abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74976516
Twee jaar gelden.
Volgens het Sinterklaasjournaal was de stoomboot door een regenboog gevaren. Er waren nu heel veel regenboogpieten.

Een storm van protest raasde door Nederland. Pieten zijn zwart! Links. Politiek correct. En weet ik veel wat allemaal.

Vroeger sprak zwarte piet met een surinaams accent, weten we dat nog?

Punt is dat we elk jaar toch weer dezelfde discussie hebben. Over het wel of niet racistisch zijn van de zwarte piet. En iedereen heeft volgens mij wel genoeg van die discussie. Een regenboogpiet is een mooie oplossing.

Verder is traditie gewoon aan verandering onderhevig. Daar doe je niks aan. Vroeger was Sinterklaas een Germaanse God, daarna had hij één piet en door de Canadezen heeft hij opeens horden pieten.

Ik snap al die heisa niet.
pi_74976573
Ik weiger mijn principes opzij te zetten voor een andere cultuur.

Zwarte pieten zijn onderdeel van de Nederlandse cultuur.
pi_74976612
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 22:58 schreef Heider00sje het volgende:
Ik weiger mijn principes opzij te zetten voor een andere cultuur.

Zwarte pieten zijn onderdeel van de Nederlandse cultuur.
zwarte piet is een principe van jou?
en voor welke 'cultuur' zet je jouw 'principe' dan opzij volgens jou?
pi_74976619
Laat ik mijn argument meteen maar even onderbouwen met een alles-zeggend plaatje:

pi_74976647
Wat is daar mis mee? Alsof zwarte piet er normaal niet maf uitziet.
  dinsdag 24 november 2009 @ 23:00:59 #6
269599 Lonker
Doe maar gewoon
pi_74976648
Die gele !!
Op dinsdag 16 februari 2010 15:42 schreef Nikmans het volgende:
Lonker is echt zo'n boutuser die opeens uit het niets is gekomen en nu 600 keer per dag post :r
Op dinsdag 16 februari 2010 16:07 schreef MASD het volgende:
LONKER KANKERHAAS.
pi_74976659
Pieten zijn zwart en daar moet je een beetje bang voor zijn. Ik mis de roe!
  dinsdag 24 november 2009 @ 23:01:24 #8
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_74976664
Het roet in mijn schoorsteen is nu eenmaal zwart. Ik zie dat bij dit leven ook niet meer veranderen eigenlijk.
Life is what you make it.
pi_74976675
Graag zou ik het willen dat mensen voor ze reageren de OP lezen en ingaan op argumenten in de OP.
pi_74976689
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 23:01 schreef Schanulleke het volgende:
Het roet in mijn schoorsteen is nu eenmaal zwart. Ik zie dat bij dit leven ook niet meer veranderen eigenlijk.
grappig, de meeste mensen hebben geen schoorsteen.
pi_74976693
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 22:59 schreef IHVK het volgende:

[..]

zwarte piet is een principe van jou?
en voor welke 'cultuur' zet je jouw 'principe' dan opzij volgens jou?
Mijn jeugdcultuur Ik ben opgegroeid met zwarte pieten.

Naast dat, zou het een teken zijn dat we weer een stukje van onze Nederlandse gebruiken opzij zetten voor een andere cultuur (de zwarten).
pi_74976722
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 23:02 schreef Heider00sje het volgende:

[..]

Mijn jeugdcultuur Ik ben opgegroeid met zwarte pieten.

Naast dat, zou het een teken zijn dat we weer een stukje van onze Nederlandse gebruiken opzij zetten voor een andere cultuur (de zwarten).
pi_74976757
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 23:01 schreef IHVK het volgende:
Graag zou ik het willen dat mensen voor ze reageren de OP lezen en ingaan op argumenten in de OP.
Roet is zwart, dat is 1. 2 is dat de traditie zo is. We gaan Jezus toch ook niet ineens aan een galg hangen. Of met een nekschot laten afmaken. Hij had ooit 12 aanhangers. Dat zijn er nog 12. Ze zijn nog altijd blank en met dezelfde namen. En we hebben ook nog altijd een koningshuis kortom tradities hou je in ere
  dinsdag 24 november 2009 @ 23:04:05 #14
3185 Adelante
To let it go now
pi_74976763

Sommige zaken moet je niet willen emanciperen.
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  dinsdag 24 november 2009 @ 23:05:01 #15
269599 Lonker
Doe maar gewoon
pi_74976787
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 23:04 schreef Adelante het volgende:
[ afbeelding ]

Op dinsdag 16 februari 2010 15:42 schreef Nikmans het volgende:
Lonker is echt zo'n boutuser die opeens uit het niets is gekomen en nu 600 keer per dag post :r
Op dinsdag 16 februari 2010 16:07 schreef MASD het volgende:
LONKER KANKERHAAS.
pi_74976808
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 23:00 schreef Heider00sje het volgende:
Laat ik mijn argument meteen maar even onderbouwen met een alles-zeggend plaatje:

[ afbeelding ]
Die zien eruit alsof ze het eerstvolgende kindje dat ze tegenkomen in stukjes scheuren en oppeuzelen .
Cool story, Hansel.
pi_74976863
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 23:04 schreef Adelante het volgende:
[ afbeelding ]

Alsof 'Sinterklaas' een vastgeroeste traditie is.

Het is zo vaak veranderd.
60 jaar geleden kwamen er meer pieten.
Recent is het surinaamse accent verdwenen.

En nog recenter (zelfs na mijn tijd) roe en zak naar spanje heeft niemand meer over.

En we kunnen verder terug gaan naar Germaanse goden. Verandering is niet dodelijk ofzo.
pi_74976882
Een Piet hoort gewoon zwart te zijn. Klaar.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_74976886
Ik pleit niet voor het afschaffen van Sinterklaas.
pi_74976898
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 23:07 schreef marcodej het volgende:
Een Piet hoort gewoon zwart te zijn. Klaar.
Bedankt voor deze one-liner.
  dinsdag 24 november 2009 @ 23:10:05 #21
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_74976960
De vraag is hoeveel je aan het Sinterklaasfeest kunt veranderen voordat het niet meer het Sinterklaasfeest is.
De kerstman, (Santa Claus) is ook een verbasterde vorm van Sinterklaas. Ik vind er maar weinig aan. Tradities behoud je door ze te koesteren en in ere te houden. En niet met iedere politiek-correcte wind hem zijn kruis af te pakken, er een vrouw van te maken of zijn Pieten door de regenboog heen te laten varen.
Waarom was Sinterklaas zelf trouwens niet van kleur verschoten. Ik bedoel: álle Pieten veranderen van kleur, en toevallig nét de Sint niet! Leg dat maar eerst eens uit dan!
The End Times are wild
  † In Memoriam † dinsdag 24 november 2009 @ 23:10:45 #22
25682 2cv
Niet subtiel
pi_74976984
Heel simpel: 99% van de mensen vindt dat Zwarte Pieten Zwart horen te zijn. En bemoeienis tegen de wil van mensen in wordt niet gewaardeerd. Daarom de heisa. Langzame veranderingen: okee, gedwongen veranderingen: nee.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_74977005
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 23:10 schreef LXIV het volgende:
De vraag is hoeveel je aan het Sinterklaasfeest kunt veranderen voordat het niet meer het Sinterklaasfeest is.
De kerstman, (Santa Claus) is ook een verbasterde vorm van Sinterklaas. Ik vind er maar weinig aan. Tradities behoud je door ze te koesteren en in ere te houden. En niet met iedere politiek-correcte wind hem zijn kruis af te pakken, er een vrouw van te maken of zijn Pieten door de regenboog heen te laten varen.
Waarom was Sinterklaas zelf trouwens niet van kleur verschoten. Ik bedoel: álle Pieten veranderen van kleur, en toevallig nét de Sint niet! Leg dat maar eerst eens uit dan!
Heel veel blijkt uit de geschiedenis.

En je zegt gewoon dat alleen de pieten door de regeboog zijn gevaren. Weet ik veel. Je doet maar wat. Zolang het leuk klinkt.
  dinsdag 24 november 2009 @ 23:11:22 #24
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_74977009
Oh, en een Surinaams accent bij Pieten heb ik nog nooit gehoord. Hier spraken de Pieten met een Spaans accent. Niet omdat ze zwart waren, maar omdat ze uit Spanje kwamen. Is logisch.
En hier gaan de stoute kinderen nog altijd met de zak mee hoor!
The End Times are wild
pi_74977034
zwarte piet is zwarte niet meer wanneer hij blauw is. Dan is het blauwe piet, en die bestaat niet.

Ga je ook meteen beginnen over dat de kerstman eigenlijk ezels en paarden voor zijn slede zou moeten hebben, en uiteraard ook een huskey?
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
pi_74977142
Ik begin er niet per se over. Ik vind het alleen niet zo schokkend. Ik snap de heisa niet.
pi_74977277
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 23:08 schreef IHVK het volgende:

[..]

Bedankt voor deze one-liner.
Oh. Je wilt echt een serieuze discussie. Prima.

Ik snap die heisa ook niet en ik heb ook genoeg van die discussie. Mensen die het Sinterklaasfeest een racistisch ding vinden (Anouk ) snappen het niet en zijn kleinzerig. Geen enkele liefhebber van het Sinterklaasfeest heeft racistische associaties met Zwarte Piet. En volgens mij behandeld de Sint zijn knechten ook heel redelijk. Ik heb nou niet het idee dat er misbruik van ze gemaakt wordt. En de Pieten zijn altijd heel vrolijk, dus zelf lijken ze er ook geen last van te hebben. Iedereen roept maar, en roept maar. Maar aan de Pieten zelf wordt niets gevraagd.

En ja, tradities veranderen. Maar die veranderen ´natuurlijk´ en niet door kunstmatige, politiek-correcte ingrepen. Zeker niet als dat een belachelijk verhaaltje is zoals Pieten die van kleur veranderen als ze door een regenboog varen. Zo´n bizar verhaal heb ik nog nooit gehoord. Dat kan namelijk niet. Zwarte Pieten zijn normale mensen en geen aliens die van kleur kunnen veranderen.
  dinsdag 24 november 2009 @ 23:18:28 #28
163231 Dentiwan
Denk aan je tanden !
pi_74977278
zwarte piet blijft zwarte piet! traditie!
De zwarte wolf komt eraan !
  dinsdag 24 november 2009 @ 23:19:15 #29
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_74977319
Ik vind dat het eigenlijk de politiek-correcten zijn die discrimineren. Niemand stelt voor Sinterklaas zwart te laten zijn. Niemand stoort zich daadwerkelijk aan zwarte piet, dat zijn alleen mensen die denken dat het kwetsend is voor anderen. Derhlave hoeft de kleur van piet niet te veranderen.
Om dezelfde reden dat de pieten blauw moeten worden, blijven ze gewoon zwart. Die weg-met-ons-cultuur...
pi_74977338
quote:

[ afbeelding ]
pi_74977429
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 23:18 schreef marcodej het volgende:

[..]

Oh. Je wilt echt een serieuze discussie.
Prima.

Ik snap die heisa ook niet en ik heb ook genoeg van die discussie. Mensen die het Sinterklaasfeest een racistisch ding vinden (Anouk ) snappen het niet en zijn kleinzerig. Geen enkele liefhebber van het Sinterklaasfeest heeft racistische associaties met Zwarte Piet. En volgens mij behandeld de Sint zijn knechten ook heel redelijk. Ik heb nou niet het idee dat er misbruik van ze gemaakt wordt. En de Pieten zijn altijd heel vrolijk, dus zelf lijken ze er ook geen last van te hebben. Iedereen roept maar, en roept maar. Maar aan de Pieten zelf wordt niets gevraagd.

En ja, tradities veranderen. Maar die veranderen ´natuurlijk´ en niet door kunstmatige, politiek-correcte ingrepen. Zeker niet als dat een belachelijk verhaaltje is zoals Pieten die van kleur veranderen als ze door een regenboog varen. Zo´n bizar verhaal heb ik nog nooit gehoord. Dat kan namelijk niet. Zwarte Pieten zijn normale mensen en geen aliens die van kleur kunnen veranderen.
Nee ik had een heel topic gemaakt omdat ik op zoek was naar one-liners.

Maar als er een paar mensen regenboogpieten willen, maar een andere groep mensen daartegen protesteren, dan is dat toch ook kunstmatig?
pi_74977459
Tja, als 2 stromingen botsen over een cultureel verschil (ervan uitgaande dat Sinterklaas inderdaad 'onze' cultuur is) dan is het nogal logisch dat men daarover heisa maakt. De transitie van zwarte pieten naar regenboogpieten is natuurlijk wel erg zwart wit geweest. Ik denk dat we op langere termijn heus wel een mengeling zullen krijgen, maar dat de discussie hierover nog lang niet over is.
  dinsdag 24 november 2009 @ 23:23:53 #33
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_74977490
Die pieten zijn maar een paar weken per jaar.

Laten we dan om iedereen tevreden te houden, alle échte negers in de kleuren van de regenboog verven. Dat komt toch een stukje minder bedreigend over op straat. En denk al al die naargeestige wijken in de Bijlmer. Die zouden er een stuk vrolijker uitzien met allemaal van die bontgekleurde medemensen die rondhangen in portieken en viaducten.

Links Nederland zijn zin, Wilders blij, iedereen blij. Is dat geen idee? En die negers vertellen we gewoon dat het door de regenboog komt.
The End Times are wild
pi_74977544
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 23:22 schreef IHVK het volgende:

[..]
Maar als er een paar mensen regenboogpieten willen, maar een andere groep mensen daartegen protesteren, dan is dat toch ook kunstmatig?
Ja, maar wat moet je dan? Het maar laten gebeuren? Amenooitniet.
pi_74977547
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 23:23 schreef LXIV het volgende:
Die pieten zijn maar een paar weken per jaar.

Laten we dan om iedereen tevreden te houden, alle échte negers in de kleuren van de regenboog verven. Dat komt toch een stukje minder bedreigend over op straat. En denk al al die naargeestige wijken in de Bijlmer. Die zouden er een stuk vrolijker uitzien met allemaal van die bontgekleurde medemensen die rondhangen in portieken en viaducten.

Links Nederland zijn zin, Wilders blij, iedereen blij. Is dat geen idee? En die negers vertellen we gewoon dat het door de regenboog komt.
Zwarte pieten voeren een act uit. Negers niet.
pi_74977587
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 23:25 schreef IHVK het volgende:

[..]

Zwarte Pieten voeren helemaal geen act uit. Ze doen belangrijk werk en maken kindjes blij.
  dinsdag 24 november 2009 @ 23:27:41 #37
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_74977632
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 23:25 schreef IHVK het volgende:

[..]

Er zijn pieten die hun werk heel serieus nemen en negers die de hele dag dansen en springen. Niet alle negers en pieten over één kam scheren.
The End Times are wild
pi_74977637
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 23:26 schreef marcodej het volgende:

[..]

Zwarte Pieten voeren helemaal geen act uit. Ze doen belangrijk werk en maken kindjes blij.
Want het één sluit het ander uit?

Clini-clowns voeren ook geen act uit wil je zeggen.
  dinsdag 24 november 2009 @ 23:29:06 #39
163252 Noway666
Nee weg nr666
pi_74977681
Politiek correcte geneuzel. Stelletje zure zuurpruimen en politiek correct kontdraaiers. Waarom overal zo dingen achter zoeken en proberen te verdoezelen terwijl de mogelijk "gekwetsten" zich niet eens gekwetst voelen. Bah.

Over 50 jaar mag er geen paard meer gebruikt worden want dat is dierenmishandeling, rood mag ook niet gebruikt worden, alle menselijke en dierlijke instincten associëren deze kleur met gevaar en dat past toch niet bij de kindervriend.
Over kindervriend gesproken, in belgië in de sinterklaas geen kindervriend meer maar een vriend van pappa en pappa neemt de kado's aan van piet.

Kom op mensen er is nog veel meer af te breken en te verpesten! Valt me tegen!

Dit land kan zo veel beter.
pi_74977712
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 23:27 schreef IHVK het volgende:

[..]

Want het één sluit het ander uit?

Clini-clowns voeren ook geen act uit wil je zeggen.

Welke act voeren de Pieten uit dan? Ze ´spelen´ geen Zwarte Piet, ze zijn het.
pi_74977723
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 23:29 schreef Noway666 het volgende:
Politiek correcte geneuzel. Stelletje zure zuurpruimen en politiek correct kontdraaiers. Waarom overal zo dingen achter zoeken en proberen te verdoezelen terwijl de mogelijk "gekwetsten" zich niet eens gekwetst voelen. Bah.

Over 50 jaar mag er geen paard meer gebruikt worden want dat is dierenmishandeling, rood mag ook niet gebruikt worden, alle menselijke en dierlijke instincten associëren deze kleur met gevaar en dat past toch niet bij de kindervriend.
Over kindervriend gesproken, in belgië in de sinterklaas geen kindervriend meer maar een vriend van pappa en pappa neemt de kado's aan van piet.

Kom op mensen er is nog veel meer af te breken en te verpesten! Valt me tegen!

Dit land kan zo veel beter.
Dit bedoel ik dus.
Bedankt dat je het even illustreert.

Waar komt dit vandaan?
pi_74977732
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 23:29 schreef marcodej het volgende:

[..]

Welke act voeren de Pieten uit dan? Ze ´spelen´ geen Zwarte Piet, ze zijn het.
pi_74977755
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 23:30 schreef IHVK het volgende:

[..]

Ja hallo, jij wilde een serieuze discussie. Dan neem ik de Zwarte Pieten heel serieus ook.
  dinsdag 24 november 2009 @ 23:31:28 #44
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_74977767
quote:

[ afbeelding ]
  † In Memoriam † dinsdag 24 november 2009 @ 23:32:18 #45
25682 2cv
Niet subtiel
pi_74977803
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 23:01 schreef IHVK het volgende:
Ga jij eens in op mijn argumenten.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_74977844
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 23:32 schreef 2cv het volgende:

[..]

Ga jij eens in op mijn argumenten.
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 23:22 schreef IHVK het volgende:

[..]

Nee ik had een heel topic gemaakt omdat ik op zoek was naar one-liners.

dinsdag 24 november 2009 @ 23:38:23 #47
94617 Ps2K
And his space hamster Skeletor
pi_74978001
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 22:57 schreef IHVK het volgende:

George Carlin verwoord het beter dan ik kan:
quote:
I don't like words that hide the truth. I don't words that conceal reality. I don't like euphemisms, or euphemistic language. And American English is loaded with euphemisms. Cause Americans have a lot of trouble dealing with reality. Americans have trouble facing the truth, so they invent the kind of a soft language to protest themselves from it, and it gets worse with every generation. For some reason, it just keeps getting worse. I'll give you an example of that. There's a condition in combat. Most people know about it. It's when a fighting person's nervous system has been stressed to it's absolute peak and maximum. Can't take anymore input. The nervous system has either (click) snapped or is about to snap. In the first world war, that condition was called shell shock. Simple, honest, direct language. Two syllables, shell shock. Almost sounds like the guns themselves. That was seventy years ago. Then a whole generation went by and the second world war came along and very same combat condition was called battle fatigue. Four syllables now. Takes a little longer to say. Doesn't seem to hurt as much. Fatigue is a nicer word than shock. Shell shock! Battle fatigue. Then we had the war in Korea, 1950. Madison avenue was riding high by that time, and the very same combat condition was called operational exhaustion. Hey, were up to eight syllables now! And the humanity has been squeezed completely out of the phrase. It's totally sterile now. Operational exhaustion. Sounds like something that might happen to your car. Then of course, came the war in Viet Nam, which has only been over for about sixteen or seventeen years, and thanks to the lies and deceits surrounding that war, I guess it's no surprise that the very same condition was called post-traumatic stress disorder. Still eight syllables, but we've added a hyphen! And the pain is completely buried under jargon. Post-traumatic stress disorder. I'll bet you if we'd of still been calling it shell shock, some of those Viet Nam veterans might have gotten the attention they needed at the time. I'll betcha. I'll betcha.
http://www.last.fm/user/psych02k
Yes, it is perfectly reasonable that Kirk had the know-how to make the gunpowder and put together the bazooka to defeat the Gorn. That\'s why he\'s the goddamn Captain.
pi_74978077
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 23:38 schreef Ps2K het volgende:

[..]

[..]
Mooi stukje.
pi_74978274
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 23:38 schreef Ps2K het volgende:

[..]

[..]

Wat is je punt?
pi_74978490
Politiek correct geneuzel die regenboogpieten. Volwassenen die een (kinder)traditie proberen te verpesten omdat ze op zoek zijn naar een utopische consensus om alles en iedereen altijd maar proberen te behagen.

Sinterklaas met zwarte pieten is een mooie traditie die in ere gehouden dient te worden. Er moet niet altijd rekening gehouden worden met de gevoelens van een (verwaarloosbare) groep. Een van de grootste nadelen van een multiculturele samenleving als je het mij vraagt.
pi_74978891
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 23:46 schreef marcodej het volgende:

[..]

Wat is je punt?
Dat we aan het vertrutten zijn en bang zijn om een ander voor het hoofd te stoten/beledigen.
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
pi_74979432
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 23:31 schreef marcodej het volgende:

[..]

Ja hallo, jij wilde een serieuze discussie. Dan neem ik de Zwarte Pieten heel serieus ook.
En dat stel ik op prijs! Fijn dat ook eens iemand aan mij denkt.
Zelf walg ik van die witmannen die menen dat het een straf is om zwart te zijn. Zij verdienen de roe.

Sinterklaas is niet alleen mijn werkgever, hij is ook mijn beste en wijste vriend!
  woensdag 25 november 2009 @ 07:28:16 #53
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_74982896
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 23:02 schreef IHVK het volgende:

[..]

Mijn schoorsteen is beroet genoeg om de Pieten zwart te houden tot ze bij iemand zonder schoorsteen aankomen. Kwestie van stoken.
pi_74982904
Ik ben 100% hollands, en ook niet echt multicultureel opgevoed, maar ik heb geen probleem met regenboog pieten. Het feest wil ik wel behouden, maar dat zwarte gedoe mogen ze er wel uit houden.
pi_74983667
Zwarte Piet is Zwarte Piet en geen gele, blauwe, paarse, etc Piet. Het is al jaren zo en dat er mensen zijn die ervoor kiezen om in Nederland te wonen is dat prima, maar dan hebben ze zich ook aan onze tradities te houden. Wij verbieden het Suikerfeest en het Zomercarnaval toch ook niet?
Haters gonna hate.
pi_74984107
quote:
Op woensdag 25 november 2009 08:51 schreef CyclingGirl het volgende:
Zwarte Piet is Zwarte Piet en geen gele, blauwe, paarse, etc Piet. Het is al jaren zo en dat er mensen zijn die ervoor kiezen om in Nederland te wonen is dat prima, maar dan hebben ze zich ook aan onze tradities te houden. Wij verbieden het Suikerfeest en het Zomercarnaval toch ook niet?
Idd, er is toch ook geen verbod op het offerfeest waar beesten geslacht worden, en er is toch echt een "minority"in Nederland die daar heel erg tegen is, vanuit een of ander geloofsovertuiging, de veganisten etc.

Nou heb ik niet zoveel met Sinterklaas, maar in een democratie heeft de minderheid zich met dit soort onbelangrijke zaken zich voor die paar dagen maar lekker erbij neer te leggen.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_74984178
quote:
Punt is dat we elk jaar toch weer dezelfde discussie hebben. Over het wel of niet racistisch zijn van de zwarte piet. En iedereen heeft volgens mij wel genoeg van die discussie. Een regenboogpiet is een mooie oplossing.
Mensen kunnen ook gewoon ophouden met zeiken en accepteren dat zwarte pieten van oudsher bij dit kinderfeest horen.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  woensdag 25 november 2009 @ 09:28:37 #58
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_74984344
Het grote probleem ligt m.i. bij de maakbaarheid van de samenleving. Mensen denken tegenwoordig alles te kunnen bepalen, wensen overal invloed op te hebben en eisen dat recht (?) ook op.

Misschien wordt het tijd om gewoon eens te accepteren dat sommige dingen zo zijn of gebeuren. Niet alles hoeft aangepast te worden omdat het jou/hem/haar niet past. Niet alles hoeft maakbaar te zijn. Sommige zaken zijn gewoon. Punt.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_74984431
quote:
Op woensdag 25 november 2009 07:30 schreef maess het volgende:
Ik ben 100% hollands, en ook niet echt multicultureel opgevoed, maar ik heb geen probleem met regenboog pieten. Het feest wil ik wel behouden, maar dat zwarte gedoe mogen ze er wel uit houden.
waarom in godsnaam wie stoort zich er dan eigenlijk aan? hier staan de negers bij de intocht iig gewoon vrolijk met hun kinderen mee te doen, en ik heb ook nog nooit van iemand gehoord dat het racistisch is, alleen maar van blanken die weer eens bang zijn iemand voor het hoofd te stoten.
blablablablablablablablablablablablablabla
pi_74984613
Voor de cultuurbarbaren onder ons:
http://www.sinterklaas.nl/info/info/veelgesteldevragen.html

Sinterklaas hoort met zwarte pieten en daar is helemaal niks racistisch aan, ze zijn zwart door het roet van de schoorstenen anders hadden ze geen schoorsteenveeg gereedschap bij zich (de roe).
De mensen die de zwarte kleur van de pieten associëren met slavernij en negroïde mensen zijn zelf zwaar racistisch bezig en zien getinte mensen als slaven.

Als wij verplicht regenboog pieten moeten, vind ik dat de Islamieten varkens moeten slachten met het offerfeest in plaats van schapen en de protestanten carnaval moeten gaan vieren!

[ Bericht 2% gewijzigd door Irritinus op 25-11-2009 09:48:14 ]
klik hier
pi_74984648
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 23:51 schreef MrX1982 het volgende:
Politiek correct geneuzel die regenboogpieten. Volwassenen die een (kinder)traditie proberen te verpesten omdat ze op zoek zijn naar een utopische consensus om alles en iedereen altijd maar proberen te behagen.

Sinterklaas met zwarte pieten is een mooie traditie die in ere gehouden dient te worden. Er moet niet altijd rekening gehouden worden met de gevoelens van een (verwaarloosbare) groep. Een van de grootste nadelen van een multiculturele samenleving als je het mij vraagt.
qft
dry denim, when having blue balls is actually having blue balls.
pi_74985553
De roep om Zwarte Piet af te schaffen komt waarschijnlijk van dezelfde groep die (met succes) geprobeerd heeft de benaming negerzoen af te schaffen.

Daar kan ik me nog altijd over opwinden, dat de negerzoen de negerzoen niet meer is.
pi_74985641
quote:
Op woensdag 25 november 2009 12:46 schreef marcodej het volgende:
De roep om Zwarte Piet af te schaffen komt waarschijnlijk van dezelfde groep die (met succes) geprobeerd heeft de benaming negerzoen af te schaffen.

Daar kan ik me nog altijd over opwinden, dat de negerzoen de negerzoen niet meer is.
ja, dat was dus een (overduidelijk heel geslaagde) marketingstunt van de maker van de negerzoen, goed opgelet consumentenslaafje .
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  woensdag 25 november 2009 @ 12:59:23 #64
251529 drijfhout
harder dan hard genoeg
pi_74985892
quote:
Twee jaar gelden.
Volgens het Sinterklaasjournaal was de stoomboot door een regenboog gevaren. Er waren nu heel veel regenboogpieten.

Een storm van protest raasde door Nederland. Pieten zijn zwart! Links. Politiek correct. En weet ik veel wat allemaal.

Vroeger sprak zwarte piet met een surinaams accent, weten we dat nog?

Verder is traditie gewoon aan verandering onderhevig. Daar doe je niks aan. Vroeger was Sinterklaas een Germaanse God, daarna had hij één piet en door de Canadezen heeft hij opeens horden pieten.

Er is helemaal geen heisa.
En het is helemaal niet zo dat pieten zwart zijn. Ik ken zat andere pieten.

Maar de knecht van sinterklaas is zwarte piet, en de sint rijdt op een schimmel, en hij komt met een stoomboot.

Niemand vind het erg als jij sinterklaas laat vergezellen door regenbootpieten, als hij uit zijn private jet stapt bij aankomst in Nederland en dan op zijn driewieler stapt om de cadeautjes door het land te bezorgen.
Niks geen heisa, staat je vrij.

Als je maar niet verwacht dat ik het met je meevier op die manier. Iets met regenboogpieten is geen sinterklaas zoals ik die van mijn ouders heb leren kennen, en niet de traditie die ik aan mijn kinderen door wil geven.

Sinterklaas met zwarte piet is een traditie.
Sinterklaas met regenbootpieten is een verzinsel.
What's next? Beweren dat sinterklaas heul niet bestaat?
Ik pak mijn brommer en ik ga.
pi_74985931
quote:
Op woensdag 25 november 2009 12:50 schreef HeatWave het volgende:

[..]

ja, dat was dus een (overduidelijk heel geslaagde) marketingstunt van de maker van de negerzoen, goed opgelet consumentenslaafje .
Slechtste marketingcampagne ooit. Ik denk dat de verandering van negerzoen in zoen meer negatieve reacties opwekten dan positieve.
pi_74986155
of je hou je aan de gewoonte of niet.

bij sinterklaas hoort zwarte piet !!! dat dom gedoe met kleur pieten was leuke geprobeerd maar is de gewoonte gewoon niet. maar ik maak me niet zo'n zorgen daarover. de traditie is er gewoon, bij traditie hoort geen verandering !!!!
pi_74986557
quote:
Op woensdag 25 november 2009 09:28 schreef Tinkepink het volgende:
Het grote probleem ligt m.i. bij de maakbaarheid van de samenleving. Mensen denken tegenwoordig alles te kunnen bepalen, wensen overal invloed op te hebben en eisen dat recht (?) ook op.

Misschien wordt het tijd om gewoon eens te accepteren dat sommige dingen zo zijn of gebeuren. Niet alles hoeft aangepast te worden omdat het jou/hem/haar niet past. Niet alles hoeft maakbaar te zijn. Sommige zaken zijn gewoon. Punt.
Amen
pi_74987775
regenboogpieten....belachelijk, laat ze zwart blijven, waarom maken sommige overal een punt van(vooral veel van die linkse lolly's), alsof hun hobby is om alle dingen neer te halen hier in dit land, net als met de negerzoenen(ook zo belachelijk en hieraan zie je dat het sommige mensen gewoon te doen is om te klagen en dwars te liggen, want mensen die echt opgelet hebben: er liggen ook nog moorkoppen bij de bakker hoor. Blanke vla is dan schijnbaar niet beledigend(hier ga ik verder niet meer op in, dus nutteloze reacties etc bewaar je maar voor jezelf)....mensen zoek een baan(dan helpen ze ook nog effe mee aan een beter land) Nou ja, goed dan..dit is een traditie en die moet zo blijven, het wordt al helemaal geloofwaardig als je je kinderen straks moet vertellen dat de boot door een regenboog is gevaren en dat de pieten toen hun kleur zijn kwijtgeraakt(straks willen een hoop donkere kindjes ook door een regenboog varen omdat ze paars of groen willen zijn, en tsja wat zeg je dan als ouder). Pieten zijn overigens allang niet meer die domme slaafjes van vroeger en kinderen vinden ze tegenwoordig haast nog leuker als de sint zelf(die is toch als zo oud vinden kinderen). Dus please laten we ophouden met deze onzin, deze traditie is toch niet beledigend, zwarte pieten zijn juist helden voor kinderen, alleen wij volwassen maken het weer zo bont door te denken dat ze beledigen. Soms moeten we niet zo pietluttig zijn en niet te veel nadenken bij bepaalde dingen....

BTW ik wil ook geen kinderachtige reactie horen van mensen die me hiena uitmaken voor racist, want daar heb ik toch schijt aan(kijk eens naar jezelf voor je iemand een stempel op drukt)
  FOK!Babe woensdag 25 november 2009 @ 13:57:51 #69
166319 Ian_Nick
You'll Never Find Me...
pi_74987896
Het zal wel aan mij liggen verder, maar ze HETEN verdomme ZWARTE pieten.
pi_74988291
Voor degene die george carlin quotte: http://failblog.org/2009/11/25/deferred-success-fail/
pi_74988301
Zwarte Piet is gewoon zwart. Punt uit. Niet huilen.
pi_74988337
zwarte piet is zwart -

wie wat anders beweert is gestoord en heeft zich aan te passen aan de nederlandse cultuur
pi_74988420
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 23:02 schreef IHVK het volgende:

[..]

Wij dan weer wel, mét roet, dus ik verwacht een zwarte piet. Nog even afgezien van het feit dat we het suikerfeest ook niet het zoetstoffenfeest noemen, om mensen met een suiker allergie niet voor het hoofd te stoten.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  woensdag 25 november 2009 @ 15:06:20 #74
227276 renedis
mwaaaaaaaaomm?
pi_74989844
quote:
Op woensdag 25 november 2009 14:25 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Wij dan weer wel, mét roet, dus ik verwacht een zwarte piet. Nog even afgezien van het feit dat we het suikerfeest ook niet het zoetstoffenfeest noemen, om mensen met een suiker allergie niet voor het hoofd te stoten.
ik wou ongeveer het zelfde posten!

het suikerfeest moet toch ook niet vna naam veranderen omdat het misschien eventueel wellicht een belediging is voor suiker-patienten/mensen met diabetes.

zwarte piet is zwarte piet en geen regenboogpiet.
maoam is voor bazen!
pi_74990201
Als we consequent zijn, moeten we aswoensdag ook hernoemen naar gloeirestenwoensdag, daar mijn niet gelovige diabetische schoonmoeder aan het stoppen is met roken. Die heeft naast het suikerfeest dus 2 maal per jaar een traumatische ervaring.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_74990582
Ik vraag me ook af hoe groot de groep is die denkt dat er mensen gekwetst worden,vergeleken met de daadwerkelijke groep die zwarte pieten als kwetsend ervaart.
pi_75001469
quote:
Op woensdag 25 november 2009 21:12 schreef maess het volgende:
[ afbeelding ]

[img][/img]

Zwart door de roet.

[ Bericht 5% gewijzigd door Cerbie op 25-11-2009 23:03:37 ]
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
pi_75002041
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 23:22 schreef IHVK het volgende:Maar als er een paar mensen regenboogpieten willen, maar een andere groep mensen daartegen protesteren, dan is dat toch ook kunstmatig?
Laten we voor die paar mensen de pieten een andere kleur geven.

Mij interesseert het echt niet welke kleur die pieten hebben, maar als een groot deel van de mensen die pieten liever zwart hebben, waarom zou je daar dan in tegen gaan?
ROBODEMONS..................|:(
pi_75002121
quote:
Op woensdag 25 november 2009 15:28 schreef JackHerrer het volgende:
Ik vraag me ook af hoe groot de groep is die denkt dat er mensen gekwetst worden,vergeleken met de daadwerkelijke groep die zwarte pieten als kwetsend ervaart.
Ik zou wel willen weten hoeveel mensen liever regenboogpieten willen hebben.
ROBODEMONS..................|:(
  woensdag 25 november 2009 @ 23:02:25 #81
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_75005869
quote:
Op woensdag 25 november 2009 13:00 schreef marcodej het volgende:

[..]

Slechtste marketingcampagne ooit. Ik denk dat de verandering van negerzoen in zoen meer negatieve reacties opwekten dan positieve.
Ik eet sindsdien nooit meer die dingen, terwijl ik ze voorheen nog wel eens kocht.
pi_75026198
Lidl heeft een oplossing... Pieten zijn gewoon blank en geshminkt.

Chocoladetaartjes.
Op donderdag 25 juli 2013 18:44 schreef trovey het volgende: Evert, de vrouwelijke versie. :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')