In Fahrenheit dan, hooguitquote:Op vrijdag 27 november 2009 15:37 schreef tomtomaat het volgende:
absolute nulpunt?
quote:
Idemquote:Op vrijdag 27 november 2009 16:50 schreef qonmann het volgende:
Ik denk dat De_Hertog niet verwachtte dat zijn antwoord zou worden goedgekeurd.
Het absolute nulpunt is een prima antwoord, beetje mierenneuken mi
Tja..iemand tikt in absoluut nulpunt..dat is het lastigs aan de vraag..de schaal doet er verder niet toe.quote:Op vrijdag 27 november 2009 16:56 schreef ScottTracy het volgende:
Nja het absolute nulpunt kun je op verschillende manieren uitdrukken... in Celsius is het meest gebruikelijk, dus het is niet raar dat PR Fahrenheit erbij wilde horen, me dunkt.
We continue:quote:
vind je ?quote:Op vrijdag 27 november 2009 17:05 schreef nightcowboy het volgende:
-459,67 is een willekeurig getal dus dat Fahrenheit moet er wel bij.
Krom voorbeeld, snelheid van het licht is altijd gegeven in m/s, absolute nulpunt nooit in Fahrenheit.quote:Op vrijdag 27 november 2009 17:08 schreef qonmann het volgende:
[..]
vind je ?
Als jij vraagt wat is: 299.792.458
en iemand tikt in : de snelheid van het licht.. ga je het dan afkeuren omdat er m/s bij moet ?
diestquote:
quote:Op vrijdag 27 november 2009 17:39 schreef qonmann het volgende:
wat is een predicaat eigenlijk..jonkheer ?
Stand deel 1802:quote:
Scott er weer vandoor?quote:
nee, die was met Inbar in het beginquote:
Zekersquote:
Laatst nog getrouwd met Connie.quote:
Inderdaad, Lillehammer was de Olympische stad. In Hamar werden de schaatswedstrijden gehouden.quote:Op vrijdag 27 november 2009 20:18 schreef Yankee het volgende:
hmmm dat zal het wel niet zijn, hamar dan maar
Wederom excuses, kreeg bezoek... Thanks voor het waarnemenquote:
Verrek sorry, Ofyles2 +1quote:
wat toch weer een tothepoint hintquote:
had ook nog gekund, qua hint, ..maar die heeft nummer 20quote:
quote:
.Meestal doe ik niet zo moeilijk om typfouten maar deze is gewoon helemaal goed.quote:
Ricky inderdaad, qonmann +1quote:
quote:Op vrijdag 27 november 2009 22:00 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ricky Koole.
Voorstel: jij pakt het punt, ik pak Ricky. Deal?
Nope. Ik heb juist veel respect voor die wandelende muziekencyclopedie.quote:Op vrijdag 27 november 2009 22:01 schreef qonmann het volgende:
[..]
![]()
Ben je niet bang voor Blokhuis ?
Wist eerst ook niet dat ie met Ricky was, wel knap gedaanquote:Op vrijdag 27 november 2009 22:02 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Nope. Ik heb juist veel respect voor die wandelende muziekencyclopedie.
hield van volumequote:
Onze eigen Blokhuis ..:)quote:
heb al gegoogled intussenquote:Op vrijdag 27 november 2009 22:26 schreef tomtomaat het volgende:
[..]
, maar daar zijn er 2 van..... dus niet genoeg.
quote:
Een Ohjaatjequote:Op vrijdag 27 november 2009 22:29 schreef tomtomaat het volgende:
[..]
jammer, had je zijn voornaam geweten?
Wanneer er een Gallagher was geweest had ik je antwoord goedgekeurd. Helaas voor jouw hebben er 2 Gallaghers bij Oasis gespeeld.quote:Op vrijdag 27 november 2009 22:33 schreef qonmann het volgende:
[..]
Een Ohjaatje
. ben niet echt een muziekkenner, dus vond het al heel wat dat ik iemand van Oasis kon duiden
(O spelde de achternaam goed, zag ik via google, vandaar mijn opmerking)
achquote:Op vrijdag 27 november 2009 22:36 schreef tomtomaat het volgende:
[..]
Wanneer er een Gallagher was geweest had ik je antwoord goedgekeurd. Helaas voor jouw hebben er 2 Gallaghers bij Oasis gespeeld.
ja dat deep-fried chicken duidt op een parodie ..geen ideequote:
de Passievrucht?quote:Op vrijdag 27 november 2009 22:45 schreef Ofyles2 het volgende:
Geschreven door Karel Glastra van Loon, verfilmd door Maarten Treurniet. Welk roman?
train - drops of jupiterquote:Op vrijdag 27 november 2009 23:20 schreef nightcowboy het volgende:
[..]
Uit welk nummer komt dit zinnetje?
Jup laminaire stroming is het correcte antwoord (heb het opgezocht).quote:Op zaterdag 28 november 2009 04:47 schreef BasOne het volgende:
Laminare stroming oid.
Da's met de luchtwervelingen over vleugels van vliegtuigen.
Kan je em voor gebruiken, maar de gasopbouw in den darmen is minder prettigquote:Op zaterdag 28 november 2009 11:04 schreef De_Hertog het volgende:
Luchtverfrisser?
Dat zeker, goedemorgen liebchenquote:Op zaterdag 28 november 2009 11:09 schreef Tanjaa het volgende:
Dat is een lelijk achtergrond plaatje
Gmorgenquote:
Ze blijven drijven in de potquote:Op zaterdag 28 november 2009 11:15 schreef De_Hertog het volgende:
WC-blokje?
't moet ook niet te makkelijk zijnquote:Op zaterdag 28 november 2009 11:16 schreef Tanjaa het volgende:
[..]
GmorgenIk snap het plaatje niet helemaal
Stand deel 1802:quote:Op zaterdag 28 november 2009 04:47 schreef BasOne het volgende:
Laminare stroming oid.
Da's met de luchtwervelingen over vleugels van vliegtuigen.
Neeeeeeheeeee....quote:Op zaterdag 28 november 2009 11:40 schreef nightcowboy het volgende:
een tafeltennisbal
En toch komt ie me Russisch over....quote:
quote:(Amsterdam, 2 maart 1820 - Nieder-Ingelheim, 19 februari 1887) was een Nederlands schrijver en vrijmetselaar, bekend onder het pseudoniem
![]()
heeft niets met koffie te makenquote:Op zaterdag 28 november 2009 12:53 schreef tomtomaat het volgende:
International Corporated Coffee Organisation?
uhm... geen woord goed?quote:Op zaterdag 28 november 2009 12:54 schreef qonmann het volgende:
[..]
heeft niets met koffie te maken
geen enkel woord is goed
Die bestaat wel maar dat is niet de organsiatie die bedoeld werd, compleet andere hoekquote:Op zaterdag 28 november 2009 13:10 schreef BasOne het volgende:
[..]
uhm... geen woord goed?
International en Organisation niet?
Want ik dacht International Coacau (hoe schrijf je dat in godsnaam) Organisation
coca
kauwkauw
kocau
coceu
cocoa
volgens mij zit de juiste spelling er niet bijquote:Op zaterdag 28 november 2009 13:10 schreef BasOne het volgende:
[..]
uhm... geen woord goed?
International en Organisation niet?
Want ik dacht International Coacau (hoe schrijf je dat in godsnaam) Organisation
coca
kauwkauw
kocau
coceu
cocoa
cocoa is wel goedquote:Op zaterdag 28 november 2009 13:12 schreef lubje25 het volgende:
[..]
volgens mij zit de juiste spelling er niet bij
Heb ik tenminste iets goedquote:Op zaterdag 28 november 2009 13:14 schreef qonmann het volgende:
[..]
cocoa is wel goed
(qua spelling dan)
http://www.icco.org/
maar die werd niet gezocht
Ik zat met de nederlands spelling in mijn kop. Cacao dus.quote:
quote:Op zaterdag 28 november 2009 13:22 schreef Yankee het volgende:
een of andere interkerkelijke ontwikkelingsorganisatie
presteer je het nu al weer om nightcowboy het punt te geven en niet mij?quote:Op zaterdag 28 november 2009 13:23 schreef qonmann het volgende:
[..]
Yep, dat was de hoek die ik zocht
..door ICCO, een interkerkelijke organisatie voor ontwikkelingssamenwerking.
Stand deel 1802:
1 PhysicsRules
1 De_Hertog
6 nightcowboy
1 RoofingBurner
3 GimmeGore
5 qonmann
1 ScottTracy
3 tomtomaat
3 Yankee
2 Ofyles2
1 Terpentin07
1 BasOne
Jullie gebruiken allebei dit:quote:Op zaterdag 28 november 2009 13:24 schreef Yankee het volgende:
[..]
presteer je het nu al weer om nightcowboy het punt te geven en niet mij?
gewaagd ..quote:Op zaterdag 28 november 2009 13:29 schreef Rucebo het volgende:
Dan ga ik nog voor Dancing in the Dark...
Deze is goed, 1 week op nr 1 in 1985quote:Op zaterdag 28 november 2009 13:29 schreef Rucebo het volgende:
Dan ga ik nog voor Dancing in the Dark...
Veel verder gaat mijn kennis van Bruce Springsteen nummers nietquote:
Ja had 'm wel goedquote:Op zaterdag 28 november 2009 13:32 schreef Rucebo het volgende:
[..]
Veel verder gaat mijn kennis van Bruce Springsteen nummers niet. Wel een goed nummer trouwens
.
quote:
1 van de 2 is niet slechtquote:Op zaterdag 28 november 2009 13:49 schreef De_Hertog het volgende:
Panzerkampfwagen en SoldatenKraftfahrzeug?
Iets bijzonders dusquote:Op zaterdag 28 november 2009 13:51 schreef De_Hertog het volgende:
SicherheitsdienstKraftfahrzeug dus.
De Duitse editie van Scrabble heeft een bord van 100x100.
quote:Op zaterdag 28 november 2009 13:51 schreef De_Hertog het volgende:
SicherheitsdienstKraftfahrzeug dus.
De Duitse editie van Scrabble heeft een bord van 100x100.
?quote:
het leven van een akq'r gaat niet altijd over rozenquote:
Ik weet het. Ik doe voor m'n bloeddruk al niet meer mee aan die 'noem tien dingen, laatste krijgt het punt' vragen maar ik dacht dat deze veilig was.quote:Op zaterdag 28 november 2009 14:15 schreef qonmann het volgende:
[..]
het leven van een akq'r gaat niet altijd over rozen
Sondern ik kon het niet latenquote:Op zaterdag 28 november 2009 14:17 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ik weet het. Ik doe voor m'n bloeddruk al niet meer mee aan die 'noem tien dingen, laatste krijgt het punt' vragen maar ik dacht dat deze veilig was.
*reikt dekentje aan en flesje warme melk*quote:Op zaterdag 28 november 2009 14:17 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ik weet het. Ik doe voor m'n bloeddruk al niet meer mee aan die 'noem tien dingen, laatste krijgt het punt' vragen maar ik dacht dat deze veilig was.
Euh...quote:Op zaterdag 28 november 2009 14:19 schreef qonmann het volgende:
[..]
Sondern ik kon het niet laten![]()
[ afbeelding ]
Wie is de dame?
Ging dit haar zeer slecht met haarquote:
Wat isquote:In september 2002 kwam de eerste publieke versie 0.1 uit onder de naam. Na een merknaamconflict met een gelijknamige fabrikant van BIOS'en voor pc's werd
vanaf versie 0.6 in mei 2003 hernoemd tot "Mozilla Firebird". Omdat deze naam al werd gebruikt door de opensourcedatabase Firebird kreeg de browser vanaf versie 0.8 in februari 2004 opnieuw een andere naam; dit keer "Mozilla Firefox". Al snel ontving het programma lovende kritieken in de internationale pers vanwege zijn snelheid, veiligheid en gebruiksgemak ten opzichte van de inmiddels vijf jaar oude Internet Explorer 6.
Dat zei je toen ook.quote:Op zaterdag 28 november 2009 14:39 schreef Ofyles2 het volgende:
Herstel: Thunderbird is het antwoord op Outlook Express. Mijn fout.
Geen idee wat dat inhoudt, maar ik houd het op woorden die samengesteld kunnen worden uit meerdere woorden.quote:Op zaterdag 28 november 2009 14:41 schreef De_Hertog het volgende:
Ik maakte hierboven een opmerking over Duits scrabble, maar Hongaars scrabble is waarschijnlijk nog erger. Hongaars is namelijk een agglutinerende taal. Wat is dit?
dat lijkt een betere gok, maar dat heeft Duits ook vandaar dat ik toch maar wat anders probeerdequote:Op zaterdag 28 november 2009 14:44 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Geen idee wat dat inhoudt, maar ik houd het op woorden die samengesteld kunnen worden uit meerdere woorden.
Nee, Fins en Hongaars horen tot de zelfde taalfamilie, maar dit is een eigenschap die talen en taalfamilies kunnen hebben. Turks heeft het bijvoorbeeld ook. Ook Nederlands heeft een paar voorbeelden van agglutinatie maar wordt niet als agglutinerende taal gezien.quote:Op zaterdag 28 november 2009 14:44 schreef qonmann het volgende:
Wat Fins ook heeft
heel veel klinkers (a's) ?
Ik hoef niet de exacte beschrijving inderdaad, maar dit is nog wat te weinig. Dat er iets samengesteld wordt viel al wel af te leiden uit de vraagstelling tenslotte.quote:Op zaterdag 28 november 2009 14:44 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Geen idee wat dat inhoudt, maar ik houd het op woorden die samengesteld kunnen worden uit meerdere woorden.
Volgens mij komt dat wel vaker voor bij Slavische talen.quote:Op zaterdag 28 november 2009 14:49 schreef qonmann het volgende:
je kunt er steeds een letter achter plaatsen zodat het weer van naamval of tijd verandert ?
misschien gaat het nog verder dat ook voorzetsels in het woord verwerkt worden middels toevoegingen.quote:Op zaterdag 28 november 2009 14:51 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Volgens mij komt dat wel vaker voor bij Slavische talen.
Zamban min huisquote:Op zaterdag 28 november 2009 14:54 schreef De_Hertog het volgende:
Uitgangen voor naamvallen is het inderdaad niet.
házamban is Hongaars voor 'in mijn huis' en kertemben is Hongaars voor 'in mijn tuin'
We komen al dichterbij, maar dit is het nog niet helemaal..quote:Op zaterdag 28 november 2009 14:54 schreef qonmann het volgende:
[..]
misschien gaat het nog verder dat ook voorzetsels in het woord verwerkt worden middels toevoegingen.
Waarom zo specifiek?quote:Op zaterdag 28 november 2009 15:00 schreef qonmann het volgende:
plaatsbepaling & van wie ook nog
Tja ik weet niet wat jij wilt wetenquote:
Dat klopt, het is dan ook nog steeds niet goed.quote:Op zaterdag 28 november 2009 15:03 schreef qonmann het volgende:
kortom je kunt er altijd wel een klein mini-woordje achterzetten, maar voor scrabble dat toch niet zo erg
Nou vooruit, omdat het al zo lang duurt. Je kunt alles wat met het woord te maken heeft erachter plakken: voorzetsels, maar ook bijvoeglijke naamwoorden of reflexieve werkwoorden. Op die manier kun je dus wčl lange scrabble-woorden makenquote:Op zaterdag 28 november 2009 15:21 schreef qonmann het volgende:
je kunt er dus van alles achterplakken
http://www.sellaband.com/hindquote:
Nee, het was dus NIET dat je woorden gewoon aan elkaar kan plakken, maar dat je achtervoegsels hebt, die de plaats in nemen van allerlei losse woorden, om woorden verder te specificeren.quote:Op zaterdag 28 november 2009 15:29 schreef BasOne het volgende:
Ikhebernognooitvangehoordmaarhetzalwelgoedzijndusfeliciteerikqonmannmetzijnbehaaldepuntenslahertogopzijnbipsvoordeveeltemoeilijkevraag
Hey in het Nederlands kan het ook
..het was wel goedquote:
Ik was er al ik zei gewoon nietsquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |