Nou, wat jammerquote:Op zondag 29 november 2009 20:15 schreef Luchtbel het volgende:
ik doe het verhaal er niet tussen want de juf van Jolie is tamelijk oud, ik wil het arme mens mijn gedoe niet aandoen hoor. Dus we hebben gewoon opgeschreven hoe het weekend was.
Eensch... Zoveel werk zit er niet aan.quote:Op zondag 29 november 2009 15:47 schreef Moonah het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar hoezo word je ermee in de maag gesplitst?![]()
Die beer draait het gewone weekend mee, en je wordt als ouder gevraagd om een klein verslagje te schrijven. Hooguit 10 minuutjes werk. That's it!
[..]
Het gaat in dit geval over kleuters. Vier-, vijf-, zesjarigen dus. Verantwoordelijkheden moeten worden aangeleerd en opgebouwd. Het is toch wel erg handig als kinderen leren zich (enigszins...) verantwoordelijk te voelen voor hun spullen. Broodtrommel, gymschoenen, jas, ik noem maar wat. En in groep 3 potlood, gum, schriften...
[..]
Vind ik erg makkelijk gezegd. Het ene moment worden opvoedingsverantwoordelijkheden op het onderwijsbordje geschoven, en nu wordt er wat medewerking van ouders gevraagd en dan 'leer ik het ze zelf wel'.
[..]
Zul je in de opvoeding wel vaker tegenkomen. En de ene keer ga je erin mee en de andere keer niet.
[..]
Nee, ze zullen er niet allemaal blij mee zijn. maar het overgrote deel van de kinderen die ik in de groep heb (gehad) vinden het werkelijk helemaal geweldig.
Oh pardon zeg.. het heilige huisje rondom de goedheiligman.... tut tut tut...quote:Op maandag 30 november 2009 08:55 schreef livelink het volgende:
Wat een heisa om een beer zeg, en dan de vergelijking met Sinterklaas ook nog![]()
Waarom moet ik alles uit de kast trekken om mijn kind enthousiast te maken. Hierdoor haken ouders zoals ik dus massaal af. Als het kind de beer niet leuk vind dan heb jij als ouder het dus weer fout gedaan.
Dat vrijwillige systeem is veel beter. Als Job dan zelf kiest om de beer mee te nemen, dan kan ik hem inderdaad aanspreken op zijn verantwoordelijkheid. "Jij hebt er voor gekozen om Ko mee naar huis te nemen, dan moet je er nu ook voor zorgen".
quote:Op maandag 30 november 2009 09:48 schreef debuurvrouw het volgende:
Of had ik m moeten laten liggen? En dat juf dat dan zou bespreken?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 22:13 schreef Cooki het volgende:
ff gespeurd op de backupschijf: t beest heette hier Stekeltje!![]()
Ik had n keer een tekst getyptmet fotos erbij geshopt
![]()
lezen voor eigen risico
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Arm Stekeltje, nix spectaculairs meegemaakt
quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 22:52 schreef Cooki het volgende:
nog ff een foto van stekeltje en het haarbandje![]()
en in dat koffertje/mandje stoppen de kinderen dan allerlei dingen voor stekeltje:
tekeningen, een kametc etc
![]()
[ afbeelding ]quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 23:01 schreef Cooki het volgende:
oja washandje ja, dat zat er ook in, als een soort slaapzakje geloof ik![]()
karin: ik mis n kam voor flip! doe daar ns wat aan![]()
omg ... t erge is dat oudste het hier dus nog doet he, met dat hondje dat ik laatst postte...
heul schattig, gelukkig heeft ie nog niet bedacht dat ie er ook n dagboek bij kan maken![]()
straks mag zn hondje nog bij me logeren ook
quote:zo'n schrift is wel uitdetijd toch... waar blijft de usb-stick of webpage?![]()
Uh huh..quote:Op donderdag 3 november 2011 10:27 schreef Cooki het volgende:
Noli, geweldige reportage
![]()
Dat geeft voor het kringgesprek weer wat verse input: stoute flip
Precies de reden dat ik Flip dus niet durfde te wassen dit weekend. Zou echt wat voor mij zijn dat dat beest totaal uit elkaar dondert.quote:Op zondag 29 november 2009 11:26 schreef miss_dynastie het volgende:
Meesterlijk, luchtbel!![]()
Ik herinner me van een ander forum een logeerbeer die in de wasmachine was gemieterd en er niet tegen kon. En toen een jankende juf die 'zo aan de beer gehecht was'![]()
![]()
![]()
Ow... als dit bij ons ook zo is, snap ik dat het vervelend is dat het verhaal er nog niet is idd, maar Flip was iig al wel terug.quote:Op zondag 29 november 2009 14:30 schreef Moonah het volgende:
Wat een rotmens ben je idd LB.
![]()
[..]
Flip heeft wel degelijk een doel. Het allerbelangrijkste is dat heel erg veel kinderen het echt helemaal súper vinden als Flip bij hen komt logeren. Bij ons is het zo dat op maandagochtend Flip een nieuwe verzorger krijgt (het 'zonnetje'). Nou, je moet het betreffende kind dan eens zien glunderen! Het is dus de bedoeling dat het kind die week voor Flip zorgt. Het kind draagt die week de verantwoordelijkheid voor Flip. Jas aan als we naar buiten gaan, mee spelen, een extra stoel bij de tafel als we fruit eten etc. Sowieso is het voor een aantal al een hele kunst om hem niet kwijt te raken! En in het weekend mag Flip dus logeren. Op maandagochtend is het verhaal in de map een hulpje om vrijer te kunnen vertellen in de kring. Voor sommigen geen probleem, maar voor anderen wel degelijk. En Flip kan hen daarbij over een drempeltje helpen.
Ik vind het overigens een beetje vreemd zo veel moeders zo 'stoerderig' (sorry, weet écht geen ander woord) reageren op Flip.
![]()
![]()
Nou, daar is een ware run op, gek genoeg!quote:Op maandag 14 mei 2012 12:47 schreef Brighteyes het volgende:
Intekenen zou fijn zijn, hoewel ik me ook kan voorstellen dat juf geen zin heeft om er dan weer achteraan te gaan dat iedereen intekent ofzoiets.
quote:Op zondag 10 maart 2013 08:08 schreef Brighteyes het volgende:
Flip is er weer, en ik moet zeggen dat ik sinds de vorige keer, en dus hier het topic lezen, wel een klein beetje omgeturnd ben.
Liefquote:Op zondag 10 maart 2013 08:08 schreef Brighteyes het volgende:
Flip is er weer, en ik moet zeggen dat ik sinds de vorige keer, en dus hier het topic lezen, wel een klein beetje omgeturnd ben.
En Sasha is dus helemaal weg van het beest, pyjama aan en uit, de buggy moest uit het stof, hij heeft op de boekenplank boven zijn bed een slaapplaatsje voor Flip gemaakt. Echt heel aandoenlijk om te zien.![]()
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |