Voor de huisarts betaal ik $15, maar voor hulpdiensten als ziekenhuis of de florida department of health (wat de enige instantie is die hier rabies shots kan geven) betaal ik meer. Dus $45 leek me aannemelijk: maar nu blijk ik dus maar $4 te hoeven betalen en dat lijkt me raar.quote:Op maandag 23 november 2009 03:48 schreef Shivo het volgende:
Hoezo slechts $45 copay? Volgens mij betaal ik per keer $15 en that's it.
Ja, dat had ik ookquote:Op maandag 23 november 2009 22:40 schreef OMG het volgende:
Wat gaaf dat die website van USCIS niet gelijk loopt met wat ze nou eigenlijk aan het doen zijn. Volgens de website is de EAD aanvraag nu in de laatste fase, zitten er zojuist 2 advance parole documenten bij de post die volgens de website nog in "Initial review" zijn. Het lijkt het Track and Trace systeem van TNT Post wel.
De maandag na dat weekend is het "Cyber Monday", de drukste online-aankoop dag in de VS, en ook op de online retailers zijn dus een hoop aanbiedingen die binnen enkele dagen bij je afgeleverd kunnen worden. Weet niet hoe lang je blijft, maar wellicht kun je daar ook handig gebruik van maken.quote:Op maandag 23 november 2009 22:18 schreef Fogel het volgende:
Ik vlieg zaterdagochtend, en ben zaterdagavond rond 21u in het hotel. Ben niet van plan om op bargain hunt te gaan na 22 uur reizen, maar kan op zondag of later in de week eens kijken of er nog wat over is.
Klinkt goed! Ik vlieg pas op vrijdag weer terug, dus met priority mail/next day delivery zou dat helemaal goed moeten komen.quote:Op maandag 23 november 2009 23:17 schreef maartena het volgende:
[..]
De maandag na dat weekend is het "Cyber Monday", de drukste online-aankoop dag in de VS, en ook op de online retailers zijn dus een hoop aanbiedingen die binnen enkele dagen bij je afgeleverd kunnen worden. Weet niet hoe lang je blijft, maar wellicht kun je daar ook handig gebruik van maken.
Hou je wel rekening met de verschillende voltages enzo dan?quote:Op maandag 23 november 2009 23:24 schreef Fogel het volgende:
[..]
Heeft iemand van jullie toevallig ervaring met de Slingbox? Meen me te herinneren dat het in KAA of DIG een keer voorbij is gekomen, lijkt me wel een handig ding om bij mijn ouders neer te gooien en zo toch hier de beschikking te hebben over Nederlandse TV kanalen.
Adapters zijn zo goed als gratis, geen probleem. Ben eerder bezorgd over NTSC/PAL (voor de analoge kabel).quote:Op maandag 23 november 2009 23:34 schreef wonderer het volgende:
[..]
Hou je wel rekening met de verschillende voltages enzo dan?
Ik ken het product wel, maar geen ervaring mee. Ik heb middels software ( http://www.orb.com/ ) eigenlijk hetzelfde bereikt.... in 2007 lagen mijn vrouw en ik heerlijk op bed in Nederland, en keken we middels de laptop Angels wedstrijden.... die werden dan gewoon op mijn PC opgevangen met een TV kaart, en zo doorgestuurd.quote:Op maandag 23 november 2009 23:24 schreef Fogel het volgende:
Heeft iemand van jullie toevallig ervaring met de Slingbox? Meen me te herinneren dat het in KAA of DIG een keer voorbij is gekomen, lijkt me wel een handig ding om bij mijn ouders neer te gooien en zo toch hier de beschikking te hebben over Nederlandse TV kanalen.
Ja, adapters wel, maar als zo'n ding op 110v werkt en je sluit hem aan op 220...quote:Op maandag 23 november 2009 23:42 schreef Fogel het volgende:
[..]
Adapters zijn zo goed als gratis, geen probleem. Ben eerder bezorgd over NTSC/PAL (voor de analoge kabel).
Ik denk dat in dat artikel de studenten wel gelijk krijgen. Ik heb een reactie bij het bericht gezet (hoewel ik eigenlijk tegen de FP ben omdat er niet met die gasten te praten valtquote:Op dinsdag 24 november 2009 11:50 schreef Fogel het volgende:
Opgepakt vanwege geen fooi geven <-- dit gaat wat ver, maargoed als het een plek is waar de tip al op de bon staat en niet aan jezelf over gelaten wordt is het jammer voor de klant.
Hoe zit het eigenlijk met tips geven aan bv de chauffeur van een "comlimentary airport transfer service" van het hotel? Het is een gratis dienst, maar geef je in zo'n geval normaal gesproken wel of geen tip?
Ik geef wel eens een dollar voor zo'n service, vooral als ik er meer dan een keer gebruik van heb gemaakt. Als ik langer dan een of twee dagen in een hotel blijf, dan laat ik op het einde altijd een paar dollars (~5) achter.quote:Op dinsdag 24 november 2009 11:50 schreef Fogel het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met tips geven aan bv de chauffeur van een "comlimentary airport transfer service" van het hotel? Het is een gratis dienst, maar geef je in zo'n geval normaal gesproken wel of geen tip?
Hmm, ik heb het er laatst met een werknemer van Applebees over gehad. Hij verklaarde $1.80 te verdienen. Dat zal dan wel niet kloppen.quote:Op dinsdag 24 november 2009 23:48 schreef maartena het volgende:
Overigens is het minimum loon niet zo laag als Barcaconia zegt.....Zie hier voor het verplichte minimum loon per staat: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_U.S._minimum_wages
Nee niet echt. Maar goed, we hebben ook geen vergunning aangevraagd. Daar doen ze niet zo moeilijk over.quote:Op zaterdag 21 november 2009 22:27 schreef wonderer het volgende:
[..]
Moet je daar nou extra belasting over betalen? Wij wel namelijk... leefbaar oppervlak = belasting
Huh, 110-120 USD per dag enkel voor eten? Leg uit..quote:Op woensdag 25 november 2009 09:20 schreef Fogel het volgende:
Zelfs in Noorwegen, waar ik weet dat dat een uurloon zelden minder dan rond de 12¤ is geef ik fooi als ik vind dat ik goede service heb gehad. Vooral Zweedse serveersters hebben begrepen dat ze (meer) fooi krijgen als ze goed hun best doen, de Noorse hebben meer de "Nederlandse houding".
En voor in de VS; Ik krijg een vergoeding van mijn universiteit van ca 110-120 USD per dag om te eten, daar kan best ruime een tip vanaf indien de service goed is (en ik heb zeer goede ervaring met service in de VS, het is alleen alweer een poos geleden en ik was destijds student met weinig inkomen en dus had ik niet de mogelijkheid om ruime tips te geven al wilde ik dat wel in sommige gevallen).
Ik ben PhD student (en die worden in Noorwegen als werknemer gezien) en aangezien ik voor de Noorse staat werk nu (dmv studerenquote:Op woensdag 25 november 2009 15:09 schreef LeNick het volgende:
[..]
Huh, 110-120 USD per dag enkel voor eten? Leg uit..Hoe zit dat in Amerika?
of.. je bent geen student maar docent?
Die komen best nog wel een keer langs. En als je er dan niet bent, of weer onder de douche staat, dan laten ze wel een briefje achter.quote:Op woensdag 25 november 2009 13:47 schreef Mieks het volgende:
HELP!!
Waarom niet? MGH is een fantastische onderzoeksinstelling.quote:Op woensdag 25 november 2009 15:17 schreef Fogel het volgende:
[..]
Ben overigens gevraagd om 3-6 maanden naar Boston te gaan om bij MGH mee te lopen, maar denk niet dat ik het ga doen.
Ik weet het, en het zou leuk op mijn CV staan maar het is verre van een noodzaak om nog een regel toe te kunnen voegen. Als ik alleen was geweest, had ik per direct ja gezegd, maar met een vrouw en 3 kleine kinderen is de stap wat lastiger (maar uiteraard niet onmogelijk) te zetten.quote:Op woensdag 25 november 2009 16:41 schreef nickybolletje het volgende:
[..]
Waarom niet? MGH is een fantastische onderzoeksinstelling.
Je kan ervan uitgaan dat die tijgerprint tarzan uitgepakt en gebruikt isquote:Op woensdag 25 november 2009 13:47 schreef Mieks het volgende:
HELP!!
Ik heb een vraag. Mijn moeder heeft vanuit Nederland een pakketje naar mij opgestuurd. Vrijdag kwam er iemand aan de deur om dat pakketje bij mij af te leveren (in San Fransisco). Alleen ik kwam net uit de douche, stond in de badkamer dus vroeg of ze terug konden komen. Ik ging er vanuit dat het iemand van de beveiliging was, in het pand waar ik woon, want die brengen doorgaans de pakketjes rond. Alleen bij latere navraag bleek dat geen van hun pakketjes had rond gebracht die dag. Waarschijnlijk heeft dus iemand van de US Postal Services zichzelf langs de beveiliging gewerkt ofzo, en stond dus bij mij voor de deur. (ik heb em niet gezien). Alleen, hij is niet meer terug geweest.
Vraag is dus: Wat doet de US Postal Services met pakketjes als die op dat moment niet geaccepteerd worden?
Moet ik nu langs de Postal Offices gaan in de buurt (dat zijn er 2, maar echt een ellende daar) of is dat pakketje retour gestuurd?
Dank je.
Feliquote:Op woensdag 25 november 2009 21:22 schreef OMG het volgende:
Employment authorization card zat bij de post. Morgen maar eens m'n CV afmaken, op careerbuilder mikken en eens op leuke banen zoeken.
Dank!quote:Op woensdag 25 november 2009 22:34 schreef wonderer het volgende:
[..]
FeliBen je nu helemaal klaar wat immigratie betreft (afgezien van het vernieuwen van je visa om de zoveel tijd dan)?
Het gaat om stroopwafels en pepernoten manquote:Op woensdag 25 november 2009 21:50 schreef GasTurbine het volgende:
[..]
Je kan ervan uitgaan dat die tijgerprint tarzan uitgepakt en gebruikt is
Ja maar de eerste keer dat ze langs kwamen was vrijdag..en sindsdien zijn ze niet meer geweest?quote:Op woensdag 25 november 2009 16:14 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Die komen best nog wel een keer langs. En als je er dan niet bent, of weer onder de douche staat, dan laten ze wel een briefje achter.
Rij dan even langs het postkantoor, daar ligt je pakket.quote:Op donderdag 26 november 2009 00:11 schreef Mieks het volgende:
[..]
Ja maar de eerste keer dat ze langs kwamen was vrijdag..en sindsdien zijn ze niet meer geweest?
Dat is nog eenvoudiger inderdaad!quote:
Ik was niet van plan om te gaan drinken, maar toch bedankt voor de waarschuwing. Ik heb niet echt duidelijk de regels doorgelezen maar kunnen ze bij een DUI je visum niet ongeldig verklaren oid?Niet dus, volgens het boekje.quote:Op donderdag 26 november 2009 02:18 schreef maartena het volgende:
Oh en dat brengt me even op een waarschuwing: Hier in California is Thanksgiving, en ik ga er even vanuit dat het ook in andere staten zo is, HET moment voor de Highway Patrol om zoveel mogelijk bestuurders met een glaasje op te pakken...... dus hou het binnen de perken.
De meesten weten dat allang, maar voor de nieuwere Neder-Amerikanen wellicht goed om te weten
Fair enoughquote:
Een DUI in principe niet.... maar mocht je een aanrijding veroorzaken, en iemand raakt gewond...dan kan dat wel weer uitlopen op een fellony, en dan mag je - na uitzitten straf - netjes opzoutenquote:Op donderdag 26 november 2009 02:22 schreef Barcaconia het volgende:
Ik was niet van plan om te gaan drinken, maar toch bedankt voor de waarschuwing. Ik heb niet echt duidelijk de regels doorgelezen maar kunnen ze bij een DUI je visum niet ongeldig verklaren oid?Niet dus, volgens het boekje.
quote:Op donderdag 26 november 2009 03:11 schreef Lyrebird het volgende:
Kan deze in de OP worden meegenomen?
Ja maar ik heb geen tracking nummer. Wel een referentienummer..maar dat gaat zuiver om welk postkantoor het vandaan komt. Kan ik dan gewoon met mn adres etc en een omschrijving naar het postkantoor? Het is verder geen big deal ofzo.,.het is 2 min hier vandaan lopen dus.quote:Op donderdag 26 november 2009 00:14 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Rij dan even langs het postkantoor, daar ligt je pakket.
Jouw naam en adres staat op het pakket. Als jij een geldige ID-kaart hebt met die naam en dat adres er op geven ze jou dat pakket gewoon mee. Bij mijn postkantoor iig wel, ik ben er al 3x voor zoiets geweest inmiddels. Dan lopen ze gewoon even naar achter naar de hoek met teruggekomen post en zoeken ze het juiste pakket er uit.quote:Op donderdag 26 november 2009 10:45 schreef Mieks het volgende:
[..]
Ja maar ik heb geen tracking nummer. Wel een referentienummer..maar dat gaat zuiver om welk postkantoor het vandaan komt. Kan ik dan gewoon met mn adres etc en een omschrijving naar het postkantoor? Het is verder geen big deal ofzo.,.het is 2 min hier vandaan lopen dus.
In de gehele wereld, heeft de VS meer advocaten dan welk ander land dan ook... En in die VS, heeft California meer advocaten dan welke andere staat dan ook..... en in California, zijn er meer advocaten te vinden in de Greater Los Angeles area dan elders.quote:Op donderdag 26 november 2009 09:07 schreef ShevaJB het volgende:
Ik wil volgend jaar afstuderen in de VS bij een law firm en ben nu druk aan het zoeken naar advocatenkantoors (internationaal recht) in Los Angeles. Iemand tips over hoe ik dit het beste kan aanpakken?
Hier ook, heerlijk genoten maar wel een sugar O.D.quote:Op zaterdag 28 november 2009 00:24 schreef OMG het volgende:
Sodeju, was het gisteren even een overdaad aan voer.
Wie staat er nou voor 5 uur op om te shoppen... Doen ze dat echt?quote:Op zaterdag 28 november 2009 04:04 schreef Barcaconia het volgende:
Ik ben vandaag wel even wezen shoppen. Ik had gisterenavond een episode van Dexter gezien en die vond ik zo gaaf dat ik vandaag season 1 op DVD wilde. Man, wat was het druk in de malls. Ik kan/wil me haast niet voorstellen hoe het er om 5 uur 's ochtends uit gezien moet hebben.
Sommigen zijn inderdaad zo gek, staan de dag vantevoren al in de rij om die 50" TV for $100 'mee te nemen".quote:Op zaterdag 28 november 2009 17:26 schreef Q.E.D. het volgende:
[..]
Wie staat er nou voor 5 uur op om te shoppen... Doen ze dat echt?![]()
Nou, welkom dan. Waar zit je?quote:
quote:Op zaterdag 28 november 2009 03:19 schreef maartena het volgende:
Ik ben vandaag LANGS een paar malls gereden en grote retail zaken..... op weg naar een kleine speciaalzaak voor stofzuigers waar geen hond was..... maar voor geen goud zul je me vandaag vinden in de grote malls, etc..... het barstte er van de auto's.
Ik bestel wel online.
Wel een Miele stofzuiger gescoord, de oude was overleden..... en we hebben weer een Europeesche stijl stofzuiger gekocht:
[ afbeelding ]
Hoi popolon, dit is altijd een leuk topic om door te lezen,quote:
Waarom eigenlijk Europees model? Ik vond het in het begin even wennen maar zo'n Amerikaanse stofzuiger vind ik eigenlijk veel fijnerquote:Op zaterdag 28 november 2009 03:19 schreef maartena het volgende:
Ik ben vandaag LANGS een paar malls gereden en grote retail zaken..... op weg naar een kleine speciaalzaak voor stofzuigers waar geen hond was..... maar voor geen goud zul je me vandaag vinden in de grote malls, etc..... het barstte er van de auto's.
Ik bestel wel online.
Wel een Miele stofzuiger gescoord, de oude was overleden..... en we hebben weer een Europeesche stijl stofzuiger gekocht:
[ afbeelding ]
Bij mij zit er een losse slurf aan. Daar heb ik gewoon een verlengstuk bij zoals een Europese heeft. Alleen voor de grotere oppervlaktes vind ik de US-style handig.quote:Op zondag 29 november 2009 18:11 schreef wonderer het volgende:
Zo'n slurf is handiger voor de lastige hoekjes.
Dat is wel de bottomline van het hele verhaal jaquote:Op zondag 29 november 2009 18:16 schreef wonderer het volgende:
Maar ach, zo vaak gebruiken we dat ding niet, dus...
ik weiger de amerikaanse backing soda/powder enriched pancakes te maken. Ik bak liever de platte, nederlandse variant (met spek en appelquote:Op zondag 29 november 2009 19:01 schreef wonderer het volgende:
Mm, ik heb net voor het eerst pancakes gemaakt voor het ontbijtIk ben aan het integreren
Oh hij staat er hoor.quote:Op donderdag 26 november 2009 03:11 schreef Lyrebird het volgende:
Kan deze in de OP worden meegenomen?
Ik had een pakje muffinmix waar je met een extra ei en wat bloem pannenkoekendeeg van kon maken. 't Zijn eigenlijk platte muffins, geen "echte" pannenkoken.quote:Op zondag 29 november 2009 21:26 schreef devzero het volgende:
[..]
ik weiger de amerikaanse backing soda/powder enriched pancakes te maken. Ik bak liever de platte, nederlandse variant (met spek en appel).
Sam Adams. Maar da's local dus ik weet niet of dat daar ook te krijgen is.quote:Op zondag 29 november 2009 23:23 schreef Fogel het volgende:
Ik ben het met je eens
Over DUI gesproken, ik heb net een 12-pack Miller Geniune Draft gekocht bij een Circle K en dat is vrij slappe hap. Iemand tips voor bier met wat meer smaak en wat makkelijk te verkrijgen is?
Ja, als je het gewend bent, is het natuurlijk niet ver. Ik zou het voornamelijk tijdverspilling vinden. 't Loopt alleen lastig zonder stoepen en verkeerslichten en alles.quote:Op zondag 29 november 2009 23:24 schreef Fogel het volgende:
Fietsenuitleen/verhuur hebben ze helaas niet hier, heb ik al naar gevraagd. Autos geen probleem natuurlijk, maar die heb ik dus niet nodig
Voor Noorse begrippen is alles onder de 10km "niet ver" om te lopen.
Miller vind ik troep. Budweiser is beter drinkbaar. Het beste lichtere bier vind ik Coors nog steeds. Jammer dat het vaak alleen in blikken te krijgen is. Sam adams is iets zwaarder maar heeft een aparte smaak waar ik niet van hou. Ik koop meestal import of microbrew.quote:Op zondag 29 november 2009 23:23 schreef Fogel het volgende:
Ik ben het met je eens
Over DUI gesproken, ik heb net een 12-pack Miller Geniune Draft gekocht bij een Circle K en dat is vrij slappe hap. Iemand tips voor bier met wat meer smaak en wat makkelijk te verkrijgen is?
Als je van schuttersbier houdt, dan is miller best te drinken.quote:Op zondag 29 november 2009 23:23 schreef Fogel het volgende:
Ik ben het met je eens
12-pack Miller Geniune Draft
- niet bij de circle-k of een random tankstationquote:Iemand tips voor bier met wat meer smaak en wat makkelijk te verkrijgen is?
Sam is niet echt local meer.quote:Op zondag 29 november 2009 23:32 schreef wonderer het volgende:
[..]
Sam Adams. Maar da's local dus ik weet niet of dat daar ook te krijgen is.
[..]
In elke omgeving zijn genoeg microbreweries. Niet alleen het bier is vaak beter maar ook de mensen zijn vriendelijk. Hier hebben ze een heerlijke Stout met koffiesmaak bij mijn lokale microbrewery. Heerlijk vind ik dat.quote:Op maandag 30 november 2009 00:06 schreef devzero het volgende:
[..]
Als je van schuttersbier houdt, dan is miller best te drinken.
[..]
- niet bij de circle-k of een random tankstation
- slijterijen hebben vaak wel een redelijke selectie
- supermarkt ketens als de publix (weet niet of die ook in MA zitten) hebben vaak ook wel degelijk bier
- vermijdt 12-packs (vaak een teken van "standaard" bier), vermijdt 4-packs (vaak overpriced, hoewel er uitzonderingen zijn).
- en neem deze tips niet te serious![]()
Je zit toch in (de buurt van) Boston? Zat brewpubs om te proberen
Hangt van de 'township' af. Waar ik zit verkopen ze geen sterke drank op zondag, wel bier en wijn.quote:Op maandag 30 november 2009 00:29 schreef Barcaconia het volgende:
Ik hoorde dat het in Michigan tot voor kort ook een wet was dat op zondag geen bier verkocht mocht worden. Sterke drank mocht wel, maas in de wet. Weet jij daar iets van Popolon?
Verder staan US standaard biertjes natuurlijk niet bekend om overvloed aan smaak. Zelfs Amerikanen weten dat het rotzooi is. Gelukkig ben je Noorse prijzen gewend dus kun je rustig duurdere bieren proberen.
Ik woon hier (Champaign, Ill) niet, ik woon in Noorwegen, ben alleen even een week op bezoek. Dus tenzij je een enorme onweg hebt gemaakt, ben je niet langs mijn woonplaats geredenquote:Op maandag 30 november 2009 00:31 schreef Barcaconia het volgende:
Ben vorige week trouwens nog langs jouw woonplaats gekomen Fogel, ik was in Indianapolis en moest in Peoria zijn. Je woont niet zo ver van mij af.
Ah, dat had ik verkeerd begrepen danquote:Op maandag 30 november 2009 00:33 schreef Fogel het volgende:
[..]
Ik woon hier (Champaign, Ill) niet, ik woon in Noorwegen, ben alleen even een week op bezoek. Dus tenzij je een enorme onweg hebt gemaakt, ben je niet langs mijn woonplaats gereden
Zit toch nog wel steeds een beetje met het MGH aanbod in mijn achterhoofd, een paar maanden Boston kan op zich geen kwaad, maar de gezinssituatie laat het niet echt toe.
Hmm, kan inderdaad met de County te maken gehad hebben. Ik heb het hele verhaal niet begrepen maar ik vond het wel leuk klinkenquote:Op maandag 30 november 2009 00:31 schreef popolon het volgende:
[..]
Hangt van de 'township' af. Waar ik zit verkopen ze geen sterke drank op zondag, wel bier en wijn.200 meter verderop (andere township) kan je weer alles krijgen op zondag.
Ik vind bier nog steeds vrij prijzig maar sterke drank is weer vrij goedkoop als je het met NL vergelijkt.
Do you know why American beer is a lot like having sex in a canoe?quote:Op zondag 29 november 2009 23:23 schreef Fogel het volgende:
Ik ben het met je eens
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 30 november 2009 00:35 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Do you know why American beer is a lot like having sex in a canoe?So trueSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.!
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
quote:Op maandag 30 november 2009 00:35 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Do you know why American beer is a lot like having sex in a canoe?Ik wéét dat er uitzonderingen zijnSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar blijkbaar zijn die uitzonderingen dus niet te koop in kleinere winkels. Heb ik overmorgen weer een missie
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
Hehe, dat stond aan in het restaurant/bar, ik heb de TV op de hotelkamer nog niet eens aangehad!quote:
Hier in de VS is meer dan een kilometer lopen een vorm van recreatie, niet een vorm van dagelijks vervoer. Op vakanties loop ik ook wel een paar kilometer natuurlijk, maar voor dagelijks vervoer in en om een stad, heb je in vrijwel alle Amerikaanse steden wel een auto nodig.quote:Op zondag 29 november 2009 23:24 schreef Fogel het volgende:
Voor Noorse begrippen is alles onder de 10km "niet ver" om te lopen.
Er zullen niet veel mensen meer dan 1km lopen als dagelijks vervoer, wellicht naar de bushalte lopen ofzo... maar het is inderdaad ook een vorm van (dagelijkse/wekelijkse) recreatie en daardoor zijn de incidentele langere afstanden natuurlijk ook geen probleem.quote:Op maandag 30 november 2009 04:00 schreef maartena het volgende:
[..]
Hier in de VS is meer dan een kilometer lopen een vorm van recreatie, niet een vorm van dagelijks vervoer. Op vakanties loop ik ook wel een paar kilometer natuurlijk, maar voor dagelijks vervoer in en om een stad, heb je in vrijwel alle Amerikaanse steden wel een auto nodig.
Uitzonderingen zijn natuurlijk de steden met een goed openbaar vervoer en enorm veel taxi's, zoals New York.
Het verschil is dat jij na enkele jaren hebt kunnen ervaren wat slap is en wat niet, ik heb maar 1 week de tijd en heel erg veel was ik niet van plan om te drinken en dus wil ik het meteen goed doenquote:Op maandag 30 november 2009 04:08 schreef maartena het volgende:
Qua bieren..... tja, ik kan hier eigenlijk alles krijgen. De laatste tijd zit ik vaak aan de Pyramid Hefeweizen (Amerikaans) en de Palm (Belgisch).
"Slap" bier koop ik nooit eigenlijk, ook als ik een feestje geef haal ik een zooitje 6-packs met een hoop verschillende smaken.
Ik verblijf in het hotel waar het congres is en de universiteit heeft zelfs een eigen vliegveld. Heb dus geen goede reden om een auto te huren (en mijn universiteit er voor te laten betalenquote:Op maandag 30 november 2009 04:09 schreef maartena het volgende:
@Fogel, waarom heb je trouwens geen auto gehuurd?
En zo gek is dat ook eigenlijk niet... het valt eigenlijk niet op, maar de afstanden zijn gewoon veel groter. Mijn straat is een stukkie asfalt van niks met 8 huizen of zo per kant, maar het is al wel anderhalf keer zo lang als de straat waar ik ben opgegroeid met 20 huizen aan slechts een kant van de straat. "De straat uit" naar de mall is twee kilometer terwijl ik thuis dan allang in het dorp zat vanaf een buitenwijk. Ik heb nog steeds geen auto en ik merk echt dat mijn "actieradius" gewoon heel klein is omdat alles zo ver van elkaar ligt. En dan woon ik nog niet eens in een echt buitengebied....quote:Op maandag 30 november 2009 04:00 schreef maartena het volgende:
[..]
Hier in de VS is meer dan een kilometer lopen een vorm van recreatie, niet een vorm van dagelijks vervoer. Op vakanties loop ik ook wel een paar kilometer natuurlijk, maar voor dagelijks vervoer in en om een stad, heb je in vrijwel alle Amerikaanse steden wel een auto nodig.
Oftewel loopafstand voor jequote:Op maandag 30 november 2009 18:29 schreef Fogel het volgende:
Ik heb een microbrewery gevonden op 2-3km afstand!
Good busy! Microbreweries blijven toch het leukste van Amerikaans bierquote:Op maandag 30 november 2009 18:29 schreef Fogel het volgende:
Ik heb een microbrewery gevonden op 2-3km afstand!
Inderdaad. Ik was gisteren in een pub met een stuk of 12 bieren op de tap waaronder afkomstig uit Microbreweries in de regio en de VS, en een stuk of 50 biersoorten op de fles, waaronder bier uit Belgie, het VK, Duitsland, een paar andere landen, en een hele hoop Microbrews uit de gehele VS.quote:Op maandag 30 november 2009 19:38 schreef Barcaconia het volgende:
Good busy! Microbreweries blijven toch het leukste van Amerikaans bier
Interesting. Ik heb 4 jaar lang bij MGH gewerkt.quote:Op maandag 30 november 2009 00:33 schreef Fogel het volgende:
[..]
Ik woon hier (Champaign, Ill) niet, ik woon in Noorwegen, ben alleen even een week op bezoek. Dus tenzij je een enorme onweg hebt gemaakt, ben je niet langs mijn woonplaats gereden
Zit toch nog wel steeds een beetje met het MGH aanbod in mijn achterhoofd, een paar maanden Boston kan op zich geen kwaad, maar de gezinssituatie laat het niet echt toe.
Tx!quote:
Waarom niet? Van wat ik lees is het enorm goed voor jonge kinderen om een tijdje les te krijgen in een andere taal en cultuur bijvoorbeeld....quote:Op maandag 30 november 2009 00:33 schreef Fogel het volgende:
Daarom, en zoals ik al eerder aangaf is het geen noodzaak om een extra regel erbij te krijgen op mijn CV. Natuurlijk kan het geen kwaad, maar als het teveel "kost" (en dan heb ik het niet over geld) dan is het waarschijnlijk beter om die regel er niet bij te kunnen zetten.quote:Op dinsdag 1 december 2009 15:03 schreef Barcaconia het volgende:
Ach, zo lang je het in Noorwegen goed hebt is er weinig reden om te verhuizen. Het kan voor jou misschien wel beter zijn maar als je vrouw er last van heeft is het ook niet goed natuurlijk.
Ik ben momenteel bezig met een paper voor een congres in Chicagoquote:Je moet gewoon wat vaker op bezoek/vakantie hier naartoe gaan
Hmm, dat verandert de zaak misschien inderdaad. Als het een goede functie is zijn dat wel belangrijke regeltjes op je CVquote:Op dinsdag 1 december 2009 18:57 schreef nickybolletje het volgende:
MGH is een van de grootste onderzoeksziekenhuizen ter wereld.
Beetje uit verband getrokken natuurlijk, maar als die ene regel op je CV "President of the United States" zou zijn, dan is dat opeens een heel ander verhaal. Ik ken MGH verder ook niet, maar als het inderdaad valt onder dezelfde categorie als Harvard, Berkely, Duke, etc...... dan is dat toch erg waardevol.quote:Op dinsdag 1 december 2009 18:51 schreef Barcaconia het volgende:
Ja, maar 6 maanden je vrouw en kinderen achterlaten is ook zoiets. Dan moet je de keuze maken hoe waardevol die "extra regel op je CV" dan is. Tenminste, zo noem je het zelf. Ik ken het betreffende bedrijf niet.
Salaris wil niet alles zeggen natuurlijk. Wat je in de toekomst kunt verdienen of bereiken zegt meer. Maar de keuze is natuurlijk lastig en helemaal voor jezelfquote:Op dinsdag 1 december 2009 19:21 schreef Fogel het volgende:
Inderdaad een gouden mogelijkheid, maar ik heb al een onderzoeksbaan waar ik erg blij mee ben (en die betalen dus ook voor mijn promotieonderzoek) en dus heb ik -in tegenstelling tot andere promovendi- niet dezelfde noodzaak om een zo goed mogelijke CV te krijgen om in aanmerking te komen voor een baan (want die heb ik al, en ik verdien al meer dan een professor...).
Inderdaad, MGH is een van de opleidingsziekenhuizen voor Harvard Med School, en veel Harvard undergraduates hebben onderzoeksbaantjes bij MGH.quote:Op dinsdag 1 december 2009 19:23 schreef Fogel het volgende:
MGH werkt nauw samen met MIT en Harvard.
Als een Nederlandse of Noorse professor, ongetwijfeld. Als Amerikaanse professor betwijfel ik dat hoewel met de huidige dollar koers de verschillen niet meer zo groot zijn als een paar jaar geleden. Ik vind dat persoonlijk ook niet heel erg boeiend, of je meer of minder verdient. Het gaat erom wat je uit je onderzoekscarriere wil halen. Maar ik heb geen kinderen die ik 6 maanden moet missen en heb wat dat betreft makkelijk praten.quote:Op dinsdag 1 december 2009 19:21 schreef Fogel het volgende:
Inderdaad een gouden mogelijkheid, maar ik heb al een onderzoeksbaan waar ik erg blij mee ben (en die betalen dus ook voor mijn promotieonderzoek) en dus heb ik -in tegenstelling tot andere promovendi- niet dezelfde noodzaak om een zo goed mogelijke CV te krijgen om in aanmerking te komen voor een baan (want die heb ik al, en ik verdien al meer dan een professor...).
Als we hier het complex uitrijden zien we nu iedere keer een stuk of 15 levensgrote kerstballen en nog meer van die versiersels in één van de tuinen van de huizen aan de overkant staan. Bij de ouders van m'n vrouw is er ook één huis waar de versieringen erg uitbundig zijn. Ben benieuwd hoe het met de stroomrekening van die lui staat.quote:Op woensdag 2 december 2009 01:19 schreef maartena het volgende:
En de vrije dagen na Thanksgiving zijn traditioneel ook altijd de dagen wanneer mensen hun kerstversieringen weer eens van zolder of uit de garage halen..... dus overal zien we weer de versierde huizen.
Ze waren vanmorgen op de radio al flink aan het praten over de sneeuw van vanavond. Ik ben benieuwd... Het begint wel echt met de dag kouder te worden zeg.quote:Op donderdag 3 december 2009 11:47 schreef popolon het volgende:
't Is hier al weel een aardige lichtshow in de buurt. Vanavond komt er sneeuw dus dan is het plaatje weer compleet.
quote:Op donderdag 3 december 2009 15:30 schreef maartena het volgende:
Ik heb LKKRDNG voor mijn vrouw besteld.
Ga je ook veel met Nederlanders om daar? Dat is namelijk net iets waar ik helemaal geen behoefte aan heb. Ik weet niet waarom maar ik vraag me af of er meer mensen zijn die zo denken, of juist andersom.quote:Op donderdag 3 december 2009 15:35 schreef maartena het volgende:
Oh Nederlanders wonen er hier ook zatSterker nog, ik KEN er aardig wat
In Boston vermeed ik ze als de pest, omdat het daar erg vaak Hollanders waren. In Indiana ben ik er in al die jaren maar 2 tegengekomen, en dan is het wel aardig om effe Nederlands te praten.quote:Op donderdag 3 december 2009 15:41 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Ga je ook veel met Nederlanders om daar? Dat is namelijk net iets waar ik helemaal geen behoefte aan heb. Ik weet niet waarom maar ik vraag me af of er meer mensen zijn die zo denken, of juist andersom.
Mwoah, vermijden is een groot woord. Ik vind het leuk om af en toe Nederlands te praten maar ik ga ze niet opzoeken. Ik zal niet naar een bijeenkomst van de Dutch Community gaan oid.quote:Op donderdag 3 december 2009 15:54 schreef Shivo het volgende:
Ik vind dat zo Hollands, elkaar lopen vermijden. Iedere andere nationaliteit die ik ken groept samen, behalve de Hollanders want dat kan blijkbaar niet. Persoonlijk boeit het me niet zo waar iemand vandaan komt, het gaat me meer om de persoon.
Haal je nu niet Nederlanders touristen en mensen met Nederlandse roots door elkaar?quote:Op donderdag 3 december 2009 15:52 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
In Boston vermeed ik ze als de pest, omdat het daar erg vaak Hollanders waren. In Indiana ben ik er in al die jaren maar 2 tegengekomen, en dan is het wel aardig om effe Nederlands te praten.
In Boston heb je veel "Hollanders" (Westerlingen) die er voor een paar maanden, een half jaar of jaar zijn. Ik had het niet zo op die lui, alhoewel ze niet allemaal even vervelend waren.quote:Op donderdag 3 december 2009 16:11 schreef popolon het volgende:
[..]
Haal je nu niet Nederlanders touristen en mensen met Nederlandse roots door elkaar?
Groot verschil.
Hehe, ik ben dan ook geen westerling, zal het daaraan liggen?quote:Op donderdag 3 december 2009 16:16 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
In Boston heb je veel "Hollanders" (Westerlingen) die er voor een paar maanden, een half jaar of jaar zijn. Ik had het niet zo op die lui, alhoewel ze niet allemaal even vervelend waren.(neem aan dat Fogel niet vervelend is). Ergens voel ik me ook meer Amerikaan dan Nederlander.
Ik zie niks meer op mijn scherm door die felle zonquote:Op donderdag 3 december 2009 17:29 schreef nickybolletje het volgende:
Hier in boston 20 graden vandaag (Celsius)!
Gek genoeg komt 't niet slecht uit.quote:Op donderdag 3 december 2009 16:58 schreef Fogel het volgende:
[..]
Hehe, ik ben dan ook geen westerling, zal het daaraan liggen?
@popo, zoals je waarschijnlijk al verwacht had, zit het er niet meer in voor mij om nog even een biertje te pakken met je. Had de hoeveelheid werk die ik heb + effecten van tijdsverschil (met duffe harsens artikelen schrijven gaan wat langzamer) een beetje onderschat. Better luck next time.
OK, dat scheeltquote:Op donderdag 3 december 2009 17:31 schreef popolon het volgende:
[..]
Gek genoeg komt 't niet slecht uit.![]()
We zijn deze week een kliniek aan het verhuizen met alle gevolgen van dien. Moest vanmorgen om 05.00 uur al beginnen.
Echte ambtenarentijden zijn mijn uren, dan krijg je dat.quote:Op donderdag 3 december 2009 17:36 schreef Fogel het volgende:
[..]
OK, dat scheelt
Ik begon vanochtend om 6u, maar dat is natuurlijk oneerlijk om te vergelijken...
Leuk idee wel... mijn idee was KAASKOP maar GOUDA kan natuurlijk ookquote:Op donderdag 3 december 2009 13:50 schreef popolon het volgende:
Gaaf, heb ik ook. Mijn geboorteplaats als kenteken.
Yep een aantal van mijn redelijk goede vrienden zijn Nederlanders (en Nederlandsen). Maar er is nogal een verschil inderdaad..... Je hebt namelijk een groep die in de jaren 50/60/70 naar de VS is vertrokken, en hier al zo lang woont dat ze eigenlijk weinig meer van Nederland weten, en ook niet van de Internet generatie zijn..... en de groep waar ik mee omga, wat voornamelijk jonge Nederlanders zijn (nou ja, zeg 25 tot 45), en die allemaal in de afgelopen 10 jaar +/- naar de VS vertrokken zijn, en dat is dan wel weer leuk.quote:Op donderdag 3 december 2009 15:41 schreef Barcaconia het volgende:
Ga je ook veel met Nederlanders om daar? Dat is namelijk net iets waar ik helemaal geen behoefte aan heb. Ik weet niet waarom maar ik vraag me af of er meer mensen zijn die zo denken, of juist andersom.
Ja, hallo, maar niet iedereen werkt bij Stanford. Bij IU verdien je als assistant professor net geen $70k en als associate net geen $80k. Harvard (MGH) zit boven een ton, maar dat is allemaal soft money. Je hebt minstens 2 RO1's nodig om daar te overleven. Continu!quote:Op donderdag 3 december 2009 18:06 schreef Fogel het volgende:
Hehe, ik weet niet eens of ik officiele werktijden heb bij de universiteit. Zolang ik maar nuttige dingen doe maakt het niet zoveel uit waar en wanneer ik dat doe (en dus zit ik ook vaak in de avond en in het weekend te werken).
@shivo: Sprak gisteren tijdens de lunch over salarissen van associate professors, en die zijn inderdaad iets -maar niet veel- hoger dan in Noorwegen. Bij Stanford 120-140kusd per jaar en bij McGill (ja, ik weet dat het niet in de VS ligt) 110-130k Canadese dollars per jaar.
Geen idee.... volgens mij worden die dingen ook allang niet meer in Duitsland gemaakt, en is dit gewoon een 110 volt versie.quote:Op donderdag 3 december 2009 18:47 schreef Q.E.D. het volgende:
Maartena, moest je door de lage dollar nou ook meer betalen voor je Duitse stofzuiger?
Het punt was dat shivo zei dat de lonen in de VS waarschijnlijk hoger liggen, en in het geval Stanford (en McGill, zat toevallig bij mensen van deze twee universiteiten aan tafel) bleek dat inderdaad zo te zijn.quote:Op donderdag 3 december 2009 18:49 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Ja, hallo, maar niet iedereen werkt bij Stanford. Bij IU verdien je als assistant professor net geen $70k en als associate net geen $80k. Harvard (MGH) zit boven een ton, maar dat is allemaal soft money. Je hebt minstens 2 RO1's nodig om daar te overleven. Continu!
Ik zit hier in principe tijdelijk, hoewel ik naderhand niet perse terug naar Nederland ga dus ik kan wel mijn mening hier over geven:quote:Op donderdag 3 december 2009 22:21 schreef LeNick het volgende:
Even een vraag voor de mensen die geëmigreerd zijn:
Hadden jullie ook al vanaf jong een hele grote aantrekkingskracht tot Amerika zonder dat je er ooit geweest was? Vond je het moeilijk om uiteindelijk de keuze te maken? Het klinkt misschien een beetje raar, maar ik ben heel erg benieuwd in hoeverre jij hebt gedubt vanwege je ouders? Ik heb dus geen broers en zussen, en mijn moeder durft niet te vliegen. Tenzij ze zich daar over zet, zal ze ook nooit kunnen komen. Bij het idee dat ik mijn ouders zo in de steek laat, krijg ik een beetje een schuldgevoel.
Hadden jullie dat ook?
Misschien heb je wel gelijk ja, maar doordat ik geen broers/zussen heb voel ik me misschien wat verantwoordelijker voor mijn ouders.quote:Op donderdag 3 december 2009 22:31 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Ik zit hier in principe tijdelijk, hoewel ik naderhand niet perse terug naar Nederland ga dus ik kan wel mijn mening hier over geven:
Het is jouw eigen toekomst. Als je je weg laat bepalen doordat je moeder niet durft te vliegen lijkt het me dat je daar de rest van je leven spijt van krijgt. En als je moeder jou echt mist overwint ze haar vliegangst wel.
Schuldgevoel zou ik dus niet hebben. Heb ik tot nu toe ook niet trouwens, ik werk hier voor mijn toekomst en ik zal dat soort keuzes ook altijd blijven maken, ook al blijf ik de rest van mijn leven over de grens wonen en werken.
Ik heb van mijn jeugd uit nooit aantrekking gevoeld tot Amerika. Tenminste, niet specifiek. Wel altijd in het buitenland willen wonen/werken.
Ik heb er heel langzaam naar toe gewerkt, en de keuze was toen deze eenmaal gemaakt werd ook niet moeilijk meer. Mijn vrouw kwam in 1998 naar Nederland (ontmoet in 1997 via internet), en pas vanaf 1997/98 kwam ik pas echt in aanraking met de VS. Ik was er tot 1998 ook nog nooit geweest. In dat jaar dus voor het eerst, en vervolgens ook in 1999 en in 2000. Voor 1998 had ik ook nog nooit nagedacht over emigratie eigenlijk, en was gewoon net als iedere Nederlander in de jonge 20 bezig met het begin van mijn carrière en het opzetten van mijn eerste appartementje.quote:Op donderdag 3 december 2009 22:21 schreef LeNick het volgende:
Even een vraag voor de mensen die geëmigreerd zijn:
Hadden jullie ook al vanaf jong een hele grote aantrekkingskracht tot Amerika zonder dat je er ooit geweest was? Vond je het moeilijk om uiteindelijk de keuze te maken? Het klinkt misschien een beetje raar, maar ik ben heel erg benieuwd in hoeverre jij hebt gedubt vanwege je ouders? Ik heb dus geen broers en zussen, en mijn moeder durft niet te vliegen. Tenzij ze zich daar over zet, zal ze ook nooit kunnen komen. Bij het idee dat ik mijn ouders zo in de steek laat, krijg ik een beetje een schuldgevoel.
Hadden jullie dat ook?
Ja, een garage inderdaad. Helaas heb ik die niet. Ik heb een remote-start setje voor mijn auto besteld maar die moet nog binnen komen. Standkachels kennen ze hier helaas niet.quote:Op vrijdag 4 december 2009 14:50 schreef popolon het volgende:
HIer ook, 10/15 cm sneeuw. Nu waardeer ik die garage voor twee auto's extra.Heb geen hekel aan kou of sneeuw, wel aan ruiten krabben.
Ik vermoed van nietquote:Op vrijdag 4 december 2009 15:13 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd of ik dat over 2/3 maanden nog steeds zeg.
Sneeuw is heerlijk om op te zoeken..... Ik kan het zien op de bergen, en als ik twee uur rijd sta ik midden in een ski-resort met ver-Amerikaanste Tiroler huisjes en zo, en een pak sneeuw. Ik vlieg ook nog wel eens naar Canada (en Michigan) in de winter, en dan is sneeuw ook altijd leuk.quote:
Haha, die is zeker grappig.quote:Op vrijdag 4 december 2009 20:22 schreef Barcaconia het volgende:
Het ergste is inderdaad dat krabben 's ochtends. Dat verveelt vlug...
Ik parkeer op een openbare parkeerplaats bij mijn condominium dus er wordt voor mij geschoven, 's ochtends om 5 uur dus als ik om half 7 buiten kom is alles netjes schoon. Voor mijn auto komt er nog een remote start, dus dat scheelt ook een beetje in het krabben.
Ik vind het wel lachen om lekker alle kanten in te glijden met mijn JeepHeerlijke auto voor in de sneeuw!
En het is gewoon mooi, zo'n witte omgeving.
Edit: @LeNick, ik vind deze foto mooi![]()
[ afbeelding ]
Komt nog wel, sneeuw ligt er pas sinds vandaag. Ik heb een 5drs Wrangler inderdaad. Ik heb geen fotoalbum op internet maar wel wat leuke foto's om te laten zien. Als ik vanavond thuis ben zal ik eens kijken wat ik kan uploadenquote:Op vrijdag 4 december 2009 20:28 schreef LeNick het volgende:
[..]
Haha, die is zeker grappig.Zo'n Wrangler (die had jij toch?) is echt tof inderdaad, had hem even gegoogled.
Ook nog sneeuwfoto's?
quote:Op vrijdag 4 december 2009 20:29 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Komt nog wel, sneeuw ligt er pas sinds vandaag. Ik heb een 5drs Wrangler inderdaad. Ik heb geen fotoalbum op internet maar wel wat leuke foto's om te laten zien. Als ik vanavond thuis ben zal ik eens kijken wat ik kan uploaden
Wel een andere kleur hoorquote:Op vrijdag 4 december 2009 20:32 schreef LeNick het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Het is echt net een Hummer, ontzettend mooi!
Ik houd dit topic nauwlettend in de gaten!
Ja, haha van die andere kleur was ik wel uitgegaan!quote:Op vrijdag 4 december 2009 20:35 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Wel een andere kleur hoorEn niet zo'n Sjonniegrille.
Hotlink probleempjequote:Op vrijdag 4 december 2009 20:32 schreef LeNick het volgende:
[ afbeelding ]
Het is echt net een Hummer, ontzettend mooi!
Ik houd dit topic nauwlettend in de gaten!
Weird, ik zie het wel maar als ik het wil opslaan dan kreeg ik ook zo'n hotlink plaatje.. Heb er dus maar even printscreen van gemaakt:quote:Op vrijdag 4 december 2009 20:37 schreef maartena het volgende:
[..]
Hotlink probleempje
verhuis dat plaatje even naar elders
http://gallery.nietoverdrijven.com Maar het is weinig "echt amerikaans" spul, ben ik bangquote:Op vrijdag 4 december 2009 20:21 schreef LeNick het volgende:
Wie houdt er een online foto album bij? Of heeft dit gedaan?
Zelf gemaakte foto's vanuit Amerika vind ik zo nicee.
Link?
Dat is een behoorlijk geavanceerde stofzuiger.quote:Op donderdag 3 december 2009 20:04 schreef maartena het volgende:
[..]
Geen idee.... volgens mij worden die dingen ook allang niet meer in Duitsland gemaakt, en is dit gewoon een 110 volt versie.
Ik kocht een Miele Titan S2180, en was voor $499 klaar, ($541 met belasting), en ik kreeg wat extra korting omdat ik een oude stofzuiger inruilde.
Het ding werkt in ieder geval een stuk beter dan mijn vorige stofzuiger, waar ik een jaar of 7 geleden ook al iets van $300 voor betaalde. Dat was dan zo'n recht-opstaande Amerikaanse zuiger. Uiteindelijk vind ik de Europese stijl toch wat prettiger, en je komt er wat makkelijker mee onder stoelen, lage tafels, etc zonder de boel te moeten verplaatsen.
Zit trouwens wel weer een tapijtmotor in het zuigstuk, wat vroeger de voornaamste reden was voor zo'n rechtopstaande, maar tegenwoordig loopt er dus gewoon stroom door de zuigstang via een apart kanaal om de motor onderaan in het zuigstuk aan te drijven.
Skeet's auto uit Jericho (tv-serie) vind ik ook wel behoorlijk Amerikaansquote:Op vrijdag 4 december 2009 21:05 schreef Barcaconia het volgende:
Dit is wel echt Amerikaans:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mijn zusje zit weer eens in de regio Indonesie, en verklaarde na een vlucht op Facebook:quote:Op zaterdag 5 december 2009 07:44 schreef popolon het volgende:
Kan niet wacten op de vliegtrip er heen met een 18 maand oud ventje. Joy joy.
Ik neem er volgende week 3 onder de 5 mee, alleen en zonder verdovende middelenquote:Op zaterdag 5 december 2009 09:04 schreef maartena het volgende:
[..]
Mijn zusje zit weer eens in de regio Indonesie, en verklaarde na een vlucht op Facebook:
"All children under 5 boarding airplanes should be heavily drugged."
Tof! Ik vond San Diego een leuke stad!quote:Op zaterdag 5 december 2009 20:30 schreef Shivo het volgende:
Ik vlieg ook de 19e, 29e weer terug. Maar eerst nog naar San Diego volgende week.
Wauw, heb je meer foto's?quote:Op woensdag 9 december 2009 21:31 schreef Ainnir het volgende:
Sneew is alweer flink aan het smelten..
Uitzicht vanaf ons balkon:
[ afbeelding ]
Niks bijzonders hoor, geen huizen, alleen appartementenquote:Op woensdag 9 december 2009 21:46 schreef LeNick het volgende:
[..]
Wauw, heb je meer foto's?Van de straat bijvoorbeeld?
Die huizen zien er namelijk echt tof uit..
![]()
Na het weekend weer denk ik..... er komt weer een flinke regenstorm aan, morgen, vrijdag, en het gehele weekend regen.quote:Op woensdag 9 december 2009 21:31 schreef Ainnir het volgende:
Sneew is alweer flink aan het smelten..
Uitzicht vanaf ons balkon:
[ afbeelding ]
Niet bijzonder? Dit is nou juist hét Amerikaanse gevoel vind ik. Heerlijk juist zulke homemade foto's. Als je meer hebt, houd ik me aanbevolen.quote:Op donderdag 10 december 2009 00:52 schreef Ainnir het volgende:
[..]
Niks bijzonders hoor, geen huizen, alleen appartementen
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Omdat je in de VS meer moet doen dan alleen een online sollicitatie. In Nederland is dat wellicht genoeg, en wordt er "eerlijk gekozen" uit de ingestuurde resumes/CVs, maar zo werkt het in de VS dus niet. Je moet je laten horen, het bedrijf laten weten dat je de baan enorm graag wil hebben.quote:Op donderdag 10 december 2009 22:36 schreef OMG het volgende:
Hm, kan iemand me uitleggen waarom werkgevers in de VS nog slechter reageren op ingestuurde sollicitaties dan in Nederland? Ik heb er inmiddels 16+ benaderd (via career builder / monster, maar ook via hun eigen websites / systeem) en tot nu toe slechts 1 reactie gehad. Die heb ik moeten laten schieten omdat tijdens het telefoongesprek duidelijk werd dat het een functie was die (nog) niet bij me past.
Je hebt inderdaad een internationaal netwerk nodig. Om je een idee te geven: via dat netwerk ben ik eerst in de VS terecht gekomen, en daarna in Japan. Maar het is me nog nooit gelukt om op een 'normale' manier een baan te vinden, met een open of gerichte sollicitatiebrief.quote:Op vrijdag 11 december 2009 06:44 schreef Ainnir het volgende:
Mja wat heb ik aan mijn nederlandse netwerk als ik een baan zoek aan de andere kant van de wereld?
quote:Op maandag 23 november 2009 22:11 schreef Barcaconia het volgende:
Als je deze week nog komt is het Thanksgiving weekend. Dat staat garant voor gigantische kortingen op dat soort cadeaumateriaal. Je moet wel ijzersterk zijn, vorig jaar zijn er bij Walmart mensen doodgetrapt vanwege het dringen voor hoge kortingen.
Logisch. Dat werkt ook niet.quote:Op vrijdag 11 december 2009 07:31 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Je hebt inderdaad een internationaal netwerk nodig. Om je een idee te geven: via dat netwerk ben ik eerst in de VS terecht gekomen, en daarna in Japan. Maar het is me nog nooit gelukt om op een 'normale' manier een baan te vinden, met een open of gerichte sollicitatiebrief.
Ga ik wel ff doen, thanks. Vanmiddag ook bij een andere winkel gevraagd, maar die zei dat ik het nooit zou vinden in Texas. Texans don't drive when there is snow.quote:Op vrijdag 11 december 2009 23:57 schreef Ainnir het volgende:
Je zou kunnen kijken bij Sears
Niet echt, want 1) we hebben maar één auto, 2) ik heb nog geen rijbewijs, 3) naar het zuiden van de stad is overdag al bijna een uur rijden (dus tel daar nog even het verkeer in de ochtend bij op). Tel dat bij elkaar op en we zouden dus (als ik een baan in het zuiden zou aannemen) voorlopig ergens voor 6:00 al moeten vertrekken omdat mijn vrouw ook nog eens die afstand weer terug mag rijden naar haar werk (in het noorden).quote:Op zaterdag 12 december 2009 01:14 schreef nickybolletje het volgende:
Heb je niet het idee dat je iets te kieskeurig bent, vooral in deze tijden?
Als je kan werken heb je dus al je EAD, en daarmee kun je gewoon je rijbewijs halen (heb ik ook gedaan).quote:Op zaterdag 12 december 2009 03:21 schreef OMG het volgende:
Omdat ik de green card nog niet heb. Alle andere dingen zijn al wel binnen. Op het K-1 visum had ik voor een driver's permit kunnen gaan, maar die moet je minstens 60 dagen hebben voordat je examen kunt doen... en dat zou na het verlopen van m'n state ID zijn. Dus vandaar.
Ah, ok, ik ging er vanuit (na een hoop immigratie naar de VS websites en fora te hebben doorgespit) dat dit pas kon op het moment dat je de green card zou hebben. Binnenkort dan eerst eens de permit regelen om vervolgens de license te kunnen halen.quote:Op zaterdag 12 december 2009 06:40 schreef Ainnir het volgende:
[..]
Als je kan werken heb je dus al je EAD, en daarmee kun je gewoon je rijbewijs halen (heb ik ook gedaan).
Ik had mijn rijbewijs ook bijna direct na aankomst met mijn J-1. Ik kreeg niet direct een 'echt' bewijs maar een papieren vodje tijdelijk rijbewijs, maar een maand later kwam het echte pasje met de post. Mijn SSN had ik toen nog niet.quote:Op zaterdag 12 december 2009 05:07 schreef maartena het volgende:
Ik kwam op 11 April 2002 aan in de VS.... en had mijn rijbewijs (en auto) nog voor het einde van de maand.... maar ik had dan ook meteen een green card, omdat we middels huwelijks visa alles van te voren geregeld hadden middels het consulaat in A'dam.
In Massachusetts en Indiana krijgen (kregen) H1B houders geen aparte behandelijk.quote:Op zaterdag 12 december 2009 15:57 schreef devzero het volgende:
[..]
Ik had mijn rijbewijs ook bijna direct na aankomst met mijn J-1. Ik kreeg niet direct een 'echt' bewijs maar een papieren vodje tijdelijk rijbewijs, maar een maand later kwam het echte pasje met de post. Mijn SSN had ik toen nog niet.
Hoe zit dat in andere staten, rijbewijzen met een tijdelijke werkvergunning? Hier krijg je (met een H1B) een rijbewijs wat maar een jaar geldig is en op het pasje staat met rode letters: temporary.
In Texas heb ik een normale ID kaart gehaald, geldig tot 2015 met een J1 visum. Rijbewijs had ook gekund, gelden dezelfde regels voor. Heb ook geen SSN, op het formulier kon ik gewoon aanvinken dat ik er geen had.quote:Op zaterdag 12 december 2009 15:57 schreef devzero het volgende:
[..]
Ik had mijn rijbewijs ook bijna direct na aankomst met mijn J-1. Ik kreeg niet direct een 'echt' bewijs maar een papieren vodje tijdelijk rijbewijs, maar een maand later kwam het echte pasje met de post. Mijn SSN had ik toen nog niet.
Hoe zit dat in andere staten, rijbewijzen met een tijdelijke werkvergunning? Hier krijg je (met een H1B) een rijbewijs wat maar een jaar geldig is en op het pasje staat met rode letters: temporary.
Ja, ik kreeg inderdaad ook eerst een papiertje en dan het rijbewijs per post opgestuurd.quote:Op zaterdag 12 december 2009 15:57 schreef devzero het volgende:
Volgens mij krijgen H1B en ander visa houders in California gewoon een volledig rijbewijs wat 4 jaar geldig is.quote:Hoe zit dat in andere staten, rijbewijzen met een tijdelijke werkvergunning? Hier krijg je (met een H1B) een rijbewijs wat maar een jaar geldig is en op het pasje staat met rode letters: temporary.
Wat veel mensen niet weten is dat je met je EAD een tijdelijk rijbewijs kunt halen. Je krijgt dan alleen het papieren vodje met grote letters "TEMPORARY", dat is zo'n 4 maanden geldig. Wanneer je dan je greencard hebt en je gaat terug naar DMV, krijg je een nieuw papieren vodje, ditmaal met "INTERIM" erop. Dit is wederom een maand of 4 geldig, maar na een week of 2 krijg je dan je daadwerkelijke license in de mail (maar dit is dan ook meteen 4 jaar geldig).quote:Op zaterdag 12 december 2009 14:30 schreef OMG het volgende:
[..]
Ah, ok, ik ging er vanuit (na een hoop immigratie naar de VS websites en fora te hebben doorgespit) dat dit pas kon op het moment dat je de green card zou hebben. Binnenkort dan eerst eens de permit regelen om vervolgens de license te kunnen halen.
Dat wist ik dan weer wel.quote:Op zaterdag 12 december 2009 19:28 schreef Ainnir het volgende:
[..]
Overigens, als K1 houder kun je al na 3 jaar je citizenship krijgen ipv 5, dat weet ook niet iedereen
quote:Op zaterdag 12 december 2009 18:55 schreef Shivo het volgende:
Lekker dan, tweede keer dat ik in San Diego ben en tweede keer dat het alleen maar regent. Maar wel 35F warmer dan Boston.
Dat is tegenwoordig ook af te raden. Ze pikken er steeds vaker mensen uit de de "weekendjes in Canada" truuk gebruiken om weer terug de VS in te kunnen, en zelfs de land-grensovergangen worden daar op getrained tegenwoordig.quote:Op zondag 13 december 2009 04:37 schreef nickybolletje het volgende:
Het is normaal gesproken vrij lastig om je status van J-1 om te zetten naar visa waiver. Ga even ergens bij Mexico of Canada de grens over zou ik zeggen.
Ik heb zo'n waiver aangevraagd, duurt normaal gesproken 8 tot 10 maanden voordat die door het systeem zijn. Het schijnt niet zo'n big deal te zijn, het duurt alleen even.quote:Op zondag 13 december 2009 04:37 schreef nickybolletje het volgende:
Het is normaal gesproken vrij lastig om je status van J-1 om te zetten naar visa waiver. Ga even ergens bij Mexico of Canada de grens over zou ik zeggen.
Een K-1 visum is toch alleen bedoeld om het land binnen te komen als verloofde van een amerikaan met als intentie om te trouwen? Als je getrouwd bent en je partner is je sponsor voor je greencard, dan kun je inderdaad binnen 3 jaar citizenship aanvragen.quote:Op zaterdag 12 december 2009 19:28 schreef Ainnir het volgende:
Overigens, als K1 houder kun je al na 3 jaar je citizenship krijgen ipv 5, dat weet ook niet iedereen
Wellicht is het anders als je al een visum hebt inderdaad..... Als je echter probeert gewoon langer te blijven dan is toegestaan door elke 3 maanden de grens over te gaan, dan gaat dat nogal in de gaten lopen.quote:Op zondag 13 december 2009 05:39 schreef nickybolletje het volgende:
Huh? Met een visa waiver bedoel ik het standaard "toeristenvisum". Maartena: ik heb zelf de Canada methode gebruikt en deze werd me zelfs aangeraden (was om status van visa waiver naar F1 te veranderen), De douane gaf me uitgebreid advies hoe ik dit het beste kon doen. Volgens mij als je ze kunt laten zien dat je al een vliegticket terug hebt, gaan ze echt niet moeilijk doen.
Let op: 3 jaar na de datum op je Green Card, en daar kun je dan weer 90 dagen vanaf trekken, omdat het hele proces toch meer dan 90 dagen duurt.quote:Op zaterdag 12 december 2009 19:28 schreef Ainnir het volgende:
Beetje late reactie van mijn kant, maargoedquote:Op donderdag 26 november 2009 18:03 schreef maartena het volgende:
[..]
In de gehele wereld, heeft de VS meer advocaten dan welk ander land dan ook... En in die VS, heeft California meer advocaten dan welke andere staat dan ook..... en in California, zijn er meer advocaten te vinden in de Greater Los Angeles area dan elders.
Dus je zoekt in ieder geval in het juiste gebied!![]()
Internationaal recht is echter een andere zaak. Volgens mij heeft namelijk New York daar een streepje voor, omdat het 1) dichter bij een heel zooitje landen ligt dat de westkust en 2) de VN in New York zit, en er altijd veel vraag is naar Internationaal recht.
Hoe te zoeken? Google denk ik..... elk respectabel advocatenkantoor heeft wel een website natuurlijk.
Veel succes dan maar, hoop dat het lukt!quote:Op maandag 14 december 2009 15:21 schreef ShevaJB het volgende:
Beetje late reactie van mijn kant, maargoed![]()
New York heb ik ook aan gedacht, ben er vorig jaar geweest met de feestdagen. Toch denk ik dat LA mij meer trekt! Nu ben ik aan het corresponderen met the American Bar Association (section of International law) die aangegeven hebben mij te willen begeleiden, dus ik ben benieuwd waar het schip gaat stranden
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |