quote:Op maandag 30 november 2009 12:39 schreef Poppedein het volgende:
Niks Mefke.. een echte doorzetter is ze pas als ze dr bij kan...huppakeeeeejMisschien moet ik er een peijnenburg koek aanhangen
Lena begint ineens druk te rollen hier... tis geen hoogstaand kunstje, maar tis zo gezellig om te spelen zo samen!
En die BV.. tsja, het is denk ik juist de druk die weggevallen is die maakt dat t nu ook wel weer fijn is... Ik kijk gewoon hoe vol mn borsten zijn of ik morgen ga kolven of niet. Ik kolf nu in ieder geval niet meer na de voeding, maar geef haar gewoon 60cc nutrilon A.R tegen t spugen voorafgaand aan de BV en dat geeft gewoon zoveel rust! Ik MOET nu niet meer zorgen dat ik voldoende voeding heb, dus ik heb gewoon rust in mn hoofd en dit is gewoon heerlijk voor ons beidjes!
En nu ga ik een muziekmobiel opwinden... dat is denk ik t volgende wat ik r ga leren...
quote:Op maandag 30 november 2009 08:45 schreef Nijna het volgende:
[..]
Wij hebben die lamp bij Mirte op de kamer, maar daar krijg je wel een heel hoerig schijnsel van naar buiten volgens mij...
Haha fout zoet kan soms zó leuk zijn...quote:Op maandag 30 november 2009 15:32 schreef Urla het volgende:
[..]
Helemaal nooit bij stilgestaan. Gelukkig is haar kamertje aan de achterkant.
![]()
Verder is die gloed in haar kamertje wel relaxt eigenlijk. Heel rustig roze licht met elfjes en vlindertjes op de muur. Echt fout zoet.
waarom ga je er met Evi naartoe?quote:Op maandag 30 november 2009 15:26 schreef DuchessX het volgende:
Arme Lars...gelukkig gaat het nu weer wat beter. Evi gaat donderdag voor de tweede keer naar de osteopaat.
Lars heeft het Kiss-syndroom, als kadootje na de supersnelle bevalling en de navelstrengomstrengeling.quote:Op maandag 30 november 2009 15:49 schreef DuchessX het volgende:
Op aanraden van de logopediste (we konden maar niet het flesje + speen vinden die bij Evi pasten), ze had er zelf heel goede ervaringen mee. Na onderzoek bleek dat er een werveltje in Evi's nekje wat scheef te staan waardoor ze een lichte voorkeurshouding heeft en haar bekkenbodemspier is te gespannen waardoor ze moeite heeft met haar ontlasting. Evi krijgt ook fysiotherapie en het gaat al een stuk beter
Wrm krijgt Lars osteopathie?
Ik zou Lars ook niet meenemen hoor Karin, want hij heeft er niks aan, jij niet en Meike krijgt niet alle aandacht die ze zou moeten krijgen, ben het helemaal met je eens.
dat weet ikquote:Op maandag 30 november 2009 14:07 schreef MeNicole2 het volgende:
Huup?
Ik zag dat je in het vorige topic over die lampjes had van de IKEA dat je die te verweg had staan? Weet je dat ze het ook doen zonder snoer? Je kunt ze opladen, stekker eruit en dan ergens anders neer zetten. Ze blijven dan 6 tot 8 uur branden. Als ie uit gaat doe je hem weer aan de stekker en laad ie weer op!! Zo kun je hem neerzeten daar waar je verschoond of voed of wat dan ook!!
Denk zeg het even maar misschien wist je dat ook al
op een gegeven moment krijgt je kindje brood, en dan kun je als ontbijt brood + melk geven of papquote:Op maandag 30 november 2009 18:05 schreef mikoxx het volgende:
Weet iemand wat de reden is/kan zijn van een papvoeding voor de ochtend?
Nououh, ik weet niet hoe je cyclus was, maar het moet rond de kerst geweest zijn, schat ik zo. Geen idee hoe ik er op komquote:Op maandag 30 november 2009 19:53 schreef Stiemie het volgende:
Enneh iemand interesse in de datum van Esmee's vewekdag?![]()
Ja dat heb je met mama's die op dezelfde dag uitgerekend zijnquote:Op maandag 30 november 2009 20:00 schreef mefke79 het volgende:
[..]
Nououh, ik weet niet hoe je cyclus was, maar het moet rond de kerst geweest zijn, schat ik zo. Geen idee hoe ik er op kom(wij denken hier of 24 december of tweede kerstdag)
quote:Op maandag 30 november 2009 20:09 schreef huuphuup het volgende:
12e zit ik in België, Centerparcsdus ik ben er dan in elk geval niet bij
![]()
Ja hahaha alle 17 september mama's... ik zal met Kerst op jullie verwekdatum proosten goed?
ik bij benadering, ongeveer. Als ik terugtel enzo dan kom ik ergens in de afgelopen week uit. Maar precies weet ik het neitquote:Op maandag 30 november 2009 20:12 schreef Vicky het volgende:
[..]
![]()
ik weet de verwekdatum niet eens...
ik kan wel terugtellen maar dan kan het nog 7 dagen zijnquote:Op maandag 30 november 2009 20:15 schreef huuphuup het volgende:
[..]
ik bij benadering, ongeveer. Als ik terugtel enzo dan kom ik ergens in de afgelopen week uit. Maar precies weet ik het neit
whaha... uhhh datum is dus al geweest....quote:Op maandag 30 november 2009 20:38 schreef Poppedein het volgende:
eej vicky...niet zo zeuren, gewoon een datum stellen en een (nieuw) feestje bouwen!
gnorf, ik las keer op keer stelletjes kletsers...quote:Op maandag 30 november 2009 20:38 schreef Poppedein het volgende:
zeuuuuuven dagen...stelletje ketsers
eej vicky...niet zo zeuren, gewoon een datum stellen en een (nieuw) feestje bouwen!
dat dacht ik ookquote:Op maandag 30 november 2009 22:11 schreef oeke het volgende:ik dacht dat er niet zoveel kerstshoppers op de lapjesmarkt zouden zijn. Maar ik geloof dat ik het mis heb.
Leuke foto's! En het is zeker een mooie baby! Wat een rode lippen heeft hij op de foto 'droomkereltje'. Oh, en de naam vind ik erg geslaagd!quote:Op maandag 30 november 2009 22:15 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Voor liefhebbers van babyfoto's: dit vind ik nou de mooiste baby van Nederland. Het is namelijk onze Ties, die vrijdag ter wereld kwam.
http://picasaweb.google.com/ziggyziggyziggy/Ties
Ik dacht altijd dat de kraamweek een periode van rust was, om bij te komen van de bevalling. Ik heb het nog nooit in m'n leven zo druk gehad.quote:Op maandag 30 november 2009 23:20 schreef Incantrix het volgende:
Pfiew, zo, ik moet me nog even inlezen hier enzo hoor, maar ik hoop dat ik vanaf nu weer wat meer tijd heb om op internet rond te hangen enzo![]()
Leuke foto's!quote:Op maandag 30 november 2009 22:15 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Voor liefhebbers van babyfoto's: dit vind ik nou de mooiste baby van Nederland. Het is namelijk onze Ties, die vrijdag ter wereld kwam.
http://picasaweb.google.com/ziggyziggyziggy/Ties
Dat merk ik nu inderdaad. Ik moet toch structureel bij gaan slapen, anders wordt het wel heel zwaar. Ik probeer nu vroeger naar bed te gaan, want 's middags voel ik me te fit. Tijdens de late voedig (eind van de avond, begin van de nacht) ben ik een zombie, maar de nachtvoeding (middenin de nacht) gaat best goed en tijdens de vroege voeding ('s ochtends vroeg) voel ik me meestal zelfs uitgerust.quote:Op dinsdag 1 december 2009 11:30 schreef mefke79 het volgende:
Stef en Icantrix, welkom!
Claudia, tuurlijk ben je ook maar een gewoon mens. En dat je dat twee weken hebt volgehouden vind ik al knap, is hier niet gelukt hoor. Let er wel op dat je jezelf niet voorbij loopt, je moet nog herstellen hoor, lichamelijk en ook wennen aan de nieuwe situatie. Komt goed!
Hij is daar zomaar mee gestopt, doorslapen?quote:ook goedemorgen trouwens! Ik moest om 9 uur met Driekus bij de fysio zijn. Pff, zwaar want Driekus krijgt het niet meer voor elkaar om de hele nacht te slapen, dus ik was al om kwart over 5 wakker en kon daarna niet meer slapen. Maar de fysio was enorm tevreden, dus dat was dan wel heel fijn om te horen.
Precies. En ik kan me voorstellen dat het door de praktische problemen met Roy ook in de hand gewerkt wordt. Een groot deel van je aandacht, energie en liefde gaat naar het zoeken van oplossingen. Dat lijkt me ook een soort overlevingsmechanisme.quote:Op dinsdag 1 december 2009 11:27 schreef mefke79 het volgende:
Bar, ik vind niet dat je depressief over komt. Maar ik snap wel dat anderen schrikken als je verteld dat je afstand houd. Al snap ik het helemaal dat je dat doet, dat is gewoon een soort van overlevingsstrategie die me in jouw geval heel normaal lijkt.
En dat associeer ik dus helemaal niet met depressiviteit, het er zo bovenop zitten, praten over je gevoelens, mensen van buiten binnnenlaten, etc. Maar ik kan me ook voorstellen dat je al die dingen wel 'doet' maar niet 'voelt'. Dat kun je alleen zelf beoordelen. Er is niks afkeurenswaardigs aan depressief zijn en mensen op een forum kunnen natuurlijk geen diagnose stellen...quote:Ik vind juist dat je het zo goed doet, je trekt aan de bel waar nodig, je zoekt hulp en volgens mij geniet je echt wel van Roy.
Heb ik ookal mee gewandeld, en ook toen was ik bang dat hij het te koud had, haha. Als ik het zelf koud heb in m'n gezicht dan vind ik het zo moeilijk om me voor te stellen dat een baby'tje dat aankan. Maar hey, het is niet zomaar een baby'tje, het is mijn tienponder.quote:Op dinsdag 1 december 2009 12:11 schreef DaviniaHR het volgende:
claudia, had je niet ook een draagdoek? dan hou je hem zeker warm![]()
Ik heb gisteren gebeld maar ze had geen andere oplossingen dan wat we al doen. We masseren zijn buikje, dragen hem over onze schouder met een warme gelpack tegen zijn buikje. Ik laat hem goed boeren na het voeden, ik probeerde TSR op te vangen wanneer die op gang komt, wanneer hij zuigbehoefte heeft krijgt hij de lege borst of als hij die niet accepteert mijn vinger (pink wil hij niet).quote:Op dinsdag 1 december 2009 14:45 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Kun je de LK niet even bellen voor advies?
Klinkt wel zielig zo.
Dan ga ik me daar ook melden. Thanx!quote:Op dinsdag 1 december 2009 10:07 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Leuke foto's!
Enneh... we hebben er een heel topic voor: Kinderfototopic deel 167
Hoewel het wel een beetje de bedoeling is dat je er foto's post en niet een linkje naar een andere site.
Welkom in het babietjes topic iig!
nee hoor, ieder kind is daar weer anders in.quote:Op dinsdag 1 december 2009 15:09 schreef Xenia het volgende:
Even een vraagje over die nachtvoedingen, ik lees dat Driekus al meestal 's nachts doorslaapt en die is even oud als Xeentje. Maar Xeentje heeft nog nooit een nacht zonder voeding doorgeslapen. Soms komt ze zelfs ook 's nachts iedere 3 uur. Ze is vandaag 8 weken. Zou ze ook al door moeten slapen 's nachts?
Nee hoor, dat hoeft helemaal nog niet. Er is ook geen peil op te trekken wie wel en wie niet.quote:Op dinsdag 1 december 2009 15:09 schreef Xenia het volgende:
Twinkly wat naar
Xeentje had ook erge krampjes tot we Infacol gingen gebruiken. Heb je dat al geprobeerd? Het werkt hier erg goed. En inderdaad wat BE zegt, het bedje iets schuin zetten helpt ook. Dat deden ze bij mijn meisje in het ziekenhuis ook al. Thuis heeft lief een verhoging gefabriceerd die ik onder de voorkant van de wieg zet als ze na haar flesje meteen gaat slapen ('s nachts dus).
Even een vraagje over die nachtvoedingen, ik lees dat Driekus al meestal 's nachts doorslaapt en die is even oud als Xeentje. Maar Xeentje heeft nog nooit een nacht zonder voeding doorgeslapen. Soms komt ze zelfs ook 's nachts iedere 3 uur. Ze is vandaag 8 weken. Zou ze ook al door moeten slapen 's nachts?
Haha, inderdaad. Welkom, Aoraki! Hoe gaat het nu met jou, zo na de keizersnede? Lukt het jou/jullie om voor Thomas te zorgen nu de kraamhulp weg is? Ik weet niet goed hoe herstel er na een keizersnede uitziet, maar wel dat het zwaarder is.quote:Op dinsdag 1 december 2009 13:33 schreef innepin het volgende:
Fijn dat alles goed gaatWat een klein hummeltje, 2700 gram... je zou 'm es naast Ivan moeten leggen
![]()
Oh, en, foto?
Maar het is wel volstrekt begrijpelijk. Vermoeidheid doet rare dingen met je. Sta je er alleen voor 's nachts? Ik ben zo blij dat mijn lief bij de eerste voeding nadat ik ben gaan slapen helpt met verschonen en in bed leggen. Ook heeft hij vanaf het moment dat ik ga slapen tot die eerste voeding 'dienst'. Dan troost hij Ivan als hij wat jammert. (Hij doet nooit veel meer dan jammeren als hij krampen heeft; dat krijsen moet zo op je zenuwen gaan werken.)quote:Op dinsdag 1 december 2009 14:35 schreef Twinkly het volgende:
Als hij zo huilt kan ik niet meer met hem praten, ook door de extreme vermoeidheid, ik val helemaal stil en keer in mezelfIk vind dat heel erg van mezelf want praten kan hem juist troosten.
Dat is volgens mij niet waar hoor. Er zijn 2 kindjes uit mijn zwangerschapsgroep die al met een week of 4 medicijnen hebben gekregen voor reflux!quote:Op dinsdag 1 december 2009 16:24 schreef Twinkly het volgende:
Oeh, herkenbaar Claudia, ik had precies hetzelfde met die vragen die het CB stelde en ik baal ook dat ik eerlijk overal antwoord op gegeven heb. Ze willen iedereen in een bepaald hokje kunnen duwen![]()
Wat fijn dat jullie zulke goede ervaringen hebben met Infacol, ML gaat het nu direct halen. We gebruiken nu Cinababy en dat werkt voor geen meter.
Ik heb hem nu op zijn buikje gelegd en hij slaapt (ik zit ernaast hoor) op zijn rug was het direct huilen, dat is met zuurbranden natuurlijk veel vervelender. Het is wel vervelend dat hij om in te slapen echt niet meer in de kinderwagenbak past, want die konden we heen en weer wiebelen wanneer hij huilde. Hij slaapt nu in de co-sleeper.
Een collega van ML heeft een kindje met ernstige zure reflux, die heeft medicijnen gekregen en heeft die nu op de leeftijd van 4 jaar nog steeds. Dat kindje is zelfs opgenomen geweest in een huilkliniek, waar bleek dat de slokdarm was aangetast door het zuur. Maar die collega vertelde dat ze op jonge leeftijd nog niets eraan kunnen doen qua medicijnen.
quote:Op woensdag 2 december 2009 02:38 schreef Incantrix het volgende:
Hiero weer een darmkrampjesavond achter de rug waardoor Stef ook heel slecht heeft gedronken.. Supervevelend, want door zijn gewichtsverlies zijn we nu op het punt gekomen dat hij bijgevoed moet gaan worden als hij nog eens afvalt. Ik vrees nu dus die weegschaal morgenochtend, zit nu met een 3e voeding van de 4 waarbij nog niet eens half zo lang als normaal gedronken heeftdat ene spul helpt trouwens wel volgens mij, de krampjes zijn weg. En nu zit ik te twijfelen om te gaan slapen, hij heeft maar 11 minuten gedronken van de gebruikelijke 30, maar hij is volledig K.O. en krijg er geen beweging meer in.. Hum, over 2 uur maar weer wakker maken dan
Ik weet niet of je inmiddels al een antwoord gekregen of gevonden hebt, zie het zo gauw even niet. Ik kan je niet helpen want ik weet er niks van, maar als je dit soort vragen in het borstvoedingstopic ( Borstvoeding deel 59 ) stelt krijg je meestal sneller antwoord.quote:Op dinsdag 1 december 2009 17:18 schreef Aoraki het volgende:
Wow, Twinkly, dat klinkt allemaal heftig zeg! Hopelijk gaat het snel weer wat beter met Niels. Een dikkevoor jou!
Ik heb een vraagje wat betreft de ontlasting. Ik geef borstvoeding en vorige week had Thomas dikke okergele ontlasting, daar was de kraamhulp helemaal lyrisch van, want dat betekende dat het goed ging. Nu is de ontlasting nog steeds okergeel, maar veel dunner, het loopt nu soms via z'n billetjes richting rug. Het blijft nog wel in de luier. Is dit nu diarree? Of kan de ontlasting steeds veranderen. Ik had ook iets gelezen op internet over teveel voeding? En dat diarree niet zoveel voorkomt als je borstvoeding geeft. Hij drinkt en slaapt trouwens prima en huilt amper, tenzij hij honger heeft... Iemand?
quote:
Hier werd er op een gegeven moment ook 'gedreigd' met bijvoeding door de kraamhulp en verloskundige. Op dat moment heb ik een kolf gehuurd en ben ik na elke voeding gaan afkolven. Enerzijds deed ik dit om te zien hoe leeg hij de borsten dronk, en anderzijds om hem nog wat extra aan te kunnen bieden. Uit het flesje dronk hij veel makkelijker en sneller dan uit de borst.quote:Op woensdag 2 december 2009 02:38 schreef Incantrix het volgende:
Hiero weer een darmkrampjesavond achter de rug waardoor Stef ook heel slecht heeft gedronken.. Supervevelend, want door zijn gewichtsverlies zijn we nu op het punt gekomen dat hij bijgevoed moet gaan worden als hij nog eens afvalt. Ik vrees nu dus die weegschaal morgenochtend, zit nu met een 3e voeding van de 4 waarbij nog niet eens half zo lang als normaal gedronken heeft![]()
Erg nare situatie, en ik begrijp dat je er verdrietig van raakt dat andere (klein)kinderen eronder moeten lijden. Ik heb dat gevoel zelf ook gehad met m'n broertje, waar ik dan weer vanalles voor regelde. Maar je moet maar blij zijn dat jij je leven op orde hebt. Je bereikt vanzelf een punt dat je je niet meer voortdurend zorgen maakt om hem en dat je je volledig op je eigen leven kunt concentreren. Dat is meer een emotionele dan een praktische kwestie.quote:Op woensdag 2 december 2009 09:19 schreef miss_sly het volgende:
Hmm, nogal eenklaagzang die hier niet hoort eigenlijk. Zal ik het weghalen en ergens anders (waar?) neerzetten?
Wat gaaf! Ik kijk ook uit naar het moment dat Ivan naar het schilderijtje boven de comode gaat kijken dat z'n opa heeft gemaakt.quote:Op woensdag 2 december 2009 09:08 schreef oeke het volgende:
Ik geniet zo van hem, als hij wakker wordt en ik til hem uit bed steekt hij meteen zijn hand uit om met de vogeltjes spelen. Dat is de mobiel die boven zijn bed hangt.
[ afbeelding ]
Tijdens mijn zwangerschap heb ik die gemaakt en ik ben zo blij dat hij hem mooi en leuk vindt. Het is echt ons wakker-word-ritueeltje geworden.![]()
Ligaatjequote:Op woensdag 2 december 2009 10:40 schreef mikoxx het volgende:
Haha, Tess !! Vicky, wat eet ze daar toch?
Sorbootje wat fijn!!! En Oeke, jij klinkt echt helemaal in luv!
Miss, helemaal geen klaagzang, het is toch gewoon iets wat je bezighoudt? Logisch hoor, lekker van je af tikken hier! Sterkte met deze rotsituatie...pff niet makkelijk lijkt me
Hoe ga je die vlekken er in vredesnaam uit krijgen?quote:Op woensdag 2 december 2009 10:19 schreef Vicky het volgende:Tess is helemaal goedgekeurd door de kinderarts en ook meteen ontslagen
We hoeven niet meer terug.
En mevrouw is een kleine viezerig:
[ afbeelding ]
niet denkikquote:Op woensdag 2 december 2009 11:28 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Hoe ga je die vlekken er in vredesnaam uit krijgen?
Tip: koop niet te veel witte/ lichte kledingquote:Op woensdag 2 december 2009 11:28 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Hoe ga je die vlekken er in vredesnaam uit krijgen?
de eerste paar dagen gebruik je wel een luier of 10 per dagquote:Op woensdag 2 december 2009 11:41 schreef ymme het volgende:
Hier even een dubio-post
Ik hoor hier dus eigenlijk nog niet. Maar jullie kunnen mij hier wel antwoord op geven.
Ik heb laatst 6 pakken, pampers new born maat 1 gekregen (dat is tot 5 kilo).
Nu heb ik zojuist een groei echo gehad en daaruit bleek dat ons kind, boven het gemiddelde zat.
Schatting ongeveer 8 pond (dus 4 kilo).
Volgens mij heb ik nu dus veel te veel luiers maat 1
Of gebruik je zoveel luiers, dat deze de eerst (week, weken? Hoe lang doet een baby ongeveer over 1 kilo)wel opkomen.
oehh daar moet ik naar opzoekquote:Op woensdag 2 december 2009 11:29 schreef Stiemie het volgende:
[..]
Tip: koop niet te veel witte/ lichte kleding![]()
O ja en schaf een paar silly Billyz aan![]()
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Aoraki, hier slaapt het kleine gebakje ook niet de nacht door hoor. Ze komt in ieder geval minimaal 1 keer nog voor een voeding 's nachts. Gewoon meegaan in de behoeften van je kleintje lijkt het beste advies te zijn
En ik heb zo'n vrolijkerd![]()
ze doet tegenwoordig een soort hûûûh geluid maken de hele tijd, tot je het ene pfffrt geluidje doet wat ze wil horen en dan moet ze heel hard lachen. En daarna begint het weer van voor af aan
En ze heeft nu dan de grijpgrage handjes goed onder controle, bewust grijpen en reiken en pakken gaat uitstekend. Loslaten alleen nog nieten dan kijkt ze me heel zielig mét pruillip aan zo van mahaaaam waarom laat het beestje mij niet looohoooos
gek gebakje
![]()
bahquote:Op woensdag 2 december 2009 10:19 schreef Vicky het volgende:Tess is helemaal goedgekeurd door de kinderarts en ook meteen ontslagen
We hoeven niet meer terug.
En mevrouw is een kleine viezerig:
[ afbeelding ]
<insert reclamejingle>quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |