abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 9 december 2009 @ 18:54:40 #63
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_75455349
Het resultaat van onze eerste keer 'staan' oefenen:

KuikenGuppy
  woensdag 9 december 2009 @ 18:55:28 #64
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_75455377
Whehe, ik zie nu pas dat op de 2e foto op de achtergrond onze kat met laser-eyes zit te kijken wat we aan het doen zijn .
KuikenGuppy
  woensdag 9 december 2009 @ 19:27:07 #65
246495 Guess.
Gijs,Joost&Teun!!!
pi_75456309
quote:
Op woensdag 9 december 2009 18:55 schreef Burdie het volgende:
Whehe, ik zie nu pas dat op de 2e foto op de achtergrond onze kat met laser-eyes zit te kijken wat we aan het doen zijn .
HaHa,gaat het goed blijven staan? Teun is veels te nieuwsgierig en kijkt alle kanten op
28-06-2010 Is ons mooie ventje geboren :-)
  woensdag 9 december 2009 @ 19:32:22 #66
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_75456463
quote:
Op woensdag 9 december 2009 18:54 schreef Burdie het volgende:
Het resultaat van onze eerste keer 'staan' oefenen:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Moeten borders niet gewoon op de grond staan?
Ik zou gewoon op de grond oefenen ook dan, anders wordt het weer verwarrend mss?
Maar wel leuk om te doen he?
Ik zit nog eens even goed te kijken, mag ik je wat tips geven?
Ik wil niet belerend overkomen of zo
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  woensdag 9 december 2009 @ 19:35:06 #67
176471 oh-oh
pi_75456561
quote:
Op woensdag 9 december 2009 18:32 schreef Sjeekie_Beekie het volgende:
@ LPFAN: Onze Sheltie wilde ook nooit fatsoenlijk op de foto. Altijd die oren plat in haar nek zodra ze de camera maar zag. Pas tegen het eind had ze haar cameravrees opzij gezet [en daar hebben we dan ook gebruik van gemaakt]. Helaas geen digitale foto's van haar, ze is inmiddels al 10 jaar geleden overleden, maar misschien kan ik tussen de analoge foto's nog wat van haar terugvinden.

Lara kreeg de complimenten van de bedrijfsarts vandaag... ze moest maar vooral lekker veel met het baasje gaan wandelen, dat is de beste remedie om mijn spit weer te boven te komen. De arts zei dat ik vooral lekker lange wandelingen moest gaan maken met haar, en dat vindt ze helemaaaaaaaaaaaaaaal niet erg. Nog twee weken aangepast werk doen en de verwachting is dat ik na de kerst weer dusdanig hersteld ben dat ik m'n eigen werk weer gewoon kan doen.
Fijn dat je arts ook blij met Lara is
Volgens mij is gewoon echt iedereen blij met Lara
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  woensdag 9 december 2009 @ 19:36:13 #68
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_75456594
quote:
Op woensdag 9 december 2009 19:32 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Moeten borders niet gewoon op de grond staan?
Ik zou gewoon op de grond oefenen ook dan, anders wordt het weer verwarrend mss?
Maar wel leuk om te doen he?
Ik zit nog eens even goed te kijken, mag ik je wat tips geven?
Ik wil niet belerend overkomen of zo
De tip van de eigenaresse van de papa van Magic was: oefenen op de tafel .
En ja, alle tips zijn welkom! We zijn nog echte groentjes...
KuikenGuppy
  woensdag 9 december 2009 @ 19:58:14 #69
176471 oh-oh
pi_75457337
quote:
Op woensdag 9 december 2009 19:36 schreef Burdie het volgende:

[..]

De tip van de eigenaresse van de papa van Magic was: oefenen op de tafel .
En ja, alle tips zijn welkom! We zijn nog echte groentjes...
Oh echt?
Bij mijn weten worden borders gewoon op de grond gekeurd dus dan zie ik het nut van oefenen op tafel niet zo in.
Op de grond met een mat waar hij op kan staan is mss wel handiger dan ...
En voor een spiegel oefenen kan ook heel goed helpen.
Hij staat wel op de foto's maar meer dan staan is het ook niet.
Ze moeten voor in een rechte lijn staan, voorpoten netjes recht en kop omhoog.
Het helpt heel goed om ze bij de hals vast te pakken dan.
Dus niet iets voor de bek houden waardoor ze willen verstappen, maar gewoon onderaan de hals vasthouden zodat ze stil blijven staan met hun voorkant. En dan de voorpoten netjes zetten. Pas als die goed staan naar de rest gaan kijken en door die ene hand houd je hem dan op zij plek.
Staart echt vasthouden moet je niet doen, je kan de staart wel met een vinger in plaats houden, maar niet beetpakken ieg. En je moet zijn achterpoten verder naar achteren zetten zodat hij beter gehoekt staat en niet zo ondergeschoven.
En dan vooral goed opletten dat de rug recht is ( tenminste, ik ga er even van uit dat een border volgens de rasstandaard een rechte rug moet hebben? ), dat kan je aanleren door rustig over de rug te aaien waardoor hij ontspannen gaat staan.
Ik oefende met Billy in het begin altijd op zn matje op tafel, en dan fijn met de voorpoten bij de rand.
Niet zo zeer voor de hond maar meer zodat ik zelf goed kon zien of de voetjes recht stonden en netjes naast elkaar
Op deze foto kun je goed zien wat ik bedoel met hoe je hem vast kunt houden:

En als ze dan door hebben dat ze voor niet meer mogen verstappen als je ze goed gezet hebt dan kun je ze gewoon los laten staan natuurlijk , Billy staat nu altijd vrij, maar zolang ze het nog niet helemaal snappen is zo een tegenhoudhandje wel heel handig
( Groucho Marx )
  woensdag 9 december 2009 @ 20:05:24 #70
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_75457622
Sja, wij dachten dat de tafel wel zo handig zou zijn omdat hij dan iig niet (ver) weg kan lopen .
Ik denk dat de eigenaresse van Magic's papa dit ons aanraadde zodat we overal goed bij kunnen zonder gelijk helemaal over hem heen te staan, maar je hebt wel gelijk dat het misschien verwarrend kan zijn.

Het is soms zo'n ongeleid projectiel... vooral als wij aan hem 'friemelen' dan heeft 'ie weinig rust aan z'n kont, wil alles zien en overal bij 'meehelpen' (door te happen ). Rustig borstelen is een crime, oren schoonmaken laat hij nauwelijks toe (zit steeds te kijken: "wat doe je daar nou?") en nageltjes knippen doen we ook met z'n tweeën (dat de een hem afleidt terwijl de ander knipt).

Heb je misschien nog tips hoe ik dat beter kan doen? Die rust erin krijgen? Hij is op zich thuis (binnen) wel erg rustig hoor, vanaf dag 1 was het: binnen doen we rustig, buiten is niets te gek. En dat werkt wel . Behalve als we dan aan 'm moeten zitten .

Ik wil ook graag ringtraining met hem gaan doen, daar zullen we ook wel wat tips krijgen.
Thanx in elk geval voor je uitgebreide antwoord! En leuke foto .
KuikenGuppy
  woensdag 9 december 2009 @ 20:06:12 #71
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_75457663
Oh nog 1 ding, gebruik je hier een bepaald commando bij? Dat hij weet dat hij moet gaan/blijven staan zoals jij hem neer zet?
KuikenGuppy
  woensdag 9 december 2009 @ 20:43:22 #72
44200 Sjeekie_Beekie
Beter te laat, dan over tijd!
pi_75459200
Everybody loves Lara inderdaad!

Over dat rust in de verzorging krijgen. Ik heb vanaf dag 1 dat Lara hier is met haar op de grond gelegen en alles, maar dan ook alles betast. In haar bekkie kijken, oren, pootjes bevoelen, aan haar buik en staart zitten, onder haar staart naar haar uitgangen kijken. In het begin was het voor haar een spelletje, maar als er koekjes tegenover stonden, vond ze alles best.

Borstelen was hier ook een crime... ik heb ook vanaf dag 1 haar geborsteld... al was het eerst met de achterkant. Ze vond het vreselijk in het begin. Dat rare ding met die prikkels waar ze dan ook niet mee mocht spelen... ze vond het verschrikkelijk... maar koekjes deden de truc.

Nu komt ze netjes zitten als ik haar borstel en alleen de flosjes aan haar voorpoten daar heeft ze nog steeds een ontzettende hekel aan. Dan wil ze de hele tijd terugtrekken en daarom doe ik die ook altijd als eerste. Onze Sheltie kon dat trouwens ook niet velen. Als ik zeg dat Lara klaar is, dan rent ze naar de la waar haar koekjes liggen en krijgt ze wat lekkers. Veel oefenen... vooral droog in het begin, maar niet toestaan dat je niet overal aan mag komen.

Toen Lara haar rug open had gehaald, moest ze getemperatuurd worden van de dierenarts. Ze zat op de behandeltafel, dus ik zeg dat ze moet gaan staan. Volgens de dierenarts hoefde dat niet... Ik vroeg me al af waar ze die thermometer dan in wilde stoppen .

Goed... ze roept de assistente om te helpen Lara in bedwang te houden. Ik zeg dat dat niet nodig is, dat ze die thermometer zo wel in d'r kont kan stoppen [van Lara dan ]. Ze geloofde er niets van, maar ze stond er toch wel van te kijken dat Lara dat zo goed toeliet. Kwestie van oefenen hé dokter ! En koekjes... veel koekjes.

Die keer was het niet onze eigen dierenarts, maar zijn vervangster, en dat was niet zo'n hondenmens... al helemaal geen grote, enge jachthondenliefhebster.
Weltrusten... Tot morgen zonder zorgen.
Oudste, Jongste en Lara
Mijn mietjesschema in de strijd naar een betere conditie.
  woensdag 9 december 2009 @ 20:47:39 #73
176471 oh-oh
pi_75459378
Ik zeg altijd "mooi staan"
En oefen met hem als ie rustig is.
Eerst lekker met hem spelen, voor ie echt te moe is heel even oefenen, niet te lang.
Ik zag dat je een matje op tafel hebt liggen, die zou ik gewoon op de grond leggen, en hem daar op zetten, en zelf op je knieën er naast.
Meteen die hand bij zn hals ( zeg maar heel vast en rustgevend ) en commando geven, en hem ondertussen proberen te stacken. Als ie het helemaal vreselijk vindt als je aan zn pootjes gaat "sjorren" gewoon heel rustig aaien anders eerst, en dan wel echt over zn hele lijf, en bij zn poten helemaal naar beneden, niet snel, niet te lekker, gewoon heel kalm en rustig en proberen de rust op de hond over te dragen.
Niet te lang, gewoon echt een paar minuutjes, ik oefende het stacken wel meerdere keren per dag , gewoon omdat Billy het ook leuk vindt.
Nog steeds hoor.
Nu kan ik hem onder welke activiteit dan ook op tafel mikken en hem zn commando geven, Chico staat niet graag op tafel maar wel op de grond en als ik tegen hem "mooi staan" zeg dan kwispelt ie dr zelfs bij .
Kees is duidelijk ook een showhondje geweest, die kan ik ook op elke willekeurige tafel zetten , die laat zich echt helemaal super stacken
( Groucho Marx )
  woensdag 9 december 2009 @ 22:20:51 #74
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_75463047
quote:
Op woensdag 9 december 2009 20:43 schreef Sjeekie_Beekie het volgende:
Everybody loves Lara inderdaad!
Hier nog een fan !
quote:
Over dat rust in de verzorging krijgen. Ik heb vanaf dag 1 dat Lara hier is met haar op de grond gelegen en alles, maar dan ook alles betast. In haar bekkie kijken, oren, pootjes bevoelen, aan haar buik en staart zitten, onder haar staart naar haar uitgangen kijken. In het begin was het voor haar een spelletje, maar als er koekjes tegenover stonden, vond ze alles best.
Doen wij ook, maar meneer begint nu wat kritischer te worden en wil bij alles kijken wat we aan het doen zijn en het liefst daarbij nog in mijn vingers happen. Ik ga het eens proberen met koekjes .
quote:
Die keer was het niet onze eigen dierenarts, maar zijn vervangster, en dat was niet zo'n hondenmens... al helemaal geen grote, enge jachthondenliefhebster.
Waarom word je dan dierenarts vraag ik me af... maarja .
KuikenGuppy
  woensdag 9 december 2009 @ 22:25:47 #75
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_75463261
quote:
Op woensdag 9 december 2009 20:47 schreef oh-oh het volgende:
Ik zeg altijd "mooi staan"
En oefen met hem als ie rustig is.
Eerst lekker met hem spelen, voor ie echt te moe is heel even oefenen, niet te lang.
Ik zag dat je een matje op tafel hebt liggen, die zou ik gewoon op de grond leggen, en hem daar op zetten, en zelf op je knieën er naast.
Meteen die hand bij zn hals ( zeg maar heel vast en rustgevend ) en commando geven, en hem ondertussen proberen te stacken. Als ie het helemaal vreselijk vindt als je aan zn pootjes gaat "sjorren" gewoon heel rustig aaien anders eerst, en dan wel echt over zn hele lijf, en bij zn poten helemaal naar beneden, niet snel, niet te lekker, gewoon heel kalm en rustig en proberen de rust op de hond over te dragen.
Niet te lang, gewoon echt een paar minuutjes, ik oefende het stacken wel meerdere keren per dag , gewoon omdat Billy het ook leuk vindt.
Nog steeds hoor.
Nu kan ik hem onder welke activiteit dan ook op tafel mikken en hem zn commando geven, Chico staat niet graag op tafel maar wel op de grond en als ik tegen hem "mooi staan" zeg dan kwispelt ie dr zelfs bij .
Kees is duidelijk ook een showhondje geweest, die kan ik ook op elke willekeurige tafel zetten , die laat zich echt helemaal super stacken
Okee thanx! Met deze tips ga ik morgen eens aan de slag .

Ik vind het wel vervelend dat je zo'n hondje niet alles tegelijk kunt leren . Ik wil hem dit leren, maar ook rust bij het borstelen/nageltjes knippen, oefeningen van de puppycursus, niet bang zijn voor vuurwerk (gaan we oefenen met een vuurwerk cd), spelen zonder bijten, en nog wat andere dingen waar we al aan gewerkt hebben (blijven zitten, commando's op afstand opvolgen, niet zelf commando's opheffen, etc).
Gelukkig hebben wij een heel leergierig hondje, maar ik wil hem ook niet overvragen.
KuikenGuppy
  donderdag 10 december 2009 @ 11:16:18 #76
44200 Sjeekie_Beekie
pi_75475770
quote:
Op woensdag 9 december 2009 22:20 schreef Burdie het volgende:
Waarom word je dan dierenarts vraag ik me af... maarja .
Ze gaf wel toe dat ze meer een kattenmens was hoor. Dat kan natuurlijk ook.

Ze vroeg of ik met Lara ook op training zat [omdat ze het zo goed deed]. Dus ik vertelde dat we sinds kort samen op jachttraining zaten, omdat het voor een jachthond leuk is om jachthondachtige dingen te doen.

De dierenarts vroeg toen of we dan toch wel alleen met dummies oefenen. Tuurlijk niet, want bij een KNJV-wedstrijd moeten ze ook gewoon zonder aarzelen een eend, duif of konijn apporteren.

En dat vond ze dus zielig voor die eendjes, duifjes en konijntjes. Maar die eenden, duiven en konijnen komen uit het afschot in de winter [nu dus], om de wildstand op pijl te houden. Die gaan vervolgens in de vriezer om er later weer wedstrijden mee te kunnen doen. Er worden dus geen extra dieren afgeschoten of ter plekke op de wedstijd [kan ook vaak niet, want het konijnenseizoen begint ergens in oktober en eindigt op 31 december altijd].

Wat dat betreft zijn de regels omtrent het afschieten EN in bezit hebben van wild heel erg streng. Als ik na de training een eend meekrijg en ik zou aangehouden worden door de politie, moet ik kunnen uitleggen hoe ik aan die eend kom. En terecht natuurlijk, want niet iedereen moet een eend ongestraft z'n nek kunnen omdraaien onder het mom 'ik ga trainen met mijn jachthondje'.

Diezelfde dierenarts kwam met een verhaal aan dat er in Duitsland Duitse Staande Draadharen zo worden gefokt dat ze pas mee op jacht mogen als ze eerst een kat hebben vermoord. Ik stond echt van . Ja, zei ze, dat stond op internet. Ik heb aan uitgelegd dat jagers doden, en jachthonden alleen het wild binnenhalen. Die gaan echt niet zelf op strooptocht [dat is tenminste de bedoeling]. Staande honden heten zo, omdat ze het wild aanwijzen voor de jager. En dat Goldens en Labradors ook jachthonden zijn, dat geloofde ze niet echt .

En dat nu wat pics van mijn levensgevaarlijke jachthond:
Check die gevaarlijke tanden:

En die killersblik in haar ogen:

Samen :

Oudste, Jongste en Lara
  donderdag 10 december 2009 @ 11:29:32 #77
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_75476212
quote:
Op maandag 30 november 2009 20:39 schreef Burdie het volgende:
Wij zijn zaterdag met Magic bij het strand geweest.

Zandsnor:

Schuimsnor:
[ afbeelding ]

Hee, een vriend van onze directeur der huisch.

Schiet een hoop fotos nu die nog zo pluizig is, dat is echt héél snel over.
  donderdag 10 december 2009 @ 14:14:36 #78
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_75481904
quote:
Op donderdag 10 december 2009 11:29 schreef blup het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Ik weet het .
De jouwe wordt ook al groot zeg!!!

En Lara met d'r lichtgevende hesje
KuikenGuppy
  donderdag 10 december 2009 @ 22:56:49 #79
246495 Guess.
Gijs,Joost&Teun!!!
pi_75500922
quote:
Op donderdag 10 december 2009 11:29 schreef blup het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Wouw wat een mooierd,met dat ene zwarte oog
Lara met d'r jasje

Ik heb er een voor Teun gekocht maar zo'n teckel heel altijd een te lang lijf voor dat soort dingen dus ziet er beetje maf uit
  donderdag 10 december 2009 @ 23:02:38 #80
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_75501136
quote:
Op donderdag 10 december 2009 22:56 schreef Guess. het volgende:

[..]

Lara met d'r jasje

Ik heb er een voor Teun gekocht maar zo'n teckel heel altijd een te lang lijf voor dat soort dingen dus ziet er beetje maf uit
Kan je er niet zelf een maken? Of laten maken?
KuikenGuppy
  donderdag 10 december 2009 @ 23:58:47 #81
230418 waterkip
Klaar?Ik niet!
pi_75503305
quote:
Op donderdag 10 december 2009 22:56 schreef Guess. het volgende:

[..]

Lara met d'r jasje

Moeilijk model ,de meeste prints ziijn een jachthond niet waardig
Ten Yellow Pointy Kities
Eleven Blue Egyptians
If it wern't so purdy I'd call it skin flute
pi_75508549
border babies :-)
Fake it baby - They won't even know!
You can make it ?
Cos everybody knows that that's the way to go
  vrijdag 11 december 2009 @ 10:03:27 #83
176471 oh-oh
pi_75508620
Guess, de meeste merken hebben gewoon speciale teckelmaten tegenwoordig hoor!
( Groucho Marx )
pi_75541868

home is where doghair sticks to anything but the dog!
  zaterdag 12 december 2009 @ 08:34:09 #85
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_75542815
Wat een prachtige witte herders zeg .
Zijn ze alletwee van jou?
KuikenGuppy
pi_75543748
lebber de lebber
Fake it baby - They won't even know!
You can make it ?
Cos everybody knows that that's the way to go
pi_75543938
wat een mooie honden zitten er tussen !

dit is mijn hond Abu, nu 2 jaar oud
het is een kruising tussen een labrador en een herder

But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
  zaterdag 12 december 2009 @ 11:09:35 #88
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_75544094
Een herbrador !
KuikenGuppy
pi_75544406
@ winterstorm666: wat een prachtige honden Zijn het Canadese herders?
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 11:00 schreef Njosnavelin het volgende:
wat een mooie honden zitten er tussen !

dit is mijn hond Abu, nu 2 jaar oud
het is een kruising tussen een labrador en een herder
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Wat een lieve snuit
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_75547096
ja het zijn canadese witte herder maar in nederland ook wel bekend als zwitserse witte herders.
ik heb er drie vader moeder en zoon.
mams van 11 vader 8 en zoon 2.
ik heb ze alle even lief maar yuma de kleinste is wel waar ik de grootste band mee heb.
twee handen op een buik.
home is where doghair sticks to anything but the dog!
  zaterdag 12 december 2009 @ 16:49:21 #91
44200 Sjeekie_Beekie
pi_75552126
De herders van winterstorm666 zijn lief .

Lara heeft vanochtend in het bos gespeeld met een hollands herdertje van nog maar 4 maanden oud. We waren er lekker op tijd, dan hadden ze nog de ruimte om lekker te rennen. Toen we het rondje gehad hadden, kwam de hondenlosloopinvasie pas goed op gang en gingen wij thuis ff opwarmen.

Om een half uurtje later weer naar de jachttraining te gaan en Lara deed het super! Alleen met vooruitsturen was de 'vergeten' welke kant ze nu op moest en dook ze iedere keer de mais in. Maar ze apporteerde netjes twee keer een eend en één keer een konijn. Eend heeft ze liever [ik trouwens ook], dus als ze kan kiezen, dan gaat ze voor de eend. Maar een konijn was deze keer ook geen probleem, dus ik ben trots op m'n meissie .

Haarwild [konijn, haas, vos, dat soort dingen] ruikt heel erg als het nat is en die geur trekt helemaal in je handen. Veerwild [eend, fazant, duif] heeft een vetlaagje op hun veren, wat ook zorgt voor de waterafstoting. Als ze nat worden, trekt dat niet in hun veren en stinken je handen niet zo. Bovendien voelt haarwild altijd heel raar aan... alsof alles los in dat beest ligt. Bij een vogel heb je wat meer houvast is mijn mening.

Twee weken lang hebben we bijna niet geoefend, door mijn spit. Wel appèloefeningen, zoals voorkomen, blijven, zitten op de fluit. Maar met een dummy gooien zat er voor mij ff niet in. Dat ging vandaag al beter en Lara vond het geweldig om weer naar het jachtveld te gaan.

Ze joeg nog een hond uit de andere trainingsgroep weg, die 'ons' wild wilde komen afpakken, maar daar kreeg hij de kans niet voor. De trainster stond echt van , maar Lara wist waar het wild lag, want zelf had ze al een eend binnen gebracht. Toen die andere hond die kant op wilde lopen, spurtte ze er op af, haren in d'r nek omhoog, grommen, heel de santekraam en toen koos hij toch eieren voor z'n geld en kwam ze netjes weer terug.
Oudste, Jongste en Lara
  zaterdag 12 december 2009 @ 23:58:38 #92
246495 Guess.
Gijs,Joost&Teun!!!
pi_75565628
Sjeekie hoe werkt dat dan?Lara gaat toch een afgeschoten dier halen?

De honden van Winterstorm zijn echt heel mooi

En Abu heeft een lieve snuit!

Ik ben op zoek naar een regenjasje voor die teckels zodat als we de laatste ronden voor het slapen gaan we geen zeik natte honden in bed hebben of voor als we met slechter weer het bos ofzo in gaan want ze kruipen echt in alle bosjes,als ze dekans krijgen duiken ze ook zo een diep plas in. Ik weet dat er speciale teckelkleding is maar dat zijn gewoon stoffen truitjes ik moet echt een soort regenjasje/dekje hebben.Eerst vond ik het maar stom maar heb er ook een voor Gijs en heft scheelt gewoon veel met de regen en ze vinden het zelf wel prima.
Nog wat foto's van m'n ventjes

Wij zijn 2 vriendjes...

Voor Gijs hoeft dat op en tegen elkaar slapen niet zo,hij heeft liever wat ruimte.

Bovendien moet ie er als 1e bij kunnen zijn mocht iets horen/ruiken!

pi_75565822
ahh Gijs is echt schattig, wat voor ras is het ?

en wat lief dat die anderen zo tegen elkaar slapen
  zondag 13 december 2009 @ 00:15:45 #94
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_75566247
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 23:58 schreef Guess. het volgende:
Sjeekie hoe werkt dat dan?Lara gaat toch een afgeschoten dier halen?

De honden van Winterstorm zijn echt heel mooi

En Abu heeft een lieve snuit!

Ik ben op zoek naar een regenjasje voor die teckels zodat als we de laatste ronden voor het slapen gaan we geen zeik natte honden in bed hebben of voor als we met slechter weer het bos ofzo in gaan want ze kruipen echt in alle bosjes,als ze dekans krijgen duiken ze ook zo een diep plas in. Ik weet dat er speciale teckelkleding is maar dat zijn gewoon stoffen truitjes ik moet echt een soort regenjasje/dekje hebben.Eerst vond ik het maar stom maar heb er ook een voor Gijs en heft scheelt gewoon veel met de regen en ze vinden het zelf wel prima.
Nog wat foto's van m'n ventjes

Wij zijn 2 vriendjes...
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Voor Gijs hoeft dat op en tegen elkaar slapen niet zo,hij heeft liever wat ruimte.
[ afbeelding ]
Bovendien moet ie er als 1e bij kunnen zijn mocht iets horen/ruiken!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ze doen het goed samen, hè? Daar had je in het begin nog wel twijfels over meen ik mij te herinneren.

I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  zondag 13 december 2009 @ 00:26:33 #95
246495 Guess.
Gijs,Joost&Teun!!!
pi_75566629
Gijs is een Maltezer X ruwharige Jack Russel is mij verteld maar het zou me niks verbazen als er wat poedel-achtig iets door heen zit.

Ja Joost en Teun gaan heel goed samen,soms word Joost nog wel es niet goed van Teun,hij kan zich echt gigantisch opdringen,Gijs maakt wel duidelijk dat ie daar niet van gediend is Joost komt niet zo voor zichzelf op en loopt weg(en dan gaat Teun er natuurlijk weer achterna).Maar over het algemeen zijn het 2 dikke vriendjes

Charlie staat er ook weer cute op
  zondag 13 december 2009 @ 17:11:20 #96
176471 oh-oh
pi_75582548
Charlie ziet dr nog erg puppig uit op die foto's
Teun en Joost zijn echt een tweekoppig monster he?
Voelt Gijs zich niet buitengesloten of vind hij het wel prima zo?
De canadezen zijn mooi, en Abu is ook leuk ( inclusief geweldige naam ).
Ik heb geen foto's, wel weer verse speelfilmpjes van vanmiddag.
Karel en Kees spelen echt zo leuk:

Ze gaan ook maar door die twee

En als Karel dan geen zin meer heeft gaat Kees gewoon verder met Billy

Oh ja zo typisch, toen Frits er nog was werd er altijd gewipt tijdens het spelen, en nu er een teef bij is wordt dr ineens helemaal niet meer gewipt
( Groucho Marx )
  zondag 13 december 2009 @ 20:16:44 #97
246495 Guess.
Gijs,Joost&Teun!!!
pi_75588970
Leuke filmpjes Oh-Oh,Kees en Billy samen
Gijs en Joost zijn toch wel een goed trio,alleen voor Gijs hoeft dat kleffe gedoe niet zo,hij is ook de enige die in bed niet onder de dekens wil tegen ons aan,en ook alleen maar tegen je aan komt liggen als ie zelf zin heeft.Joost en Teun kun je bij en op iedereen leggen die je maar wilt zolang ze maar kunnen knuffelen,zijn best flauwe zeikhondjes die teckeltjes
pi_75590055
haha Oh-oh wat een mooie filmpjes
  maandag 14 december 2009 @ 11:21:58 #99
44200 Sjeekie_Beekie
pi_75607195
@ Guess: Klopt... we werken met wild wat al dood is, en vaak uit de vriezer van de trainer of een bevriende jager komt. Jouw trio ziet er trouwens ook heel gezellig uit zo.

@ Harajuku: Charlie is ook een leuke lobbes om te zien zo!

@ oh-oh: Kees houdt de mannen er wel wel onder. Leuk om haar zo lekker bezig te zien met haar 'harem'.

Lara was vanochtend helemaal verontwaardigd dat haar waterbak [en inhoud] uit de kennel was bevroren. Ze stond er met haar poot tegenaan te duwen en haalde gelijk natte tenen, want het ijslaagje was natuurlijk nog maar inieminie en daar stootte ze zo doorheen.

Nu is ze nog aan het uitbuiken, maar zo gaan we een eindje stappen, dan kan ik vanmiddag weer eens naar mijn werk gaan om mijn alternatieve taak uit te gaan voeren. Het gaat om iets van stickers maken die dan weer in de nieuwe dienstkleding geplakt moeten worden.
Oudste, Jongste en Lara
  maandag 14 december 2009 @ 11:40:43 #100
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_75607885
Ik kan op mijn laptop helaas geen filmpjes kijken .

Hihi die Lara... Magic snapte vanmorgen ook niet dat zijn drinkbak bevroren was (er staat hier standaard een bak water bij de voordeur). Ook het gras vond hij maar koud aan z'n pootjes .

Hij is trouwens zijn eerste tandje kwijt ! En z'n tandvlees is helemaal dik en opgezwollen... ik hoop dat hij snel wisselt, vind dit zo zielig . Ik mag ook nauwelijks in z'n bek kijken, wat normaal gesproken geen enkel probleem is (doen we elke week even, zodat hij eraan went).
KuikenGuppy
  maandag 14 december 2009 @ 23:57:48 #101
44200 Sjeekie_Beekie
pi_75636069
* Sjeekie_Beekie heeft haar antihooikoortspillen maar weer eens uit het kastje opgeduikeld.

Bij weersvoorspellingen van -7 graden Celcius heb ik maar een pak hooi in Lara's nachthok leeggeschud. Dat vond ze in ieder geval wel intressant en het smaakte ook naar meer. Ze gaat er vanavond dus achter komen dat het lekker isoleert, of morgenvroeg kan ze met haar dikke buik het nachthok niet meer uit. Ik zet mijn geld in op het eerste.
Oudste, Jongste en Lara
  dinsdag 15 december 2009 @ 08:29:34 #102
176471 oh-oh
pi_75640119
Ik hoop t ook ja, tis toch geen koe !
Wordt ze niet vies stoffig van hooi?
Ik ben er echt allergisch voor trouwens, zou denk ik ook niet met de hond kunnen knuffelen als ie uit het hooi kwam, ik krijg vaak al jeuk van cavia's en knijnen
Hier werk ik 's morgens vroeg nu echt met laagjes kleding bij Chico, anders klappert ie uit elkaar van de kou
( Groucho Marx )
  dinsdag 15 december 2009 @ 09:40:18 #103
44200 Sjeekie_Beekie
pi_75641342
Het hooi hing alleen in de flosjs van haar poten, dus dat stoffige en vieze viel wel mee. We zijn gelijk op de fiets gesprongen om een rondje uit te waaien en wat het belangrijkste was... ze had vanochtend een lekker warm buikje, dus heeft het goed z'n isolerende werking gedaan.

Die chineesjes zullen het ook niet heel erg warm hebben nu. Gelukkig hebben ze een flinke garderobe!
Oudste, Jongste en Lara
  dinsdag 15 december 2009 @ 12:21:02 #104
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_75645878
Ons monster heeft alweer weer twee tandjes verloren!
Wat kan ik doen om voor hem het wisselen wat te verzachten?
Ik heb gisteren al zo'n speeltje gehaald voor in de vriezer, maar wat kan ik nog meer doen?
KuikenGuppy
  dinsdag 15 december 2009 @ 12:25:30 #105
246495 Guess.
Gijs,Joost&Teun!!!
pi_75646017
Sjeekie_Beekie vind het altijd zo gaaf omte lezen wat je met Lara doet,die hond heeft echt een goed leven bij jou (ik bedoel er zijn echt zo veel mensen met zo'n soort hond die het maar met 3 rondjes per dag moeten doen).
Die van mij zijn maar een stelletje watjes dan hoor,buiten rennen en spelen vinden ze leuk maar het moet echt niet regenen of te kou zijn,vooral Joost vind dat een drama,maar dat komt goed uit want baasje is ook niet zo weg van lange rondes en slecht/koud weer!!
Teun heeft aan beide kanten dubbele hoektandjes,z'n melktandjes zitten nog goed vast,hopelijk gaan ze er snel uit het ziet er dik en rood uit ook al lijkt ie er geen last van te hebben.
  dinsdag 15 december 2009 @ 13:55:08 #106
44200 Sjeekie_Beekie
pi_75648929
Bedankt Guess . Wij hebben heel bewust gekozen voor een jachthond, en dan ook voor een DSL, omdat we het zelf ook leuk vinden om er mee bezig te zijn. Gisteren twee uur wezen wandelen bij 1 graad vorst en dat is gewoon heel erg lekker. Zonder hond haal je het niet in je hersens om dan te gaan wandelen, maar met een hond is dat nu eenmaal zo ontzettend leuk.

Onze mening is ook dat een hond ook hond moet kunnen zijn. Als je er één aanschaft omdat hij zo leuk staat te kwispelen als je thuiskomt, is dat naar mijn mening geen goede reden... zeker niet met zo'n energiebom als Lara. Ze kan goed een poos alleen zijn, maar zodra er één van ons thuiskomt is het uitlaten, wandelen, naar het bos of een stuk fietsen. Als ze de hele dag in haar hok heeft gelegen, verdient ze het om lekker de benen te strekken. Hoe moe ik ook ben of als ik slechte zin heb.

Maar als ik dat koppie uit het nachthok zie steken als ik thuiskom is dat allemaal voorbij. Ze springt in m'n nek bij wijze van spreken en is altijd blij om me weer te zien. Dus dat maakt dan alles weer snel weer goed. En dan is het ook niet zo'n opgave om er zo mee bezig te zijn iedere dag.

Lara heeft vandaag een bijzondere taak gekregen, namelijk haar grote vriendin Charlotte verzorgen vandaag. Gisteren heeft ze haar tweede Mexicaanse griepprik gehad en vandaag is ze koortsig en hangerig... en dan is het beter toeven bij Lara dan bij tante Sjeekie_Beekie

Samen de wielen van de bus kijken:
VLNR: Echt Konijn, Beer, Konijn, Charlotte met haar koortskoppie en hangoogjes en Lara.

En later ook Teigetjes film:

Oudste, Jongste en Lara
  dinsdag 15 december 2009 @ 14:10:16 #107
176471 oh-oh
pi_75649351
Oh hoe onweerstaanbaar lief zijn die twee samen zeg
Lara kijkt ook echt tv he?
( Groucho Marx )
  dinsdag 15 december 2009 @ 14:14:50 #108
44200 Sjeekie_Beekie
pi_75649486
Ja, en dan doet ze ook nog net of ze het snapt.
Charlotte geeft ondertussen altijd commentaar en zegt dan: "he, Lara!".

Lekker luieren in de zon:

Hoezo kramp?:

Neusje:

Wel vermoeiend zo... voor een zieke dreumes zorgen:

Vroeger lag ik trouwens ook altijd zo bij onze Schotse Collie op haar buik in haar mand te slapen.
Dan durfde ze zich niet meer te verroeren.

[ Bericht 37% gewijzigd door Sjeekie_Beekie op 15-12-2009 14:26:07 ]
Oudste, Jongste en Lara
  dinsdag 15 december 2009 @ 14:18:07 #109
176471 oh-oh
pi_75649585
Aaaaah wat lief.
Bil kijkt ook graag tv, bij vooerkeur animal planet, en die geeft zelf commentaar
( Groucho Marx )
  dinsdag 15 december 2009 @ 16:39:09 #110
176471 oh-oh
pi_75655168
Oh die bijgevoegde foto's had ik nog niet gezien
Met dit weer zijn ze echt blij met elke straal zon he?
Ik heb tussen de middag een van Billy zn nieuwe skillz eindelijk es op de foto gezet.
Kijk m dan!

Op de roltrap...

Heel handig is dat! Hoef ik niet meer altijd naar de lift te zoeken en te wachten en zo, gewoon Chico op de arm en Billy doet t zelf, bij de Hema, Bijenkorf, Xenos en V & D en zo

Hij vindt het leuk ook nog, en als ik zeg STAPPEN dan weet ie dat ie dr af moet stappen
Na de pauze hoorde ik Chico ineens mopperen in de keuken hier.
Dus ik kijken.
De zon scheen maar hij kon er niet in liggen, hij zag het op de kast
Dus stoel dr voor, Chico dr op en chillen maar

Hijs weer helemaal grauw ipv zomerzwart

Bil showt nog ff zn fijne haar-uit-de-ogen vlechtje:

En toen de zon weg was lagen de heren er weer zo bij:
( Groucho Marx )
  dinsdag 15 december 2009 @ 16:50:01 #111
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_75655699
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 16:39 schreef oh-oh het volgende:

Heel handig is dat! Hoef ik niet meer altijd naar de lift te zoeken en te wachten en zo, gewoon Chico op de arm en Billy doet t zelf, bij de Hema, Bijenkorf, Xenos en V & D en zo
Hier mogen honden die winkels niet in .

Leuke foto's, knap van Billy .
KuikenGuppy
  dinsdag 15 december 2009 @ 17:01:40 #112
176471 oh-oh
pi_75656261
Oh echt?
Hier loopt iedereen met zn hond in die winkels hoor
( Groucho Marx )
  dinsdag 15 december 2009 @ 18:06:19 #113
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_75658505
Ja, ik zag ook ooit ergens een foto van jouw hondjes in de Lush .
KuikenGuppy
  woensdag 16 december 2009 @ 13:35:53 #114
176471 oh-oh
pi_75685911
In Lush zijn ze zelfs echte VIPS, maar ze mogen overal wel binnen in Lush hoor, niet alleen hier
( Groucho Marx )
pi_75686838
Hoezo lui op de bank.
  woensdag 16 december 2009 @ 13:57:05 #116
269599 Lonker
Doe maar gewoon
pi_75686889
hier <---
Op dinsdag 16 februari 2010 15:42 schreef Nikmans het volgende:
Lonker is echt zo'n boutuser die opeens uit het niets is gekomen en nu 600 keer per dag post :r
Op dinsdag 16 februari 2010 16:07 schreef MASD het volgende:
LONKER KANKERHAAS.
  woensdag 16 december 2009 @ 21:25:42 #117
246495 Guess.
Gijs,Joost&Teun!!!
pi_75705299
Wat een GEWELDIG outfit heeft Billy
  woensdag 16 december 2009 @ 21:27:59 #118
269599 Lonker
Doe maar gewoon
pi_75705413
hihi.... een tip voor honden liefhebbers.. check de FP om 23.00
Lonker is echt zo'n boutuser die opeens uit het niets is gekomen en nu 600 keer per dag post :r
LONKER KANKERHAAS.
  woensdag 16 december 2009 @ 23:08:22 #119
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_75710101
quote:
Op woensdag 16 december 2009 21:27 schreef Lonker het volgende:
hihi.... een tip voor honden liefhebbers.. check de FP om 23.00
Dat is nu toch? Ik zie niets bijzonders .
KuikenGuppy
  woensdag 16 december 2009 @ 23:11:33 #120
269599 Lonker
Doe maar gewoon
pi_75710245
quote:
Op woensdag 16 december 2009 23:08 schreef Burdie het volgende:

[..]

Dat is nu toch? Ik zie niets bijzonders .
Het is uitgesteld

SF zou een keer goed zijn zaken regelen, maar ja
LONKER KANKERHAAS.
  donderdag 17 december 2009 @ 11:08:43 #121
44200 Sjeekie_Beekie
pi_75721524
Hier door de tuin raast een bruine tornado. Echt zo leuk... Lara was helemaal hyperdepieper toen ze zag dat het had gesneeuwd. Ze had niet eens tijd om te eten, dus dat heb ik maar binnen neergezet. Na een paar keer schrokken zat alles er in en nu scheurt ze al een dik uur door de tuin. Eigenlijk moet ze een uur uitbuiken om een maagtorsie te voorkomen, maar ook binnen was ze niet te houden.

En eigenlijk moet ik therapeutisch WIVA-vaten gaan tellen op mijn werk, waar ik met de bus naartoe moet, omdat vandaag met de auto is werken. Het OV hier is één grote puinhoop dus van de dienstregeling kan ik niet op aan. Ik heb net mijn baas gebeld dat ik niet weet of ik er wel op tijd kan zijn, maar ze ging kijken of het dan wel nodig is dat ik vandaag kom.

Als we geluk hebben, nemen we vanmiddag de benenwagen naar de duinen, dan kan ons daar weer op komen pikken met de auto en gaan we toch een echte winterwandeling maken.

[ Bericht 48% gewijzigd door Sjeekie_Beekie op 17-12-2009 11:14:36 ]
Oudste, Jongste en Lara
  donderdag 17 december 2009 @ 11:09:48 #122
176471 oh-oh
pi_75721566
quote:
Op donderdag 17 december 2009 11:08 schreef Sjeekie_Beekie het volgende:
Hier door de tuin raast een bruine tornado. Echt zo leuk... Lara was helemaal hyperdepieper toen ze zag dat het had gesneeuwd. Ze had niet eens tijd om te eten, dus dat heb ik maar binnen neergezet. Na een paar keer schrokken zat alles er in en nu scheurt ze al een dik uur door de tuin. Eigenlijk moet ze een uur uitbuiken om een maagtorsie te voorkomen, maar ook binnen was ze niet te houden.
Tja, dat schreeuwt om filmpjes
Hier gelukkig geen sneeuw
( Groucho Marx )
  donderdag 17 december 2009 @ 11:20:38 #123
230418 waterkip
Klaar?Ik niet!
pi_75721980

Ten Yellow Pointy Kities
Eleven Blue Egyptians
If it wern't so purdy I'd call it skin flute
pi_75722318
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 17:01 schreef oh-oh het volgende:
Oh echt?
Hier loopt iedereen met zn hond in die winkels hoor

Ook gewone grote honden?

En ik vind die pakjes zo leuk voor je hondjes , dat is zeker écht wel een must met dit weer?

Ik kwam laatst een naakthondje in de buurt tegen en jahoor, ik zat wééér op de fiets met paraplu dus geen mogelijkheid om te aaien

Was vorig weekend fotomappen aan het sorteren en kwam deze tegen bij een hondenuitje, kan het me niet meer herinneren...
Geen bekende toevallig van jou oh-oh of een fokker die je herkent?
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')