abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75097782
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 19:17 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Dat dus Daar is uiteraard helemaal niets mis mee, maar het is niet aan mij besteed. Ik heb liever gespreken op een wat hoger niveau. Misschien zijn er wel groepen voor autisten op een wat hoger niveau waar wel discussie etc mogelijk is maar daar iig niet.

Ik ben trouwens heel erg moe. Te veel prikkels de afgelopen week. Werk, vakbeurs, sollicitatiegesprek. Ik heb te veel gedaan deze week. Ik ben eigenwijs en heb dingen gedaan die ik beter niet had kunnen doen.
En ook de soos nog... de NVA organiseert bijeenkomsten en je hebt de contactgroep PAS (Personen in het Autisme Spectrum) voor hoger opgeleiden met autisme. Wist je dat vrijwel alleen mensen met autisme en ADHD het woord prikkels gebruiken?

Maar ik hoop vooral voor je dat je een leuke baan vindt, en van daaruit contacten kunt maken
Zodat je korte metten kunt maken met autisme en zo’n lotgenotengroep helemaal niet nodig hebt...
pi_75098644
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 22:27 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Dat wilde ik ook.

Succes met het vinden van een oplossing voor je problemen. En waar je toekomst ook ligt maakt niet uit. Of dat nu hier is of in Zuid-Amerika.
En eigenlijk als ik een antwoord heb op de vraag wat er met me aan de hand is..kan ik er mee leren omgaan, accepteren, en ook dingen die me echt dwars zitten evt. verbeteren.
En tuurlijk dat gaat niet 1,2,3...maar ik heb er alle tijd voor.. .
pi_75100795
Lieve mensen ik wil op jullie allemaal reageren maar ik ben totaal gesloopt dus ik ga lekker pitten, morgen weer een dag.
Alleen even dit:

Tijn gefeliciteerd!

Hoop dat je een fijne dag hebt!
pi_75103969
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 22:45 schreef sempron2400 het volgende:

[..]

En ook de soos nog... de NVA organiseert bijeenkomsten en je hebt de contactgroep PAS (Personen in het Autisme Spectrum) voor hoger opgeleiden met autisme. Wist je dat vrijwel alleen mensen met autisme en ADHD het woord prikkels gebruiken?
Ik ben nog steeds opzoek naar wie ik ben waarom ik zo ben. Maar die soos is ook niet meer dan iets om wat informatie te verkrijgenverder niet. Bij de grote rivieren waar ik loop hebben ze ook een groep voor autisten misschien heb ik daar iets aan.
quote:
Maar ik hoop vooral voor je dat je een leuke baan vindt, en van daaruit contacten kunt maken
Zodat je korte metten kunt maken met autisme en zo’n lotgenotengroep helemaal niet nodig hebt...
Dat hoop ik ook.
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 23:12 schreef francis998 het volgende:

[..]

En eigenlijk als ik een antwoord heb op de vraag wat er met me aan de hand is..kan ik er mee leren omgaan, accepteren, en ook dingen die me echt dwars zitten evt. verbeteren.
En tuurlijk dat gaat niet 1,2,3...maar ik heb er alle tijd voor.. .
Gelukkig ben jij nog jong dus je hebt nog alle tijd om dat uit te vinden Ik ook
quote:
Op zondag 29 november 2009 00:43 schreef Cassandra87 het volgende:
Lieve mensen ik wil op jullie allemaal reageren maar ik ben totaal gesloopt dus ik ga lekker pitten, morgen weer een dag.
Alleen even dit:

Tijn gefeliciteerd!
[ afbeelding ]
Hoop dat je een fijne dag hebt!
Dankje
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_75104094
Over communicatie gesproken..
Even een heel recent voorbeeldje. En een beetje ego, ik ga zo weg, probeer straks op iedereen te reageren.
Mijn oma wilde voor haar verjaardag graag een familiefoto. Ok, allemaal leuk, ik ben fotograaf, aan mij de eer. Verder geen datum afgesproken hoe of wat.
Nu kom ik gisteren om 1 uur thuis snachts, mijn vader was nog wakker, dus ik zeg, ik ga gelijk slapen, ben gesloopt, morgenochtend met mn beste vriend afgesproken.
Pap: Ah, als je maar om 4 uur thuis bent voor de foto's,
Ik: Foto's?
Pap: Ja dat hadden we toch afgesproken? Dat staat al maandenlang vast
Ik: Nou ik wist geen datum hoor, maar kan dat niet vroeger?
Pap denkt dat ik bedoel, nog vóór ik naar a'dam vertrek, dus om 9 uur sochtends En wordt boos op mij omdat ik denk de hele familie naar mijn hand te kunnen zetten. Ok door dit soort situaties heb ik dus héél erg geleerd bij twijfel te vragen wat iemand bedoeld, want boze ouders voor BS is niet leuk
Ik bedoelde dus, om 12/1 uur ofzo, zodat ik daarna naar amsterdam kan.
Ik plan wel vaker even snel 2 uurtjes in Amsterdam maar ervaring leert dat ik daar toch de hele dag en avond rondhang.

Nouja ik lichtelijk geirriteerd door t uitvallen van mijn vader, maar tel tot 10, bedenk 3 opties, of ik rijd heen en weer, of mn beste vriend gaat mee, of om 4 uur is t schluss, allemaal goed. Dus 3 opties naar hem gemaild, en ik zie t wel. Dit ook doorgegeven.

Kom ik vanochtend beneden, zegt mn vader dat hij mn nichtjes al gaat ophalen. Dus ik enigszins verbaasd, is dat niet te vroeg? Heeft ie zoiets van, jij moest toch vroeg??? En wil die weer boos worden.
Ik snap t niet
Conclusie: Ik heb concrete plannen, foto's waren nog niet concreet, puntje bij paaltje moet ik me aanpassen omdat men niet aan mij wil aanpassen, ok goed. Dan wordt er zonder overleg besloten om zich aan mij aan te passen en dan heb ik t gedaan als ik dan niet kan
  zondag 29 november 2009 @ 10:34:31 #106
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_75104126
quote:
Op zondag 29 november 2009 10:30 schreef Cassandra87 het volgende:
Over communicatie gesproken..
Even een heel recent voorbeeldje. En een beetje ego, ik ga zo weg, probeer straks op iedereen te reageren.
Mijn oma wilde voor haar verjaardag graag een familiefoto. Ok, allemaal leuk, ik ben fotograaf, aan mij de eer. Verder geen datum afgesproken hoe of wat.
Nu kom ik gisteren om 1 uur thuis snachts, mijn vader was nog wakker, dus ik zeg, ik ga gelijk slapen, ben gesloopt, morgenochtend met mn beste vriend afgesproken.
Pap: Ah, als je maar om 4 uur thuis bent voor de foto's,
Ik: Foto's?
Pap: Ja dat hadden we toch afgesproken? Dat staat al maandenlang vast
Ik: Nou ik wist geen datum hoor, maar kan dat niet vroeger?
Pap denkt dat ik bedoel, nog vóór ik naar a'dam vertrek, dus om 9 uur sochtends En wordt boos op mij omdat ik denk de hele familie naar mijn hand te kunnen zetten. Ok door dit soort situaties heb ik dus héél erg geleerd bij twijfel te vragen wat iemand bedoeld, want boze ouders voor BS is niet leuk
Ik bedoelde dus, om 12/1 uur ofzo, zodat ik daarna naar amsterdam kan.
Ik plan wel vaker even snel 2 uurtjes in Amsterdam maar ervaring leert dat ik daar toch de hele dag en avond rondhang.

Nouja ik lichtelijk geirriteerd door t uitvallen van mijn vader, maar tel tot 10, bedenk 3 opties, of ik rijd heen en weer, of mn beste vriend gaat mee, of om 4 uur is t schluss, allemaal goed. Dus 3 opties naar hem gemaild, en ik zie t wel. Dit ook doorgegeven.

Kom ik vanochtend beneden, zegt mn vader dat hij mn nichtjes al gaat ophalen. Dus ik enigszins verbaasd, is dat niet te vroeg? Heeft ie zoiets van, jij moest toch vroeg??? En wil die weer boos worden.
Ik snap t niet
Conclusie: Ik heb concrete plannen, foto's waren nog niet concreet, puntje bij paaltje moet ik me aanpassen omdat men niet aan mij wil aanpassen, ok goed. Dan wordt er zonder overleg besloten om zich aan mij aan te passen en dan heb ik t gedaan als ik dan niet kan
Wie is er autistisch, jij of je vader?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_75104147
geen van beide
  zondag 29 november 2009 @ 10:45:48 #108
pi_75104253
quote:
Op zondag 29 november 2009 10:36 schreef Cassandra87 het volgende:
geen van beide
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_75104325
Toch maar even uitgebreid, mn foto's zijn nog aan t laden.. dus even snel voor ik ga rijden.

Francis: Ik denk dat je moeder 'zeurt' omdat ze zich zorgen maakt, dat ze ziet dat je niet helemaal 100% in je vel zit en jullie hebben toch een hele goede band met elkaar. En hoe dat dan geuit wordt.. Herkenbaar.
Voorbeeldje: Mijn moeder zat continu op mn huid omdat ze me goed wilde 'afleveren'. Ik was denk ik.. nog geen 8 toen ik mn eigen kleding moest kunnen strijken, de was doen, en noem maar op want dat zou ik ook moeten kunnen als ik op mijzelf woonde. Heel vroeg al begonnen met werken (13 jaar) en als ik tussen de middag uitgeput in slaap viel werd ik letterlijk wakker getrapt. Waren dus altijd haar zorgen he, dat ik niet zelfstandig zou worden.
Nu ben ik 22 en van de 24 uur per dag minstens 18 in touw. Nu is t andersom, nu vloekt ze af en toe dat ik te veel hooi op mijn vork neem, omdat ze zich zelf herkent. Maar ze realiseert zich niet dat ik niet eens meer een dutje durf te doen overdag Het is allemaal super lief bedoeld, maar ontzettend ongelukkig geuit en bepaalde dingen hebben zich ook in vervelende vorm intern bij mij genesteld.

Ik vind in dit topic redelijk veel diepgang zitten Als reactie op een geplaatste opmerking.

Tijn denk je een beetje om je rust, met al die prikkels om je heen?

Welkom apaxut!

Francis ik hoop dat je binnekort een handvat aangereikt krijgt, die wat meer duidelijkheid biedt. Maar laat je niet leiden doordat anderen vinden dat je zo nodig moet veranderen, alleen als je t zelf nodig acht. Succes!

Papierversnipperaar mijn ouders en ik communiceren niet. Ik heb inmiddels geleerd vragen wat er bedoeld wordt, maar het probleem in t algemeen is dat er een analyse in t hoofd plaats vindt (mooi voorbeeld, kan t vroeger, in t hoofd wordt direct gedacht, vroeger? vroeger=voor tien uur dus. Dahaaag. Terwijl als er wordt gevraagd, wat versta je onder vroeger? er een hoop irritatie verdwijnt)

Maar ik droeg t aan omdat communicatie vaak terug komt in dit topic, en als NT-er heb ik af en toe ook wel leuke voorbeeldjes
pi_75104371
quote:
Op zondag 29 november 2009 10:45 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ben jij trouwens een structurele meelezer in t autisme topic?
pi_75104446
Casssandra: ik heb vandaag ook niets geplanned ik ga niets doen. Gelukkig heb ik gisteren al mijn verjaardag al gevierd met mijn ouders.
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
  zondag 29 november 2009 @ 11:01:17 #112
pi_75104474
quote:
Op zondag 29 november 2009 10:54 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

Ben jij trouwens een structurele meelezer in t autisme topic?
Nee, een incidentele.
pi_75104537
Ooooh wat doe je hier dan?
ik vroeg t omdat ik er achter kwam dat jij een van mijn eerste posters was in mijn FoBo en toen postte ik enkel nog maar hier.

Nou... Ik ga nog even mijn muzikantenmaatje mailen, die heeft gisteren weer top opgetreden, erg cool!
En daarna stap ik maar in mijn eigenste polootje om NH te verkennen Fijne dag allen
pi_75104612
quote:
Op zondag 29 november 2009 11:04 schreef Cassandra87 het volgende:
ik vroeg t omdat ik er achter kwam dat jij een van mijn eerste posters was in mijn FoBo en toen postte ik enkel nog maar hier.

Nou... Ik ga nog even mijn muzikantenmaatje mailen, die heeft gisteren weer top opgetreden, erg cool!
En daarna stap ik maar in mijn eigenste polootje om NH te verkennen Fijne dag allen
Heb jij een polo? Die heb ik ook gehad. Alleen die van mij werd dwars hij wilde niet meer in de vijfde versnelling
Veel plezier straks
14 SHADES OF GREY
  zondag 29 november 2009 @ 11:14:42 #115
pi_75104718
quote:
Op zondag 29 november 2009 11:04 schreef Cassandra87 het volgende:
Gewoon, incidenteel meelezen
quote:
quote:
pi_75110329
Heeft niemand de gedachte: autisme is het net niet.
Veel menen met autisme zouden niet willen ruilen, omdat ze daarmee een ander persoon zouden zijn.

Nu werk ik op een financieel-economische afdeling. Dus ik dacht: laat ik eens uitrekenen wat autisme kost.
De kosten zijn dan bijvoorbeeld de misgelopen inkomsten vanwege studievertraging, niet kunnen afronden van je studie en/of niet het werk kunnen doen waarvoor je opgeleid bent.

Is het dan niet heel aantrekkelijk om NT'er te zijn? Ik denk dat dit wel afhangt van wat je nu verdient. Dat kan ook een menswaardig salaris zijn. Of zie ik het nu veel te financieel-economisch?

Voorbeelden:
Een hbo'er zou op zijn 35ste ongeveer 3470 euro p/m moeten kunnen verdienen.
Een wo'er zou op zijn 35ste ongeveer 4380 euro p/m moeten kunnen verdienen.
pi_75110550
quote:
Op zondag 29 november 2009 15:11 schreef sempron2400 het volgende:
Heeft niemand de gedachte: autisme is het net niet.
Veel menen met autisme zouden niet willen ruilen, omdat ze daarmee een ander persoon zouden zijn.

Nu werk ik op een financieel-economische afdeling. Dus ik dacht: laat ik eens uitrekenen wat autisme kost.
De kosten zijn dan bijvoorbeeld de misgelopen inkomsten vanwege studievertraging, niet kunnen afronden van je studie en/of niet het werk kunnen doen waarvoor je opgeleid bent.

Is het dan niet heel aantrekkelijk om NT'er te zijn? Ik denk dat dit wel afhangt van wat je nu verdient. Dat kan ook een menswaardig salaris zijn. Of zie ik het nu veel te financieel-economisch?
Ik zou wel willen ruilen graag zelfs.
Maar helaas is NT-er ook niet alles. Genoeg NT-ers die ook problemen hebben.
Ja je ziet het nu te fincancieel-economisch. Het leven bestaan meer dan alleen uit geld. Alhoewel je dat niet zou denken tegenwoordig.
Die inkomsten kan je ook mislopen door ontslag of geen promotie. Bezuigingen etc. Studievertraging kan ook door andere redenen komen.
Het enige dat telt is dat iemand NTer of niet een leuk leven heeft. Niet hoeveel of hoe weinig geld hij/zij verdiend. Met enige uitzondering dat hij/zij er van moet kunnen rondkomen.
14 SHADES OF GREY
pi_75110576
@ Sempron: hoeveel moet een MBO-er op zijn 35ste kunnen verdienen?
14 SHADES OF GREY
pi_75110756
quote:
Op zondag 29 november 2009 15:20 schreef tijnbrein het volgende:
@ Sempron: hoeveel moet een MBO-er op zijn 35ste kunnen verdienen?
Ongeveer 2750 euro
Uiteraard verschillen deze bedragen per sector (bedragen zijn van de sector Rijk). En daar kun je op je 35e in de hoogste trede van je salarisschaal komen.

In de IT zul je waarschijnlijk wat meer kunnen verdienen, met een pretstudie wat minder.
pi_75110870
quote:
Op zondag 29 november 2009 15:26 schreef sempron2400 het volgende:

[..]

Ongeveer 2750 euro
Uiteraard verschillen deze bedragen per sector (bedragen zijn van de sector Rijk). En daar kun je op je 35e in de hoogste trede van je salarisschaal komen.

In de IT zul je waarschijnlijk wat meer kunnen verdienen, met een pretstudie wat minder.
Oh dan kan ik dus wel een stukje stijgen in salaris
14 SHADES OF GREY
pi_75115740
quote:
Op zondag 29 november 2009 15:30 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Oh dan kan ik dus wel een stukje stijgen in salaris
In principe is dat mogelijk. Op mbo-niveau zijn de communicatieve vaardigheden die worden gevraagd, misschien nog te overzien, dat je die 2750 wel kan halen.

Ik las op een Belgische site iets over wat softwaretesters met autisme verdienen (2008): ‘Ook over het loon mogen de Passwerk-medewerkers niet klagen: met een brutoloon van 1.850 euro verdienen de softwaretesters iets meer dan de gemiddelde Belg.’

Alleen jammer dat ze bruto en netto door elkaar hebben gehaald, want 1850 euro is heel weinig.
pi_75115851
quote:
Op zondag 29 november 2009 18:17 schreef sempron2400 het volgende:

[..]

In principe is dat mogelijk. Op mbo-niveau zijn de communicatieve vaardigheden die worden gevraagd, misschien nog te overzien, dat je die 2750 wel kan halen.

Ik las op een Belgische site iets over wat softwaretesters met autisme verdienen (2008): ‘Ook over het loon mogen de Passwerk-medewerkers niet klagen: met een brutoloon van 1.850 euro verdienen de softwaretesters iets meer dan de gemiddelde Belg.’

Alleen jammer dat ze bruto en netto door elkaar hebben gehaald, want 1850 euro is heel weinig.
Zoiets heb ik gehad 1800 euro brutto. Zoiets verdien ik nu ook dacht ik.
14 SHADES OF GREY
pi_75116169
hmmm...bijna één dag weggeweest en al bijna 2 pagina's verder..gaat hard.

hmm..over dat van ruilen kan ik niet meepraten..omdat ik officieel niet weet hoe het is om een autist te zijn..want ik weet nog niet of ik er een ben.
Al denk ik van niet..maarja je weet nooit.

Verder zat ik er verder vandaag zo'n beetje doorheen...de meeste dingen die ik deed wilden niet lukken...of gingen mis.

En tja..over loon kan ik niet meepraten..want ik heb tot nu toe 1x gewerkt..in een vak zonder ervaring/opleiding.
Werkte in mobiele telefonie..via detachering zo'n 38uur per week..en verdiende over 't algemeen zo'n 1100 a 1200 (belasting afgetrokken). Vond het zelf niet slecht..als 21/22 jarige..met amper werkervaring(in het algemeen en in dat vak). Kreeg wel als ik meer dan 176 uur per maand maakte een cadeabon van 30¤....en in totaal heb ik daarvaan´nog 60¤ in cadeaubonnen liggen.
pi_75116506
quote:
Op zondag 29 november 2009 18:32 schreef francis998 het volgende:
hmmm...bijna één dag weggeweest en al bijna 2 pagina's verder..gaat hard.

hmm..over dat van ruilen kan ik niet meepraten..omdat ik officieel niet weet hoe het is om een autist te zijn..want ik weet nog niet of ik er een ben.
Al denk ik van niet..maarja je weet nooit.

Verder zat ik er verder vandaag zo'n beetje doorheen...de meeste dingen die ik deed wilden niet lukken...of gingen mis.

En tja..over loon kan ik niet meepraten..want ik heb tot nu toe 1x gewerkt..in een vak zonder ervaring/opleiding.
Werkte in mobiele telefonie..via detachering zo'n 38uur per week..en verdiende over 't algemeen zo'n 1100 a 1200 (belasting afgetrokken). Vond het zelf niet slecht..als 21/22 jarige..met amper werkervaring(in het algemeen en in dat vak). Kreeg wel als ik meer dan 176 uur per maand maakte een cadeabon van 30¤....en in totaal heb ik daarvaan´nog 60¤ in cadeaubonnen liggen.
Als ik wil ruilen dan wil ik al die andere shit die gehad kwijt. Ik ben er wel een beetje klaar mee. Ik wil gewoon zijn zonder problemeen. Overigens zie ik mij ook niet echt als autist.(PDD-NOS) Hoe ik mijzelf zie weet ik eigenlijk ook niet. iig niet als autist wat daar voel ik mij thuis maar in de NT-wereld ook niet.
Ik zit er tussenin.

1200 euro brutto is niet veel. Dat is het minimum loon ongeveer. Zoiets verdien ik nu ook. 300 euro per week ongeveer. Net genoeg om van te leven.
14 SHADES OF GREY
pi_75118299
Iedereen is hier over werk bezig, ik ben maar 15 ik zit nog op school
pi_75118467
quote:
Op zondag 29 november 2009 19:30 schreef apaxut het volgende:
Wees blij, als je denkt dat school al klote is wacht maar dat je gaat werken
14 SHADES OF GREY
pi_75121161
Ik houd van mijn werk
pi_75122217
quote:
Op zondag 29 november 2009 19:30 schreef apaxut het volgende:
hmm..ik ben eigenlijk nergens mee bezig.
Werk niet/studeer niet..kortom zit maar thuis met een nog uit te keren uitkering..waar ze een hele zooi van hebben gemaakt
pi_75122279
quote:
Op zondag 29 november 2009 20:54 schreef francis998 het volgende:

[..]

Werk niet/studeer niet..kortom zit maar thuis met een nog uit te keren uitkering..waar ze een hele zooi van hebben gemaakt
Ik ben blij dat ik nog tot het eind van het jaar werk heb.
14 SHADES OF GREY
pi_75122336
quote:
Op zondag 29 november 2009 20:36 schreef Cassandra87 het volgende:
Ik houd van mijn werk
Dat moet je hebben.
quote:
Op zondag 29 november 2009 20:54 schreef francis998 het volgende:

[..]

Ook thuis kan je nog een hele hoop doen, en dan is er ook nog vrijwilligerswerk als je iets anders wilt dan thuiszitten.
pi_75125330
quote:
Op zondag 29 november 2009 20:56 schreef RaXz het volgende:

[..]

Dat moet je hebben.
[..]

Ook thuis kan je nog een hele hoop doen, en dan is er ook nog vrijwilligerswerk als je iets anders wilt dan thuiszitten.
tja..ik zou best wel wat willen doen..alleen kan ik het niet opbrengen. Emotioneel ben ik in bepaald opzicht een wrak.
Mede door problematiek rond afkomst en verblijfland om het kort te houden.
Maar ach..gelukkig kan ik me thuis goed vermaken met de pc,wat schoonmaken enzovoorts.
pi_75125395
quote:
Op zondag 29 november 2009 19:34 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Wees blij, als je denkt dat school al klote is wacht maar dat je gaat werken
idd geniet van het naar school gaan. Ik heb zowel gewerkt als naar school gaan..en naar school gaan hoort plezieriger te zijn..kan je iig meer loltrappen..vaker relax momenten(officiel zelfstudieuren..maar ach..je kiest zelf of je wat doet of niet)
pi_75126265
quote:
Op zondag 29 november 2009 21:48 schreef francis998 het volgende:

[..]

tja..ik zou best wel wat willen doen..alleen kan ik het niet opbrengen. Emotioneel ben ik in bepaald opzicht een wrak.
Mede door problematiek rond afkomst en verblijfland om het kort te houden.
Maar ach..gelukkig kan ik me thuis goed vermaken met de pc,wat schoonmaken enzovoorts.
Werken aan jezelf kan ook heel wat energie opslurken en wordt over het algemeen ondergewaardeerd. Vooral door mensen bij wie de muren op hun afkomen als ze ook maar een kort poosje alleen thuis zitten. En nog het meest grappig is dan de kreet 'een betere wereld begint bij jezelf'.

Neem de tijd zou ik zeggen.
pi_75133626
Ik dacht altijd dat werken leuker was, omdat je dan zelf je eigen leven hebt en kunt kiezen wat je doet
ik moet nu naar school dag iedereen
pi_75133708
quote:
Op maandag 30 november 2009 07:13 schreef apaxut het volgende:
Ik dacht altijd dat werken leuker was, omdat je dan zelf je eigen leven hebt en kunt kiezen wat je doet
School is ook heel belangrijk, een investering in je toekomst.
Vervelend wordt het pas wanneer je van een uitkering moet leven en iedereen om je heen meer de besteden hebt.
Succes op school!
pi_75138339
quote:
Op zondag 29 november 2009 22:05 schreef RaXz het volgende:

[..]

Werken aan jezelf kan ook heel wat energie opslurken en wordt over het algemeen ondergewaardeerd. Vooral door mensen bij wie de muren op hun afkomen als ze ook maar een kort poosje alleen thuis zitten. En nog het meest grappig is dan de kreet 'een betere wereld begint bij jezelf'.

Neem de tijd zou ik zeggen.
Tja dat klopt. Helemaal...bij mijn vorige depressie wist bijna de hele familie het, en die hadden zoiets van ga nou maar werken of naar school(in hun land geen werk=geen inkomen) en zij hadden zoiets..van ach 't gaat vanzelf weer over.
Dat heb ik dus gedaan..en toen is het overgegaan..en nu zit ik hier..ongeveer 2 jaar later..in hetzelfde schuitje als toen alleen erger.
quote:
Op maandag 30 november 2009 07:13 schreef apaxut het volgende:
Werken is leuker omdat je meer geld krijgt..maar je zit veel meer gebonden aan regeltjes enzo..en vaste tijden. Terwijl op school heb je meer vrijheid(enne ik wil het niet promoten) het principe spijbelen bestaat op school, en op het werk gaat dat niet.
pi_75143236
goed, even een heerlijk momentje van gal spuien, trek je regenjas maar aan

goed, introductie, robuust repareert computers als bijbaan. vind ie leuk. robuust is dus vrij handig met die dingen
mijn bro heeft nogal een ouwe pc, en impulsief als hij is, staat er binnen 2 dagen een nieuwe pc op tafel. bro vroeg mij eerst ofc om advies, dus hij heeft een pc in onderdelen besteld (had ik ook gedaan) toen een maatje opgebeld (want ik was aan t werk) om de pc in elkaar te zetten.
maatje kan dat ook heel goed, dus dat is geen probleem, maatje ging weer naar huis, maar er stond nog een besturingssysteem op enzo. dus ik zeg, goh broer, kan ik dat voor je doen? hij zegt, sure! ik mag toch niet weg, dus robuust besteed zijn avond aan installeren. krijgt ie toch gruwelijk veel blauwe schermen voor zijn kiezen!
(a)bort, (r)etry, (f)ail?
a
om 11 uur 's avonds geef ik het op, de blauwe schermen zijn random, geen eenduidig probleem, vaag..

komt broer die dag daarna zo van, werkt mijn pc al? ik zeg nee, blauwe schermen. ik ga zondag weer verder met proberen (leuk man, computers! het probleem kan echt overal zitten! ) dus ik haal geheugen eruit enzo, probeer wat uit, maar het blauwe scherm blijft. me boer zo om de haverklap: werkt ie al? ik zeg nee, het kan misschien een driver probleem zijn, je moederbord of het geheugen.

hij: o, nou jij kan het dus niet fixen, dus ik bel wel iemand anders.

belt hij dat maatje dat de pc in elkaar heeft gezet (ook mijn maat trouwens ) zegt hij zo dat hij er niet wil naar kijken zonder robuust, want hij weet er erg veel van!
*streelt ego*

die avond krijg ik een reprimande van bro, dat ik niet competent ben om pc's te repareren, want ik breng de klant (hem) niet op de hoogte van de voortgang, en ik geef geen oplossing
a) waar ik werk, levert de klant de pc af, ik fix hem (heb er die zaterdag 4 gefixt ) en klant komt weer langs, of wij brengen hem. geen hond die vraagt naar wat er nodig was om te repareren, zijn zijn gewoon tevreden.
b) ik geef meerdere oplossingen, maar ik wil mijn broer niet naaien door hem nieuw geheugen te laten kopen ofzo, ik probeer VEEL meer uit om het te laten werken. het lijkt er nu wel op dat het aan het moederbord ligt, dus die moet hij terugsturen denk ik.

lang verhaal kort, ik denk dat het voor mij lastig is, omdat ik in mijn hoofd het probleem analyseer en de oplossing bedenk, maar deze niet duidelijk maak aan de persoon als deze erom vraagt. kijk, hij wil echt elke poep en scheet weten, wat schiet ik daar mee op om hem dat vertellen, denk ik dan :p

communicatie FTW!
Hoi, ik ben robuust89 en ik ben nieuw!
  maandag 30 november 2009 @ 15:02:34 #138
104367 Thrackan
new and improved
pi_75144068
Net terug van een weekje lannen en ik heb alweer zóveel gemist... Geen zin om het nu terug te lezen.

Overigens zat in de enorme stapel post ook een nieuwe afspraak met PsyQ voor komende week. Ben benieuwd wat ze te zeggen en bieden hebben
Don't flatter yourself, let someone else do it for you.
  maandag 30 november 2009 @ 16:05:26 #139
259233 GimmeGore
Dat is mevrouw Gore voor jou!
pi_75146329
misschien een rare vraag:

hechten jullie waarde aan de diagnose/hebben jullie het idee dat je wat bent opgeschoten met de diagnose?

Autisme zit in mijn familie en volgens iemand van de Luchtmacht (ben militair geweest) vertoonde ik "autistische trekjes" (later moeten horen van mijn commandant)
Nou weet ik al jaren dat ik "asociaal" ben, maar ik weet eigenlijk niet wat ik er mee zou opschieten als ik het hele pad van tests of wat daar ook bij hoort af moet gaan.
pi_75147085
mensen met autisme zijn niet altijd asociaal ik ben niet asociaal
pi_75147158
quote:
Op maandag 30 november 2009 16:05 schreef GimmeGore het volgende:

hechten jullie waarde aan de diagnose/hebben jullie het idee dat je wat bent opgeschoten met de diagnose?

Autisme zit in mijn familie en volgens iemand van de Luchtmacht (ben militair geweest) vertoonde ik "autistische trekjes" (later moeten horen van mijn commandant)
Nou weet ik al jaren dat ik "asociaal" ben, maar ik weet eigenlijk niet wat ik er mee zou opschieten als ik het hele pad van tests of wat daar ook bij hoort af moet gaan.

terug van school
  maandag 30 november 2009 @ 16:31:09 #142
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_75147550
quote:

Ik heb mijn diagnose niet nodig. Zou dat in de toekomst wel zo zijn, dan zal ik hem zeker gebruiken, dus dan zal die (hopelijk) waarde voor mij hebben.
Persoonlijk vind ik het wel belangrijk, het geeft aan dat 'wat ik altijd al vond' inderdaad ook zo is. Veel meer is het voor mij nu niet. Het geeft een labeltje aan waar ik mee verder kan, mijzelf verder kan oriënteren.
Waar je voor moet opletten is 'de ander', dat die niet met jouw diagnose en jouw labeltje verder gaat. Veel hulpverleners doen dat wel en dan heb je wel een probleem.
quote:
Autisten zijn niet asociaal, ze zijn anders. Dat kan vaak als asociaal overkomen.
Maar, je kan de vraag ook omdraaien: is het wel zo netjes lees: sociaal om er blind van uit te gaan dat de ander 'je wel zal begrijpen' als je maar de helft verteld? Als je de vraag namelijk zo stelt, zullen veel nt'ers dat namelijk ook asociaal vinden
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
  maandag 30 november 2009 @ 16:32:02 #143
259233 GimmeGore
Dat is mevrouw Gore voor jou!
pi_75147596
quote:
Op maandag 30 november 2009 16:21 schreef apaxut het volgende:
Vandaar de aanhalingstekens.
Ik kan wel vanalles gaan opnoemen wat ik tegenkom in mn dagelijks leven, maar daar heb ik niet echt behoefte aan
pi_75154351
quote:
Op zondag 29 november 2009 21:49 schreef francis998 het volgende:

[..]

idd geniet van het naar school gaan. Ik heb zowel gewerkt als naar school gaan..en naar school gaan hoort plezieriger te zijn..kan je iig meer loltrappen..vaker relax momenten(officiel zelfstudieuren..maar ach..je kiest zelf of je wat doet of niet)
En dan later spijt hebben van dat je toch niet wat harder had geleerd
quote:

Ja omdat ik nu beter weet wie ik ben en wat kan. Verder kan ik met die diagnose handvatten krijgen om problemen op te lossen waar ik tegen aan loop.

Zo lang jij geen problemen hebt in het dagenlijks leven zou ik mijzelf niet laten testen als ik jou was. Het kan ook zijn dat er uit die onderzoeken geen diagnose komt. Iedereen heeft autistisch trekjes in meer of mindere mate.

Asociaal is een slechte omschrijving. Sociaal niet gewenst gedrag is een betere omschrijving.
14 SHADES OF GREY
pi_75154629
Binnen 1 week beginnen de examens, ik begin met wiskunde één van mijn lievelings vakken, wat vonden jullie tof of nu nog altijd tof? (vakken van op school)
pi_75155086
quote:
Op maandag 30 november 2009 19:12 schreef apaxut het volgende:
Binnen 1 week beginnen de examens, ik begin met wiskunde één van mijn lievelings vakken, wat vonden jullie tof of nu nog altijd tof? (vakken van op school)
Scheikunde en Engels (MAVO) Omdat ik scheikunde zo leuk vond ben ik ook in die richting verder gegaan.
14 SHADES OF GREY
pi_75155309
quote:
Op maandag 30 november 2009 19:21 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Scheikunde en Engels (MAVO) Omdat ik scheikunde zo leuk vond ben ik ook in die richting verder gegaan.
scheikunde is toch chemie hé? das wel redelijk tof vindt ik, mijn eerste jaar dat ik fysica en chemie heb
pi_75155520
quote:
Op maandag 30 november 2009 19:25 schreef apaxut het volgende:

[..]

scheikunde is toch chemie hé? das wel redelijk tof vindt ik, mijn eerste jaar dat ik fysica en chemie heb
Ja dat klopt. Wat voor opleiding volg je eigenlijk?
14 SHADES OF GREY
pi_75155582
Als je een diagnose hebt, is het wel lastig in een relatie: hoe ga ik het vertellen. Want ook als je het verzwijgt, vroeg of laat komt de waarheid boven tafel. Bijvoorbeeld als je toekomstige vrouw vraagt om eens een test te laten doen.
pi_75155587
quote:
Op maandag 30 november 2009 19:28 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Ja dat klopt. Wat voor opleiding volg je eigenlijk?
ik doe geen opleiding, heb gewoon nog school ik doe richting industriële wetenschappen. nog maar 15 jaar nog 3 jaar school ^^
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')