Mja, maar er zitten in dit forum ook mensen die daar een veelvoud tegen aan kunnen gooien. Ik ben het eens met het feit dat je niet 10 jaar lang met 400:1 leverage kunt traden. Maar je kunt eventueel wel korte periodes proberen te exploiteren en daar gigantische leverage tegen aan te gooien. En daarna gewoon 100% in de aandelen zitten en wachten op het juiste moment zoals SeLang dat ook doet.quote:Op donderdag 26 november 2009 17:43 schreef tony_clifton- het volgende:
[..]
Nu, met je huidige dagwinst benader je al bijna mijn hele inzet. Zie jij LT-beleggen dan als nog meer geld ertegenaangooien? 'T is natuurlijk wel een must wil je zo'n winsten zoals vandaag benaderen maar toch...
Ik zal de laatste zijn om je ontmoedigen hoorquote:Op donderdag 26 november 2009 17:35 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Het probleem is dat SeLang altijd wel ergens een punt heeft. Hij is alleen jaren geleden ook begonnen, en dat zal vast en zeker ook wel met high leverage producten zijn geweest, ik zit pas in mn beginnende jaren van beleggen, SeLang heeft er al tig jaren op zitten. Zoals de meeste weten vind ik zijn tactiek zeer interessant, maar dat wordt pas echt interessant voor mij als ik daar ook een goed kapitaal tegen kan gooien, en niet een paar duizend euro bijv.
Ook nog es zonder de grote broer vandaag.quote:Op donderdag 26 november 2009 17:49 schreef Lemans24 het volgende:
Volume van circa 120 miljoen vandaag? Dat is wel heel wat hoger dan de laatste dagen, de trend is duidelijk!
Jep, je hebt volkomen gelijk. Maar ja, zoals je weet kan het met CFD's gewoon erg snel gaan.quote:Op donderdag 26 november 2009 17:48 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ik zal de laatste zijn om je ontmoedigen hoor. En inderdaad gebruikte ik in het begin ook veel leverage. Maar de absolute bedragen waren dan wel veel lager. Ik zette in elk geval nooit meer op het spel dan ik in een paar maanden kon terugverdienen. £40k riskeren als student zit toch in een wat andere catagorie kwa leverage
. Met zoveel leverage keert de wiskunde zich uiteindelijk gegarandeerd tegen je, zelfs als je een enorme edge zou hebben (immers, 50% verliezen = 100% moeten winnen om quitte te komen)
Euh! We mogen morgen nog wel een -2.5% zien hoor?quote:Op donderdag 26 november 2009 17:57 schreef Westlander het volgende:
Geweldige dag ! hopelijk morgen wat groen (goedkope puts inslaan), om maandag weer te vallen.
Ja dat is leverage. Maar als het de andere kant opgaat dan kan in een paar seconden je marge zijn weggevaagd en heb je daarna geen enkele mogelijkheid meer om terug te komen want kapitaal =0. Dan moet je een jaar gaan werken en sparen om weer 25k te hebben.quote:Op donderdag 26 november 2009 17:53 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Jep, je hebt volkomen gelijk. Maar ja, zoals je weet kan het met CFD's gewoon erg snel gaan.
Stel je verliest 40k en je neemt de volgende dag een long positie in, op een margin van 25k. Op basis van een 25k margin zit je ongeveer op 450 pond per index punt, dan heb je het over slechts 89 punten om je verlies terug te pakken! Die 89 punten is slechts een stijging van 1.71% op de volgende dag, en dan heb je je verlies al weer terug!
Na goede en vooral na slechte handelsdagen, om emotionele irrationele acties te vermijden.quote:Het aller beste is gewoon na een goede handelsdag er een poos tussen uit te gaan
Nicequote:Op donderdag 26 november 2009 17:25 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Dan vraag ik me af of ze voldoende hebben, ik lust wel een borrel![]()
[ afbeelding ]
Daar moest ik ook weer aan denkenquote:
AEX-ers zijn sowieso slimmer dan de rest. Wij zijn contrair aan de meutequote:Op donderdag 26 november 2009 18:04 schreef Lemans24 het volgende:
LXIV houdt ze ook tot 280, toch? Hij had wel puts erbij, dus hij zal netto wel geen verlies hebben. Weinig mensen met verlies hier dus, terwijl de AEX diep in het rood staat. We all beat the index today!
Maar wat had ik me vandaag graag verslapen, of m'n code vergeten, of een stroomstoring meegemaakt. Veel te vroeg verkocht!
quote:Pessimism on U.S. Stocks Falls to Five-Year Low, Survey Says
Nov. 25 (Bloomberg) -- Pessimism about U.S. stocks among newsletter writers fell to the lowest level in five years after the Standard & Poor’s 500 Index rose to a 13-month high.
The proportion of bearish publications among about 140 tracked by New Rochelle, New York-based Investors Intelligence dropped to 17.6 percent from 21.3 percent the prior week. The last time so few were bearish was June 2004. The percentage of surveyed newsletter writers who are bullish increased to 50.6 percent, the highest since Sept. 1, from 46.1 percent.
While declines in the number of pessimists are viewed by some analysts as negative for the market, optimism on U.S. stocks remains relatively low, suggesting the rally that began in March may continue, said Michael Burke, co-editor of Investors Intelligence, which has tracked sentiment since 1963. During the 2002 to 2007 bull market for equities, optimism peaked at 62.9 percent.
“When you have low numbers of bears, that’s potentially very negative,” Burke said in a telephone interview. “Most people don’t think the market is going to go down, but you don’t have a huge number of people saying it’s going to go up either.”
When the S&P 500 and Dow Jones Industrial Average climbed to records in October 2007, the bullish percentage exceeded 60 percent. The S&P 500 then fell 57 percent to a 12-year low of 656.53 on March 9, 2009. It rebounded as much as 64 percent, closing at a 13-month high of 1,110.32 on Nov. 17. It is little changed since then, at 1,108.59 as of 10:53 a.m. in New York.
The percentage of writers who anticipate a correction, or 10 percent decline in the market, fell to 31.8 percent from 32.6 percent. There have been only 36 weeks when the reading exceeded 30 in the past 20 years.
“People don’t want to be bearish when the market is going up, but a lot of people are frightened to be bullish, so there’s an abnormally high correction number, too,” Burke said. It’s “an unusual combination,” he said.
S&P500 futs zullen waarschijnlijk morgen licht groen staan, als deze nog verder wegzakken zou de DJ morgen enorm rood openen (-4 a 5% en dat lijkt me onwaarschijnlijk).quote:Op donderdag 26 november 2009 17:20 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Morgen kunnen we wel eens een flink staaltje futje pump te zien krijgen, maar ik geloof niet dat ze niet zonder een gap gaan openen..
En nu hoop ik ook dat we morgen nog eens -3% op de borden krijgenquote:Op donderdag 26 november 2009 18:02 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Nice![]()
Op naar een nieuw R&P topic?
Ik bedoel niet jou, maar een fokker die ziet dat je in 1 dag +40k staat en het zelf ook gaat proberen. Zoals die gast laatst met 12k in de minquote:Op donderdag 26 november 2009 18:15 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
En nu hoop ik ook dat we morgen nog eens -3% op de borden krijgen![]()
Maar nee, ik zorg er wat betreft trading wel voor dat het niet uit de klauwen gaat lopen. Is ook nergens voor nodig. Rigide exit strategies
![]()
Ik zal hier nog wel wat aan doen. In the end gaat het immers niet om de rendementen die je draait, maar de methodes waar op je dat baseert. Ik deed dat op basis van een intraday RSI, aroon & volume. Normaliter gooi ik het er altijd zo spoedig mogelijk uit, maar soms is het zinvol om het ritje maar uit te zitten. (dit is uiteraard niet de beste manier) Immers, stel dat dit de grootste lucky treffer voor mij was van het afgelopen jaar, ga ik vanzelf in de komende trades hard op mn bek om dit jaar nog op -40k te eindigen (en eventueel iemand die me zou volgen ook). Zolang je geen solide basis hebt waarop je je trade basseert, kun je het na 1 a 2 lucky trades shaken. En soms ben je uiteraard ook gewoon lucky, dat voel je zelf vaak goed aan. Wat ik dan vaak doe is gewoon een break nemen van een aantal dagen, je lichaam functioneert namelijk niet helemaal meer goed als je een leuke winst aflevert.quote:Op donderdag 26 november 2009 18:16 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Ik bedoel niet jou, maar een fokker die ziet dat je in 1 dag +40k staat en het zelf ook gaat proberen. Zoals die gast laatst met 12k in de min
Dat vetrgedrukte is natuurlijk niet perse waar. Hoeveel beginnende beleggers maken niet de fout te snel winst te nemen en de verliezen maar te laten staan (want "gaan vast nog wel omhoog).quote:Op donderdag 26 november 2009 18:28 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik zal hier nog wel wat aan doen. In the end gaat het immers niet om de rendementen die je draait, maar de methodes waar op je dat baseert. Ik deed dat op basis van een intraday RSI, aroon & volume. Normaliter gooi ik het er altijd zo spoedig mogelijk uit, maar soms is het zinvol om het ritje maar uit te zitten. (dit is uiteraard niet de beste manier) Immers, stel dat dit de grootste lucky treffer voor mij was van het afgelopen jaar, ga ik vanzelf in de komende trades hard op mn bek om dit jaar nog op -40k te eindigen (en eventueel iemand die me zou volgen ook). Zolang je geen solide basis hebt waarop je je trade basseert, kun je het na 1 a 2 lucky trades shaken. En soms ben je uiteraard ook gewoon lucky, dat voel je zelf vaak goed aan. Wat ik dan vaak doe is gewoon een break nemen van een aantal dagen, je lichaam functioneert namelijk niet helemaal meer goed als je een leuke winst aflevert.
Hetzelfde geld overigens voor een stevig verlies. Als ik 5k zou verliezen op een dag, stop ik er een aantal dagen mee. Vrienden om me heen vliegen er direct met het dubbele in om het verlies van de vorige dag recht te zetten... met alle gevolgen van dien ..
quote:Op donderdag 26 november 2009 18:32 schreef Westlander het volgende:
Vanmorgen:
Handelaar Cees Smit van Today's Beheer gaat op basis hiervan uit van een verlies voor de AEX van 2 punten bij opening van de handel in Amsterdam om 9.00 uur.
Smit verwacht overigens wel dat de AEX in de loop van der handelsdag kans zal zien om weer wat bij te trekken: "De statistieken wijzen uit dat de AEX op dagen dat er geen effectenhandel in New York plaatsvindt, gemiddeld genomen omhoog gaan. Nieuws is er overigens weinig en het sentiment oogt goed, ofschoon er her en der wel enkele minpunten onbelicht blijven.
Tja, en volgende keer wordt ie gewoon weer gequote natuurlijkquote:Op donderdag 26 november 2009 18:40 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Cees
in de hoek!
je zat er enkele puntjes naast...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |