abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75006272
quote:
Op woensdag 25 november 2009 23:10 schreef thingamajig het volgende:

[..]

Okee, het zal wel. Hou maar op, voordat je jezelf nog belachelijker maakt

Ik pleur m'n belastinggeld onderhand liever in die bodemloze put die Afrika heet, dan dat ik die ontzettende zeiktokkies in dit land ermee ondersteun.
Het interesseert me geen flikker wat jij van mij vindt. Ik zit hier niet om met alle winden mee te waaien.

Er pas een reisje New York voor 10 probleemjongeren mee afgerekend. Ook een leuk doel! Ik zou zeggen, misdraag je maar vast, misschien dat je ervoor in aanmerking komt.
  woensdag 25 november 2009 @ 23:14:31 #52
272427 thingamajig
tananananananananana
pi_75006309
quote:
Op woensdag 25 november 2009 23:09 schreef CaptainCookie het volgende:

[..]

Bla bla bla. Ik zei specifieke dingen.
De voorbeelden liggen voor het oprapen. Vroeger mocht je als vrouw, als je abortus wilde plegen, tenminste lekker in het schuurtje aan de slag met een oude breinaald. Nu heeft de overheid ervoor gezorgd dat je naar een kliniek MOET, binnen een bepaalde tijd nog wel! Belachelijk!
batman!
  woensdag 25 november 2009 @ 23:14:46 #53
14509 reem
Correspondent in Buenos Aires
pi_75006318
Chooselife, kijk eens naar de begin/midden jaren '80 en de stemming die er toen in het land hing. De jeugd had het idee dat er geen toekomst voor ze was, de oliecrisis, Koude Oorlog, schuldcrisis in de Derde Wereld, Massale demonstraties tegen Kruisraketten, veldslagen tussen de politie en de kraakwereld.
[b]@RemiLehmann[/b]
  woensdag 25 november 2009 @ 23:15:31 #54
272427 thingamajig
tananananananananana
pi_75006349
quote:
Op woensdag 25 november 2009 23:13 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Het interesseert me geen flikker wat jij van mij vindt. Ik zit hier niet om met alle winden mee te waaien.

Er pas een reisje New York voor 10 probleemjongeren mee afgerekend. Ook een leuk doel! Ik zou zeggen, misdraag je maar vast, misschien dat je ervoor in aanmerking komt.
Ik betaal m'n eigen reisjes naar New York maar al te graag. Kon ik er maar wonen. Daar wonen tenminste tokkies die amper iets krijgen van de overheid, maar in ieder geval een stuk minder zeiken.

Nederland is niet kut, de mensen die er wonen zijn het.
batman!
pi_75006356
quote:
Op woensdag 25 november 2009 23:14 schreef thingamajig het volgende:

[..]

De voorbeelden liggen voor het oprapen. Vroeger mocht je als vrouw, als je abortus wilde plegen, tenminste lekker in het schuurtje aan de slag met een oude breinaald. Nu heeft de overheid ervoor gezorgd dat je naar een kliniek MOET, binnen een bepaalde tijd nog wel! Belachelijk!
Het is een schande ! Stiekem vonden die vrouwen het gewoon lekker om met een breinaald geprikt te worden.
pi_75006490
quote:
Op woensdag 25 november 2009 23:12 schreef CaptainCookie het volgende:

[..]

Ik heb serieus het gevoel, dat jij in een tokkiewijk woont waar iedereen uitkering zit te trekken en maar zeurt op de overheid terwijl het kutleven van die mensen enkel aan hunzelf te wijten is.
Ik ben pas 29, maar heb een gerenoveerde boerderij in een buitenwijk, dorpsgek. Maar geluk speelt daar zeker een rol in, dat besef ik me. Ik ontrek mij niet aan de stem van anderen, die het iets minder voor elkaar hebben.

Ik stem overigens SP.
  woensdag 25 november 2009 @ 23:25:31 #57
272427 thingamajig
tananananananananana
pi_75006659
quote:
Op woensdag 25 november 2009 23:19 schreef Chooselife het volgende:
Ik stem overigens SP.
Toen Jan er nog was, had ik nog wel enige sympathie voor de mensen waarvoor hij opkwam. Nu ze massaal achter die gek aanhollen, mogen ze wat mij betreft doodvallen.

Alles krijg je hier van de overheid: zorgtoeslag, huurtoeslag, 1-oudertoeslag, WW, WIA, AOW op je 65/67ste, bijstand, subsidies voor armeren en ga zo nog maar even door. Prima hoor, ik wil (tot op zekere hoogte) best mensen helpen die om een goede reden niet in hun eigen levensonderhoud kunnen voorzien.

Maar nee, de PVV-azijnpissers, die menen dat alles aan dit land KUT en KLOTE is blijven maar zeiken en kankeren op de rijkeren en politici. Neem toch eens je eigen verantwoordelijkheid en stop met klagen dat het de persoonlijke schuld van Jan-Peter Balkenende is dat je een te dure lening hebt bij Lenen.nl omdat je anders die loeigrote HD-tv niet konden betalen.

Ze mogen wat mij betreft allemaal drie keer doodvallen wat mij betreft. Ik verbrand m'n geld nog liever in de open haard dan dat ik er de WW van een zeikende PVV-aanhanger van moet betalen.
batman!
  woensdag 25 november 2009 @ 23:27:59 #58
272427 thingamajig
tananananananananana
pi_75006722
quote:
Op woensdag 25 november 2009 23:19 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Ik ben pas 29
I rest my case
batman!
pi_75006748
quote:
Op woensdag 25 november 2009 23:14 schreef reem het volgende:
Chooselife, kijk eens naar de begin/midden jaren '80 en de stemming die er toen in het land hing. De jeugd had het idee dat er geen toekomst voor ze was, de oliecrisis, Koude Oorlog, schuldcrisis in de Derde Wereld, Massale demonstraties tegen Kruisraketten, veldslagen tussen de politie en de kraakwereld.
Incidenten zijn er altijd geweest natuurlijk. Maar dit heeft ook voor cohesie en synergie gezorgd.

Ik vind de verstomming van de vrijheid van meningsuiting, de overdreven vijandige toon van het politieke debat, de moorden op Fortuyn, van Gogh, getuigen van een veel ernstigere onrust onder de bevolking. Je voelt dat er iets heel groots broeit. Dat elite en massa compleet van elkaar vervreemd raken. En dat die laatste groep juist stelselmatig genegeerd wordt.

Het fenomeen je eigen kinderen vermoorden bijvoorbeeld. Vandaag ook weer zo'n incident. Dat vind ik iets krankzinnigs, ondenkbaars, maar tevens iets van deze tijden en een hele enge tendens. Daar rust die wanhoop in die ik proef vandaag de dag.
Ik steek mijn hand ervoor in het vuur dat dit 20 jaar geleden véél minder gebeurde. En het kan niet onder toeval geschaard worden, want dit is het zoveelste voorbeeld.
Geweldsincidenten op scholen, op straat, uitgaansleven, harddrugsgebruik, burnouts, zelfmoorden, adhd, add, vetzucht. Allemaal toegenomen, als ik me niet vergis.

Het gaat gewoon niet goed met de gemiddelde Nederlander.
  woensdag 25 november 2009 @ 23:29:38 #60
277933 martinus-
onvolprezen protagonist
pi_75006780
Wat een hypocrisie in dit topic zeg. Altijd wordt er gezeikt over de politiek maar als het op de pvv aankomt heeft men ineens de neiging de coalitie te moeten verdedigen.
Of zijn de betreffende users bang hun naam later terug te kunnen vinden in verband met de PVV?

Jullie zijn veel beïnvloedbaarder door de heersende links georiënteerde media dan jullie beseffen.. ik denk dat de meeste anti-pvv-roepers geeneens bekend zijn met de rest van het programma van de partij.
Er wordt echt veel meer gesjoemeld, achtergehouden en binnen de eigen kring gedacht dan goed voor ons is in de zittende politieke orde.
De invloed van Wilders op de coalitie is enorm (kijk naar de toon van de net uitgebrachte integratienota) dus er kan niet worden ontkent dat men de vinger op de gevoelige plek weet te leggen. Zo'n gevoelige plek zelfs dat de coalitie er op in gaat (althans de moeite doet zo over te komen) en op een triest doorzichtige wijze de steun van het volk terug wil winnen.

Hoewel mijn stem naar een ander partij gaat zie ik het in ieder geval als een positieve ontwikkeling dat de invloed van de pvv groeit en de andere partijen langzaam doorkrijgen dat verstoppertje spelen zonder doelmatig beleid geen zin meer heeft.
  woensdag 25 november 2009 @ 23:30:28 #61
177885 JoaC
Het is patat
pi_75006806
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
pi_75006827
quote:
Op woensdag 25 november 2009 23:29 schreef martinus- het volgende:
Wat een hypocrisie in dit topic zeg. Altijd wordt er gezeikt over de politiek maar als het op de pvv aankomt heeft men ineens de neiging de coalitie te moeten verdedigen.
Of zijn de betreffende users bang hun naam later terug te kunnen vinden in verband met de PVV?

Jullie zijn veel beïnvloedbaarder door de heersende links georiënteerde media dan jullie beseffen.. ik denk dat de meeste anti-pvv-roepers geeneens bekend zijn met de rest van het programma van de partij.
Er wordt echt veel meer gesjoemeld, achtergehouden en binnen de eigen kring gedacht dan goed voor ons is in de zittende politieke orde.
De invloed van Wilders op de coalitie is enorm (kijk naar de toon van de net uitgebrachte integratienota) dus er kan niet worden ontkent dat men de vinger op de gevoelige plek weet te leggen. Zo'n gevoelige plek zelfs dat de coalitie er op in gaat (althans de moeite doet zo over te komen) en op een triest doorzichtige wijze de steun van het volk terug wil winnen.

Hoewel mijn stem naar een ander partij gaat zie ik het in ieder geval als een positieve ontwikkeling dat de invloed van de pvv groeit en de andere partijen langzaam doorkrijgen dat verstoppertje spelen zonder doelmatig beleid geen zin meer heeft.
Nee, ik vind het kabinet gewoon helemaal niet zo slecht. Tevens is de pvv de coalitie, dus waar doel je nou op ?
pi_75006862
quote:
Op woensdag 25 november 2009 22:51 schreef thingamajig het volgende:

[..]

M'n opa die de 2WO heeft meegemaakt zegt dat je ongelijk hebt.
Mijn opa die vocht in de oorlog en jouw opa verhaaltjes voorlas voor het slapen gaan, zegt dat jouw opa niet moet zeuren.
  woensdag 25 november 2009 @ 23:33:02 #64
248844 Bowlingbal
Leuk je weer te zien :)
pi_75006885
quote:
Op woensdag 25 november 2009 23:28 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Incidenten zijn er altijd geweest natuurlijk. Maar dit heeft ook voor cohesie en synergie gezorgd.

Ik vind de verstomming van de vrijheid van meningsuiting, de overdreven vijandige toon van het politieke debat, de moorden op Fortuyn, van Gogh, getuigen van een veel ernstigere onrust onder de bevolking. Je voelt dat er iets heel groots broeit. Dat elite en massa compleet van elkaar vervreemd raken. En dat die laatste groep juist stelselmatig genegeerd wordt.

Het fenomeen je eigen kinderen vermoorden bijvoorbeeld. Vandaag ook weer zo'n incident. Dat vind ik iets krankzinnigs, ondenkbaars, maar tevens iets van deze tijden en een hele enge tendens. Daar rust die wanhoop in die ik proef vandaag de dag.
Ik steek mijn hand ervoor in het vuur dat dit 20 jaar geleden véél minder gebeurde. En het kan niet onder toeval geschaard worden, want dit is het zoveelste voorbeeld.
Geweldsincidenten op scholen, op straat, uitgaansleven, harddrugsgebruik, burnouts, zelfmoorden, adhd, add, vetzucht. Allemaal toegenomen, als ik me niet vergis.

Je moet je hand wel lang onder de kraan houden om brandwonden te voorkomen.
In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
- Donald Love
pi_75006892
quote:

[..]

Dat in de jaren '80 waren geen incidenten . Tevens heeft elk tijdperk zo z'n problemen maar er is niks wat erop duidt dat de problemen door de jaren heen erger worden.
  woensdag 25 november 2009 @ 23:33:17 #66
272427 thingamajig
tananananananananana
pi_75006894
quote:
Dat elite en massa compleet van elkaar vervreemd raken. En dat die laatste groep juist stelselmatig genegeerd wordt.
Gelukkig wel ja.

Nogmaals, ik had een paar jaar terug best sympathie voor de massa. Inmiddels is die helemaal weg. Ben ook niet voor niets steeds meer opgeschoven naar economisch rechts. Ook daar heeft Wilders deels voor gezorgd, al komt het vooral door de mensen die op Wilders stemmen. Wat dat betreft hebben ze de vervreemding helemaal aan zichzelf te danken!
batman!
pi_75006980
quote:
Op woensdag 25 november 2009 23:29 schreef martinus- het volgende:

Zo denk ik er ook over. Tis een beetje populair aan het worden om op de PVV te schieten en niet meedoen is buiten de groep vallen. Tja, als je weinig persoonlijkheid hebt en geen ruggengraat, kan ik me voorstellen dat je mee moet doen.

Wat je laatste zin betreft: ik twijfel nog. Ondanks dat Wilders prangende zaken op de agenda heeft gezet (waar andere politici de show mee stelen) roept ie ook zaken die te ver gaan qua kwetsen en hij nooit waar kan maken.
Ik zweef nog even tot de verkiezingen daar zijn.
pi_75007020
quote:
Op woensdag 25 november 2009 23:33 schreef thingamajig het volgende:

[..]

Gelukkig wel ja.

Nogmaals, ik had een paar jaar terug best sympathie voor de massa. Inmiddels is die helemaal weg. Ben ook niet voor niets steeds meer opgeschoven naar economisch rechts. Ook daar heeft Wilders deels voor gezorgd, al komt het vooral door de mensen die op Wilders stemmen. Wat dat betreft hebben ze de vervreemding helemaal aan zichzelf te danken!
Je bent zo'n typische egocentrische vvd-er, die altijd pas als ze heel veel geld hebben inzien dat daar een hoop ethiek, eenvoudig geluk en liefde mee verloren is gegaan. Niet iedereen is het zo gegeven om te excelleren in deze maatschappij. Ik pleit er daarom voor dat iedereen een kans moet krijgen en het recht heeft op hulp en een stemgeluid.
pi_75007037
quote:
Op woensdag 25 november 2009 23:36 schreef Matteüs het volgende:

[..]

Zo denk ik er ook over. Tis een beetje populair aan het worden om op de PVV te schieten en niet meedoen is buiten de groep vallen. Tja, als je weinig persoonlijkheid hebt en geen ruggengraat, kan ik me voorstellen dat je mee moet doen.

Wat je laatste zin betreft: ik twijfel nog. Ondanks dat Wilders prangende zaken op de agenda heeft gezet (waar andere politici de show mee stelen) roept ie ook zaken die te ver gaan qua kwetsen en hij nooit waar kan maken.
Ik zweef nog even tot de verkiezingen daar zijn.
Zo zal je ook wel kunnen zeggen dat kankeren op de overheid populair is .
pi_75007060
quote:
Op woensdag 25 november 2009 23:07 schreef Q.E.D. het volgende:

[..]

Gewoon Wilders.
ik laat hem open zolang het niet te veel uit de hand loopt, maar er komt geen 2de deel
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_75007087
quote:
Op woensdag 25 november 2009 23:38 schreef CaptainCookie het volgende:

[..]

Rukker, je bent pas 18 en hebt geen flauw benul. Dit soort thema's heb je eerst wat verstandelijke ontwikkeling voor nodig.
  woensdag 25 november 2009 @ 23:39:48 #72
272427 thingamajig
tananananananananana
pi_75007092
quote:
Op woensdag 25 november 2009 23:37 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Je bent zo'n typische egocentrische vvd-er, die altijd pas als ze heel veel geld hebben inzien dat daar een hoop ethiek, eenvoudig geluk en liefde mee verloren is gegaan.
Maak je maar geen zorgen, ik werk echt niet meer dan 36 uur per week, zodat ik lekker bij mijn gezin kan zijn waar ik erg gelukkig mee ben. Dan maar niet 3x modaal
batman!
pi_75007111
quote:
Op woensdag 25 november 2009 23:38 schreef CaptainCookie het volgende:

[..]

PVV is onderdeel van die overheid he?
pi_75007119
quote:
Op woensdag 25 november 2009 23:39 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Rukker, je bent pas 18 en hebt geen flauw benul. Dit soort thema's heb je eerst wat verstandelijke ontwikkeling voor nodig.
Blijkbaar is die bij jou op je 29ste nog niet aangekomen.
pi_75007128
Tja...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')