Waarom?quote:Op zondag 22 november 2009 19:59 schreef Ritmo het volgende:
Hele matige eerste helft, redelijke 2e helft maar wel wederom een onvoldoende voor Been en z'n elftal.
Eerste helft hadden ze wel een fluitconcert verdient anders, totaal geen wil of inzet.quote:Op zondag 22 november 2009 20:00 schreef Happel het volgende:
[..]
Waarom?
Zeker ook zo een figuur dat het elftal uitfluit.
Dubbelquote:Op zondag 22 november 2009 20:00 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Ik vind de prestaties van de laatste weken nou niet goed te noemen.
Omdat ze meer hadden moeten creeren en de eerste helft zwaar onder de maat was.quote:Op zondag 22 november 2009 20:02 schreef Happel het volgende:
[..]
Dubbel
Waarom geef je op basis van de wedstrijd van vandaag het hele elftal een onvoldoende? Slaat nergens op.
quote:Fer: "Publiek moet Bruins steunen"
Luigi Bruins maakte een moeizame periode door bij Feyenoord. De middenvelder moet vaak genoegen nemen met een plaats op de tribune en het Legioen liet tegen FC Utrecht weten niet tevreden te zijn over de jonge Bruins. Leroy Fer steunt zijn collega en vraag steun bij de fans.
22 nov. 2009 20:30:53
"Ik wil even zeggen dat de supporters Luigi moeten blijven steunen," zegt de middenvelder tegen Sportweek. "Hij traint nu gewoon hartstikke goed, laat zien dat-ie weer op de goede weg is. Dus verdient hij alle steun."
Fer merkt dat de kritiek van het publiek invloed heeft aan Bruins knaagt. "Ik denk dat het met íedere speler wat doet als hij niet door zijn eigen publiek wordt gesteund. Luigi is iemand die juist dáárdoor wil vechten en wil laten zien dat-ie gewoon een heel goede speler is. Dat heeft-ie twee jaar geleden hier al laten zien."
"Je ziet dat hij nu heel erg zijn best doet om zijn oude niveau weer te halen, maar toch krijgt hij niet altijd de steun van de supporters. Het is jammer dat ze zo met hem omgaan. Ik vind dat ze iedere speler moeten blijven steunen, dus ook Luigi. Dat ik dit nu via de media naar buiten breng is denk ik het beste, want ik kan moeilijk elke supporter afzonderlijk afgaan”, besluit Fer. (GH)
Ik vond Cissé ook wel sterk eigenlijk. Als hij mee verdedigde was het meer dan een beetje terug lopen, hij was echt sterk.quote:Op zondag 22 november 2009 22:05 schreef Ritmo het volgende:
Overigens krijgt niet iedereen een onvoldoende natuurlijk, Darley en de verdedigers kunnen er weinig aan doen dat er niemand scoort.
Natuurlijk bereik je meer door een speler te steunen, maar met spelers als Bruins, El Ahmadi en mindere maten Biseswar is dat gewoon lastig. De nonchalante houding en nonchalante spel hebben ze gewoon tegen. Ook het niet kunnen aannemen en afleveren van ballen over 2 meter, altijd de verkeerde kant opdraaien enz. Bij Biseswar gaat het meestal over verkeerde keuzes, het altijd naar binnen gaan of het stapvoets naar de cornervlag lopen zelfs als je achterstaat.quote:Op zondag 22 november 2009 22:40 schreef Happel het volgende:
Ik zal dan wel een andere wedstrijd gezien hebben. Klopt overigens dat er weinig beweging voorin was. Maar ja, wat wil je dan als we het met bijvoorbeeld Biseswar moeten doen voorin.
Als hij gewoon de kans krijgt, zonder voor rotte vis uitgemaakt te worden door een gedeelte van de supporters, wel.quote:Op maandag 23 november 2009 11:19 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Ik weet niet of Bruins het ooit nog gaat redden bij Feyenoord.
Is Van Bronckhorst geschorst dan? De Cler is toch gewoon wedstrijdfit?quote:Op maandag 23 november 2009 11:22 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
We hebben aankomend weekend wel een dik probleem op de linksback positie. Misschien laat Been Bruno Martins Indi wel zijn debuut maken.
Ja en Neequote:Op maandag 23 november 2009 11:23 schreef Happel het volgende:
[..]
Als hij gewoon de kans krijgt, zonder voor rotte vis uitgemaakt te worden door een gedeelte van de supporters, wel.
[..]
Is Van Bronckhorst geschorst dan? De Cler is toch gewoon wedstrijdfit?
Gooi je Ignjatovic erin.quote:Op maandag 23 november 2009 11:45 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Ja en Nee
Bahia kan ook niet naar links want Hofland ligt er ook uit.
Fer of Landzaat kan eventueel ook wel linksbackquote:Op maandag 23 november 2009 11:22 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
We hebben aankomend weekend wel een dik probleem op de linksback positie. Misschien laat Been Bruno Martins Indi wel zijn debuut maken.
In de samenvatting heb ik niets gezien dat een penalty was.quote:Op maandag 23 november 2009 01:00 schreef Hamilcar het volgende:
De eerste helft waren ze bang om via een counter de 0-1 tegen te krijgen en het was niet al te best. Gelukkig kwamen we ook amper in de problemen. De tweede helft was het een stuk beter en het is dat de scheids geen zin had om z'n werk te doen, want twee handsballen en een speler van achter neerhalen moet toch wel bestraft worden zou je denken - of in ieder geval één van die drie gevallen.
Utrecht viel mij zwaar tegen, ze speelden erg laf. Ik zou gewoon vol op de aanval gaan in De Kuip.quote:All in all was het niet veel, maar Utrecht stond dan ook goed gepositioneerd en luurde op een counter.
Geniaal. Wat hebben ze toch een inzicht bij ons.quote:Op maandag 23 november 2009 15:50 schreef super-gabber het volgende:
Bij Feyenoord is men intern tot de conclusie gekomen dat het eerste elftal een nieuwe spits behoeft.
Precies, gozer kan verschrikkelijk goed voetballen. Vind dat er met hem altijd wat meer voetbal in de ploeg komt. Maarja als je geen honder slindings per wedstrijd maakt ben je al geen echte Feijenoorder..quote:Op maandag 23 november 2009 11:23 schreef Happel het volgende:
[..]
Als hij gewoon de kans krijgt, zonder voor rotte vis uitgemaakt te worden door een gedeelte van de supporters, wel.
Lijkt me op den duur een goede optie maar nu niet haalbaar denk ik. Is voor redelijk veel geld naar Utrecht gegaan en ik zie hem niet na een half jaar weer vertrekken. Of het moet een enorm bedrag worden, en dat gaat Feyenoord denk ik niet doen.quote:
Niks meer van gehoord. Al dacht ik dat ze in de winterstop weer om de tafel zouden gaan? Niet dat Honda moet komen ofzo. Gewoon Bruins laten voetballen en anders Wijnaldum of Babovic. We zitten al ruim in de aanvallende middenvelders.quote:Op maandag 23 november 2009 19:34 schreef Joel-Smeets het volgende:
Hoe is het eigenlijk met die investeerder die Honda naar de kuip wou halen,gaan we daar nog iets van horen deze winterstop?
Vond het sowieso om die reden al een vreemde naam ja, ze hadden hem beter vorig jaar kunnen halen i.p.v. Cissé.quote:Op maandag 23 november 2009 19:32 schreef Otis2.0 het volgende:
[..]
Lijkt me op den duur een goede optie maar nu niet haalbaar denk ik. Is voor redelijk veel geld naar Utrecht gegaan en ik zie hem niet na een half jaar weer vertrekken. Of het moet een enorm bedrag worden, en dat gaat Feyenoord denk ik niet doen.
Bijna niemand in de selectie van Feyenoord, op Vlaar na. Van Wolfswinkel is wel een goede spits, dat lijkt me even belangrijker.quote:
Die kan de druk bij feyenoord nooit aan daar had die bij vitesse al last van van druk.. Feyenoord moet flink wat spelers weg doen na mijn mening drukt alleen maar op de kosten..Ze hebben veelste veel goede spelers en anders die bij vitesse nu zit die Wiljan Pluim dat is egt een goede voetballer (nja in het eerste komt die net kijken) en anders die chadli wat? en die van ado vind ik ook wel bij feyenoord passen milic:) njaa hoop dat feyenoord dit jaar als nog kampioen word! mooie club groetjes een vitesse fan maar stiekem ook wat feyenoordquote:
Scoort alleen voor geen meter bij FC Utrechtquote:Op maandag 23 november 2009 23:18 schreef Otis2.0 het volgende:
[..]
Bijna niemand in de selectie van Feyenoord, op Vlaar na. Van Wolfswinkel is wel een goede spits, dat lijkt me even belangrijker.
quote:Beenhakker wil samenwerking met Club Luik
Feyenoord is achter de schermen hard bezig een andere organisatie op poten te zetten. Dat gebeurt onder aanvoering van technisch directeur Leo Beenhakker. Volgens Johan Derksen ziet Beenhakker veel in een samenwerking met het Belgische Club Luik.
Beenhakker heeft goede herinnerringen aan de samenwerking van ajax met Germinal Beerschot. Feyenoord werkte eerder samen met onder andere Antwerp en KV Mechelen. Club Luik speelt momenteel in de Tweede Klasse van België.
Daarnaast is Beenhakker bezig met het aanpassen van de scouting. Hoofdscout Michel Beukers zou een andere baan kunnen gaan zoeken. Daarnaast worden spelers eerst gescout en vervolgens nog bekeken door Beenhakker zelf. Dat Michel Beukers de wacht is aangezegd ontkent Leo Beenhakker echter.
quote:Mini-Klassieker verschoven naar donderdag 18.30u
De KNVB heeft een nieuwe datum voor de wedstrijd Jong Feyenoord/Excelsior tegen Jong ajax bekend gemaakt. Het duel zal aanstaande donderdag, 26 november, om 18:30 uur op Woudestein gespeeld worden. De wedstrijd in de eredivisie voor beloften stond aanvankelijk maandag (vandaag) gepland, maar werd afgelast in verband met de slechte staat van het veld.
De wedstrijd is niet toegankelijk voor publiek. Het duel tussen beide beloftenelftallen werd vorig seizoen in De Kuip ontsierd door vuurwerk dat op het veld gegooid werd, waarop is besloten de wedstrijd ditmaal achter gesloten deuren te spelen.
Als gevolg van de verschuiving in het programma, wordt ook de wedstrijd tegen Jong Az op een latere datum gespeeld worden. Het duel in Alkmaar stond aanvankelijk vastgesteld op maandag 30 november, maar staat nu voor dinsdag 1 december op de agenda. De aftrap van deze wedstrijd is om 18:30 uur.
Interessante ontwikkeling. Ben erg benieuwd naar de resultaten. Zo zie je maar dat een ervaren rot in de technische staf grote voordelen kan hebben.quote:Don Leo klopt aan bij Real Madrid
Feyenoord zoekt op een creatieve manier naar versterkingen. In de zoektocht naar een kwaliteitsinjectie voor de ploeg klopte technisch directeur Leo Beenhakker aan bij Jorge Valdano. Don Leo hoopt dat zijn vriend bij Real Madrid de helpende hand kan bieden. Dat meldt het AD woensdagmorgen.
Het imposante netwerk van Leo Beenhakker moet Feyenoord verder op weg helpen. De technisch directeur van Feyenoord is al weken bezig om zijn contacten aan te spreken. Dinsdagavond onthulde Beenhakker dat hij ook Jorge Valdano, de technische baas van Real Madrid, heeft gebeld.
De voormalige Argentijnse topspeler werkte in het verleden samen met Beenhakker bij Real Zaragoza en Real Madrid en sinds Beenhakker in 1992 afscheid nam van de Spaanse topclub, is het contact tussen de vrienden gebleven.
,,Ik heb Jorge Valdano gevraagd mee te denken,'' vertelde Beenhakker in het AD. ,,Bij Real Madrid lopen spelers die nog niet aan het grote werk toe zijn omdat bijvoorbeeld Raúl op hun favoriete positie speelt. Die gasten zouden voor Feyenoord een versterking zijn. Ik heb dat aspect bij hem neergelegd.''
ja voor een wedstrijdbezoek net als jij en ikquote:Op woensdag 25 november 2009 08:45 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Zie je Peter Bosz al aankomen bij Real?
Idd.quote:Op woensdag 25 november 2009 08:45 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Zie je Peter Bosz al aankomen bij Real? Die zou hoogstens Chadli op kunnen halen bij AGOVV door zijn contacten
De spelers op deze pagina zouden dan in aanmerking komen om ons te gaan versterken.quote:Op woensdag 25 november 2009 08:29 schreef Morpheus2002 het volgende:
[..]
Interessante ontwikkeling. Ben erg benieuwd naar de resultaten. Zo zie je maar dat een ervaren rot in de technische staf grote voordelen kan hebben.
quote:Feyenoord en Been richten vizier op talenten
De financiële ruimte van Feyenoord is penibel, waardoor de club uit Rotterdam genoodzaakt is om inventief te zijn op de transfermarkt. De komende jaren zal Feyenoord vooral jonge talenten binnen proberen hengelen.
24 nov. 2009 18:13:42
"Het is afgelopen met voetballers die hier alleen naartoe komen om miljonair te worden", zegt trainer Mario Been in Sportweek. "Geld staat dadelijk niet meer voorop bij Feyenoord. Spelers moeten alleen nog hiernaartoe komen om als voetballer beter te worden en kampioen te worden. Als iemand niet in dit stadion voor 45.000 mensen wil spelen omdat-ie elders meer kan verdienen, gaat-ie maar lekker dáárheen."
Het zal moeilijk worden om grote talenten vast te leggen, daar zij doorgaans een flink salaris van hun nieuwe club verlangen. "Het betekent dat we heel inventief moeten zijn, dat we heel goed moeten scouten. Want ze lopen er wel hè, de onontdekte pareltjes. AZ haalde Demy de Zeeuw bij Go Ahead Eagles weg voor 100.000 euro! En als je hem nu bij Ajax ziet spelen... Dát vind ik nou een echte leider", aldus de oefenmeester.
Reeds werd bekend dat Feyenoord in de winterstop een aanvalsleider wil binnenhalen. De Rotterdammers staan momenteel onder curatele en moeten voor elke uitgave boven de 50.000 euro toestemming vragen aan de KNVB. Toch weerhoudt het de club er niet van om op zoek te gaan naar een nieuwe spits.(RW)
Zou echt geweldig zijn, er lopen echt wereldtalenten rond bij Real Madrid, een speler als Opare, wat een echte legende is voor de FM-spelers is sowieso al beter dan een Leerdam oid. En sowieso, liever een talent van Real Madrid dan een Hofland/Landzaat die miljoenen kosten, terwijl dat talent ons (bijna) niets zal kosten.quote:Op woensdag 25 november 2009 08:29 schreef Morpheus2002 het volgende:
[..]
Interessante ontwikkeling. Ben erg benieuwd naar de resultaten. Zo zie je maar dat een ervaren rot in de technische staf grote voordelen kan hebben.
Ooit geprobeerd Opare in FM met Feyenoord te halen, maar werd gewoon keihard gesnubbed door hemquote:Op woensdag 25 november 2009 14:43 schreef Jorwol het volgende:
[..]
Zou echt geweldig zijn, er lopen echt wereldtalenten rond bij Real Madrid, een speler als Opare, wat een echte legende is voor de FM-spelers is sowieso al beter dan een Leerdam oid. En sowieso, liever een talent van Real Madrid dan een Hofland/Landzaat die miljoenen kosten, terwijl dat talent ons (bijna) niets zal kosten.
Bericht is van vandaag.quote:Op woensdag 25 november 2009 13:41 schreef Ritmo het volgende:
Stond er geloof ik al een paar pagina's terug. Feyenoord lijkt duidelijk de weg in te slaan die Twente (en enkele jaren terug AZ) ook in is geslagen.
Je zult toch IETS moeten doen, of je moet zorgen dat er geld is om spelers te halen of op deze manier werken. Overigens verwacht ik niet dat we echt een satellietclub worden, half Europa staat bij Madrid te smeken en zo interessant is voor hen de eredivisie niet.quote:Op woensdag 25 november 2009 15:24 schreef Happel het volgende:
Ben niet zo een voorstander om een satellietclub van Madrid te worden. Niet dat ik zulke talenten niet graag zie komen. Vind dan wel dat er op de een of andere manier iets tegenover moet staan.
Ik zal het gisteren ofzo wel op Foksport of een andere site gelezen hebben.quote:Bericht is van vandaag.
Je moet het alleen niet doordrijven zoals Excelsior bij/ met Feijenoord doet.quote:Op woensdag 25 november 2009 15:25 schreef Crack_david het volgende:
Dat zou echt fantastisch zijn voor feijenoord. er lopen echt toptalenten rond daar bij Real.
Ik weet niet welke clubs nog meer een samenwerkingsverband met real hebben maar als dat niet veel zijn lijkt het me voor beide clubs een win/win situatie. Feijenoord goedkope versterkingen, real die zijn talenten wellicht aan europees voetbal kan laten ruiken
Dan maak je de club kapot. En dat lijkt me niet Leo's bedoelingquote:Op woensdag 25 november 2009 17:31 schreef Keltie het volgende:
[..]
Je moet het alleen niet doordrijven zoals Excelsior bij/ met Feijenoord doet.
Eerst zien, dan geloven.quote:Op woensdag 25 november 2009 12:23 schreef Ritmo het volgende:
Leo is goed bezig.Zo kun je spelers van niveau opstellen terwijl je de financiele situatie intussen kunt verbeteren.
Goede ontwikkeling. Vergt wel heel veel geduld van de achterban maar op lange termijn is dit de enige kans om de club weer financieel gezond te maken en een toekomst te geven.quote:Op woensdag 25 november 2009 13:41 schreef Ritmo het volgende:
Stond er geloof ik al een paar pagina's terug. Feyenoord lijkt duidelijk de weg in te slaan die Twente (en enkele jaren terug AZ) ook in is geslagen.
Dan hebben we nog een lange weg te gaan, want ook nu nog zijn de meesten niet echt reëel.quote:Op woensdag 25 november 2009 20:41 schreef Haringkop het volgende:
Het realisme moet weer terugkeren in de Kuip, we hebben jarenlang een Champions League begroting (zo noemen ze dat toch zo mooi?) gehad, terwijl we niet eens een rol van betekenis in de UEFA cup hadden.
Jij slaat te ver door naar beneden.quote:Op woensdag 25 november 2009 20:52 schreef Happel het volgende:
[..]
Dan hebben we nog een lange weg te gaan, want ook nu nog zijn de meesten niet echt reëel.
quote:Wegen Toyota en Feyenoord scheiden
Feyenoord en de Toyota organisatie gaan begin volgend jaar uit elkaar. ‘De samenwerking tussen de autofabrikant en de club was uitstekend. Als gevolg van de economische crisis, die leidt tot scherpere aanbiedingen, verwachten we nu echter met een andere partij een betere overeenkomst te kunnen sluiten voor ons wagenpark’, aldus commercieel directeur Mark Koevermans.
De Toyota organisatie toonde zich volgens Koevermans ‘buitengewoon groot’ door zich bereid te tonen de samenwerking te beëindigen.
Feyenoord verwacht op korte termijn de naam van een nieuwe autosponsor bekend te kunnen maken.
quote:Feyenoord O/19 wint bij Willem II/RKC A1: 0-2
Feyenoord onder negentien heeft woensdagavond de uitwedstrijd tegen Willem II/RKC A1 met 0-2 gewonnen. De ploeg van trainer Jean-Paul van Gastel was heer en meester in Brabant, maar vergat een grote overwinning op de thuisploeg te boeken. Luc Castaignos zette de Rotterdammers na een half uur spelen op voorsprong, waarna het tot de slotfase wachten was tot Shabir Isoufi de wedstrijd definitief besliste.
‘We hebben het vandaag goed gedaan, alleen zullen we in het vervolg eerder de strot van de tegenstander dicht moeten knijpen’, ging Van Gastel na afloop in op de vele kansen die zijn ploeg nodig had om het net te vinden. ‘We hadden vandaag zomaar met zes of zeven tegen nul kunnen en moeten winnen en doen onszelf tekort door Willem II/RKC zolang in de wedstrijd te houden.’
Feyenoord had heel de eerste helft een fors overwicht, hield de rijen achterin gesloten en creëerde zelf voorin de nodige kansen. Na een klein half uur spelen stond de verdiende 0-1 op het scorebord. Centrale verdediger Mats van Huijgevoort verstuurde een lange bal naar Castaignos, die goed afrondde.
Op slag van rust herhaalde dit tafereel zich grotendeels, alleen was het dit keer de doelman van de thuisploeg die een stokje stak voor de inkomende Castaignos. De sluitpost deed dit echter op onreglementaire wijze, waardoor Feyenoord van de arbiter een strafschop kreeg toegekend. Jordy Clasie nam plaats achter de bal, maar wist de voorsprong niet te verdubbelen.
‘Scoren wij voor de rust wel een tweede en derde treffer, dan zou het in de tweede helft heel wat makkelijker zijn gegaan’, zei Van Gastel. Nu bleef Willem II/RKC hoop houden, zonder overigens aansprak te maken op een treffer. Feyenoord kwam namelijk ook in het tweede bedrijf niet in de problemen, al werd het spel van de Rotterdammers wel slordiger.
Ondanks de slordigheid in het spel van Feyenoord bleven de kansen komen. Isoufi zorgde uiteindelijk in de 81ste minuut op slimme wijze voor de bevrijdende 0-2. Nayib Lagouireh schoot op doel, waarna Isoufi de bal bewust van richting veranderde. De jeugdinternational liet hiermee de Brabantse doelman kansloos.
Door de overwinning heeft Feyenoord weer de aansluiting met de nummer twee AZ en het op de derde plaats staande Ajax te pakken. Aanstaande zaterdag staat alweer de volgende wedstrijd op het programma voor de ploeg van Van Gastel. De Rotterdammers spelen dan wederom een uitduel, ditmaal tegen FC Groningen.
Willem II/RKC A1 – Feyenoord O/19 0-2
Scoreverloop:
28’ 0-1 Castaignos
81’ 0-2 Isoufi
Opstelling Feyenoord O/19: Van der Post; Eekman, Erkelens (82’ Smith), Van Huijgevoort, Martins Indi; Khwela, Isoufi, Clasie; Lagouireh, Castaignos (75’ N. Velder) en Cabral (87’ Balrak).
Als ik jou zo hoor zou je tevreden zijn met een 6e of 5e plek de komende 3 jaar. Terwijl je dit jaar gewoon 4e zou moeten worden en de komende 2 jaar de aanval op de top 3 weer echt te openen.quote:
Als je mij zo hoort?quote:Op woensdag 25 november 2009 22:16 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Als ik jou zo hoor zou je tevreden zijn met een 6e of 5e plek de komende 3 jaar. Terwijl je dit jaar gewoon 4e zou moeten worden en de komende 2 jaar de aanval op de top 3 weer echt te openen.
FInancieel gezond word je toch niet de komende 5 jaar. Wil niet zeggen dat je tot die tijd de sportieve ambities moet verwaarlozen.quote:Op woensdag 25 november 2009 22:52 schreef Happel het volgende:
[..]
Als je mij zo hoort?
Joh, ik zeg alleen dat we reëel moeten zijn, verder niks. Heb het daarbij niet over posities in het klassement. Dat jij daar dan gelijk van maakt, dat ik vind, dat wij tevreden zouden moeten zijn met een 5de of 6de plaats.
Wat een gelul, joh!
Financieel gezond worden is sowieso het enige wat van belang is voor Feijenoord. En elk seizoen Europees voetbal halen, dat is wat telt.
Oh, dus daar hoeven we verder niet op te letten. Boeit het.quote:Op woensdag 25 november 2009 22:56 schreef Ritmo het volgende:
[..]
FInancieel gezond word je toch niet de komende 5 jaar.
Zeg ik toch ook niet, pannekoek!quote:Wil niet zeggen dat je tot die tijd de sportieve ambities moet verwaarlozen.
Heb je mij horen zeggen dat we minimaal 7de moeten worden?quote:Europees voetbal moet je rechtstreeks halen, 3e of 4e dus. Spelers willen natuurlijk liever naar een club met Europees die tegen de top 3 aanzit dan tegen een club die net 7e is geworden en met veel moeite Europees hebben gehaald.
quote:'De Vrij of Schenkeveld rechtsback, Fer blijft op middenveld'
Vanwege de afwezigheid van zowel Van Bronckhorst als De Cler dit weekend, speelt Kelvin Leerdam naar verwachting linksback. Met De Vrij en Schenkeveld ziet Been voor de rechtsbackpositie meer alternatieven dan op links. waarschijnlijk zal een van de twee talenten starten. Het terughalen van Leroy Fer is voor Been geen optie meer, zo liet hij weten in de nieuwe uitgave van Voetbal International. 'Ik ga mijn elftal niet omgooien voor een positie. Wij kijken gewoon hoe ADO speelt en zetten daar een rechtsback tegenover. En of die nu jong is, maakt me niet uit.'
Gemiddelde leeftijd van 22 jaar. Wel erg jong hoorquote:Dit zal dan wel de opstelling worden:
Darley 19 jaar
De Vrij 17 jaar
Vlaar 24 jaar
Bahia 26 jaar
Leerdam 19 jaar
Fer 19 jaar
Landzaat 33 jaar
El Ahmadi 24 jaar
Cissé 24 jaar
Wijnaldum 19 jaar
Biseswar 21 jaar.
Prima opstelling, eigen jeugd de kans. Goed dus. Als El Ahmadi weg valt kan je Luc als tweede spits opstellen.quote:Op donderdag 26 november 2009 10:20 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Gemiddelde leeftijd van 22 jaar. Wel erg jong hoor
Meer jeugd is natuurlijk wat anders dan alleen jeugd.quote:Op donderdag 26 november 2009 10:22 schreef Happel het volgende:
Eerst moet er meer jeugd gebruikt worden en nu is het weer te jong. Het is ook nooit goed.
Vijf om zes. Dus hoe bedoel je alleen jeugd?quote:Op donderdag 26 november 2009 10:46 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Meer jeugd is natuurlijk wat anders dan alleen jeugd.
Niks mis met de jeugd maar we moeten echt niet klagen als we wéér geen Europees voetbal halen. Deze groep is zo jong dat je niet kan verwachten dat ze een constant hoog niveau halen. Als aan het einde van het seizoen Landzaat, Makaay, Hofland, de Cler en van Bronckhorst misschien vertrekken dan hou je helemaal geen ervaring meer over. Dan sta je volgend seizoen met een elftal in het veld met een gemiddelde leeftijd van 20 jaar. Wel lekker snijden in de salariskosten natuurlijk maar er zullen toch ook prestaties moeten volgen.quote:Op donderdag 26 november 2009 10:22 schreef Happel het volgende:
Eerst moet er meer jeugd gebruikt worden en nu is het weer te jong. Het is ook nooit goed.
quote:Beenhakker: we hebben goals nodig
In het Algemeen Dagblad ondersteunde Leo Beenhakker de roep van Mario Been om een goalgetter. 'Wij hebben toch echt goals nodig' aldus Beenhakker over het feit dat de club eigenlijk geen spelers kan aantrekken. 'We zijn op alle mogelijke manieren bezig om dat te bewerkstelligen. We weten waar de ideale kandidaten lopen, alleen moeten wij een manier vinden om ze naar de Kuip te halen.'
Je zal mij niet horen klagen hoor. Ik weet dat er nog veel moet gebeuren. Verwacht wel dat we minimaal vierde worden. Dat moet ook kunnen als ze door blijven gaan op de huidige ingeslagen weg.quote:Op donderdag 26 november 2009 11:31 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Niks mis met de jeugd maar we moeten echt niet klagen als we wéér geen Europees voetbal halen. Deze groep is zo jong dat je niet kan verwachten dat ze een constant hoog niveau halen. Als aan het einde van het seizoen Landzaat, Makaay, Hofland, de Cler en van Bronckhorst misschien vertrekken dan hou je helemaal geen ervaring meer over. Dan sta je volgend seizoen met een elftal in het veld met een gemiddelde leeftijd van 20 jaar. Wel lekker snijden in de salariskosten natuurlijk maar er zullen toch ook prestaties moeten volgen.
Daarom moet je de jeugd nu zoveel mogelijk laten spelen voor de ervaring. En Europees zou top zijn maar aan de andere kant vanaf volgend jaar kunnen we pas gaan bouwen. Dit is overleven.quote:Op donderdag 26 november 2009 11:31 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Niks mis met de jeugd maar we moeten echt niet klagen als we wéér geen Europees voetbal halen. Deze groep is zo jong dat je niet kan verwachten dat ze een constant hoog niveau halen. Als aan het einde van het seizoen Landzaat, Makaay, Hofland, de Cler en van Bronckhorst misschien vertrekken dan hou je helemaal geen ervaring meer over. Dan sta je volgend seizoen met een elftal in het veld met een gemiddelde leeftijd van 20 jaar. Wel lekker snijden in de salariskosten natuurlijk maar er zullen toch ook prestaties moeten volgen.
Zolang El Ahmadi, Fernandez, De Cler, De Guzman, Tomasson niet kunnen spelen. En van Bronckhorst en Babovic geschorst zijn.quote:Op donderdag 26 november 2009 10:20 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Dit zal dan wel de opstelling worden:
Darley 19 jaar
De Vrij 17 jaar Bahia
Vlaar 24 jaar
Bahia 26 jaar Hofland
Leerdam 19 jaar
Fer 19 jaar
Landzaat 33 jaar
El Ahmadi 24 jaar Wijnaldum
Cissé 24 jaar
Wijnaldum 19 jaar Makaay
Biseswar 21 jaar Slory
Gemiddelde leeftijd van 22 jaar. Wel erg jong hoor
quote:Beenhakker quiere un acuerdo con el Madrid para intercambiar jugadores
El ex entrenador del Madrid, ahora en el Feyenoord: "Le dije a Valdano que seríamos un buen equipo para sus descartes".
Leo Beenhakker, ex entrenador del Madrid y ahora director deportivo del Feyenoord, reconoció al diario 'Algemeen Dagblad' que ha hablado con Jorge Valdano para que le ceda a los descartes del Madrid y llegar a un acuerdo en posibles traspasos: "Le dije a Valdano que se lo pensara, que podía dejarnos jugadores que no pudieran actuar con ellos o no en su posición. No hablo de Raúl, que juega en su posición favorita, sino de otros. Allí hay jugadores que, cedidos, serían un gran refuerzo para el Feyenoord. Y aquí también tenemos buenos futbolistas".
Beenhakker ha tenido que tirar de contactos y creatividad para intentar reforzar al equipo de Rotterdam, que pasa por graves problemas económicos y quiere lograr un puesto en la Champions del próximo año sea como sea. De momento, cuarto en la tabla, no lo está consiguiendo.
AS.com
quote:
quote:Beenhakker wil een overeenkomst met Madrid spelers uitwisselen
De ex trainer van Madrid, nu in Feyenoord: „Ik zei aan hem aan Valdano dat wij een goed materiaal voor zijn het verwerpen“ zouden zijn.
Leo Beenhakker, de ex trainer van Madrid en nu de sportdirecteur van Feyenoord, erkenden de krant „Algemeen Dagblad“ wie met Jorge Valdano heeft gesproken zodat zij aan hem aan het verwerpen van Madrid en om een akkoord in mogelijke crossings te bereiken opbrengt: „Ik zei aan hem aan Valdano die gedachte het, dat het spelers ons kon verlaten die niet met hen of niet in zijn positie konden handelen. Ik spreek niet van Raul, die in zijn favoriete positie, maar van anderen speelt. Er daar zijn opgebrachte spelers die, een grote versterking voor Feyenoord zouden zijn. En hier hebben wij ook goede voetbalspelers „.
Beenhakker heeft van contacten moeten werpen en de creativiteit proberen om aan het materiaal van Rotterdam te versterken, dat door ernstige economische problemen gebeurt en een positie in de Kampioenen van volgend jaar wil verkrijgen is zoals het is. Op het ogenblik, verkrijgt het kwart in de lijst, het niet.
Mercedes wordt genoemd aldus het ADquote:
Kan Hofland of Bahia geen linksback?quote:Been beschikt weer over Slory en Hofland; Tomasson onzeker
Kevin Hofland en Andwelé Slory hebben zich donderdagochtend weer gemeld op het trainingsveld. De twee Feyenoorders trainden woensdag nog apart, maar zijn inmiddels weer helemaal fit. Slory werd de voorbije week geveld door de griep, terwijl Hofland naast een griepje ook te kampen had met rugklachten.
Jon Dahl Tomasson, die vorige week geblesseerd terugkeerde van een oefentrip met Denemarken en om die reden de thuiswedstrijd tegen FC Utrecht moest laten schieten, trainde donderdag nog wel voor zichzelf. Volgens De Telegraaf zal hij komend weekend in de wedstrijd tegen ADO Den Haag echter weer tot de selectie behoren.
Feyenoord doet op de eigen website nog geen verdere mededelingen over Karim El Ahmadi. De middenvelder liep tegen FC Utrecht een blessure aan zijn hamstring op. Een lichte verrekking aan zijn bovenbeen maakt het hem lastig om vol mee te kunnen trainen.
Bahia zou het kunnen.quote:Op donderdag 26 november 2009 13:43 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Kan Hofland of Bahia geen linksback?
Vreemd dat deze jongen bekend stond als lastig, lijkt me een prima gozer. Al moet je natuurlijk woorden van voetballers met een korrel zout nemen.quote:Babovic: 'Waarom zou ik naar Barça of Milan gaan?'
26/11/2009 14:14
Hij kwam dit seizoen tot dusver slechts drie competitiewedstrijden binnen de lijnen, maar toch is Stefan Babovic gaan houden van Feyenoord. De 22-jarige Servische middenvelder, die dit seizoen wordt gehuurd van FC Nantes, wil niet denken aan een afscheid. Zelfs niet als een grote club uit Italië of Spanje interesse toont, zo liet Babovic weten op de Feyenoord-website.
'Natuurlijk ben ik ambitieus', aldus Babovic. 'Maar waarom zou ik naar Barcelona of Milaan gaan als ik het hier ontzettend naar mijn zin heb? Ik wil hier Champions League gaan spelen en de club omhoog helpen. Als ik later na mijn loopbaan kan zeggen dat ik met Feyenoord vaak Champions League heb gespeeld of misschien de UEFA Cup heb gewonnen, kan ik dat vol trots doen.'
Toch staat Babovic slechts tot komende zomer onder contract. 'Natuurlijk speelt het wel eens door mijn hoofd dat het na dit jaar ophoudt voor mij bij Feyenoord. Maar ik wil deze club, de staf, de vrienden in de kleedkamer en de supporters niet verliezen. Dat is me heel veel waard. Ik zal alles van mezelf moeten geven. Dat ik hier zo graag wil blijven, geeft me misschien wel meer energie.'
Hofland kan alleen de hond uitlaten en Bahia moet lekker in het centrum blijvenquote:Op donderdag 26 november 2009 13:43 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Kan Hofland of Bahia geen linksback?
Ik vind hem voetballend ook veel volwassener lijken dan zijn echte leeftijd (22).quote:Op donderdag 26 november 2009 15:21 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Vreemd dat deze jongen bekend stond als lastig, lijkt me een prima gozer. Al moet je natuurlijk woorden van voetballers met een korrel zout nemen.
Slory en Tomasson zijn fit las ik net, dus wie weet.quote:Op donderdag 26 november 2009 15:23 schreef Cunani het volgende:
Hopelijk is Tomasson inzetbaar tegen ADO.Jammer dat hij Utrecht gemist heeft.
Hofland ook. El Ahmadi niet, maar care.quote:Op donderdag 26 november 2009 17:33 schreef Happel het volgende:
[..]
Slory en Tomasson zijn fit las ik net, dus wie weet.
Darleyquote:Jon Dahl Tomasson zal zich morgen weer aansluiten bij de groepstraining van Feyenoord. De aanvaller, die kampte met een spierverrekking, trainde vandaag nog individueel.
Een plek in de basis aankomend weekend tegen ADO Den Haag komt nog te vroeg, maar trainer Mario Been neemt de Deen wel op in de wedstrijdselectie
Ook de rentree van Jonathan de Guzman komt steeds dichterbij. Net als Kevin Hofland doet de middenvelder weer volledig mee in de groepstraining.
Voor Karim El Ahmadi komt de wedstrijd tegen ADO te vroeg. Hij kampt nog steeds met een hamstringblessure die hij opliep in het duel tegen FC Utrecht.
Inderdaad. Realisme is nu veel belangrijker, psv, ajax en twente zijn momenteel gewoon verder dan wij, zowel sportief als organisatorisch. Die inhaalslag moeten wij nu maken. Dan heeft het geen zin te eisen dat wij volgende jaar als weer de top 3 gaan bestormen. Zaak is nu dat er eerst wordt gesneden in de salarissen en dat jonge jongens de kans krijgen te excelleren om zo hun transferwaarde op te krikken. Overleven op financieel gebied heeft absolute prioriteit.quote:Op woensdag 25 november 2009 22:52 schreef Happel het volgende:
[..]
Als je mij zo hoort?
Joh, ik zeg alleen dat we reëel moeten zijn, verder niks. Heb het daarbij niet over posities in het klassement. Dat jij daar dan gelijk van maakt, dat ik vind, dat wij tevreden zouden moeten zijn met een 5de of 6de plaats.
Wat een gelul, joh!
Financieel gezond worden is sowieso het enige wat van belang is voor Feijenoord. En elk seizoen Europees voetbal halen, dat is wat telt.
Toch zou ik zolang Tomasson geblesseerd is en geen vervanger is in de spits gewoon Makaay er neerzetten. Die jongen is het doelpunten maken echt niet verleerd, en met Bisewar Wijnaldum en Cisse lopen er gewoon geen killers voorin.quote:
We moeten de Koevermans en Van Wolfwinkels halen VOORDAT ze onbetaalbaar zijn, dát moet het doel zijn. Ik zeg overigens niet dat we komend seizoen al direct boven PSV of Twente moeten eindigen, maar je moet na dit jaar wel lang mee kunnen doen om die eerste 3 plekken, in elk geval geen kansloze 5-1 nederlagen meer tegen die clubs.quote:Op donderdag 26 november 2009 22:44 schreef Haringkop het volgende:
[..]
Inderdaad. Realisme is nu veel belangrijker, psv, ajax en twente zijn momenteel gewoon verder dan wij, zowel sportief als organisatorisch. Die inhaalslag moeten wij nu maken. Dan heeft het geen zin te eisen dat wij volgende jaar als weer de top 3 gaan bestormen. Zaak is nu dat er eerst wordt gesneden in de salarissen en dat jonge jongens de kans krijgen te excelleren om zo hun transferwaarde op te krikken. Overleven op financieel gebied heeft absolute prioriteit.
Als Feijenoord de komende 2 jaar 4de kan worden is dat met de huidige situatie voldoende. Wat niet wil zeggen dat een Feijenoordwaardige positie is. Maar de club moet eerst orde op zaken stellen. Reorganisatie van de scouting, ontwikkeling van de jeugdopleiding, inventarisatie van de hoofdselectie en daarop de nieuwe exploitatie op afstemmen, dat is in mijn ogen de juiste route.
Alleen dan kan Feijenoord echt weer een rol van betekenis gaan spelen. Korte termijn politiek is gewoon kansloos, roepen om Koevermans of Van Wolfswinkel is gewoon niet reeel. Dit zal weer met geleend geld moeten en brengt de club alleen maar verder naar de afgrond.
Dat is toch ook het doel, eppo...quote:Op donderdag 26 november 2009 23:10 schreef Ritmo het volgende:
[..]
We moeten de Koevermans en Van Wolfwinkels halen VOORDAT ze onbetaalbaar zijn, dát moet het doel zijn.
Niemand zegt hier toch dat Feijenoord tevreden moet zijn met een 7de plek? Met deze selectie is een zevende plaats ook onder de maat. Maar verwachten dat Feijenoord volgend jaar de huidige top 3 gaat aanvallen is gewoon niet reeel.quote:Ik zeg overigens niet dat we komend seizoen al direct boven PSV of Twente moeten eindigen, maar je moet na dit jaar wel lang mee kunnen doen om die eerste 3 plekken, in elk geval geen kansloze 5-1 nederlagen meer tegen die clubs.
Als we dit jaar wéér 7e worden hebben Been, z'n assistenten en de selectie hoe dan ook gefaald.
Ik bedoelde die 2 niet letterlijk, beter lezen.quote:Op donderdag 26 november 2009 23:14 schreef Happel het volgende:
Ze zijn al onbetaalbaar, dus vergeet ze gewoon.
Ja leuk, maar dan moet er nog wel gepresteerd worden.quote:Op donderdag 26 november 2009 23:43 schreef Haringkop het volgende:
[..]
Dat is toch ook het doel, eppo...
Alleen wat in het verleden niet is gezien of geconstateerd kan je nu niet terugdraaien. Maar Been en Beenhakker hebben nu toch al zo vaak aangeven dat het gedaan is met de mega-salarisen, eeen uitgavenpatroon die niet bij de huishouding past en dat de nadruk komt te liggen op de jeugd en jonge (gescoute) jongens...
Zou moeten kunnen met goed beleid, zoveel verder zijn die clubs nou ook weer niet.quote:Die resultaten kan je gewoon niet binnen één seizoen verwachten dat duurt zeker 2-3 jaren en nog langer.
[..]
Niemand zegt hier toch dat Feijenoord tevreden moet zijn met een 7de plek? Met deze selectie is een zevende plaats ook onder de maat. Maar verwachten dat Feijenoord volgend jaar de huidige top 3 gaat aanvallen is gewoon niet reeel.
Die liggen mijlenver voor.quote:Op vrijdag 27 november 2009 00:40 schreef Ritmo het volgende:
Zou moeten kunnen met goed beleid, zoveel verder zijn die clubs nou ook weer niet.
quote:'Eventuele aanwinst moet helemaal gratis zijn'
27 november 2009 K
Daar waar Been en Beenhakker aandringen op de komst van een nieuwe spits, ziet de directie nauwelijks mogelijkheden. Bij vertrek van spelers mag die ruimte niet geherinvesteerd worden. Gudde in De Telegraaf: "Om uit categorie 1 te komen moeten we ons verbeteren op het punt van exploitatie, schuld en liquiditeit en dus is er geen enkele ruimte om aankopen te doen. Voor eventuele versterkingen zijn we aangewezen op de eigen jeugd, spelers van Excelsior of Babovic-achtige oplossingen, die ons helemaal niets kosten. Externe financiers zijn ook geen oplossing meer, want daarmee verslechtert op termijn toch de schuldpositie."
Meer: De Telegraaf
quote:Makaay: in winterstop een beslissing nemen
27 november 2009 K
Roy Makaay liet in De Telegraaf weten te blijven hopen op een nieuwe kans, ondanks dat de technische staf openlijk over een nieuwe spits praat. "Het is nog een maand tot de winterstop. Ik blijf hopen op een kans, waardoor ik mijn waarde kan bewijzen. Ik ben nu niet bezig met een vertrek. In de winterstop kijk ik wat op me afkomt en aan de hand daarvan neem ik een beslissing."
Feyenoord Netwerk
Mentaal is het een zware tijd voor de spits. "Het blijft een ramp om op de bank te zitten. Dat ik voor de wedstrijd tegen Ajax werd gepasseerd, was echt een klap. Het heeft wel een tijdje geduurd, voordat ik dat van me af had gezet, maar ik blijf me positief opstellen."
Meer: De Telegraaf
quote:Schenkeveld staat voor debuut
27 november 2009 K
Volgens De Telegraaf is Mario Been van plan tegen ADO Den Haag te starten met Bart Schenkeveld op de rechtsbackpositie. Hij is daarmee de derde A-junior die dit seizoen zijn debuut zal maken.
Valt echt wel mee. Natuurlijk liggen ze voor, maar in 2 jaar moet je ze met goed beleid in zicht kunnen krijgen.quote:
Een jeugdspeler meteen in de basis.quote:
Ah, wat een ramp hey? Dat dit kan bij Feijenoord!quote:Op vrijdag 27 november 2009 09:38 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Valt echt wel mee. Natuurlijk liggen ze voor, maar in 2 jaar moet je ze met goed beleid in zicht kunnen krijgen.
[..]
Een jeugdspeler meteen in de basis.
Dat die selectie niet uitgebalanceerd is, ligt aan jezelf. Feyenoord heeft geblunderd met het halen van El Ahmadi en Cissé (die we nu onderhand wel als miskoop kunnen gaan beschouwen) en het laten lopen van spelers als Theo Janssen.quote:Op vrijdag 27 november 2009 01:02 schreef Haringkop het volgende:
Financieel gezien zijn ajax, psv en twente verder dan wij.
Wij zijn momenteel gefinancieerd met allerlei houtje toutjes methodes. Die zullen eerst moeten verdwijen voordat wij echte slagen kunnen gaan maken. We zullen eerste wat jongens van eigen kweek voor een paar miljoen moeten verkopen.
Dat wedden op twee paarden hebben we al veels te lang gedaan en is bijna onze afgrond geworden. Ons willen meten aan ajax en psv (en mindere mate) twente is gewoon nog niet realistisch. Die hebben gewoon volwassen selecties die ook goed uitgebalanceerd zijn, wij niet.
Daar moet aan gewerkt worden, die tijd moeten Been en Beenhakker ook krijgen. Alleen dan kunnen we echt structureel meedoen. Niemand heb er wat aan als wij volgend jaar gaan eisen dat we weer gooi doen op de top 3. Met welk materiaal dan? En welke financiele middelen?
Vertel maar eens hoe we dat gaan doen, ben benieuwd.quote:Op vrijdag 27 november 2009 09:38 schreef Ritmo het volgende:
Valt echt wel mee. Natuurlijk liggen ze voor, maar in 2 jaar moet je ze met goed beleid in zicht kunnen krijgen.
Nou ik vind het wel heel extreem dat iemand die nog niet eens bij de selectie zat, start in de basis.quote:Op vrijdag 27 november 2009 09:45 schreef Keltie het volgende:
[..]
Ah, wat een ramp hey? Dat dit kan bij Feijenoord!
Zie hierboven dus. Bij Twente en PSV lijken ze iets in spelers te zien wat ze bij ons niet zien. Ajax voert groter kutbeleid dan ons, die hebben alleen flink wat meer geld zodat het niet zo opvalt. Kijken naar PSV en Twente dus.quote:Op vrijdag 27 november 2009 09:47 schreef Happel het volgende:
[..]
Vertel maar eens hoe we dat gaan doen, ben benieuwd.
Hij traint al weken mee en presteert daar goed volgens Been dus waarom niet?quote:Op vrijdag 27 november 2009 09:47 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Nou ik vind het wel heel extreem dat iemand die nog niet eens bij de selectie zat, start in de basis.
Onzin. Moet je eens kijken wat wij aan El Dramadiquote:Op vrijdag 27 november 2009 09:52 schreef Happel het volgende:
Twente is al langer dan 3 jaar bezig.
Feijenoord ziet ook wat in de spelers die Twente en PSV zien. Wij kunnen ze niet betalen, leven dan ook al jaren boven onze stand.
Van mij mag het hoor, vind het alleen opvallend.quote:Op vrijdag 27 november 2009 09:52 schreef stame het volgende:
[..]
Hij traint al weken mee en presteert daar goed volgens Been dus waarom niet?
Wil dus wel een beetje zeggen dat ie 'm nu wat hoger inschat dan De Vrij, die wel gewoon bij de selectie zit komend weekend.quote:Op vrijdag 27 november 2009 09:53 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Van mij mag het hoor, vind het alleen opvallend.
Je snapt er nog steeds geen ene flikker van, blijkt maar weer.quote:Op vrijdag 27 november 2009 09:53 schreef Ritmo het volgende:
Feyenoord leeft juist al jaren onder z'n stand, of vind je dat we de komende 10 jaar thuishoren op de 12e plek? We zijn verdomme al 3 jaar niet in de top 4 geeeindigd.
Nogmaals: Feyenoord heeft niet boven z'n stand geleefd, er is gewoon jaren wanbeleid gevoerd. Als je al het geld dat Gullit, Wotte, Bosz en al die andere teringlijers weg gegooid hebben goed geinvesteerd zou hebben zou je nu gewoon bovenaan staan.quote:Op vrijdag 27 november 2009 10:12 schreef Happel het volgende:
[..]
Je snapt er nog steeds geen ene flikker van, blijkt maar weer.
Wanbeleid voeren -> Teveel geld uitgegeven -> Boven je stand leven.quote:Op vrijdag 27 november 2009 10:22 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Nogmaals: Feyenoord heeft niet boven z'n stand geleefd, er is gewoon jaren wanbeleid gevoerd. Als je al het geld dat Gullit, Wotte, Bosz en al die andere teringlijers weg gegooid hebben goed geinvesteerd zou hebben zou je nu gewoon bovenaan staan.
En ook nu ben ik nog niet geheel tevreden over de aankopen. Fernandez deed het aardig, Cissé vind ik echt niets, El Ahmadi bakt er niets van, en Tomasson speelt maar 3 wedstrijden per jaar.
Er is niet teveel geld uitgegeven, maar aan de verkeerde spelers.quote:Op vrijdag 27 november 2009 11:13 schreef Keltie het volgende:
[..]
Wanbeleid voeren -> Teveel geld uitgegeven -> Boven je stand leven.
1 seizoen? Hij is nu ook alweer 5 wedstrijden weg.quote:Oeh, en hou eens op met je Tomasson klaagzang, gebasseerd op 1 seizoen. Piepkuiken.
Elke cent is er teveel als je niks hebt.quote:Op vrijdag 27 november 2009 11:19 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Er is niet teveel geld uitgegeven, maar aan de verkeerde spelers.
Oeh, ga erom huilen. Jankzak.quote:Op vrijdag 27 november 2009 11:19 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Er is niet teveel geld uitgegeven, maar aan de verkeerde spelers.
[..]
1 seizoen? Hij is nu ook alweer 5 wedstrijden weg.
Elf jeugdspelers maakt ook een elftal.quote:Op vrijdag 27 november 2009 11:31 schreef Ritmo het volgende:
Niet mee eens, je zult toch een elftal op moeten kunnen stellen.
Wie zegt dat ze niet investeren?quote:Op vrijdag 27 november 2009 11:31 schreef Ritmo het volgende:
Niet mee eens, je zult toch een elftal op moeten stellen met spelers die salaris krijgen. En bovendien: als je uit de schulden wilt komen zul je moeten investeren, anders kom je er nooit uit.
quote:Op vrijdag 27 november 2009 11:32 schreef Keltie het volgende:
[..]
Elf jeugdspelers maakt ook een elftal.
Als ik moet kiezen tussen geen Feijenoord of met Feijenoord naar Veendam en Oss? Doe mij maar het laatstequote:Op vrijdag 27 november 2009 11:33 schreef Ritmo het volgende:
[..]![]()
Kom op zeg, doe even realistisch. Of wil je een paar jaar naar Veendam en Oss?
Ja, want er is geen tussenweg.quote:Op vrijdag 27 november 2009 11:34 schreef Keltie het volgende:
[..]
Als ik moet kiezen tussen geen Feijenoord of met Feijenoord naar Veendam en Oss? Doe mij maar het laatste
Je kan niet aan blijven modderen op een rotte fundering.quote:Op vrijdag 27 november 2009 11:36 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Ja, want er is geen tussenweg.De schulden bij Feyenoord worden overdreven.
Waarom wordt die fundering dan niet eens afgebroken en opnieuw opgezet?quote:Op vrijdag 27 november 2009 11:37 schreef Keltie het volgende:
[..]
Je kan niet aan blijven modderen op een rotte fundering.
Omdat Ritmo wil blijven investeren in spelersquote:Op vrijdag 27 november 2009 11:39 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Waarom wordt die fundering dan niet eens afgebroken en opnieuw opgezet?
Ja, op een goede en verantwoorde manier. Ik heb het vooral over organisatorisch. Met ander woorden: waarom zitten dezelfde scouts als de afgelopen jaren er nog? Heel leuk zo'n Israel of Kiprich betrokken houden bij de club maar het levert geen flikker op, dat is een feit.quote:Op vrijdag 27 november 2009 11:40 schreef Keltie het volgende:
[..]
Omdat Ritmo wil blijven investeren in spelers!
Dat gebeurd, maar gaat niet over 1 nacht ijs. Vandaar dat ik zeg dat je reëel moet zijn, wat betreft de mogelijkheden en verwachtingen. We hebben een behoorlijke inhaalslag te maken. Naar een plek in de top vier moeten we altijd streven, minder is slecht en werpt de club weer terug.quote:Op vrijdag 27 november 2009 11:39 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Waarom wordt die fundering dan niet eens afgebroken en opnieuw opgezet?
Alsof de scouting het enige probleem is. Een goede bedrijfsvoering draait niet alleen maar om spelers kopen en verkopen.quote:Op vrijdag 27 november 2009 11:43 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Ja, op een goede en verantwoorde manier. Ik heb het vooral over organisatorisch. Met ander woorden: waarom zitten dezelfde scouts als de afgelopen jaren er nog? Heel leuk zo'n Israel of Kiprich betrokken houden bij de club maar het levert geen flikker op, dat is een feit.
Over dat laatste zijn we het eens dan. Maar er moet ook weer niet overdreven worden. Er is een gat tussen de top 3 en ons ja, maar daarbuiten is er ook weinig bedreiging van 'onder', op lange termijn is alleen Heerenveen of eventueel Utrecht eventueel gevaarlijk.quote:Op vrijdag 27 november 2009 11:45 schreef Happel het volgende:
[..]
Dat gebeurd, maar gaat niet over 1 nacht ijs. Vandaar dat ik zeg dat je reëel moet zijn, wat betreft de mogelijkheden en verwachtingen. We hebben een behoorlijke inhaalslag te maken. Naar een plek in de top vier moeten we altijd streven, minder is slecht en werpt de club weer terug.
We moeten naar boven kijken, niet naar onderen. De rest boeit namelijk niet.quote:Op vrijdag 27 november 2009 11:48 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Over dat laatste zijn we het eens dan. Maar er moet ook weer niet overdreven worden. Er is een gat tussen de top 3 en ons ja, maar daarbuiten is er ook weinig bedreiging van 'onder', op lange termijn is alleen Heerenveen of eventueel Utrecht eventueel gevaarlijk.
Grotendeels wel. De jeugdopleiding is natuurlijk ook belangrijk maar dat zit al aardig goed momenteel.quote:Op vrijdag 27 november 2009 11:46 schreef Happel het volgende:
[..]
Alsof de scouting het enige probleem is. Een goede bedrijfsvoering draait niet alleen maar om spelers kopen en verkopen.
Ik wou daarmee aangeven dat we tussen de top 3 en de rest inhangen en dat gat dus niet zo extreem is.quote:Op vrijdag 27 november 2009 11:49 schreef Happel het volgende:
[..]
We moeten naar boven kijken, niet naar onderen. De rest boeit namelijk niet.
Beetje offtopic misschien, maar deze man heeft toch wel inzicht. Had de pech dat tijdens z'n tijd bij Ajax de boel gerund werd door kneuzen, maar vond hem altijd wel goed bezig m.b.t. beleidsmatige zaken.quote:Vernieuwer Fontein: 'Het is tijd voor een revolutie'
27/11/2009 10:55
Maarten Fontein verdedigt de Nederlandse belangen in Europa. Hij vreest voor een teloorgang van het Oranje-voetbal. 'Het is tijd voor een revolutie.'
'Wij denken nog veel te vaak dat wij het hebben uitgevonden. Maar de wereld buiten de grenzen staan niet stil', zei Fontein in Voetbal International. De 57-jarige Fontein bekleedde directiefuncties bij Ajax en AZ en is momenteel voornamelijk actief binnen internationale instanties als UEFA, FIFA en de ECA, het samenwerkingsverband van de 140 grootste clubs in Europa.
'Ik zie in Nederland heel weinig innovatie. Iedereen heeft de handen vol aan de dagelijkse beslommeringen rond de clubs. FC Twente-voorzitter Joop Munsterman is een goed voorbeeld van een man die over de grenzen durft te kijken. Die begrijpt dat je eigen horizon misschien wel beperkt is. We moeten een beetje van dat idee af dat wij een gidsland zijn. Er is méér dan Nederland.'
Fontein acht het ook mogelijk dat een Nederlandse club binnen tien jaar de Champions League weer kan winnen. Maar er is wel een nieuwe wind noodzakelijk. 'Het is tijd voor een revolutie. Maar alleen als we nu echt wat gaan doen. Zo'n revolutie moet je goed voorbereiden. Je streven moet zijn dat je als Nederlandse club de Champions League weer wil winnen.'
'Het gaat om ideeën. Eind jaren zestig stonden we óók voor een nieuw era', aldus Fontein. 'Als we niks doen, zakken we echt weg. Het is niet alleen geld. Daar verschuilen we ons te veel achter. Voormalig Ajax-voorzitter Jaap van Praag zei al dat Ajax nooit zo rijk zou worden als Real Madrid en Benfica. Dus moest Ajax smart zijn. Ik noem dat gogme. Vernieuwend zijn.'
'Je kunt niet blijven teren op de Nederlandse school uit de jaren 70 of de jaren 90. We hebben Hiddink, Cruijff, Van Gaal, Adriaanse, Ten Cate... Zet die mannen bij elkaar. Hoe ziet het voetbal in 2015-2025 eruit? Die mensen moeten toch in staat zijn die technische ontwikkeling te analyseren. Wat is de volgende stap?'
Ritmo, je kan het niet beter omschrijven! Echt, ik ben het helemaal met je eens. Feyenoord is dan wel een volksclub, het moet zich ook gaan gedragen als een professioneel bedrijf. Mensen die het niveau niet kunnen halen moeten gewoon weg, jammer maar helaas.quote:Op vrijdag 27 november 2009 11:43 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Ja, op een goede en verantwoorde manier. Ik heb het vooral over organisatorisch. Met ander woorden: waarom zitten dezelfde scouts als de afgelopen jaren er nog? Heel leuk zo'n Israel of Kiprich betrokken houden bij de club maar het levert geen flikker op, dat is een feit.
Goed gezegd. Spelers als v. Wolfswinkel en Janssen hebben niet veel meer gekost dan Cissé en El Ahmadi. Wordt achteraf hier dan geroepen dat je dat natuurlijk vantevoren nooit weet, maar Twente wist het blijkbaar wél.quote:Op vrijdag 27 november 2009 12:56 schreef Jorwol het volgende:
[..]
Ritmo, je kan het niet beter omschrijven! Echt, ik ben het helemaal met je eens. Feyenoord is dan wel een volksclub, het moet zich ook gaan gedragen als een professioneel bedrijf. Mensen die het niveau niet kunnen halen moeten gewoon weg, jammer maar helaas.
Overigens vind ik het echt onzin als gezegd wordt dat Feyenoord niets kan kopen. Er loopt zo verschrikkelijk veel talent rond in de wereld wat voor een habbekrats gehaald kan worden. Voorbeelden : De Zeeuw (klassiek voorbeeld), Groningen die Suarez voor een paar ton haalt, etc. Ik vind een speler als El Ahmadi kopen voor 5 miljoen echt verschrikkelijk onverantwoord. Feyenoord moet gaan scouten bij clubs in de Jupiler League en in landen als Zweden, Denemarken, waar het bulkt van het talent, maar nog niet meteen miljoenen kost.
Dat Beenhakker nu al het scoutwerk 'na gaat kijken', is op zich positief natuurlijk, want verstand van voetbal heeft hij echt wel, maar toch is het ook van de gekke! Het is toch het werk van de scouting dat een speler wordt bekeken en wel of niet goed genoeg bevonden? Ik snap dat er geen geld is om die contracten af te kopen of wat dan ook, maar wanneer er weer geld is bij Feyenoord is dit echt de plek waar nu eens de bezem doorheen moet. Mensen als Derksen en Mulder roepen het elk jaar 20 keer, maar toch is er nooit echt wat aan gedaan...
Je moet nu niet doen alsof ze alles wisten, want die spelers kunnen net zo goed tegenvallen. Er ligt ook misschien bij Feyenoord meer druk, want ook El Ahmani heeft wel eens gevoetbalt(op een acceptabel niveau). Dus toen was dat helemaal niet zo'n domme aankoop.quote:Op vrijdag 27 november 2009 13:05 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Goed gezegd. Spelers als v. Wolfswinkel en Janssen hebben niet veel meer gekost dan Cissé en El Ahmadi. Wordt achteraf hier dan geroepen dat je dat natuurlijk vantevoren nooit weet, maar Twente wist het blijkbaar wél.
quote:Help Feyenoord met een ‘gratis spits’
nieuws Door: Redactie op 27 nov 2009
Financieel en sportief gezien gaat het niet goed met onze vrienden uit Rotterdam. De klassieker is al tijden geen klassieker meer. Overigens liggen wij er niet wakker van als we weer eens met een dikke overwinning van het veld stappen. Toch leven we stiekem een beetje mee met Feyenoord en vinden dat we ze moeten helpen. Vrijdag vernamen wij via Telegraaf.nl dat technisch directeur Leo Beenhakker een gratis spits naar De Kuip wil halen. Laten we Don Leo helpen met deze zoektocht door aanstaande maandag MASSAAL dagblad de Sp!ts op te sturen naar De Kuip. Gewoon even meenemen uit de plaatselijke zuil op het station, in een envelop en opsturen!
Een kleine moeite
Het is een kleine moeite om Feyenoord er weer bovenop te krijgen. Dagblad de Sp!ts heeft een oplage van gemiddeld 460.000 exemplaren. Daar moet toch wel een mooie Sp!ts tussen zitten voor onze vrienden uit Rotterdam...
Je kunt de nieuwe Sp!ts opsturen naar:
Feyenoord
Antwoordnummer 70700
3070 WB
Rotterdam
Wat een domme mensen zijn ajax-supporters ook, iedereen weet dat je op het station alleen een zuil hebt voor de Metro en de Pers. De Sp!ts wordt alleen maar uitgedeeld door vrijwilligers.quote:
Hahaha hij werd gepost in het Ajax-topic op een ander forum, weet niet van welke site het komt.quote:Op vrijdag 27 november 2009 16:00 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Wat een domme mensen zijn ajax-supporters ook, iedereen weet dat je op het station alleen een zuil hebt voor de Metro en de Pers. De Sp!ts wordt alleen maar uitgedeeld door vrijwilligers.
Sorry Been maar die jongens hebben toch geen kogel geraakt afgelopen wedstrijden. En dat terwijl je oa Makaay op de bank hebt zitten.quote:BEEN WEER RUIMER IN ZIJN KEUZES TEGEN ADO
De elf spelers die aanstaande zondag tegen ADO Den Haag namens Feyenoord aan de aftrap zullen verschijnen zijn bekend, slechts de plaatsen op de reservebank moeten nog vergeven worden. Mario Been zal zijn keuzes pas zaterdag kunnen maken, wanneer duidelijk is hoe de recent van blessures teruggekeerde spelers reageren op hun deelname aan de groepstraining van vrijdag. ‘Het ziet ernaar uit dat als we ze zondag nodig hebben, we op de bank spelers hebben zitten die de wedstrijd open kunnen breken’, zei Been vrijdag.
Mocht alles goed gaan en deze spelers niet geconfronteerd worden met een terugslag, dan kan de oefenmeester tegen de Hagenaars weer beschikken over Jon Dahl Tomasson, Andwélé Slory en Jonathan De Guzman. Stefan Babovic is zeker beschikbaar. De Servische middenvelder keert terug van een schorsing.
Ondanks de aanwezigheid van Babovic en de vermoedelijke beschikbaarheid van Tomasson en De Guzman kiest Been tegen de Hagenaars voor Luigi Bruins als aanvallende middenvelder. ‘Die andere jongens zijn er lange tijd uit geweest’, ging Been in op zijn keuze. ‘Luigi is op dit moment fysiek het verst en heeft het als invaller goed gedaan tegen FC Utrecht.’
Bruins moest het dit seizoen voornamelijk doen met invalbeurten en krijgt van zijn coach nu dus de kans om het vanaf de eerste minuut te laten zien. ‘Ik heb veel vertrouwen in hem, hij kan geweldig goed voetballen’, zei Been. ‘Als ik hem was zou ik deze kans met beide handen aangrijpen, zonder hem hiermee het mes op de keel te willen zetten. Hij moet gewoon lekker gaan voetballen en laten zien wat hij op de training laat zien.’
Door de schorsing van Giovanni van Bronckhorst en de knieblessure van Tim de Cler zal Kelvin Leerdam tegen ADO als linksback spelen. Het multifunctionele talent speelde vorig seizoen ook al meerdere duels op die positie en deed dat naar behoren. Bart Schenkeveld vult de vrijgekomen plek rechts in de verdediging in.
De jeugdspeler traint al een tijd mee met de selectie van Feyenoord en maakt tijdens de partijspelen een goede indruk als rechtsback. ‘Bart is een nuchtere jongen en bevalt me uitstekend’, had Been mooie woorden over voor de jeugdinternational. De oefenmeester lichtte Schenkeveld vrijdagochtend in over wat er van hem verwacht wordt tegen ADO. ‘Hij moet vooral genieten en zijn stinkende best doen’, zei Been. ‘Als je op voetbal zit en je mag in het eerste van Feyenoord spelen, dan moet dat iets extra’s geven. Ik heb vertrouwen in Bart en maak deze keuze. Alle druk ligt bij mij en niet bij hem.’
Schenkeveld kan zondag direct zijn borst nat maken, want Feyenoord heeft het uit tegen ADO de laatste jaren doorgaans erg lastig. Met Pascal Bosschaart, Danny Buijs en Timothy Derijck heeft ADO-trainer Raymond Atteveld drie spelers die in het verleden in het eerste elftal van Feyenoord speelden. ‘Die zullen willen laten zien dat ze onterecht vertrokken zijn uit De Kuip’, zei Been. ‘ADO speelt met veel strijd en wij zullen daar minimaal in mee moeten gaan. Dat moet altijd de basis zijn.’
Vermoedelijke opstelling Feyenoord: Darley; Schenkeveld, Vlaar, Bahia, Leerdam; Landzaat, Bruins, Fer; Wijnaldum, Cissé en Biseswar.
Want Makaay heeft wel al een kogel geraakt?quote:Op vrijdag 27 november 2009 17:35 schreef H.M.Murdock het volgende:
[..]
Sorry Been maar die jongens hebben toch geen kogel geraakt afgelopen wedstrijden. En dat terwijl je oa Makaay op de bank hebt zitten.
Vind ik niet. Of je nou Makaay of Cissé erin zet. Beide brengen niet hetgeen wat ze moeten brengen in de spits. Cissé kan meer gevaar uitrichten van de zijkanten en zou dan ook van die kant moeten spelen.quote:Op vrijdag 27 november 2009 20:26 schreef Ritmo het volgende:
Makaay verdient meer krediet, wat dat betreft is Been slecht bezig.
En op basis van wat verdiend Makaay dan nog krediet? Op basis van z'n spel 5 jaar geleden?quote:Op vrijdag 27 november 2009 20:26 schreef Ritmo het volgende:
Cissé brengt net wel wat ie moet brengen, het probleem zit in de mensen ernaastquote:Op vrijdag 27 november 2009 20:27 schreef Happel het volgende:
[..]
Vind ik niet. Of je nou Makaay of Cissé erin zet. Beide brengen niet hetgeen wat ze moeten brengen in de spits. Cissé kan meer gevaar uitrichten van de zijkanten en zou dan ook van die kant moeten spelen.
Makaay heeft het gewoon niet meer en dat is zonde.
Iemand als Makaay bijvoorbeeld? Ik zie ook liever Tomasson in de basis maar als deze niet kan spelen, moet je Makaay opstellen. Zoveel kansen heeft hij niet gehad en tegen Utrecht ging er ook direct dreiging van hem uit toen hij inviel. En dan heb ik het nog niet eens over spelers als El Ahmadi en Biseswar die blijkbaar dan wel keer op keer de kans krijgen?quote:Op vrijdag 27 november 2009 20:28 schreef blueangel_ het volgende:
[..]
Cissé brengt net wel wat ie moet brengen, het probleem zit in de mensen ernaast
Verschil is dat Makaay er in een matig seizoen 15 inknalt en Cissé in een goed seizoen 8 keer scoort.quote:Op vrijdag 27 november 2009 20:27 schreef Happel het volgende:
[..]
Vind ik niet. Of je nou Makaay of Cissé erin zet. Beide brengen niet hetgeen wat ze moeten brengen in de spits. Cissé kan meer gevaar uitrichten van de zijkanten en zou dan ook van die kant moeten spelen.
Makaay heeft het gewoon niet meer en dat is zonde.
Dat zeg ik, ja. Daarom is het niet gek dat Beenhakker stad en land af zoekt naar een spits. Schijnbaar willen ze zekerheid. Tomasson doet wat hij moet doen, maar daarachter is er niks. Erasmus en Castaignos zullen gewoon nog niet klaar zijn.quote:Op vrijdag 27 november 2009 20:43 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Verschil is dat Makaay er in een matig seizoen 15 inknalt en Cissé in een goed seizoen 8 keer scoort.
Cissé is gewoon geen spits maar een vleugelaanvaller, klaar.
Nou, dat vind ik niet. Aan Makaay heb je gewoon niks meer. Schieten kan hij ook niet.quote:Op vrijdag 27 november 2009 20:26 schreef Ritmo het volgende:
Hij past gewoon niet bij het voetbal dat Feyenoord op dit moment speelt, ik vind dat Been daarom ook groot gelijk heeft hem er naast te zetten. Zeggen dat ie meer krediet verdient slaat nergens op, want Feyenoord moet gewoon punten pakken en dan zou het dom zijn een speler op te stellen op basis van zijn verleden.quote:Op vrijdag 27 november 2009 22:26 schreef Merkie het volgende:
Nou, dat vind ik niet. Aan Makaay heb je gewoon niks meer. Schieten kan hij ook niet.
quote:'Ook Feyenoord in de markt voor Tanaka'
Dat FC Twente verregaande interesse heeft in Marcus Tulio Tanaka was al bekend, maar nu blijkt ook Feyenoord bovengemiddelde belangstelling te koesteren voor de Japanner. Althans, zo verklaart de zaakwaarnemer van Tanaka.
27 nov. 2009 21:13:04
Volgens het Japanse Sankei Sports zien de Rotterdammers de 32-voudig international van Japan als een versterking voor de achterste linie. Doordat de 28-jarige verdediger een aflopend contract heeft, ziet de club uit Rotterdam z'n kans schoon.
"Er is nog niet gesproken met Feyenoord, maar ik verwacht snel een officieel bod", liet Masakatsu Kaede weten. De zaakwaarnemer is geen onbekende in Rotterdam. Kaede behartigde ook de zaken van Shinji Ono bij zijn overstap naar de Rotterdammers.
Tanaka speelt momenteel voor Urawa Red Diamonds. Hij heeft een Japanse vader en een Italiaanse moeder en is geboren in Brazilië. Naast Twente en Feyenoord heeft ook het Engelse Wigan Athletic de verdediger ook op het oog.
Inderdaad, erg on-Ritmoiaanse uitspraak.quote:Op vrijdag 27 november 2009 22:59 schreef Jos_ het volgende:
[..]
Hij past gewoon niet bij het voetbal dat Feyenoord op dit moment speelt, ik vind dat Been daarom ook groot gelijk heeft hem er naast te zetten. Zeggen dat ie meer krediet verdient slaat nergens op, want Feyenoord moet gewoon punten pakken en dan zou het dom zijn een speler op te stellen op basis van zijn verleden.
Hm, al 28 jaar, valt niet echt veel aan te verdienen dus, daarnaast moet maar blijken of het een directe versterking is, aangezien het ook nog wel eens gebeurd dat spelers uit die culturen aanpassingsproblemen hebbenquote:
Net gedaan, ik zal het vaker bijwerkenquote:Op woensdag 25 november 2009 20:52 schreef Happel het volgende:
Ruud ga je de OP nog updaten? Of zal ik het van je overnemen, net als vorig seizoen?
quote:
Ik zeg niet dat ie het geweldig doet, maar als spits is het nog altijd een beter alternatief dan Cissé.quote:Op vrijdag 27 november 2009 22:26 schreef Merkie het volgende:. Nou nog een keer goed voetballen.
[..]
Nou, dat vind ik niet. Aan Makaay heb je gewoon niks meer. Schieten kan hij ook niet.
Wil dat zeggen dat je het normaal wel met me eens bent?quote:Op vrijdag 27 november 2009 23:18 schreef Merkie het volgende:
[..]
Inderdaad, erg on-Ritmoiaanse uitspraak.
Raar,ik zie nou niet een VDV of Torres naar Feyenoord komen,maar goed geprobeerd,wie weet..quote:Beenhakker wil versterking halen bij Real Madrid
Leo Beenhakker heeft zijn connecties aangesproken om Feyenoord van versterkingen te voorzien. De technisch directeur van de Rotterdammers heeft aangeklopt bij Jorge Valdano, zijn collega van Real Madrid.
Feyenoord moet vanwege het gebrek aan financiële middelen inventief zijn in het (tijdelijk) aantrekken van nieuwe spelers. Om die reden klopte Beenhakker bij zijn oude club Real Madrid aan.
"Ik heb Jorge Valdano gevraagd mee te denken. Bij Real Madrid lopen spelers die nog niet aan het grote werk toe zijn, omdat bijvoorbeeld Raúl op hun favoriete positie speelt. Die gasten zouden voor Feyenoord een versterking zijn. Ik heb dat aspect bij hem neergelegd", reageerde Beenhakker tegenover het AD.
Beenhakker en Valdano werkten in Spanje samen bij Real Zaragoza en Real Madrid. Het contact tussen beiden zou nog steeds erg goed zijn. (RC)
Ja, dat was ook echt de bedoeling, Ronaldo en Kaká huren.quote:Op vrijdag 27 november 2009 23:48 schreef Joel-Smeets het volgende:
[..]
Raar,ik zie nou niet een VDV of Torres naar Feyenoord komen,maar goed geprobeerd,wie weet..
Het zal dan ook meer om jongere spelers gaan denk ik. Overigens; Torres bij Real Madrid? Laat ze het niet horen daar.quote:Op vrijdag 27 november 2009 23:48 schreef Joel-Smeets het volgende:
[..]
Raar,ik zie nou niet een VDV of Torres naar Feyenoord komen,maar goed geprobeerd,wie weet..
Hoofd scouting, ik meen Beukers, heeft al te horen gekregen dat' ie weg kan..quote:Op vrijdag 27 november 2009 11:43 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Cisse is niet doeltreffend genoeg voor spits, kan' ie ook niets aan doenquote:Op vrijdag 27 november 2009 20:28 schreef blueangel_ het volgende:
[..]
Cissé brengt net wel wat ie moet brengen, het probleem zit in de mensen ernaast
Ben het met je eens. Bij Makaay weet je gewoon dat de doelpunten wel komen. Je ziet hem vorige week in die 15 minuten al slimmer de ruimtes zoeken dan zijn voorgangers de hele wedstrijd. Probleem is alleen dat de rest het gewoon niet ziet, hoe hij zijn loopacties maakt.quote:Op vrijdag 27 november 2009 20:43 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Verschil is dat Makaay er in een matig seizoen 15 inknalt en Cissé in een goed seizoen 8 keer scoort.
Cissé is gewoon geen spits maar een vleugelaanvaller, klaar. Laat Makaay eens een keer 4 wedstrijden staan met Cissé en Slory naast hem en Tomasson achter hem.
quote:Op vrijdag 27 november 2009 09:46 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Dat die selectie niet uitgebalanceerd is, ligt aan jezelf. Feyenoord heeft geblunderd met het halen van El Ahmadi en Cissé (die we nu onderhand wel als miskoop kunnen gaan beschouwen) en het laten lopen van spelers als Theo Janssen.
Ja,die bedoelde ik..quote:Op vrijdag 27 november 2009 23:54 schreef Merkie het volgende:
Ik denk dat Joel-Smeets deze Torres bedoelt.
Gozert,waarom denk je dat ik bankzitters opnoem...quote:Op vrijdag 27 november 2009 23:49 schreef TC03 het volgende:
[..]
Ja, dat was ook echt de bedoeling, Ronaldo en Kaká huren.
Zou weer eens typisch stom Feyenoord-beleid zijn, een transfervrije spits vinden die er meer maakt dan Makaay is lastig zo niet bijna onmogelijk.quote:Op zaterdag 28 november 2009 09:01 schreef Haringkop het volgende:
[..]
Ben het met je eens. Bij Makaay weet je gewoon dat de doelpunten wel komen. Je ziet hem vorige week in die 15 minuten al slimmer de ruimtes zoeken dan zijn voorgangers de hele wedstrijd. Probleem is alleen dat de rest het gewoon niet ziet, hoe hij zijn loopacties maakt.
Vorig jaar na de winterstop was hij ook nog gewoon heel belangrijk. Ik zie ook wel dat het niet meer de Makaay van 5 jaar geleden is, maar een meerwaarde kan hij nog zeker hebben. Zeker als je aanvallers nu ziet lopen.
Ik kan niet anders concluderen, dat het ook gewoon stuk politiek is. Van de zomer kregen ze hem niet verkocht dus proberen ze het nu van de winter gewoon weer. Opzich niks mee vanuit de huidige situatie, maar een speler als Makaay verdient het in mijn ogen niet op gepasseerd te worden, ten gunste van Slory Bisewar Wijnaldum of Cisse
Een systeem waar El Ahmadi in deze vorm een basisplaats heeft lijkt me zowiezo een systeem waar je per direkt mee zou moeten stoppen..quote:Op zaterdag 28 november 2009 14:14 schreef Hamilcar het volgende:
Als je met Makaay wilt spelen dan moet je met een ander systeem gaan spelen. Daar heeft Been blijkbaar geen zin in, dus dan is hij overbodig :p
ik hoop dat ze ons ongelijk bewijzen.quote:Op zaterdag 28 november 2009 16:42 schreef Hamilcar het volgende:
Mooi, ik hoop dat Bruins en Makaay samen potten kunnen breken.
Ik heb altijd al een zwak voor Bruins gehad en mag hopen dat hij zichzelf weer weet te vinden. Ik zie 10x liever Bruins spelen dan een El Ahmadi :/quote:Op zondag 29 november 2009 00:11 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
ik hoop dat ze ons ongelijk bewijzen.
Ik ook, vooral omdat ik altijd moet huilen als El Ahmadi op doel schiet en hem weer de tweede ring in kegelt.quote:Op zondag 29 november 2009 00:24 schreef Hamilcar het volgende:
[..]
Ik heb altijd al een zwak voor Bruins gehad en mag hopen dat hij zichzelf weer weet te vinden. Ik zie 10x liever Bruins spelen dan een El Ahmadi :/
Uit niet nee, thuis wel. Dan moet ik ernaar kijken...quote:Op zondag 29 november 2009 14:31 schreef Happel het volgende:
De punten tellen, sprankelend hoeft het allemaal niet te zijn.
Ik lees bij zo'n beetje élke overwinning van Feyenoord dat het slecht was, dat het niet verdiend was, dat het een pover elftal is, dat het niet om aan te zien was etcetera.quote:Op zondag 29 november 2009 14:35 schreef TC03 het volgende:
Toch verbazingwekkend dat we nog vierde staan terwijl we nooit beter spelen dan de tegenstander.
3 punten zijn binnen verder niet zeiken.quote:Op zondag 29 november 2009 14:44 schreef Merkie het volgende:
Feyenoord speelt echt héél slecht hoor.
Tegen Utrecht? Meen je dat nou?quote:Op zondag 29 november 2009 14:55 schreef Ritmo het volgende:
Bruins lijkt eindelijk weer te gaan voetballen, al vond ik hem in z'n laatste invalbeurt al wel aardig.
Dat valt me ook altijd op bij Feyenoord idd.quote:Op zondag 29 november 2009 14:42 schreef Gert het volgende:
[..]
Ik lees bij zo'n beetje élke overwinning van Feyenoord dat het slecht was, dat het niet verdiend was, dat het een pover elftal is, dat het niet om aan te zien was etcetera.
Nu ook weer.
Kop in het AD: Matig Feyenoord wint in Den Haag
Eerste zin van het artikel: "Feyenoord heeft in november toch een overwinning behaald in de eredivisie."
De teleurstelling dat Feyenoord drie punten binnen heeft gesleept, druipt er weer vanaf in het stukje. Wat een negatief gezeik zeg. Je staat vierde omdat je meer punten hebt behaald dan 14 andere ploegen.
Dan spelen 14 andere ploegen helemáál niet om aan te zien.quote:Op zondag 29 november 2009 14:44 schreef Merkie het volgende:
Feyenoord speelt echt héél slecht hoor.
Bij Ajax is dat vaak ook het geval. Terwijl men over een club als Twente alleen maar positief kan zijn. Jammer.quote:Op zondag 29 november 2009 18:46 schreef Gert het volgende:
[..]
Dan spelen 14 andere ploegen helemáál niet om aan te zien.
Óf Feyenoord heeft voortdurend maar mazzel, dat ze na 15 wedstrijden op de vierde plek staan, dat kan natuurlijk ook.
Als Feyenoord met vijf tieners in de basis-elf uit bij ADO weet te winnen, vind ik dat gewoon een mooie overwinning. Natuurlijk mag best vermeld worden dat het er niet swingend uitzag, maar die negatieve boventoon steeds in met name het AD, vind ik hinderlijk en onterecht.
Ik klaag niet over de 3 punten. Ik klaag erover dat we momenteel enorm afhankelijk zijn van bepaalde momenten en niets zelf kunnen creëren. Ik klaag erover dat we 90 minuten lang tegen ADO Den Haag (quote:Op zondag 29 november 2009 18:46 schreef Gert het volgende:
[..]
Dan spelen 14 andere ploegen helemáál niet om aan te zien.
Óf Feyenoord heeft voortdurend maar mazzel, dat ze na 15 wedstrijden op de vierde plek staan, dat kan natuurlijk ook.
Als Feyenoord met vijf tieners in de basis-elf uit bij ADO weet te winnen, vind ik dat gewoon een mooie overwinning. Natuurlijk mag best vermeld worden dat het er niet swingend uitzag. Maar steeds die negatieve boventoon in met name het AD, vind ik hinderlijk en onterecht.
De verdeding houd de pot goed dicht.quote:Op zondag 29 november 2009 14:35 schreef TC03 het volgende:
Toch verbazingwekkend dat we nog vierde staan terwijl we nooit beter spelen dan de tegenstander.
Inderdaad, Vlaar & Bahia = killer duoquote:Op zondag 29 november 2009 20:59 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
De verdeding houd de pot goed dicht.
Valt mee. Niet dat ze het slecht doen, maar tegen geen enkele top 3-club wisten ze de 0 te houden.quote:Op zondag 29 november 2009 21:41 schreef IkBenGeenKloon. het volgende:
[..]
Inderdaad, Vlaar & Bahia = killer duo
Dat is meer de fout van de vleugels, dan het centrale duo.quote:Op zondag 29 november 2009 22:22 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Valt mee. Niet dat ze het slecht doen, maar tegen geen enkele top 3-club wisten ze de 0 te houden.
Klopt, maar als Nesta en Terry op de plekken van Bahia en Vlaar stonden had Ajax er geen 5 gemaakt.quote:Op zondag 29 november 2009 22:43 schreef Happel het volgende:
[..]
Dat is meer de fout van de vleugels, dan het centrale duo.
Vlaar komt nog wel (wat) hogerop, die is over 2 jaar niet minder dan een Heitinga ofzo. Bahia zou denk ik best nog 5 jaar bij Feyenoord kunnen blijven. Hij is niet goed genoeg om hogerop te gaan, Feyenoord heeft geen ruimte om veel beters te halen, en hij heeft een erg goede instelling.quote:Op zondag 29 november 2009 22:51 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Klopt, maar als Nesta en Terry op de plekken van Bahia en Vlaar stonden had Ajax er geen 5 gemaakt.![]()
Maar goed, het zijn prima verdedigers hoor maar ik zie ze over 3 jaar niet bij Milan of Barcelona spelen. Eerder Everton ofzo.
Idd.quote:Op zondag 29 november 2009 22:53 schreef Merkie het volgende:
Dat geldt voor geen enkele verdediger in Nederland. Maar de verdediging is voor het eerst in lange tijd niet het zorgenkindje, dat is prettig.
Toch hou ik tegen clubs als ajax, PSV, Twente en Utrecht regelmatig m'n hart vast met Bahia...quote:Op zondag 29 november 2009 22:53 schreef Merkie het volgende:
Dat geldt voor geen enkele verdediger in Nederland. Maar de verdediging is voor het eerst in lange tijd niet het zorgenkindje, dat is prettig.
Wat?? Bahia speelt hartstikke goed! Heb 'm al tijden geen echt grote fouten zien maken. De links en rechtsback zijn juist onze zwakke punten in de verdediging.quote:Op zondag 29 november 2009 22:57 schreef Chewbalhaar het volgende:
[..]
Toch hou ik tegen clubs als ajax, PSV, Twente en Utrecht regelmatig m'n hart vast met Bahia...
quote:Been:teveel verkeerde keuzes gemaakt
Volgens Mario Been werden er ook tegen ADO Den Haag weer teveel verkeerde keuzes gemaakt door zijn elftal. 'Dit is een groot probleem bij ons. In bepaalde situaties hebben we door de verkeerde keuze te maken momenten voorbij laten gaan waarin we wellicht gevaarlijk hadden kunnen worden.' Wat dat betreft moet de ploeg leren van Landzaat. 'Denny speelt altijd heel simpel. We hebben veel jonge spelers in de ploeg en die kiezen niet altijd de juiste oplossing. Vandaag wordt dat niet afgestraft, maar dat kan de volgende keer anders zijn. Maar we hebben gewonnen en daar gaat het om bij Feyenoord.'
quote:Been koestert de tieners bij Feyenoord
Feyenoord viert de 2-0 zege op ADO Den Haag. FOTO ANP
DEN HAAG - Feyenoord gaat een mooie toekomst tegemoet. Dat concludeerde trainer Mario Been zondagmiddag na de ietwat geflatteerde overwinning bij ADO Den Haag (0-2).
De Rotterdammers traden met liefst vijf tieners aan en hadden ook nog twee jongens van zeventien jaar (De Vrij en Castaignos) op de bank zitten.
,,We speelden bij vlagen onrustig, slordig en naïef'', erkende Been. ,,Maar vind je het gek met al die jonge gasten? Die maken nu eenmaal fouten.Dat weet je op voorhand als je er zoveel opstelt. Ik ben daarom ongelooflijk blij dat we met dit jeugdige team in deze moeilijke uitwedstrijd met dit lastige publiek drie punten hebben gepakt. We staan weer stevig op de vierde plaats.''
Rechtsback Bart Schenkeveld was één van jongelingen bij Feyenoord. De 18-jarige nieuwkomer mocht bij absentie van de vleugelverdedigers Giovanni van Bronckhorst (geschorst), Dani Fernandez en Tim de Cler (beiden geblesseerd) zijn competitiedebuut bij de Rotterdammers maken. De multifunctionele middenveler Kelvin Leerdam (19) speelde in de achterhoede aan de linkerkant.
Schenkeveld maakte een betrouwbare indruk. De jeugdinternational deed geen gekke dingen en greep in de persoonlijke duels met de Haagse spits Karim Soltani goed en stevig in. Doelman Darley (19) was in de eerste helft aanzienlijk minder op dreef. De Braziliaan liet meer dan eens een simpele bal los en kwam ook soms onnodig ver uit zijn doel.
ADO Den Haag speelde met veel aanvalsdrang en strijdlust. De thuisploeg, met drie voormalige Feyenoorders in de gelederen (Buijs, Bosschaart, Derijck), wist zich evenwel geen raad met het vele balbezit. Aanvallend kon Feyenoord in de eerste helft ook niet veel uitrichten.
De voor even teruggekeerde aanvalsleider Roy Makaay, tevens aanvoerder, dwong doelman Barry Ditewig in de 23e minuut tot een knappe redding. Uit de daaruit voortvloeiende hoekschop kwam Feyenoord alsnog op voorsprong. Vlaar kopte hard raak uit een hoekschop van Luigi Bruins, die op het middenveld de geblesseerde Karim El Ahmadi verving.
Ook na de rust kon Feyenoord niet domineren. Met een aantal goede reddingen herstelde doelman Darley zich van zijn onzekere eerste helft. Arbiter Bas Nijhuis keurde in de enerverende slotfase nog een Haagse treffer terecht af wegens buitenspel. Georginio Wijnaldum schoot aan de andere kant nog op de paal voordat invaller Andwélé Slory de eindstand in de extra tijd op 0-2 bepaalde. ,,Als we zo blijven spelen, kunnen punten niet uitblijven'', meende ADO-trainer Raymond Atteveld, die in de laatste negen competitieduels niet meer won met zijn ploeg. (ANP
En dat kan je gedeeltelijk de trainer aanrekenen vind ik, als je ziet dat jongens als Biseswar en Wijnaldum verzuipen moet je ingrijpen en niet tot de 80e minuut afwachten en 'we kijken wel'. Verder snap ik niet dat Been zich zo koppig opsteld tegenover Makaay en wel vast houdt aan bijvoorbeeld een El Ahmadi. Neem een voorbeeld aan de situatie Landzaat, iedereen kan er een keer naast zitten.quote:
Irritante interviewer bij dat interview met Schenkeveld, hij doet het net alsof het een kind van 10 is ofzoquote:Op zondag 29 november 2009 23:36 schreef Happel het volgende:
http://content.nos.nl/player/play/tcm-5-603532/
Schenkeveld is van origine trouwens een centrale verdediger. Speelde dus niet eens op zijn natuurlijke positie.
http://content.nos.nl/player/play/tcm-5-603530/
Makaay kost teveel en moet weg, vandaar.quote:Op maandag 30 november 2009 00:05 schreef H.M.Murdock het volgende:
[..]
En dat kan je gedeeltelijk de trainer aanrekenen vind ik, als je ziet dat jongens als Biseswar en Wijnaldum verzuipen moet je ingrijpen en niet tot de 80e minuut afwachten en 'we kijken wel'. Verder snap ik niet dat Been zich zo koppig opsteld tegenover Makaay en wel vast houdt aan bijvoorbeeld een El Ahmadi. Neem een voorbeeld aan de situatie Landzaat, iedereen kan er een keer naast zitten.
Dus dat. Hoop dat Roy tot de winter speelt want vindt Cissé geen klap beter.quote:Op maandag 30 november 2009 00:05 schreef H.M.Murdock het volgende:
[..]
En dat kan je gedeeltelijk de trainer aanrekenen vind ik, als je ziet dat jongens als Biseswar en Wijnaldum verzuipen moet je ingrijpen en niet tot de 80e minuut afwachten en 'we kijken wel'. Verder snap ik niet dat Been zich zo koppig opsteld tegenover Makaay en wel vast houdt aan bijvoorbeeld een El Ahmadi. Neem een voorbeeld aan de situatie Landzaat, iedereen kan er een keer naast zitten.
quote:Uitwedstrijden tegen ADO Den Haag zijn voor elke ploeg lastig, mede door de fysieke strijd die ze aangaan met hun tegenstander. Ik heb voor de wedstrijd gezegd dat wij daar minimaal hetzelfde tegenover moesten zetten. Daarom ben ik blij dat ik gisteren een strijdend Feyenoord heb gezien in Den Haag. De overwinning was een geweldige teamprestatie.
De ploeg heeft geknokt en daar de beloning voor gekregen. Ik ben natuurlijk ontzettend blij met de drie punten. We hadden in november nog niet gewonnen en om de vierde plek te behouden is deze overwinning heel belangrijk. Ik ben niet tevreden over het voetbal dat we hebben laten zien, maar gelukkig kunnen we daar vanaf vandaag tijdens de trainingen weer aan gaan werken. Ik heb er vertrouwen in dat het voetbal op den duur beter zal gaan.
Ik denk dat als wij op sommige momenten in de eindpass nauwkeuriger waren geweest, we de wedstrijd eerder hadden kunnen beslissen. We maakten in balbezit de verkeerde keuzes, waardoor we de bal steeds veel te snel kwijt waren. Dat zorgde voor onrust. Laat ik het er maar op houden dat dat aan de jeugdigheid van de ploeg lag.
Want we stonden in Den Haag wel mooi met vijf jongens van onder de twintig jaar op het veld, terwijl veel andere jongens ook nog hartstikke jong zijn. We zijn met Feyenoord aan de toekomst aan het bouwen en dan moeten we beginnen met dit soort jonge gassies.
Bart Schenkeveld debuteerde en heeft dat geweldig gedaan. Afgelopen week heb ik hem een paar keer gevraagd of hij last van zenuwen had en steeds antwoordde hij dat hij niet nerveus was. Dat bleek ook wel tijdens de wedstrijd, want na afloop kwamen er mensen naar me toe die zeiden dat het leek alsof Bart al 150 duels in Feyenoord één had gespeeld. Het was pas zijn eerste wedstrijd en die heeft hij heel goed gespeeld.
Mariootje
Wel enigszins terechte kritiek van Willem. Vooral op Buijs ook.quote:Wijnaldum en Slory irriteren me
AD COLUMN Ik heb begrepen dat onder zoekers denken dat er in het Nederlandse voetbal vals gespeeld wordt. Vooral in de eerste divisie schijnt dat te gebeuren. Er worden zulke enorme fouten gemaakt daar, dat de verdenking van omkoping is ontstaan.
Ons voetbal is zó slecht dat ze gaan denken dat we omgekocht zijn
Willem van HanegemOok in eredivisiewedstrijden zouden spelers gezocht kunnen worden die tegen betaling een wedstrijd willen beïnvloeden. Het is goed dat de KNVB het allemaal zo serieus neemt en een paar wedstrijden uit de eerste divisie nader onderzoekt.
Ik lees het allemaal met grote interesse en begrijp die tipgevers wel. Het is te gek voor woorden wat je allemaal voor capriolen ziet in het Nederlandse betaalde voetbal. Ik heb alleen niet de indruk dat onze artiesten in opdracht van goksyndicaten af en toe over de bal heen trappen.
Ik zie dat namelijk in alle wedstrijden gebeuren en dat nog vele malen ook. Het zal toch niet zijn dat al onze wedstrijden gefixt worden? Nee, ik denk dat het veel meer met onkunde te maken heeft. Ons voetbal is gemiddeld genomen zó slecht aan het worden, dat ze in het buitenland zijn gaan denken dat we in rechtstreekse verbinding staan met Chinese gokkantoortjes.
Gistermiddag maakte ik de vergissing te kiezen voor de wedstrijd ADO-Feyenoord. Ik heb me zelden zo geërgerd aan voetbal, de sport waar je me midden in de nacht voor wakker kunt maken. Het sloeg nergens op. Het is toch een aanfluiting voor al onze opleidingen dat een jongen als Danny Buijs bij ADO op eredivisieniveau mag spelen?
In een paar seconden tijd schopt hij eerst Bahia en daarna Fer. En dat allemaal om zijn eigen onvermogen te verbergen. De scheidsrechter, die Nijhuis, deed er niks aan. Deze Nijhuis wordt de hemel in geprezen, maar ik vind hem iedere keer als ik hem zie fluiten een eerste klas marchandeur. Hij liet pittige overtredingen van ADO onbestraft en gaf Feyenoorders geel voor pietluttigheden als het wegtrappen van een bal.
Deze man was gewoon bang voor het publiek van ADO, die moeten ze dus geen hete wedstrijden in Europa laten fluiten want dan raakt hij de weg kwijt. Aan de kant van Feyenoord viel er ook weinig tot niets te genieten. Die doelman moeten ze gauw weer uit de basis halen want die kan er helemaal niks van. We gaan toch niet beweren dat Van Dijk slechter is dan hij?
Darley dook als een zwemmer op zijn buik en vaak nog te laat ook. Hij heeft totaal niet de uitstraling die nodig is om je verdedigers rustig te krijgen.
Dat verbouwereerde kijken van Slory irriteert me ook vreselijk, net als de manier van spelen van Wijnaldum. Wat verbeelden deze gasten zich eigenlijk? Ik ben blij dat Feyenoord uit nood met jonge gasten aan de slag moest. Ik ben er zelf een groot voorstander van om jonge spelers snel het vertrouwen te geven. Maar dan moeten ze daar uiteindelijk wel wat mee doen.
Ik vind dat er bij Feyenoord te veel jonge jongens nu denken dat ze er zijn. Ze geven niet genoeg meer. Volgens mij hebben ze niet door bij wat voor een grote club en voor wat voor een enorme aanhang ze staan te spelen. Ze zijn te snel tevreden en brengen Feyenoord niet verder. Daar moet Mario Been aan gaan werken; bij NEC haalde hij ook het beste uit zijn selectie en dat zal nu weer moeten gebeuren. Tenzij dat wat ik nu zag al het beste is. Maar dat wil ik niet geloven.
Tja, en dan wonnen ze uiteinde lijk nog ook. Dat zégt me alleen niks. ADO was gewoon nóg slechter dan Feyenoord en dan win je met een beetje mazzel. Ik ben echt chagrijnig van het niveau en daar maak ik me niet populair mee. Maar laat mij nu maar opkomen voor het voetbal in Nederland. We moeten gas geven om bij de rest van Europa aan te haken.
Dat kunnen we toch niet alleen aan FC Twente, PSV en Ajax overlaten? Straks is onze eredivisie alleen nog interessant om vanuit Sjanghai een gokje op te wagen. Dat wil ik dus niet meemaken, daarvoor heb ik te veel eergevoel in mijn lijf en ik hoop dat dat bij onze trainers en spelers ook het geval is. (WILLEM VAN HANEGEM)
Moet niet veel meer gaan worden dit seizoen.quote:Op maandag 30 november 2009 13:10 schreef Happel het volgende:
Darley is weer geblesseerd. Gekneusde voet, na de botsing met Schenkeveld. Onzeker voor aankomende zondag.
Derijck zou hoogstens bankzitter zijn hier achter Vlaar, Bahia en Hofland.quote:Op maandag 30 november 2009 13:13 schreef HaagsPietje het volgende:
ik zie em elke week spelen en kwaliteiten heeft ie wel degelijk. Steekt er in ieder geval bij den haag met kop en schouders bovenuit (ballen veroveren, aanjagen, pass versturen, in de spits opduiken etc.) en natuurlijk is dat geen feyenoord niveau maar een topclub is feyenoord nu ook weer niet. net als de rijck trouwens, die houdt hier de hele verdediging bijeen....voor zover mogelijk. kan me niet voorstellen dat die niet in dit feyenoord zouden passen.
spuit erin en spelen.quote:Op maandag 30 november 2009 13:10 schreef Happel het volgende:
Darley is weer geblesseerd. Gekneusde voet, na de botsing met Schenkeveld. Onzeker voor aankomende zondag.
Derijck is beter dan Hoflandquote:Op maandag 30 november 2009 13:14 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Derijck zou hoogstens bankzitter zijn hier achter Vlaar, Bahia
Hij lijkt wel een aardige keeper, hij doet soms nog wat gekke dingen maar hij heeft wel potentie!quote:Op maandag 30 november 2009 13:10 schreef Happel het volgende:
Hoezo?quote:Op maandag 30 november 2009 13:12 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Moet niet veel meer gaan worden dit seizoen.
bron: sportweekquote:Feyenoorder Makaay: 'Op de bank zitten is een ramp'
Door Sander van Hal
Roy Makaay (foto) beslist pas in januari of hij zijn carrière bij Feyenoord voortzet. De 34-jarige spits zit dit seizoen onder trainer Mario Been vooral op de reservebank. Hij vestigt zijn aandacht de komende weken op de laatste vier wedstrijden van dit kalenderjaar. “We spelen nog drie keer voor de competitie en nog een keer voor de beker, verder kijk ik nog niet. Dat komt de weken erna wel,” vertelt de spits in de nieuwe Sportweek.
Hoelang Makaay het bankzitten nog volhoudt? “Geen idee. Ik hoop gewoon zo veel mogelijk te spelen. Het liefst elke wedstrijd. Op de bank zitten is en blijft een ramp, ook omdat ik weet dat ik nog van waarde kan zijn voor deze ploeg. Daarom blijf ik gewoon mijn ding doen op de training. Sekou Cissé is in januari een maand weg vanwege de Afrika Cup, misschien biedt dat mogelijkheden voor mij.”
Het contract van Makaay loopt aan het eind van dit seizoen af. Of hij bezig is aan zijn laatste maanden als profvoetballer, weet hij nog niet. “Daar heb ik nog niet over nagedacht. Eén ding is zeker: over wat er over me wordt gezegd en geschreven, maak ik me niet druk. In Duitsland heb ik wel ergere dingen meegemaakt.”
Eens, zelfde geldt voor wat mij betreft voor Bruins. Als die jongen weer een boeetje het vertrouwen krijgt gaat dat echt wel weer lopen.quote:Op maandag 30 november 2009 08:55 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
Dus dat. Hoop dat Roy tot de winter speelt want vindt Cissé geen klap beter.
Ik vind hem een beetje een drukke, chaotische uitstraling hebben. Maar goed keepen kan hij wel.quote:Op maandag 30 november 2009 21:12 schreef Morpheus2002 het volgende:
Toch denk ik dat Darley een topkeeper kan worden. Hij heeft wel uitstraling. Geef die jongen een kans! Als hij niet geblesseerd is dan
Hij is mij IETS te showie. Zoals die ene bal waarbij die bewust, leek het, hem over zich heen liet gaan om hem stijlvol te pakken en zulks.quote:Op maandag 30 november 2009 21:12 schreef Morpheus2002 het volgende:
Toch denk ik dat Darley een topkeeper kan worden. Hij heeft wel uitstraling. Geef die jongen een kans! Als hij niet geblesseerd is dan
zolang het geen tegengoals kost idd niet inperken. Het is wel een verademing na die statische blunder in de goal.quote:Op dinsdag 1 december 2009 08:01 schreef Happel het volgende:
Hij is gewoon enthousiast, vooral niet inperken dat soort gedrag.
quote:KNVB wil wijziging in geheimhoudingsplicht
Het bestuur betaald voetbal van de KNVB wil af van de geheimhoudingsplicht over de (financiële) status van een profclub. Daartoe is een reglementswijziging in voorbereiding, die tijdens de voorjaarsvergadering van de profsectie volgend jaar in stemming wordt gebracht.
„Van de nieuwe openheid moet onder meer een preventieve werking uitgaan”, legde directeur betaald voetbal Henk Kesler van de KNVB maandag na de najaarsvergadering uit. „Voor de supporters en de sponsors bijvoorbeeld is het belangrijk om te weten dat hun club voorlopig geen gekke dingen kan doen met geld. Dat kan onder meer helpen bij het vinden van oplossingen.”
De KNVB mag nu nog niet de namen van clubs naar buiten brengen die zich door financiële problemen in categorie 1 van het licentiereglement bevinden. De bedreigde clubs mogen dit seizoen nog zelf beslissen of ze hun zwakke status aan de buitenwereld kenbaar maken. „In dit verband vragen wij ons soms af of iedereen binnen de club wel op de hoogte is van de ernst van de situatie”, zei Benk Korthals, de voorzitter van de raad van toezicht van de KNVB.
De clubs uit categorie 1, waaronder momenteel Feyenoord, dienen op basis van een goedgekeurd plan van aanpak binnen drie jaar orde op zaken te hebben gesteld. „Is dat niet gebeurd, dan valt onherroepelijk het doek”, liet Kesler weten. De armlastige clubs dienen regelmatig aan de KNVB inzage in de boeken te geven en moeten voor elke uitgave boven 50.000 euro, die niet is begroot, speciale toestemming vragen aan de licentiecommissie.
Eerder dit seizoen kwamen onder meer bij RKC Waalwijk grote financiële problemen naar buiten. De KNVB kreeg toen het verwijt dat de licentiecommissie bij het verstrekken van de speelvergunning niet goed zou hebben opgelet. „Onterecht. Deze reglementswijziging komt daarom eveneens voort uit lichte ergernis bij de KNVB”, gaf Kesler aan. Hij weigerde maandag te bevestigen dat het aantal clubs in de hoogste categorie 1 het afgelopen jaar (sterk) is gegroeid.
Komt hierdoorquote:Op dinsdag 1 december 2009 12:06 schreef blindgier het volgende:
Hoop toch ook wel dat Schenkeveld nog even mag blijven staan. Echt genoten van die gozer zondag. Ook leuk om te zien dat het hele uitvak enthousiast op hem reageerde en dat die lekker toegezongen werd. Zal hem goed gedaan hebben.
Die van Babovic staat ergens op geenstijl.nl.quote:Iemand dat filmpje nog gezien van Slory en Ignjatovic? Blijkbaar hebben ze het naar hun zin
Hij werd in de wedstrijd al toegezongen?quote:Op dinsdag 1 december 2009 12:28 schreef Cara het volgende:
[..]
Komt hierdoor![]()
[ afbeelding ]
[..]
Die van Babovic staat ergens op geenstijl.nl.
Ik hoop wel dat Babo nog speeltijd krijgt, hij wil zich zo graag bewijzen maar voorlopig krijgt vriendje Bruins gewoon weer de voorkeur.
AZ uit in iig wel, volgens mij ook de enige op de buitenspelgoal van ADO naquote:Op dinsdag 1 december 2009 14:10 schreef TC03 het volgende:Voor zover ik weet heeft hij er nog geeneen doorgelaten
http://www.elfvoetbal.nl/(...)gehaald-door-mertensquote:Op maandag 30 november 2009 13:08 schreef Ritmo het volgende:
De spelers die jij noemt hadden nog kwaliteiten. Buijs niet.
In de Sportweek van, ik meen, deze week staat een mooi en leuk interview met hem.quote:Op dinsdag 1 december 2009 15:33 schreef Happel het volgende:
Fer grossiert in gele kaarten, inderdaad. Zijn enige manco eigenlijk.
gouwe gozert die Babovic.quote:Op dinsdag 1 december 2009 13:25 schreef blindgier het volgende:
Wel leuk om te zien dat van de bankzitters Babovic eigenlijk de enige was die moeite nam om naar uitvak mee te lopen. Hij laat toch wel zien dat die het erg naar zijn zin heeft zo.
Spelers zijn niet veel gewend zeg..quote:Andwélé Slory loopt blessure op
ALKMAAR - Andwélé Slory heeft tijdens een wedstrijd met de beloften van Feyenoord/Excelsior een hamstringblessure opgelopen. De aanvaller werd aan het eind van de eerste helft uit voorzorg gewisseld vanwege de hamstringklachten. Dit meldt RTV Rijnmond. Woensdag zal een scan worden gemaakt om de ernst van de kwetsuur te bepalen.
De aanvaller was afgelopen week grieperig. In de wedstrijd Jong Feyenoord/Excelsior tegen Jong AZ wilde Slory wedstrijdritme opdoen. De Rotterdammers wonnen de uitwedstrijd met 2-0.
Bij de beloften van AZ speelde Mounir El Hamdaoui een helft mee. De aanvaller ontbrak wekenlang wegens een bovenbeenblessure, die hij eind oktober opliep in de bekerwedstrijd tegen Spakenburg. ,,Ik heb nog wel een conditieachterstand, maar het was lekker om weer eens te voetballen. De afspraak was om een helft mee te doen. Woensdag train ik weer volop mee met de A-selectie'', verklaarde El Hamdaoui op de website van AZ. ,,De bedoeling is dat ik vrijdag tegen Vitesse weer bij de eerste groep zit.'' (DHE)
Z'n pa ook. betaalt z'n salarisquote:Op woensdag 2 december 2009 06:53 schreef Keltie het volgende:
[..]
gouwe gozert die Babovic.
Inzet, instelling, kwaliteit en lijkt Feijenoord een leuke club te vinden.
Ow? Dat wist ik niet? Wat een rare constructie...quote:Op woensdag 2 december 2009 10:43 schreef Jules4Barca het volgende:
[..]
Z'n pa ook. betaalt z'n salaris
bronquote:'Ajax en Feyenoord azen op Hongaars talent'
Zsolt Korcsmar heeft over belangstelling niet te klagen. De talentvolle Hongaar maakte indruk tijdens het WK voor spelers onder twintig en zou de belangstelling hebben getrokken van verschillende Europese topclubs, inclusief Ajax en Feyenoord.
1 dec. 2009 20:06:09
Korcsmar, onder contract bij Ujpest FC, staat ook in de belangstelling van Celtic en Real Madrid. Dat weet Daily Mail te melden. Het Engelse medium zegt dat Celtic binnenkort haar interesse gaat concretiseren door een bod uit te brengen.
De 20-jarige Korcsmar wekte in 2007 ook al de interesse. West Ham United had hem twee weken op proef, maar het talent werd niet goed genoeg bevonden.
In Hongarije staat de speler te boek als een zeer betrouwbare centrale verdediger, die het spel goed leest en zelfverzekerd is. In geval van nood kan Korcsmar ook als verdedigende middenvelder uit de voeten.(RW)
quote:Feyenoord mogelijk zonder Darley tegen Groningen
Darley heeft tijdens het uitduel met ADO Den Haag (2-0 winst) een voetblessure opgelopen. De doelman van Feyenoord botste tegen ploeggenoot Bart Schenkeveld en kneusde zijn voet.
De Braziliaan speelde de wedstrijd nog wel uit, maar liet zich maandag onderzoeken in het Erasmus MC. De kneuzing wordt de komende dagen intensief verzorgd bij de club, zodat Darley mogelijk fit is voor het thuisduel met FC Groningen dat zondag op het programma staat.
Overigens was de wedstrijd tegen ADO de derde sinds Darley terugkeerde in de basis. De doelman begon het seizoen als eerste keus, maar een knieblessure zorgde ervoor dat Rob van Dijk zijn plaats innam. Darley geep echter opnieuw zijn kans tijdens een schorsing van Van Dijk.
quote:Slory uit voorzorg gewisseld bij Feyenoord-beloftes
Voor Andwélé Slory was het duel met Jong AZ al na veertig minuten afgelopen. De Feyenoord-aanvaller werd uit voorzorg naar de kant gehaald.
Slory, die op eigen verzoek wedstrijdritme opdeed bij de beloftes, ging vijf minuten voor rust naar de kant vanwege lichte hamstringklachten. 'Het was geen acute situatie, maar Andy gaf aan dat hij wat last had', zei trainer André Hoekstra op de Feyenoord-website.
Dankzij Jerson Anes Ribeiro won Jong Feyenoord-Excelsior de wedstrijd tegen de beloftes van AZ. De middenvelder nam in de tweede helft beide doelpunten voor zijn rekening. Stefan Babovic maakte bij de Rotterdammers zijn rentree na een schorsing van drie duels.
quote:Cissé hervat de training na gebitsoperatie
Afgelopen zondag ontbrak Feyenoord-aanvaller Sekou Cissé in het uitduel met ADO Den Haag omdat hij nog teveel hinder had van een operatie twee dagen eerder, toen de 24-jarige Ivoriaan bij de tandarts een kies liet trekken. Woensdagochtend hervatte hij de training.
Cissé, die afgelopen zomer voor een recordbedrag van 3,5 miljoen euro van Roda JC overkwam, staat niet bekend als de meest onverschrokken voetballer van de Eredivisie. In Kerkrade twijfelde de technische staf aan zijn mentale hardheid en in de korte periode die hij tot dusver voor Feyenoord uitkomt was hij al aan zowel zijn teen als zijn bovenbeen geblesseerd.
'Ik ben geen tandarts', zegt Feyenoord-coach Mario Been, 'dus wie ben ik om te twijfelen als Sekou zegt dat hij veel pijn heeft? Hij is maandag wéér naar de tandarts geweest omdat hij zo veel last heeft van zijn gebit. Sekou heeft gewoon even tijd nodig, maar ik ben ervan overtuigd dat hij dit seizoen het verschil voor Feyenoord nog wel gaat maken.'
Ook Jon-Dahl Tomasson, die tegen ADO zijn rentree maakte na een schorsing en een bovenbeenblessure, trainde woensdag volop mee. De na het duel met Ajax voor drie wedstrijden geschorste Stefan Babovic speelde dinsdag met Jong Feyenoord/Excelsior tegen AZ en beperkte zich tot rondjes lopen.
Een 'huillie' is het absoluut niet, wat ik erger vind is z'n lage rendement.quote:Op donderdag 3 december 2009 00:37 schreef Chewbalhaar het volgende:
No offence, maar wat is die Cissé een fucking huillie. Wat mij betreft verkopen ze hem zodra er een redelijk bod komt, iemand met zo'n instelling is niet goed voor de teamgeest. Laat hem anders eens een praatje maken met, ik geloof, Kompany (weet even niet zeker meer wie het was...), die vorig jaar 220 spuiten heeft gehad voor de wedstrijden en in de rust om het seizoen uit te spelen.
Joh, zodra er iemand in de kleedkamer een scheet heeft gelaten kan hij al 3 weken niet meer spelen, en is hij daarna nog 3 weken geestelijk instabiel.quote:Op donderdag 3 december 2009 11:44 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Een 'huillie' is het absoluut niet
Hij heeft dagen met een gebroken/gekneusde teen gespeeld en scheen fysiek de fitse en sterkste speler te zijn die de medische staf bij Feyenoord ooit had meegemaakt.quote:Op donderdag 3 december 2009 12:32 schreef Chewbalhaar het volgende:
[..]
Joh, zodra er iemand in de kleedkamer een scheet heeft gelaten kan hij al 3 weken niet meer spelen, en is hij daarna nog 3 weken geestelijk instabiel.![]()
Alsof je bij Feyenoord niet beter hoort te spelen dan bij Roda JC.quote:Op donderdag 3 december 2009 12:34 schreef Krullehoofd het volgende:
Cisse z'n rendement is volgens verwachting. In z'n voorgaande jaren bij Roda JC scoorde hij een doelpunt per 5,5 wedstrijd. Nu bij Feyenoord heeft hij 11 wedstrijden gespeeld en 2x gescoord.
Geen spits, maar wel een aanvaller en die moeten ook wat goals maken.quote:Op donderdag 3 december 2009 14:10 schreef Happel het volgende:
Cissé is geen spits, dacht dat we daar al over uit waren? Logisch dus dat hij niet veel scoort. Hij moet vooral veel kansen creëren voor anderen.
Moet wat goals maken, ja. We zijn nog niet aan het einde van dit seizoen, dus het is een beetje voorbarig om te stellen dat het niks is met hem. En ja, hij moet ook beter gaan spelen vanaf de zijkanten. Ik verwacht dat het een kwestie van tijd is.quote:Op donderdag 3 december 2009 14:18 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Geen spits, maar wel een aanvaller en die moeten ook wat goals maken.
Ik vind overigens ook dat hij nog te weinig assists geeft. Geldt ook voor Biseswar.
Zonder hem zou Makaay niet zoveel gescoord hebbenquote:Op donderdag 3 december 2009 14:10 schreef Happel het volgende:
Cissé is geen spits, dacht dat we daar al over uit waren? Logisch dus dat hij niet veel scoort. Hij moet vooral veel kansen creëren voor anderen.
En dan is Slory zéker geen killer. Tamelijk onzeker. Kijk ook naar z'n laatste goal. Eerst aannemen en dan de bal er in schieten, is amateurniveau. Dan kun je zeggen: goed dat hij het zekere voor het onzeker neemt. Dat is ook zo, gezien zijn techniek. Maar een goalgetter jast die bal er ineens in.quote:Op donderdag 3 december 2009 14:28 schreef Ritmo het volgende:
Maar als je kijkt bij PSV of Twente kunnen alle aanvallers scoren. Bij Ajax de laatste tijd ook.
Bij ons zijn Tomasson en af en toe Slory echt de enige die een goal kunnen maken lijkt het wel. En dat is ook meteen het manco van dit Feyenoord. Verdedigend staan we als een topclub, maar zolang je te weinig spelers hebt die een doelpunt kunnen maken maak je het jezelf te moeilijk.
Even serieus het heeft ook met de speelstijl te maken. Je speelt met 1 spits, met z'n rug naar de goal. Je verdediging speelt bijna op het 16 metergebied. Eventuele snelle counters worden vaak onderbroken met een tikkie terug of de passing is niet goed. Hoe vaak ik een Feyenoord speler wel niet de bal zomaar zie inleveren bij de tegenstander op het middenveld. Daarbij staat de verdediging dan nog op eigen helft, waardoor de druk van de tegenstander blijft door het vele balverlies. Ja en dan kom je zelfs tegen een Sparta of VVV in de problemen.quote:Op donderdag 3 december 2009 14:28 schreef Ritmo het volgende:
Maar als je kijkt bij PSV of Twente kunnen alle aanvallers scoren. Bij Ajax de laatste tijd ook.
Bij ons zijn Tomasson en af en toe Slory echt de enige die een goal kunnen maken lijkt het wel. En dat is ook meteen het manco van dit Feyenoord. Verdedigend staan we als een topclub, maar zolang je te weinig spelers hebt die een doelpunt kunnen maken maak je het jezelf te moeilijk.
Biseswar mag wat mij betreft zo snel mogelijk weg, Slory, Wijnaldum en Cissé krijgen nog even de kans. Maar toch moet je eens scorende spelers op zoek, loopt er in de eerste divisie niets rond?
Mee eens, Feyenoord speelt niet aanvallend genoeg en dat valt Been een beetje aan te rekenen (net als z'n slechte en te late wissels). Dan kun je wel zeggen dat het materiaal niet goed genoeg is, maar dat is onzin want dat staat los van de speelstijl. Maar we hebben ook gewoon niet genoeg scherpschutters, die Bruins scoort echt nooit b.v.quote:Op donderdag 3 december 2009 16:34 schreef Krullehoofd het volgende:
[..]
Even serieus het heeft ook met de speelstijl te maken. Je speelt met 1 spits, met z'n rug naar de goal. Je verdediging speelt bijna op het 16 metergebied. Eventuele snelle counters worden vaak onderbroken met een tikkie terug of de passing is niet goed. Hoe vaak ik een Feyenoord speler wel niet de bal zomaar zie inleveren bij de tegenstander op het middenveld. Daarbij staat de verdediging dan nog op eigen helft, waardoor de druk van de tegenstander blijft door het vele balverlies. Ja en dan kom je zelfs tegen een Sparta of VVV in de problemen.
Dat is dan wat Beenhakker de balans in het elftal noemt. Met Makaay, Tomasson, Slory, Landzaat heb je een aantal spelers die, als je kijkt naar het verleden, bewezen scorend vermogen te hebben. Als deze spelers wegvallen en je vervangt ze voor spelers die geen of minder scorend vermogen hebben. In mijn ogen is 1 + 1 = 2 dan.quote:Op donderdag 3 december 2009 16:37 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Mee eens, Feyenoord speelt niet aanvallend genoeg en dat valt Been een beetje aan te rekenen (net als z'n slechte en te late wissels). Dan kun je wel zeggen dat het materiaal niet goed genoeg is, maar dat is onzin want dat staat los van de speelstijl. Maar we hebben ook gewoon niet genoeg scherpschutters, die Bruins scoort echt nooit b.v.
Feyenoord speelt wel aanvallend genoeg, alleen onze omschakeling is gewoon zo verschrikkelijk slecht. Altijd wanneer Feyenoord 'aanvalt' duurt het 5x te lang, waardoor het hele team van de tegenstander alweer aan het verdedigen is. Let maar eens op, de centrale middenvelders, die misschien wel het allerbelangrijkste zijn in een tactiek als deze, zijn te langzaam of durven niet. Ergo, de bal gaat niet snel genoeg naar voren. Wanneer zo'n middenvelder een bal terug moet leggen op de verdediger omdat hij niet durft OF de spits of de buitenspelers zich niet aanbieden is de aanval over. Dat is nou eenmaal het kenmerk van een tactiek met één spits. Als de omschakeling veel sneller gaat en de buitenspelers eens kappen met dat getreuzel steeds voor een actie, zul je zien dat de spits véél meer ballen krijgt.quote:Op donderdag 3 december 2009 16:37 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Mee eens, Feyenoord speelt niet aanvallend genoeg en dat valt Been een beetje aan te rekenen (net als z'n slechte en te late wissels). Dan kun je wel zeggen dat het materiaal niet goed genoeg is, maar dat is onzin want dat staat los van de speelstijl. Maar we hebben ook gewoon niet genoeg scherpschutters, die Bruins scoort echt nooit b.v.
Dan moet je daarna niet weer af gaan breken door spelers als Landzaat etc. weg te doen zonder er een vervanger voor te halen. Anders bereik je je doel nooit.quote:Op donderdag 3 december 2009 17:01 schreef Happel het volgende:
Been bouwt zijn team in stappen op. Je moet echt niet verwachten dat hij in een half seizoen het hele elftal op de rit zet. Daar is er nu alweer teveel voor gebeurd (rode kaarten, blessures etc) en de balans is gewoon niet goed genoeg. Kan Ritmo wel zeggen dat zoiets niet uitmaakt, maar dat doet het dus wel.
Hehe ik kan er gelukkig nog om lachen.quote:Op donderdag 3 december 2009 14:03 schreef Ritmo het volgende:
http://www.dumpert.nl/med(...)eyenoord_part_2.html
http://www.dumpert.nl/med(...)kamer_feyenoord.html
Idd, een vervelende sfeer rondom Slory zeg. Iedereen loopt hem op z'n hoofd te meppen met bestek.
Hugo, ga Ajax pesten ofzo.
Doen ze natuurlijk niet. Al mag Landzaat van mij nog steeds per direct oprotten.quote:Op donderdag 3 december 2009 17:35 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Dan moet je daarna niet weer af gaan breken door spelers als Landzaat etc. weg te doen zonder er een vervanger voor te halen. Anders bereik je je doel nooit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |