Volgens mij komt dat wel vaker voor bij Slavische talen.quote:Op zaterdag 28 november 2009 14:49 schreef qonmann het volgende:
je kunt er steeds een letter achter plaatsen zodat het weer van naamval of tijd verandert ?
misschien gaat het nog verder dat ook voorzetsels in het woord verwerkt worden middels toevoegingen.quote:Op zaterdag 28 november 2009 14:51 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Volgens mij komt dat wel vaker voor bij Slavische talen.
Zamban min huisquote:Op zaterdag 28 november 2009 14:54 schreef De_Hertog het volgende:
Uitgangen voor naamvallen is het inderdaad niet.
házamban is Hongaars voor 'in mijn huis' en kertemben is Hongaars voor 'in mijn tuin'
We komen al dichterbij, maar dit is het nog niet helemaal..quote:Op zaterdag 28 november 2009 14:54 schreef qonmann het volgende:
[..]
misschien gaat het nog verder dat ook voorzetsels in het woord verwerkt worden middels toevoegingen.
Waarom zo specifiek?quote:Op zaterdag 28 november 2009 15:00 schreef qonmann het volgende:
plaatsbepaling & van wie ook nog
Tja ik weet niet wat jij wilt wetenquote:
Dat klopt, het is dan ook nog steeds niet goed.quote:Op zaterdag 28 november 2009 15:03 schreef qonmann het volgende:
kortom je kunt er altijd wel een klein mini-woordje achterzetten, maar voor scrabble dat toch niet zo erg
Nou vooruit, omdat het al zo lang duurt. Je kunt alles wat met het woord te maken heeft erachter plakken: voorzetsels, maar ook bijvoeglijke naamwoorden of reflexieve werkwoorden. Op die manier kun je dus wčl lange scrabble-woorden makenquote:Op zaterdag 28 november 2009 15:21 schreef qonmann het volgende:
je kunt er dus van alles achterplakken
http://www.sellaband.com/hindquote:
Nee, het was dus NIET dat je woorden gewoon aan elkaar kan plakken, maar dat je achtervoegsels hebt, die de plaats in nemen van allerlei losse woorden, om woorden verder te specificeren.quote:Op zaterdag 28 november 2009 15:29 schreef BasOne het volgende:
Ikhebernognooitvangehoordmaarhetzalwelgoedzijndusfeliciteerikqonmannmetzijnbehaaldepuntenslahertogopzijnbipsvoordeveeltemoeilijkevraag
Hey in het Nederlands kan het ook
..het was wel goedquote:
Ik was er al ik zei gewoon nietsquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |