Gia heeft min of meer het antwoord op je vraag gegeven. Marokkaanse ouders moeten hun kind registreren om dat land binnen te komen. Als je bij de douane komt en die ziet dat de ouders (1e generatie) beide de Marokkaanse nationaliteit bezitten en daarnaast een kind hebben (2e generatie) die niet de Marokkaanse nationaliteit bezit, dan gaat daar een alarm af. Immers dat kind moet volgens de wet aldaar de Marokkaanse nationaliteit bezitten en die moet dan ook overlegt worden. Je zou het kunnen zien als negatieve discriminatie van Marokkanen die in het buitenland zitten. Ergo terwijl jij met je Nederlands paspoort zonder problemen Marokko binnen kan komen, zal ik worden tegengehouden. Ik moet het bewijs overleggen dat ik ook ingeschreven sta in het Marokkaanse bevolkingsregister: Dit betekent dat als ik naar Marokko ga, naast mijn Nederlands paspoort een Marokkaanse Carte National moet overleggen (soort van identiteitskaart).quote:Op vrijdag 27 november 2009 18:25 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Ja dat zal best, en dat geloof ik ook wel, maar volgens mij is informatie verlenen over wetten in een eventueel thuisland (zij het Marokko of niet) heel wat anders dan ook daadwerkelijk een aangifte van geboorte doen bij een andere staat.
Ik geloof best dat ze "helpen" en informatie verlenen, maar niet ongevraagd of dwingend te werk gaan.
Het toekennen van die nationaliteit? Kom op, het is een verplichting!!quote:Op vrijdag 27 november 2009 18:24 schreef Sjaakz het volgende:
[..]
Tja, die focus op Marokko is dan ook vrij onzinnig - waar ik eerder ook al op wees - dezelfde procedure wordt namelijk gevolgd voor alle mogelijke betrokken nationaliteiten, waarbij het recht van het ene land verkrijging van de nationaliteit op deze wijze uitsluit, het andere land net als Marokko door geboorte toekent,
Dus Marokkanen zonder Marokkaanse nationaliteit worden geweigerd aan de grens?quote:Op vrijdag 27 november 2009 20:11 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Gia heeft min of meer het antwoord op je vraag gegeven. Marokkaanse ouders moeten hun kind registreren om dat land binnen te komen. Als je bij de douane komt en die ziet dat de ouders (1e generatie) beide de Marokkaanse nationaliteit bezitten en daarnaast een kind hebben (2e generatie) die niet de Marokkaanse nationaliteit bezit, dan gaat daar een alarm af. Immers dat kind moet volgens de wet aldaar de Marokkaanse nationaliteit bezitten en die moet dan ook overlegt worden. Je zou het kunnen zien als negatieve discriminatie van Marokkanen die in het buitenland zitten. Ergo terwijl jij met je Nederlands paspoort zonder problemen Marokko binnen kan komen, zal ik worden tegengehouden. Ik moet het bewijs overleggen dat ik ook ingeschreven sta in het Marokkaanse bevolkingsregister: Dit betekent dat als ik naar Marokko ga, naast mijn Nederlands paspoort een Marokkaanse Carte National moet overleggen (soort van identiteitskaart).
Klopt, maar vind jij het dan niet laakbaar dat zowel de Nederlandse als de Marokkaanse staat die verplichting trachten te misbruiken?quote:Op vrijdag 27 november 2009 20:12 schreef Gia het volgende:
[..]
Het toekennen van die nationaliteit? Kom op, het is een verplichting!!
Als je 'el huppelepup' met je achternaam heet, dan kom je Marokko niet in, als je zoontje alleen de Nederlandse nationaliteit heeft, terwijl jij en/of je vrouw ook de Marokkaanse hebt.
Ja.quote:Op vrijdag 27 november 2009 20:12 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Dus Marokkanen zonder Marokkaanse nationaliteit worden geweigerd aan de grens?
Wat krom is dat.quote:Op vrijdag 27 november 2009 20:11 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Gia heeft min of meer het antwoord op je vraag gegeven. Marokkaanse ouders moeten hun kind registreren om dat land binnen te komen. Als je bij de douane komt en die ziet dat de ouders (1e generatie) beide de Marokkaanse nationaliteit bezitten en daarnaast een kind hebben (2e generatie) die niet de Marokkaanse nationaliteit bezit, dan gaat daar een alarm af. Immers dat kind moet volgens de wet aldaar de Marokkaanse nationaliteit bezitten en die moet dan ook overlegt worden. Je zou het kunnen zien als negatieve discriminatie van Marokkanen die in het buitenland zitten. Ergo terwijl jij met je Nederlands paspoort zonder problemen Marokko binnen kan komen, zal ik worden tegengehouden. Ik moet het bewijs overleggen dat ik ook ingeschreven sta in het Marokkaanse bevolkingsregister: Dit betekent dat als ik naar Marokko ga, naast mijn Nederlands paspoort een Marokkaanse Carte National moet overleggen (soort van identiteitskaart).
Wat een bagger land, dan zou ik per definitie al niet meer terug willen.quote:
Alleen de Marokkaanse staat toch in deze?quote:Op vrijdag 27 november 2009 20:13 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Klopt, maar vind jij het dan niet laakbaar dat zowel de Nederlandse als de Marokkaanse staat die verplichting trachten te misbruiken?
Het is een prachtig land, maar met veel regels die puur uit egoisme van de staat aldaar zijn ontstaan. Bovendien zit daar toch je familie.quote:Op vrijdag 27 november 2009 20:14 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Wat een bagger land, dan zou ik per definitie al niet meer terug willen.
Momenteel nog wel, maar ik denk dat in de toekomst Nederland evengoed misbruik gaat maken van deze toch wel moeilijke situatie.quote:Op vrijdag 27 november 2009 20:16 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Alleen de Marokkaanse staat toch in deze?
Je wordt gewoon gechanteerd door je eigen regering, maffia praktijken heet dat.quote:Op vrijdag 27 november 2009 20:17 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het is een prachtig land, maar met veel regels die puur uit egoisme van de staat aldaar zijn ontstaan. Bovendien zit daar toch je familie.
Ja en dus? Wat doet dat af aan de situatie dat het een prachtig land is met prachtige natuur en mooie UNESCO gebieden? Wat doet dat af aan het feit dat toch je familie daar toch zit? Je hebt alleen jezelf ermee als je niet gaat.quote:Op vrijdag 27 november 2009 20:19 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Je wordt gewoon gechanteerd door je eigen regering, maffia praktijken heet dat.
Je kunt er wel wat aan veranderen: niet aan meewerken.quote:Op donderdag 26 november 2009 16:02 schreef waht het volgende:
Ik blijf die Marokkaanse wet sowieso raar vinden. Dat wij daar niks aan kunnen veranderen, soit. Maar wat is voor ons het nadeel dat Marokkaanse ouders hun kinderen niet als Marokkaan willen inschrijven? Dan weten we niet (direct) dat het de facto Marokkanen zijn? Nou en?
Het doet niet af aan het natuurschoon, maar wel het feit dat je hiermee eeuwig en altijd dit gezeik zal houden. Met dit gezever zal je elke generatie opnieuw een paspoort chanteren en ze daardoor verbinden aan je land.quote:Op vrijdag 27 november 2009 20:21 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ja en dus? Wat doet dat af aan de situatie dat het een prachtig land is met prachtige natuur en mooie UNESCO gebieden? Wat doet dat af aan het feit dat toch je familie daar toch zit? Je hebt alleen jezelf ermee als je niet gaat.
Nou ja, het is je EIGEN keuzen om naar dat land te reizen natuurlijk. En tja uiteindelijk noemen we het wel gezeik, dat is het ook, maar we moeten niet overdrijven. Het enige wat je moet doen is om de 10 jaar die Carte National vernieuwen. Tis nou niet dat je daaraan dood gaat.quote:Op vrijdag 27 november 2009 20:23 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Het doet niet af aan het natuurschoon, maar wel het feit dat je hiermee eeuwig en altijd dit gezeik zal houden. Met dit gezever zal je elke generatie opnieuw een paspoort chanteren en ze daardoor verbinden aan je land.
Ik vind het om van te walgen, maar hé, het is niet mijn land.
Bij een nationaliteit zitten meer regels verbonden dan puur alleen de "Carte national", vooral ook met betrekking tot internationale wetgeving.quote:Op vrijdag 27 november 2009 20:26 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nou ja, het is je EIGEN keuzen om naar dat land te reizen natuurlijk. En tja uiteindelijk noemen we het wel gezeik, dat is het ook, maar we moeten niet overdrijven. Het enige wat je moet doen is om de 10 jaar die Carte National vernieuwen. Tis nou niet dat je daaraan dood gaat.
Dat valt behoorlijk mee, aangezien internationaal gezien het hebben van een dubbele nationaliteit niet vreemd is. Men gebruikt dan ook vaak gradaties, waarbij het land waarin men woont, werkt, een huis heeft, kinderen heeft, vaak het "leidende" land is, ook qua nationaliteit. Ik zie geen enkele verdere verplichting dan de carte national.quote:Op vrijdag 27 november 2009 20:27 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Bij een nationaliteit zitten meer regels verbonden dan puur alleen de "Carte national", vooral ook met betrekking tot internationale wetgeving.
Maar als je geen marokkaanse nationaliteit hebt,kun je niet erven van ome Mo.quote:Op vrijdag 27 november 2009 20:14 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Wat een bagger land, dan zou ik per definitie al niet meer terug willen.
Maar dat betekent meteen ook dat jouw achter- achterkleinkinderen ook nog steeds die Marokkaanse nationaliteit verplicht moeten hebben als ze jouw achternaam hebben.quote:Op vrijdag 27 november 2009 20:26 schreef Mutant01 het volgende:
Het enige wat je moet doen is om de 10 jaar die Carte National vernieuwen. Tis nou niet dat je daaraan dood gaat.
Kortom: Mutant moet een mooie blonde Nederlandse trouwen, haar achternaam aannemen en hun kinderen de achternaam van de moeder geven. Vervolgens zelf naar de kapper van Geert Wilders en dan lekker onbezorgd naar Marokko op vakantie.quote:Op vrijdag 27 november 2009 21:21 schreef Gia het volgende:
[..]
Maar dat betekent meteen ook dat jouw achter- achterkleinkinderen ook nog steeds die Marokkaanse nationaliteit verplicht moeten hebben als ze jouw achternaam hebben.
Of hij doet zich bij de douane voor als Algerijn met Nederlandse pas, weg is zijn zelfvertrouwenquote:Op vrijdag 27 november 2009 21:27 schreef Pool het volgende:
[..]
Kortom: Mutant moet een mooie blonde Nederlandse trouwen, haar achternaam aannemen en hun kinderen de achternaam van de moeder geven. Vervolgens zelf naar de kapper van Geert Wilders en dan lekker onbezorgd naar Marokko op vakantie.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |