De herders van winterstorm666 zijn lief

.
Lara heeft vanochtend in het bos gespeeld met een hollands herdertje van nog maar 4 maanden oud. We waren er lekker op tijd, dan hadden ze nog de ruimte om lekker te rennen. Toen we het rondje gehad hadden, kwam de hondenlosloopinvasie pas goed op gang en gingen wij thuis ff opwarmen.
Om een half uurtje later weer naar de jachttraining te gaan en Lara deed het super! Alleen met vooruitsturen was de 'vergeten' welke kant ze nu op moest en dook ze iedere keer de mais in. Maar ze apporteerde netjes twee keer een eend en één keer een konijn. Eend heeft ze liever [ik trouwens ook], dus als ze kan kiezen, dan gaat ze voor de eend. Maar een konijn was deze keer ook geen probleem, dus ik ben trots op m'n meissie

.
Haarwild [konijn, haas, vos, dat soort dingen] ruikt heel erg als het nat is en die geur trekt helemaal in je handen. Veerwild [eend, fazant, duif] heeft een vetlaagje op hun veren, wat ook zorgt voor de waterafstoting. Als ze nat worden, trekt dat niet in hun veren en stinken je handen niet zo. Bovendien voelt haarwild altijd heel raar aan... alsof alles los in dat beest ligt. Bij een vogel heb je wat meer houvast is mijn mening.Twee weken lang hebben we bijna niet geoefend, door mijn spit. Wel appèloefeningen, zoals voorkomen, blijven, zitten op de fluit. Maar met een dummy gooien zat er voor mij ff niet in. Dat ging vandaag al beter en Lara vond het geweldig om weer naar het jachtveld te gaan.
Ze joeg nog een hond uit de andere trainingsgroep weg, die 'ons' wild wilde komen afpakken, maar daar kreeg hij de kans niet voor. De trainster stond echt van

, maar Lara wist waar het wild lag, want zelf had ze al een eend binnen gebracht. Toen die andere hond die kant op wilde lopen, spurtte ze er op af, haren in d'r nek omhoog, grommen, heel de santekraam en toen koos hij toch eieren voor z'n geld en kwam ze netjes weer terug.
Weltrusten... Tot morgen zonder zorgen.
Oudste,
Jongste en
LaraMijn
mietjesschema in de strijd naar een betere conditie.