abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 29 november 2009 @ 18:27:37 #76
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_75116012
Job heeft best veel moeite met Ko (zoals hij hier heet), Katja was alleen maar dolblij als ze hem kreeg.
De laatste keer dat Job hem had heeft hij hem bij mij in de tas gestopt en gezegd dat ik Ko maar mee moest nemen. Dus ik heb Ko braaf meegenomen naar mijn werk en dus in het boekje geschreven dat Ko meemocht in de bus helemaal naar Nieuwegein en hoe het een beetje op mijn werk was. Het was de eerste keer dat Job het leuk vond wat er in het schriftje stond en hij was helemaal trots toen het werd voorgelezen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_75116022
oh LB ik moest enorm om je verhaal lachen en ik kan me helemaal voorstellen dat je het even helemaal gehad had met al het gedoe en dan krijg je ook nog zo'n braakbal mee

ik kan me voorstellen dat ik er tegen die tijd ook wel eens zo over denk, maar op dit moment kijk ik echt uit naar het moment dat mn meiske stralend komt vertellen dat braakbal flip dit weekend met ons mee naar huis gaat. En dan drinken we gezellig een kopje thee met de beer erbij ofzo. lees: gaan we gestresst de weekendboodschappen doen en baal ik dat ik naast mn 4 kinderen ( minstens~!) ook nog de braakbeer mee moet nemen
De leerdoelen en doelen in het algemeen die Moonah noemt kan ik me wel goed voorstellen. Voor sommige kindjes is zo'n beer echt een lichtpuntje, en dan hoef je helemaal niets bijzonders met het ding te doen. Magoe, er zijn vast ook kindjes die er niets aan vinden, en dan is het wel fijn als het hele gebeuren je niet opgedrongen wordt. (Ik bedoel dus, dat het suf zou zijn als er van school uit wordt gedaan alsof het de bedoeling is dat je bijzondere dingen gaat doen met de beer, zoals bij Ingrid)
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  zondag 29 november 2009 @ 18:31:06 #78
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_75116119
*spuit 11...
  zondag 29 november 2009 @ 18:33:24 #79
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_75116195
reactie op spuit 11
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  zondag 29 november 2009 @ 18:33:57 #80
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_75116218
* m@x is een sufferd die op quote drukt ipv op edit
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
pi_75116524
Betutteling ben ik ook tegen. Maar aan de andere kant... als je het gebruiken van de beer betutteling vindt, bestaat dan bestaat de taak van de kleuterjuf of -meester niet uit allerlei taken die je als betutteling zou kunnen zien? Kleuters moeten de meest basale dingen nog leren: ergens aan denken, samen spelen, een gebeurtenis navertellen, naar andere kinderen luisteren, met aandacht omgaan, etc. En aangezien ze dat allemaal kunnen leren door dingen te doen, vind ik het niet gek om daar, bijvoorbeeld, een beer voor in te zetten. Of een goudvis. Of een plant. Ofzo. En sowieso vind ik het niet verkeerd dat er zo een klein verbindingsstukje thuis <-> school ontstaat. Of bedoelen jullie betutteling voor de ouders, omdat zij hun kind die dingen zelf zouden moeten leren?

Mja, er zijn altijd wel kinderen en ouders die iets niet leuk/nodig/fijn vinden Maar die de braakbalbeer is toch ook niet verplicht, of wel? En toch zeker niet om er iets spectaculairs als een dagje kamelenjagen of een ruimtereis mee te doen? Dat er ouders zijn die het wel zo opvatten... dan vind ik dát een stukje competitiedrift van die ouders zelf. Ik zou het zelf in elk geval niet verplichten, maar het, denk ik, gewoon als een vanzelfsprekendheid presenteren, zo van "iedereen mag hem een keer meenemen". En als iemand niet wil omdat het kind niet weet wat 'ie ermee moet of de ouder er niet aan mee wil werken... dan niet, he. Luisteraars zijn ook nodig.

[ Bericht 8% gewijzigd door AncientSound op 29-11-2009 18:49:19 ]
pi_75117533
Moonah, ik vind dat je heel verhelderend hebt uitgelegd wat er goed is aan de beer. Dankjewel daarvoor!
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  zondag 29 november 2009 @ 19:33:24 #83
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_75118415
Wij hebben Pompom. Elke dag is er een ander kind dat op Pompom past, idd ook jas aan enzo, Pompom heeft ook een eigen stoel in de klas en in de kring. En de kinderen zijn idd zo trots als een pauw als zij die dag op Pompom mogen passen; ze tellen de dagen af tot zij weer aan de beurt zijn.
Maar Pompom gaat niet mee naar huis en gaat niet logeren. HIj slaapt in zijn eigen bed in de poppenhoek op school (daar wordt hij 's middags aan het eind van de dag dus ook braaf in gelegd).

Heeeel af en toe gaat Pompom logeren.. hier. Maar dat is niet zo leuk, want dan wordt hij geopereerd en gehecht enzo
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  zondag 29 november 2009 @ 19:41:25 #84
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_75118701
Ik vind het heel leuk hoe je het hebt aangepakt LB .

Ik denk dat mijn dochter het zelf heel erg leuk zou vinden, zo'n logeerbeer op bezoek. Ze is nu al heel erg popgericht en zorgzaam en ik denk (mezelf kennende) dat ze zich ook bijzonder zou voelen als zij de beer mee zou krijgen .

Dat wedstrijdachtige van zo tof en cool mogelijk in het schriftje schrijven, daar zou ik ook niet aan mee willen doen. Ik wil ook graag dat S straks zelf meehelpt juist (vertelt wat ik op moet schrijven bijvoorbeeld), ook met tractaties maken enzo. Niks geen grootse poespas hier, gewoon lekker freubelen met m'n dochter. Ik denk dat ze dan juist extra trots is op dat soort dingen, als ze er zelf heel erg aan 'meewerkt'.
pi_75118778
Wat leuk om te lezen dat wij juffen niet alleen de kids maar ook de ouders met een trauma opzadelen door een logeerbeer mee te geven... Heerlijk!

Nee serieus, ben het met Moonah eens. Er valt zoveel te leren van een logeerbeer...
  zondag 29 november 2009 @ 19:53:38 #86
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_75119181
Is dat wedstrijdachtige waar jullie het over hebben trouwens niet meer iets van hier? Op het kdv is me zoiets nog nooit opgevallen, met tractaties of met afscheidsboeken voor leidsters maken enzo.

Zo'n tractatietopic is natuurlijk toch ook een soort pronktopic. Niet dat ik dat stom vind ofzo hoor, kan me goed voorstellen er ideeén op te doen. Alleen de uit- en afwerking zou hier veel minder zijn, omdat ik het dus meer met S wil maken en doen allemaal en dat gewoon ook zelf helemaal niet kan.

[ Bericht 21% gewijzigd door Groofsken op 29-11-2009 20:23:38 ]
  zondag 29 november 2009 @ 20:15:34 #87
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_75120108
Hoe nobel Groofsken.

En Moonah, echt ik snap het allemaal best wel hoor. Maar soms moet ik gewoon even heel hard schoppen tegen al dat gedoe. In dit geval Flip de Beer maar het had ook die stomme opgeklopte Sinterklaasfilm die we keken kunnen zijn. Daarnaast heb ik een hekel aan School TV en vind ik die beer gewoon echt heel vies. Ik weet wel dat kleutsers sowieso vies zijn en vies doen met elkaar maar die beer.....brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr......ik ben blij dat ik het echte verhaal achter de beer waarschijnlijk niet terug kan vinden in het schriftje

Hier overigens geen wedstrijdgebeuren of weet ik veel wat. Gewoon wat er gedaan is en dat is soms dus al om flauw genoeg van te worden als je het leest. Tenminste voor mij dan. En Amaranta ik doe het verhaal er niet tussen want de juf van Jolie is tamelijk oud, ik wil het arme mens mijn gedoe niet aandoen hoor. Dus we hebben gewoon opgeschreven hoe het weekend was.

Voor de mensen die zich zorgen maken. Flip mag nog een dagje langer blijven bij ons want hij moet morgen toch echt noig een keer in de wasmachine. Jolie werd namelijk vannacht ziek, daardoor heeft Flip wel een flinke portie TLC gekregen vandaag.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_75120165
Nou Groof, ik zie dat op mijn school toch ook echt wel hoor. De traktaties bijvoorbeeld kunnen niet gek genoeg... ook de kinderfeestjes zijn soms echt mega. Een geheel verzorgd Ridderfeest op Kasteel de Haar of thuis spelletjes doen, ik vraag me af waar een kind meer van geniet.
  zondag 29 november 2009 @ 20:18:30 #89
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_75120215
quote:
Op zondag 29 november 2009 20:15 schreef Luchtbel het volgende:
Hoe nobel Groofsken.

En Moonah, echt ik snap het allemaal best wel hoor. Maar soms moet ik gewoon even heel hard schoppen tegen al dat gedoe. In dit geval Flip de Beer maar het had ook die stomme opgeklopte Sinterklaasfilm die we keken kunnen zijn. Daarnaast heb ik een hekel aan School TV en vind ik die beer gewoon echt heel vies. Ik weet wel dat kleutsers sowieso vies zijn en vies doen met elkaar maar die beer.....brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr......ik ben blij dat ik het echte verhaal achter de beer waarschijnlijk niet terug kan vinden in het schriftje

Hier overigens geen wedstrijdgebeuren of weet ik veel wat. Gewoon wat er gedaan is en dat is soms dus al om flauw genoeg van te worden als je het leest. Tenminste voor mij dan. En Amaranta ik doe het verhaal er niet tussen want de juf van Jolie is tamelijk oud, ik wil het arme mens mijn gedoe niet aandoen hoor. Dus we hebben gewoon opgeschreven hoe het weekend was.

Voor de mensen die zich zorgen maken. Flip mag nog een dagje langer blijven bij ons want hij moet morgen toch echt noig een keer in de wasmachine. Jolie werd namelijk vannacht ziek, daardoor heeft Flip wel een flinke portie TLC gekregen vandaag.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Ehm... ... wat bedoel je daarmee? Dat dat niet te realiseren valt? Wat ik van jou heb gezien was toch ook echt samen met Jolie gemaakt?
  zondag 29 november 2009 @ 20:31:11 #90
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_75120822
Niks anders dan dat er staat. Dat ik zo'n gedachte heel nobel vind.

En ik maak soms dingen samen en soms ook niet. En soms trakteert ze op iets kant-en-klaars en soms ook niet. Soms pak ik flink uit en soms ook niet. En ik stoor me aan die discussies over wedstrijdjesgedoe die daaruit voortkomen. Dat vind ik dan weer stom.
  zondag 29 november 2009 @ 20:35:06 #91
144006 chacama
Ondernemend!
pi_75121070
Wat heerlijk om dit allemaal even te lezen. Ook dus de achterliggende gedachte achter de beer. Op zich was het goed om de beer hier te hebben, maar ik heb dan mijn eigen probleem: ik voel me dan ook verantwoordelijk voor dat beest. Hier heeft ie dan ook een rok en een shirt aan gekregen, want een naakte beer vond ik ook niet kunnen. Enz.... Uiteindelijk heeft ie lekker gelogeerd en had de mazzel dat ie mee mocht naar de dankdag-viering in de kerk.
pi_75121115
quote:
Op zondag 29 november 2009 20:31 schreef Luchtbel het volgende:

En ik maak soms dingen samen en soms ook niet. En soms trakteert ze op iets kant-en-klaars en soms ook niet. Soms pak ik flink uit en soms ook niet. En ik stoor me aan die discussies over wedstrijdjesgedoe die daaruit voortkomen. Dat vind ik dan weer stom.

dat.
Gewoon doen waar jij (en je kind) je goed bij voelt. En dat kan verschillen. En soms is dat groots en andere keren niet. Boeiend.

Ik moest heel hard lachen om je laatste stukje hahaha, hoe sneu het ook is dat Jolie ziek was hoor, maar dat beer met drie meiden in 1 bed is beland en daarna in een plas kots lag, dat is iets waar menig (mannelijke) student van droomt geloof ik
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  zondag 29 november 2009 @ 20:45:56 #93
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_75121650
quote:
Op zondag 29 november 2009 20:31 schreef Luchtbel het volgende:

Oké .

En dat van die wedstrijddiscussies snap ik wel hoor, vind ik ook stom ook al deed ik er ongemerkt aan mee.
  zondag 29 november 2009 @ 20:46:52 #94
24188 Belana
kloon van belana
pi_75121711
quote:
Op zondag 29 november 2009 14:30 schreef Moonah het volgende:

Ik vind het overigens een beetje vreemd zo veel moeders zo 'stoerderig' (sorry, weet écht geen ander woord ) reageren op Flip.
ik denk dat het de ervaring ermee is moonah. Liam vond het helemaal niks, het intereseerde hem echt geen donder. en dan schiet het toch volkomen zijn doel voorbij zo'n ding?
en dan zit je dus als ouder opgescheept met zo'n dagboekje waar je dan iets in moet schrijven.... wat moet je daarmee dan? wat moet je dan als ouder doen? ik heb er helemaal geen behoefte aan om plaatsvervangend met die beer rond te gaan lopen en er steeds op te letten dat ie wel mee gaat. Ik heb er dus eigenlijk ook geen zin in om een verhaaltje te schrijven. mijn zoon vind het niks, dus waarom zou ik?
Misschien vind Ezra het wel geweldig hoor, maar dan kan ik er ook wat mee.
Ik heb me serieus voorgenomen om, als die beer weer een keer mee komt, en er is geen interesse voor, om dit ook op te schrijven.
stormy waters...
sailin'
pi_75122563
Heerlijk verhaal!

Mijn dochter vindt Berend de Beer geweldig en was trots en verzorgend. Het kán dus wel.

En uiteraard heb ik vreselijk en stinkend mijn best gedaan om er een aftroevend mooi verslag van te maken dat alle andere moeders af zou schrikken. Vanzelfsprekend zonder enige inbreng van mijn dochter, kom op, zeg! Dan zou mijn schrijven moeten inboeten aan literair én esthetisch vernuft: no way!
  zondag 29 november 2009 @ 21:07:36 #96
24188 Belana
kloon van belana
pi_75122963
MvD muts!

maar is het misschien zo dat over het algemeen meisjes het leuker vinden?
stormy waters...
sailin'
  zondag 29 november 2009 @ 21:14:04 #97
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_75123306
Ik moet eerlijk zeggen dat ik van het aftroeven over het algemeen niet veel merk. Ik lees in alle weekendverhaaltjes toch wel het standaardriedeltje van boodschappen doen, naar opa of oma gaan, sporten enz.

Ik heb bij Katja gezien hoe leuk Ko kan zijn, maar bij Job heb ik echt hele scenes gehad omtrent Ko. Dat ik van hem niks in het boekje mocht schrijven en dat hij probeerde het boekje daarom kapot te scheuren. Dus ik ben niet blij als hij Ko weer bij zich heeft. De laatste keer ging goed omdat ik hem mee heb genomen, maar daarvoor liep het echt uit de hand. En eerlijk gezegd heb ik niet het gevoel dat ik tegen de juffrouw kan zeggen dat Ko maar beter niet meer mee moet.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zondag 29 november 2009 @ 21:29:57 #98
11682 Moonah
Jolie femme
pi_75124263
quote:
Op zondag 29 november 2009 20:46 schreef Belana het volgende:
ik heb er helemaal geen behoefte aan om plaatsvervangend met die beer rond te gaan lopen en er steeds op te letten dat ie wel mee gaat.
Niet?

Maar ik denk ook niet dat je het kunt afdwingen. Hoogstens kun je je kind stimuleren. Hetzelfde geldt denk ik voor bv spreekbeurten, later, als ze groot zijn. Ooit, toen ik groep 7 had, kon ik altijd precies horen welke ouders die heel goed in elkaar kunnen zetten.

LB, joh, ik vond je verslag hilarisch. Echt!

Overigens zet dit topic me wel aan het denken. Dat de doelen van Flip op de infoavond duidelijk aan de orde moeten komen. Of een toelichting voor in de map.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  zondag 29 november 2009 @ 21:34:58 #99
24188 Belana
kloon van belana
pi_75124562
ja, dat zou wel handig zijn denk ik moonah, zo'n uitleg

En idd, je kunt je kind hooguit stimuleren, maar ik vind het moeilijk om dat te doen bij iets waar ik het belang niet van inzie. En daarnaast ben ik van de zelfstandigheid, ik ga mijn kind niet alles lopen aan- en nadragen
Maar das een heel ander gesprek

anyway, jij ziet ook de lol van dit stukje wel in gelukkig want het is werkelijk hilarisch ja
stormy waters...
sailin'
pi_75128561
op een school hier heeft de 'flip' een koffer en een tas op wieltjes met allerlei toebehoren zoals logeeruitrusting, kledingsetjes.. en een handleiding. Misschien is die handleiding nog wel handig?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')