SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Luchtbel op 28-11-2009 22:07:13 ]
NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEquote:
En waar zal hij eindigenquote:Op zaterdag 28 november 2009 22:39 schreef Estrys het volgende:
Waar is eigenlijk de OUD logeerbeer?
Ik denk dat ie aan het eind van de OUD-tournee een Berend Botje heeft gedaan.quote:
quote:Op zaterdag 28 november 2009 22:50 schreef Estrys het volgende:
Blij en vol dankbaarheid dat hij uit ons midden is weggerukt:
De OUD Logeerbeer
OUD Logeerbeer hield van rozen.
quote:Op zaterdag 28 november 2009 23:22 schreef livelink het volgende:
Voor de relativerende noot; het duurde even voordat ik me realiseerde dat je alleen maar hoeft op te schrijven wat jij en je kinderen allemaal gedaan hebben vanuit de optiek van een beer![]()
Sinds ik dat door heb gaat het beter. Dat de beer in kwestie dan feitelijk geen rol heeft gespeeld in alle gebeurtenissen doet dan niet meer ter zake. Job wilde bijvoorbeeld ook nooit foto's van hem en beer in het schriftje. Maar nu schrijf ik gewoon dat Job een superhoge toren heeft gebouwd en voeg daarbij een foto van trotse Job met toren toe en dat mag dan wel. Toch wel triest dat Job de essentie van de logeerbeer eerder te pakken had dan ik.
quote:Op zondag 29 november 2009 01:26 schreef poemojn het volgende:
ehm.. dat is deze Flip dus?
*slik* & *klik*
[ link | afbeelding ]
Flip heeft wel degelijk een doel. Het allerbelangrijkste is dat heel erg veel kinderen het echt helemaal súper vinden als Flip bij hen komt logeren. Bij ons is het zo dat op maandagochtend Flip een nieuwe verzorger krijgt (het 'zonnetje'). Nou, je moet het betreffende kind dan eens zien glunderen! Het is dus de bedoeling dat het kind die week voor Flip zorgt. Het kind draagt die week de verantwoordelijkheid voor Flip. Jas aan als we naar buiten gaan, mee spelen, een extra stoel bij de tafel als we fruit eten etc. Sowieso is het voor een aantal al een hele kunst om hem niet kwijt te raken! En in het weekend mag Flip dus logeren. Op maandagochtend is het verhaal in de map een hulpje om vrijer te kunnen vertellen in de kring. Voor sommigen geen probleem, maar voor anderen wel degelijk. En Flip kan hen daarbij over een drempeltje helpen.quote:Op zondag 29 november 2009 08:08 schreef Asyniur het volgende:
Mij lijkt het ook vreselijk zo'n ding. Wat moet je er mee? Waar is het eigenlijk goed voor?
Ik kon me ook haast niet voorstellen dat er geen doel/functie achterzat.quote:Op zondag 29 november 2009 14:30 schreef Moonah het volgende:Wat een rotmens ben je idd LB.
![]()
[..]
Flip heeft wel degelijk een doel. Het allerbelangrijkste is dat heel erg veel kinderen het echt helemaal súper vinden als Flip bij hen komt logeren. Bij ons is het zo dat op maandagochtend Flip een nieuwe verzorger krijgt (het 'zonnetje'). Nou, je moet het betreffende kind dan eens zien glunderen! Het is dus de bedoeling dat het kind die week voor Flip zorgt. Het kind draagt die week de verantwoordelijkheid voor Flip. Jas aan als we naar buiten gaan, mee spelen, een extra stoel bij de tafel als we fruit eten etc. Sowieso is het voor een aantal al een hele kunst om hem niet kwijt te raken! En in het weekend mag Flip dus logeren. Op maandagochtend is het verhaal in de map een hulpje om vrijer te kunnen vertellen in de kring. Voor sommigen geen probleem, maar voor anderen wel degelijk. En Flip kan hen daarbij over een drempeltje helpen.
Ik vind het overigens een beetje vreemd zo veel moeders zo 'stoerderig' (sorry, weet écht geen ander woord) reageren op Flip.
![]()
![]()
Sorry hoor, maar hoezo word je ermee in de maag gesplitst?quote:Op zondag 29 november 2009 15:35 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Ik kon me ook haast niet voorstellen dat er geen doel/functie achterzat.
Maar ik vind het zo, ja ik weet niet, als ouder wordt je er mooi maar weer mee in je maag gesplitst![]()
Het gaat in dit geval over kleuters. Vier-, vijf-, zesjarigen dus. Verantwoordelijkheden moeten worden aangeleerd en opgebouwd. Het is toch wel erg handig als kinderen leren zich (enigszins...) verantwoordelijk te voelen voor hun spullen. Broodtrommel, gymschoenen, jas, ik noem maar wat. En in groep 3 potlood, gum, schriften...quote:Ik vind ook helemaal niet dat een peuter van 3 de 'verantwoordelijkheid' van iets op zich moet/hoeft te nemen.
Vind ik erg makkelijk gezegd. Het ene moment worden opvoedingsverantwoordelijkheden op het onderwijsbordje geschoven, en nu wordt er wat medewerking van ouders gevraagd en dan 'leer ik het ze zelf wel'.quote:
Als ik mijn kind dat bij wil brengen, dan geef ik hem zelf wel iets.
Zul je in de opvoeding wel vaker tegenkomen. En de ene keer ga je erin mee en de andere keer niet.quote:Maar nu kom je er als ouder (bijna) niet aan onderuit om de beer te weigeren ivm peer-pressure.
Nee, ze zullen er niet allemaal blij mee zijn. maar het overgrote deel van de kinderen die ik in de groep heb (gehad) vinden het werkelijk helemaal geweldig.quote:Overigens zijn dus helemaal niet alle kinderen er blij mee.
Kijk maar naar Jolie, maar ook naar Kai en mijn oudste neefje vond er ook niks aan...
Als een ouder met zijn kind bij me komen en zeggen dat ze de beer niet mee naar huis willen, prima. Vrijwilligers genoeg! Gheghe, ik had voor de zomervakantie zélfs een moeder (!!) die vroeg of Flip al een logeeradresje had in de zomervakantie.quote:Op zondag 29 november 2009 16:00 schreef m@x het volgende:
Kai vond er echt geen flikker aan, die had helemaal niks met die beer maar weigeren was geen optie. Dat vind ik wel een beetje vreemd.
Maar M@x, maken ouders tegenwoordig niet zo'n beetje overal een wedstrijdje van? Tractaties (kijk alleen maar hier in het tractatietopic...), kleding, whatever. Mijn lief was van de week op de psz, Pietenavond. Er was gevraagd wat knutselmateriaal mee te brengen en alle ouders maakten een Pietenmuts voor hun kind. Mijn lief zei dat sommigen zelfs speciaal inkopen bij de Pippoos oid hadden gedaan.quote:En van gewoon meedraaien was niet echt sprake. Tenminste, als je de verhalen in het boekje moest geloven. Of een gewone ouder moet ieder weekend allemaal bijzondere uitstapjes maken ofzo. Het leek wel bijna een wedstrijd.
Ik heb daar zijdelings wat over gelezen Lily. Het is te hopen dat school zich op een positieve manier bezig houdt met D om hem dat soort zaken te helpen aanleren.quote:Op zondag 29 november 2009 16:14 schreef lily het volgende:
Het ligt ook gewoon helemaal aan het kind, vind ik, Moonah.
Mijn oudste zou zich met zo'n beer echt geen raad weten (ook niet in het verleden). Daar kan hij echt niks mee.
En wat je zegt; het is toch wel erg handig als kinderen leren zich (enigszins...) verantwoordelijk te voelen voor hun spullen. Broodtrommel, gymschoenen, jas, ik noem maar wat. En in groep 3 potlood, gum, schriften...
Jazeker is dat handig maar zulke gewone dingen zijn voor hem al een enorm gedoe (wij werken thuis al met pictogrammen om hem zaken niet te laten vergeten).
Maar goed; ik besef naturlijk dat hij een uitzondering is wat dat betreft.
En dáár zit hem de crux denk ik.quote:Mijn jongste zoon zou zo'n beer wel geweldig vinden ( maar bij "ons" op school hebben ze geen logeerbeer verder).
Ik als moeder ben trouwens totaal niet "wedstrijd"gevoelig dus ik doe gewoon mijn ding en heb lak aan wat anderen doen. Scheelt een hoop gestress.
Ik vind al die wedstrijdjes ook stom. Of het nou om een tractatie, kleding, een pietenmuts of flip de beer gaat. Als een kind die beer leuk vindt, prima, maar die van mij vindt dat niet. Het gaat er mij er niet om of de ouder het beest wel of niet mee naar huis wil hebben. Als Kai het graag had gehad had ik de vlooienbaal graag mee op sleeptouw genomen, maar hij vond het dus niks. En je kan ook weer niet in het boekje zetten dat de beer het hele weekend in de hoek heeft gelegen want hoe wil je dat tijdens een kringgesprek gaan bespreken?quote:Op zondag 29 november 2009 16:13 schreef Moonah het volgende:
[..]
Als een ouder met zijn kind bij me komen en zeggen dat ze de beer niet mee naar huis willen, prima. Vrijwilligers genoeg! Gheghe, ik had voor de zomervakantie zélfs een moeder (!!) die vroeg of Flip al een logeeradresje had in de zomervakantie.
[..]
Maar M@x, maken ouders tegenwoordig niet zo'n beetje overal een wedstrijdje van? Tractaties (kijk alleen maar hier in het tractatietopic...), kleding, whatever. Mijn lief was van de week op de psz, Pietenavond. Er was gevraagd wat knutselmateriaal mee te brengen en alle ouders maakten een Pietenmuts voor hun kind. Mijn lief zei dat sommigen zelfs speciaal inkopen bij de Pippoos oid hadden gedaan.
Dus tja, wedstrijdje met Flip.... Ik vind dat stom. En ik heb adhv al die verhalen die ik lees ook niet het idee dat dat bij iedereen zo is. Ik lees genoeg over een bezoekje aan oma, een logeerpartijtje, een verjaardag van tante Nel, samen boodschappen doen, mee naar dansles (waar Flip idd aan de kant moet zitten...), mee naar zwemles etc. De uitwerking van de verslagjes is dan soms weer wél wat groots aangepakt met allerlei printerskills.
Juffen weten daar altijd een draai aan te geven.quote:Op zondag 29 november 2009 16:20 schreef m@x het volgende:
En je kan ook weer niet in het boekje zetten dat de beer het hele weekend in de hoek heeft gelegen want hoe wil je dat tijdens een kringgesprek gaan bespreken?
quote:Op zondag 29 november 2009 15:35 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Maar nu kom je er als ouder (bijna) niet aan onderuit om de beer te weigeren ivm beer-pressure.
Helemaal nietquote:Op zondag 29 november 2009 16:24 schreef Moonah het volgende:
Valt het op dat ik Flip een warm hart toedraag?![]()
Mijn neefje is pas 3 en die heeft hem dus al mee (peuterspeelzaal van een brede school). Daar komt nog een heel koffer met mee en inderdaad een schriftje.quote:Op zondag 29 november 2009 15:47 schreef Moonah het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar hoezo word je ermee in de maag gesplitst?![]()
Die beer draait het gewone weekend mee, en je wordt als ouder gevraagd om een klein verslagje te schrijven. Hooguit 10 minuutjes werk. That's it!
[..]
Het gaat in dit geval over kleuters. Vier-, vijf-, zesjarigen dus. Verantwoordelijkheden moeten worden aangeleerd en opgebouwd. Het is toch wel erg handig als kinderen leren zich (enigszins...) verantwoordelijk te voelen voor hun spullen. Broodtrommel, gymschoenen, jas, ik noem maar wat. En in groep 3 potlood, gum, schriften...
[..]
Vind ik erg makkelijk gezegd. Het ene moment worden opvoedingsverantwoordelijkheden op het onderwijsbordje geschoven, en nu wordt er wat medewerking van ouders gevraagd en dan 'leer ik het ze zelf wel'.
[..]
Zul je in de opvoeding wel vaker tegenkomen. En de ene keer ga je erin mee en de andere keer niet.
[..]
Nee, ze zullen er niet allemaal blij mee zijn. maar het overgrote deel van de kinderen die ik in de groep heb (gehad) vinden het werkelijk helemaal geweldig.
Grappig, want daar ben ik dus óók allergisch voor.quote:Op zondag 29 november 2009 17:22 schreef Asyniur het volgende:
Ik vind dat kinderen al veel te vroeg van alles moeten en dan ons van boven af al veel te veel wordt opgelegd c.q. betutteld.
Maar dat is mijn mening.
Aaah, da's lief van je.quote:Maar ik vind het prima hoor, dat jij de logeerbeer een warm hart toedraagt hoor
Ik heb liever zo'n bevlogen juf mét logeerbeer dan een juf die werkt omdat het geld oplevert zonder![]()
en nu moet ik even heel snel gaan kijken bij mijn eten...![]()
Nóg een leerdoel, omgaan met aandacht.quote:Op zondag 29 november 2009 16:37 schreef leonieke het volgende:
Mijn neefje vindt het alleszins heel fijn om in het middelpunt van de belangstelling te staan,
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 29 november 2009 20:15 schreef Luchtbel het volgende:
Hoe nobel Groofsken.
En Moonah, echt ik snap het allemaal best wel hoor. Maar soms moet ik gewoon even heel hard schoppen tegen al dat gedoe. In dit geval Flip de Beer maar het had ook die stomme opgeklopte Sinterklaasfilm die we keken kunnen zijn. Daarnaast heb ik een hekel aan School TV en vind ik die beer gewoon echt heel vies. Ik weet wel dat kleutsers sowieso vies zijn en vies doen met elkaar maar die beer.....brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr......ik ben blij dat ik het echte verhaal achter de beer waarschijnlijk niet terug kan vinden in het schriftje
Hier overigens geen wedstrijdgebeuren of weet ik veel wat. Gewoon wat er gedaan is en dat is soms dus al om flauw genoeg van te worden als je het leest. Tenminste voor mij dan. En Amaranta ik doe het verhaal er niet tussen want de juf van Jolie is tamelijk oud, ik wil het arme mens mijn gedoe niet aandoen hoor. Dus we hebben gewoon opgeschreven hoe het weekend was.
Voor de mensen die zich zorgen maken. Flip mag nog een dagje langer blijven bij ons want hij moet morgen toch echt noig een keer in de wasmachine. Jolie werd namelijk vannacht ziek, daardoor heeft Flip wel een flinke portie TLC gekregen vandaag.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ehm...... wat bedoel je daarmee? Dat dat niet te realiseren valt? Wat ik van jou heb gezien was toch ook echt samen met Jolie gemaakt?
quote:Op zondag 29 november 2009 20:31 schreef Luchtbel het volgende:
Niks anders dan dat er staat. Dat ik zo'n gedachte heel nobel vind.
En ik maak soms dingen samen en soms ook niet. En soms trakteert ze op iets kant-en-klaars en soms ook niet. Soms pak ik flink uit en soms ook niet. En ik stoor me aan die discussies over wedstrijdjesgedoe die daaruit voortkomen. Dat vind ik dan weer stom.
Okéquote:Op zondag 29 november 2009 20:31 schreef Luchtbel het volgende:
Niks anders dan dat er staat. Dat ik zo'n gedachte heel nobel vind.
En ik maak soms dingen samen en soms ook niet. En soms trakteert ze op iets kant-en-klaars en soms ook niet. Soms pak ik flink uit en soms ook niet. En ik stoor me aan die discussies over wedstrijdjesgedoe die daaruit voortkomen. Dat vind ik dan weer stom.
ik denk dat het de ervaring ermee is moonah. Liam vond het helemaal niks, het intereseerde hem echt geen donder. en dan schiet het toch volkomen zijn doel voorbij zo'n ding?quote:Op zondag 29 november 2009 14:30 schreef Moonah het volgende:
Ik vind het overigens een beetje vreemd zo veel moeders zo 'stoerderig' (sorry, weet écht geen ander woord) reageren op Flip.
![]()
![]()
Niet?quote:Op zondag 29 november 2009 20:46 schreef Belana het volgende:
ik heb er helemaal geen behoefte aan om plaatsvervangend met die beer rond te gaan lopen en er steeds op te letten dat ie wel mee gaat.
Nou, wat jammerquote:Op zondag 29 november 2009 20:15 schreef Luchtbel het volgende:
ik doe het verhaal er niet tussen want de juf van Jolie is tamelijk oud, ik wil het arme mens mijn gedoe niet aandoen hoor. Dus we hebben gewoon opgeschreven hoe het weekend was.
Eensch... Zoveel werk zit er niet aan.quote:Op zondag 29 november 2009 15:47 schreef Moonah het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar hoezo word je ermee in de maag gesplitst?![]()
Die beer draait het gewone weekend mee, en je wordt als ouder gevraagd om een klein verslagje te schrijven. Hooguit 10 minuutjes werk. That's it!
[..]
Het gaat in dit geval over kleuters. Vier-, vijf-, zesjarigen dus. Verantwoordelijkheden moeten worden aangeleerd en opgebouwd. Het is toch wel erg handig als kinderen leren zich (enigszins...) verantwoordelijk te voelen voor hun spullen. Broodtrommel, gymschoenen, jas, ik noem maar wat. En in groep 3 potlood, gum, schriften...
[..]
Vind ik erg makkelijk gezegd. Het ene moment worden opvoedingsverantwoordelijkheden op het onderwijsbordje geschoven, en nu wordt er wat medewerking van ouders gevraagd en dan 'leer ik het ze zelf wel'.
[..]
Zul je in de opvoeding wel vaker tegenkomen. En de ene keer ga je erin mee en de andere keer niet.
[..]
Nee, ze zullen er niet allemaal blij mee zijn. maar het overgrote deel van de kinderen die ik in de groep heb (gehad) vinden het werkelijk helemaal geweldig.
Oh pardon zeg.. het heilige huisje rondom de goedheiligman.... tut tut tut...quote:Op maandag 30 november 2009 08:55 schreef livelink het volgende:
Wat een heisa om een beer zeg, en dan de vergelijking met Sinterklaas ook nog![]()
Waarom moet ik alles uit de kast trekken om mijn kind enthousiast te maken. Hierdoor haken ouders zoals ik dus massaal af. Als het kind de beer niet leuk vind dan heb jij als ouder het dus weer fout gedaan.
Dat vrijwillige systeem is veel beter. Als Job dan zelf kiest om de beer mee te nemen, dan kan ik hem inderdaad aanspreken op zijn verantwoordelijkheid. "Jij hebt er voor gekozen om Ko mee naar huis te nemen, dan moet je er nu ook voor zorgen".
quote:Op maandag 30 november 2009 09:48 schreef debuurvrouw het volgende:
Of had ik m moeten laten liggen? En dat juf dat dan zou bespreken?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 22:13 schreef Cooki het volgende:
ff gespeurd op de backupschijf: t beest heette hier Stekeltje!![]()
Ik had n keer een tekst getyptmet fotos erbij geshopt
![]()
lezen voor eigen risico
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Arm Stekeltje, nix spectaculairs meegemaakt
quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 22:52 schreef Cooki het volgende:
nog ff een foto van stekeltje en het haarbandje![]()
en in dat koffertje/mandje stoppen de kinderen dan allerlei dingen voor stekeltje:
tekeningen, een kametc etc
![]()
[ afbeelding ]quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 23:01 schreef Cooki het volgende:
oja washandje ja, dat zat er ook in, als een soort slaapzakje geloof ik![]()
karin: ik mis n kam voor flip! doe daar ns wat aan![]()
omg ... t erge is dat oudste het hier dus nog doet he, met dat hondje dat ik laatst postte...
heul schattig, gelukkig heeft ie nog niet bedacht dat ie er ook n dagboek bij kan maken![]()
straks mag zn hondje nog bij me logeren ook
quote:zo'n schrift is wel uitdetijd toch... waar blijft de usb-stick of webpage?![]()
Uh huh..quote:Op donderdag 3 november 2011 10:27 schreef Cooki het volgende:
Noli, geweldige reportage
![]()
Dat geeft voor het kringgesprek weer wat verse input: stoute flip
Precies de reden dat ik Flip dus niet durfde te wassen dit weekend. Zou echt wat voor mij zijn dat dat beest totaal uit elkaar dondert.quote:Op zondag 29 november 2009 11:26 schreef miss_dynastie het volgende:
Meesterlijk, luchtbel!![]()
Ik herinner me van een ander forum een logeerbeer die in de wasmachine was gemieterd en er niet tegen kon. En toen een jankende juf die 'zo aan de beer gehecht was'![]()
![]()
![]()
Ow... als dit bij ons ook zo is, snap ik dat het vervelend is dat het verhaal er nog niet is idd, maar Flip was iig al wel terug.quote:Op zondag 29 november 2009 14:30 schreef Moonah het volgende:
Wat een rotmens ben je idd LB.
![]()
[..]
Flip heeft wel degelijk een doel. Het allerbelangrijkste is dat heel erg veel kinderen het echt helemaal súper vinden als Flip bij hen komt logeren. Bij ons is het zo dat op maandagochtend Flip een nieuwe verzorger krijgt (het 'zonnetje'). Nou, je moet het betreffende kind dan eens zien glunderen! Het is dus de bedoeling dat het kind die week voor Flip zorgt. Het kind draagt die week de verantwoordelijkheid voor Flip. Jas aan als we naar buiten gaan, mee spelen, een extra stoel bij de tafel als we fruit eten etc. Sowieso is het voor een aantal al een hele kunst om hem niet kwijt te raken! En in het weekend mag Flip dus logeren. Op maandagochtend is het verhaal in de map een hulpje om vrijer te kunnen vertellen in de kring. Voor sommigen geen probleem, maar voor anderen wel degelijk. En Flip kan hen daarbij over een drempeltje helpen.
![]()
![]()
Nou, daar is een ware run op, gek genoeg!quote:Op maandag 14 mei 2012 12:47 schreef Brighteyes het volgende:
Intekenen zou fijn zijn, hoewel ik me ook kan voorstellen dat juf geen zin heeft om er dan weer achteraan te gaan dat iedereen intekent ofzoiets.
quote:Op zondag 10 maart 2013 08:08 schreef Brighteyes het volgende:
Flip is er weer, en ik moet zeggen dat ik sinds de vorige keer, en dus hier het topic lezen, wel een klein beetje omgeturnd ben.
Liefquote:Op zondag 10 maart 2013 08:08 schreef Brighteyes het volgende:
Flip is er weer, en ik moet zeggen dat ik sinds de vorige keer, en dus hier het topic lezen, wel een klein beetje omgeturnd ben.
En Sasha is dus helemaal weg van het beest, pyjama aan en uit, de buggy moest uit het stof, hij heeft op de boekenplank boven zijn bed een slaapplaatsje voor Flip gemaakt. Echt heel aandoenlijk om te zien.![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |