abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75115082
Dag allemaal,

Ik zit met de volgende situatie en weet niet zo goed wat ik ermee aan moet. Misschien dat hier een paar goede ideeen over zijn.

Nou gaat het mij niet om de vraag of een relatie tussen leerling en leraar kan, want dat kan en mag niet. De situatie is dat ik docent ben op een middelbare school en al ongeveer een jaar een leerlinge toch wel erg leuk vindt. Het leeftijdsverschil is 8 jaar voor diegene die het willen weten. Nou kan ik natuurlijk niet verder gaan dan gewoon leraar-leerling relatie zolang zij op school zit. Maar zij gaat dit jaar eindexamen doen dus als het goed loopt is zij na de zomer van school. Hoe kan ik er voor zorgen dat ik na school met haar in contact blijf? Maar is dit ook wel verstandig? Ons kent ons, en al snel weet de hele school het. En is dat dan erg?

Dus eigenlijk is mijn vraag: wat zou jij doen?
pi_75115126
Lekker laten gaan, lijkt me echt geen goed idee. Zal je toch wel een beetje vreemd worden aangekeken door je collega's als die erachter komen.
pi_75115189
quote:
Op zondag 29 november 2009 17:55 schreef Dennis101 het volgende:
Lekker laten gaan, lijkt me echt geen goed idee. Zal je toch wel een beetje vreemd worden aangekeken door je collega's als die erachter komen.
Voor de reacties van collega's ben ik eigenlijk minder bang dan van leerlingen. Lekker laten gaan is makkelijker gezegd dan gedaan.
  zondag 29 november 2009 @ 17:57:48 #4
280358 donthate
Aandachtsgeilurt
pi_75115197
quote:
Op zondag 29 november 2009 17:54 schreef Favorieten het volgende:
Dag allemaal,

Ik zit met de volgende situatie en weet niet zo goed wat ik ermee aan moet. Misschien dat hier een paar goede ideeen over zijn.

Nou gaat het mij niet om de vraag of een relatie tussen leerling en leraar kan, want dat kan en mag niet. De situatie is dat ik docent ben op een middelbare school en al ongeveer een jaar een leerlinge toch wel erg leuk vindt. Het leeftijdsverschil is 8 jaar voor diegene die het willen weten. Nou kan ik natuurlijk niet verder gaan dan gewoon leraar-leerling relatie zolang zij op school zit. Maar zij gaat dit jaar eindexamen doen dus als het goed loopt is zij na de zomer van school. Hoe kan ik er voor zorgen dat ik na school met haar in contact blijf? Maar is dit ook wel verstandig? Ons kent ons, en al snel weet de hele school het. En is dat dan erg?

Stoppen met les geven als je dit na je leerlingen voelt(en nee ik bedoel het niet hatelijk).Maar tis geen gezonde verhouding.En haar gewoon laten gaan
pi_75115235
Gewoon doen joh. 8 jaar is toch niet zo veel?
pi_75115274
Gewoon doen trek je niks aan van de haters je weet zelf
pi_75115306
quote:
Op zondag 29 november 2009 17:57 schreef Favorieten het volgende:

[..]

Lekker laten gaan is makkelijker gezegd dan gedaan.
Betekent dat je daar niet erg voor open staat. Als je geen relatie met haar wil gebeurt zoiets ook niet. Denk na, voorkom gedonder en doe het niet!
  zondag 29 november 2009 @ 18:03:20 #8
269077 Lano
V van Vrouw
pi_75115328
t ligt ook met name aan de leeftijd(ook geestelijk) denk, is het een vwo leerling en is ze dus ong 18? als ze afstudeerd, of zit ze op het vmbo en is ze 15/16?
ฝัน
pi_75115333
Als je het doet, blijft het je altijd achtervolgen en je moet maar zin hebben om daar aan te gaan staan.

Ik had ook een leraar die nadat een meisje van school was met haar een relatie kreeg, getrouwd, kindje e.d. Het is wel zo'n algemeen bekend 'schandaaltje' onder leerlingen. Maar die man kan er heel goed mee omgaan en wordt er niet op afgerekend of scheef door aangekeken.
Ben je niet zo'n held of maak je ook maar een klein foutje dan kan het ook de andere kant opgaan en sta je straks als vieze pedo bekend onder de leerlingen. Het is glad ijs waar je je op begeeft, maar dat had je zelf ook al door.
know'm sayin?
word? word.
  zondag 29 november 2009 @ 18:03:39 #10
52191 DABAMaster
Powered by /me
pi_75115341
voorkom vooral gedonder voor haar, als je na haar eindexamen met haar gaat daten (als ze dat al wil) krijg je al gauw de geruchten binnen je collegagroep dat je haar hebt geholpen op een oneerlijke manier te slagen.
pi_75115354
Het gaat gezeik opleveren is dat het je waard?
  zondag 29 november 2009 @ 18:05:07 #12
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_75115371
Doe je aan aikido en speel je Modern Warfare 2?
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
  zondag 29 november 2009 @ 18:05:34 #13
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_75115385
quote:
Op zondag 29 november 2009 17:54 schreef Favorieten het volgende:

Ik zou me bedenken dat zij 18 is, waarschijnlijk het studentenleven ingaat en het sowieso lastig gaat worden om een relatie te behouden met iemand in een hele andere levensfase. Komt als complicerende factor nog bij dat jullie eerst in een hele andere verhouding tot elkaar stonden en jij het misschien wel een beetje onder de pet wil houden.

Kortom, niet de perfecte basis.
pi_75115398
quote:
Op zondag 29 november 2009 18:02 schreef Divel het volgende:

[..]

Betekent dat je daar niet erg voor open staat. Als je geen relatie met haar wil gebeurt zoiets ook niet. Denk na, voorkom gedonder en doe het niet!
Waarom niet, als twee mensen elkaar leuk vinden dan moet je daar niet tegen in gaan.
8 jaar leeftijd verschil is helemaal niet erg. Iedereen boven de 18 moet dat zelf weten.
  † In Memoriam † zondag 29 november 2009 @ 18:08:08 #15
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_75115446
wat zijn jullie leeftijden, als ze vmbo examen doet lijkt het me geen slim plan...
:')
  zondag 29 november 2009 @ 18:10:23 #16
269599 Lonker
Doe maar gewoon
pi_75115513
Hoe denkt ze over jou ?
Op dinsdag 16 februari 2010 15:42 schreef Nikmans het volgende:
Lonker is echt zo'n boutuser die opeens uit het niets is gekomen en nu 600 keer per dag post :r
Op dinsdag 16 februari 2010 16:07 schreef MASD het volgende:
LONKER KANKERHAAS.
pi_75115522
Door types als jij zakt het aanzien van de leerkracht als een malle.
Misselijk figuur.
Dit, dus.
pi_75115560
quote:
Op zondag 29 november 2009 18:03 schreef Lano het volgende:
t ligt ook met name aan de leeftijd(ook geestelijk) denk, is het een vwo leerling en is ze dus ong 18? als ze afstudeerd, of zit ze op het vmbo en is ze 15/16?
Idd.

Toen ik op de middelbare school zat was er een leraar en een lerares die beide al jaren een relatie hadden met een oud leerling. Beide waren meteen na het afstuderen van de leerlingen een relatie aangegaan.
  zondag 29 november 2009 @ 18:12:31 #19
120364 Electrocute
Girls don't poop
pi_75115588
Mijn oude leraar Nederlands is ook een van mijn klasgenootjes van destijds gaan neuken, zodra ze haar diploma had. Ontzettend smerig vond ik dat toen

Niet om vervelend te zijn, maar ik denk dat het haar 'status' niet veel goed zal doen en dat is nog vrij belangrijk op die leeftijd.
Legally, it's questionable. Morally, disgusting. Personally, I like it.
pi_75115591
quote:
Op zondag 29 november 2009 18:06 schreef denz09 het volgende:

[..]

Waarom niet, als twee mensen elkaar leuk vinden dan moet je daar niet tegen in gaan.
8 jaar leeftijd verschil is helemaal niet erg. Iedereen boven de 18 moet dat zelf weten.
Er staat nergens dat de leerlinge gek is op hem.
  PR/Manusje van alles zondag 29 november 2009 @ 18:12:45 #21
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_75115593
quote:
Op zondag 29 november 2009 18:10 schreef Buitendam het volgende:
Door types als jij zakt het aanzien van de leerkracht als een malle.
Misselijk figuur.
jullie staan nog altijd boven priesters
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! İyvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_75115652
Ter informatie: zij is 18 doet vwo.
Dat er gedoe van komt lijkt mij bijna logisch. Maar het is de vraag in welke mate. Ik heb het idee dat dit in het begin behoorlijk wat zal zijn maar na verloop van tijd neemt dit wel weer af.
pi_75115654
quote:
Op zondag 29 november 2009 18:12 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

Types als TS zorgen ervoor dat het een ferme concurrentiestrijd wordt tussen ons en de holy guys.
Dit, dus.
pi_75115738
Vindt ze jou eigenlijk wel leuk? En hoe goed ken je haar? Of val je alleen op haar uiterlijk?
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
pi_75115755
quote:
Op zondag 29 november 2009 18:14 schreef Favorieten het volgende:
Dat er gedoe van komt lijkt mij bijna logisch. Maar het is de vraag in welke mate. Ik heb het idee dat dit in het begin behoorlijk wat zal zijn maar na verloop van tijd neemt dit wel weer af.
18 en 26 kan best. Maar de vraag is natuurlijk of zij jou wel leuk vindt? Ik zou iig niet met haar gaan flirten of laten merken dat je haar leuk vindt totdat ze klaar is met haar school, mits ze zelf laat merken dat ze jou leuk vindt, maar alsnog zou ik wachten met een relatie.
pi_75115777
Nog een keer ter informatie: Af en toe heb ik de indruk dat zij mij ook wel ziet zitten. Maar ja, of dat zo is? Het is in ieder geval niet zo dat ik haar helemaal niet interesseer.
pi_75115805
Weet je dat die leerlinge jou net zo leuk vindt? Anders sla je helemaal een flater als zij jou afwijst en alles rond gaat bazuinen

Je zou het beter helemaal laten gaan. Als zij straks gaat studeren heeft ze waarschijnlijk geen zin in een vriend die al huisje-boompje-beestje zoekt, terwijl voor haar het leven net gaat beginnen.
  † In Memoriam † zondag 29 november 2009 @ 18:20:01 #28
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_75115811
quote:
Op zondag 29 november 2009 18:12 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

pi_75115844
quote:
Op zondag 29 november 2009 18:18 schreef Favorieten het volgende:
Nog een keer ter informatie: Af en toe heb ik de indruk dat zij mij ook wel ziet zitten. Maar ja, of dat zo is? Het is in ieder geval niet zo dat ik haar helemaal niet interesseer.
Want ze let op tijdens de les? Waaraan leid je dat af?
Sommige meisjes vinden mannen die veel van iets weten waar zij ook in geïnteresseerd zijn op een bepaalde manier aantrekkelijk. Maar dat betekent niet dat ze een relatie met je wil.
pi_75115854
quote:
Op zondag 29 november 2009 18:19 schreef Kimochi het volgende:
Weet je dat die leerlinge jou net zo leuk vindt? Anders sla je helemaal een flater als zij jou afwijst en alles rond gaat bazuinen

Je zou het beter helemaal laten gaan. Als zij straks gaat studeren heeft ze waarschijnlijk geen zin in een vriend die al huisje-boompje-beestje zoekt, terwijl voor haar het leven net gaat beginnen.
Hij zal wel wanhopig zijn en in ieder vrouwelijk contact meer zien dan er werkelijk is.

Ts, hoeveel relaties heb je al gehad?
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
pi_75115874
quote:
Op zondag 29 november 2009 18:19 schreef Kimochi het volgende:
Precies. Dat moet ik dus niet hebben.

Het valt me op dat er veel zeggen van 'laten gaan'. Maar ja, iedereen kent die momenten dat je je tot iemand voelt 'aangetrokken' maar niet alleen door het uiterlijk. Nou ziet zij er niet alleen goed uit maar is het wat mij betreft meer dan dat. En tja, laat je het op dat soort momenten ook gaan?
pi_75115910
quote:
Op zondag 29 november 2009 18:22 schreef Favorieten het volgende:

[..]

Het valt me op dat er veel zeggen van 'laten gaan'. Maar ja, iedereen kent die momenten dat je je tot iemand voelt 'aangetrokken' maar niet alleen door het uiterlijk. Nou ziet zij er niet alleen goed uit maar is het wat mij betreft meer dan dat. En tja, laat je het op dat soort momenten ook gaan?
Wel als er een machtsverschil op professionele basis is.
Dit, dus.
pi_75115923
quote:
Op zondag 29 november 2009 18:21 schreef Kimochi het volgende:

[..]

Want ze let op tijdens de les? Waaraan leid je dat af?
Sommige meisjes vinden mannen die veel van iets weten waar zij ook in geïnteresseerd zijn op een bepaalde manier aantrekkelijk. Maar dat betekent niet dat ze een relatie met je wil.
Dat laatste zeg ik ook niet. Ik weet het ook niet zeker.
pi_75115938
quote:
Op zondag 29 november 2009 18:21 schreef Fascination het volgende:

[..]

Hij zal wel wanhopig zijn en in ieder vrouwelijk contact meer zien dan er werkelijk is.

Ts, hoeveel relaties heb je al gehad?
2
pi_75115951
Op welke zwakzinnige school geef jij les?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Herb is the healing of a nation, alcohol is the destruction.
pi_75115974
quote:
Op zondag 29 november 2009 18:23 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Daarom wacht je sowieso tot dat machtsverschil er niet meer is.
pi_75115993
quote:
Op zondag 29 november 2009 18:24 schreef Favorieten het volgende:

[..]

Dat laatste zeg ik ook niet. Ik weet het ook niet zeker.
Dan heb je nog niet de vraag beantwoord
pi_75115997
quote:
Op zondag 29 november 2009 18:22 schreef Favorieten het volgende:

[..]

luister niet zo naar anderen er wel niet van vinden. als jij iets met haar wilt waarom niet? maar als je nu al zo onzeker bent dan vraag ik me af of ze jouw wel waard is.
pi_75116031
quote:
Op zondag 29 november 2009 18:26 schreef Favorieten het volgende:

[..]

Daarom wacht je sowieso tot dat machtsverschil er niet meer is.
Die blijft bestaan, aangezien jullie elkaar op deze manier hebben ontmoet.
Kom op, zeg. Even slikken en laten gaan. Ga in dat geval een keer uit met de leuke Handvaardigheid of LO juf.
Dit, dus.
  zondag 29 november 2009 @ 18:28:25 #40
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_75116039
quote:
Op zondag 29 november 2009 18:23 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Want wat voor macht heeft hij over haar, wanneer zij studeert en hij leraar op een middelbare school is?
pi_75116087
quote:
Op zondag 29 november 2009 18:28 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Want wat voor macht heeft hij over haar, wanneer zij studeert en hij leraar op een middelbare school is?
Alleen al de manier van aanspreken. Meneer en U, neem ik aan. Nee, da's een lekker begin van een goede relatie.
Dit, dus.
pi_75116125
Deze basis voor jullie relatie lijkt me totaal verkeerd. Want er is sprake van een machtspositie van jouw kant. Ik zou zeggen:
Voeg haar na het examen lekker toe op hyves of zo, hou op één of andere manier oppervlakkig contact en kijk na een tijdje hoe de verhoudingen precies liggen en probeer jullie nu-zijnde relatie naar een gelijkwaardig niveau te tillen. En ik zou zeker niet meteen na het eindexamen erop duiken.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_75116175
quote:
Op zondag 29 november 2009 18:30 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Alleen al de manier van aanspreken. Meneer en U, neem ik aan.
Op de school waar ik heb gezeten gelukkig niet.

Verder zou ik haar ook proberen te vergeten TS. Je kan nu maanden gaan zitten hopen en wachten, maar grote kans dat een van je andere leerlingen er met haar vandoor gaat ondertussen. Op dit moment kan je niets doen, dus gewoon lekker laten gaan.
pi_75116190
quote:
Op zondag 29 november 2009 18:27 schreef Kimochi het volgende:

[..]

Dan heb je nog niet de vraag beantwoord
De manier van kijken, lichaamstaal. Het is niet zo dat zij op een 'bepaalde manier' toenadering zoekt. Maar probeer je hiermee te zeggen dat ik het moet laten afhangen wat zij van mij vindt?
pi_75116214
quote:
Op zondag 29 november 2009 18:27 schreef denz09 het volgende:

[..]

luister niet zo naar anderen er wel niet van vinden. als jij iets met haar wilt waarom niet? maar als je nu al zo onzeker bent dan vraag ik me af of ze jouw wel waard is.
Als ze vwo doet kan ze wel beter krijgen dan een middelbare school docent
Tevens, jouw
  zondag 29 november 2009 @ 18:35:04 #46
55098 Laurabeest
Zachte G korte EI dikke L
pi_75116253
Hmmm ik zou het eerlijk gezegd van haar laten afhangen. Op zich is het leeftijdsverschil niet per se een probleem, maar wel de verhouding (leraar-leerling) en het verschil in levensfase. Het is daardoor moeilijk te beoordelen of ze je echt interessant vindt, of dat ze gewoon een beetje tegen je opkijkt.

Laat ze na/rond haar eindexamen duidelijk blijken ook contact te willen houden, en investeert ze hierin, dan kun je verdere initatieven gaan tonen (maar langzaam aan). Merk hooguit terloops op dat je het leuk zou vinden om nog wat van haar te horen, als je op haar eindexamenborrel mag komen geef je haar een kaart met je e-mailadres eronder, of je voegt haar toe op hyves of facebook. Maar meer moet er echt niet van jouw kant komen voorlopig.

Als het iets wordt, dan heb je het gedoe er wel voor over en dan neemt het ook snel weer af als mensen doorhebben dat het echt menens is. MAAR als zij jou niet ziet zitten, dan heb je grote kans dat ze samen met haar vriendinnen het nieuws de school in helpt, heb je voor eeuwig het imago van die kansloze leerkracht die eindexamenleerlingen probeert te versieren, en je bent er zelf ook niets verder mee gekomen in de liefde.

En vergeten zal misschien zwaar vallen, maar kom op, je bent een volwassen vent en ik mag hopen dat je inmiddels wel genoeg ervaring hebt met de liefde om te weten dat je er altijd wel weer overheen komt en er ook wel weer een nieuwe liefde komt.
Op dinsdag 4 mei 2010 14:00 schreef Yorrit het volgende:
laten we het er maar op houden dat het komt doordat je in de bieb altijd zo drug bezig bent ;)
pi_75116321
quote:
Op zondag 29 november 2009 18:33 schreef Favorieten het volgende:

[..]

De manier van kijken, lichaamstaal. Het is niet zo dat zij op een 'bepaalde manier' toenadering zoekt. Maar probeer je hiermee te zeggen dat ik het moet laten afhangen wat zij van mij vindt?
Een beetje wel, voor eventuele uitglijers. Een blauwtje lopen kan altijd gebeuren, maar in deze situatie ligt dat anders.
Aan de andere kant is de kans dat zij spontaan op jou afstapt ook klein, omdat ze weet dat zij zich ook op glad ijs bevindt.
  zondag 29 november 2009 @ 19:20:06 #48
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_75117909
Wacht tot ze klaar is met school, en er is niks aan de hand
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  † In Memoriam † zondag 29 november 2009 @ 19:26:47 #49
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_75118150
-edit-
:')
pi_75118579
Er zijn genoeg mensen op de wereld, waarom zoveel moeite doen voor iemand die je 'wel leuk vind'? Als het de ware is oké, maar anders zoek je gewoon iemand van je eigen leeftijd.
Er is atm bij mij op school ook een docent van rond die leeftijd die met een leerlinge van 18 gaat, dat ben jij niet toevallig he?
PS: Die man heeft gesprekje met de schoolleiding komende week ^^
Alles is relatief, behalve jam. Dat is confiture.
pi_75118653
quote:
Op zondag 29 november 2009 18:36 schreef Kimochi het volgende:

[..]

Een beetje wel, voor eventuele uitglijers. Een blauwtje lopen kan altijd gebeuren, maar in deze situatie ligt dat anders.
Aan de andere kant is de kans dat zij spontaan op jou afstapt ook klein, omdat ze weet dat zij zich ook op glad ijs bevindt.
Mwa. Als zij er goed voor staat en ze weet dat ze toch wel voor haar examen zal slagen, zal ze het denk ik niet erg vinden om aan TS te bekennen dat ze hem leuk vindt. Stel dat hij haar niet leuk vindt, is ze over een paar maanden toch van school af.

Als je zeker wat dat zij jou ook leuk vindt: doen
Zo niet, dan niet.
  zondag 29 november 2009 @ 19:45:24 #52
6941 APK
Factual, I think.
pi_75118840
Als ze iets met jou zou willen dan had ze het waarschijnlijk al laten doorschemeren.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_75118855
Om het leeftijdsverschil gaat het in dit geval niet. Als leraar iets met een leerling beginnen kan alleen maar problemen opleveren.
pi_75119219
quote:
Op zondag 29 november 2009 19:39 schreef FlyingLikeAnAngel het volgende:

[..]

Mwa. Als zij er goed voor staat en ze weet dat ze toch wel voor haar examen zal slagen, zal ze het denk ik niet erg vinden om aan TS te bekennen dat ze hem leuk vindt. Stel dat hij haar niet leuk vindt, is ze over een paar maanden toch van school af.
Als ze hem echt zo leuk vindt zou zij hem niet in een vervelende positie willen brengen, denk ik.
pi_75119341
quote:
Op zondag 29 november 2009 19:45 schreef -Strawberry- het volgende:
Om het leeftijdsverschil gaat het in dit geval niet. Als leraar iets met een leerling beginnen kan alleen maar problemen opleveren.
waarom dan ik zie het probleem niet
pi_75119450
Hte zou niet de eerste keer zijn, en niet de laatste.
Ga ervoor.
Wachten totdat ze klaar is met school is wel zo netjes en volledig legaal. Misschien dat sommige jaloerse mensen er wel een mening over hebben, maar in elk geval zal het gewaardeerd worden dat je hebt gewacht.

Btw. Zéker als dit gevoel overduidelijk alleen bij jou leeft (en dan bedoel ik dus niet dat jij er voor kiest haar houding als bevestiging te zien) kun je haar schooltijd (examen!!!!!!!!!) goed verzieken met een of andere mislukte toenadering.
  zondag 29 november 2009 @ 20:45:41 #57
206337 aychelle
stop the hating, bietch!!!
pi_75121633
gewoon doen papi , je zult haar brotha and lova zijn. Knijp lekker hard in haar spange billetjes, gewoon doen youre tha man brotha
¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O
pi_75122141
quote:
Op zondag 29 november 2009 19:54 schreef Kimochi het volgende:

[..]

Als ze hem echt zo leuk vindt zou zij hem niet in een vervelende positie willen brengen, denk ik.
Ik denk van wel.
pi_75123435
quote:
Op zondag 29 november 2009 19:57 schreef denz09 het volgende:

[..]

waarom dan ik zie het probleem niet
Het is eigenlijk verboden (toch?) en wordt vaak door andere leraren en de leiding van de school afgekeurd. Bovendien kan het problemen opleveren met de beoordeling van de leerling, die is niet objectief meer. Mocht het ooit uitgaan op een vervelende manier dan kunnen beide partijen dit tegen elkaar gebruiken op bepaalde manieren door de verhouding die er eigenlijk is tussen leraar en leerling.

Bovendien zullen andere leerlingen er zich niet prettig bij voelen, mochten ze erachter komen. Een leraar hoort een stabiel iemand te zijn die, net als een vader, dat soort toenadering bij leerlingen niet zoekt. Anders zullen leerlingen zich niet meer prettig voelen bij die persoon in de klas.
pi_75123695
quote:
Op zondag 29 november 2009 21:16 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Het is eigenlijk verboden (toch?) en wordt vaak door andere leraren en de leiding van de school afgekeurd. Bovendien kan het problemen opleveren met de beoordeling van de leerling, die is niet objectief meer. Mocht het ooit uitgaan op een vervelende manier dan kunnen beide partijen dit tegen elkaar gebruiken op bepaalde manieren door de verhouding die er eigenlijk is tussen leraar en leerling.

Bovendien zullen andere leerlingen er zich niet prettig bij voelen, mochten ze erachter komen. Een leraar hoort een stabiel iemand te zijn die, net als een vader, dat soort toenadering bij leerlingen niet zoekt. Anders zullen leerlingen zich niet meer prettig voelen bij die persoon in de klas.
Ja dat is jammer voor ze dan.

[ Bericht 5% gewijzigd door denz09 op 29-11-2009 21:32:49 ]
pi_75124702
quote:
Op zondag 29 november 2009 21:21 schreef denz09 het volgende:

[..]

Ja dat is jammer voor ze dan.
Waarom zou je ook iets willen met je leraar.
pi_75126213
quote:
Op zondag 29 november 2009 19:54 schreef Kimochi het volgende:

[..]

Ja, dat zat ik dus ook al te denken. Zij is er wel het type naar om te begrijpen dat het mij in de problemen kan brengen als zij toenadering zoekt. En dat ze het dus dan juist niet of minder doet.
pi_75126404
quote:
Op zondag 29 november 2009 19:37 schreef Beunhaas_ het volgende:
Er zijn genoeg mensen op de wereld, waarom zoveel moeite doen voor iemand die je 'wel leuk vind'? Als het de ware is oké, maar anders zoek je gewoon iemand van je eigen leeftijd.
Er is atm bij mij op school ook een docent van rond die leeftijd die met een leerlinge van 18 gaat, dat ben jij niet toevallig he?
PS: Die man heeft gesprekje met de schoolleiding komende week ^^
Van een gesprekje weet ik niets, dus ik moet je teleurstellen.
Er zijn genoeg mensen op de wereld, maar niet genoeg vrouwelijke mensen waar ik mij tot aangetrokken voel En je zegt dat als ze de ware is dat het dan oké is. Denk sowieso dat je nooit weet of iemand 'de ware' is, maar als die er al zou zijn komt zij denk ik wel in de buurt.
  maandag 30 november 2009 @ 09:10:59 #64
237032 z3bra
Referee extraordinaire
pi_75134632
TS, weet je crush wat je van d'r denkt?Zo ja, praat er dan samen over, ze is 18, ze volgt het VWO, ik denk dat ze prima zelf een afweging kan maken. Ik heb dezelfde situatie op mijn oude school erg goed zien slagen.
Vertical black and white stripes worn by referees in many North American sports.
pi_75134689
quote:
Op maandag 30 november 2009 09:10 schreef z3bra het volgende:
TS, weet je crush wat je van d'r denkt?Zo ja, praat er dan samen over, ze is 18, ze volgt het VWO, ik denk dat ze prima zelf een afweging kan maken. Ik heb dezelfde situatie op mijn oude school erg goed zien slagen.
Lijkt me geen slim plan zo lang ze nog op school zit. Om redenen die ik eerder heb genoemd, en als het niet wederzijds is zal je haar ook erg voor blok zetten/in verlegenheid brengen. Dat wordt nog leuk de rest van het schooljaar...
  maandag 30 november 2009 @ 09:30:59 #66
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_75134932
quote:
Op zondag 29 november 2009 18:33 schreef Favorieten het volgende:

De manier van kijken, lichaamstaal.
What a fool believes, he sees ...
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  Moderator maandag 30 november 2009 @ 11:00:17 #67
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_75136960
quote:
Op zondag 29 november 2009 22:08 schreef Favorieten het volgende:

[..]

Van een gesprekje weet ik niets, dus ik moet je teleurstellen.
Er zijn genoeg mensen op de wereld, maar niet genoeg vrouwelijke mensen waar ik mij tot aangetrokken voel En je zegt dat als ze de ware is dat het dan oké is. Denk sowieso dat je nooit weet of iemand 'de ware' is, maar als die er al zou zijn komt zij denk ik wel in de buurt.
Wtf? waar baseer je op dat zij in de buurt zou komen? Je praat volledig vanuit je gevoel, niet vanuit je verstand. Wat weet je eigenlijk van haar? En dan bedoel ik niet wat je van haar weet omdat ze bij je op school rondloopt, maar wat weet je van haar. Praat je wel vaker met haar? Op een niet-leraar-leerling manier?
Breitling - Instruments for Professionals
pi_75137529
quote:
Op maandag 30 november 2009 11:00 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Wtf? waar baseer je op dat zij in de buurt zou komen? Je praat volledig vanuit je gevoel, niet vanuit je verstand. Wat weet je eigenlijk van haar? En dan bedoel ik niet wat je van haar weet omdat ze bij je op school rondloopt, maar wat weet je van haar. Praat je wel vaker met haar? Op een niet-leraar-leerling manier?
Aantrekkingskracht berust toch sowieso niet op verstand. Dat praten op een niet-leraar-leerling manier gebeurt wel steeds meer, maar daar ben ik dus erg voorzichtig mee omdat zij nu nou eenmaal nog een leerling is.
  maandag 30 november 2009 @ 11:32:29 #69
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_75137617
quote:
Op maandag 30 november 2009 11:29 schreef Favorieten het volgende:

Aantrekkingskracht berust toch sowieso niet op verstand. Dat praten op een niet-leraar-leerling manier gebeurt wel steeds meer, maar daar ben ik dus erg voorzichtig mee omdat zij nu nou eenmaal nog een leerling is.
Met andere woorden: "Nee, we hebben amper een woord gesproken buiten de leraar-leerlingsfeer. Maar ik vóel gewoon dat zij mij ook wil. Heel erg."

What a fool believes, he sees.
pi_75137759
quote:
Op maandag 30 november 2009 11:32 schreef Copycat het volgende:

[..]

Met andere woorden: "Nee, we hebben amper een woord gesproken buiten de leraar-leerlingsfeer. Maar ik vóel gewoon dat zij mij ook wil. Heel erg."

What a fool believes, he sees.
Ik heb nooit gezegd dat zij mij ook wil. Soms denk ik dat het zo is, maar ik weet het toch niet zeker. En ik wist niet dat je meteen een idioot bent als je denkt dat andere mensen jou wel zien zitten. Ben je pas verstandig als je er vanuit gaat dat anderen jou sowieso een achterlijk figuur vinden?
pi_75137791
quote:
Op maandag 30 november 2009 11:36 schreef Favorieten het volgende:

[..]

Ik heb nooit gezegd dat zij mij ook wil. Soms denk ik dat het zo is, maar ik weet het toch niet zeker. En ik wist niet dat je meteen een idioot bent als je denkt dat andere mensen jou wel zien zitten. Ben je pas verstandig als je er vanuit gaat dat anderen jou sowieso een achterlijk figuur vinden?
Je situatie ligt natuurlijk al wat gevoelig dus het is niet te vergelijken met een standaard crush waar je eens een gokje kan wagen.
  maandag 30 november 2009 @ 11:38:50 #72
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_75137816
A wise man has the power to reason away ...
pi_75137974
quote:
Als je het doet, blijft het je altijd achtervolgen en je moet maar zin hebben om daar aan te gaan staan.
HEt ligt er natuurlijk een beetje aan hoe leuk TS dat meisje vind, maar omgekeerd kan dus hetzelfde zijn. Als hij er niks mee doet dat het hem altijd blijft achtervolgen als ie bv over 10 jaar met Truus getrouwd is en 2 lelijke kinderen heeft en de deur niet meer uitkomt dattie zich af vraagt van goh, hoe zou het zijn geweest als ik die geile neukslet toen gewoon gepakt had
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  Moderator maandag 30 november 2009 @ 11:44:14 #74
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_75137996
quote:
Op maandag 30 november 2009 11:36 schreef Favorieten het volgende:

[..]

Je schiet enorm in de verdediging en je probeert nu een punt te maken door in het extreme de andere kant uit te redeneren.

De hele reden dat jij hier een topic opende en vroeg wat anderen zouden doen is omdat je zelf heel goed weet dat er iets niet klopt aan deze situatie. Maar dan ga ik het topic lezen, en dan begrijp ik dat mijn aanname -een situatie waarbij leerling en leraar elkaar overduidelijk leuk vonden maar dit verborgen willen houden- niet klopt.

Niet alleen weet je niet eens zeker of zij je leuk vind, maar je bent ook niet op zoek naar daadwerkelijke meningen van anderen hier. Waar je naar op zoek bent is medestanders die je zeggen je gevoel te laten prevaleren boven je verstand, omdat dat nou eenmaal beter voelt en ook hetgene is wat je wíl doen.

Overigens, ik vind je in je posts eigenlijk een beetje kinds overkomen. Ik zou als ik jou was eens even niet een paar stappen overslaan, want dat doe je nu wel. Je bent nu al bezig over hoe je het moet gaan invullen als jullie straks een relatie hebben, terwijl je niet eens weet of ze jou wel op die manier ziet zitten, en ALS dat dan zo mocht zijn, of ze uberhaupt wel een relatie met je wil vanwege de logische problemen.

Probeer daar eens eerst achter te komen.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_75138654
quote:
Op zondag 29 november 2009 18:35 schreef Laurabeest het volgende:
Hmmm ik zou het eerlijk gezegd van haar laten afhangen. Op zich is het leeftijdsverschil niet per se een probleem, maar wel de verhouding (leraar-leerling) en het verschil in levensfase. Het is daardoor moeilijk te beoordelen of ze je echt interessant vindt, of dat ze gewoon een beetje tegen je opkijkt.

Laat ze na/rond haar eindexamen duidelijk blijken ook contact te willen houden, en investeert ze hierin, dan kun je verdere initatieven gaan tonen (maar langzaam aan). Merk hooguit terloops op dat je het leuk zou vinden om nog wat van haar te horen, als je op haar eindexamenborrel mag komen geef je haar een kaart met je e-mailadres eronder, of je voegt haar toe op hyves of facebook. Maar meer moet er echt niet van jouw kant komen voorlopig.

Als het iets wordt, dan heb je het gedoe er wel voor over en dan neemt het ook snel weer af als mensen doorhebben dat het echt menens is. MAAR als zij jou niet ziet zitten, dan heb je grote kans dat ze samen met haar vriendinnen het nieuws de school in helpt, heb je voor eeuwig het imago van die kansloze leerkracht die eindexamenleerlingen probeert te versieren, en je bent er zelf ook niets verder mee gekomen in de liefde.

En vergeten zal misschien zwaar vallen, maar kom op, je bent een volwassen vent en ik mag hopen dat je inmiddels wel genoeg ervaring hebt met de liefde om te weten dat je er altijd wel weer overheen komt en er ook wel weer een nieuwe liefde komt.
Idd. Buiten dat: realiseer je wel dat zelfs al zouden jullie een relatie krijgen, dit echt niet vanzelfsprekend 7e hemel zal zijn. Zij gaat studeren, leert daar nieuwe mensen kennen, gaat eens wat drinken, haalt eens wat nachten door.. Kan jij daar mee omgaan? Je zou haar daar niet in mogen beperken, zulke dingen weet je als je met een jong meisje wat begint. Verder gok ik dat haar ouders ook nog wel eens heel erg dwars zouden kunnen gaan liggen, dus al met al: ik zou het wss maar laten voor wat het is. Als jullie voor elkaar zijn voorbestemd, kom je haar vast nog wel eens tegen.
pi_75138657
Het woord "pedo" heb ik maar één maal gevonden op deze pagina. Frappant.

TS, je verliest je baan, je aanzicht van alle vrienden, familie en collega's - en de relatie met zoiemand zal waarschijnlijk niet zo lang stand houden.
Zet het uit je hoofd, doe normaal en ga verder met je leven.
Motto: Eens is ook dit voorbij...
Red een boom - eet een bever!
  maandag 30 november 2009 @ 12:06:56 #77
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_75138691
quote:
Op maandag 30 november 2009 12:05 schreef mighty_myte het volgende:
Inderdaad. Positief frappant dat steeds meer FOK!kers de definitie van pedofilie kennen en dus niet te pas en te onpas met die term schermen.
pi_75138897
quote:
Op maandag 30 november 2009 11:44 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Je schiet enorm in de verdediging en je probeert nu een punt te maken door in het extreme de andere kant uit te redeneren.

De hele reden dat jij hier een topic opende en vroeg wat anderen zouden doen is omdat je zelf heel goed weet dat er iets niet klopt aan deze situatie. Maar dan ga ik het topic lezen, en dan begrijp ik dat mijn aanname -een situatie waarbij leerling en leraar elkaar overduidelijk leuk vonden maar dit verborgen willen houden- niet klopt.

Niet alleen weet je niet eens zeker of zij je leuk vind, maar je bent ook niet op zoek naar daadwerkelijke meningen van anderen hier. Waar je naar op zoek bent is medestanders die je zeggen je gevoel te laten prevaleren boven je verstand, omdat dat nou eenmaal beter voelt en ook hetgene is wat je wíl doen.

Overigens, ik vind je in je posts eigenlijk een beetje kinds overkomen. Ik zou als ik jou was eens even niet een paar stappen overslaan, want dat doe je nu wel. Je bent nu al bezig over hoe je het moet gaan invullen als jullie straks een relatie hebben, terwijl je niet eens weet of ze jou wel op die manier ziet zitten, en ALS dat dan zo mocht zijn, of ze uberhaupt wel een relatie met je wil vanwege de logische problemen.

Probeer daar eens eerst achter te komen.
Precies dat laatste zinnetje daar gaat het nu om. Als ik daar achter wil komen moet ik toenadering zoeken op een niet-leraar manier en het is de vraag of ik dat moet doen, ook als ze al van school is. En nou zijn er best wat reacties zoals 'niet doen' of 'laten gaan'. Maar die overtuigen mij niet echt. Overigens net als reacties zoals 'ga ervoor, wat maakt het uit' want het maakt dus wel wat uit. Het gaat er denk ik om: hoe kan ik gevoel (ervoor gaan) en verstand (pas op, want het geeft gedoe) combineren?
  maandag 30 november 2009 @ 12:21:00 #79
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_75139104
Dat laatste gaat m.i. niet. Als je verstandig bent, negeer je dat gevoel.
The love you take is equal to the love you make.
pi_75139247
quote:
Op maandag 30 november 2009 12:05 schreef mighty_myte het volgende:

TS, je verliest je baan, je aanzicht van alle vrienden, familie en collega's - en de relatie met zoiemand zal waarschijnlijk niet zo lang stand houden.
Zet het uit je hoofd, doe normaal en ga verder met je leven.
Waarom zou je je vrienden verliezen als je een relatie aangaat met iemand die 8 jaar jonger is?

Lekkere vrienden heb je dan. En werken kan overal.

Vrienden van mij hebben ook wel eens een kutwijf eerste klas als vriendin, maar ik zal daar altijd gewoon normaal tegen doen _OMDAT_ het de vriendin van een van mn vrienden is.

Ik beoordeel iemand niet op zijn keuze van zijn partner.
vosss is de naam,
pi_75139339
quote:
Op maandag 30 november 2009 12:14 schreef Favorieten het volgende:

[..]

Precies dat laatste zinnetje daar gaat het nu om. Als ik daar achter wil komen moet ik toenadering zoeken op een niet-leraar manier en het is de vraag of ik dat moet doen, ook als ze al van school is. En nou zijn er best wat reacties zoals 'niet doen' of 'laten gaan'. Maar die overtuigen mij niet echt. Overigens net als reacties zoals 'ga ervoor, wat maakt het uit' want het maakt dus wel wat uit. Het gaat er denk ik om: hoe kan ik gevoel (ervoor gaan) en verstand (pas op, want het geeft gedoe) combineren?
Ja dat kan dus niet echt denk ik
pi_75139778
Ik denk dat je het uit je hoofd moet zetten. Nog niet eens zo zeer om de gevolgen die het mogelijk voor jou heeft, maar omdat er een zeer grote kans is dat het meisje in kwestie er zelf niet blij mee zou zijn. Je zit nu in een docent-leerling relatie en zelfs al is zij van school, ze zal je nog wel als "docent" blijven zien. Als je dan aan een relatie begint, is de verhouding al scheef voor je uberhaupt goed en wel begonnen bent..
pi_75139970
quote:
Op maandag 30 november 2009 12:24 schreef vosss het volgende:

[..]

Waarom zou je je vrienden verliezen als je een relatie aangaat met iemand die 8 jaar jonger is?

Lekkere vrienden heb je dan. En werken kan overal.

Vrienden van mij hebben ook wel eens een kutwijf eerste klas als vriendin, maar ik zal daar altijd gewoon normaal tegen doen _OMDAT_ het de vriendin van een van mn vrienden is.

Ik beoordeel iemand niet op zijn keuze van zijn partner.
Ik ga uit van een meisje van 18 en TS van 26 ofzo.
Qua leeftijd heb ik al zo mijn twijfels (da's mijn ethiek),
maar vooral om het het een leraar-leerling-relatie is.
  maandag 30 november 2009 @ 13:02:32 #84
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_75140037
Ik zou er vol voor gaan. Sinterklaas wordt wat krap, maar met een beetje inzet lukt mag je aanschuiven bij haar familie met het kerstdiner
Overal verstand van.
pi_75141462
quote:
Op zondag 29 november 2009 18:28 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Die blijft bestaan, aangezien jullie elkaar op deze manier hebben ontmoet.
Kom op, zeg. Even slikken en laten gaan.
Het was een meid, toch?
  maandag 30 november 2009 @ 14:11:13 #86
268487 Suisse
Confederazione Svizzera
pi_75142296
8 jaar is gewoon normaal hoor.
Schweizerische Eidgenossenschaft
Confédération Suisse
Confederazione Svizzera
Confederaziun Svizra
pi_75143195
Een relatie beginnen met een 18-jarig meisje dat net aan haar studententijd begint? Dacht je soms dat ze iedere avond met een 26-jarige vent wat thuis wil zitten? Waarschijnlijk verhuist ze naar een andere stad en hangt ze wekelijks in de kroeg en op studentenfeesten.

En je weet niet eens of ze jou uberhaupt wel ziet zitten?

Succes, dit heeft een 0,000001% kans van slagen. (schat ik)
pi_75143266
pedo
beetje kinderen misbruiken kun je wel
[b]Op <ahref="http://forum.fok.nl/topic/1286014/2/50#68576888" target="_blank" >vrijdag 1 mei 2009 23:32</a> schreef swarmahoer het volgende:[/b]
neem een voorbeeld aan de kwaliteitsposts van gers :P
pi_75143540
quote:
Op zondag 29 november 2009 18:20 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_75143603
quote:
Op maandag 30 november 2009 12:06 schreef Copycat het volgende:

[..]

Inderdaad. Positief frappant dat steeds meer FOK!kers de definitie van pedofilie kennen en dus niet te pas en te onpas met die term schermen.
Tja, of de definitie nu van toepassing is of niet, het woord komt toch in me op.
pi_75149796
quote:
Op zondag 29 november 2009 20:53 schreef FlyingLikeAnAngel het volgende:

[..]

Ik denk van wel.
Ervaring?
pi_75151775
quote:
Op maandag 30 november 2009 12:42 schreef silliegirl het volgende:
Ik denk dat je het uit je hoofd moet zetten. Nog niet eens zo zeer om de gevolgen die het mogelijk voor jou heeft, maar omdat er een zeer grote kans is dat het meisje in kwestie er zelf niet blij mee zou zijn. Je zit nu in een docent-leerling relatie en zelfs al is zij van school, ze zal je nog wel als "docent" blijven zien. Als je dan aan een relatie begint, is de verhouding al scheef voor je uberhaupt goed en wel begonnen bent..
Mwah, ik weet niet hoor. Toen ik nog op de middelbare school zat (was ook 18 toen) liep er ook een leraar rond van ong 26, daar hebben mijn vriendin en ik toch wel aardig over gekletst en gegiecheld hoor...
vooral nadat we hem in zijn boxer zagen toen hij zich omkleedde bij een activiteit (waar we niet alleen bij waren, er waren nog andere leraren bij)

Ik denk dus echt niet dat het meisje er per definitie niet blij mee zal zijn, etc. In mijn ervaring hadden mijn vriendinnen en ik toen we in de examenklas zaten toch echt wel oog voor de jongere (en soms zelfs de niet zo heel jonge...) aardig uitziende mannelijke docenten. Kom op, dat kind heeft ook gewoon hormonen en als de TS een leuke vent is en er ook nog aardig uit ziet dan is ze daar vast niet ongevoelig voor. 8 jaar leeftijdsverschil is ook heus niet zo veel, tegen de tijd dat ze is afgestudeerd en uitgefeest kunnen zij en TS mooi een gezinnetje gaan stichten!

Maar wachten tot na haar eindexamen lijkt me wel aan te bevelen. TS: lacht ze vaak als ze je ziet? bloost ze wel eens? barst ze misschien in giechelaanvallen uit met haar vriendinnen als je iets tegen haar zegt? Dat zijn namelijk toch wel veelbelovende tekenen dat ze je wel ziet zitten
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_75154128
Ik heb zoiets zelf meegemaakt, maar dan andersom. Ik heb mijn vriend leren kennen in de vijfde klas, toen hij op mijn middelbare school kwam werken. We kregen echter pas een aantal maanden nadat ik van school af was een relatie. Op school bouwde ik langzaam aan contact met hem op door af en toe in mailtjes te beginnen over muziek (we hebben dezelfde muzieksmaak). Uiteindelijk zijn we hier na mijn afstuderen mee verder gegaan. We zagen elkaar daarnaast regelmatig op een festival of toevallig in de stad. Uiteindelijk hebben we wat afgesproken en van het één kwam het ander. Nu zijn we al weer ruim 4 jaar bij elkaar.

Vlak voordat ik van school af ging wist hij dat ik hem leuk vond. Achteraf gezien had hij ook wel eerder door kunnen hebben dat ik hem leuk vond, zo duidelijk was het eigenlijk wel (dat vindt hij nu ook). maar volgens hem lette hij daar in die tijd niet op. En dat vind ik achteraf zeker wel fijn.

In het begin dachten we dat het op school nogal wat teweeg zou brengen, maar na al die tijd weten heel veel mensen het nog niet eens. Sommige leerlingen wisten het al vrij snel, maar die reageerden niet erg negatief (op wat geroddel na dan). Het leeftijdsverschil is trouwens 9 jaar.

Mijn advies is eigenlijk om nu zeker niets te doen. Als ze je echt leuk vindt dan merk je dat echt vanzelf wel. Aangezien jij eigenlijk niets zou moeten laten merken, kan ze wel bedenken dat het van haar kant zal moeten komen. Ga er iig niet naar vissen. Je creeert een ongemakkelijk sfeer voor haar en wellicht ook voor de rest van de leerlingen mocht het uitkomen. Als ze eenmaal haar diploma heeft en je hebt nog steeds het idee dat ze je misschien wel leuk vindt, dan heb je vast haar emailadres nog wel.
pi_75165012
quote:
Op zondag 29 november 2009 18:05 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Ik zou me bedenken dat zij 18 is, waarschijnlijk het studentenleven ingaat en het sowieso lastig gaat worden om een relatie te behouden met iemand in een hele andere levensfase. Komt als complicerende factor nog bij dat jullie eerst in een hele andere verhouding tot elkaar stonden en jij het misschien wel een beetje onder de pet wil houden.

Kortom, niet de perfecte basis.
Straight on target.
  donderdag 3 december 2009 @ 11:50:27 #95
281910 Seksgod
2x in de kont, 1x in de mond.
pi_75241649
Gewoon keer langsgaan bij dr huis met een paar rozen en een pakje magnums, leg je de situatie gewoon goed uit en dan bestijg je haar. Je kan ook nog je macht gebruiken om haar te dwingen natuurlijk.
  donderdag 3 december 2009 @ 12:00:40 #96
281910 Seksgod
2x in de kont, 1x in de mond.
pi_75242013
quote:
Op maandag 30 november 2009 19:03 schreef DeadStella het volgende:
Ik heb zoiets zelf meegemaakt, maar dan andersom. Ik heb mijn vriend leren kennen in de vijfde klas, toen hij op mijn middelbare school kwam werken. We kregen echter pas een aantal maanden nadat ik van school af was een relatie. Op school bouwde ik langzaam aan contact met hem op door af en toe in mailtjes te beginnen over muziek (we hebben dezelfde muzieksmaak). Uiteindelijk zijn we hier na mijn afstuderen mee verder gegaan. We zagen elkaar daarnaast regelmatig op een festival of toevallig in de stad. Uiteindelijk hebben we wat afgesproken en van het één kwam het ander. Nu zijn we al weer ruim 4 jaar bij elkaar.

Vlak voordat ik van school af ging wist hij dat ik hem leuk vond. Achteraf gezien had hij ook wel eerder door kunnen hebben dat ik hem leuk vond, zo duidelijk was het eigenlijk wel (dat vindt hij nu ook). maar volgens hem lette hij daar in die tijd niet op. En dat vind ik achteraf zeker wel fijn.

In het begin dachten we dat het op school nogal wat teweeg zou brengen, maar na al die tijd weten heel veel mensen het nog niet eens. Sommige leerlingen wisten het al vrij snel, maar die reageerden niet erg negatief (op wat geroddel na dan). Het leeftijdsverschil is trouwens 9 jaar.

Mijn advies is eigenlijk om nu zeker niets te doen. Als ze je echt leuk vindt dan merk je dat echt vanzelf wel. Aangezien jij eigenlijk niets zou moeten laten merken, kan ze wel bedenken dat het van haar kant zal moeten komen. Ga er iig niet naar vissen. Je creeert een ongemakkelijk sfeer voor haar en wellicht ook voor de rest van de leerlingen mocht het uitkomen. Als ze eenmaal haar diploma heeft en je hebt nog steeds het idee dat ze je misschien wel leuk vindt, dan heb je vast haar emailadres nog wel.

Je bent bespeeld als een sekspop.
pi_75242178
hopen dat de TS hier een lemming neer gezet heeft,
Sick pervert
Vooral dat wat hier boven staat.
pi_75243946
quote:
Op donderdag 3 december 2009 11:50 schreef Seksgod het volgende:
Gewoon keer langsgaan bij dr huis met een paar rozen en een pakje magnums, leg je de situatie gewoon goed uit en dan bestijg je haar. Je kan ook nog je macht gebruiken om haar te dwingen natuurlijk.
pi_75283734
Onderneem geen actie zolang ze nog op school zit. Ik heb een vriendin die nu een relatie met een leraar heeft (verschil 15 jaar), examenjaar, superveel liegen tegen ouders e.d., maar ze is wel gelukkig en hij met haar en ik ben ervan overtuigd dat ze bij elkaar blijven (ze kenden elkaar sinds begin middelbare school al). Daarom steun ik haar. Dit heeft niks te maken met 'pedo' of wat dan ook, bij echte liefde maakt leeftijd volgens mij niets uit. Maar wacht zolang ze nog op school zit, aangezien het sowieso (of het nou wederzijds is of niet) veel gezeur op gaat leveren. Succes!
  zaterdag 5 december 2009 @ 02:02:41 #100
64307 Untouchables
Kun je weven, weef dan mee
pi_75305832
quote:
Op maandag 30 november 2009 11:38 schreef Copycat het volgende:
Deze is wel ok, maar die vorige quote sloeg nergens op. Hij vindt haar gewoon leuk en heeft het idee dat ze hem ook wel leuk kan vinden.
Sorry, maar in mijn boek kan je inderdaad ook best wel aan lichaamstaal zien of iemand geïnteresseerd in je kan zijn. Heb je zekerheid? Nee, maar goed, dat heb je wel vaker niet.

Wel is het in zijn geval uitermate verstandig om op zijn minst te wachten tot ze van school af is.
  zaterdag 5 december 2009 @ 10:48:28 #101
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_75308655
quote:
Op zondag 29 november 2009 19:20 schreef eleusis het volgende:
Wacht tot ze klaar is met school, en er is niks aan de hand
Dat.

Zolang je er maar geen gewoonte van maakt om op leerlingen te vallen, want het is toch wel een beetje, uh, apart. Maar goed, de liefde stuur je niet, dus wacht iig tot ze haar examen heeft gehaald en ga er dan voor. Je zult ongetwijfeld wel veel negatieve reacties krijgen, zowel van collega's als van leerlingen. Is dat het waard?

Lastig hoor. Ik ben blij dat ik jou niet ben iig .
Niet meer actief op Fok!
pi_75308992
Als je zeker weet dat zij jou ook ziet zitten, geen probleem. Als je niet zeker van je zaak bent en verhalen (die dán zeker in een negatieve zin worden verspreid) zou ik afstand bewaren.

Op mijn eigen oude middelbare school is een docent ook (na het eindexamen) gaan daten met een leerlinge.
Diezelfde leerlinge is inmiddels conrector op dezelfde school waar deze docent ook nog steeds werkt.

Het kán.. maar wees zeker van je zaak
Ja doei.
pi_92389862
Het is waarschijnlijk nogal zinloos om op dit topic nog te gaan reageren, maar wil toch even mijn mening kwijt.

In drie kwart van de reacties wordt aangegeven dat het echt niet kan en ''achterlijk'' is... Mensen, leef je een beetje in. Liefde maakt blind en je gevoelens kun je niet sturen, daarbij is het niet strafbaar of zoiets dergelijks om diegene te benaderen na dat ze van school af is. Gewoon doen dus.
Natuurlijk heb je altijd mensen die negatieve reacties zullen geven en het niet zullen begrijpen, maar het belangrijkste is hoe jullie je erbij voelen. Wordt vooral niet emotioneel afhankelijk van de mening van anderen, die zijn gewoon niet ''open-minded'' genoeg ;)

Maar goed, dit ging over het feit dat jij gevoelens hebt/had voor een leerling, die jij evt. wou benaderen ná dat ze van school af was en dus niet meer je leerling is? Dit zou de situatie alleen maar makkelijker moeten maken, toch?

Persoonlijk hoop ik echt dat je je hart hebt gevolgd.
pi_92389994
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 22:44 schreef xCharlott het volgende:
Het is waarschijnlijk nogal zinloos om op dit topic nog te gaan reageren, maar wil toch even mijn mening kwijt.

In drie kwart van de reacties wordt aangegeven dat het echt niet kan en ''achterlijk'' is... Mensen, leef je een beetje in. Liefde maakt blind en je gevoelens kun je niet sturen, daarbij is het niet strafbaar of zoiets dergelijks om diegene te benaderen na dat ze van school af is. Gewoon doen dus.
Natuurlijk heb je altijd mensen die negatieve reacties zullen geven en het niet zullen begrijpen, maar het belangrijkste is hoe jullie je erbij voelen. Wordt vooral niet emotioneel afhankelijk van de mening van anderen, die zijn gewoon niet ''open-minded'' genoeg ;)

Maar goed, dit ging over het feit dat jij gevoelens hebt/had voor een leerling, die jij evt. wou benaderen ná dat ze van school af was en dus niet meer je leerling is? Dit zou de situatie alleen maar makkelijker moeten maken, toch?

wat een kutkick ik had gehoopt dat TS zou vertellen dat hij het meisje in kwestie had aangeduwd
[b]Op <ahref="http://forum.fok.nl/topic/1286014/2/50#68576888" target="_blank" >vrijdag 1 mei 2009 23:32</a> schreef swarmahoer het volgende:[/b]
neem een voorbeeld aan de kwaliteitsposts van gers :P
pi_92390988
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 22:47 schreef gers het volgende:

[..]

wat een kutkick ik had gehoopt dat TS zou vertellen dat hij het meisje in kwestie had aangeduwd
Nou anders ik wel!!!! ~:)
vosss is de naam,
pi_92393199
quote:

Je spreekt uit ervaring?

Anders kan ik de topickick niet verklaren. Gezocht met google?
pi_92394464
Mijn mentor uit 5- en 6vwo was getrouwd met een oud leerling die hij in de klas had gehad. Toen ik stage liep op een middelbare school hoorde ik in de lerarenkamer ook een keer dat een leraar iets met oud leerling had, hier werd echter niet bijzonder veel aandacht aan besteed en het was ook niet algemeen bekend.
Ikzelf vind het overigens wel een vreemd idee, je bekijkt je leerlingen toch met heel andere ogen dan mensen in je sociale omgeving.
pi_92395604
Ik zou het niet doen. Mocht het kapot lopen of wat dan ook en er komen rare verhalen in de wereld dan heb jij een heel groot probleem met je baan in het onderwijs.
I solemnly swear i'm up to no good
  zondag 6 februari 2011 @ 01:04:35 #109
229810 hexje
Surfboard, surfboard
pi_92396437
quote:

Het is nog altijd wel een keuze wat je met je verliefdheid doet. Dat is oa een verschil tussen ons en dieren. Gelukkig kunnen we meer dan 1 keer verliefd worden.
pi_92398756
quote:
1s.gif Op zondag 29 november 2009 18:14 schreef Favorieten het volgende:
Als mededocent zeg ik: absoluut niet doen. Behalve dat ik denk dat de relatie toch geen lang leven beschoren zou zijn (ze gaat studeren ffs!), en de relatie op een verkeerde manier zou zijn ontstaan (leerling-leraar verhouding), zorgt het ook voor een boel gedonder op school. En terecht. Een leraar staat voor de klas om te doceren en op te voeden. Niet als potentieel relatiemateriaal.
pi_92399185
quote:
7s.gif Op maandag 30 november 2009 11:38 schreef Copycat het volgende:
Ga je nog lang dat quasi-diepzinnige Engels opdreunen in deze topic?
pi_92399230
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 02:20 schreef VonHinten het volgende:

[..]

Als mededocent zeg ik: absoluut niet doen. Behalve dat ik denk dat de relatie toch geen lang leven beschoren zou zijn (ze gaat studeren ffs!), en de relatie op een verkeerde manier zou zijn ontstaan (leerling-leraar verhouding), zorgt het ook voor een boel gedonder op school. En terecht. Een leraar staat voor de klas om te doceren en op te voeden. Niet als potentieel relatiemateriaal.
Hier mee eens trouwens. Het is niet dat ik er een taboe van wil maken, maar een buitengewoon onverstandig besluit is het zeker.
pi_92399288
TS geeft les op een basisschool :')
pi_92399294
Oh verrek, deze topic is al teringoud. :D
pi_92399312
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 02:37 schreef Friek_ het volgende:
Oh verrek, deze topic is al teringoud. :D
Ooh godnondeju ja.

Zal TS z'n grote liefde al hebben geraakt?
pi_92399755
Ik zat van alle meisjes die ik ken na te gaan welke nu in 6VWO zitten voordat ik er achter kwam dat dit topic een fossiel is.
Kwam TS maar terug, dat zou van dit topic een wonderschoon exemplaar maken.
  zondag 6 februari 2011 @ 13:59:00 #117
222384 Bonzai.
recht in de zee in een ton
pi_92409153
Ik had ook zo'n leerkracht, werd overal gespot met minderjarige chicks. Hij kon gemakkelijk hun grootvader zijn. In het begin was er een beetje taboe rond, maar na een eindje keek niemand er nog van op.

Ik denk niet dat jij je zorgen hoeft te maken ;)
Ik zie rond in de wereld,
waarin de stenen rusten,
de planten levend groeien,
de dieren voelend leven ...
  zondag 6 februari 2011 @ 14:32:56 #118
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_92410577
quote:
1s.gif Op zondag 29 november 2009 17:57 schreef Favorieten het volgende:

[..]

Voor de reacties van collega's ben ik eigenlijk minder bang dan van leerlingen. Lekker laten gaan is makkelijker gezegd dan gedaan.
Kom op zeg, lekker laten gaan is net zo makkelijk als jij het jezelf maakt. Als je die 'verliefdheid' blijft voeren is het moeilijk, verbreek je radicaal de banden is het makkelijk. Niet net doen of zij de enige op de wereld is.
Prrrrr
  zondag 6 februari 2011 @ 14:37:56 #119
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_92410809
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 02:33 schreef Friek_ het volgende:

Michael McDonald is zo diepzinnig niet. Maar je bent inmiddels bij de tijd.
  zondag 6 februari 2011 @ 14:46:49 #120
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_92411194
quote:

Dus mensen die zo'n relatie afkeuren zijn niet open-minded genoeg? :'). Ik vind een relatie tussen een leraar en een leerling echt not done: verschil in machtspositie, leeftijdsverschil etc etc. Ik weet wel dat het verschil soms erg klein kan zijn, maar desondanks: not done.

Als je een relatie wilt beginnen, wacht dan iig tot de leerling van school af is en laat tot die tijd niks merken, ook niet als die leerling aangeeft jou te zien zitten.
Niet meer actief op Fok!
  zondag 6 februari 2011 @ 15:41:41 #121
57047 macondo
pi_92413213
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 02:33 schreef Friek_ het volgende:

[..]

Liever quasi-diepzinnig Engels dan een moderator die het heeft over "deze topic".
Overal verstand van.
pi_92413539
quote:
1s.gif Op zondag 29 november 2009 18:00 schreef denz09 het volgende:
Gewoon doen trek je niks aan van de haters je weet zelf
Zolang ze niet minderjarig is en de leeftijdsverschil niet al te groot is zou ik ook zeggen ga ervoor! (boeie dus) ^O^
  zondag 6 februari 2011 @ 15:59:05 #123
251529 drijfhout
harder dan hard genoeg
pi_92414003
Gelukkig ben ik niet de enige die lezerwijs pas laat ontdekte hoe laat het was. :P

Kutkick! }:|
Ik pak mijn brommer en ik ga.
  zondag 6 februari 2011 @ 16:01:49 #124
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_92414130
Ik heb zo het idee dat TS' warme gevoelens niet werden beantwoord door het object van zijn affectie. Ondanks dat haar blikken hem anders deden geloven.
Want ... What seems to be is always better than nothing, and nothing at all.
pi_92417476
quote:
Op zondag 6 februari 2011 15:41 schreef macondo het volgende:

[..]

Liever quasi-diepzinnig Engels dan een moderator die het heeft over "deze topic".
Lees eens door. En deze ook gaarne. Volgende keer niet meer zo slim doen, hè?

[ Bericht 17% gewijzigd door #ANONIEM op 06-02-2011 17:31:46 ]
pi_92438532
Ik vind het bijzonder dat iedereen hier zomaar over de verhouding docent <--> leerling heenstapt. Dat is geen gelijkwaardige relatie, zelfs niet als leerling 18 of 19 jaar ('volwassen') is.
  zondag 6 februari 2011 @ 23:25:24 #127
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_92438986
quote:
Op zondag 6 februari 2011 23:16 schreef VonHinten het volgende:
Ik vind het bijzonder dat iedereen hier zomaar over de verhouding docent <--> leerling heenstapt. Dat is geen gelijkwaardige relatie, zelfs niet als leerling 18 of 19 jaar ('volwassen') is.
niet iedereen ;)
Niet meer actief op Fok!
pi_92439640
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 23:25 schreef Viking84 het volgende:

[..]

niet iedereen ;)
Meh, ik bedoelde alle mensen die 'doen! wat houdt je tegen?!' roepen :)

Ben ook benieuwd wat ze er van zouden vinden als hun (toekomstige) dochter op haar zeventiende vertelt dat zij en haar docent wat voor elkaar voelen.
pi_92467807
Als ze wachten totdat er geen sprake meer is van een leraar-leerling-situatie zie ik het probleem niet.
  maandag 7 februari 2011 @ 18:55:57 #130
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_92469701
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 17:58 schreef Deliah het volgende:
Als ze wachten totdat er geen sprake meer is van een leraar-leerling-situatie zie ik het probleem niet.
Nou ja, ik vind het al apart dat je op zo'n manier naar een leerling kijkt. Dat je wacht tot het geen leerling meer is doet daar niets aan af :).
Niet meer actief op Fok!
  maandag 7 februari 2011 @ 20:09:33 #131
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_92473366
En TS ?
pi_100964943
Ik kan het niet beter formuleren dan "niet doen", de nadelen wegen zwaarder. Ik betwijfel of jullie relatie geheim zal worden gehouden en ik betwijfel of jullie relatie lang zal duren en/of het de druk aankan. 1 ding is zeker: je zal je functie als leraar niet correct meer kunnen uitoefenen.

Bovendien maakt het niet uit wanneer je een relatie begint met een leerling. Het wordt gezien als fout, ook al ben je technisch gezien niet meer haar leraar.

Ik snap dat je waarschijnlijk verliefd ben, maar denk alsjeblieft goed na voordat je de beslissing neemt. Als leerling zijnde kan ik je vertellen dat dit niet gewaardeerd wordt door leerlingen en ze anders naar je zullen kijken. Face it: we zijn nog niet zo ver in acceptatie. En áls je dit toch doet, dan zou je mentaal HEEL GOED voorbereid moeten zijn op wat je te wachten staat, en dat meisje ook.

Laat, don't care, hoop dat je er wat aan hebt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Fietszadel95 op 20-08-2011 06:00:11 (grammatica) ]
pi_100964949
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 05:58 schreef Fietszadel95 het volgende:
Ik kan het niet beter formuleren dan "niet doen", de nadelen wegen zwaarder. Ik betwijfel of jullie relatie geheim zal worden gehouden en ik betwijfel of jullie relatie lang zal duren en/of het de druk aankan. 1 ding is zeker: je zal je functie als leraar niet correct meer kunnen uitoefenen.

Bovendien maakt het niet uit wanneer je een relatie begint met een leerling. Het wordt gezien als fout, ook al ben je technisch gezien niet meer haar leraar.

Ik snap dat je waarschijnlijk verliefd ben, maar denk alsjeblieft goed na voordat je de beslissing neemt. Als leerling zijnde kan ik je vertellen dat dit niet gewaardeerd wordt door leerlingen en ze anders naar je zullen kijken. Face it: we zijn nog niet zo ver in acceptatie. En áls je dit toch doet, dan zou je mentaal HEEL GOED voorbereid moeten zijn op wat je te wachten staat, en dat meisje ook.

Laat, don't care, hoop dat je er wat aan hebt.
En daar heb je speciaal een profiel voor aangemaakt?
Sterkheidsbaas van alles.
  zaterdag 20 augustus 2011 @ 07:06:30 #134
349996 Nonverbaal
never eat yellow snow
pi_100964991
Boeiend wat andere vinden en als jij straks haar leraar niet meer bent lekker pakken wat je pakken kan......als jullie elkaar echt leuk vinden....what's stopping you...:)
pi_100966175
wat een kutkick :')
know'm sayin?
word? word.
pi_100966211
quote:
13s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 10:21 schreef alors het volgende:
wat een kutkick :')
Kunnen we wel de vraag stellen hoe het afgelopen is :P
pi_100966601
quote:
3s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 10:24 schreef MisterSqueaky het volgende:

[..]

Kunnen we wel de vraag stellen hoe het afgelopen is :P
laatste bezoek: 627 dagen, 21 uur geleden.

...ik zou er niet te lang op blijven wachten...
know'm sayin?
word? word.
pi_100966796
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 10:50 schreef alors het volgende:

[..]

laatste bezoek: 627 dagen, 21 uur geleden.

...ik zou er niet te lang op blijven wachten...
Favorieten heeft in geen enkel ander draadje gepost. Een kloontje dus ;)
  zaterdag 20 augustus 2011 @ 15:21:50 #139
298150 YouCanLeaveYourHeadOn
Als je dit leest ben je dom.
pi_100973046
18 en 26 kan wel.
16 en 24 niet.
En god zag dat YouCanLeaveYourHeadOn gelijk had.
  zaterdag 20 augustus 2011 @ 18:08:55 #140
353713 Lumberbob
Rolt soepel,brandt gelijkmatig
pi_100976731
och die knaap van the Green Mile met zn 58 jaar met een meisje van 16 kan blijkbaar ook. het is taboe (en ok, in zo'n geval ontzettend fout eigenlijk, hoewel dat soort dingen in andere culturen gewoon voorkomen), maar het kan wel. Of je het moet willen, is een ander verhaal.... Als voor dit geval, niet doen tenzij je zelf het meisje niet in je klas had zitten.
pi_100979215
Ik denk dat je een beetje een kerel moet worden.

Want als je serieus zo ver wil gaan voor een meisje dat je LEUK vindt zonder haar echt te kennen... Dan mis je echt iets in je leven.

Dus ik zou me voorlopig maar eens richten op het opdoen van de nodige ervaring, zodat je in de toekomst weet waar je uberhaupt voor kiest.
pi_100984522
Ik denk dat TS alleen maar geil is
  zondag 21 augustus 2011 @ 11:46:33 #143
57047 macondo
pi_100995925
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 22:49 schreef Monco10 het volgende:
Ik denk dat TS alleen maar geil is was
..twee jaar geleden. Kutkick dit topic zeg.
Overal verstand van.
pi_101002204
TS heeft al toekomstige nieuwe leerlingen voor zn school gefabriceerd met zn leerlinge O+
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')