA) en Arco van Daalen (ChristenUnie). Zwaar noodlijdende clubs als Veendam, Vitesse en RKC werden jarenlang met gemeentelijke steun overeind gehouden. Nu de clubs dreigen om te vallen, gaan de gemeentes zelf voor ettelijke miljoenen het schip in. ,,Cambuur moet zijn eigen broek ophouden", vindt Van Daalen.
Ook Leeuwarden moest in het verleden Cambuur met leningen te hulp schieten. ,,Ik ben dat niet vergeten, dus ik sta echt aan de kritische kant", zegt Koster.
,,Mooi dat ze ambitie hebben, maar laat Cambuur eerst met een goede onderbouwing komen. Pas dan sta ik juichend aan de kant." Leeuwarden moet de komende jaren elk dubbeltje omdraaien, vindt Koster. ,,Voor mij moet dat geld ten goede komen aan alle Leeuwarders."
Voor Deinum moet de discussie echter vooral gaan over wáár het stadion moet komen, niet óf het moet komen.
Cambuur wil graag naar het terrein achter het WTC Expo omdat het voor Liwwadders goed te befietsen is. ,,Ik zie daar wel wat knelpunten, vooral voor wat betreft de beveiliging", zegt Deinum.
Het is dan ook niet denkbeeldig dat Cambuur de stap over het Van Harinxmakanaal moet wagen, naar de
Zuidlanden.
Buurtbewoners van het Westeinde en de Vosseparkwijk zien niet graag een stadion in hun achtertuin. ,,Tienduizend toeschouwers zijn nog wel te beheersen", zegt Deinum. ,,Maar als het stadion groeit, wordt het lastig. Op de Zuidlanden kun je vanaf nul beginnen." Mogelijk is het stadion daar ook goedkoper dan de EUR35 miljoen die een stadion bij het WTC-Expo zou kosten.
Van Daalen vindt dat geen reden om Cambuur te steunen. Hij erkent dat supportersgeweld aan het Cambuurplein amper beheersbaar is. Toch is ook dat op te lossen, denkt hij. ,,Als je supporters van de bezoekende club weert, heb je die rivaliteit niet meer." Supporters moet je het zo moeilijk mogelijk maken om zich voor de wedstrijd in te drinken, vindt hij verder. ,,Een wedstrijd begint om half acht.
Zorg dat voor die tijd alle kroegen in de buurt dicht zijn."
Volgens mij wil hij dat de wedstrijden om 19:30 beginnen als ik het goed begrijp... dat zou mij slecht uitkomen.quote:Op maandag 1 maart 2010 16:15 schreef bascross het volgende:
Een wedstrijd begint om half acht. Zulke mensen moet je weren uit de stad Leeuwarden. Supporters regels op willen leggen terwijl je niet eens weet dat wedstrijden om 20.00 beginnen.![]()
Achja, CU.
Zie hieronder:quote:Op dinsdag 2 maart 2010 11:01 schreef neen het volgende:
Als teams blijven komen voor een punt zie ik het Ruud niet beter doen dan aan het begin van dit seizoen. Welke contracten lopen er eigenlijk allemaal af aan het einde van dit seizoen?
Rustenberg en Menzo liggen elkaar niet, ik denk dat Menzo hem laat gaan. Gisteren zat hij ook weer flink te schreeuwen tegen hem. Mark is wel veel waard, zie http://www.transfermarkt.(...)icht/startseite.html , beter inrulen voor 2 spelers van het niveau van Turk die maar 200.000 waard is (maarja, wat zegt dat ook).quote:Op dinsdag 2 maart 2010 11:24 schreef neen het volgende:
Wau, Rustenberg, vd Ree gewoon verlengen en eventueel Mark ook dunkt mij.
Niet overdrijven. Geert is Cambuurfan in hart en nieren.quote:Op maandag 1 maart 2010 16:01 schreef bascross het volgende:
Haha, tja het is de radiozender van Leeuwarden he. Op Omrop Abe schreeuwt Geert altijd opvallend hard bij een doelpunt van de tegenpartij.
CDA spreekt met twee tongen. Er is nl ook iemand Paul ... (achternaam even kwijt) die een heel ander geluid laat horen.quote:Op maandag 1 maart 2010 16:03 schreef willempjewever het volgende:
Nog wat nieuws over Cambuur uit de krant:
[knip]
Zal best. Ik overdrijf niet, luister gewoon naar de uitzendingen.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 23:42 schreef thespindoctor het volgende:
[..]
Niet overdrijven. Geert is Cambuurfan in hart en nieren.
Ik krijg eigenlijk elk jaar de kaart cadeau, maar het was toch 150 voor west voor dit seizoen? Ik weet het niet meer. Eerst was het 125 euro, dus al 75 euro meer in 2 jaar tijd, pfffffquote:Op woensdag 3 maart 2010 14:41 schreef neen het volgende:
Voor mijn plek is het nu 170 euro.... dit jaar kreeg ik nog 10% korting omdat we meerdere op een adres hebben. Maar een verhoging van 46 Euro, met het huidige voetbal. Ik weet het nog niet
vorig seizoen nog zonder kaart en de competitiewedstrijden waren dan maar 6 euro per keer![]()
Dan zijn er zeker twee mensen die Geert heten en voor OA sport verslaanquote:Op woensdag 3 maart 2010 00:21 schreef bascross het volgende:
[..]
Zal best. Ik overdrijf niet, luister gewoon naar de uitzendingen.
quote:www.cambuur.nl:
Helaas zijn de kassa's op de wedstrijddag gesloten. Dit omdat het een risicoduel betreft. Wij verwachten mede daarom slechts een kleine 8.500 mensen voor dit duel
quote:Op vrijdag 5 maart 2010 12:55 schreef neen het volgende:
Neemt niet weg dat ik 20% fors vind en zo zonder verklaring vind ik het al helemaal niet netjes.
[..]
Over de communicatie van de club naar de supporters ben ik het met je eens. Die is niet slecht of zo. Die is er gewoon niet. Onder Pama zou dat verbeteren alleen blijkt er weinig van terecht te komen.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 03:30 schreef neen het volgende:
De reden van een verhoging is mij niet vreemd evenals de kaartverkoop bij een zgn risicowedstrijd maar de communicatie vanuit de club richting de supporters vond ik verre van optimaal. Vandaag stond er geloof ik nog een artkel over de verhoging van de seizoenskaart in de lc, morgen maar even lezen.
Mooie overwinning vanavond met een ouderwets spannend avondje, voor hetzelfde geld scort Zwolle wel en is het 1-1 en heb je een totaal andere wedstrijd maar goed. De resultaten van de concurrentie zijn prima, miss maandag wel naar de achterhoek.
Ik vind het nog steeds vreemd dat je op west wel bier mag drinken op de tribune.quote:Op zondag 7 maart 2010 16:55 schreef neen het volgende:
Het wordt allemaal wat minder, ineens moet ik op Oost de 2e opgang hebben, sinds de play-offs vorig jaar geen bier meer op de tribune en nu alleen een verhoging op Oost en West bij promotie en niet op Noord en Zuid? Lekker krom.
Gepost op 8/3, dus het is me wat onduidelijk of ze afgelopen maandag of komende maandag bedoelen, maar ik hoop toch echt dat er weer geluid is. Vak 8 en 9 en volgens mij ook vak 7 hebben geen geluid meerquote:Maandag zal de geluidsinstallatie door sponsor PTH groep worden nagekeken en eventuele problemen worden verholpen.
Hij heeft zich anders al aardig bewezen bij FC Emmen.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 18:07 schreef neen het volgende:
Ongelooflijk dat ze Rustenberg zo laten gaan, die is niet voor niets basisspeler. Mboua en de Wagt mogen wat mij betreft ook nog wel een jaartje blijven.
Van ter Heide ben ik niet zo gecharmeerd eigenlijk.
Rustenberg laten ze nog niet gaan. Hij heeft een optie in zijn contract om te verlengen, maar deze willen ze niet lichten, want dan krijgt hij een hoger salaris.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 18:07 schreef neen het volgende:
Ongelooflijk dat ze Rustenberg zo laten gaan, die is niet voor niets basisspeler. Mboua en de Wagt mogen wat mij betreft ook nog wel een jaartje blijven.
Van ter Heide ben ik niet zo gecharmeerd eigenlijk.
Rare samenloop van omstandigheden was dat. Ik begreep dat het bedoeld was voor Menzo omdat ons tactisch "sterke" brein Ale de Boer er in zette. Het was logischer geweest om een aanvallende middenvelder er in te laten komen, er was nog veel meer te halen en 3 verdedigers hadden dordtrecht gisteren ook wel afgestopt.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 13:54 schreef neen het volgende:
Oke, dat is dan nog wel begrijpelijk.
Die lui die de Boer gingen uitfluiten toen die erin kwam moeten eens opdonderen, wat een waardeloze supporters zijn dat zeg.
Een supporterquote:Op zaterdag 3 april 2010 14:36 schreef Roberto258 het volgende:
Dat ze volgend jaar weer naar MVV moeten?![]()
Wilfred Genee zei dat er iemand was overleden, oud werknemer ofzo van de club geloof ik.
nee dus. het is een de tweede keer dat zo'n zege door cambuur neergezet wordtquote:Op dinsdag 30 maart 2010 11:01 schreef willempjewever het volgende:
SC Cambuur boekt grootste zege ooit
tov vorig jaar kan het alleen maar tegenvallen.quote:Op zondag 4 april 2010 20:41 schreef neen het volgende:
Wie weet ja, eigenlijk ben ik ook wel blij dat we geen kampioen zijn want de play offsoooh, wat een feest was dat vorig jaar zeg! Tot de laatste minuut dan
tegen Roda maar goed, en die wedstrijd van Roda uit op groot scherm in het stadion
Hopelijk hebben seizoenskaarthouders dit keer gewoon voorrang ipv de eerste wedstrijden vorig jaar waarin alles vrije verkoop was. Ik ben niet echt in de gelegenheid om in de rij te gaan staan dit keer
Bedoel je dat ze play offs nu via het 'europese systeem' gaan spelen? Zoiets had ik tenminste ook gehoord, 2 wedstrijden met uitdoelpunten die dubbel tellen bij gelijke standquote:Op maandag 5 april 2010 12:54 schreef thespindoctor het volgende:
dat was wel de bedoeling. google er anders maar eens op ook dan vind je diverse links waarin de aanpassing genoemd wordt.
mochten er derde wedstrijden komen dan zouden de data daarvan al bekend zijn
dat bedoel ik jaquote:Op maandag 5 april 2010 14:25 schreef Roberto258 het volgende:
[..]
Bedoel je dat ze play offs nu via het 'europese systeem' gaan spelen? Zoiets had ik tenminste ook gehoord, 2 wedstrijden met uitdoelpunten die dubbel tellen bij gelijke stand
Toen was ik nog niet geborenquote:Op zondag 4 april 2010 19:55 schreef thespindoctor het volgende:
[..]
nee dus. het is een de tweede keer dat zo'n zege door cambuur neergezet wordt
24-09-1967 tegen RBC werd dezelfde score gehaald.
quote:Info kaartverkoop Jupiler Play-offs
06-04-2010
SC Cambuur is zeker van deelname aan de Jupiler Play-offs.
De verkoop van play-off tickets zal aanvangen op vrijdag 9 april aanstaande.
Alle seizoenkaarthouders krijgen ruim voorrang en bovendien ¤ 1,- korting op aanschaf van een play-off ticket!
Tevens zullen seizoenkaarthouders voorrang krijgen op de aanschaf van een ticket voor de uitwedstrijd. Meer info omtrent de uitwedstrijd zal gepubliceerd worden zodra de tegenstander bekent is.
Alleen seizoenkaarthouders kunnen op vertoon van hun seizoenkaart, vrijdagavond vanaf 19 uur op het kassaplein 1 kaart kopen voor het vak waar ze een seizoenkaart voor hebben aangeschaft. Ook direct na de wedstrijd wordt u de mogelijkheid geboden een kaart aan te schaffen.
Hetzelfde scenario zal op vrijdag 16 april het geval zijn voorafgaand en direct na afloop van de wedstrijd SC Cambuur - Helmond Sport.
Daarnaast is het ook mogelijk om tijdens kantooruren uw play-off ticket aan te schaffen aan de administratie van het Cambuur stadion.
De vrije verkoop zal starten op maandag 26 april via de administratie van het Cambuur stadion.
Hieronder een compleet overzicht van de verkooptijden :
Uitsluitend voor seizoenkaarthouders :
vrijdag 9 april van 19 uur tot 20 uur en van 21:45 uur tot 22:30 uur op het kassaplein.
maandag 12 april t/m donderdag 15 april tijdens kantooruren via de administratie.
vrijdag 16 april van 19 uur tot 20 uur en van 21:45 uur tot 22:30 uur op het kassaplein.
maandag 19 april t/m vrijdag 23 april tijdens kantooruren via de administratie.
Vrije verkoop (maximaal 4 kaarten per persoon) :
vanaf maandag 26 april tijdens kantooruren aan de administratie van het stadion zolang de voorraad strekt.
Extra openingstijden op donderdag 29 april van 9 tot 19 uur en zaterdag 1 mei van 9 tot 12 uur.
Ik had er een mail over gestuurd.quote:Op dinsdag 6 april 2010 23:23 schreef neen het volgende:
Het lijkt me ook wel simpel janou ja opzich maakt het mij verder niet veel uit... eigen vak sowieso en een paar rijen hoger kan geen kwaad
zolang je nog maar voor die palen zit
Maar inderdaad, doe gewoon eigen plekken, dat maakt toch geen donder uit.
Als jij mij kan uitleggen wat hij bedoelt dan zou dat mooi zijn. Ik snap het iig niet.quote:Probleem is dat als wij het op rij en stoel moeten verkopen het niet haalbaar is, als men met jeugd en volwassen komt, kan men niet naast elkaar zitten.
Ik vind het ook vreemd, maar ga er ook nog over terug mailen. Laat mij niet afschepen met deze onzin.quote:Op dinsdag 6 april 2010 23:36 schreef neen het volgende:
Inderdaaden wanneer iemand met een koter die 2 plekken waar wat tussen zit vraagt of iemand een plekje op kan schuiven is dat echt geen probleem. Maar goed het zal wel weer
Zijn de prijzen van de play-off kaarten eigenlijk al bekend? Weer 15 euro ofzo?
quote:Het is een idee, maar we geven al aan dat het vrije zit is in het vak.
Als we dat nu gaan omgooien, dan moeten we het allemaal gaan aanpassen en wijzigen.
Dat is niet haalbaar.
Ik heb het overigens meegenomen en besproken met de directie.
We nemen het mee voor een volgende keer en kijken wat we kunnen doen.
Ik denk niet dat het systeem zo flexibel is wat ze gebruiken en zoveel mensen werken er niet op de administratie.quote:Op donderdag 8 april 2010 15:31 schreef bascross het volgende:
kan dit nog makkelijk duidelijk maken aan iedereen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |