Voor de reacties van collega's ben ik eigenlijk minder bang dan van leerlingen. Lekker laten gaan is makkelijker gezegd dan gedaan.quote:Op zondag 29 november 2009 17:55 schreef Dennis101 het volgende:
Lekker laten gaan, lijkt me echt geen goed idee. Zal je toch wel een beetje vreemd worden aangekeken door je collega's als die erachter komen.
Stoppen met les geven als je dit na je leerlingen voelt(en nee ik bedoel het niet hatelijk).Maar tis geen gezonde verhouding.En haar gewoon laten gaanquote:Op zondag 29 november 2009 17:54 schreef Favorieten het volgende:
Dag allemaal,
Ik zit met de volgende situatie en weet niet zo goed wat ik ermee aan moet. Misschien dat hier een paar goede ideeen over zijn.
Nou gaat het mij niet om de vraag of een relatie tussen leerling en leraar kan, want dat kan en mag niet. De situatie is dat ik docent ben op een middelbare school en al ongeveer een jaar een leerlinge toch wel erg leuk vindt. Het leeftijdsverschil is 8 jaar voor diegene die het willen weten. Nou kan ik natuurlijk niet verder gaan dan gewoon leraar-leerling relatie zolang zij op school zit. Maar zij gaat dit jaar eindexamen doen dus als het goed loopt is zij na de zomer van school. Hoe kan ik er voor zorgen dat ik na school met haar in contact blijf? Maar is dit ook wel verstandig? Ons kent ons, en al snel weet de hele school het. En is dat dan erg?
Dus eigenlijk is mijn vraag: wat zou jij doen?
Betekent dat je daar niet erg voor open staat. Als je geen relatie met haar wil gebeurt zoiets ook niet. Denk na, voorkom gedonder en doe het niet!quote:Op zondag 29 november 2009 17:57 schreef Favorieten het volgende:
[..]
Lekker laten gaan is makkelijker gezegd dan gedaan.
Ik zou me bedenken dat zij 18 is, waarschijnlijk het studentenleven ingaat en het sowieso lastig gaat worden om een relatie te behouden met iemand in een hele andere levensfase. Komt als complicerende factor nog bij dat jullie eerst in een hele andere verhouding tot elkaar stonden en jij het misschien wel een beetje onder de pet wil houden.quote:Op zondag 29 november 2009 17:54 schreef Favorieten het volgende:
Dus eigenlijk is mijn vraag: wat zou jij doen?
Waarom niet, als twee mensen elkaar leuk vinden dan moet je daar niet tegen in gaan.quote:Op zondag 29 november 2009 18:02 schreef Divel het volgende:
[..]
Betekent dat je daar niet erg voor open staat. Als je geen relatie met haar wil gebeurt zoiets ook niet. Denk na, voorkom gedonder en doe het niet!
Idd.quote:Op zondag 29 november 2009 18:03 schreef Lano het volgende:
t ligt ook met name aan de leeftijd(ook geestelijk) denk, is het een vwo leerling en is ze dus ong 18? als ze afstudeerd, of zit ze op het vmbo en is ze 15/16?
Er staat nergens dat de leerlinge gek is op hem.quote:Op zondag 29 november 2009 18:06 schreef denz09 het volgende:
[..]
Waarom niet, als twee mensen elkaar leuk vinden dan moet je daar niet tegen in gaan.
8 jaar leeftijd verschil is helemaal niet erg. Iedereen boven de 18 moet dat zelf weten.
jullie staan nog altijd boven priestersquote:Op zondag 29 november 2009 18:10 schreef Buitendam het volgende:
Door types als jij zakt het aanzien van de leerkracht als een malle.
Misselijk figuur.
Types als TS zorgen ervoor dat het een ferme concurrentiestrijd wordt tussen ons en de holy guys.quote:Op zondag 29 november 2009 18:12 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
jullie staan nog altijd boven priesters
18 en 26 kan best. Maar de vraag is natuurlijk of zij jou wel leuk vindt? Ik zou iig niet met haar gaan flirten of laten merken dat je haar leuk vindt totdat ze klaar is met haar school, mits ze zelf laat merken dat ze jou leuk vindt, maar alsnog zou ik wachten met een relatie.quote:Op zondag 29 november 2009 18:14 schreef Favorieten het volgende:
Ter informatie: zij is 18 doet vwo.
Dat er gedoe van komt lijkt mij bijna logisch. Maar het is de vraag in welke mate. Ik heb het idee dat dit in het begin behoorlijk wat zal zijn maar na verloop van tijd neemt dit wel weer af.
quote:Op zondag 29 november 2009 18:12 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
jullie staan nog altijd boven priesters
Want ze let op tijdens de les? Waaraan leid je dat af?quote:Op zondag 29 november 2009 18:18 schreef Favorieten het volgende:
Nog een keer ter informatie: Af en toe heb ik de indruk dat zij mij ook wel ziet zitten. Maar ja, of dat zo is? Het is in ieder geval niet zo dat ik haar helemaal niet interesseer.
Hij zal wel wanhopig zijn en in ieder vrouwelijk contact meer zien dan er werkelijk is.quote:Op zondag 29 november 2009 18:19 schreef Kimochi het volgende:
Weet je dat die leerlinge jou net zo leuk vindt? Anders sla je helemaal een flater als zij jou afwijst en alles rond gaat bazuinen![]()
Je zou het beter helemaal laten gaan. Als zij straks gaat studeren heeft ze waarschijnlijk geen zin in een vriend die al huisje-boompje-beestje zoekt, terwijl voor haar het leven net gaat beginnen.
Precies. Dat moet ik dus niet hebben.quote:Op zondag 29 november 2009 18:19 schreef Kimochi het volgende:
Weet je dat die leerlinge jou net zo leuk vindt? Anders sla je helemaal een flater als zij jou afwijst en alles rond gaat bazuinen![]()
Wel als er een machtsverschil op professionele basis is.quote:Op zondag 29 november 2009 18:22 schreef Favorieten het volgende:
[..]
Precies. Dat moet ik dus niet hebben.
Het valt me op dat er veel zeggen van 'laten gaan'. Maar ja, iedereen kent die momenten dat je je tot iemand voelt 'aangetrokken' maar niet alleen door het uiterlijk. Nou ziet zij er niet alleen goed uit maar is het wat mij betreft meer dan dat. En tja, laat je het op dat soort momenten ook gaan?
Dat laatste zeg ik ook niet. Ik weet het ook niet zeker.quote:Op zondag 29 november 2009 18:21 schreef Kimochi het volgende:
[..]
Want ze let op tijdens de les? Waaraan leid je dat af?
Sommige meisjes vinden mannen die veel van iets weten waar zij ook in geïnteresseerd zijn op een bepaalde manier aantrekkelijk. Maar dat betekent niet dat ze een relatie met je wil.
2quote:Op zondag 29 november 2009 18:21 schreef Fascination het volgende:
[..]
Hij zal wel wanhopig zijn en in ieder vrouwelijk contact meer zien dan er werkelijk is.![]()
Ts, hoeveel relaties heb je al gehad?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Herb is the healing of a nation, alcohol is the destruction.
Daarom wacht je sowieso tot dat machtsverschil er niet meer is.quote:Op zondag 29 november 2009 18:23 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Wel als er een machtsverschil op professionele basis is.
Dan heb je nog niet de vraag beantwoordquote:Op zondag 29 november 2009 18:24 schreef Favorieten het volgende:
[..]
Dat laatste zeg ik ook niet. Ik weet het ook niet zeker.
luister niet zo naar anderen er wel niet van vinden. als jij iets met haar wilt waarom niet? maar als je nu al zo onzeker bent dan vraag ik me af of ze jouw wel waard is.quote:Op zondag 29 november 2009 18:22 schreef Favorieten het volgende:
[..]
Precies. Dat moet ik dus niet hebben.
Het valt me op dat er veel zeggen van 'laten gaan'. Maar ja, iedereen kent die momenten dat je je tot iemand voelt 'aangetrokken' maar niet alleen door het uiterlijk. Nou ziet zij er niet alleen goed uit maar is het wat mij betreft meer dan dat. En tja, laat je het op dat soort momenten ook gaan?
Die blijft bestaan, aangezien jullie elkaar op deze manier hebben ontmoet.quote:Op zondag 29 november 2009 18:26 schreef Favorieten het volgende:
[..]
Daarom wacht je sowieso tot dat machtsverschil er niet meer is.
Want wat voor macht heeft hij over haar, wanneer zij studeert en hij leraar op een middelbare school is?quote:Op zondag 29 november 2009 18:23 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Wel als er een machtsverschil op professionele basis is.
Alleen al de manier van aanspreken. Meneer en U, neem ik aan. Nee, da's een lekker begin van een goede relatie.quote:Op zondag 29 november 2009 18:28 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Want wat voor macht heeft hij over haar, wanneer zij studeert en hij leraar op een middelbare school is?
Op de school waar ik heb gezeten gelukkig niet.quote:Op zondag 29 november 2009 18:30 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Alleen al de manier van aanspreken. Meneer en U, neem ik aan.
De manier van kijken, lichaamstaal. Het is niet zo dat zij op een 'bepaalde manier' toenadering zoekt. Maar probeer je hiermee te zeggen dat ik het moet laten afhangen wat zij van mij vindt?quote:Op zondag 29 november 2009 18:27 schreef Kimochi het volgende:
[..]
Dan heb je nog niet de vraag beantwoord
Als ze vwo doet kan ze wel beter krijgen dan een middelbare school docentquote:Op zondag 29 november 2009 18:27 schreef denz09 het volgende:
[..]
luister niet zo naar anderen er wel niet van vinden. als jij iets met haar wilt waarom niet? maar als je nu al zo onzeker bent dan vraag ik me af of ze jouw wel waard is.
Een beetje wel, voor eventuele uitglijers. Een blauwtje lopen kan altijd gebeuren, maar in deze situatie ligt dat anders.quote:Op zondag 29 november 2009 18:33 schreef Favorieten het volgende:
[..]
De manier van kijken, lichaamstaal. Het is niet zo dat zij op een 'bepaalde manier' toenadering zoekt. Maar probeer je hiermee te zeggen dat ik het moet laten afhangen wat zij van mij vindt?
Mwa. Als zij er goed voor staat en ze weet dat ze toch wel voor haar examen zal slagen, zal ze het denk ik niet erg vinden om aan TS te bekennen dat ze hem leuk vindt. Stel dat hij haar niet leuk vindt, is ze over een paar maanden toch van school af.quote:Op zondag 29 november 2009 18:36 schreef Kimochi het volgende:
[..]
Een beetje wel, voor eventuele uitglijers. Een blauwtje lopen kan altijd gebeuren, maar in deze situatie ligt dat anders.
Aan de andere kant is de kans dat zij spontaan op jou afstapt ook klein, omdat ze weet dat zij zich ook op glad ijs bevindt.
Als ze hem echt zo leuk vindt zou zij hem niet in een vervelende positie willen brengen, denk ik.quote:Op zondag 29 november 2009 19:39 schreef FlyingLikeAnAngel het volgende:
[..]
Mwa. Als zij er goed voor staat en ze weet dat ze toch wel voor haar examen zal slagen, zal ze het denk ik niet erg vinden om aan TS te bekennen dat ze hem leuk vindt. Stel dat hij haar niet leuk vindt, is ze over een paar maanden toch van school af.
waarom dan ik zie het probleem nietquote:Op zondag 29 november 2009 19:45 schreef -Strawberry- het volgende:
Om het leeftijdsverschil gaat het in dit geval niet. Als leraar iets met een leerling beginnen kan alleen maar problemen opleveren.
Ik denk van wel.quote:Op zondag 29 november 2009 19:54 schreef Kimochi het volgende:
[..]
Als ze hem echt zo leuk vindt zou zij hem niet in een vervelende positie willen brengen, denk ik.
Het is eigenlijk verboden (toch?) en wordt vaak door andere leraren en de leiding van de school afgekeurd. Bovendien kan het problemen opleveren met de beoordeling van de leerling, die is niet objectief meer. Mocht het ooit uitgaan op een vervelende manier dan kunnen beide partijen dit tegen elkaar gebruiken op bepaalde manieren door de verhouding die er eigenlijk is tussen leraar en leerling.quote:Op zondag 29 november 2009 19:57 schreef denz09 het volgende:
[..]
waarom dan ik zie het probleem niet
Ja dat is jammer voor ze dan.quote:Op zondag 29 november 2009 21:16 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Het is eigenlijk verboden (toch?) en wordt vaak door andere leraren en de leiding van de school afgekeurd. Bovendien kan het problemen opleveren met de beoordeling van de leerling, die is niet objectief meer. Mocht het ooit uitgaan op een vervelende manier dan kunnen beide partijen dit tegen elkaar gebruiken op bepaalde manieren door de verhouding die er eigenlijk is tussen leraar en leerling.
Bovendien zullen andere leerlingen er zich niet prettig bij voelen, mochten ze erachter komen. Een leraar hoort een stabiel iemand te zijn die, net als een vader, dat soort toenadering bij leerlingen niet zoekt. Anders zullen leerlingen zich niet meer prettig voelen bij die persoon in de klas.
Ja, dat zat ik dus ook al te denken. Zij is er wel het type naar om te begrijpen dat het mij in de problemen kan brengen als zij toenadering zoekt. En dat ze het dus dan juist niet of minder doet.quote:Op zondag 29 november 2009 19:54 schreef Kimochi het volgende:
[..]
Als ze hem echt zo leuk vindt zou zij hem niet in een vervelende positie willen brengen, denk ik.
Van een gesprekje weet ik niets, dus ik moet je teleurstellen.quote:Op zondag 29 november 2009 19:37 schreef Beunhaas_ het volgende:
Er zijn genoeg mensen op de wereld, waarom zoveel moeite doen voor iemand die je 'wel leuk vind'? Als het de ware is oké, maar anders zoek je gewoon iemand van je eigen leeftijd.
Er is atm bij mij op school ook een docent van rond die leeftijd die met een leerlinge van 18 gaat, dat ben jij niet toevallig he?![]()
PS: Die man heeft gesprekje met de schoolleiding komende week ^^
Lijkt me geen slim plan zo lang ze nog op school zit. Om redenen die ik eerder heb genoemd, en als het niet wederzijds is zal je haar ook erg voor blok zetten/in verlegenheid brengen. Dat wordt nog leuk de rest van het schooljaar...quote:Op maandag 30 november 2009 09:10 schreef z3bra het volgende:
TS, weet je crush wat je van d'r denkt?Zo ja, praat er dan samen over, ze is 18, ze volgt het VWO, ik denk dat ze prima zelf een afweging kan maken. Ik heb dezelfde situatie op mijn oude school erg goed zien slagen.
What a fool believes, he sees ...quote:Op zondag 29 november 2009 18:33 schreef Favorieten het volgende:
De manier van kijken, lichaamstaal.
Wtf?quote:Op zondag 29 november 2009 22:08 schreef Favorieten het volgende:
[..]
Van een gesprekje weet ik niets, dus ik moet je teleurstellen.
Er zijn genoeg mensen op de wereld, maar niet genoeg vrouwelijke mensen waar ik mij tot aangetrokken voelEn je zegt dat als ze de ware is dat het dan oké is. Denk sowieso dat je nooit weet of iemand 'de ware' is, maar als die er al zou zijn komt zij denk ik wel in de buurt.
Aantrekkingskracht berust toch sowieso niet op verstand. Dat praten op een niet-leraar-leerling manier gebeurt wel steeds meer, maar daar ben ik dus erg voorzichtig mee omdat zij nu nou eenmaal nog een leerling is.quote:Op maandag 30 november 2009 11:00 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Wtf?waar baseer je op dat zij in de buurt zou komen? Je praat volledig vanuit je gevoel, niet vanuit je verstand. Wat weet je eigenlijk van haar? En dan bedoel ik niet wat je van haar weet omdat ze bij je op school rondloopt, maar wat weet je van haar. Praat je wel vaker met haar? Op een niet-leraar-leerling manier?
Met andere woorden: "Nee, we hebben amper een woord gesproken buiten de leraar-leerlingsfeer. Maar ik vóel gewoon dat zij mij ook wil. Heel erg."quote:Op maandag 30 november 2009 11:29 schreef Favorieten het volgende:
Aantrekkingskracht berust toch sowieso niet op verstand. Dat praten op een niet-leraar-leerling manier gebeurt wel steeds meer, maar daar ben ik dus erg voorzichtig mee omdat zij nu nou eenmaal nog een leerling is.
Ik heb nooit gezegd dat zij mij ook wil. Soms denk ik dat het zo is, maar ik weet het toch niet zeker. En ik wist niet dat je meteen een idioot bent als je denkt dat andere mensen jou wel zien zitten. Ben je pas verstandig als je er vanuit gaat dat anderen jou sowieso een achterlijk figuur vinden?quote:Op maandag 30 november 2009 11:32 schreef Copycat het volgende:
[..]
Met andere woorden: "Nee, we hebben amper een woord gesproken buiten de leraar-leerlingsfeer. Maar ik vóel gewoon dat zij mij ook wil. Heel erg."
What a fool believes, he sees.
Je situatie ligt natuurlijk al wat gevoelig dus het is niet te vergelijken met een standaard crush waar je eens een gokje kan wagen.quote:Op maandag 30 november 2009 11:36 schreef Favorieten het volgende:
[..]
Ik heb nooit gezegd dat zij mij ook wil. Soms denk ik dat het zo is, maar ik weet het toch niet zeker. En ik wist niet dat je meteen een idioot bent als je denkt dat andere mensen jou wel zien zitten. Ben je pas verstandig als je er vanuit gaat dat anderen jou sowieso een achterlijk figuur vinden?
HEt ligt er natuurlijk een beetje aan hoe leuk TS dat meisje vind, maar omgekeerd kan dus hetzelfde zijn. Als hij er niks mee doet dat het hem altijd blijft achtervolgen als ie bv over 10 jaar met Truus getrouwd is en 2 lelijke kinderen heeft en de deur niet meer uitkomt dattie zich af vraagt van goh, hoe zou het zijn geweest als ik die geile neukslet toen gewoon gepakt hadquote:Als je het doet, blijft het je altijd achtervolgen en je moet maar zin hebben om daar aan te gaan staan.
Je schiet enorm in de verdediging en je probeert nu een punt te maken door in het extreme de andere kant uit te redeneren.quote:Op maandag 30 november 2009 11:36 schreef Favorieten het volgende:
[..]
Ik heb nooit gezegd dat zij mij ook wil. Soms denk ik dat het zo is, maar ik weet het toch niet zeker. En ik wist niet dat je meteen een idioot bent als je denkt dat andere mensen jou wel zien zitten. Ben je pas verstandig als je er vanuit gaat dat anderen jou sowieso een achterlijk figuur vinden?
Idd. Buiten dat: realiseer je wel dat zelfs al zouden jullie een relatie krijgen, dit echt niet vanzelfsprekend 7e hemel zal zijn. Zij gaat studeren, leert daar nieuwe mensen kennen, gaat eens wat drinken, haalt eens wat nachten door.. Kan jij daar mee omgaan? Je zou haar daar niet in mogen beperken, zulke dingen weet je als je met een jong meisje wat begint. Verder gok ik dat haar ouders ook nog wel eens heel erg dwars zouden kunnen gaan liggen, dus al met al: ik zou het wss maar laten voor wat het is. Als jullie voor elkaar zijn voorbestemd, kom je haar vast nog wel eens tegen.quote:Op zondag 29 november 2009 18:35 schreef Laurabeest het volgende:
Hmmm ik zou het eerlijk gezegd van haar laten afhangen. Op zich is het leeftijdsverschil niet per se een probleem, maar wel de verhouding (leraar-leerling) en het verschil in levensfase. Het is daardoor moeilijk te beoordelen of ze je echt interessant vindt, of dat ze gewoon een beetje tegen je opkijkt.
Laat ze na/rond haar eindexamen duidelijk blijken ook contact te willen houden, en investeert ze hierin, dan kun je verdere initatieven gaan tonen (maar langzaam aan). Merk hooguit terloops op dat je het leuk zou vinden om nog wat van haar te horen, als je op haar eindexamenborrel mag komen geef je haar een kaart met je e-mailadres eronder, of je voegt haar toe op hyves of facebook. Maar meer moet er echt niet van jouw kant komen voorlopig.
Als het iets wordt, dan heb je het gedoe er wel voor over en dan neemt het ook snel weer af als mensen doorhebben dat het echt menens is. MAAR als zij jou niet ziet zitten, dan heb je grote kans dat ze samen met haar vriendinnen het nieuws de school in helpt, heb je voor eeuwig het imago van die kansloze leerkracht die eindexamenleerlingen probeert te versieren, en je bent er zelf ook niets verder mee gekomen in de liefde.
En vergeten zal misschien zwaar vallen, maar kom op, je bent een volwassen vent en ik mag hopen dat je inmiddels wel genoeg ervaring hebt met de liefde om te weten dat je er altijd wel weer overheen komt en er ook wel weer een nieuwe liefde komt.
Inderdaad. Positief frappant dat steeds meer FOK!kers de definitie van pedofilie kennen en dus niet te pas en te onpas met die term schermen.quote:Op maandag 30 november 2009 12:05 schreef mighty_myte het volgende:
Het woord "pedo" heb ik maar één maal gevonden op deze pagina. Frappant.
Precies dat laatste zinnetje daar gaat het nu om. Als ik daar achter wil komen moet ik toenadering zoeken op een niet-leraar manier en het is de vraag of ik dat moet doen, ook als ze al van school is. En nou zijn er best wat reacties zoals 'niet doen' of 'laten gaan'. Maar die overtuigen mij niet echt. Overigens net als reacties zoals 'ga ervoor, wat maakt het uit' want het maakt dus wel wat uit. Het gaat er denk ik om: hoe kan ik gevoel (ervoor gaan) en verstand (pas op, want het geeft gedoe) combineren?quote:Op maandag 30 november 2009 11:44 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Je schiet enorm in de verdediging en je probeert nu een punt te maken door in het extreme de andere kant uit te redeneren.
De hele reden dat jij hier een topic opende en vroeg wat anderen zouden doen is omdat je zelf heel goed weet dat er iets niet klopt aan deze situatie. Maar dan ga ik het topic lezen, en dan begrijp ik dat mijn aanname -een situatie waarbij leerling en leraar elkaar overduidelijk leuk vonden maar dit verborgen willen houden- niet klopt.
Niet alleen weet je niet eens zeker of zij je leuk vind, maar je bent ook niet op zoek naar daadwerkelijke meningen van anderen hier. Waar je naar op zoek bent is medestanders die je zeggen je gevoel te laten prevaleren boven je verstand, omdat dat nou eenmaal beter voelt en ook hetgene is wat je wíl doen.
Overigens, ik vind je in je posts eigenlijk een beetje kinds overkomen. Ik zou als ik jou was eens even niet een paar stappen overslaan, want dat doe je nu wel. Je bent nu al bezig over hoe je het moet gaan invullen als jullie straks een relatie hebben, terwijl je niet eens weet of ze jou wel op die manier ziet zitten, en ALS dat dan zo mocht zijn, of ze uberhaupt wel een relatie met je wil vanwege de logische problemen.
Probeer daar eens eerst achter te komen.
Waarom zou je je vrienden verliezen als je een relatie aangaat met iemand die 8 jaar jonger is?quote:Op maandag 30 november 2009 12:05 schreef mighty_myte het volgende:
Het woord "pedo" heb ik maar één maal gevonden op deze pagina. Frappant.
TS, je verliest je baan, je aanzicht van alle vrienden, familie en collega's - en de relatie met zoiemand zal waarschijnlijk niet zo lang stand houden.
Zet het uit je hoofd, doe normaal en ga verder met je leven.
Ja dat kan dus niet echt denk ikquote:Op maandag 30 november 2009 12:14 schreef Favorieten het volgende:
[..]
Precies dat laatste zinnetje daar gaat het nu om. Als ik daar achter wil komen moet ik toenadering zoeken op een niet-leraar manier en het is de vraag of ik dat moet doen, ook als ze al van school is. En nou zijn er best wat reacties zoals 'niet doen' of 'laten gaan'. Maar die overtuigen mij niet echt. Overigens net als reacties zoals 'ga ervoor, wat maakt het uit' want het maakt dus wel wat uit. Het gaat er denk ik om: hoe kan ik gevoel (ervoor gaan) en verstand (pas op, want het geeft gedoe) combineren?
Ik ga uit van een meisje van 18 en TS van 26 ofzo.quote:Op maandag 30 november 2009 12:24 schreef vosss het volgende:
[..]
Waarom zou je je vrienden verliezen als je een relatie aangaat met iemand die 8 jaar jonger is?
Lekkere vrienden heb je dan. En werken kan overal.
Vrienden van mij hebben ook wel eens een kutwijf eerste klas als vriendin, maar ik zal daar altijd gewoon normaal tegen doen _OMDAT_ het de vriendin van een van mn vrienden is.
Ik beoordeel iemand niet op zijn keuze van zijn partner.
Het was een meid, toch?quote:Op zondag 29 november 2009 18:28 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Die blijft bestaan, aangezien jullie elkaar op deze manier hebben ontmoet.
Kom op, zeg. Even slikken en laten gaan.
quote:
Tja, of de definitie nu van toepassing is of niet, het woord komt toch in me op.quote:Op maandag 30 november 2009 12:06 schreef Copycat het volgende:
[..]
Inderdaad. Positief frappant dat steeds meer FOK!kers de definitie van pedofilie kennen en dus niet te pas en te onpas met die term schermen.
Mwah, ik weet niet hoor. Toen ik nog op de middelbare school zat (was ook 18 toen) liep er ook een leraar rond van ong 26, daar hebben mijn vriendin en ik toch wel aardig over gekletst en gegiecheld hoor...quote:Op maandag 30 november 2009 12:42 schreef silliegirl het volgende:
Ik denk dat je het uit je hoofd moet zetten. Nog niet eens zo zeer om de gevolgen die het mogelijk voor jou heeft, maar omdat er een zeer grote kans is dat het meisje in kwestie er zelf niet blij mee zou zijn. Je zit nu in een docent-leerling relatie en zelfs al is zij van school, ze zal je nog wel als "docent" blijven zien. Als je dan aan een relatie begint, is de verhouding al scheef voor je uberhaupt goed en wel begonnen bent..
Straight on target.quote:Op zondag 29 november 2009 18:05 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Ik zou me bedenken dat zij 18 is, waarschijnlijk het studentenleven ingaat en het sowieso lastig gaat worden om een relatie te behouden met iemand in een hele andere levensfase. Komt als complicerende factor nog bij dat jullie eerst in een hele andere verhouding tot elkaar stonden en jij het misschien wel een beetje onder de pet wil houden.
Kortom, niet de perfecte basis.
quote:Op maandag 30 november 2009 19:03 schreef DeadStella het volgende:
Ik heb zoiets zelf meegemaakt, maar dan andersom. Ik heb mijn vriend leren kennen in de vijfde klas, toen hij op mijn middelbare school kwam werken. We kregen echter pas een aantal maanden nadat ik van school af was een relatie. Op school bouwde ik langzaam aan contact met hem op door af en toe in mailtjes te beginnen over muziek (we hebben dezelfde muzieksmaak). Uiteindelijk zijn we hier na mijn afstuderen mee verder gegaan. We zagen elkaar daarnaast regelmatig op een festival of toevallig in de stad. Uiteindelijk hebben we wat afgesproken en van het één kwam het ander.Nu zijn we al weer ruim 4 jaar bij elkaar.
Vlak voordat ik van school af ging wist hij dat ik hem leuk vond. Achteraf gezien had hij ook wel eerder door kunnen hebben dat ik hem leuk vond, zo duidelijk was het eigenlijk wel (dat vindt hij nu ook). maar volgens hem lette hij daar in die tijd niet op. En dat vind ik achteraf zeker wel fijn.
In het begin dachten we dat het op school nogal wat teweeg zou brengen, maar na al die tijd weten heel veel mensen het nog niet eens. Sommige leerlingen wisten het al vrij snel, maar die reageerden niet erg negatief (op wat geroddel na dan). Het leeftijdsverschil is trouwens 9 jaar.
Mijn advies is eigenlijk om nu zeker niets te doen. Als ze je echt leuk vindt dan merk je dat echt vanzelf wel. Aangezien jij eigenlijk niets zou moeten laten merken, kan ze wel bedenken dat het van haar kant zal moeten komen. Ga er iig niet naar vissen. Je creeert een ongemakkelijk sfeer voor haar en wellicht ook voor de rest van de leerlingen mocht het uitkomen. Als ze eenmaal haar diploma heeft en je hebt nog steeds het idee dat ze je misschien wel leuk vindt, dan heb je vast haar emailadres nog wel.
quote:Op donderdag 3 december 2009 11:50 schreef Seksgod het volgende:
Gewoon keer langsgaan bij dr huis met een paar rozen en een pakje magnums, leg je de situatie gewoon goed uit en dan bestijg je haar. Je kan ook nog je macht gebruiken om haar te dwingen natuurlijk.
Deze is wel ok, maar die vorige quote sloeg nergens op. Hij vindt haar gewoon leuk en heeft het idee dat ze hem ook wel leuk kan vinden.quote:Op maandag 30 november 2009 11:38 schreef Copycat het volgende:
A wise man has the power to reason away ...
Dat.quote:Op zondag 29 november 2009 19:20 schreef eleusis het volgende:
Wacht tot ze klaar is met school, en er is niks aan de hand
wat een kutkick ik had gehoopt dat TS zou vertellen dat hij het meisje in kwestie had aangeduwdquote:Op zaterdag 5 februari 2011 22:44 schreef xCharlott het volgende:
Het is waarschijnlijk nogal zinloos om op dit topic nog te gaan reageren, maar wil toch even mijn mening kwijt.
In drie kwart van de reacties wordt aangegeven dat het echt niet kan en ''achterlijk'' is... Mensen, leef je een beetje in. Liefde maakt blind en je gevoelens kun je niet sturen, daarbij is het niet strafbaar of zoiets dergelijks om diegene te benaderen na dat ze van school af is. Gewoon doen dus.
Natuurlijk heb je altijd mensen die negatieve reacties zullen geven en het niet zullen begrijpen, maar het belangrijkste is hoe jullie je erbij voelen. Wordt vooral niet emotioneel afhankelijk van de mening van anderen, die zijn gewoon niet ''open-minded'' genoeg
Maar goed, dit ging over het feit dat jij gevoelens hebt/had voor een leerling, die jij evt. wou benaderen ná dat ze van school af was en dus niet meer je leerling is? Dit zou de situatie alleen maar makkelijker moeten maken, toch?
Persoonlijk hoop ik echt dat je je hart hebt gevolgd.
Nou anders ik wel!!!!quote:Op zaterdag 5 februari 2011 22:47 schreef gers het volgende:
[..]
wat een kutkick ik had gehoopt dat TS zou vertellen dat hij het meisje in kwestie had aangeduwd
Je spreekt uit ervaring?quote:Op zaterdag 5 februari 2011 22:44 schreef xCharlott het volgende:
Het is waarschijnlijk nogal zinloos om op dit topic nog te gaan reageren, maar wil toch even mijn mening kwijt.
In drie kwart van de reacties wordt aangegeven dat het echt niet kan en ''achterlijk'' is... Mensen, leef je een beetje in. Liefde maakt blind en je gevoelens kun je niet sturen, daarbij is het niet strafbaar of zoiets dergelijks om diegene te benaderen na dat ze van school af is. Gewoon doen dus.
Natuurlijk heb je altijd mensen die negatieve reacties zullen geven en het niet zullen begrijpen, maar het belangrijkste is hoe jullie je erbij voelen. Wordt vooral niet emotioneel afhankelijk van de mening van anderen, die zijn gewoon niet ''open-minded'' genoeg
Maar goed, dit ging over het feit dat jij gevoelens hebt/had voor een leerling, die jij evt. wou benaderen ná dat ze van school af was en dus niet meer je leerling is? Dit zou de situatie alleen maar makkelijker moeten maken, toch?
Het is nog altijd wel een keuze wat je met je verliefdheid doet. Dat is oa een verschil tussen ons en dieren. Gelukkig kunnen we meer dan 1 keer verliefd worden.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 22:44 schreef xCharlott het volgende:
Als mededocent zeg ik: absoluut niet doen. Behalve dat ik denk dat de relatie toch geen lang leven beschoren zou zijn (ze gaat studeren ffs!), en de relatie op een verkeerde manier zou zijn ontstaan (leerling-leraar verhouding), zorgt het ook voor een boel gedonder op school. En terecht. Een leraar staat voor de klas om te doceren en op te voeden. Niet als potentieel relatiemateriaal.quote:Op zondag 29 november 2009 18:14 schreef Favorieten het volgende:
Ter informatie: zij is 18 doet vwo.
Dat er gedoe van komt lijkt mij bijna logisch. Maar het is de vraag in welke mate. Ik heb het idee dat dit in het begin behoorlijk wat zal zijn maar na verloop van tijd neemt dit wel weer af.
Ga je nog lang dat quasi-diepzinnige Engels opdreunen in deze topic?quote:Op maandag 30 november 2009 11:38 schreef Copycat het volgende:
A wise man has the power to reason away ...
Hier mee eens trouwens. Het is niet dat ik er een taboe van wil maken, maar een buitengewoon onverstandig besluit is het zeker.quote:Op zondag 6 februari 2011 02:20 schreef VonHinten het volgende:
[..]
Als mededocent zeg ik: absoluut niet doen. Behalve dat ik denk dat de relatie toch geen lang leven beschoren zou zijn (ze gaat studeren ffs!), en de relatie op een verkeerde manier zou zijn ontstaan (leerling-leraar verhouding), zorgt het ook voor een boel gedonder op school. En terecht. Een leraar staat voor de klas om te doceren en op te voeden. Niet als potentieel relatiemateriaal.
Kom op zeg, lekker laten gaan is net zo makkelijk als jij het jezelf maakt. Als je die 'verliefdheid' blijft voeren is het moeilijk, verbreek je radicaal de banden is het makkelijk. Niet net doen of zij de enige op de wereld is.quote:Op zondag 29 november 2009 17:57 schreef Favorieten het volgende:
[..]
Voor de reacties van collega's ben ik eigenlijk minder bang dan van leerlingen. Lekker laten gaan is makkelijker gezegd dan gedaan.
Michael McDonald is zo diepzinnig niet. Maar je bent inmiddels bij de tijd.quote:Op zondag 6 februari 2011 02:33 schreef Friek_ het volgende:
Ga je nog lang dat quasi-diepzinnige Engels opdreunen in deze topic?
Dus mensen die zo'n relatie afkeuren zijn niet open-minded genoeg?quote:Op zaterdag 5 februari 2011 22:44 schreef xCharlott het volgende:
Liever quasi-diepzinnig Engels dan een moderator die het heeft over "deze topic".quote:Op zondag 6 februari 2011 02:33 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Ga je nog lang dat quasi-diepzinnige Engels opdreunen in deze topic?
Zolang ze niet minderjarig is en de leeftijdsverschil niet al te groot is zou ik ook zeggen ga ervoor! (boeie dus)quote:Op zondag 29 november 2009 18:00 schreef denz09 het volgende:
Gewoon doen trek je niks aan van de haters je weet zelf
Lees eens door. En deze ook gaarne. Volgende keer niet meer zo slim doen, hè?quote:Op zondag 6 februari 2011 15:41 schreef macondo het volgende:
[..]
Liever quasi-diepzinnig Engels dan een moderator die het heeft over "deze topic".
niet iedereenquote:Op zondag 6 februari 2011 23:16 schreef VonHinten het volgende:
Ik vind het bijzonder dat iedereen hier zomaar over de verhouding docent <--> leerling heenstapt. Dat is geen gelijkwaardige relatie, zelfs niet als leerling 18 of 19 jaar ('volwassen') is.
Meh, ik bedoelde alle mensen die 'doen! wat houdt je tegen?!' roepenquote:
Nou ja, ik vind het al apart dat je op zo'n manier naar een leerling kijkt. Dat je wacht tot het geen leerling meer is doet daar niets aan afquote:Op maandag 7 februari 2011 17:58 schreef Deliah het volgende:
Als ze wachten totdat er geen sprake meer is van een leraar-leerling-situatie zie ik het probleem niet.
En daar heb je speciaal een profiel voor aangemaakt?quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 05:58 schreef Fietszadel95 het volgende:
Ik kan het niet beter formuleren dan "niet doen", de nadelen wegen zwaarder. Ik betwijfel of jullie relatie geheim zal worden gehouden en ik betwijfel of jullie relatie lang zal duren en/of het de druk aankan. 1 ding is zeker: je zal je functie als leraar niet correct meer kunnen uitoefenen.
Bovendien maakt het niet uit wanneer je een relatie begint met een leerling. Het wordt gezien als fout, ook al ben je technisch gezien niet meer haar leraar.
Ik snap dat je waarschijnlijk verliefd ben, maar denk alsjeblieft goed na voordat je de beslissing neemt. Als leerling zijnde kan ik je vertellen dat dit niet gewaardeerd wordt door leerlingen en ze anders naar je zullen kijken. Face it: we zijn nog niet zo ver in acceptatie. En áls je dit toch doet, dan zou je mentaal HEEL GOED voorbereid moeten zijn op wat je te wachten staat, en dat meisje ook.
Laat, don't care, hoop dat je er wat aan hebt.
laatste bezoek: 627 dagen, 21 uur geleden.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 10:24 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Kunnen we wel de vraag stellen hoe het afgelopen is
Favorieten heeft in geen enkel ander draadje gepost. Een kloontje dusquote:Op zaterdag 20 augustus 2011 10:50 schreef alors het volgende:
[..]
laatste bezoek: 627 dagen, 21 uur geleden.
...ik zou er niet te lang op blijven wachten...
..twee jaar geleden. Kutkick dit topic zeg.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 22:49 schreef Monco10 het volgende:
Ik denk dat TS alleen maar geil is was
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |