zwarte piet is een principe van jou?quote:Op dinsdag 24 november 2009 22:58 schreef Heider00sje het volgende:
Ik weiger mijn principes opzij te zetten voor een andere cultuur.
Zwarte pieten zijn onderdeel van de Nederlandse cultuur.
grappig, de meeste mensen hebben geen schoorsteen.quote:Op dinsdag 24 november 2009 23:01 schreef Schanulleke het volgende:
Het roet in mijn schoorsteen is nu eenmaal zwart. Ik zie dat bij dit leven ook niet meer veranderen eigenlijk.
Mijn jeugdcultuurquote:Op dinsdag 24 november 2009 22:59 schreef IHVK het volgende:
[..]
zwarte piet is een principe van jou?
en voor welke 'cultuur' zet je jouw 'principe' dan opzij volgens jou?
quote:Op dinsdag 24 november 2009 23:02 schreef Heider00sje het volgende:
[..]
Mijn jeugdcultuurIk ben opgegroeid met zwarte pieten.
Naast dat, zou het een teken zijn dat we weer een stukje van onze Nederlandse gebruiken opzij zetten voor een andere cultuur (de zwarten).
Roet is zwart, dat is 1. 2 is dat de traditie zo is. We gaan Jezus toch ook niet ineens aan een galg hangen. Of met een nekschot laten afmaken. Hij had ooit 12 aanhangers. Dat zijn er nog 12. Ze zijn nog altijd blank en met dezelfde namen. En we hebben ook nog altijd een koningshuis kortom tradities hou je in erequote:Op dinsdag 24 november 2009 23:01 schreef IHVK het volgende:
Graag zou ik het willen dat mensen voor ze reageren de OP lezen en ingaan op argumenten in de OP.
quote:Op dinsdag 24 november 2009 23:04 schreef Adelante het volgende:
[ afbeelding ]
Sommige zaken moet je niet willen emanciperen.
Die zien eruit alsof ze het eerstvolgende kindje dat ze tegenkomen in stukjes scheuren en oppeuzelenquote:Op dinsdag 24 november 2009 23:00 schreef Heider00sje het volgende:
Laat ik mijn argument meteen maar even onderbouwen met een alles-zeggend plaatje:
[ afbeelding ]![]()
![]()
![]()
![]()
Alsof 'Sinterklaas' een vastgeroeste traditie is.quote:Op dinsdag 24 november 2009 23:04 schreef Adelante het volgende:
[ afbeelding ]
Sommige zaken moet je niet willen emanciperen.
Bedankt voor deze one-liner.quote:Op dinsdag 24 november 2009 23:07 schreef marcodej het volgende:
Een Piet hoort gewoon zwart te zijn. Klaar.
Heel veel blijkt uit de geschiedenis.quote:Op dinsdag 24 november 2009 23:10 schreef LXIV het volgende:
De vraag is hoeveel je aan het Sinterklaasfeest kunt veranderen voordat het niet meer het Sinterklaasfeest is.
De kerstman, (Santa Claus) is ook een verbasterde vorm van Sinterklaas. Ik vind er maar weinig aan. Tradities behoud je door ze te koesteren en in ere te houden. En niet met iedere politiek-correcte wind hem zijn kruis af te pakken, er een vrouw van te maken of zijn Pieten door de regenboog heen te laten varen.
Waarom was Sinterklaas zelf trouwens niet van kleur verschoten. Ik bedoel: álle Pieten veranderen van kleur, en toevallig nét de Sint niet! Leg dat maar eerst eens uit dan!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |