nee het zou niet moeten maar westerse samenleving zijn over het algemeen zeer tolerant en humaan.quote:Op maandag 30 november 2009 15:55 schreef Jerruh het volgende:
[..]
En uiteindelijk wordt er iets gecreeerd wat we allemaal juist niet zouden moeten willen...
Dus dit zouden moslims moeten opvatten als een nodeloze fuck you provocatie door Christenen aan het adres van de moslims?quote:Op maandag 30 november 2009 15:54 schreef El_Matador het volgende:
Ik vind het eigenlijk wel een goed punt van de Zwitsers. Je bent vrij om je religie te belijden, maar een confronterend monsterachtig Eftelinggebouw is een nodeloze fuck you-provocatie door moslims aan het adres van onze Westerse beschaving.
Dus dan ligt het in dit geval ook aan de Zwitsers, gezien je redenatie.quote:Op maandag 30 november 2009 15:57 schreef Drukwerk het volgende:
[..]
Ja willempie, je komt zelf met dat voorbeeld die jouw glazen ingooit. Ik snap dat je het wilt draaien om het op mijn bordje te leggen... lol
Die kerk ziet er ouder uit dan El_Matador's moskee.quote:Op maandag 30 november 2009 15:58 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dus dit zouden moslims moeten opvatten als een nodeloze fuck you provocatie door Christenen aan het adres van de moslims?
[ afbeelding ]
Vooral die hondjes kunnen niet.quote:Op maandag 30 november 2009 15:54 schreef El_Matador het volgende:
En dit niet:
[ afbeelding ]
Heel logisch eigenlijk.
I beg to differ, de vrijheid van godsdienst, ja zelfs de hele grondwet, is bedoeld om de burger te beschermen voor de overheid, niet voor werkgevers.quote:Op maandag 30 november 2009 15:58 schreef Iblis het volgende:
En bij het bidden is het een afweging van de belangen van de werkgever versus de werknemer, en dat is nu juist waar vrijheid van godsdienst voor bedoeld is.
Leuke poging om het in het belachelijke te trekken. Helaas schiet je er niks mee op omdat het omgedraaid nog veel erger kan.quote:Op maandag 30 november 2009 15:58 schreef Frollo het volgende:
Het moderne bankwezen is in Italië uitgevonden en hoort dus niet in Zwitserland.
Het mechanische uurwerk komt waarschijnlijk uit China en heeft dus niet in Zwitserland te zoeken.
Chocolade? Zuid-Amerikaans!
Zwitserland heeft een statische cultuur die op geen enkele manier veranderd mag worden, dus weg met die buitenlandse onzin!
Dat was voor Koos bedoeld, die weer eens aan het downplayen was.quote:Op maandag 30 november 2009 15:52 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Wat is dit nu weer voor stupide opmerking.
En hij is bruin, past niet in het straatbeeld, weg ermee.quote:Op maandag 30 november 2009 15:59 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Die kerk ziet er ouder uit dan El_Matador's moskee.
Wat heb jij toch een zwarte kijk op alles dat met de islam is verbonden. Wat als het niet meer dan architectuur is, wat als mensen dat gewoon mooi vinden.quote:Op maandag 30 november 2009 15:59 schreef Gia het volgende:
[..]
Maar ik vraag me bij dit gebouw wel af waarom er 2 minaretten zijn. Wat is het nut daarvan? Is dat meer status? Moet dat intimiderend zijn?
quote:Regering Zwitserland probeert 'schade' te beperken
De Zwitserse regering doet er alles aan om de schade die het verbod van de bouw van minaretten mogelijk veroorzaakt, te beperken. Bern vreest dat de handel met en het toerisme uit moslimslanden forse schade oploopt.
Internationale kritiek op minaretverbod 'Minaretverbod belediging voor moslims' Zwitserland voor minaretverbod
In een referendum sprak een meerderheid van de Zwitsers zich zondag uit tegen de bouw van nieuwe minaretten. In het Alpenland staan nu vier van zulke torens bij moskeeën. ,,Zonder dat ik cijfers heb, vrees ik dat het resultaat (van de volksraadpleging) niet zonder gevolgen voor onze export en voor het toerisme zal zijn'', zei minister Eveline Widmer-Schlumpf maandag in de krant Le Temps. Volgens haar is het aantal toeristen uit de Golfstaten de afgelopen jaren met 15 procent gegroeid.
Minister Micheline Calmy-Rey van Buitenlandse Zaken laat haar ministerie materiaal voor ambassades samenstellen, zodat die zich tegen kritiek op de uitspraak kunnen verweren.
Economiesuisse, de belangrijkste werkgeversorganisatie, heeft de regering opgeroepen ,,de mogelijke schade te beperken'' door de dialoog met moslimlanden te versterken. De werkgevers leggen er de nadruk op dat Zwitserland zich moet blijven presenteren als land dat ,,de vrijheid van denken en godsdienst koestert'' en dat zichzelf als een open, tolerante natie beschouwt.
De imam van de grootste moskee in Zwitserland heeft de moslims in de wereld opgeroepen de uitspraak van de Zwitsers over het verbod van de bouw van nieuwe minaretten te respecteren. Elke uiting waarin de uitspraak wordt afgewezen, zou de moslimgemeenschap schaden, zei imam Youssef Ibram van de moskee van Genève maandag.
Hij riep de moslims op tot kalmte. ,,Het zal niet helpen de handel met Zwitserland op te geven of de banden met het land te verbreken'', zei Ibram. Vandalen hebben de moskee in Genève in de aanloop naar het referendum over de minaretten diverse keren beschadigd. ,,De moslims moeten respect tonen zonder de uitspraak te accepteren. Zij moeten de beslissing van de Zwitsers respecteren. Anders zullen wij de eerste slachtoffers zijn'', zei de imam.
Nou zeg nou zelf, als ik een halve kathedraal met hoge torens en opvallende kleuren midden in Casablanca of Fez neerzet zullen ze me dat in dank afnemen, sterker nog, krijg ik een bouwvergunning?quote:Op maandag 30 november 2009 16:01 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
En hij is bruin, past niet in het straatbeeld, weg ermee.
Jup.quote:Op maandag 30 november 2009 15:59 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dus dan ligt het in dit geval ook aan de Zwitsers, gezien je redenatie.
Net als dit ding, ook een fuck you symbool van Christenen - en expres naast een moskee gezet ookquote:Op maandag 30 november 2009 15:59 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Die kerk ziet er ouder uit dan El_Matador's moskee.
Dat is schijnbaar nodig, aangezien andere methodes niet werken. Er wordt meteen "discriminatie'' geroepen en naar de CGB gestapt. Om dus scholen en werkgevers meer vrijheden te bieden, zal dat landelijk aangepakt moeten worden inderdaad.quote:Op maandag 30 november 2009 15:56 schreef Sjaakz het volgende:
Vind je het dan logisch het hele systeem maar omver te gooien i.p.v. het misbruik aan te pakken? Ik niet.
En ik, en meer met mij, vinden het mooi om bovenop de moskeeen in Nederland nogmaals een kerk te bouwen. Wel beide een aparte ingang natuurlijk.quote:Op maandag 30 november 2009 16:01 schreef Disana het volgende:
[..]
Wat heb jij toch een zwarte kijk op alles dat met de islam is verbonden. Wat als het niet meer dan architectuur is, wat als mensen dat gewoon mooi vinden.
quote:
Die man lijkt bang en het lijkt terecht.quote:Vandalen hebben de moskee in Genève in de aanloop naar het referendum over de minaretten diverse keren beschadigd. ,,De moslims moeten respect tonen zonder de uitspraak te accepteren. Zij moeten de beslissing van de Zwitsers respecteren. Anders zullen wij de eerste slachtoffers zijn'', zei de imam.
Nee, ik zou het als Moslim ook niet op prijs stellen, overigens als Atheïst zou ik me ook kapot ergeren als die idiote bisschoppen beslissen een kerk naast m'n huis te bouwen.quote:Op maandag 30 november 2009 16:02 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Net als dit ding, ook een fuck you symbool van Christenen - en expres naast een moskee gezet ook.
[ afbeelding ]
Je begrijpt natuurlijk dat het onzin is.
Een halve cathedraal in Casablanca: Alsjeblieft:quote:Op maandag 30 november 2009 16:02 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Nou zeg nou zelf, als ik een halve kathedraal met hoge torens en opvallende kleuren midden in Casablanca of Fez neerzet zullen ze me dat in dank afnemen, sterker nog, krijg ik een bouwvergunning?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |