abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74989059
quote:
Op woensdag 25 november 2009 14:42 schreef WAARHEID het volgende:

[..]

Ja als je het vaak genoeg zegt is het waar.

De normale mensen weten echter wel beter. Het is altijd hetzelfde gedonder.
Het zijn de feiten. Eerwraak komt vaker voor in stamculturen, feit.
pi_74989245
quote:
Op woensdag 25 november 2009 14:43 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Het zijn de feiten. Eerwraak komt vaker voor in stamculturen, feit.
Houd nou eens op met je eerwraak. Dat is een veel te vaag woord.
De meeste vrouwen in de OP zijn verminkt door gastjes die een 14-jarig vrouwtje ten huwelijk vroegen, wat zij afwees waarna zij zo boos + in hun eer gekrenkt werden (voor lul staan) dat ze een pot zuur gingen halen (of al bij hadden) en het vrouwtje eens even een lesje leerden.

Zoiets kun je alleen doen, als je vrouwen sowieso al ziet als minderwaardige schepsels. Alsof je een niet-luisterende hond een tik geeft.
Andersom gebeurt het ook niet. En laat er nou net in de koran staan dat vrouwen minder rechten hebben, zichzelf moeten bedekken, niet alleen over straat mogen zonder een doel, etc etc.
Hey wat toevallig dat mensen dat op vrouwen neerkijken!?
pi_74989282
quote:
Op woensdag 25 november 2009 14:42 schreef bitterzak het volgende:
Huh? Waar heb ik gezegd dat er in de Koran staat dat eerwraak een goede zaak is?
Ik zei dat er in de Koran veel staat over dat vrouwen minderwaardig zijn.
Dat is onzin:
quote:
(4)The woman's testimony. is equal only to half of the man's testimony: This is a gross mis-representation. The woman testimony is equal to the man's testimony except in one case only, the financial transactions. This is according to 2:282;

[ 2:282] O you who believe, when you transact a loan for any period, you shall write it down. An impartial scribe shall do the writing. ........ Two men shall serve as witnesses; if not two men, then a man and two women whose testimony is acceptable to all. Thus, if one woman becomes biased, the other will remind her. It is the obligation of the witnesses to testify when called upon to do so. ......

Financial transactions are the ONLY situations where two women may substitute for one man as witness. This is to guard against the real possibility that one witness may marry the other witness, and thus cause her to be biased. It is a recognized fact that women are more emotionally vulnerable than men. If the woman as a witness was worth half that of a man, the verse would have stated so clearly. But obviously that is not the case. Women's testimony in all other matters are equal to that of a man or even supersedes his testimony as in the case of a wife testifying against her accusation of adultery, 24:6-10. See also, 65:2, 5:106 and 4:6
Het gaat namelijk niet om het losse citaat, maar om de uitleg die erbij staat. Jij zoekt naar een site waarin jouw vooroordeel bevestigd wordt dat vrouwen minderwaardig zijn. Jij zal dus nooit de bovenstaande verklaring vinden. Jij zal alleen maar interpretaties vinden waarin jouw vooroordeel bevestigd wordt.
quote:
Ja luister als we nu alle voorbeelden van geweld aangrijpen in de wereld om de Islam te verdedigen dan gaat dit natuurlijk nergens meer over. Zie je niet het verschil tussen wat wij verkondinge? Jij geeft een voorbeeldje uit Urk.
Ik geef voorbeelden over MILJOENEN mensen in verscheidene moslim landene n de relatie tussen cultuur, opvoeding, omgeveging en geweld + onderdrukking op GROTE schaal.

Voor elke Nederlandse vrouw die wordt geslagen zijn er 1000 moslima's.
Er zijn dan ook 1,5 miljard moslims op deze wereld en maar 16 miljoen Nederlanders. Aangezien de groep zo groot is, is elke minderheid binnen de grote groep ook een grote groep. Zo zullen veel mensen denken dat de meeste moslims Arabieren zijn, terwijl Arabieren maar een derde uitmaken van de totale moslimpopulatie.
pi_74989335
quote:
Op woensdag 25 november 2009 14:48 schreef bitterzak het volgende:
Houd nou eens op met je eerwraak. Dat is een veel te vaag woord.
De meeste vrouwen in de OP zijn verminkt door gastjes die een 14-jarig vrouwtje ten huwelijk vroegen, wat zij afwees waarna zij zo boos + in hun eer gekrenkt werden (voor lul staan) dat ze een pot zuur gingen halen (of al bij hadden) en het vrouwtje eens even een lesje leerden.
Mannen die flippen nadat ze worden afgewezen. Wat "islamitisch" zeg. Het bovenstaande scenario is verboden binnen de islam, je kan niet iemand verminken omdat je wordt afgewezen.
  woensdag 25 november 2009 @ 14:52:53 #105
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_74989384
quote:
Op woensdag 25 november 2009 14:31 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Je doet je tag eer aan.
Jij je tig notes voor trollen ook .

Je hapt altijd zo lief .
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_74989452
quote:
Op woensdag 25 november 2009 14:51 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Mannen die flippen nadat ze worden afgewezen. Wat "islamitisch" zeg. Het bovenstaande scenario is verboden binnen de islam, je kan niet iemand verminken omdat je wordt afgewezen.
Je kan joden ook niet zomaar vergassen omdat ze toevallig joods zijn.
Het gaat om hoe je tegen bepaalde groepen mensen aankijkt.

Ongelovigen + vrouwen zijn minderwaardig.
Als je dat in je achterhoofd hebt zitten en tel daarbij peer pressure op, dan is het toch logisch dat de wat 'simpelere' kerels daar zo kunnen reageren?
pi_74989531
quote:
Op woensdag 25 november 2009 14:55 schreef bitterzak het volgende:

[..]

Je kan joden ook niet zomaar vergassen omdat ze toevallig joods zijn.
Het gaat om hoe je tegen bepaalde groepen mensen aankijkt.

Ongelovigen + vrouwen zijn minderwaardig.
Als je dat in je achterhoofd hebt zitten en tel daarbij peer pressure op, dan is het toch logisch dat de wat 'simpelere' kerels daar zo kunnen reageren?
Wat grappig dat je joden als voorbeeld noemt. Joden die naar islamitische landen vluchtten omdat ze verdreven werden uit christelijke landen, zowel tijdens de spaanse inquisitie als tijdens de holocaust. Moet ik naar wikipedia linken of kan je dat ook zelf vinden?

Waar sta je dan met je zogenaamde argument "ongelovigen + vrouwen zijn minderwaardig". Er klopt niets van wat je zegt.
pi_74989552
quote:
Op woensdag 25 november 2009 09:49 schreef patatmetfriet het volgende:

[..]

Als je even wat beter leest zul je zien dat de meesten dus níet werden uitgehuwelijkt, sterker nog, ze wezen een man af. Die kon dat vervolgens niet hebben. Is niet hetzelfde.
Als dat hele geneuzel van uithuwelijken geen deel was van de moslim cultuur, gebeurde er zulke dingen niet met deze redenen.
Ik heb het wel degelijk goed gelezen, vandaar ook mijn reactie.
quote:
Op woensdag 25 november 2009 12:49 schreef Mork_Van_Ork het volgende:

[..]

Ja, en blijkbaar zijn er priesters die kinderen hebben misbruikt, dus katholieken zijn pedofielen. Toch?
Wat de neuk heeft dat nou weer met dit te maken?
Ik reageer op de foto's, de achterliggende reden waarom dit is gebeurd, en jij komt met een verhaal over katholieken?

[ Bericht 36% gewijzigd door LePoo op 25-11-2009 15:03:49 ]
  woensdag 25 november 2009 @ 15:00:22 #109
251588 JuiceJuice
What the fuck is this shit?
pi_74989636
pi_74989653
quote:
Op woensdag 25 november 2009 14:50 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Dat is onzin:
[..]

Het gaat namelijk niet om het losse citaat, maar om de uitleg die erbij staat. Jij zoekt naar een site waarin jouw vooroordeel bevestigd wordt dat vrouwen minderwaardig zijn. Jij zal dus nooit de bovenstaande verklaring vinden. Jij zal alleen maar interpretaties vinden waarin jouw vooroordeel bevestigd wordt.
[..]

Er zijn dan ook 1,5 miljard moslims op deze wereld en maar 16 miljoen Nederlanders. Aangezien de groep zo groot is, is elke minderheid binnen de grote groep ook een grote groep. Zo zullen veel mensen denken dat de meeste moslims Arabieren zijn, terwijl Arabieren maar een derde uitmaken van de totale moslimpopulatie.
Hoewel ik mijn twijfels zet of dat stukje over de rechtzaak alleen over financiele zaken gaat, dan nog staat er dat in dat geval vrouwen dus minder te zeggen hebben dan mannen. Dus het is gewoon waar.
Bij de verkrachting moeten er mannelijke getuigen aanwezig zijn om het te bevestigen, anders is het niet waar. Dat staat er ook in.

En mijn reactie over jouw voorbeeld in Nederland lijkt nu natuurlijk uit zijn verband gerukt. Ik wou daar mee aangeven dat zaken als onderdrukking, verkrachting, zuur gooien, vrouwenmishandeling (thuis), burqa's met 40 graden, allemaal structureel meer voorkomen in landen waar een boek als leidraad voor het leven wordt genomen waaruit blijkt dat vrouwen minder waard zijn dan een man.

Losse gekken heb je inderdaad overal, ook in Nederland. Ook in Islamitische landen. Maar wanneer we gewoon feiten zien dat die zaken daar veel meer voorkomen, dan kan dat 2 dingen betekenen:

-Of er zijn daar veel meer gekken (lijkt me sterk)
-Of de 'gewone' mens is daar eerder in staat tot gekke acties.

In geval 2, ligt daar altijd iets aan ten grondslag. En ik zie wel degelijk een verband tussen misdaden tegen vrouwen en ongelovigen en een boek, omgeving, opvoeding die spreekt over minderwaardigheidv an vrouwen en ongelovigen.
pi_74989675
quote:
Op woensdag 25 november 2009 14:58 schreef LePoo het volgende:

[..]

Als dat hele geneuzel van uithuwelijken geen deel was van de moslim cultuur, gebeurde er zulke dingen niet met deze redenen.
Ik heb het wel degelijk goed gelezen, vandaar ook mijn reactie.
quote:
Vrouwen dwingen om tegen hun wil te trouwen, is in strijd met de islam. Dat heeft de hoogste religieuze autoriteit in Saoedi-Arabië, de groot-moefti Abdoel-Aziz al-Sjeik bepaald. Vaders die hun dochters aan iemand uithuwelijken die ze niet zien zitten, moeten gevangen worden gezet en pas weer vrijgelaten 'als ze van gedachte zijn veranderd'.
http://www.trouw.nl/krant(...)is_tegen_islam_.html (eerste link op google)

Straks komt er nog iemand melden dat steniging uit de islam is voortgekomen, ik ben diegene maar even voor:
quote:
Torah
The Torah of the Jews, which is contained in the Old Testament of the Christian Bible and as such serves as a common religious reference, prescribes death by stoning for a long series of offenses, namely:

Touching Mount Sinai while God was giving Moses the Ten Commandments (Exodus 19:13)
An ox that gores someone to death should be stoned (Exodus 21:28)
Breaking the Shabbat (Numbers 15:32-36)
Giving one's "seed" (presumably one's offspring) "to Molech a form of human sacrifice" (Leviticus 20:2-5)
Having a "familiar spirit" (or being a necromancer) or being a "wizard" (Lev. 20:27)
Cursing God (Lev. 24:10-16)
Engaging in idolatry (Deuteronomy 17:2-7) or seducing others to do so (Deut. 13:7-12)
"Rebellion" against parents in a disgusting way (Deut. 21,21)
Sexual intercourse between a man and a woman engaged to another man (both should be stoned, Deut. 22:23-24)

http://en.wikipedia.org/wiki/Stoning
pi_74989769
quote:
Op woensdag 25 november 2009 15:01 schreef bitterzak het volgende:

[..]

Hoewel ik mijn twijfels zet of dat stukje over de rechtzaak alleen over financiele zaken gaat, dan nog staat er dat in dat geval vrouwen dus minder te zeggen hebben dan mannen. Dus het is gewoon waar.
Bij de verkrachting moeten er mannelijke getuigen aanwezig zijn om het te bevestigen, anders is het niet waar. Dat staat er ook in.

Je bevestigt mijn punt. Ik had al gezegd dat jij alleen naar een bevestiging van jouw eigen vooroordelen zoekt en dat maak jij nu waar. In dat citaat staat er letterlijk dat het gaat om een schuldovereenkomst in financiële zin. Jij interpreteert dat citaat in een hele andere, algemenere context. Jij pakt een klein deel van dat citaat en probeert daarmee vrouwenverminking in verband te brengen met de islam. Je bewijst mijn gelijk.
pi_74989773
pi_74989831
quote:
Op woensdag 25 november 2009 15:01 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Dat het verboden is in de islam, wil niet zeggen dat het niet gebeurd.
pi_74989860
quote:
Op woensdag 25 november 2009 14:57 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Wat grappig dat je joden als voorbeeld noemt. Joden die naar islamitische landen vluchtten omdat ze verdreven werden uit christelijke landen, zowel tijdens de spaanse inquisitie als tijdens de holocaust. Moet ik naar wikipedia linken of kan je dat ook zelf vinden?

Waar sta je dan met je zogenaamde argument "ongelovigen + vrouwen zijn minderwaardig". Er klopt niets van wat je zegt.
Jammer dat er niet naar het voorbeeld kan worden gekeken zoals ik het bedoelde.
Het punt was namelijk dat 'gewone' mensen ineens massaal in staat waren om verschrikkelijke acties uit te halen.
Dat Duitsers dus niet gek zijn, maar toen gewoon beïnvloed werden door hun omgeving, regering, etc. Precies wat ook mijn punt is nu over moslimlanden.

En waarom het Christendom er nu weer moet worden bijgehaald, dat is jammer want zo was het punt helemaal niet bedoeld. Maar troost je dan met het feit dat ik ALLE religies verschrikkelijk vind. Het Christendom is net zo goed even nep en verschrikkelijk als de Islam. Zij het niet dat de invloed daarvan op regeringen minder is geworden en rechten van mensen in christelijke landen zo goed als gelijk zijn (geworden). Maar laten we het aub nu niet over het christendom hebben want dan hebben we dalijk een veel te brede discussie. Religie is gewoon ziekmakend en de Islam is op dit moment in de wereld het 'ergste' omdat het onverandelijk lijkt en niet moderner is geworden zoals andere religies zoals het scheiden van kerk en staat (behalve turkije wat sterk beïnvloed is door westerse landen).
pi_74989897
quote:
Op woensdag 25 november 2009 15:06 schreef LePoo het volgende:

[..]

Dat het verboden is in de islam, wil niet zeggen dat het niet gebeurd.
Uiteraard. Maar dat het in een bepaalde regio gebeurt wil niet zeggen dat het een effect van moslim-zijn of de islam is. Dat is mijn punt.
pi_74990069
quote:
Op woensdag 25 november 2009 15:07 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Uiteraard. Maar dat het in een bepaalde regio gebeurt wil niet zeggen dat het een effect van moslim-zijn of de islam is. Dat is mijn punt.
Ik snap je punt.
Wellicht had ik het anders moeten formuleren ipv te zeggen dat het "deel is" van de moslim.
Ik bedoelde er ook niet mee dat het toegestaan is overigens, maar het gebeurd naar mijn weten alleen in de moslim cultuur (al dan niet in bepaalde regio's), vandaar mijn formuleren.
pi_74990073
quote:
Op woensdag 25 november 2009 15:04 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Je bevestigt mijn punt. Ik had al gezegd dat jij alleen naar een bevestiging van jouw eigen vooroordelen zoekt en dat maak jij nu waar. In dat citaat staat er letterlijk dat het gaat om een schuldovereenkomst in financiële zin. Jij interpreteert dat citaat in een hele andere, algemenere context. Jij pakt een klein deel van dat citaat en probeert daarmee vrouwenverminking in verband te brengen met de islam. Je bewijst mijn gelijk.
Al zou het gaan om alleen financiele zaken. Waarom is een vrouw daar in dan minder waard? Als het daarin geldt, geldt het in meerdere zaken.

En toen gaf ik als vb dat er ook zaken staan over de verkrachting + vreemdgaan. Had ze alleen niet zo achter elkaar moeten schrijven zoals het lijkt alsof ze met elkaar in verband stonden.
  woensdag 25 november 2009 @ 15:16:01 #119
262 Re
Kiss & Swallow
pi_74990133
In India is dit toch ook dagelijkse kost, alsmede dat vrouwlief ook op de brandstapel gaat als manlief komt te overlijden... in elke cultuur komt eerwraak voor, ook in de westerse, alleen noemen we het hier anders

indrukwekkende foto's
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_74990322
helaas is dit de realiteit
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
Fring is mijn allerliefste knuffelkont
pi_74990460
quote:
Op woensdag 25 november 2009 15:16 schreef Re het volgende:
In India is dit toch ook dagelijkse kost, alsmede dat vrouwlief ook op de brandstapel gaat als manlief komt te overlijden... in elke cultuur komt eerwraak voor, ook in de westerse, alleen noemen we het hier anders

indrukwekkende foto's
whut?!?
In de KSC-soap is Bos81 mijn man en heb ik een kind met Dr_Flash.
RockNijntje is mn KSC-soap dochter.
Lid van de MamaSquad
pi_74990588
quote:
Op woensdag 25 november 2009 15:14 schreef bitterzak het volgende:

[..]

Al zou het gaan om alleen financiele zaken. Waarom is een vrouw daar in dan minder waard? Als het daarin geldt, geldt het in meerdere zaken.

En toen gaf ik als vb dat er ook zaken staan over de verkrachting + vreemdgaan. Had ze alleen niet zo achter elkaar moeten schrijven zoals het lijkt alsof ze met elkaar in verband stonden.
Je leest weer eens dingen die er niet staan en zoekt naar een bevestiging van jouw eigen standpunt. Er staat in dat stukje nou juist dat vrouwen niet minder waard zijn. Het gaat enkel om de getuigenis die eventueel beinvloed kan worden. Daar kan je helemaal niet uit halen dat vrouwen minder waard zijn.

Daarnaast:
quote:
Their Lord responds to them: 'I will not let the deeds of any doer among you go to waste, male or female - you are both the same in that respect... (Qur'an, 3:195)
quote:
Daarom verhoorde hun heer hun bede: Ik zal de moeite van welke werker ook onder u, hetzij man of vrouw, niet verloren doen gaan, gij zijt elkander gelijk.

Krijgt dit citaat ook zoveel aandacht op de site die je hebt gelinkt? Vast niet. Het zal hun niet uitkomen, een citaat uit de Koran waarin de gelijkheid van man en vrouw wordt aangegeven.

[ Bericht 0% gewijzigd door Meh7 op 25-11-2009 15:38:08 ]
  woensdag 25 november 2009 @ 15:42:20 #123
262 Re
Kiss & Swallow
pi_74991058
quote:
Op woensdag 25 november 2009 15:24 schreef Ladylike het volgende:

[..]

whut?!?
quote:
Sati is een traditioneel gebruik in India waarbij de vrouw meeverbrand wordt op de brandstapel van haar echtgenoot, en wordt gezien als een teken van uiterste trouw.
officieel verboden, dat wel
pi_74991108
quote:
Op woensdag 25 november 2009 15:42 schreef Re het volgende:

[..]

[..]

officieel verboden, dat wel
a la jeanne d'arc (levend) of vermoorden ze haar eerst?
In de KSC-soap is Bos81 mijn man en heb ik een kind met Dr_Flash.
RockNijntje is mn KSC-soap dochter.
Lid van de MamaSquad
  woensdag 25 november 2009 @ 15:47:39 #125
262 Re
Kiss & Swallow
pi_74991237
quote:
Op woensdag 25 november 2009 15:43 schreef Ladylike het volgende:

[..]

a la jeanne d'arc (levend) of vermoorden ze haar eerst?
a la jeanne d'arc (levend)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')