abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75161818
Alleen met dochter... en geloof me een kind van 4 is best een kostenpost. En ik zat op deeltijd HBO - wat ik perse wilde afmaken. En dat mocht met de gratie van het CWI (want eigenlijk mag je dus geen opleiding volgen, oh ja mocht wel, maar dan wel MBO). Dus ja die opleiding heb ik er ook nog van betaald (leve de termijn betalingen..).

Maar ik heb al in mijn vorige post gezet dat ik niet zielig was, het was een leerzaam iets voor mij.
Iedereen heeft een eigen verhaal, en ja het jouwe is ook naar dat het gebeurt is. Maar dat soort dingen gebeuren als je ergens een grens moet zetten. Ik had inderdaad geen spaargeld (wel een berg schulden mede door mijn ex man). Ja ik ben met hem getrouwd, eigen keuze. Maar niet met het idee dat ik een paar jaar later eens even lekker ging teren op de mensheid (ik heb niet voor niets plees schoongemaakt bij studenten, en dat is een k*tklus kan ik u vertellen.. maar ja.. mijn contract was nog net geen vast contract - 1 maand - en ik kon dus vertrekken toen er een goedkoper bedrijf het overnam).
pi_75162785
Armoede is relatief. Vergeleken met Afrika zal hier nauwelijks armoede zijn, maar eigenlijk moet je het gewoon binnenlands vergelijken. Op het moment dat je algemeen beschikbare welvaart niet kunt veroorloven, leef je in armoede. Dwz: Je bent niet arm als je een fatsoenlijk huis, auto, parkeerplaats, gevarieerde voeding, en 2 kinderen incl opleiding en alles voor jezelf kunt betalen. Kun je een of meerdere van die dingen niet veroorloven, dan leef je in armoede. In een welvarend land als Nederland zou zoiets tenslotte gewoon voor iedereen beschikbaar moeten zijn, ongeacht wat voor werk je doet (als je maar werkt).
  dinsdag 1 december 2009 @ 07:29:14 #103
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_75171474
Ik heb een 100% arbeidsongeschiktheids (geen wajong) uitkering maar ik ben nog jong (22) en hij is gebaseerd op wat ik verdiende voor ik arbeidsongeschikt werd. Dat is dus 70% van het minimumloon. Daarmee heb ik per maand 703 euro netto.
Daar krijg ik 58 euro zorgtoeslag bij, maar geen huursubsidie want ik ben geen 23. Verder krijg ik geen enkel potje.

Van 760 euro moet af:
411 euro huur (ik woon in een sociale huurwoning, en nee, ik kan niet bij mn ouders terecht zoals de overheid zou willlen)
120 euro ziektekostenverzekering (ik heb een uitgebreide polis nodig wegens mijn ziekte)
100 euro water en energie
25 euro internet (heb geen televisie en vaste telefoon want te duur)
25 euro telefoon

= 79 euro per maand over om van te leven in mijn eentje. Dát is armoede. Ik kan me geen nieuwe apparatuur veroorloven mocht er iets kapot gaan, kleding kan ik nog net kopen bij de kringloop als ik een gelukje heb, en verder moet ik er van eten de hele maand. Heb geen mogelijkheid om te sparen, dus mocht er iets gebeuren, dan heb ik geen buffertje.
pi_75171683
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 07:29 schreef Windigo het volgende:
Ik heb een 100% arbeidsongeschiktheids (geen wajong) uitkering maar ik ben nog jong (22) en hij is gebaseerd op wat ik verdiende voor ik arbeidsongeschikt werd. Dat is dus 70% van het minimumloon. Daarmee heb ik per maand 703 euro netto.
Daar krijg ik 58 euro zorgtoeslag bij, maar geen huursubsidie want ik ben geen 23. Verder krijg ik geen enkel potje.

Van 760 euro moet af:
411 euro huur (ik woon in een sociale huurwoning, en nee, ik kan niet bij mn ouders terecht zoals de overheid zou willlen)
120 euro ziektekostenverzekering (ik heb een uitgebreide polis nodig wegens mijn ziekte)
25 euro telefoon

= 79 euro per maand over om van te leven in mijn eentje. Dát is armoede. Ik kan me geen nieuwe apparatuur veroorloven mocht er iets kapot gaan, kleding kan ik nog net kopen bij de kringloop als ik een gelukje heb, en verder moet ik er van eten de hele maand. Heb geen mogelijkheid om te sparen, dus mocht er iets gebeuren, dan heb ik geen buffertje.
Ik neem aan dat je nu weggaat uit nederland ?
nothing will change without a rebel
  dinsdag 1 december 2009 @ 08:17:33 #105
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_75171756
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 08:05 schreef bendk het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je nu weggaat uit nederland ?
Ik zal er even bij vermelden dat ik autochtoon ben En waarom zou ik uit Nederland vertrekken? Weet je wat dat kost? Of dacht je dat een ander land me wel even binnenliet als arbeidsongeschikte?
  dinsdag 1 december 2009 @ 08:28:24 #106
66825 Reya
Fier Wallon
pi_75171853
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 07:29 schreef Windigo het volgende:

Van 760 euro moet af:
25 euro telefoon

Kom je niet in aanmerking voor bijzondere bijstand voor dergelijke uitgaven?
  dinsdag 1 december 2009 @ 08:36:19 #107
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_75171948
quote:
Op woensdag 25 november 2009 19:02 schreef Sander het volgende:

[..]

Waar dan?
Kranten of post bezorgen. Hier in de stad sukkelt een mevrouw achter een rollator met kranten rond in alle vroegte op zondagochtend.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  dinsdag 1 december 2009 @ 08:37:35 #108
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_75171963
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 08:28 schreef Reya het volgende:

[..]

Ja, daar kom je voor in aanmerking als je in de bijstand zit..Niet als je een wia uitkering hebt.
  dinsdag 1 december 2009 @ 08:41:09 #109
78780 deedeetee
pi_75171999
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 08:28 schreef Reya het volgende:

[..]

Als je heel lang van een zeer laag inkomen moet leven kun je langdurigheidstoeslag krijgen ! Veel mensen weten dit niet en lopen daardoor de toeslag mis.
  dinsdag 1 december 2009 @ 08:51:11 #110
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_75172152
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 08:41 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Als je heel lang van een zeer laag inkomen moet leven kun je langdurigheidstoeslag krijgen ! Veel mensen weten dit niet en lopen daardoor de toeslag mis.
Waar krijg je dat dan? Ik heb er nog nooit van gehoord.
  dinsdag 1 december 2009 @ 08:58:40 #111
78780 deedeetee
pi_75172251
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 08:51 schreef Windigo het volgende:

[..]

Waar krijg je dat dan? Ik heb er nog nooit van gehoord.
De gemeente :
langdurigheidstoeslag

Ik ken iemand die in de wao zit en het heeft aangevraagt.
pi_75172773
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 08:17 schreef Windigo het volgende:

[..]

Ik zal er even bij vermelden dat ik autochtoon ben En waarom zou ik uit Nederland vertrekken? Weet je wat dat kost? Of dacht je dat een ander land me wel even binnenliet als arbeidsongeschikte?
Je hebt in nederland nu slechts één keuze, levenslang een uitkering. Het werkelijke probleem is de niet meer werkbare en de maatschappij gerichte regels voor de werknemer, de wal keert het schip !

Inderdaad een nederlandse werkgever zal je pdf niet meer aannemen.
Dat heeft niets met kansen of met jouw capaciteiten te maken maar met regels die hem ook door de overheid wordt opgelegd ! Hij kan er niet omheen.

Hier in Denemarken kennen we dat niet en zijn alle mensen die willen of kunnen werken kansrijk voor een baan !
  dinsdag 1 december 2009 @ 10:05:23 #113
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_75173697
quote:
Op maandag 30 november 2009 09:38 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Niet dus
Wel dus, ik doe het zelf ook, 5 vd 7 dagen in de week eet mijn vriendin mee en dat lukt het zelfs nog voor minder dan 150 euro in de maand.
quote:
Op maandag 30 november 2009 15:32 schreef Spatzmann het volgende:

[..]

Modaal starter is 1600 netto.
Doe ik het toch fout met 1360 euro netto na bijna 10 jaar werken.

Een modaal inkomen in dit land is nog niet eens 1600 euro netto maar rond de 1500 euro dus ik weet niet hoe jij aan die 1600 netto voor een starter komt ?
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  dinsdag 1 december 2009 @ 10:27:43 #114
66825 Reya
Fier Wallon
pi_75174214
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 08:37 schreef Windigo het volgende:

[..]

Ja, daar kom je voor in aanmerking als je in de bijstand zit..Niet als je een wia uitkering hebt.
Het verschilt wel wat per gemeente, maar in de meeste gemeenten is bijzondere bijstand beschikbaar voor iedereen met een laag inkomen, ongeacht of dit inkomen via een bijstandsuitkering wordt verworven.
  dinsdag 1 december 2009 @ 10:30:16 #115
66825 Reya
Fier Wallon
pi_75174280
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 08:41 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Daar moet je normaliter al wel vijf jaar of langer een inkomen op bijstandsniveau moeten hebben gehad.
  dinsdag 1 december 2009 @ 10:32:56 #116
66825 Reya
Fier Wallon
pi_75174349
Maar hoe dan ook, het kan geen kwaad om eens op de website van de gemeente te kijken, of gewoon op de gemeente af te stappen. Vaak is er meer qua regelingen mogelijk dan mensen denken, ook als je geen bijstandsuitkering ontvangt.
  dinsdag 1 december 2009 @ 10:36:31 #117
78780 deedeetee
pi_75174447
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 10:32 schreef Reya het volgende:
of gewoon op de gemeente af te stappen. Vaak is er meer qua regelingen mogelijk dan mensen denken, ook als je geen bijstandsuitkering ontvangt.
Precies gewoon gaan informeren
  dinsdag 1 december 2009 @ 10:52:09 #118
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_75174858
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 10:32 schreef Reya het volgende:
Maar hoe dan ook, het kan geen kwaad om eens op de website van de gemeente te kijken, of gewoon op de gemeente af te stappen. Vaak is er meer qua regelingen mogelijk dan mensen denken, ook als je geen bijstandsuitkering ontvangt.
Hmm ja dat kan ik wel eens doen dan ja. Maar toch, het is dus wel degelijk mogelijk om te weinig geld te hebben om rond te komen in Nederland, zonder schulden of iets dergelijks.
pi_75174906
quote:
Op woensdag 25 november 2009 22:34 schreef capricia het volgende:
Het gaat altijd in vergelijking met mijzelf.
Wat ik armoede vind:
Staan toch wat dingen bij die ik maar moeilijk onder armoede kan plaatsen:
quote:
1. Het eten wat je wil eten niet kunnen kopen
Ik kan absoluut niet alles kopen wat ik zou willen eten, leef ik nu in armoede?
quote:
2. Vier jaar met delfde winterjas doen, terwijl die al koud geworden is.
Als je serieus geen 20 euro opzij kan leggen voor een 2ehands jas, ok.
quote:
3. Liefst samen douchen, want dat scheelt geld.
Samen douchen scheelt geen geld, kort douchen wel.
quote:
4. Een dag in de week bewust van je restjes eten.
Tja, weer een beetje de omgekeerde wereld. Waarom gooien we restjes weg! Een "Tip" die je vaak leest: "Kook met je restjes, dat scheelt geld!". Nee dat scheelt geen geld, het KOST geld om eten te kopen en weg te gooien.
quote:
8. Al je meubelen bij een 2e handszaak halen.
Waarom is dit armoede? Er is zoveel goed spul beschikbaar als je een beetje goed om je heen kijkt kan je aardig wat mooiere meubelen scoren dan dat je ze nieuw koopt.

En ik probeer echt niet te zeggen dat de mensen bij wie je dit gezien hebben het niet moeilijk hebben, maar dit zijn zaken waar veel mensen zich voor schamen terwijl dat echt niet nodig is.
Oh, and that's a bad miss!
  dinsdag 1 december 2009 @ 11:00:10 #120
78780 deedeetee
pi_75175086
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 10:52 schreef Windigo het volgende:

[..]

Hmm ja dat kan ik wel eens doen dan ja. Maar toch, het is dus wel degelijk mogelijk om te weinig geld te hebben om rond te komen in Nederland, zonder schulden of iets dergelijks.
Goed van je

Ik heb dit boekje gelezen en achterin staan dus tips.

alle dagen schuld

Misschien kun je het bij de bieb eens inkijken ?
  dinsdag 1 december 2009 @ 11:02:12 #121
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_75175124
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 11:00 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Goed van je

Ik heb dit boekje gelezen en achterin staan dus tips.

alle dagen schuld

Misschien kun je het bij de bieb eens inkijken ?
Omdat ik geen schulden heb, kom ik ook weer niet in aanmerking voor hulp van de voedselbank trouwens. Fijn hoor, al die regels overal.
  dinsdag 1 december 2009 @ 11:11:14 #122
78780 deedeetee
pi_75175388
Ja in dat boekje stonden ook gevallen beschreven van mensen die hun uiterste best deden om zich zelf te redden en die liepen ook vaker tegen oneerlijke regeltjes aan.

Toch nuttig om het boek door te kijken want er kan best iets instaan waar je wél wat aan hebt. Ik had 't van mijn broer geleend dus ik kan er niks meer in opzoeken.
pi_75176903
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 10:56 schreef Spatzmann het volgende:

[..]

Het modale inkomen in Nederland is bruto 2500 per maand, dat is 1600 netto ongeveer. WO starters verdienen gemiddeld modaal. Ik zit persoonlijk op z'n 35500 (bruto) startsalaris per jaar. Niet heel super. Maar ik kan er meeleven.
Een fabrieksarbeider van bv 20 jaar, normaal werk, verdient hier E 44.000,- per jaar. Dit kan makkelijk opklimmen naar E 55.000 - E 70.000 dmv toeslagen.

Ik schrijf dit, omdat het inkomen in nederland aan het achterblijven is tov veel westerse landen. Iedere jaar een beetje minder heeft gevolgen.

Wat algemene informatie voor de geinteresseerden:

http://www.mdweekly.nl/90(...)n-nederland-is-klein
pi_75177046
Ja, maar in Scandinavië is het leven bijv. ook veel duurder.
pi_75177792
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 09:27 schreef bendk het volgende:

[..]

Hier in Denemarken kennen we dat niet en zijn alle mensen die willen of kunnen werken kansrijk voor een baan !
Das mooi, maar de beste jongen zit dus in de WAO omdat ie niet KAN werken.
Honey ! Take me drunk, i am home !
  dinsdag 1 december 2009 @ 12:23:31 #126
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_75177811
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 12:22 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Das mooi, maar de beste jongen zit dus in de WAO omdat ie niet KAN werken.
Jup, 100% afgekeurd en met reden. De Denen zitten echt niet op me te wachten
pi_75177939
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 12:23 schreef Windigo het volgende:

[..]

Ze bieden je dan een alternatief aan om op een gepaste wijze met de maatschappij mee te draaien, bv helpen met bejaarden en/of zieken, hoeft nog niet eens werk te zijn.
Ze willen niet dat je wegzakt in een 'vervelend' gebied.
pi_75177985
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 12:23 schreef Windigo het volgende:

[..]

Misschien hebben de Denen een andere wijze van beoordelen, zodat je maatschappelijk weer mee kunt doen op een aanvaardbare wijze
pi_75178020
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 12:27 schreef bendk het volgende:

[..]

Ze bieden je dan een alternatief aan om op een gepaste wijze met de maatschappij mee te draaien, bv helpen met bejaarden en/of zieken, hoeft nog niet eens werk te zijn.
Ze willen niet dat je wegzakt in een 'vervelend' gebied.
Das mooi, maar die jongen zit met een superkrap budget, en helpen met zieken en bejaarden geeft misschien wel een goed gevoel van eigenwaarde maar lost je budget probleem niet op.

(Willen zieke en bejaarde Denen niet liever hulp van iemand die daarvoor is opgeleid ?)
pi_75178182
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 11:59 schreef patatmetfriet het volgende:
Ja, maar in Scandinavië is het leven bijv. ook veel duurder.
Is een lastige vraag daar iedereen zijn eigen levensstijl heeft, maar de woonlasten is hier plm de helft minder dan in nl en dat is toch een belangrijker post die maandelijkse terugkomt.

Nederlandse rijtjeswoningen kennen wij hier niet, (behalve in kopenhagen denk ik), iedereen woont hier voornamelijk in een vrijstaand eigen huis (villa heet dat) met gem 800-1000 m2 grond voor de prijs van zeg 140.000 euro
  dinsdag 1 december 2009 @ 12:34:28 #131
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_75178206
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 12:28 schreef bendk het volgende:

[..]

Misschien hebben de Denen een andere wijze van beoordelen, zodat je maatschappelijk weer mee kunt doen op een aanvaardbare wijze
Ja ok dat kan allemaal wel zijn, maar dan moet er wel geld zijn voor een reis naar Denenmarken en daarbij neem ik aan dat al deze prachtige regelingen gelden voor Deense inwoners, niet voor would-be inwoners.
pi_75178613
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 12:34 schreef Windigo het volgende:

[..]

Ja ok dat kan allemaal wel zijn, maar dan moet er wel geld zijn voor een reis naar Denenmarken en daarbij neem ik aan dat al deze prachtige regelingen gelden voor Deense inwoners, niet voor would-be inwoners.
Ik heb meer van dit soort vragen gehad. Als je hier komt, met of zonder nederlandse uitkering, gaan ze je screenen op nog kunnen werken. Denemarken is hier op gefocusd.
Normaal is het ww % 1.2% nu met de crisis is het 4,1 %, dit zijn dus echte ww cijfers en geen nederlandse cbs gemanipuleerde cijfers.

Na mijn bovenstaande uitleg hoor ik overigens niets meer van de vragensteller(ster).

In 2010 heeft nederland plm 6.000.000 uitkeringsgerechtigden (van wao t/m aow en alles wat er tussen in zit), waarvan dan 10-11 % ww is, opgave den haag en ook nog eens 1.150.000 ambtenaren.
Zie hier hun laatste bijdrage:
http://www.telegraaf.nl/b(...)luiten__.html?p=27,2
pi_75178850
Een normaal voorbeeld van wonen in denemarken, dit pand kost 168.000 euro (vraagprijs) met 4500 m2 grond erbij.

http://www.nybolig.dk/maegler/PrivatBolig.jsp?sagsnr=104449&forretningsnr=220068

druk op het kleine pijltje voor meer foto's

[ Bericht 2% gewijzigd door bendk op 01-12-2009 13:05:25 ]
pi_75178874
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 12:46 schreef bendk het volgende:

In 2010 heeft nederland plm 6.000.000 uitkeringsgerechtigden (van wao t/m aow en alles wat er tussen in zit),
Bendk, heb je gehoord wat Marcel Van Dam van plan is? Niet goed voor je bloeddruk zal ik zeggen.
When it comes to survival..
pi_75179056
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 12:54 schreef LesStroud het volgende:

[..]

Bendk, heb je gehoord wat Marcel Van Dam van plan is? Niet goed voor je bloeddruk zal ik zeggen.
geen flauw idee
  dinsdag 1 december 2009 @ 12:59:46 #136
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_75179057
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 10:56 schreef Spatzmann het volgende:

[..]

Het modale inkomen in Nederland is bruto 2500 per maand, dat is 1600 netto ongeveer. WO starters verdienen gemiddeld modaal. Ik zit persoonlijk op z'n 35500 (bruto) startsalaris per jaar. Niet heel super. Maar ik kan er meeleven.
Volgens wikipedia
quote:
Per maand is dat ongeveer ¤ 2.353,-
Dus zeg maar 1500 euro netto, als je 1600 euro als startsalaris hebt is dat echt behoorlijk riant.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_75179184
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 12:29 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Das mooi, maar die jongen zit met een superkrap budget, en helpen met zieken en bejaarden geeft misschien wel een goed gevoel van eigenwaarde maar lost je budget probleem niet op.

(Willen zieke en bejaarde Denen niet liever hulp van iemand die daarvoor is opgeleid ?)
Vanzelfsprekend en dat doen ze uitermate goed. Wat verderop is een oudere man die nog met zijn vrouw thuis woont nogal ziek.
Ik zie 3 a 4 maal per dag een wagen van kommunehjælp er heen gaan, deze mensen helpen dus, ook in de weekends.
pi_75179327
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 12:59 schreef bendk het volgende:

[..]

geen flauw idee
Marcel ziet ' niet genoeg talent' als legitieme reden voor werkloos zijn, en erger, vindt dat we deze mensen ' niet in de kou moeten laten staan' . Wat we volgens hem nu wel doen wat de uitkeringen zijn te laag om deze werklozen ' mee te kunnen laten doen' ..
  dinsdag 1 december 2009 @ 14:08:54 #139
66825 Reya
Fier Wallon
pi_75181397
Wenn ich Dänemark höre, entsichere ich meinen Browning!
pi_75181581
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 13:08 schreef LesStroud het volgende:

[..]

Marcel ziet ' niet genoeg talent' als legitieme reden voor werkloos zijn, en erger, vindt dat we deze mensen ' niet in de kou moeten laten staan' . Wat we volgens hem nu wel doen wat de uitkeringen zijn te laag om deze werklozen ' mee te kunnen laten doen' ..
Ik kan Marcel van Dam als volgt: Zijn broer was een zakenman, de man die de Exota limonade op de markt bracht en daar was hij zeer succesvol in. Deze man begon met niets en bouwde letterlijk een fabriek op om de Exota limonade te kunnen produceren.

Totdat zijn broer Marcel dat succes hem misgunde en deze zijn broer een smerige vieze vuile kapitalist noemde die zijn fabrieksmensen uitbuitte en nog meer linkschblablabla.
Hij opende de aanval via de Vara TV waar hij een programma en functie had. In zijn programma liet hij zien dat Exota flessen spontaan uit elkaar klapte. Hij liet dat zien en er waren ooggetuige verslagen daarvan.

Lang verhaal kort: Zijn broer en het produkt Exota ging uiteindelijk failliet. Marcel van Dam manipuleerde zodanig de mensen dat ze ongeveer niet eens meer naar die flessen durfden te kijken. Hij claimde dat mensen de meest afschuwelijke verwondingen hadden opgelopen, ledematen verdwenen en ga zo maar door. Hij was in staat om lijken op te graven als bewijs.
Zo'n honger had hij om zijn broer te vernietigen. Enkele jaren na het failliet gaan van zijn broer bleek na uitgebreide en langdurige onderzoeken dat het geheel een leugen was.

Deze man spoort niet en kwijlt van mensen vernietigen !
pi_75181619
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 14:14 schreef bendk het volgende:

[..]

Ik kan Marcel van Dam als volgt: Zijn broer was een zakenman, de man die de Exota limonade op de markt bracht en daar was hij zeer succesvol in. Deze man begon met niets en bouwde letterlijk een fabriek op om de Exota limonade te kunnen produceren.

Totdat zijn broer Marcel dat succes hem misgunde en deze zijn broer een smerige vieze vuile kapitalist noemde die zijn fabrieksmensen uitbuitte en nog meer linkschblablabla.
Hij opende de aanval via de Vara TV waar hij een programma en functie had. In zijn programma liet hij zien dat Exota flessen spontaan uit elkaar klapte. Hij liet dat zien en er waren ooggetuige verslagen daarvan.

Lang verhaal kort: Zijn broer en het produkt Exota ging uiteindelijk failliet. Marcel van Dam manipuleerde zodanig de mensen dat ze ongeveer niet eens meer naar die flessen durfden te kijken. Hij claimde dat mensen de meest afschuwelijke verwondingen hadden opgelopen, ledematen verdwenen en ga zo maar door. Hij was in staat om lijken op te graven als bewijs.
Zo'n honger had hij om zijn broer te vernietigen. Enkele jaren na het failliet gaan van zijn broer bleek na uitgebreide en langdurige onderzoeken dat het geheel een leugen was.

Ik wist niet dat dat zijn eigen broer was.
  dinsdag 1 december 2009 @ 14:24:47 #142
66825 Reya
Fier Wallon
pi_75181910
quote:

[..]

Zijn broer was directeur van Vrumona, niet van Exota, en is bovendien al in 1956 overleden (van Dam heeft hier ooit nog uitgebreid bij stilgestaan in De Groene Amsterdammer). Laten we het bij de feiten houden, in plaats van dergelijke fictie te spuien.
  dinsdag 1 december 2009 @ 14:27:56 #143
78780 deedeetee
pi_75182004
quote:

verhaal
Dat id idd een hele nare man, heb nooit wat gelooft van dat Exota verhaal en vond het erg jammer toen die limo niet meer te krijgen was. Had er geen idee van dat de fabriek van zijn broer was

Hij heeft ook de politiek in gewild en overal lopen smeken of hij daar niet terecht kon als staatsecretaris. Stond destijds ongelovelijk voor schut als zielig figuur.....
  dinsdag 1 december 2009 @ 15:04:46 #144
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_75183321
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 12:46 schreef bendk het volgende:

[..]

Ik heb meer van dit soort vragen gehad. Als je hier komt, met of zonder nederlandse uitkering, gaan ze je screenen op nog kunnen werken. Denemarken is hier op gefocusd.
Hier word ook gekeken of je nog kunt werken, het is zeldzaam dat je 100% afgekeurd word op je 22e. Maar het gebeurd dus wel. Daar zal het echt niet anders zijn dan hier. Er zijn gewoon mensen (zoals ik) die NIET kunnen werken. En ja, ik wil best, maar tot nu toe is er door verscheidene redenen geen enkele reden aan te nemen dat iemand me aan wil nemen.
  dinsdag 1 december 2009 @ 15:06:56 #145
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_75183378
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 15:04 schreef Windigo het volgende:

[..]

Hier word ook gekeken of je nog kunt werken, het is zeldzaam dat je 100% afgekeurd word op je 22e. Maar het gebeurd dus wel. Daar zal het echt niet anders zijn dan hier. Er zijn gewoon mensen (zoals ik) die NIET kunnen werken. En ja, ik wil best, maar tot nu toe is er door verscheidene redenen geen enkele reden aan te nemen dat iemand me aan wil nemen.
Niet om jou persoonlijk aan te vallen, maar als buitenstaander blijf ik het frapant vinden dat mensen wel 4 uur op een dag kunnen FOKken maar niet een administratieve baan kunnen hebben van 4 uur per dag.
  dinsdag 1 december 2009 @ 15:15:11 #146
78780 deedeetee
pi_75183682
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 15:06 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Niet om jou persoonlijk aan te vallen,
tuurlijk niet
quote:
maar als buitenstaander blijf ik het frapant vinden dat mensen wel 4 uur op een dag kunnen FOKken maar niet een administratieve baan kunnen hebben van 4 uur per dag.
Om te beginnen : je kunt niet zien of deze user daadwerkelijk 4 uur lang onafgebroken zit te internetten. Kan zijn dat deze persoon in bed ligt b.v.
Of tussendoor weet ik wat veel moet doen voor zijn/haar gezondheid.
User kan een ernstige hart of long kwaal hebben.
Of gewoon een ander gezondheidsprobleem waardoor geen enkele werkgever bereid is om hem/haar in dienst te nemen.

Al naar genoeg om helemaal niet meer te kunnen werken, nergens voor nodig om dan hatelijke opmerkingen te maken verpakt in schijnheiligheid.
  dinsdag 1 december 2009 @ 15:19:36 #147
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_75183887
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 15:15 schreef deedeetee het volgende:

[..]

tuurlijk niet
[..]

Om te beginnen : je kunt niet zien of deze user daadwerkelijk 4 uur lang onafgebroken zit te internetten. Kan zijn dat deze persoon in bed ligt b.v.
Of tussendoor weet ik wat veel moet doen voor zijn/haar gezondheid.
User kan een ernstige hart of long kwaal hebben.
Of gewoon een ander gezondheidsprobleem waardoor geen enkele werkgever bereid is om hem/haar in dienst te nemen.

Al naar genoeg om helemaal niet meer te kunnen werken, nergens voor nodig om dan hatelijke opmerkingen te maken verpakt in schijnheiligheid.
Ik ken genoeg mensen die de hele dag afgekeurd thuis lopen terwijl die volgens mij best een lichte administratieve baan kunnen vervullen.

Mijn post is overigens heel niet hatelijk bedoelt, het is slechts een waarneming. Dus even dimmen aub.
pi_75184030
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 15:04 schreef Windigo het volgende:

[..]

Ik weet niet en wil ook niet weten wat er met je aan de hand is, maar ik verwijs je nog een keertje naar de regels waar werkgevers mee moeten werken.
Ik heb zelf in nl 5 zaken en 25 man personeel gehad. Ik heb een discussie gehad met Boris Dittrich, destijds voorzitter van D66, een ex rechter die later schoorvoetend toegaf in elkaar geslagen te zijn door marokkanen omdat hij homo was, omtrent de werkgelegenheid van ex gevangenen.

Ik zei hem dat er morgen 2 mogen komen om te werken op één voorwaarde en wel dat ik de ontslagregel mocht bepalen als het toch mis mocht gaan.
Einde discussie dus.

Geloof me werkgevers willen best meewerken maar zijn met handen en voeten gebonden in nederland
pi_75184152
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 15:23 schreef bendk het volgende:

[..]

Ik weet niet en wil ook niet weten wat er met je aan de hand is, maar ik verwijs je nog een keertje naar de regels waar werkgevers mee moeten werken.
Ik heb zelf in nl 5 zaken en 25 man personeel gehad. Ik heb een discussie gehad met Boris Dittrich, destijds voorzitter van D66, een ex rechter die later schoorvoetend toegaf in elkaar geslagen te zijn door marokkanen omdat hij homo was, omtrent de werkgelegenheid van ex gevangenen.

Ik zei hem dat er morgen 2 mogen komen om te werken op één voorwaarde en wel dat ik de ontslagregel mocht bepalen als het toch mis mocht gaan.
Einde discussie dus.

Geloof me werkgevers willen best meewerken maar zijn met handen en voeten gebonden in nederland
Hoe zijn die 25 aan hun baan gekomen ?
pi_75184430
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 15:26 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Hoe zijn die 25 aan hun baan gekomen ?
Door een selectie van een speciaal opgezet psychologisch interview en 3 a 4 gedragstesten en vakdeskundigheid
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')