whut?!?quote:Op woensdag 25 november 2009 15:16 schreef Re het volgende:
In India is dit toch ook dagelijkse kost, alsmede dat vrouwlief ook op de brandstapel gaat als manlief komt te overlijden... in elke cultuur komt eerwraak voor, ook in de westerse, alleen noemen we het hier anders
indrukwekkende foto's
Je leest weer eens dingen die er niet staan en zoekt naar een bevestiging van jouw eigen standpunt. Er staat in dat stukje nou juist dat vrouwen niet minder waard zijn. Het gaat enkel om de getuigenis die eventueel beinvloed kan worden. Daar kan je helemaal niet uit halen dat vrouwen minder waard zijn.quote:Op woensdag 25 november 2009 15:14 schreef bitterzak het volgende:
[..]
Al zou het gaan om alleen financiele zaken. Waarom is een vrouw daar in dan minder waard? Als het daarin geldt, geldt het in meerdere zaken.
En toen gaf ik als vb dat er ook zaken staan over de verkrachting + vreemdgaan. Had ze alleen niet zo achter elkaar moeten schrijven zoals het lijkt alsof ze met elkaar in verband stonden.
quote:Their Lord responds to them: 'I will not let the deeds of any doer among you go to waste, male or female - you are both the same in that respect... (Qur'an, 3:195)
quote:Daarom verhoorde hun heer hun bede: Ik zal de moeite van welke werker ook onder u, hetzij man of vrouw, niet verloren doen gaan, gij zijt elkander gelijk.
quote:
officieel verboden, dat welquote:Sati is een traditioneel gebruik in India waarbij de vrouw meeverbrand wordt op de brandstapel van haar echtgenoot, en wordt gezien als een teken van uiterste trouw.
a la jeanne d'arc (levend) of vermoorden ze haar eerst?quote:
a la jeanne d'arc (levend)quote:Op woensdag 25 november 2009 15:43 schreef Ladylike het volgende:
[..]
a la jeanne d'arc (levend) of vermoorden ze haar eerst?
I hate myself for it, but I laughedquote:Op woensdag 25 november 2009 12:41 schreef ehqo. het volgende:
[ afbeelding ]
Wereldrecord sip kijken.
Maar in praktijk nog regelmatig uitgevoerd?quote:
Het is heel fout, maar ik moest wel lachen eigenlijk...quote:Op woensdag 25 november 2009 12:41 schreef ehqo. het volgende:
[ afbeelding ]
Wereldrecord sip kijken.
Ja en hier in Nederland krijg je een mes in je ribben als je iemand aanspreekt op asociaal gedrag.quote:Op woensdag 25 november 2009 09:45 schreef wise het volgende:
mag ik lachen?
de redenen van deze toetakelingen. Kan ook alleen maar in dat soort landen
Nou kom maar eens op met cijfers over eerwraak in de westerse samenleving dan. Als het een ander naampje heeft volgens jou, ben ik benieuwd wat jouw definitie dan is.quote:Op woensdag 25 november 2009 15:16 schreef Re het volgende:
In India is dit toch ook dagelijkse kost, alsmede dat vrouwlief ook op de brandstapel gaat als manlief komt te overlijden... in elke cultuur komt eerwraak voor, ook in de westerse, alleen noemen we het hier anders
indrukwekkende foto's
elke daad die uit onmacht/jaloersie wordt gepleegd naar een (potentiele) geliefde... we hadden er vorige week nog een in ons eigen Urkquote:Op woensdag 25 november 2009 21:05 schreef pisnicht het volgende:
[..]
Nou kom maar eens op met cijfers over eerwraak in de westerse samenleving dan. Als het een ander naampje heeft volgens jou, ben ik benieuwd wat jouw definitie dan is.
Mijn gedachte.quote:Op woensdag 25 november 2009 15:51 schreef Ringo het volgende:
Wat een nare beelden. Hulde voor de fotograaf overigens. Je ziet de sluimerende schoonheid achter de verminkingen.
Ik krijg zo'n tyfushekel aan mannen als ik dit soort beelden zie. Wat een apenvolk.
Dat het verschrikkelijk is zijn we het allemaal over eens. Ik erger me echter aan dat domme gerelativeer. In Nederland kennen we dit niet afgezien van de gevallen gepleegd door allochtonen (in de regel moslims). Dat er eens een enkel gevalletje gebeurt welke ook als eerwraak kan worden gekenmerkt betekent natuurlijk niet dat het in dezelfde mate in de westerse cultuur voorkomt.quote:Op woensdag 25 november 2009 21:17 schreef Re het volgende:
[..]
elke daad die uit onmacht/jaloersie wordt gepleegd naar een (potentiele) geliefde... we hadden er vorige week nog een in ons eigen Urk
en wat boeit het waar het gebeurd, het is gewoon verschrikkelijk...
HUPPA! My man!quote:Op woensdag 25 november 2009 13:25 schreef bitterzak het volgende:
Wanneer leren mensen nou toch eens een keer fatsoenlijke verbanden te trekken.
Hoe kan het toch zo zijn dat er keer op keer mensen komen roepen 'HEEFT NIKS MET DE ISLAM TE MAKEN' ...![]()
Als jij vanaf kinds af aan te horen krijgt, dat vrouwen minderwaardige wezens zijn (JA DAT STAAT IN DE KORAN) - http://www.thereligionofpeace.com/ (lees ALLE artikelen op de site, allemaal volledig gebacked door letterlijke quotes uit de Koran. Mijn Turkse vriendin heeft ook de Turkse Koran er bij gepakt en niks op die website is gelogen, uit zijn verband gerukt, of wat dan ook.
Enfin, als iemand vanaf kinds af aan te horen / lezen krijgt dat vrouwen en ongelovigen minderwaardig zijn (en zo zien ze er ook uit in hun burka), minder rechten hebben en inferieur zijn dan kom je 10000 keer makkelijker tot een reactie als deze (zuur gooien) dan wanneer je hoort dat iedereen gelijkwaardig is.
Tel daar bij op dat het in Moslim landen ook altijd zo is dat er onder de mannen een gruwelijk eer / macho-gehalte te vinden is (liggen dezelfde redenen aan grondslag) dan moet zo'n stoere vent zich natuurlijk bewijzen als het zielige vrouwtje niet met hem wil trouwen! HA KIJK! JIJ NIE TMET MIJ TROUWEN INFERIEUR DOM WEZEN?? ZAL IK JOU UNS EFFE VERMINKEN! KIJK VRIENDEN! MET MIJ WORDT NIET GEFUCKD!
Tja dit komt gewoon echt door de opvoeding + omgeving die 100% geïnspireerd is door de islam.
Je kunt dan ook niet zeggen 'het is niet de islam, maar gewoon de cultuur'.... Tja als je het verband niet wil zien tussen die 2, dan begrijp je niks van de wereld.
Tijd om wakker te worden en de waarheid te gaan verkondigen dacht ik zo.
mja ik realtiveer niets... ik heb verder geen cijfers van hoe vaak het waar voorkomt, wel weet ik dat het een van de meest destructieve trekjes is van de mens en dat het toch een soort oerinstinct isquote:Op woensdag 25 november 2009 21:21 schreef pisnicht het volgende:
[..]
Dat het verschrikkelijk is zijn we het allemaal over eens. Ik erger me echter aan dat domme gerelativeer. In Nederland kennen we dit niet afgezien van de gevallen gepleegd door allochtonen (in de regel moslims). Dat er eens een enkel gevalletje gebeurt welke ook als eerwraak kan worden gekenmerkt betekent natuurlijk niet dat het in dezelfde mate in de westerse cultuur voorkomt.
Gelukkig is het daarom een lyricquote:Op woensdag 25 november 2009 22:52 schreef Ringo het volgende:
[..]
Het is maar goed dat die niet kunnen lezen.
Wat the fuck heeft hij hier nu weer mee te maken.quote:Op woensdag 25 november 2009 09:47 schreef _Michiel_ het volgende:
En dan zijn er nog mensen die niet begrijpen waarom we het over een achterlijke cultuur hebben![]()
Go Triggershot!
jij bent echt een klapmongool he...quote:Op donderdag 26 november 2009 00:50 schreef porsche1 het volgende:
Door die hoofddoeken zie ik toch verdomme niks!
Inderdaad!quote:Op donderdag 26 november 2009 00:50 schreef porsche1 het volgende:
Door die hoofddoeken zie ik toch verdomme niks!
ondanks de gruwelijkheden moest ik toch even hard, maar niet smakelijk, lachen.quote:Op woensdag 25 november 2009 12:41 schreef ehqo. het volgende:
[ afbeelding ]
Wereldrecord sip kijken.
Nee hoor, niet alleen staat het niet letterlijk in de Koran, het is er ook niet uit af te leiden. Bitterzak gebruikt een citaat uit de Koran waar het gaat om een getuigenis tijdens een financiële overeenkomst om te bewijzen dat vrouwen als minderwaardig worden beschouwd in de islam. Dat is geen valide manier van interpreteren, volgens mij is dat meer fantaseren dan interpreteren.quote:Op donderdag 26 november 2009 09:25 schreef Levolution het volgende:
Meh7 kan dat niet, die denkt lineair. Hij denkt: in de Koran staat niet letterlijk dat je vrouwen met zuur mag verminken, dus het is niet iets islamitisch.
http://www.thereligionofpeace.com/Quran/010-women-worth-less.htmquote:Op donderdag 26 november 2009 11:24 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Nee hoor, niet alleen staat het niet letterlijk in de Koran, het is er ook niet uit af te leiden. Bitterzak gebruikt een citaat uit de Koran waar het gaat om een getuigenis tijdens een financiële overeenkomst om te bewijzen dat vrouwen als minderwaardig worden beschouwd in de islam. Dat is geen valide manier van interpreteren, volgens mij is dat meer fantaseren dan interpreteren.
Gaan we een URL-gevecht houden? Leuk.quote:Op donderdag 26 november 2009 12:10 schreef Levolution het volgende:
[..]
http://www.thereligionofpeace.com/Quran/010-women-worth-less.htm
De Koran zegt wel vaker dat de de vrouw minder waard is (zie link). En nu niet zeggen dat dit een onbetrouwbare bron is, want je kan je eigen Koran er ook bij pakken. Heb ik ook gedaan voordat ik dit begon te typen.
Mohammed zou letterlijk gezegd hebben dat vrouwen minder intelligent zijn. Ik persoonlijk vind dit een zwaar verwijt (ligt er natuurlijk maar net aan hoe je er over denkt).quote:Bukhari (6:301) - "[Muhammad] said, 'Is not the evidence of two women equal to the witness of one man?' They replied in the affirmative. He said, 'This is the deficiency in her intelligence.'"
http://en.wikipedia.org/wiki/Sahih_al-Bukhariquote:Sahih al-Bukhari (Arabic: صحيح البخاري), as it is commonly referred to as, is one of the six canonical hadith collections of Sunni Islam. These prophetic traditions, hadith were collected by the Muslim scholar Muhammad ibn Ismail al-Bukhari (810-870) and compiled during his lifetime. Most Sunni Muslims view this as their most trusted collection of hadith and it is considered the most authentic book after the Qur'an.
Ik zou je een hand geven, gelukkig maar dat ik een man ben dan he?quote:Op donderdag 26 november 2009 12:16 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Gaan we een URL-gevecht houden? Leuk.
http://www.womaninthequran.com/04.html#2
http://submission.org/women/equal.html
En nu? Nu is het bron vs. bron.
quote:Their Lord responds to them: 'I will not let the deeds of any doer among you go to waste, male or female - you are both the same in that respect... (Qur'an, 3:195)
Vrij duidelijk dat hier de gelijkheid tussen man en vrouw wordt aangegeven.quote:Daarom verhoorde hun heer hun bede: Ik zal de moeite van welke werker ook onder u, hetzij man of vrouw, niet verloren doen gaan, gij zijt elkander gelijk.
Ga je nu ook trollen in je eigen sub-forum?quote:Op donderdag 26 november 2009 12:23 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik zou je een hand geven, gelukkig maar dat ik een man ben dan he?
Wat is er trollen aan de waarheid zoals aangetoond in Nederland?quote:Op donderdag 26 november 2009 12:24 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Ga je nu ook trollen in je eigen sub-forum?
Kap met trollen.quote:Op donderdag 26 november 2009 12:25 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Wat is er trollen aan de waarheid zoals aangetoond in Nederland?.
Niks URL-gevecht. Beetje kinderachtig om het zo te noemen. Het zijn gewoon bronnen. Goed dat jij nu ook een keer met bronnen komt, maar je hebt nog geen inhoudelijke reactie gegeven op mijn post. Ik heb laten zien dat vrouwen minderwaardig zijn volgens de Koran. Ga je daarmee akkoord of trek je de Koran in twijfel?quote:Op donderdag 26 november 2009 12:16 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Gaan we een URL-gevecht houden? Leuk.
http://www.womaninthequran.com/04.html#2
http://submission.org/women/equal.html
En nu? Nu is het bron vs. bron.
Zodra imans, dat zijn toch de "leraren"van de Islamleer? weigeren vrouwen een hand te geven is het to-taal geen trollen, en dat weet jij ook welquote:
Ik heb hierboven 3:195 weer gequote, na die quote had gisteren bitterzak terecht niets meer van zich laten horen. Reactie daarop aub.quote:Op donderdag 26 november 2009 12:25 schreef Levolution het volgende:
[..]
Niks URL-gevecht. Beetje kinderachtig om het zo te noemen. Het zijn gewoon bronnen. Goed dat jij nu ook een keer met bronnen komt, maar je hebt nog geen inhoudelijke reactie gegeven op mijn post. Ik heb laten zien dat vrouwen minderwaardig zijn volgens de Koran. Ga je daarmee akkoord of trek je de Koran in twijfel?
Eh nee. De hoofdregel is gelijkheid tussen man en vrouw. Dat wordt nergens tegengesproken.quote:Nu wat betreft jouw bronnen: daar staan ook stukken uit de Koran, die weer het tegendeel van mijn bron proberen te bewijzen. Die stukken kloppen inderdaad, maar betekenen wel dat de Koran zichzelf tegenspreekt. Hoe leg je dat uit?
Moet ik per se in FB gaan posten? Houd even op met trollen. Genoeg.quote:Op donderdag 26 november 2009 12:27 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Zodra imans, dat zijn toch de "leraren"van de Islamleer? weigeren vrouwen een hand te geven is het to-taal geen trollen, en dat weet jij ook wel.
quote:Op donderdag 26 november 2009 12:25 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Wat is er trollen aan de waarheid zoals aangetoond in Nederland?.
quote:Op woensdag 25 november 2009 14:27 schreef HeatWave het volgende:
[..]
je hebt het over de Islam, een re-li-gie en dan "de waarheid"in 1 zin.
quote:Op woensdag 25 november 2009 14:31 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Wie weet, het meisje heeft een Marokkaans vriendje.
Meer heb je niet toegevoegdquote:Op woensdag 25 november 2009 14:52 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Jij je tig notes voor trollen ook.
Je hapt altijd zo lief.
Ik trol niet vent! trollen is uitlokken, dit is gewoon een nieuwsfeit geweest, klaar. Het was toen de discussie van de dag overal in Nederland.quote:Op donderdag 26 november 2009 12:28 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Moet ik per se in FB gaan posten? Houd even op met trollen. Genoeg.
quote:Op donderdag 26 november 2009 12:29 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik trol niet vent! trollen is uitlokken, dit is gewoon een nieuwsfeit geweest, klaar. Het was toen de discussie van de dag overal in Nederland.
Ach het is een mod, dus hij mag trollen.quote:Op donderdag 26 november 2009 12:28 schreef bijderechter het volgende:
[..]
Trollen, volgens mij is dat iets met ongefundeerde, niet onderbouwde, onzinnige onliners roepen?
[..]
[..]
[..]
Meer heb je niet toegevoegd
nee hoor, maar goed, ik laat jullie wel weer met rust. Grappige is alleen dat je het alleen trollen noemt en dus zelf ook niet met argumenten komt waarom ik ongelijk hebquote:Op donderdag 26 november 2009 12:31 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Ach het is een mod, dus hij mag trollen.
Okee. 3:195 luidt als volgt:quote:Op donderdag 26 november 2009 12:28 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Ik heb hierboven 3:195 weer gequote, na die quote had gisteren bitterzak terecht niets meer van zich laten horen. Reactie daarop aub.
Dat wordt dus wél tegengesproken en dat probeer ik duidelijk te maken. Ik heb eerder citaten uit de Koran laten zien die het tegenspreken. Waarom geef je daar geen reactie op? Ik probeer op alles van jou te reageren, dus hoop ik dat jij hetzelfde wil doen.quote:[..]
Eh nee. De hoofdregel is gelijkheid tussen man en vrouw. Dat wordt nergens tegengesproken.
quote:Reactie daarop aub.
Ah, dus God zegt: "man en vrouw zijn voor mij gelijk", maar de mens mag daar anders over denken? Niet dus.quote:Op donderdag 26 november 2009 12:34 schreef Levolution het volgende:
[..]
Okee. 3:195 luidt als volgt:
Their Lord responds to them: 'I will not let the deeds of any doer among you go to waste, male or female - you are both the same in that respect... (Qur'an, 3:195)
Mee eens, heel mooi dat dit in de Koran staat. Maar het betreft hier alleen de daden van beide geslachten. Er staat dat man en vrouw gelijk zijn wat betreft (in that respect) de daden. Er wordt dus een voorwaarde gesteld.
Maar ik geef je het voordeel van de twijfel, laten we zeggen dat hier simpelweg staat: 'man en vrouw zijn gelijk.' Lees dan verder:
Ik heb ook twee URL's gepost, waar jij niet op gereagerd hebt. Als je persoonlijk wil discussieren, pak je een citaat of wat citaten waar we verder mee kunnen. Anders wordt het simpelweg een URL-gevecht.quote:Dat wordt dus wél tegengesproken en dat probeer ik duidelijk te maken. Ik heb eerder citaten uit de Koran laten zien die het tegenspreken. Waarom geef je daar geen reactie op? Ik probeer op alles van jou te reageren, dus hoop ik dat jij hetzelfde wil doen.
[..]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |