Hmm..dat met die 3 zoenen vind ik soms niks..soms geef ik er liever maar 1 of geen..hangt van de persoon af. En zowieso ben ik eerlijk ik heb niet echt veel met knuffels behalve echt mijn familie(waar ik een sterke band mee heb) maar ook niet echt veel..meestal gewoon die standaard zoenen.quote:Op maandag 30 november 2009 23:16 schreef Cassandra87 het volgende:
Ik wilde net wat over sociale wenselijkheid of liever gezegd verwachtingen zetten maar dat laat ik maar achterwege. Ehm.. Hoe zit dat met begroeten met 3 zoenen trouwens.. Vind ik ook zoiets raars. Maar bij sommige mensen is dat gewoonte. Of 3 zoenen of een knuffel bij afscheid? Soms is t gewoonte, soms is t erg fijnmaar soms ook gewoon ongemakkelijk. Zo zat ik laatst bij iemand in de auto die dan ook een knuffel of 3 zoenen verwacht ter afsluiting. Heb helemaal niets met die gozer juist omdat dat andersom wel zo is. Maar dan denk ik ook, tsja.. Knap lullig als ik uitstap zonder een wijze van afscheidsgroet.. Dus dan wordt t een verplichting.
Ingewikkeld hoor
Dit weet ik niet..ik geloof dat ooit bij een uitzendbureau een assertiviteitstest heb moeten doen..om een baan in de IT kant te zoeken...en ze vonden dat dat nog wat beter kon.quote:Op maandag 30 november 2009 23:29 schreef Cassandra87 het volgende:
Even iets heel anders, hoe assertief zijn jullie over t algemeen?
Ik heb zoooon zin om eens flink tegen wat schenen te schoppen! Mijn leiding loopt over mij heen, mijn ex loopt te zieken, waardoor ik als ik niet op pas flink in de problemen kom.. Maar ik laat t ook allemaal gebeuren. Ik ben veels te lief. Een voorbeeldje, ruzie met mijn ouders omdat ik nooit rond kwam in t verleden. Echt flínke ruzie! En in plaats van dat ik opbiecht dat mijn ex verslaafd was/is, slik ik dat in en neem hem in bescherming. En wat krijg ik terug van hem, een grote bek en een zoek t maar uit.
Ik voelde me vandaag al de hele dag zwaar klote, en t wordt alleen maar erger de laatste tijd. Ik dacht dat t kwam omdat ik teveel negatieve prikkels opving, maar in wezen heb ik gewoon oorlog met twee interne persoontjes: Het lieve meisje dat t iedereen naar zn zin wil maken en met iedereen wil mee denken, en de assertieve bitchy kant in mij die niet overzich heen laat lopen. T lieve meisje overheerst nu nog maar de tweede kant borrelt steeds een beetje meer op en staat op knappen..
Nog ff en er gaan koppen rollen..
Puntje van aandacht is dat ik één keer in mijn leven aan mijzelf dacht, aan mijn eigen geluk, en daarbij ook direct mijn ex' zn hart had gebroken. Dat heeft mij ook erg veel pijn gedaan. Kwartje wil nog niet vallen dat hij verder is gegaan en ik beter ervan ben geworden dat ik dus bést wel vaker voor mezelf mag kiezen.
Toen ik werkte zei ik meestal wel goedemorgen of goedendag..maar soms ook niet..;t hangt ervanaf hoe druk de ander het heeft..en mijn bui.quote:Op maandag 30 november 2009 23:11 schreef DeepChord het volgende:
Op mijn werk zeg ik zeg altijd "morgen" op de meest kort mogelijke manier. Dan hoef ik het woord "goed" niet uit mijn mond te gooien en voldoe je toch nog een beetje aan bepaalde sociale wenselijkheid. Maar vind het eigenlijk raar om continu mensen te groeien die je toch regelmatig ziet.
Nog gefeliciteerd met je broertje dan maar!quote:Op maandag 30 november 2009 23:54 schreef DeHovenier het volgende:
Nog gefeliciteerd tijnbrein, je ben ook op dezelfde dag jarig als mijn broertje
Dankjewel namens mijn broertjequote:Op maandag 30 november 2009 23:59 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
Nog gefeliciteerd met je broertje dan maar!
In bovenstaand stuk herken ik me zowat totaal...tja als ik een mailtje ontvang...geef ik bijna altijd antwoord.quote:Op maandag 30 november 2009 23:58 schreef Cassandra87 het volgende:
[...]
Maar tegelijkertijd, als ík initiatief toon, en geen reactie krijg, kan ik daar minder goed mee omgaan. Niet dat ik een mailtje terug verwacht, maar meer dat ik ga twijfelen of ik iets verkeerds heb gedaan of gezegd.
Terwijl of de ander bezig is, t druk heeft, of ook denkt van toedeledoki, ik heb geen zin in jou, je wacht maar lekker. Of ik heb ook iets verkeerds gezegd
Owjaa, de diagnose (op 31 jarige leeftijd) heeft alles duidelijk gemaakt, alle puzzelstukjes vielen in mekaar. Ik ben er nog steeds blij mee, ook al ben ik helemaal niets opgeschoten voor het overige. Maar nu weet ik tenminste waarom ik zo deed en doe zoals ik doe, en werd de aard van vele problemen kristalhelder.quote:Op maandag 30 november 2009 16:05 schreef GimmeGore het volgende:
hechten jullie waarde aan de diagnose/hebben jullie het idee dat je wat bent opgeschoten met de diagnose?
Interessant! Veel, veel mensen zijn je voorgegaan. Lange, lange tijd dacht je misschien: waarom lukt het niet goed. Of dacht je: zou iedereen hier last van hebben? En dan ineens heb je een alles omvattende verklaring: ‘Ik ben autistisch.’ Misschien valt er een last van je af. Kun je eindelijk echt jezelf zijn, jezelf accepteren zoals je bent. Een lage diagnose kan ook betekenen dat je je heel veel gaat verdiepen in autisme en/of met lotgenoten omgaat.quote:Op dinsdag 1 december 2009 15:07 schreef Perico het volgende:
[..]
Owjaa, de diagnose (op 31 jarige leeftijd) heeft alles duidelijk gemaakt, alle puzzelstukjes vielen in mekaar. Ik ben er nog steeds blij mee, ook al ben ik helemaal niets opgeschoten voor het overige. Maar nu weet ik tenminste waarom ik zo deed en doe zoals ik doe, en werd de aard van vele problemen kristalhelder.
Plus, het was de sleutel om uit de vruchteloze arbeidsmolen te geraken, richting WAJONG (gemoedsrust). Werken aan mezelf en gewoon overleven kost nog steeds behoorlijk wat energie.
Inderdaad dat snap ik ook niet.quote:Op maandag 30 november 2009 22:51 schreef Cassandra87 het volgende:
Waarom zou je in een relatie zwijgen over autisme?? Snapikniet
Oh die verplichten zoenen van familieledenquote:Op maandag 30 november 2009 23:16 schreef Cassandra87 het volgende:
Ik wilde net wat over sociale wenselijkheid of liever gezegd verwachtingen zetten maar dat laat ik maar achterwege. Ehm.. Hoe zit dat met begroeten met 3 zoenen trouwens.. Vind ik ook zoiets raars. Maar bij sommige mensen is dat gewoonte. Of 3 zoenen of een knuffel bij afscheid? Soms is t gewoonte, soms is t erg fijnmaar soms ook gewoon ongemakkelijk. Zo zat ik laatst bij iemand in de auto die dan ook een knuffel of 3 zoenen verwacht ter afsluiting. Heb helemaal niets met die gozer juist omdat dat andersom wel zo is. Maar dan denk ik ook, tsja.. Knap lullig als ik uitstap zonder een wijze van afscheidsgroet.. Dus dan wordt t een verplichting.
Ingewikkeld hoor
Ik ben niet zo assertief helaasquote:Op maandag 30 november 2009 23:29 schreef Cassandra87 het volgende:
Even iets heel anders, hoe assertief zijn jullie over t algemeen?
Ik heb zoooon zin om eens flink tegen wat schenen te schoppen! Mijn leiding loopt over mij heen, mijn ex loopt te zieken, waardoor ik als ik niet op pas flink in de problemen kom.. Maar ik laat t ook allemaal gebeuren. Ik ben veels te lief. Een voorbeeldje, ruzie met mijn ouders omdat ik nooit rond kwam in t verleden. Echt flínke ruzie! En in plaats van dat ik opbiecht dat mijn ex verslaafd was/is, slik ik dat in en neem hem in bescherming. En wat krijg ik terug van hem, een grote bek en een zoek t maar uit.
Ik voelde me vandaag al de hele dag zwaar klote, en t wordt alleen maar erger de laatste tijd. Ik dacht dat t kwam omdat ik teveel negatieve prikkels opving, maar in wezen heb ik gewoon oorlog met twee interne persoontjes: Het lieve meisje dat t iedereen naar zn zin wil maken en met iedereen wil mee denken, en de assertieve bitchy kant in mij die niet overzich heen laat lopen. T lieve meisje overheerst nu nog maar de tweede kant borrelt steeds een beetje meer op en staat op knappen..
Nog ff en er gaan koppen rollen..
Puntje van aandacht is dat ik één keer in mijn leven aan mijzelf dacht, aan mijn eigen geluk, en daarbij ook direct mijn ex' zn hart had gebroken. Dat heeft mij ook erg veel pijn gedaan. Kwartje wil nog niet vallen dat hij verder is gegaan en ik beter ervan ben geworden dat ik dus bést wel vaker voor mezelf mag kiezen.
Dankjequote:Op maandag 30 november 2009 23:54 schreef DeHovenier het volgende:
Nog gefeliciteerd tijnbrein, je ben ook op dezelfde dag jarig als mijn broertje
Ik heb ook een account op autsider een paar keer rondgekeken maar het beviel mij daar niet. Dus ga ik daar ook niet meer naartoe.quote:Op dinsdag 1 december 2009 19:22 schreef DeHovenier het volgende:
Heb ff een accountje aangemaakt op dat autsider forum, benieuwd wat daar te vinden is.
En een kusje voor Cassandra![]()
Tussen autisten voel ik mij niet thuis te weinig herkennings punten. Hier op Fok! en dit topic herken ik veel meer.quote:
Dat is toch juist mooiquote:Op dinsdag 1 december 2009 19:37 schreef donthate het volgende:
Ik zit hier te lezen ik heb pdd-nos maar ik herken me echt niet in deze mensen volgens mij mankeer ik dan weinig tot niks
Ja want ik zie echt helemaal niks tussen mij en autistenquote:Op dinsdag 1 december 2009 19:42 schreef DeHovenier het volgende:
Je denkt dat je fout ben gediagnosticeerd
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |