Wij hadden een groep die bestond uit moslims, hindoe, boeddhisten, atheisten, christenen (zelfs een Zwister) en het enige wat tot problemen kon leiden was wat we gingen eten. Er werd vrij over het geloof en voorkeuren gepraat, zolang ieder elkaar respecteert is er geen probleem.quote:Op maandag 30 november 2009 15:52 schreef Drukwerk het volgende:
[..]
Das mooi hoor. Een wens, meer niet.
En ik durf zelfs te zeggen dat het alleen lukt met atheïsten.
Maar ga dit maar verkondigen in een samenleving met alleen gelovigen. Ik geef je 5 minuten, en dan ben ik nog ruimdenkend.
Het ging mij om het dikgedrukte deel 'is het om te intimideren'. Ik vraag me af of mensen dat werkelijk denken.quote:Op maandag 30 november 2009 16:05 schreef Drukwerk het volgende:
[..]
En ik, en meer met mij, vinden het mooi om bovenop de moskeeen in Nederland nogmaals een kerk te bouwen. Wel beide een aparte ingang natuurlijk.
Das architectuur, vinden we gewoon mooi.
Zullen we dan maar? Of is het hek dan van de dam?
Laat me niet lachen zeg.
Gadverdamme! Wat een lelijk gebouw.quote:Op maandag 30 november 2009 16:02 schreef Mutant01 het volgende:
Net als dit ding, ook een fuck you symbool van Christenen - en expres naast een moskee gezet ook.
[ afbeelding ]
Je begrijpt natuurlijk dat het onzin is.
Sja, het is een keer andersom. Westerlingen die moslims bedreigen. Niet dat ik het goedkeur, maar die moslims moeten dat toch gewend zijn zou je denken.quote:Op maandag 30 november 2009 16:05 schreef Disana het volgende:
[..]
[..]
Die man lijkt bang en het lijkt terecht.
Ik ben benieuwd wat Lavenderr hierover gaat zeggen.quote:Op maandag 30 november 2009 16:07 schreef Drukwerk het volgende:
[..]
Sja, het is een keer andersom. Westerlingen die moslims bedreigen. Niet dat ik het goedkeur, maar die moslims moeten dat toch gewend zijn zou je denken.
Niet janken dus.
Misschien kun je bronnen tonen waaruit blijkt dat Zwitserse moslims autochtonen bedreigen. Ik weet niet beter dan dat Zwitserse moslims vreedzaam en aangepast met behoud van eigen cultuur zijn.quote:Op maandag 30 november 2009 16:07 schreef Drukwerk het volgende:
[..]
Sja, het is een keer andersom. Westerlingen die moslims bedreigen. Niet dat ik het goedkeur, maar die moslims moeten dat toch gewend zijn zou je denken.
Niet janken dus.
'Precies.'quote:Op maandag 30 november 2009 16:08 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd wat Lavenderr hierover gaat zeggen.
Wat een lulkoek. Dus een moslim die nog nooit van zijn leven iemand heeft bedreigd moet dat maar accepteren enkel en alleen omdat enkele van zijn soortgenoten zich hebben misdragen?quote:Op maandag 30 november 2009 16:07 schreef Drukwerk het volgende:
[..]
Niet janken dus.
Maakt niet uit, ik zou in Nederland ook niet op elke straathoek een kerk willen zien.quote:Op maandag 30 november 2009 16:06 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Een halve cathedraal in Casablanca: Alsjeblieft:
[ afbeelding ]
Nogmaals, ik vind het prima dat je voorschriften hebt met betrekking tot bouwstijlen ten aanzin van alle gebouwen. Maar dat is niet de reden van dit verbod en daar gaat het om. Ik stel hier de ratio van het verbod ter discussie.
Nee, maar om een dergelijk gebouw nou een "fuck you" symbool te noemen..quote:Op maandag 30 november 2009 16:10 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Maakt niet uit, ik zou in Nederland ook niet op elke straathoek een kerk willen zien.
Ik vind het triest dat wat mensen op prijs stellen zo te benoemen. Zo kun je alle voorkeuren en smaken die de jouwe niet zijn wel verdacht want naar buiten gericht maken.quote:Op maandag 30 november 2009 16:12 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee, maar om een dergelijk gebouw nou een "fuck you" symbool te noemen..
De Zwitsers herinneren zich dit natuurlijk nog:quote:Op maandag 30 november 2009 16:10 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat een lulkoek. Dus een moslim die nog nooit van zijn leven iemand heeft bedreigd moet dat maar accepteren enkel en alleen omdat enkele van zijn soortgenoten zich hebben misdragen?
Probleem is dat hun idee van vrijheid is * wij mogen dat alles en jullie moeten het maar slikken * Onze vrijheid om dat gewoon hier niet te willen, daar wordt helemaal geen rekening mee gehouden.quote:Op maandag 30 november 2009 15:51 schreef Gia het volgende:
[..]
Eén van de grootste nadelen van de huidige democratie is juist het feit dat er misbruik gemaakt wordt van wetten die eigenlijk alleen dienen als bescherming. Moslims hangen alles op aan het wetje "Vrijheid van godsdienst", althans proberen dit.
Hoofddoekjes op school ---> vrijheid van godsdienst.
Bidden onder werktijd ---> vrijheid van godsdienst.
Ritueel slachten---> vrijheid van godsdienst.
Bouwen van moskees---> vrijheid van godsdienst.
Boerka's in het openbaar---> vrijheid van godsdienst.
Boerkini's in het zwembad---> vrijheid van godsdienst.
Aparte zwemtijden voor moslima's---> vrijheid van godsdienst.
En ga zo nog maar even door.
Exact.quote:Op maandag 30 november 2009 16:14 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik vind het triest dat wat mensen op prijs stellen zo te benoemen. Zo kun je alle voorkeuren en smaken die de jouwe niet zijn wel verdacht want naar buiten gericht maken.
Een monstreus gebouw als de Eftelingmoskee op Zuid KAN je niet anders betitelen.quote:Op maandag 30 november 2009 16:12 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee, maar om een dergelijk gebouw nou een "fuck you" symbool te noemen..
Boehoe, alsof jij zo respectvol bent naar Lavenderr net een paar minuten geleden, de pot verwijt de ketel.quote:Op maandag 30 november 2009 16:14 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik vind het triest dat wat mensen op prijs stellen zo te benoemen. Zo kun je alle voorkeuren en smaken die de jouwe niet zijn wel verdacht want naar buiten gericht maken.
Alsof het lelijke element in dergelijke gevallen dan alleen in de minaretten zit. Je wint er niets mee, zij winnen er alles mee.quote:Op maandag 30 november 2009 16:16 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Een monstreus gebouw als de Eftelingmoskee op Zuid KAN je niet anders betitelen.
Niks mis met een moskee in een of ander gebouw, zoals de Kanaalstraat in Utrecht of de Stationsweg in Den Haag.
Het KAN dus wel, maar de langetenenmoslims met fuckyouvingertjes moeten weer hun zinnetje krijgen. In Zwitserland nou es niet, en dat is ook wel es goed voor ze.
misschien hadden ze zich de laatste 40 jaar wat beter moeten opstellen.quote:Op maandag 30 november 2009 16:17 schreef Disana het volgende:
Wat wordt moslims toch veel provocatie en kwaadwilligheid toegedicht. Ik sta er echt van te kijken.
BEPAALDE moslims.quote:Op maandag 30 november 2009 16:17 schreef Disana het volgende:
Wat wordt moslims toch veel provocatie en kwaadwilligheid toegedicht. Ik sta er echt van te kijken.
Lavenderr heeft een handje van selectief mensen betichten van downplayen, terwijl als het onder haar neus gebeurd, door iemand die hetzelfde standpunt deelt als haarzelf, ze er niets over zegt.quote:Op maandag 30 november 2009 16:18 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Boehoe, alsof jij zo respectvol bent naar Lavenderr net een paar minuten geleden, de pot verwijt de ketel.
Ik dacht eerst dat je een liberaal was, maar dat ben je zeer zeker niet.quote:Op maandag 30 november 2009 16:19 schreef El_Matador het volgende:
[..]
BEPAALDE moslims.
En die kwaadwil wordt gefaciliteerd door de slappe knieenPvdAkloothommel Nederlander.
DIE is het grootste probleem. De Zwitsers hebben in meerderheid NEE gezegd tegen die houding. Dat valt te prijzen.
Ook jou vraag ik dan eens met bronnen te komen waaruit blijkt dat de Zwitserse moslims zich misdroegen, provoceerden, of in het algemeen een 'fuck you' houding hadden jegens de oorspronkelijke bewoners van het land.quote:Op maandag 30 november 2009 16:19 schreef releend het volgende:
[..]
misschien hadden ze zich de laatste 40 jaar wat beter moeten opstellen.
vind het nog vrij netjes dat na decennia nu pas het geduld van de gastlanden op is
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |