quote:
Ze gaf wel toe dat ze meer een kattenmens was hoor. Dat kan natuurlijk ook.
Ze vroeg of ik met Lara ook op training zat [omdat ze het zo goed deed]. Dus ik vertelde dat we sinds kort samen op jachttraining zaten, omdat het voor een jachthond leuk is om jachthondachtige dingen te doen.
De dierenarts vroeg toen of we dan toch wel alleen met dummies oefenen. Tuurlijk niet, want bij een KNJV-wedstrijd moeten ze ook gewoon zonder aarzelen een eend, duif of konijn apporteren.
En dat vond ze dus zielig voor die eendjes, duifjes en konijntjes. Maar die eenden, duiven en konijnen komen uit het afschot in de winter [nu dus], om de wildstand op pijl te houden. Die gaan vervolgens in de vriezer om er later weer wedstrijden mee te kunnen doen. Er worden dus geen extra dieren afgeschoten of ter plekke op de wedstijd [kan ook vaak niet, want het konijnenseizoen begint ergens in oktober en eindigt op 31 december altijd].
Wat dat betreft zijn de regels omtrent het afschieten EN in bezit hebben van wild heel erg streng. Als ik na de training een eend meekrijg en ik zou aangehouden worden door de politie, moet ik kunnen uitleggen hoe ik aan die eend kom. En terecht natuurlijk, want niet iedereen moet een eend ongestraft z'n nek kunnen omdraaien onder het mom 'ik ga trainen met mijn jachthondje'.
Diezelfde dierenarts kwam met een verhaal aan dat er in Duitsland Duitse Staande Draadharen zo worden gefokt dat ze pas mee op jacht mogen als ze eerst een kat hebben vermoord. Ik stond echt van

. Ja, zei ze, dat stond op internet. Ik heb aan uitgelegd dat jagers doden, en jachthonden alleen het wild binnenhalen. Die gaan echt niet zelf op strooptocht [dat is tenminste de bedoeling]. Staande honden heten zo, omdat ze het wild aanwijzen voor de jager. En dat Goldens en Labradors ook jachthonden zijn, dat geloofde ze niet echt

.
En dat nu wat pics van mijn levensgevaarlijke jachthond:
Check die gevaarlijke tanden:
![]()
En die killersblik in haar ogen:
![]()
Samen
:
![]()
Weltrusten... Tot morgen zonder zorgen.
Oudste,
Jongste en
LaraMijn
mietjesschema in de strijd naar een betere conditie.