waaromquote:
Verschillende eenheden, verschillende eisen, is nooit anders geweest. verschillende personen, verschillende eisen, is nooit anders geweest. Soms kan het makkelijk opgelost worden, bijvoorbeeld ihgv het opsvest, modulair, dus voor iedereen geschikt. (theorie bladiebla)quote:Op zondag 29 november 2009 16:33 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Verschillende militairen stellen verschillende eisen.
Ikzelf, als marinier, heb zelf een horloge aangeschaft waar je meerdere digitale gegevens kunt aflezen, oa. hoogte, tempratuur, luchtdruk, etc. op basis van deze gegevens verplaats je je oa. door bergachtig landschap, zeker als de weersomstandigheden het navigeren onmogelijk maakt. Dit zijn zaken die voor mij meespelen bij het kopen van het horloge, omdat ik ervaring heb opgedaan in deze gebieden en weet hoe ik het voor mij makkelijker kan maken en weet dat ik het zeker ga gebruiken.
Nu wil ik niet generaliseren, maar neem nu bijv, een logistieke militair cq 4-tonnerchauffeur. Deze heeft ook een horloge, waar je de tijd op af kan lezen. Punt. Hoeft geen horloge waar je een logboek aan kan maken waar je het hoogteverschil kan aflezen van je zojuist afgelegde route, hij moet alleen op tijd vertrekken en op tijd aankomen. Heel simpel gezegd dus.
Stel dat ik nu mijn horloge verstrekt krijg van de baas, dan heeft hij zoiets van "en ik dan?", want hoewel het weten van de tijd een absolute noodzaak is voor een militair is het verstrekken van een horloge niet iets wat de baas doet. Dan krijg je een tweedeling waar er twee antwoorden op zijn:
- De baas koopt een "luxe" horloge waarvan 90% uiteindelijk geen andere functie gebruikt dan de tijd af te lezen.
- De baas koopt een "standaard" horloge waarvan de lui die een "luxe"horloge willen hebben er alsnog één aanschaffen.
Hoe dan ook, verspilde belastingcenten als je het mij vraagt.
quote:Op maandag 30 november 2009 14:40 schreef hollandFTW het volgende:
In de hele geschiedenis is er volgens mij geen legereenheid geweest waar de militairen alles wat ze wouden kregen en dus niks bijkopen. Dat zal ook niet veranderen.
Bij de LMB kregen ze vroeger bij het behalen van de eindoefening altijd een horloge van de baas dat is ondertussen al wel weer afgeschaft.quote:Op maandag 30 november 2009 14:40 schreef hollandFTW het volgende:
[..]
Btw, soms worden horloge's als cado verstrekt na de eindoefening
Haha! Geweldig stukje tekst!quote:Op maandag 30 november 2009 15:04 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
> And why is that?
< To Keep us angry. If Marines could get what they needed when they needed it we would be happy and wouldn't ready to kill people all of the time. The Marine Corps is like America's Pitbull. They beat us, mistreat us and every once in awhile, they let us out to attack someone.
koop dan een Kalashnikov. ipv een AK47 heb je nu een AK1000quote:Op vrijdag 27 november 2009 17:49 schreef Sloggi het volgende:
Die Smith & Wesson is natuurlijk wel extreem cool. Kun je mooi de blits mee maken op het schoolplein. 'Ik heb een Smith & Wesson!' Kijken of er iemand de politie belt.
Ohhh wa dat zo?quote:Op maandag 30 november 2009 15:44 schreef JeffreyXL het volgende:
[..]
Bij de LMB kregen ze vroeger bij het behalen van de eindoefening altijd een horloge van de baas dat is ondertussen al wel weer afgeschaft.
Waarschijnlijk komen ze die brengen als jij al lang en breed op je sterfbed ligtquote:Op maandag 30 november 2009 16:27 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ohhh wa dat zo?
Ik wacht dan immers nog steeds
nu ben ik geen authoriteit op horloges maar mij lijkt dat bij hedendaagse horloges de tijdsafwijking nog geen seconde per week is en daarom te verwaarlozen.quote:Op zaterdag 5 december 2009 17:01 schreef FallingSky het volgende:
Mischien een domme vraag maar het is uiteraard belangrijk voor militairen om de juiste tijd te weten.
Word er dan ook gekeken naar de tijdsafwijking en wat voor soort eis wordt hier dan aan gesteld.
Lig je daar prachtig mooi gecamoufleerd onder de grond verstopt, wordt je gesnapt door een patrouille door het piepje van je horloge. Ik zie het al helemaal voor me.. (in een slechte Leslie Nielsen filmquote:Op dinsdag 15 december 2009 16:02 schreef demspec het volgende:
Het is bij defensie mogelijk om bijvoorbeeld een duikhorloge op bruikleenbon te krijgen. Ikzelf red me trouwens met een suunto x-lander. Hiervoor een casio gehad van 3 tientjes. Nadeel was dat niet alle piepjes uit konden en de backlight nogal fel is. Ben ook benieuwd hoe m'n klokkie het gaat trekken in de arctic.
Op zich zal dat meevallen en die goedkope casio heeft prima z'n werk gedaan (het is me overigens ook nooit gelukt om de tweede klok op 24h te krijgen) en ik houd het zeker achter de hand als reserve, maar ben nu wel blij met m'n suunto. Heb hiervoor trouwens een traser gehad, maar vind persoonlijk digitaal toch makkelijker werken.quote:Op woensdag 16 december 2009 15:46 schreef fathank het volgende:
[..]
Lig je daar prachtig mooi gecamoufleerd onder de grond verstopt, wordt je gesnapt door een patrouille door het piepje van je horloge. Ik zie het al helemaal voor me.. (in een slechte Leslie Nielsen film)
Ik weet niet of je al richting de poolcirkel geweest bent maar ik zou em niet omdoen als ik jou was. Volgens Deze webshop is de werktemperatuur tot -20..quote:Op vrijdag 27 november 2009 17:47 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Deze suunto heeft meerdere extreme trainingen overleeft zonder krassen op het scherm. De enige krasjes die erop zitten, zitten op het metaal wat minder belangrijk is. Maar goed, we kijken binnenkort of ie ook tegen -35 kan.
Kan je ook duiken met dat ding? Ja ok het kan vast wel, maar ik bedoel, zitten er dezelfde functies op als op deze?quote:Op maandag 23 november 2009 17:37 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
klopt, maar de hoogtemeter, barometer en duikmeter zitten er bij mij niet voor de sier op.
Erg leuk stukje speelgoed inderdaad!quote:Op woensdag 30 december 2009 19:34 schreef Bob-B het volgende:
Hier word ik nou hebberig van
http://www.futurumshop.nl(...)o-x10-military.phtml
Dan zou een etrax overbodig worden iddquote:Op zaterdag 2 januari 2010 19:05 schreef Rave_NL het volgende:
Maar als ik het zo lees kun je dus niet handmatig in het veld coordinaten inplotten? Want dan zou het helemaal ideaal zijn...
Leuk speeltje, maar het lijkt me dat bij gebruik van de GPS je batterij wel snel leeg kan raken. Kan dat geen prbleem worden in het veld?quote:Op woensdag 30 december 2009 19:34 schreef Bob-B het volgende:
Mijn vader is adjudant in het leger en hij heeft deze al jaren. Dus neem aan dat die het goed doet..quote:Op maandag 23 november 2009 05:49 schreef Erasmo het volgende:
Casio F-91W, heeft al 4 jaar overleefd bij de baas, niet slecht voor een tientje:
[ afbeelding ]
Volgens de specs gaat dat ding maar 4,5 uur meequote:Op woensdag 30 december 2009 19:34 schreef Bob-B het volgende:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |