quote:Op woensdag 25 november 2009 15:47 schreef Hexagon het volgende:Alexander Pechtold Trofee - Beste discussievoerder.
Die gaat dit jaar naar Argento. Hij weet op goede wijze gaten te schieten in andermans retoriek.
Hans van Mierlo Trofee - Beste topicopener.
Die gaat dit jaar naar Argento. Hij weet op goede wijze gaten te schieten in andermans retoriek.
Dit is de regel uit de versie van Trenet, die gebruikt werd als codewoord voor het feit dat de geallieerde invasie in gang was gezet.quote:Op woensdag 25 november 2009 18:26 schreef Ryan3 het volgende:
@ TS
Bercer, dat is wiegen of wat?
Wat is er mis met blessent, zoals in het origineel?
Ja, ja, ja, hm, hm, hm, hoe komt dat dan? Want het origineel is anders. http://nl.wikipedia.org/wiki/Chanson_d'automnequote:Op woensdag 25 november 2009 19:25 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dit is de regel uit de versie van Trenet, die gebruikt werd als codewoord voor het feit dat de geallieerde invasie in gang was gezet.
http://en.wikipedia.org/wiki/Charles_Trenetquote:The refrain from the song Verlaine, "Blessent mon coeur d’une longueur monotone...", ("Wound my heart with monotonous langour...") from Paul Verlaine's Song of Autumn, (popularized by Trenet) was used as the Allied code to the French "underground" signaling that the Normandy invasion in June of 1944 was imminent.
Heeft niets met zuigen te maken, gast. Dit is een toevallig heel mooi gedicht en er staat nu een ander woord in en dus vraag ik hoezo. En bij uitleg en na wat gezoek, blijkt het me nog niet echt duidelijk.quote:Op woensdag 25 november 2009 20:35 schreef sneakypete het volgende:
Ik begin te vermoeden wat een zuiger is..
Dat scheelt weer een blanco!
quote:Op woensdag 25 november 2009 20:28 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, ja, ja, hm, hm, hm, hoe komt dat dan? Want het origineel is anders. http://nl.wikipedia.org/wiki/Chanson_d'automne
En hier:
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Charles_Trenet
Maar goed, deze topic is bedoeld voor de POL verkiezingen. Oeverloes ouwehoeren kan in de SC, een serieuze topic over dit zeer belangrijke vraagstuk ongetwijfeld in C&H.quote:Chanson d'automne est un des plus fameux poèmes de Paul Verlaine. Il a paru dans Poèmes saturniens.
Sa première strophe, légèrement altérée, a été utilisé par Radio Londres peu avant le débarquement de Normandie pour informer un réseau de Résistance (le réseau VENTRILOQUIST et non l'ensemble de la Résistance français comme souvent affirmé) que celui-ci aurait lieu dans les heures suivantes :
Les sanglots longs
Des violons
De l’automne
Blessent mon c½ur
D’une langueur
Monotone.
Cette citation est souvent utilisée à tort avec les termes « bercent mon c½ur ». Charles Trenet a notamment réalisé une chanson à partir de ce poème, où il a choisi de dire « bercent mon c½ur », probablement pour rendre le texte plus consensuel. Georges Brassens, ayant repris la chanson de Trenet, y remettra quant à lui la strophe originale. Ce choix fut aussi celui de Léo Ferré dans son adaptation du même poème.
Ik maak bezwaar tegen deze naam en/ of deze inhoud.quote:Op woensdag 25 november 2009 13:48 schreef Monolith het volgende:Thom de Graaff Poedelprijs - Degene die zichzelf keurig gedraagt, leuk meepraat, niet overdreven veelt reageert en vaak best zinnige dingen zegt.
Tsja, dat is de benaming van vorig jaar. Als je nou eens creatief was geweest, had je in de voorbereidingen topic gewoon een alternatief kunnen voorstellen.quote:Op woensdag 25 november 2009 21:53 schreef Napalm het volgende:
[..]
Ik maak bezwaar tegen deze naam en/ of deze inhoud.
Thom is en was een gore *&*((*%*&(%*(&*(&% iemand die doelbewust en opzettelijk heeft bijgedragen aan de demonisatie van Fortuyn met zijn Adolf Hitler vergelijkingen. Ook nog volkomen geflopt is als Minister en ook gigantisch gefaald heeft als lijsttrekker.
De Graaf wegzetten als "keuring" en "zinnig" is absurde geschiedvervalsing.![]()
quote:Op woensdag 25 november 2009 19:26 schreef DS4 het volgende:
Lenin Lintje - Die bloedserieus de meest vreselijke ingrepen voorstelt.
EG. Zonder meer.
Vandaag nog...quote:
Lenin had dan naar mij vernoemd moeten zijn. Het model wat ik voorsta wordt pas over 100 jaar ingevoerd en maak ik niet meer mee.quote:
Gelukkig, dan ben ik er niet meer om die ellende te zien.quote:Op woensdag 25 november 2009 22:17 schreef EchtGaaf het volgende:
Het model wat ik voorsta wordt pas over 100 jaar ingevoerd
Ik zou de Nobel hebben gekregenquote:Op woensdag 25 november 2009 22:35 schreef DS4 het volgende:
[..]
Gelukkig, dan ben ik er niet meer om die ellende te zien.
Je zal echter nog moeten afwachten of jij je Lenin lintje it jaar behoud. Die SeventhWave is een geduchte tegenstander zoals je zietquote:Op woensdag 25 november 2009 22:37 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik zou de Nobel hebben gekregen
Veel concurrentie dit jaar.quote:Op woensdag 25 november 2009 23:56 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Je zal echter nog moeten afwachten of jij je Lenin lintje it jaar behoud. Die SeventhWave is een geduchte tegenstander zoals je ziet
Beter van niet, valt minder op zo.quote:Op woensdag 25 november 2009 23:44 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
ik sticky hem trouwens
Boeiend, dat scheelt onnodige reacties (behalve deze danquote:
Die komen er zsm aan.quote:Op vrijdag 27 november 2009 19:29 schreef sneakypete het volgende:
[..]
Boeiend, dat scheelt onnodige reacties (behalve deze dan). Bovendien heb ik mijn eerste nominatie al binnen, waarvoor dank Reya!
EG waar blijven jouw nominaties?
wat apart is want daar is de sticky juist voor bedoeldquote:Op vrijdag 27 november 2009 11:59 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Beter van niet, valt minder op zo.
Mijn ervaring is dat ik haast nooit in het bovenste stuk kijk.....quote:Op zaterdag 28 november 2009 11:58 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
wat apart is want daar is de sticky juist voor bedoeld
Dat op zich is al zo'n enorme misserquote:Pim Fortuyn Trofee - User die het meest wordt gemist.
quote:Op donderdag 26 november 2009 15:39 schreef Reya het volgende:Ilja Leonard Pfeijffer Pen - slechtste schrijfstijl. icecreamfarmer_nl verdient alleen al vanwege zijn afschuwelijke gebruikersnaam deze trofee. Bovendien vertoont bovengenoemd sujet geen enkele vorm van gedragsverbetering.
[
Wraakgevoelens jegens al die users die je nutteloos hebben genoemd.quote:Op maandag 30 november 2009 13:50 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:Wat is nu precies voor mij de motivatie om hier een lijstje te plaatsen?
Ik verzoek deze nominatie nietig te verklaren wegens kennelijke onredelijkheid.quote:Op maandag 30 november 2009 14:10 schreef El_Matador het volgende:Ilja Leonard Pfeijffer Pen - slechtste schrijfstijl. - Monidique
Dat is ook een manier van pa's uitdelen natuurlijk.quote:Op maandag 30 november 2009 14:44 schreef Reya het volgende:
[..]
Ik verzoek deze nominatie nietig te verklaren wegens kennelijke onredelijkheid.
Nog afgezien van het feit dat ik benieuwd ben naar een ingreep die ik heb voorgesteld die vreselijk zou zijn...quote:Op maandag 30 november 2009 14:10 schreef El_Matador het volgende:Lenin Lintje - Die bloedserieus de meest vreselijke ingrepen voorstelt. - DS4, Pool en andere rechtenstudentjes.
quote:Gelieve het bij één reactie met nominaties te houden. Wijzigingen dus ook graag doorvoeren in die reactie.
Excuses, maar mag ik dan voorzichtig opmerking dat op die manier geen hond het meer leest?quote:
Laat ik het iets anders stellen. Een nieuwe post met nominaties mag je natuurlijk best in deze topic zetten, maar zorg er dan even voor dat voor het einde van de stemming je definitieve nominaties in je oorspronkelijke post te vinden zijn.quote:Op maandag 30 november 2009 15:38 schreef DS4 het volgende:
[..]
Excuses, maar mag ik dan voorzichtig opmerking dat op die manier geen hond het meer leest?
Ik draai aan het eind wel een post met alle nominaties bij elkaar, ik snap dat je niet wil zoeken... Lijkt jou dat ook geen betere oplossing?
O, geen probleem.quote:Op maandag 30 november 2009 15:40 schreef Monolith het volgende:
Laat ik het iets anders stellen. Een nieuwe post met nominaties mag je natuurlijk best in deze topic zetten, maar zorg er dan even voor dat voor het einde van de stemming je definitieve nominaties in je oorspronkelijke post te vinden zijn.
Er zit alleen een maximum tijd tot wanneer je je post mag editten. Ik mis nog een paar nominaties maar mijn post is geblokkeerd en kan niet meer worden gewijzigd.quote:Op maandag 30 november 2009 15:40 schreef Monolith het volgende:
[..]
Laat ik het iets anders stellen. Een nieuwe post met nominaties mag je natuurlijk best in deze topic zetten, maar zorg er dan even voor dat voor het einde van de stemming je definitieve nominaties in je oorspronkelijke post te vinden zijn.
Hmm daar was ik niet van op de hoogte. Dan moet ik toch maar de laatste post laten gelden. Zal de OP nog even aanpassen indien dat nog kan.quote:Op maandag 30 november 2009 16:04 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Er zit alleen een maximum tijd tot wanneer je je post mag editten. Ik mis nog een paar nominaties maar mijn post is geblokkeerd en kan niet meer worden gewijzigd.
Monolith: kun je deze edit van me meenemen in de score?quote:Op maandag 30 november 2009 14:10 schreef El_Matador het volgende:
De te vergeven trofeeën voor dit jaar:
...Thom de Graaff Poedelprijs - Degene die zichzelf keurig gedraagt, leuk meepraat, niet overdreven veelt reageert en vaak best zinnige dingen zegt. - Lavenderr
...
Ja hoor, aangezien editen blijkbaar alleen binnen een paar dagen kan, heb ik besloten om maar gewoon de laatste stem te laten gelden. Ik kan het helaas niet meer wijzigen in de OP, vanwege die beperking.quote:Op maandag 30 november 2009 20:08 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Monolith: kun je deze edit van me meenemen in de score?
Anderen kietelenquote:Op maandag 30 november 2009 13:50 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:Wat is nu precies voor mij de motivatie om hier een lijstje te plaatsen?
Vangen dat ding!quote:Op maandag 30 november 2009 15:00 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nog afgezien van het feit dat ik benieuwd ben naar een ingreep die ik heb voorgesteld die vreselijk zou zijn...
Je was het welquote:Ik ben geen rechtenstudent.
Mwoa, je bedoelt die ene post zeker in het laatste topicquote:Op maandag 30 november 2009 15:07 schreef DS4 het volgende:
Twee toevoegingen:Boer Koekoek Trofee - Echt Gaaf. Negeert posts, ook na meerdere herinneringen. Dan wel roept hij dat hij er niet op wil reageren omdat zus en zo...
Ik ben beter dan Geert+Wouter.quote:Weigert de meeste boude stellingen te onderbouwen. Gebruikt hoofdletters als vervanging van onderbouwingen. Meningen die heb uitkomen zijn "waar" (zonder onderbouwing). Meningen die hem niet uitkomen "onwaar" (wederom, zonder onderbouwing). Blijft stokpaardjes berijden en draait zo enorm vaak dat zelfs Wouter Bos standvastig lijkt.
Jammer dat mn naam verkeerd wordt geschreven, maar beschouw het toch als een complimentquote:Op maandag 30 november 2009 14:10 schreef El_Matador het volgende:
De te vergeven trofeeën voor dit jaar:Alexander Pechtold Trofee - Beste discussievoerder - KeesVogels doet het goed
Dan verander je je naam maar!quote:Op maandag 30 november 2009 21:38 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Jammer dat mn naam verkeerd wordt geschreven, maar beschouw het toch als een compliment
Fok het. Gebruik deze alias al sinds het bestaan van internetquote:
Vorige eeuw ja...quote:
Nee, ik beoordeel je over het hele jaar. Maar in het onderhavige draadje ben je wel op dreef om deze nominatie te verdienen.quote:Op maandag 30 november 2009 21:15 schreef EchtGaaf het volgende:
Mwoa, je bedoelt die ene post zeker in het laatste topic
quote:Op maandag 30 november 2009 22:05 schreef Pool het volgende:Erica Terpstra Troffee - De leuke gezelligerd die altijd aanwezig is maar inhoudelijk nauwelijks iets bijdraagt. Sachertorte begint er een beetje naar te solliciteren de laatste dagen Maar vooruit, ik kies LXIV.
Erica Terpstra was tot ze ging sonjabakkeren ook heel inhoudelijk. Ik neig er naar om 'em je alsnog toe te kennen.quote:Op dinsdag 1 december 2009 09:48 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
![]()
Ik populariseer het (wetenschappelijk) inzicht dat Hitler links was. Voorwaar heel inhoudelijk, m.i.
De kracht van argumenten he.quote:Op dinsdag 1 december 2009 10:24 schreef Pool het volgende:
[..]
Erica Terpstra was tot ze ging sonjabakkeren ook heel inhoudelijk. Ik neig er naar om 'em je alsnog toe te kennen.
* lyrebird mompelt iets over verantwoordelijkheid nemen, stelletje lamme takkenquote:Op woensdag 2 december 2009 15:11 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
ik mis lijstjes van onder andere Du_Ke, ryan3, Monidique, Bendk, Boze_appel, Montov, Iblis en Lesstroud.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |