abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75308992
Als je zeker weet dat zij jou ook ziet zitten, geen probleem. Als je niet zeker van je zaak bent en verhalen (die dán zeker in een negatieve zin worden verspreid) zou ik afstand bewaren.

Op mijn eigen oude middelbare school is een docent ook (na het eindexamen) gaan daten met een leerlinge.
Diezelfde leerlinge is inmiddels conrector op dezelfde school waar deze docent ook nog steeds werkt.

Het kán.. maar wees zeker van je zaak
Ja doei.
pi_92389862
Het is waarschijnlijk nogal zinloos om op dit topic nog te gaan reageren, maar wil toch even mijn mening kwijt.

In drie kwart van de reacties wordt aangegeven dat het echt niet kan en ''achterlijk'' is... Mensen, leef je een beetje in. Liefde maakt blind en je gevoelens kun je niet sturen, daarbij is het niet strafbaar of zoiets dergelijks om diegene te benaderen na dat ze van school af is. Gewoon doen dus.
Natuurlijk heb je altijd mensen die negatieve reacties zullen geven en het niet zullen begrijpen, maar het belangrijkste is hoe jullie je erbij voelen. Wordt vooral niet emotioneel afhankelijk van de mening van anderen, die zijn gewoon niet ''open-minded'' genoeg ;)

Maar goed, dit ging over het feit dat jij gevoelens hebt/had voor een leerling, die jij evt. wou benaderen ná dat ze van school af was en dus niet meer je leerling is? Dit zou de situatie alleen maar makkelijker moeten maken, toch?

Persoonlijk hoop ik echt dat je je hart hebt gevolgd.
pi_92389994
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 22:44 schreef xCharlott het volgende:
Het is waarschijnlijk nogal zinloos om op dit topic nog te gaan reageren, maar wil toch even mijn mening kwijt.

In drie kwart van de reacties wordt aangegeven dat het echt niet kan en ''achterlijk'' is... Mensen, leef je een beetje in. Liefde maakt blind en je gevoelens kun je niet sturen, daarbij is het niet strafbaar of zoiets dergelijks om diegene te benaderen na dat ze van school af is. Gewoon doen dus.
Natuurlijk heb je altijd mensen die negatieve reacties zullen geven en het niet zullen begrijpen, maar het belangrijkste is hoe jullie je erbij voelen. Wordt vooral niet emotioneel afhankelijk van de mening van anderen, die zijn gewoon niet ''open-minded'' genoeg ;)

Maar goed, dit ging over het feit dat jij gevoelens hebt/had voor een leerling, die jij evt. wou benaderen ná dat ze van school af was en dus niet meer je leerling is? Dit zou de situatie alleen maar makkelijker moeten maken, toch?

wat een kutkick ik had gehoopt dat TS zou vertellen dat hij het meisje in kwestie had aangeduwd
[b]Op <ahref="http://forum.fok.nl/topic/1286014/2/50#68576888" target="_blank" >vrijdag 1 mei 2009 23:32</a> schreef swarmahoer het volgende:[/b]
neem een voorbeeld aan de kwaliteitsposts van gers :P
pi_92390988
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 22:47 schreef gers het volgende:

[..]

wat een kutkick ik had gehoopt dat TS zou vertellen dat hij het meisje in kwestie had aangeduwd
Nou anders ik wel!!!! ~:)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_92393199
quote:

Je spreekt uit ervaring?

Anders kan ik de topickick niet verklaren. Gezocht met google?
pi_92394464
Mijn mentor uit 5- en 6vwo was getrouwd met een oud leerling die hij in de klas had gehad. Toen ik stage liep op een middelbare school hoorde ik in de lerarenkamer ook een keer dat een leraar iets met oud leerling had, hier werd echter niet bijzonder veel aandacht aan besteed en het was ook niet algemeen bekend.
Ikzelf vind het overigens wel een vreemd idee, je bekijkt je leerlingen toch met heel andere ogen dan mensen in je sociale omgeving.
pi_92395604
Ik zou het niet doen. Mocht het kapot lopen of wat dan ook en er komen rare verhalen in de wereld dan heb jij een heel groot probleem met je baan in het onderwijs.
I solemnly swear i'm up to no good
  zondag 6 februari 2011 @ 01:04:35 #109
229810 hexje
Surfboard, surfboard
pi_92396437
quote:

Het is nog altijd wel een keuze wat je met je verliefdheid doet. Dat is oa een verschil tussen ons en dieren. Gelukkig kunnen we meer dan 1 keer verliefd worden.
pi_92398756
quote:
1s.gif Op zondag 29 november 2009 18:14 schreef Favorieten het volgende:
Ter informatie: zij is 18 doet vwo.
Dat er gedoe van komt lijkt mij bijna logisch. Maar het is de vraag in welke mate. Ik heb het idee dat dit in het begin behoorlijk wat zal zijn maar na verloop van tijd neemt dit wel weer af.
Als mededocent zeg ik: absoluut niet doen. Behalve dat ik denk dat de relatie toch geen lang leven beschoren zou zijn (ze gaat studeren ffs!), en de relatie op een verkeerde manier zou zijn ontstaan (leerling-leraar verhouding), zorgt het ook voor een boel gedonder op school. En terecht. Een leraar staat voor de klas om te doceren en op te voeden. Niet als potentieel relatiemateriaal.
pi_92399185
quote:
7s.gif Op maandag 30 november 2009 11:38 schreef Copycat het volgende:
A wise man has the power to reason away ...
Ga je nog lang dat quasi-diepzinnige Engels opdreunen in deze topic?
pi_92399230
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 02:20 schreef VonHinten het volgende:

[..]

Als mededocent zeg ik: absoluut niet doen. Behalve dat ik denk dat de relatie toch geen lang leven beschoren zou zijn (ze gaat studeren ffs!), en de relatie op een verkeerde manier zou zijn ontstaan (leerling-leraar verhouding), zorgt het ook voor een boel gedonder op school. En terecht. Een leraar staat voor de klas om te doceren en op te voeden. Niet als potentieel relatiemateriaal.
Hier mee eens trouwens. Het is niet dat ik er een taboe van wil maken, maar een buitengewoon onverstandig besluit is het zeker.
pi_92399288
TS geeft les op een basisschool :')
pi_92399294
Oh verrek, deze topic is al teringoud. :D
pi_92399312
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 02:37 schreef Friek_ het volgende:
Oh verrek, deze topic is al teringoud. :D
Ooh godnondeju ja.

Zal TS z'n grote liefde al hebben geraakt?
pi_92399755
Ik zat van alle meisjes die ik ken na te gaan welke nu in 6VWO zitten voordat ik er achter kwam dat dit topic een fossiel is.
Kwam TS maar terug, dat zou van dit topic een wonderschoon exemplaar maken.
  zondag 6 februari 2011 @ 13:59:00 #117
222384 Bonzai.
recht in de zee in een ton
pi_92409153
Ik had ook zo'n leerkracht, werd overal gespot met minderjarige chicks. Hij kon gemakkelijk hun grootvader zijn. In het begin was er een beetje taboe rond, maar na een eindje keek niemand er nog van op.

Ik denk niet dat jij je zorgen hoeft te maken ;)
Ik zie rond in de wereld,
waarin de stenen rusten,
de planten levend groeien,
de dieren voelend leven ...
  zondag 6 februari 2011 @ 14:32:56 #118
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_92410577
quote:
1s.gif Op zondag 29 november 2009 17:57 schreef Favorieten het volgende:

[..]

Voor de reacties van collega's ben ik eigenlijk minder bang dan van leerlingen. Lekker laten gaan is makkelijker gezegd dan gedaan.
Kom op zeg, lekker laten gaan is net zo makkelijk als jij het jezelf maakt. Als je die 'verliefdheid' blijft voeren is het moeilijk, verbreek je radicaal de banden is het makkelijk. Niet net doen of zij de enige op de wereld is.
Prrrrr
  zondag 6 februari 2011 @ 14:37:56 #119
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_92410809
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 02:33 schreef Friek_ het volgende:

Michael McDonald is zo diepzinnig niet. Maar je bent inmiddels bij de tijd.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  zondag 6 februari 2011 @ 14:46:49 #120
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_92411194
quote:

Dus mensen die zo'n relatie afkeuren zijn niet open-minded genoeg? :'). Ik vind een relatie tussen een leraar en een leerling echt not done: verschil in machtspositie, leeftijdsverschil etc etc. Ik weet wel dat het verschil soms erg klein kan zijn, maar desondanks: not done.

Als je een relatie wilt beginnen, wacht dan iig tot de leerling van school af is en laat tot die tijd niks merken, ook niet als die leerling aangeeft jou te zien zitten.
Niet meer actief op Fok!
  zondag 6 februari 2011 @ 15:41:41 #121
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_92413213
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 02:33 schreef Friek_ het volgende:

[..]

Liever quasi-diepzinnig Engels dan een moderator die het heeft over "deze topic".
Overal verstand van.
pi_92413539
quote:
1s.gif Op zondag 29 november 2009 18:00 schreef denz09 het volgende:
Gewoon doen trek je niks aan van de haters je weet zelf
Zolang ze niet minderjarig is en de leeftijdsverschil niet al te groot is zou ik ook zeggen ga ervoor! (boeie dus) ^O^
  zondag 6 februari 2011 @ 15:59:05 #123
251529 drijfhout
harder dan hard genoeg
pi_92414003
Gelukkig ben ik niet de enige die lezerwijs pas laat ontdekte hoe laat het was. :P

Kutkick! }:|
Ik pak mijn brommer en ik ga.
  zondag 6 februari 2011 @ 16:01:49 #124
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_92414130
Ik heb zo het idee dat TS' warme gevoelens niet werden beantwoord door het object van zijn affectie. Ondanks dat haar blikken hem anders deden geloven.
Want ... What seems to be is always better than nothing, and nothing at all.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_92417476
quote:
Op zondag 6 februari 2011 15:41 schreef macondo het volgende:

[..]

Liever quasi-diepzinnig Engels dan een moderator die het heeft over "deze topic".
Lees eens door. En deze ook gaarne. Volgende keer niet meer zo slim doen, hè?

[ Bericht 17% gewijzigd door #ANONIEM op 06-02-2011 17:31:46 ]
pi_92438532
Ik vind het bijzonder dat iedereen hier zomaar over de verhouding docent <--> leerling heenstapt. Dat is geen gelijkwaardige relatie, zelfs niet als leerling 18 of 19 jaar ('volwassen') is.
  zondag 6 februari 2011 @ 23:25:24 #127
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_92438986
quote:
Op zondag 6 februari 2011 23:16 schreef VonHinten het volgende:
Ik vind het bijzonder dat iedereen hier zomaar over de verhouding docent <--> leerling heenstapt. Dat is geen gelijkwaardige relatie, zelfs niet als leerling 18 of 19 jaar ('volwassen') is.
niet iedereen ;)
Niet meer actief op Fok!
pi_92439640
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 23:25 schreef Viking84 het volgende:

[..]

niet iedereen ;)
Meh, ik bedoelde alle mensen die 'doen! wat houdt je tegen?!' roepen :)

Ben ook benieuwd wat ze er van zouden vinden als hun (toekomstige) dochter op haar zeventiende vertelt dat zij en haar docent wat voor elkaar voelen.
pi_92467807
Als ze wachten totdat er geen sprake meer is van een leraar-leerling-situatie zie ik het probleem niet.
  maandag 7 februari 2011 @ 18:55:57 #130
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_92469701
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 17:58 schreef Deliah het volgende:
Als ze wachten totdat er geen sprake meer is van een leraar-leerling-situatie zie ik het probleem niet.
Nou ja, ik vind het al apart dat je op zo'n manier naar een leerling kijkt. Dat je wacht tot het geen leerling meer is doet daar niets aan af :).
Niet meer actief op Fok!
  maandag 7 februari 2011 @ 20:09:33 #131
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_92473366
En TS ?
pi_100964943
Ik kan het niet beter formuleren dan "niet doen", de nadelen wegen zwaarder. Ik betwijfel of jullie relatie geheim zal worden gehouden en ik betwijfel of jullie relatie lang zal duren en/of het de druk aankan. 1 ding is zeker: je zal je functie als leraar niet correct meer kunnen uitoefenen.

Bovendien maakt het niet uit wanneer je een relatie begint met een leerling. Het wordt gezien als fout, ook al ben je technisch gezien niet meer haar leraar.

Ik snap dat je waarschijnlijk verliefd ben, maar denk alsjeblieft goed na voordat je de beslissing neemt. Als leerling zijnde kan ik je vertellen dat dit niet gewaardeerd wordt door leerlingen en ze anders naar je zullen kijken. Face it: we zijn nog niet zo ver in acceptatie. En áls je dit toch doet, dan zou je mentaal HEEL GOED voorbereid moeten zijn op wat je te wachten staat, en dat meisje ook.

Laat, don't care, hoop dat je er wat aan hebt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Fietszadel95 op 20-08-2011 06:00:11 (grammatica) ]
pi_100964949
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 05:58 schreef Fietszadel95 het volgende:
Ik kan het niet beter formuleren dan "niet doen", de nadelen wegen zwaarder. Ik betwijfel of jullie relatie geheim zal worden gehouden en ik betwijfel of jullie relatie lang zal duren en/of het de druk aankan. 1 ding is zeker: je zal je functie als leraar niet correct meer kunnen uitoefenen.

Bovendien maakt het niet uit wanneer je een relatie begint met een leerling. Het wordt gezien als fout, ook al ben je technisch gezien niet meer haar leraar.

Ik snap dat je waarschijnlijk verliefd ben, maar denk alsjeblieft goed na voordat je de beslissing neemt. Als leerling zijnde kan ik je vertellen dat dit niet gewaardeerd wordt door leerlingen en ze anders naar je zullen kijken. Face it: we zijn nog niet zo ver in acceptatie. En áls je dit toch doet, dan zou je mentaal HEEL GOED voorbereid moeten zijn op wat je te wachten staat, en dat meisje ook.

Laat, don't care, hoop dat je er wat aan hebt.
En daar heb je speciaal een profiel voor aangemaakt?
Sterkheidsbaas van alles.
  zaterdag 20 augustus 2011 @ 07:06:30 #134
349996 Nonverbaal
never eat yellow snow
pi_100964991
Boeiend wat andere vinden en als jij straks haar leraar niet meer bent lekker pakken wat je pakken kan......als jullie elkaar echt leuk vinden....what's stopping you...:)
pi_100966175
wat een kutkick :')
know'm sayin?
word? word.
pi_100966211
quote:
13s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 10:21 schreef alors het volgende:
wat een kutkick :')
Kunnen we wel de vraag stellen hoe het afgelopen is :P
pi_100966601
quote:
3s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 10:24 schreef MisterSqueaky het volgende:

[..]

Kunnen we wel de vraag stellen hoe het afgelopen is :P
laatste bezoek: 627 dagen, 21 uur geleden.

...ik zou er niet te lang op blijven wachten...
know'm sayin?
word? word.
pi_100966796
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 10:50 schreef alors het volgende:

[..]

laatste bezoek: 627 dagen, 21 uur geleden.

...ik zou er niet te lang op blijven wachten...
Favorieten heeft in geen enkel ander draadje gepost. Een kloontje dus ;)
  zaterdag 20 augustus 2011 @ 15:21:50 #139
298150 YouCanLeaveYourHeadOn
Als je dit leest ben je dom.
pi_100973046
18 en 26 kan wel.
16 en 24 niet.
En god zag dat YouCanLeaveYourHeadOn gelijk had.
  zaterdag 20 augustus 2011 @ 18:08:55 #140
353713 Lumberbob
Rolt soepel,brandt gelijkmatig
pi_100976731
och die knaap van the Green Mile met zn 58 jaar met een meisje van 16 kan blijkbaar ook. het is taboe (en ok, in zo'n geval ontzettend fout eigenlijk, hoewel dat soort dingen in andere culturen gewoon voorkomen), maar het kan wel. Of je het moet willen, is een ander verhaal.... Als voor dit geval, niet doen tenzij je zelf het meisje niet in je klas had zitten.
pi_100979215
Ik denk dat je een beetje een kerel moet worden.

Want als je serieus zo ver wil gaan voor een meisje dat je LEUK vindt zonder haar echt te kennen... Dan mis je echt iets in je leven.

Dus ik zou me voorlopig maar eens richten op het opdoen van de nodige ervaring, zodat je in de toekomst weet waar je uberhaupt voor kiest.
pi_100984522
Ik denk dat TS alleen maar geil is
  zondag 21 augustus 2011 @ 11:46:33 #143
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_100995925
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 22:49 schreef Monco10 het volgende:
Ik denk dat TS alleen maar geil is was
..twee jaar geleden. Kutkick dit topic zeg.
Overal verstand van.
pi_101002204
TS heeft al toekomstige nieuwe leerlingen voor zn school gefabriceerd met zn leerlinge O+
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')