abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75010294
quote:
Rekening energie gaat fors omhoog
Van onze verslaggever Michael Persson op 26 november '09, 06:07, bijgewerkt 26 november '09, 06:26

Verwarming (Colourbox)

AMSTERDAM - De energierekening gaat vanaf 2012 flink omhoog om grote investeringen in duurzame energie te financieren. Tot 2020 betalen energieverbruikers naar schatting 20 miljard euro extra, boven op de kosten van hun eigen verbruik.
Op die manier hoopt het kabinet zijn klimaatdoelstelling voor 2020 te halen zonder dat dat op de begroting drukt. In dat jaar moet eenvijfde van de opgewekte energie duurzaam zijn.

Dat blijkt uit het concept van een brief van minister Van der Hoeven van Economische Zaken (EZ), die een dezer dagen naar de Tweede Kamer wordt gestuurd. Het wetsvoorstel vloeit voort uit het crisisakkoord van dit voorjaar. Daarin werd opgenomen dat investeringen in duurzame energie voortaan ‘ruimer en robuuster worden gefinancierd uit een opslag op het elektriciteitstarief’. Daar werden toen nog geen bedragen bij genoemd.

Hoe de extra kosten precies worden verdeeld over bedrijven en consumenten, is nog niet bekend. Voor een gemiddeld huishouden zal de stijging oplopen tot een paar honderd euro per jaar.

Nu steekt de overheid via de subsidie duurzame energie (SDE) per jaar zo’n 900 miljoen euro in windmolens, zonnepanelen, waterkracht en biomassa. Dat bedrag is echter onvoldoende om de doelstellingen over elf jaar te halen.

Zo stelt EZ uit die pot in totaal 4,5 miljard euro beschikbaar voor nieuwe windturbines op zee, maakte het ministerie woensdag bekend. Daarmee zou 700 tot 1.000 megawatt aan vermogen kunnen worden neergezet. Dat is veel minder dan de 6.000 megawatt aan windmolens die het kabinet in 2020 op zee wil zien staan.

Het benodigde geld wordt dus straks rechtstreeks gehaald bij de elektriciteits- en gasverbruikers. De nieuwe regeling lijkt op de in energiekringen beroemde Duitse Einspeisegesetz, een ongelimiteerde ‘voeding’ die de aanleg van windturbines en zonnecentrales de afgelopen jaren sterk heeft aangewakkerd. In de Nederlandse variant zit echter wel een plafond.
bron: Volkskrant

Vanaf 2012 mag ik wel een bijbaantje gaan zoeken naast mijn fulltime baan denk ik. Rekeningrijden (40.000 km per jaar), Energienota, Ziektekosten stijgen ook elk jaar, WOZ stijgt hier in de gemeente als een malle, het lijkt wel alsof ze het je financieel onmogelijk willen maken...

Ik ga me echt afvragen wat -de fuck ze in Den Haag doen met al dat geld dat ze nu al binnenharken elk jaar. Schrap defensie maar zou ik zeggen, dat scheelt ook al gelijk in de CO2-uitstoot van al dat schroot wat ze rond hebben rijden en vliegen en herschool het personeel naar zorg, politie en brandweer.
pi_75010307
Zal ik mijn salaris maar meteen op de rekening van de Staat laten storten? Zijn ze dan tevreden?
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  donderdag 26 november 2009 @ 07:58:06 #3
15929 DiRadical
Everything's ruined
pi_75010397
Het leuke is dat 6.000 MW opgesteld vermogen ongeveer 1500 MW aan gereliseerd vermogen is.
Oftewel 2 kolencentrales van 1 miljard per stuk, die dan gebouwd worden zonder subsidie..
Nu moeten ze dus 20 miljard euro aan subsidie geven om hetzelfde te kunnen.
Happyness is nature's way of informing human resources that you're overpaid
-Catbert: Evil director of HR
pi_75010406
Het is toch ook te sip om waar te zijn he.
Ik ben van pindavlees
pi_75010467
Nederland als klein landje heeft klimaatdoelstellingen gesteld die gehaald moeten worden en die ons klauwen vol met geld kosten terwijl landen als India en China nog manieren produceren waar ondernemers tijdens de industriele revolutie het schaamrood van op de kaken zouden krijgen.

De heren en dames politici willen weer dat Nederland het braafste jongetje van de klas is en ondertussen roepen dat er helemaal geen gat is tussen de Nederlandse politiek en de Nederlandse bevolking. Ik ben helemaal voor minder milieuvervuiling en een beter milieu, maar het gaat geen enkele zin hebben als landen als China, India, Rusland en de VS zichzelf ook niet dezelfde stricte klimaatdoelstellingen opleggen. Alleen maar weggegooid geld.
Democracy is the theory that the common people know what they want, and deserve to get it good and hard. - H.L. Mencken
pi_75010617
quote:
Op donderdag 26 november 2009 08:07 schreef Snapcount2 het volgende:
Nederland als klein landje heeft klimaatdoelstellingen gesteld die gehaald moeten worden en die ons klauwen vol met geld kosten terwijl landen als India en China nog manieren produceren waar ondernemers tijdens de industriele revolutie het schaamrood van op de kaken zouden krijgen.

De heren en dames politici willen weer dat Nederland het braafste jongetje van de klas is en ondertussen roepen dat er helemaal geen gat is tussen de Nederlandse politiek en de Nederlandse bevolking. Ik ben helemaal voor minder milieuvervuiling en een beter milieu, maar het gaat geen enkele zin hebben als landen als China, India, Rusland en de VS zichzelf ook niet dezelfde stricte klimaatdoelstellingen opleggen. Alleen maar weggegooid geld.
Ik had het niet beter kunnen zeggen.

Die Cramer is helemaal knettergek geworden. We dragen hier in kabouterland helemaal niks bij als wij ons best doen terwijl overal op de aardkloot men als een gekke aan het vervuilen zijn. Bovendien is het economisch ontzettend dom, het is als het waarde die miljarden laten verdampen en in andere zakken laten verdwijnen.

En als iedereen verplicht aan de zuinige LED-lampen is en een 1-op-20 auto rijdt, hebben ze weer een probleem, want dan blijven de accijnzen en belastingen achter. Dan kunnen ze achter iedere boom wel een Melketier zetten met een mobile flitsapparaat om het met bekeuringen te compenseren.

Denken ze gvd in Den Haag dat iedere belastingbetaler boven de Balkenende-norm verdient?
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_75011269
Dat gaat lekker kilometerheffing, energienota omhoog, hypotheekrente eraf en zorgverzekering omhoog.
Wat een zooitje, hoe moeten de mensen dat allemaal gaan betalen.
pi_75011304
Willen ze ons in 2012 allemaal aan de bedelstaf hebben ofzo??? Rekeningrijden, ingezetene belasting, energie fors duurder en noem alles maar op. En wie mag straks weer het meest betalen??? Juist, Jan Modaal, nog even en ik zeg mijn werk op, verkoop de auto en ga mijn handje ophouden dan heb ik ook recht op allerlei toeslagen en gratis dingen.
pi_75011397
Dat zat er wel in... Het kabinet verzint een onrealistisch plan (zelfs volgens de meest optimistische scenario's is 6 GW wind niet haalbaar in 2020!), en de burger mag er voor opdraaien...

Ironisch detail: incl. alle belastingen betalen wij als consument NU AL meer dan de kostprijs van schone windenergie! Maar ja, de overheid wil dat geld natuurlijk niet besteden aan windturbines...
censuur :O
pi_75011540
De laatste tijd moeten mensen me echt even knijpen.

Wat een bende in Den Haag, niet te geloven.
  donderdag 26 november 2009 @ 09:35:45 #11
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_75011671
Gelukkig komt er zoet na het zuur. Toch?
Ohnee, dit is Nederland!
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_75012502
Windmolens? Dat zijn toch van die dingen die bij windkrachten lager dan 6 Beaufort juist energie toegevoerd moeten krijgen om de wieken te laten draaien omdat anders de lagers onrond worden?

Nee, okee, dan weet ik dat.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
  donderdag 26 november 2009 @ 10:22:20 #13
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_75012660
Alle basiskosten (gas, elektra, zorgverzekering, gemeentelijke heffingen) gaan gigantisch omhoog. Ik bedoel, wat hou je nog over straks. Ik word hier niet blij van, je kunt je er niet aan onttrekken. Je móet dit allemaal betalen.

En wanneer krijgen we de rekening gepresenteerd voor het redden van die beroepskleptomanen oftewel de banken? Dat komt ook nog!
pi_75012727
quote:
Op donderdag 26 november 2009 09:35 schreef mstx het volgende:
Gelukkig komt er zoet na het zuur. Toch?
Ohnee, dit is Nederland!
Tsja, holle beloftes. Toch vind ik dat de lol er inmiddels flink af is. Er worden in Den Haag tal van ballonnetjes opgelaten op de burger nog harder in de portemonnee te treffen. Zoals TS al zegt: moet zometeen bijkans nog op zoek naar een bijbaan.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_75012767
quote:
Op donderdag 26 november 2009 10:15 schreef Daffodil31LE het volgende:
Windmolens? Dat zijn toch van die dingen die bij windkrachten lager dan 6 Beaufort juist energie toegevoerd moeten krijgen om de wieken te laten draaien omdat anders de lagers onrond worden?

Is dat echt zo? Why am i not surprised?
pi_75012823
we hebben toch genoeg gas? laten we dat eens aanwenden, ipv het voor een habbekrats te verkopen aan italië. (met dank aan, jawel, de pvda)
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  donderdag 26 november 2009 @ 10:30:22 #17
3542 Gia
User under construction
pi_75012847
En nu hebben mensen hun energienota vastgezet voor 3 jaar. Dat loopt net op tijd af voor een fikse verhoging.
pi_75013132
quote:
Op donderdag 26 november 2009 10:15 schreef Daffodil31LE het volgende:

Dat lijkt mij een broodje aap.
  donderdag 26 november 2009 @ 11:00:22 #19
15929 DiRadical
Everything's ruined
pi_75013540
quote:
Op donderdag 26 november 2009 08:21 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Ik had het niet beter kunnen zeggen.

Die Cramer is helemaal knettergek geworden. We dragen hier in kabouterland helemaal niks bij als wij ons best doen terwijl overal op de aardkloot men als een gekke aan het vervuilen zijn. Bovendien is het economisch ontzettend dom, het is als het waarde die miljarden laten verdampen en in andere zakken laten verdwijnen.

En als iedereen verplicht aan de zuinige LED-lampen is en een 1-op-20 auto rijdt, hebben ze weer een probleem, want dan blijven de accijnzen en belastingen achter. Dan kunnen ze achter iedere boom wel een Melketier zetten met een mobile flitsapparaat om het met bekeuringen te compenseren.

Denken ze gvd in Den Haag dat iedere belastingbetaler boven de Balkenende-norm verdient?
Dat hoeft niet, daarvoor wordt de kilometer heffing ingevoerd.
Dan wordt de electrische auto die gedeeltelijk via zonnepanelen wordt opgeladen ook belast.
Happyness is nature's way of informing human resources that you're overpaid
-Catbert: Evil director of HR
  donderdag 26 november 2009 @ 11:21:37 #20
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_75014125
Ik hoorde dat er hele leuke landen rondom Nederland liggen waar ze een iets minder achterlijke regering hebben.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_75015021
Ze doen maar lekker ik zet zometeen een diesel aggragraat in mijn tuin op een rode diesel. Dat is zometeen nog goedkoper.

Verder schaf ik een alles brander aan en schop ik mijn HR+ ketel het huis uit. Als de kilometerheffing er is gaat e zuinige suzuki swift eruit en komt er een Dodge Pickup V8 oldtimer. Mij pakken ze niet.

WANNEER HOUD HET UITKNIJPEN VAN DE BURGER OP!?

Wat staat ons de komende jaren te wachten

- afschaffing HRA
- Invoering kilometerheffing
- Invoering ingezeten belasting
- Verhoging Energie kosten
- Verhoging ziektekosten
- BTW naar 21%

WAAR BLIJFT AL DAT GELD!? HOE KAN HET DAT MEN VROEGER MET 1X MODAAL NOG WEL LEUKE DINGEN KON DOEN, EEN GEZIN KON ONDERHOUDEN EN DE HYPOTHEEK KON BLIJVEN. HOE KAN DAT!?>

Welkom in de moderne slavenij, veel mensen zullen zich zometeen alleen in hun primaire levensbehoefte kunnen voorzien. Het loont zometeen om lekker thuis een uitkering te trekken, de levenstandaard als werkende zal niet veel hoger zijn

Volgende keer gewoon weer op de gevestigde kliek stemmen mensen!!! en vergeet vooral niet te klagen
pi_75015101
quote:
Op donderdag 26 november 2009 10:22 schreef Boca_Raton het volgende:
Alle basiskosten (gas, elektra, zorgverzekering, gemeentelijke heffingen) gaan gigantisch omhoog. Ik bedoel, wat hou je nog over straks. Ik word hier niet blij van, je kunt je er niet aan onttrekken. Je móet dit allemaal betalen.

En wanneer krijgen we de rekening gepresenteerd voor het redden van die beroepskleptomanen oftewel de banken? Dat komt ook nog!

Welkom in het moderne communisme. De DDR was er niks bij.
pi_75015244
quote:
Op donderdag 26 november 2009 10:30 schreef Gia het volgende:
En nu hebben mensen hun energienota vastgezet voor 3 jaar. Dat loopt net op tijd af voor een fikse verhoging.
Je zet het stroomtarief vast, niet het belastingtarief, dat staat er los van...
censuur :O
  donderdag 26 november 2009 @ 12:09:58 #24
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_75015646
Ik denk ook dat we uitadembelasting gaan krijgen, hoe groter je longinhoud des te meer belasting, daarnaast ook interneturenbelasting, hoe meer uren je achter internet zit des te meer belasting etc..
Op dinsdag 7 juni 2016 23:04 Papierversnipperaar het volgende:
En waarom staat Groot Brittannië er niet tussen? Alleen al het drugs geld dat door HSBC is witgewassen levert dat land een ereplaats op.
Website ware Islam: http://harun-yahya.net/
pi_75015679
Volgens mij vergaat in 2012 niet de wereld, maar Nederland.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')