Dan koop je ze toch niet?quote:Op vrijdag 27 november 2009 18:31 schreef vencodark het volgende:
Maar Sinterklaas blijft toch een typisch Nederlands feest en Arabische chocoladeletters vindt ik daarom overbodig.
Leuk ideequote:What's next? Delfs blauw met gesluierde vrouwen?
Oh, dan ineens wel?quote:Op vrijdag 27 november 2009 18:32 schreef Flammie het volgende:
Ik vind het juist een geweldig gebaar..
2: arabs gaan zich verdiepen in typisch nederlandse tradities
Dus mag ik niet een klein beetje verbaast staan?quote:Op vrijdag 27 november 2009 18:32 schreef Penisbaard het volgende:
Wat maakt dat nou uit, niemand verplicht je om die letters ook te kopen.
Leren wij die taal ook eensquote:Op vrijdag 27 november 2009 18:33 schreef Perico het volgende:
What's next is: dat je vandaag iedere Marokkaan en Turk Eid Mubarak ofzo wenst... grmblh.
Nee maar zo word het leuker. En arabs hebben nou eenmaal prachtige letters vind ikquote:Op vrijdag 27 november 2009 18:34 schreef vencodark het volgende:
[..]
Oh, dan ineens wel?![]()
[..]
Dus mag ik niet een klein beetje verbaast staan?
Natuurlijk. Maar dit is niet het 'kleine verbazingen' forum.quote:Op vrijdag 27 november 2009 18:34 schreef vencodark het volgende:
Ja...omdat ze hier wonen en zich hier willen vestigen. Daarom leren ze onze taal.quote:Op vrijdag 27 november 2009 18:35 schreef Flammie het volgende:
[..]
Leren wij die taal ook eensZij proberen wel het Nederlands meester te maken
Dat ga ik onthouden.quote:Op vrijdag 27 november 2009 18:33 schreef Perico het volgende:
What's next is: dat je vandaag iedere Marokkaan en Turk Salam Eid Mubarak ofzo wenst... grmblh.
Ohja, je moet hier natuurlijk onwijs groot uitmeten.quote:Op vrijdag 27 november 2009 18:35 schreef zovty het volgende:
[..]
Natuurlijk. Maar dit is niet het 'kleine verbazingen' forum.
Klagen of oprotten.
In het winkelpad bij de Spaanse kragen en Duitse helmen.quote:Op vrijdag 27 november 2009 18:36 schreef 2NutZ het volgende:
Ik zoek al heel lang Vlaamse letters maar kan ze nergens vinden, iemand?
Dat zou ik een goed idee vinden... we mogen best wat leren van de mensen die in ons land wonen imo...quote:Op vrijdag 27 november 2009 18:36 schreef vencodark het volgende:
[..]
Ja...omdat ze hier wonen en zich hier willen vestigen. Daarom leren ze onze taal.
Jij zou het een idee vinden dat wij hun taal gaan leren?
Zou het een heel erg slechte methode zijn om de integratie problematiek iets makkelijker oplosbaar te maken denk je?quote:Op vrijdag 27 november 2009 18:36 schreef vencodark het volgende:
[..]
Ja...omdat ze hier wonen en zich hier willen vestigen. Daarom leren ze onze taal.
Jij zou het een idee vinden dat wij hun taal gaan leren?
we zitten hier dan ook niet in Turkije, maar in Nederland, waar toch echt overwegend Nederlands gesproken wordtquote:Op vrijdag 27 november 2009 18:35 schreef Flammie het volgende:
[..]
Leren wij die taal ook eensZij proberen wel het Nederlands meester te maken maar andersom word er nooit iets gedaan... dus dit soort kleine dingen moeten wij gewoon ook kunnen
We kunnen er genoeg van leren, eens. Er zijn niet voor niets programma's op tv om dat te stimuleren. Maar ik voel niet te behoefte om ze tegemoet te komen dus ook nog eens de taal te leren.quote:Op vrijdag 27 november 2009 18:37 schreef Flammie het volgende:
[..]
Dat zou ik een goed idee vinden... we mogen best wat leren van de mensen die in ons land wonen imo...
In ieder geval goed oefenmateriaal om Arabisch te kunnen spreken
Ja en daarom leren ze toch Nederlands? Mooi toch, wil dat meteen zeggen dat wij dan met zijn alleen stil moeten staan? Neuh, wij kunnen ook eens wat goede wil tonenquote:Op vrijdag 27 november 2009 18:38 schreef tubacloud het volgende:
[..]
we zitten hier dan ook niet in Turkije, maar in Nederland, waar toch echt overwegend Nederlands gesproken wordt
Eens.quote:Op vrijdag 27 november 2009 18:32 schreef Penisbaard het volgende:
Is toch leuk? Dat arabieren ook arabische letters voor elkaar kunnen kopen? Wat maakt dat nou uit, niemand verplicht je om die letters ook te kopen.
Ik zal eraan denken als ik ooit naar het Midden-Oosten wil...quote:Op vrijdag 27 november 2009 18:35 schreef Flammie het volgende:
[..]
Leren wij die taal ook eensZij proberen wel het Nederlands meester te maken maar andersom word er nooit iets gedaan... dus dit soort kleine dingen moeten wij gewoon ook kunnen
Maar wij hoeven niet te integreren.quote:Op vrijdag 27 november 2009 18:38 schreef zovty het volgende:
[..]
Zou het een heel erg slechte methode zijn om de integratie problematiek iets makkelijker oplosbaar te maken denk je?
(jeutje, wat een rare zin!)
Even goedendag zeggen is toch leukquote:Op vrijdag 27 november 2009 18:38 schreef vencodark het volgende:
[..]
We kunnen er genoeg van leren, eens. Er zijn niet voor niets programma's op tv om dat te stimuleren. Maar ik voel niet te behoefte om ze tegemoet te komen dus ook nog eens de taal te leren.
Wij kopen die letters toch ook niet?quote:Op vrijdag 27 november 2009 18:39 schreef vencodark het volgende:
[..]
Maar wij hoeven niet te integreren.
Ohja, ik ben onwijs intolerant. Ik haat ze allemaal.quote:Op vrijdag 27 november 2009 18:39 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
Eens.
Intolerante polariserende demoniserende klacht is het.
Volgens mij hoeven we niet de taal te leren op literair nivo (daar ga je al) maar gewoon wat woordjes/zinnetjes/uitdrukking zou ik wel willen leren.quote:Op vrijdag 27 november 2009 18:38 schreef tubacloud het volgende:
[..]
we zitten hier dan ook niet in Turkije, maar in Nederland, waar toch echt overwegend Nederlands gesproken wordt
Het spijt me, ik snap de goede bedoeling maar ik vind dat ik in mijn eigen land toch ook Nederlands zou mogen spreken.quote:Op vrijdag 27 november 2009 18:40 schreef Flammie het volgende:
[..]
Even goedendag zeggen is toch leukOf een kort gesprekje kunnen voeren. Dat vinden deze mensen prachtig
quote:Onder de naam El Hema experimenteerde een culturele instelling de afgelopen jaren al met Arabische varianten op typisch Nederlandse producten.
Preciesquote:Op vrijdag 27 november 2009 18:41 schreef zovty het volgende:
[..]
Volgens mij hoeven we niet de taal te leren op literair nivo (daar ga je al) maar gewoon wat woordjes/zinnetjes/uitdrukking zou ik wel willen leren.
Zoiets als fijn suikerfeest, of smakelijk eten, of GODMILJAAR!
Gewoon, gezellig.
Dat doe je toch ook elke dag? Waarom zou je niets nieuws willenquote:Op vrijdag 27 november 2009 18:42 schreef vencodark het volgende:
[..]
Het spijt me, ik snap de goede bedoeling maar ik vind dat ik in mijn eigen land toch ook Nederlands zou mogen spreken.
Right. Wat vind je er dan overtrokken aan?quote:Op vrijdag 27 november 2009 18:41 schreef vencodark het volgende:
[..]
Ohja, ik ben onwijs intolerant. Ik haat ze allemaal.![]()
Ik wil met dit topic niet doen alsof ik een schijthekel aan ze heb maar de feit dat er Arabische letters in de winkel liggen, vind ik overtrokken. Dat heeft absoluut, helemaal niets met andere dingen te maken.
Dat kan toch gewoon in het Nederlands of niet? Tenzij het natuurlijk een ingenieus plan is om de integratie tegen te gaan zodat de arabier als zondebok kan worden aangewezen... Verder heeft het 0,0 nut.quote:Op vrijdag 27 november 2009 18:40 schreef Flammie het volgende:
[..]
Even goedendag zeggen is toch leukOf een kort gesprekje kunnen voeren. Dat vinden deze mensen prachtig
In Turkije hebben ze helemaal geen arabische letters.quote:Op vrijdag 27 november 2009 18:38 schreef tubacloud het volgende:
[..]
Dit is al heel oud toch?quote:Op vrijdag 27 november 2009 18:42 schreef Filatelistfetisjist het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ze boren gewoon een nieuwe markt aan en maken gebruik van de media-aandacht. Best slim van ze.
Omdat het een debiel idee is.quote:Op vrijdag 27 november 2009 18:43 schreef Flammie het volgende:
[..]
Dat doe je toch ook elke dag? Waarom zou je niets nieuws willen
Als jij dat wilt, lekker doen.quote:Op vrijdag 27 november 2009 18:41 schreef zovty het volgende:
[..]
Volgens mij hoeven we niet de taal te leren op literair nivo (daar ga je al) maar gewoon wat woordjes/zinnetjes/uitdrukking zou ik wel willen leren.
2 en 3 zal nooit gebeurenquote:Op vrijdag 27 november 2009 18:32 schreef Flammie het volgende:
Ik vind het juist een geweldig gebaar..
1: arab letters zien tof uit
2: arabs gaan zich verdiepen in typisch nederlandse tradities
3: gezellig samen met zijn allen sinterklaas vieren
4: ONTERECHTE KLACHT
Waarom dan? Sinds wanneer is het laten glimlachen van andere mensen *die ook nog eens te gast zijn* een debiel idee?quote:
Misschien nu wel.. misschien is die samensmelting van cultuur en tradities juist datgeen wat we nodig hebbenquote:
Omdat ik er geen interesse in heb. Dat heeft niets met de afkomst van de mensen te maken. Ik heb geen behoefte aan een nieuwe taal.quote:Op vrijdag 27 november 2009 18:43 schreef Flammie het volgende:
[..]
Dat doe je toch ook elke dag? Waarom zou je niets nieuws willen
Dan heb ik uitgelegd in mijn OP toch? Waarom een Arabische letter? Ik mis ff het doel denk ik.quote:Op vrijdag 27 november 2009 18:43 schreef zovty het volgende:
[..]
Right. Wat vind je er dan overtrokken aan?
Coca cola is een grotere aanval op onze nederlandse cultuur dan arabische chocolade letters.
Kan je dat even uitleggen?quote:Op vrijdag 27 november 2009 18:43 schreef zovty het volgende:
Coca cola is een grotere aanval op onze nederlandse cultuur
Ten eerste omdat Nederlands de integratie zou bevorderen, anders leren ze het nooit. En ten tweede... Gasten vertrekken.quote:Op vrijdag 27 november 2009 18:46 schreef Flammie het volgende:
[..]
Waarom dan? Sinds wanneer is het laten glimlachen van andere mensen *die ook nog eens te gast zijn* een debiel idee?
Ik dacht eigenlijk al dat ik achterliep op het 'nieuws'.quote:Op vrijdag 27 november 2009 18:48 schreef bijderechter het volgende:
Ohw gut, dit worden weer kamervragen, parlementaire onderzoeken, moties van afgrijzen etc.
Dus als ik goedemorgen in marokkaans kan zeggen gaan de marokkanen nooit meer nederlands leren.quote:Op vrijdag 27 november 2009 18:48 schreef Ensiferum het volgende:
[..]
Ten eerste omdat Nederlands de integratie zou bevorderen, anders leren ze het nooit. En ten tweede... Gasten vertrekken.
Ik vind deze post...quote:Op vrijdag 27 november 2009 18:41 schreef vencodark het volgende:
Ohja, ik ben onwijs intolerant. Ik haat ze allemaal.![]()
Ik wil met dit topic niet doen alsof ik een schijthekel aan ze heb maar de feit dat er Arabische letters in de winkel liggen, vind ik overtrokken. Dat heeft absoluut, helemaal niets met andere dingen te maken.
...anders behoorlijk intolerant overkomen. "Zij moeten integreren, niet ik!" terwijl dat hele integreren natuurlijk pas ooit succes kán hebben als het van 2 kanten komt. Maar dat ben jij kennelijk niet van plan.quote:Op vrijdag 27 november 2009 18:39 schreef vencodark het volgende:
Maar wij hoeven niet te integreren.
Bestaat toch al? Varkensshoarma vind je overal, en zo verschillend is dat niet van kebap. En Joden mogen ook geen varkensvlees.quote:Op vrijdag 27 november 2009 18:48 schreef Rave_NL het volgende:
Varkensdöner dan maar?
Ik mis het doel van tampons.quote:Op vrijdag 27 november 2009 18:46 schreef vencodark het volgende:
Dan heb ik uitgelegd in mijn OP toch? Waarom een Arabische letter? Ik mis ff het doel denk ik.
Ken je ook chinees? Roemeens? Pools? Italiaans?quote:Op vrijdag 27 november 2009 18:37 schreef Flammie het volgende:
[..]
Dat zou ik een goed idee vinden... we mogen best wat leren van de mensen die in ons land wonen imo...
In ieder geval goed oefenmateriaal om Arabisch te kunnen spreken
QFT... en t kleinste beetje moeite is al te veel werk... te lastig waarschijnlijkquote:Op vrijdag 27 november 2009 18:49 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
Ik vind deze post...
[..]
...anders behoorlijk intolerant overkomen. "Zij moeten integreren, niet ik!" terwijl dat hele integreren natuurlijk pas ooit succes kán hebben als het van 2 kanten komt. Maar dat ben jij kennelijk niet van plan.
Eensch met Garrison.quote:Op vrijdag 27 november 2009 18:39 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
Eens.
Intolerante polariserende demoniserende klacht is het.
Vroegah, toen de wereld nog normaal was, dronken we melk of water bij het eten.quote:Op vrijdag 27 november 2009 18:47 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
[..]
Kan je dat even uitleggen?.
Exact. Want, zoals zo vaak met dat volk, je geeft ze een vinger..quote:Op vrijdag 27 november 2009 18:49 schreef zovty het volgende:
[..]
Dus als ik goedemorgen in marokkaans kan zeggen gaan de marokkanen nooit meer nederlands leren..
WTF? je woont in je eigen land en je moet je gaan aanpassen aan vreemdelingen die hierheen komen? Dat slaat toch helemaal nergens op. Deze mensen weten waar ze heen gingen en moeten zich aanpassen. Integreren geldt voor de nieuwkomers niet voor de mensen die er al hun hele leven wonen.quote:Op vrijdag 27 november 2009 18:49 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
Ik vind deze post...
[..]
...anders behoorlijk intolerant overkomen. "Zij moeten integreren, niet ik!" terwijl dat hele integreren natuurlijk pas ooit succes kán hebben als het van 2 kanten komt. Maar dat ben jij kennelijk niet van plan.
Je begrijpt me duidelijk verkeerd.quote:Op vrijdag 27 november 2009 18:49 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
Ik vind deze post...
[..]
Welke moeite stel je voor dat ik doe dan?quote:Op vrijdag 27 november 2009 18:51 schreef Flammie het volgende:
[..]
QFT... en t kleinste beetje moeite is al te veel werk... te lastig waarschijnlijk
Beetje meer medewerking mag ook welEn dan dalijk zeker ook nog die arab letters willen zien verdwijnen
nee dat is leuk
Waar zeg ik dat?quote:Op vrijdag 27 november 2009 18:55 schreef griekjeee het volgende:
Als jij het overbodig vindt, moet iedereen dat dan maar vinden?
quote:Op vrijdag 27 november 2009 18:51 schreef zovty het volgende:
[..]
Vroegah, toen de wereld nog normaal was, dronken we melk of water bij het eten.
Tegenwoordig cola.
DE AMERIKANEN HEBBEN ONS HUN DRANKEN OPGEDRONGEN!! WE GAAN ALLEMAAL DOOD!!!!!!!!!
quote:Op vrijdag 27 november 2009 18:34 schreef vencodark het volgende:
[..]
Oh, dan ineens wel?![]()
[..]
Dat ben ik met je eens als het gaat om tolereren van bijvoorbeeld eerwraak, om maar eens een ander uiterste te noemen.quote:Op vrijdag 27 november 2009 18:52 schreef mirved het volgende:
WTF? je woont in je eigen land en je moet je gaan aanpassen aan vreemdelingen die hierheen komen? Dat slaat toch helemaal nergens op. Deze mensen weten waar ze heen gingen en moeten zich aanpassen. Integreren geldt voor de nieuwkomers niet voor de mensen die er al hun hele leven wonen.
Dat zeg je in je OPquote:Op vrijdag 27 november 2009 18:56 schreef vencodark het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat?
Dit is een topic en was een benieuwd wat anderen er van vinden.Ik probeer niemand te overtuigen van mijn mening/gevoel.
Ik zie weinig verschil. Ik was verbaasd toen ik ze zag en vind ze overbodig. Ik zeg nergens dat ze verboden moeten worden of iets dergelijks.quote:Op vrijdag 27 november 2009 18:57 schreef griekjeee het volgende:
[..]
Verbaasd zijn en iets overbodig vinden is nogal een verschil. Het lijkt meer op een makkelijk scoren topic vanwege het onderwerp, daarom krijg je zulke reacties.
quote:Op vrijdag 27 november 2009 18:35 schreef Flammie het volgende:
[..]
Je ziet weinig verschil tussen de twee termen omdat ze beiden toevallig van toepassing waren?quote:Op vrijdag 27 november 2009 18:58 schreef vencodark het volgende:
[..]
Ik zie weinig verschil. Ik was verbaasd toen ik ze zag en vind ze overbodig. Ik zeg nergens dat ze verboden moeten worden of iets dergelijks.
En hoe bedoel je makkelijk scoren hiermee?
Als je het topic heel serieus wilt nemen, dan mag je dat altijd zo doen ja.quote:Op vrijdag 27 november 2009 18:59 schreef griekjeee het volgende:
De OP:
Boehoehoe, er valt weer wat te zeiken over moslims Arabieren, laten we ons met z'n allen verzamelen en gaan kankeren!
Dat zeg ik ook niet of wel.quote:Op vrijdag 27 november 2009 18:59 schreef vencodark het volgende:
[..]
Daar staat anders niet dat ik vind dat jullie het met mij eens moeten zijn.
Ik weet zelf het beste wat ik ermee bedoel. Dat hoeft niemand mij te vertellen.quote:Op vrijdag 27 november 2009 18:59 schreef griekjeee het volgende:
[..]
Je ziet weinig verschil tussen de twee termen omdat ze beiden toevallig van toepassing waren?
Aan de reacties te zien ben ik niet de enige op wie het zo overkomt.quote:Op vrijdag 27 november 2009 19:00 schreef vencodark het volgende:
[..]
Als je het topic heel serieus wilt nemen, dan mag je dat altijd zo doen ja.
Chinezen zijn niet eng genoeg en bovendien niet in de mode, het is hier pas klachtwaardig als het over moslims gaat.quote:Op vrijdag 27 november 2009 18:59 schreef Tahiti het volgende:
Hoe denken jullie hierover dan?
[ afbeelding ]
Dat is toch een beetje hetzelfde?
Jawel je zei dat ik in mijn OP zei dat iedereen ze net als ik overbodig moet vinden.quote:
Nee, dát vind ik ook te ver gaan. Je topic gaat echter over friggin' chocoladeletters. Dát is toch wel een stukje tolerantie dat je zonder enig verlies kan opbrengen, vind ik.quote:Op vrijdag 27 november 2009 18:53 schreef vencodark het volgende:
Ik wil het nog wel een keer uitleggen. Iemand kwam met het idee dat Nederlands misschien eens Arabisch kunnen leren om hen tegemoet te komen? (zoiets was het). Prima...maar ik heb zelf die behoefte niet. Waarom niet? Omdat ik in Nederlandse ben en gewoon mijn eigen taal wil spreken. Als ik een Arabische niet kan verstaan, dan is dat jammer maar moet ik dan hun taal gaan leren?
Jij post zélf: "Wij hoeven niet te integreren." Daar reageerde ik slechts op, met mijn mening. That's all.quote:Dat jij dit topic en mijn post als: ik hoef niet te integreren', vertaalt als dat ik niet tolerant ben, dan is dat NIET mijn probleem.
Ik zit zo niet in elkaar en ik ben wel gek ook dat ik me hier ga lopen 'verdedigen'. Je drukt nu zelf een stempel op mij.
quote maar dan, anders stfu.quote:Op vrijdag 27 november 2009 19:01 schreef vencodark het volgende:
[..]
Jawel je zei dat ik in mijn OP zei dat iedereen ze net als ik overbodig moet vinden.![]()
Ingewikkeld zo zeg.
Die zijn kortzichtig.quote:Op vrijdag 27 november 2009 19:01 schreef griekjeee het volgende:
[..]
Aan de reacties te zien ben ik niet de enige op wie het zo overkomt.
Maar maar...het is in theorie toch waar dat wij niet hoeven te integreren?quote:Op vrijdag 27 november 2009 19:02 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
Nee, dát vind ik ook te ver gaan. Je topic gaat echter over friggin' chocoladeletters. Dát is toch wel een stukje tolerantie dat je zonder enig verlies kan opbrengen, vind ik.
[..]
Jij post zélf: "Wij hoeven niet te integreren." Daar reageerde ik slechts op, met mijn mening. That's all.
Nee.quote:Op vrijdag 27 november 2009 18:59 schreef Tahiti het volgende:
[ afbeelding ]
Dat is toch een beetje hetzelfde?
Volgens mij moet je niet smijten met termen waarvan je de betekenis niet weet.quote:Op vrijdag 27 november 2009 19:05 schreef vencodark het volgende:
[..]
Maar maar...het is in theorie toch waar dat wij niet hoeven te integreren?Ik bedoelde er geen bijzondere dingen mee.
En daarbij: ja dit topic gaat over chocoladeletters. En ik spreek mijn verbazing etc. daarover uit.
Ik wil met dit topic niet bereiken dat er allerlei discussies ontstaan over elke vorm van integratie of onze multi-culti samenleving.
In ONZIN had ik misschien andere reacties gehad.
Ik wil best! Maar ik kan toch niet ineens 3 talen gaan leren?quote:Op vrijdag 27 november 2009 19:07 schreef jerney het volgende:
[..]
Volgens mij moet je niet smijten met termen waarvan je de betekenis niet weet.
Integratie komt van twee kanten, dus gaat moeilijk als de andere partij niet hoeft.
U hebt gezocht op het woord: integreren.quote:Op vrijdag 27 november 2009 19:05 schreef vencodark het volgende:
Maar maar...het is in theorie toch waar dat wij niet hoeven te integreren?Ik bedoelde er geen bijzondere dingen mee.
Geen idee, mij hoor je in ieder geval niet zeiken als ze die zouden maken.quote:Op vrijdag 27 november 2009 19:07 schreef vencodark het volgende:
Ik vraag me wel ff iets af he. Zijn er ooit Aziatische chocoladeletters geweest?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |