quote:Office 2010 komt in juni 2010 uit'
Door Arnoud Wokke, zaterdag 28 november 2009 16:23, views: 24.350
Microsoft gaat Office 2010 in juni van volgend jaar uitbrengen. Dat zou een tester van de software op de bčtasite van het kantoorpakket hebben gezien. De Redmondse softwaregigant stelde de nieuwe Office enkele weken geleden voor.
Een bčtatester kwam de tekst "The final version (of Office 2010) will be available to the public for purchase in June 2010" tegen op de site van het nieuwe kantoorpakket, meldt Fudzilla. Microsoft heeft niet bevestigd dat de releasedatum klopt.
Het is niet onwaarschijnlijk dat Office 2010 in juni volgend jaar zou uitkomen. Zoals de naam doet vermoeden, heeft Microsoft de release van het nieuwe kantoorpakket in elk geval op de rol staan voor volgend jaar. Bovendien zijn er sinds enkele weken al bčta's beschikbaar van het nieuwe kantoorpakket, zowel voor de desktop als voor het mobiele OS Windows Mobile. Die versies zijn volgens Microsoft feature complete.
Die heeft geen ribbonquote:
Je kan het gratis proberen.quote:Op zondag 29 november 2009 21:46 schreef JuiceJuice het volgende:
Office 2007 zuigt ballen. Hoop dat 2010 beter wordt.
Euh, nee dus aangezien ze overal de Ribbon in gaan gebruiken.quote:Op zondag 29 november 2009 21:46 schreef JuiceJuice het volgende:
Office 2007 werkt prima?quote:Op zondag 29 november 2009 21:46 schreef JuiceJuice het volgende:
En toch vind ik dat het een optie moet blijven, desnoods dat ze wat nieuwere functies niet beschikbaar maken bij de 'oude' interface. Niet iedereen vindt het fijner werken.quote:Op zondag 29 november 2009 21:48 schreef Ron.Burgundy het volgende:
Ribbon is juist een verademing om mee te werken.
Wowowowoow. Die eerste twee kan ik me nog in vinden, maar Visual Studio? Ga toch weg man.quote:Op zondag 29 november 2009 21:50 schreef Brickboy het volgende:
Windows 7![]()
Office 2010![]()
Visual Studio 2010
Niet iedereen vind verandering fijn.quote:Op zondag 29 november 2009 21:51 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
En toch vind ik dat het een optie moet blijven, desnoods dat ze wat nieuwere functies niet beschikbaar maken bij de 'oude' interface. Niet iedereen vindt het fijner werken.
Nee, maar ik kan me voorstellen als jij al jaren ergens mee werkt, en alle toolbars die je vaak gebruikt op de hoofdpagina hebt staan dat zo'n verandering niet fijn is, aangezien je dan met de Ribbon-interface meer klikken kwijt bent. Hij is totaal niet aanpasbaar.quote:Op zondag 29 november 2009 21:52 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Niet iedereen vind verandering fijn.
Die blijven meestal in een vast stramien zitten en stilstand is achteruitgang.
Dat is leuk totdat je geen drivers kunt vindenquote:Op zondag 29 november 2009 21:52 schreef Adelante het volgende:
64-bit Office 2010op 64-bit Windows 7
Maar alle Acces programma's en documenten werken niet meer in 2007quote:Op zondag 29 november 2009 21:52 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Niet iedereen vind verandering fijn.
Die blijven meestal in een vast stramien zitten en stilstand is achteruitgang.
Wat merk je daar voor verschil inquote:Op zondag 29 november 2009 21:52 schreef Adelante het volgende:
64-bit Office 2010op 64-bit Windows 7
Visual Studio is een meesterlijk goed pakketquote:Op zondag 29 november 2009 21:52 schreef Banzaiaap het volgende:
[..]
Wowowowoow. Die eerste twee kan ik me nog in vinden, maar Visual Studio? Ga toch weg man.
snelheid, met name mega excel/access bestandenquote:Op zondag 29 november 2009 21:58 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Wat merk je daar voor verschil in?
..op?quote:Op zondag 29 november 2009 22:02 schreef Martijntj het volgende:
Office 2010 werkt een heel stuk beter dan Office 2007, ik kan niet wachten!!
Dat is echt kakquote:Op zondag 29 november 2009 22:00 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Gebruik dan Open Office, dombo!
quote:Op zondag 29 november 2009 21:48 schreef Ron.Burgundy het volgende:
Ribbon is juist een verademing om mee te werken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Do you think you will walk away untested?
kijk maar vastquote:Op zondag 29 november 2009 23:14 schreef JendaB het volgende:
We zitten toch nog niet in 2010? Hoe kunnen ze dan nu al die software hebben?
Kunnen ze bij microsoft in de toekomst kijken ofzo? Hebben ze een tijdmachine gemaakt?
Wanneer komt die tijdmachine op de markt dan? Lijkt me wel wat...
Probleem is dan dat jij iets wilt wat niet logisch is, of veel simpeler kan.quote:Op zondag 29 november 2009 23:27 schreef klagert het volgende:
Het enige irritante aan alle office versies is dat het iets te veel zelf denkt. Als je iets anders wil dan standaard ingesteld is kan je je rot zoeken naar de oplossing.
quote:Op zondag 29 november 2009 23:38 schreef Deprater het volgende:
[..]
Probleem is dan dat jij iets wilt wat niet logisch is, of veel simpeler kan.
nou ik ben meer een ervaren Excel en Access userquote:Op zondag 29 november 2009 23:44 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Ik wist niet dat er Office-fanboys waren.
Zelf heb ik ook wel eens gehad dat Word iets automatisch aanpaste wat ik niet wilde.
64 bits Notepadquote:
quote:Op zondag 29 november 2009 23:12 schreef Natrium het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
You've got a dirty, whorish mouth, that's what you have.
Helaas.quote:Op zondag 29 november 2009 22:57 schreef moomoo het volgende:
[..]
Niet als de verandering al achteruitgang is, dan is stilstand juist weer beter
Ik vind dat echt verschrikkelijk werken, ik kan er niet aan wennen.quote:
Voor veel mensen is die stap inderdaad te groot.quote:Op maandag 30 november 2009 08:19 schreef NanKing het volgende:
[..]
Ik vind dat echt verschrikkelijk werken, ik kan er niet aan wennen.
Open Office is eigenlijk voldoende voor mij.
Verschrikkelijk werken? Office 2007 is echt super makkelijk in gebruik. Maar is office 2009 al beschikbaar dan en merk je verschillen met 2007?quote:Op maandag 30 november 2009 08:19 schreef NanKing het volgende:
[..]
Dat dusquote:Op zondag 29 november 2009 21:50 schreef Brickboy het volgende:
Windows 7![]()
Office 2010![]()
Visual Studio 2010
Goh, van wie zouden ze dat nou gejat hebben.quote:Op maandag 30 november 2009 16:33 schreef Frederick_Blah het volgende:
OpenOfficeMaar dat heeft nu dus ook een ribbon, en dat hoeft niet zo van mij
[ afbeelding ]
Die 'ribbon' ziet er een beetje half-af uit.quote:Op maandag 30 november 2009 16:33 schreef Frederick_Blah het volgende:
OpenOfficeMaar dat heeft nu dus ook een ribbon, en dat hoeft niet zo van mij
[ afbeelding ]
dat dus.. ik kan er ook niet aan wennen. Zoek me de pleuris naar simpele functies en ik werk pas een half jaar met 2007.quote:Op maandag 30 november 2009 08:19 schreef NanKing het volgende:
[..]
Het is inderdaad een beetje een gare kloon zo te zien. Dat zie je ook nog wel aan de nog steeds aanwezige normale menu's, die durfden ze toch niet weg te gooien.quote:Op maandag 30 november 2009 16:58 schreef elfzesendertig het volgende:
[..]
Die 'ribbon' ziet er een beetje half-af uit.
zoals heel openoffice.quote:Op maandag 30 november 2009 16:58 schreef elfzesendertig het volgende:
[..]
Die 'ribbon' ziet er een beetje half-af uit.
Dat laatste zouden ze ook heel makkelijk in de oude interface kunnen implementeren.quote:Op donderdag 3 december 2009 01:15 schreef Repeat het volgende:
Ribbon is baas als je het even doorhebt. Gelijk je thema zien als je er met de muis overheen gaat bv. Chill.
Ik zou zeggen, solliciteer bij Ms als het zo makkelijk is.quote:Op donderdag 3 december 2009 07:58 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Dat laatste zouden ze ook heel makkelijk in de oude interface kunnen implementeren.
quote:Op donderdag 3 december 2009 08:01 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Ik zou zeggen, solliciteer bij Ms als het zo makkelijk is.
MS-fanboyquote:Op zondag 29 november 2009 21:50 schreef Brickboy het volgende:
Windows 7![]()
Office 2010![]()
Visual Studio 2010
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.heitieh
quote:Op donderdag 3 december 2009 12:11 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
MS-fanboy![]()
Bill Gates is je erg dankbaar.Geldt ook voor jou.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zonder Ms en Gates had je niemand gehad om tegen te schoppen.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
Nou ik ben geen MS hater, maar om zoals in de quote buigingen te maken voor 3 microsoft pakketten...quote:Op donderdag 3 december 2009 12:16 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Geldt ook voor jou.
Zonder Ms en Gates had je niemand gehad om tegen te schoppen.
MS Access is veel tofferquote:Op donderdag 3 december 2009 18:33 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
Nou ik ben geen MS hater, maar om zoals in de quote buigingen te maken voor 3 microsoft pakketten...
MS Excel vind ik een tof programma. De rest mag gestolen worden.
quote:Op donderdag 3 december 2009 12:11 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
MS-fanboy![]()
Bill Gates is je erg dankbaar.Ik ben een .NET software ontwikkelaar. Dat heeft niets met fanboy zijn te makenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt._! Dankzij Microsoft (of liever mede dankzij) heb ik elke dag een dik gevulde boterham op mijn bord. Daarom, Microsoft
.
Stenen gooien, is mijn hobby.
Office 2007 is ook fatsoenlijk te gebruiken anders.quote:Op zondag 29 november 2009 21:41 schreef Banzaiaap het volgende:
Office 2010 is, in tegenstelling tot Office 2007, wel fatsoenlijk te gebruiken anders.
Gewoon wennen. Alles in Windows 7 gaat (gelukkig) ook niet meer precies hetzelfde als in Windows 2000. Het is alleen omdat je Office zo vaak gebruikt dat bepaalde zaken zo'n routine in zich hebben dat je helemaal niet meer kijkt maar gewoon klikt.quote:Op donderdag 3 december 2009 21:50 schreef Karina het volgende:
Die ribbon vind ik helemaal niets, ik kan nog steeds niet alles vinden in Office 2007. Geef mij maar weer WP.
Dan moet je eens verdiepen in Silverlightquote:Op donderdag 3 december 2009 21:47 schreef CantFazeMe het volgende:
Ik wilde ook altijd .NET leren of c# of C++ is er nooit van gekomen als hobby. Alleen wat VB kennis.
maar goed ik ben een graphic designer en kan strakke interfaces maken, ook leuk.
een lint. zo heet het ook in de nederlandstalige versiequote:
Visual gaat heel sloom bij mij als ik een form wil added o.i.d.quote:Op zondag 29 november 2009 21:50 schreef Brickboy het volgende:
Windows 7![]()
Office 2010![]()
Visual Studio 2010
Iets waar ik afwisselend verdrietig en gek van frustratie van word, oftewel de grootste interfaceblunder in de geschiedenis van de computer.quote:
Die é van internet!quote:Op vrijdag 4 december 2009 13:41 schreef wikwakka2 het volgende:
Echt he, mensen die niet met Office 2007 om kunnen gaan moeten wel van die 50-plussers zijn die ook gaan flippen als 'dat ene computerplaatje' is verdwenen van hun desktop.
Voor oudere mensen lijkt me Chrome eigenlijk nog wel het fijnst. Die 788 add-ons van firefox gebruiken je ouders toch niet.quote:Op vrijdag 4 december 2009 13:46 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Ik heb voor m'n ma Firefox al het icoontje van IE gegeven, snapt ze het tenminste
Daarom heten ze ook add-ons. Om aan te geven dat je ze niet hóeft te installeren.quote:Op vrijdag 4 december 2009 13:47 schreef Adames het volgende:
[..]
Voor oudere mensen lijkt me Chrome eigenlijk nog wel het fijnst. Die 788 add-ons van firefox gebruiken je ouders toch niet.
Ja dat begrijp ikquote:Op vrijdag 4 december 2009 13:23 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
een lint. zo heet het ook in de nederlandstalige versie
Die balk bovenaan waarvan de knoppen op volkomen onlogische plekken gaan staan telkens als je te onvoorzichtig ademhaalt.quote:Op vrijdag 4 december 2009 15:08 schreef Otis2.0 het volgende:
[..]
Ja dat begrijp ik. Maar ik zie nergens een 'lint' in Office ?
Het is inderdaad een relatief zwaar pakket. Maar met de verbeterde integratie van o.a. Silverlight (eindelijk een XAML WYSIWYG editor in VS.NETquote:Op vrijdag 4 december 2009 13:23 schreef Apebeer het volgende:
[..]
Visual gaat heel sloom bij mij als ik een form wil added o.i.d.
Mischien wordt het alleen in helpfiles en dergelijke gebruikt. Bij mijn Engelse Office staat ook nergens groot ´ribbon´ aangegeven of zo.quote:Op vrijdag 4 december 2009 15:08 schreef Otis2.0 het volgende:
[..]
Ja dat begrijp ik. Maar ik zie nergens een 'lint' in Office ?
Alles is volkomen logisch gegroepeerd, je ziet knoppen pas als je ze nodig hebt. Veel beter dan de 186 werkbalken van vorige versies.quote:Op vrijdag 4 december 2009 15:10 schreef Frollo het volgende:
[..]
Die balk bovenaan waarvan de knoppen op volkomen onlogische plekken gaan staan telkens als je te onvoorzichtig ademhaalt.
Ongetwijfeld!quote:Op vrijdag 4 december 2009 18:00 schreef SharQueDo het volgende:
RibbonDood aan diegene die dat bedacht heeft!
Uhm.. Bij Office 2007 hebben ze JUIST meer aan de gebruiksvriendelijkheid gedaan. Met behulp van die ribbon zijn de functies juist sneller te vinden dan in Office 2003. Je moet er alleen even aan wennen.quote:Op vrijdag 4 december 2009 15:42 schreef LePoo het volgende:
Nee, doe mij maar gewoon Office 2003.
Simpel, snel en geen geneuzel met verborgen knopjes onder knopjes.
Veel mensen kunnen of willen dat niet.quote:Op zaterdag 5 december 2009 21:43 schreef Booomer het volgende:
[..]
Uhm.. Bij Office 2007 hebben ze JUIST meer aan de gebruiksvriendelijkheid gedaan. Met behulp van die ribbon zijn de functies juist sneller te vinden dan in Office 2003. Je moet er alleen even aan wennen.
Helaas is dat de enige waarheid.quote:Op zaterdag 5 december 2009 21:45 schreef Ron.Burgundy het volgende:
[..]
Veel mensen willen dat niet.
quote:Op vrijdag 4 december 2009 18:00 schreef SharQueDo het volgende:
RibbonDood aan diegene die dat bedacht heeft!
Je bent gewoon een halfgare josti als je neit met de ribbon interface om kan gaanquote:
Dat vindt ik ook irritant dat dat het default style isquote:Op zaterdag 5 december 2009 23:00 schreef OeJ het volgende:
Ik heb laatst op Word 2007 (of hoe dat programma ook mag heten) gewerkt. GODMILJAAR!!!11!!!!!1!!! Doodziek word je ervan.![]()
Zo'n programma dat bij een opsomming zelf een regel gaat overslaan. GRMBLGODVERMILJAAR!!1!!!!!
DAT. WIL. IK. HELEMAAAAAAAAAAAAL. NIET!!!![]()
![]()
Als ik een regel open wil laten dan druk ik zelf wel een keer extra op de ENTERknop. Alsof dat zoveel tijd kost! En het ergste is dan nog; dat flikt 'ie dan iedere keer.
Moet je weer uit gaan zoeken hoe je die functie uitzet, terwijl je in de tussentijd dat teringdocument al 4 keer uitgeschreven had kunnen hebben.
Ik heb ook een hekel aan "voorspellend" sms-en, ik tik die lettertjes zelf wel JA!
Doe mij maar Wordpad ofzo...heerlijk. Daar zit precies genoeg op.
goh ik dacht dat ik de enige wasquote:Op zaterdag 5 december 2009 23:00 schreef OeJ het volgende:
Ik heb laatst op Word 2007 (of hoe dat programma ook mag heten) gewerkt. GODMILJAAR!!!11!!!!!1!!! Doodziek word je ervan.![]()
Zo'n programma dat bij een opsomming zelf een regel gaat overslaan. GRMBLGODVERMILJAAR!!1!!!!!
![]()
Als ik een regel open wil laten dan druk ik zelf wel een keer extra op de ENTERknop. Alsof dat zoveel tijd kost! En het ergste is dan nog; dat flikt 'ie dan iedere keer.
Moet je weer uit gaan zoeken hoe je die functie uitzet, terwijl je in de tussentijd dat teringdocument al 4 keer uitgeschreven had kunnen hebben.
Ik heb ook een hekel aan "voorspellend" sms-en, ik tik die lettertjes zelf wel JA!
quote:Op zaterdag 5 december 2009 23:00 schreef OeJ het volgende:
![]()
Jij bent zo iemand die kopteksten, voetteksten, paginanummering, inhoudsopgaven en titels handmatig met enters en spaties op z'n plek zet, zodat, als je ergens wat toe wilt voegen, alles weer opnieuw recht gezet moet worden?quote:Op zaterdag 5 december 2009 23:00 schreef OeJ het volgende:
![]()
Ik begrijp je probleem niet helemaal. Dit doet hij bij mij en dat lijkt me prima:quote:Op zaterdag 5 december 2009 23:00 schreef OeJ het volgende:
![]()
Dat kan in 2010. Rechtsklikken -> Customize the Ribbonquote:Op zaterdag 5 december 2009 21:53 schreef jongegast het volgende:
Die ribbon is geweldig, maar het zou nog beter zijn als je de ribbon naar eigen smaak kan aanpassen, zoals met Firefox werkbalken. Firefox
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |