quote:Op zondag 11 april 2010 23:29 schreef Mirel het volgende:
Ik mis vliegende piramides en nazi taferelen van de Goa´uld
Dit inderdaadquote:Op zondag 11 april 2010 23:29 schreef Mirel het volgende:
Ik mis vliegende piramides en nazi taferelen van de Goa´uld
Ik vind SGU juist net iets te somber. SGU mist de avontuurlijke en hilarische momenten die veel fans zo waardeerden bij SG-1 en SGA... De eerste ontmoetingen in SG-1 "The Fifth Race","The Nox", de planeten met allerlei culturen gebaseerd op onze mythologie, O'Neill die de Goa'uld keihard beledigt waar ze bij staan, de onderbroekenlol in die time loops in SG-1 "Window of Opportunity", McKay altijd met z'n arrogante knar en z'n Samantha Carter-obsessie, of die ene ep met Ronon en Teal'c samenquote:Op zondag 11 april 2010 22:27 schreef KingOfMars het volgende:
[..]
Te donker?! In BSG waren die civilians gewoon harstikke deaud geweest men. Dat is juist nog mijn grote probleem met SGU: te braafjes. Niet rauw genoeg.
Aparte vergelijking, aangezien DS9 beter is dan Voyager, imoquote:Op zondag 11 april 2010 22:31 schreef 9x19 het volgende:
[..]
Het schip is door de ancients gestuurd om versgeplante stargates te checken, en de aliens willen de superieure technologie.
Maar mijn punt is dat het meer om het interpersoonlijke drama lijkt te gaan dan het ontdekken. Een beetje zoals DS9, terwijl ik op zoiets als Voyager zat te hopen.
Niet zozeer beter alswel anders.. DS9 als je een fatsoenlijk verhaal wilt, Voyager als het je puur om de Sci-Fi elementen gaat. Maargoed, die discussie is voor in een ander topiquequote:Op maandag 12 april 2010 09:21 schreef Johnny Blaze het volgende:
[..]
Aparte vergelijking, aangezien DS9 beter is dan Voyager, imo
Inderdaad. Er zat meer "old school" stargate in. Al had het nog beter gekund door gewoon die planeet wat meer te onderzoeken.quote:Op zaterdag 17 april 2010 15:21 schreef Johnny Blaze het volgende:
Geweldige aflevering!
quote:Op zaterdag 17 april 2010 16:13 schreef Jegorex het volgende:
Het schip is nu omgedraait, dus over 100miljoen jaar zijn ze weer op aarde
omdat het om de zon draaide de andere kant op.quote:Op zaterdag 17 april 2010 16:18 schreef Johnny Blaze het volgende:
Uh, hoe kom je erbij dat het schip omgedraait is?
Ik vond de mysterie die niet ingevuld vond wel leuk, maar eht had wel wat meer "rendezvous with Rama" gevoel mogen hebben, als je dat boek kent. Meer ontdekkingen waar men niets van snapt maar die duidelijk zeer geavanceerd zijn om dan uiteindelijk toch echt weg te moeten en in het ongewisse te blijven. Enkel wetende dat een dergelijk ras blijkbaar bestaat.quote:Op maandag 19 april 2010 07:32 schreef Karina het volgende:
Ik dacht "oh leuk, naar een andere planeet, echt het Stargate gevoel", maar eenmaal op die planeet gebeurde er helemaal niets, geen Aliens, alleen maar een Obelisk waar licht uit kwam. Beetje tegenvaller.
Ik ook! En op zich vind ik het niet erg dat ze ook wel eens dingen NIET weten te verklaren! in SG-1 en SGA werd aan het eind van de aflevering altijd alles wel duidelijk ( afgezien van de grote verhaallijn natuurlijk ) en was er niet veel mysterie over datgene wat er in die aflevering gebeurde!quote:Op maandag 19 april 2010 11:20 schreef Witchfynder het volgende:
Ik zie deze ep meer als aankondiging voor iets groters
Precies! Ik vind het ook saai als je in één aflevering iets ontdekt, al aliens ziet en ze ook al iets gaan doen. Dat is zo.... Hercules-achtigquote:Op maandag 19 april 2010 11:27 schreef metallicattim het volgende:
[..]
Ik ook! En op zich vind ik het niet erg dat ze ook wel eens dingen NIET weten te verklaren! in SG-1 en SGA werd aan het eind van de aflevering altijd alles wel duidelijk ( afgezien van de grote verhaallijn natuurlijk ) en was er niet veel mysterie over datgene wat er in die aflevering gebeurde!
Maar in SGU gebeurt dat wel, zoals die kerel die in de stoel is gaan zitten, die vis-aliens, die zgn. robot, de planeet met ster, de obelisk die lichtgeeft etc. Dat is allemaal nog onverklaard en maakt het in mijn ogen spannend om de volgende eps te zien hoe het zich gaat ontpoppen! Houdt het mysterieus!
Het lijkt er m.i. niet echt op dat iets dergelijks dit seizoen nog staat te gebeuren. Aan de bekende omschrijvingen te zien krijgen we eerst weer twee 'karakterbouw'' afleveringenquote:Op maandag 19 april 2010 11:20 schreef Witchfynder het volgende:
Ik zie deze ep meer als aankondiging voor iets groters
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De rest van het seizoen gaat een andere verhaallijn de boventoon voeren:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
Ja, dat was niet helemaal duidelijk, maar ik neem aan van wel?quote:Op woensdag 21 april 2010 17:14 schreef The_BoezelaaR het volgende:
hebben ze er nou nog mensen achtergelaten?
Absoluut. Geweldig ep. Puik geschreven, meer dan prima geacteerd, geweldige soundtrack. Wordt een mooie serie zo!quote:Op zaterdag 24 april 2010 13:26 schreef .aeon het volgende:
Ik vond het een van de mooiste ep's tot nu toe. Misschien zelfs beter dan Time.
Nou, op naar een ander universum dan.quote:Op maandag 19 april 2010 12:21 schreef Mirel het volgende:
Het is alleen jammer dat ze in SG-1 al de top van de mysteries en het universum hebben bereikt dmv de Ascended Ancients (Threads aflevering, of die met Merlin), en de Ori. Ik kijk SGU met de achterliggende gedachte dat het allemaal vast niet zo speciaal zal zijn.
quote:Op zaterdag 24 april 2010 19:18 schreef 9x19 het volgende:
Als ze niet stoppen met dat camera-gedoe ga ik denk ik stoppen met de serie, ik erger me groen en geel.
![]()
Verder wel een leuke aflevering.
waar ik me vooral aan erger is de ''kinderlijke'' houding die de mensen hebben in sgu.quote:Op zondag 25 april 2010 15:40 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Nou, op naar een ander universum dan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |