abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 10 december 2009 @ 11:16:18 #76
44200 Sjeekie_Beekie
Beter te laat, dan over tijd!
pi_75475770
quote:
Op woensdag 9 december 2009 22:20 schreef Burdie het volgende:
Waarom word je dan dierenarts vraag ik me af... maarja .
Ze gaf wel toe dat ze meer een kattenmens was hoor. Dat kan natuurlijk ook.

Ze vroeg of ik met Lara ook op training zat [omdat ze het zo goed deed]. Dus ik vertelde dat we sinds kort samen op jachttraining zaten, omdat het voor een jachthond leuk is om jachthondachtige dingen te doen.

De dierenarts vroeg toen of we dan toch wel alleen met dummies oefenen. Tuurlijk niet, want bij een KNJV-wedstrijd moeten ze ook gewoon zonder aarzelen een eend, duif of konijn apporteren.

En dat vond ze dus zielig voor die eendjes, duifjes en konijntjes. Maar die eenden, duiven en konijnen komen uit het afschot in de winter [nu dus], om de wildstand op pijl te houden. Die gaan vervolgens in de vriezer om er later weer wedstrijden mee te kunnen doen. Er worden dus geen extra dieren afgeschoten of ter plekke op de wedstijd [kan ook vaak niet, want het konijnenseizoen begint ergens in oktober en eindigt op 31 december altijd].

Wat dat betreft zijn de regels omtrent het afschieten EN in bezit hebben van wild heel erg streng. Als ik na de training een eend meekrijg en ik zou aangehouden worden door de politie, moet ik kunnen uitleggen hoe ik aan die eend kom. En terecht natuurlijk, want niet iedereen moet een eend ongestraft z'n nek kunnen omdraaien onder het mom 'ik ga trainen met mijn jachthondje'.

Diezelfde dierenarts kwam met een verhaal aan dat er in Duitsland Duitse Staande Draadharen zo worden gefokt dat ze pas mee op jacht mogen als ze eerst een kat hebben vermoord. Ik stond echt van . Ja, zei ze, dat stond op internet. Ik heb aan uitgelegd dat jagers doden, en jachthonden alleen het wild binnenhalen. Die gaan echt niet zelf op strooptocht [dat is tenminste de bedoeling]. Staande honden heten zo, omdat ze het wild aanwijzen voor de jager. En dat Goldens en Labradors ook jachthonden zijn, dat geloofde ze niet echt .

En dat nu wat pics van mijn levensgevaarlijke jachthond:
Check die gevaarlijke tanden:

En die killersblik in haar ogen:

Samen :

Weltrusten... Tot morgen zonder zorgen.
Oudste, Jongste en Lara
Mijn mietjesschema in de strijd naar een betere conditie.
  donderdag 10 december 2009 @ 11:29:32 #77
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_75476212
quote:
Op maandag 30 november 2009 20:39 schreef Burdie het volgende:
Wij zijn zaterdag met Magic bij het strand geweest.

Zandsnor:

Schuimsnor:
[ afbeelding ]

Hee, een vriend van onze directeur der huisch.

Schiet een hoop fotos nu die nog zo pluizig is, dat is echt héél snel over.
  donderdag 10 december 2009 @ 14:14:36 #78
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_75481904
quote:
Op donderdag 10 december 2009 11:29 schreef blup het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Ik weet het .
De jouwe wordt ook al groot zeg!!!

En Lara met d'r lichtgevende hesje
KuikenGuppy
  donderdag 10 december 2009 @ 22:56:49 #79
246495 Guess.
Gijs,Joost&Teun!!!
pi_75500922
quote:
Op donderdag 10 december 2009 11:29 schreef blup het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Wouw wat een mooierd,met dat ene zwarte oog
Lara met d'r jasje

Ik heb er een voor Teun gekocht maar zo'n teckel heel altijd een te lang lijf voor dat soort dingen dus ziet er beetje maf uit
28-06-2010 Is ons mooie ventje geboren :-)
  donderdag 10 december 2009 @ 23:02:38 #80
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_75501136
quote:
Op donderdag 10 december 2009 22:56 schreef Guess. het volgende:

[..]

Lara met d'r jasje

Ik heb er een voor Teun gekocht maar zo'n teckel heel altijd een te lang lijf voor dat soort dingen dus ziet er beetje maf uit
Kan je er niet zelf een maken? Of laten maken?
KuikenGuppy
  donderdag 10 december 2009 @ 23:58:47 #81
230418 waterkip
Klaar?Ik niet!
pi_75503305
quote:
Op donderdag 10 december 2009 22:56 schreef Guess. het volgende:

[..]

Lara met d'r jasje

Moeilijk model ,de meeste prints ziijn een jachthond niet waardig
Ten Yellow Pointy Kities
Eleven Blue Egyptians
If it wern't so purdy I'd call it skin flute
pi_75508549
border babies :-)
Fake it baby - They won't even know!
You can make it ?
Cos everybody knows that that's the way to go
  vrijdag 11 december 2009 @ 10:03:27 #83
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_75508620
Guess, de meeste merken hebben gewoon speciale teckelmaten tegenwoordig hoor!
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_75541868

home is where doghair sticks to anything but the dog!
  zaterdag 12 december 2009 @ 08:34:09 #85
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_75542815
Wat een prachtige witte herders zeg .
Zijn ze alletwee van jou?
KuikenGuppy
pi_75543748
lebber de lebber
Fake it baby - They won't even know!
You can make it ?
Cos everybody knows that that's the way to go
pi_75543938
wat een mooie honden zitten er tussen !

dit is mijn hond Abu, nu 2 jaar oud
het is een kruising tussen een labrador en een herder

But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
  zaterdag 12 december 2009 @ 11:09:35 #88
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_75544094
Een herbrador !
KuikenGuppy
pi_75544406
@ winterstorm666: wat een prachtige honden Zijn het Canadese herders?
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 11:00 schreef Njosnavelin het volgende:
wat een mooie honden zitten er tussen !

dit is mijn hond Abu, nu 2 jaar oud
het is een kruising tussen een labrador en een herder
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Wat een lieve snuit
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_75547096
ja het zijn canadese witte herder maar in nederland ook wel bekend als zwitserse witte herders.
ik heb er drie vader moeder en zoon.
mams van 11 vader 8 en zoon 2.
ik heb ze alle even lief maar yuma de kleinste is wel waar ik de grootste band mee heb.
twee handen op een buik.
home is where doghair sticks to anything but the dog!
  zaterdag 12 december 2009 @ 16:49:21 #91
44200 Sjeekie_Beekie
pi_75552126
De herders van winterstorm666 zijn lief .

Lara heeft vanochtend in het bos gespeeld met een hollands herdertje van nog maar 4 maanden oud. We waren er lekker op tijd, dan hadden ze nog de ruimte om lekker te rennen. Toen we het rondje gehad hadden, kwam de hondenlosloopinvasie pas goed op gang en gingen wij thuis ff opwarmen.

Om een half uurtje later weer naar de jachttraining te gaan en Lara deed het super! Alleen met vooruitsturen was de 'vergeten' welke kant ze nu op moest en dook ze iedere keer de mais in. Maar ze apporteerde netjes twee keer een eend en één keer een konijn. Eend heeft ze liever [ik trouwens ook], dus als ze kan kiezen, dan gaat ze voor de eend. Maar een konijn was deze keer ook geen probleem, dus ik ben trots op m'n meissie .

Haarwild [konijn, haas, vos, dat soort dingen] ruikt heel erg als het nat is en die geur trekt helemaal in je handen. Veerwild [eend, fazant, duif] heeft een vetlaagje op hun veren, wat ook zorgt voor de waterafstoting. Als ze nat worden, trekt dat niet in hun veren en stinken je handen niet zo. Bovendien voelt haarwild altijd heel raar aan... alsof alles los in dat beest ligt. Bij een vogel heb je wat meer houvast is mijn mening.

Twee weken lang hebben we bijna niet geoefend, door mijn spit. Wel appèloefeningen, zoals voorkomen, blijven, zitten op de fluit. Maar met een dummy gooien zat er voor mij ff niet in. Dat ging vandaag al beter en Lara vond het geweldig om weer naar het jachtveld te gaan.

Ze joeg nog een hond uit de andere trainingsgroep weg, die 'ons' wild wilde komen afpakken, maar daar kreeg hij de kans niet voor. De trainster stond echt van , maar Lara wist waar het wild lag, want zelf had ze al een eend binnen gebracht. Toen die andere hond die kant op wilde lopen, spurtte ze er op af, haren in d'r nek omhoog, grommen, heel de santekraam en toen koos hij toch eieren voor z'n geld en kwam ze netjes weer terug.
Oudste, Jongste en Lara
  zaterdag 12 december 2009 @ 23:58:38 #92
246495 Guess.
Gijs,Joost&Teun!!!
pi_75565628
Sjeekie hoe werkt dat dan?Lara gaat toch een afgeschoten dier halen?

De honden van Winterstorm zijn echt heel mooi

En Abu heeft een lieve snuit!

Ik ben op zoek naar een regenjasje voor die teckels zodat als we de laatste ronden voor het slapen gaan we geen zeik natte honden in bed hebben of voor als we met slechter weer het bos ofzo in gaan want ze kruipen echt in alle bosjes,als ze dekans krijgen duiken ze ook zo een diep plas in. Ik weet dat er speciale teckelkleding is maar dat zijn gewoon stoffen truitjes ik moet echt een soort regenjasje/dekje hebben.Eerst vond ik het maar stom maar heb er ook een voor Gijs en heft scheelt gewoon veel met de regen en ze vinden het zelf wel prima.
Nog wat foto's van m'n ventjes

Wij zijn 2 vriendjes...

Voor Gijs hoeft dat op en tegen elkaar slapen niet zo,hij heeft liever wat ruimte.

Bovendien moet ie er als 1e bij kunnen zijn mocht iets horen/ruiken!

pi_75565822
ahh Gijs is echt schattig, wat voor ras is het ?

en wat lief dat die anderen zo tegen elkaar slapen
  zondag 13 december 2009 @ 00:15:45 #94
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_75566247
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 23:58 schreef Guess. het volgende:
Sjeekie hoe werkt dat dan?Lara gaat toch een afgeschoten dier halen?

De honden van Winterstorm zijn echt heel mooi

En Abu heeft een lieve snuit!

Ik ben op zoek naar een regenjasje voor die teckels zodat als we de laatste ronden voor het slapen gaan we geen zeik natte honden in bed hebben of voor als we met slechter weer het bos ofzo in gaan want ze kruipen echt in alle bosjes,als ze dekans krijgen duiken ze ook zo een diep plas in. Ik weet dat er speciale teckelkleding is maar dat zijn gewoon stoffen truitjes ik moet echt een soort regenjasje/dekje hebben.Eerst vond ik het maar stom maar heb er ook een voor Gijs en heft scheelt gewoon veel met de regen en ze vinden het zelf wel prima.
Nog wat foto's van m'n ventjes

Wij zijn 2 vriendjes...
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Voor Gijs hoeft dat op en tegen elkaar slapen niet zo,hij heeft liever wat ruimte.
[ afbeelding ]
Bovendien moet ie er als 1e bij kunnen zijn mocht iets horen/ruiken!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ze doen het goed samen, hè? Daar had je in het begin nog wel twijfels over meen ik mij te herinneren.

I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  zondag 13 december 2009 @ 00:26:33 #95
246495 Guess.
Gijs,Joost&Teun!!!
pi_75566629
Gijs is een Maltezer X ruwharige Jack Russel is mij verteld maar het zou me niks verbazen als er wat poedel-achtig iets door heen zit.

Ja Joost en Teun gaan heel goed samen,soms word Joost nog wel es niet goed van Teun,hij kan zich echt gigantisch opdringen,Gijs maakt wel duidelijk dat ie daar niet van gediend is Joost komt niet zo voor zichzelf op en loopt weg(en dan gaat Teun er natuurlijk weer achterna).Maar over het algemeen zijn het 2 dikke vriendjes

Charlie staat er ook weer cute op
  zondag 13 december 2009 @ 17:11:20 #96
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_75582548
Charlie ziet dr nog erg puppig uit op die foto's
Teun en Joost zijn echt een tweekoppig monster he?
Voelt Gijs zich niet buitengesloten of vind hij het wel prima zo?
De canadezen zijn mooi, en Abu is ook leuk ( inclusief geweldige naam ).
Ik heb geen foto's, wel weer verse speelfilmpjes van vanmiddag.
Karel en Kees spelen echt zo leuk:

Ze gaan ook maar door die twee

En als Karel dan geen zin meer heeft gaat Kees gewoon verder met Billy

Oh ja zo typisch, toen Frits er nog was werd er altijd gewipt tijdens het spelen, en nu er een teef bij is wordt dr ineens helemaal niet meer gewipt
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  zondag 13 december 2009 @ 20:16:44 #97
246495 Guess.
Gijs,Joost&Teun!!!
pi_75588970
Leuke filmpjes Oh-Oh,Kees en Billy samen
Gijs en Joost zijn toch wel een goed trio,alleen voor Gijs hoeft dat kleffe gedoe niet zo,hij is ook de enige die in bed niet onder de dekens wil tegen ons aan,en ook alleen maar tegen je aan komt liggen als ie zelf zin heeft.Joost en Teun kun je bij en op iedereen leggen die je maar wilt zolang ze maar kunnen knuffelen,zijn best flauwe zeikhondjes die teckeltjes
pi_75590055
haha Oh-oh wat een mooie filmpjes
  maandag 14 december 2009 @ 11:21:58 #99
44200 Sjeekie_Beekie
pi_75607195
@ Guess: Klopt... we werken met wild wat al dood is, en vaak uit de vriezer van de trainer of een bevriende jager komt. Jouw trio ziet er trouwens ook heel gezellig uit zo.

@ Harajuku: Charlie is ook een leuke lobbes om te zien zo!

@ oh-oh: Kees houdt de mannen er wel wel onder. Leuk om haar zo lekker bezig te zien met haar 'harem'.

Lara was vanochtend helemaal verontwaardigd dat haar waterbak [en inhoud] uit de kennel was bevroren. Ze stond er met haar poot tegenaan te duwen en haalde gelijk natte tenen, want het ijslaagje was natuurlijk nog maar inieminie en daar stootte ze zo doorheen.

Nu is ze nog aan het uitbuiken, maar zo gaan we een eindje stappen, dan kan ik vanmiddag weer eens naar mijn werk gaan om mijn alternatieve taak uit te gaan voeren. Het gaat om iets van stickers maken die dan weer in de nieuwe dienstkleding geplakt moeten worden.
Oudste, Jongste en Lara
  maandag 14 december 2009 @ 11:40:43 #100
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_75607885
Ik kan op mijn laptop helaas geen filmpjes kijken .

Hihi die Lara... Magic snapte vanmorgen ook niet dat zijn drinkbak bevroren was (er staat hier standaard een bak water bij de voordeur). Ook het gras vond hij maar koud aan z'n pootjes .

Hij is trouwens zijn eerste tandje kwijt ! En z'n tandvlees is helemaal dik en opgezwollen... ik hoop dat hij snel wisselt, vind dit zo zielig . Ik mag ook nauwelijks in z'n bek kijken, wat normaal gesproken geen enkel probleem is (doen we elke week even, zodat hij eraan went).
KuikenGuppy
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')