abonnement Unibet Coolblue
pi_75125694
quote:
Op donderdag 26 november 2009 03:11 schreef Lyrebird het volgende:
Kan deze in de OP worden meegenomen?

Oh hij staat er hoor.
 FR
  Moderator zondag 29 november 2009 @ 23:06:09 #102
45833 crew  Fogel
pi_75129326
Ik ben vandaag voor gek verklaard omdat ik van plan was om 3-4 km te lopen naar een vestiging van Meijer.
Na iets meer dan een kilometer kwam ik bij een grote kruising waar (uiteraard, want bij de kleinere kruisingen was het ook niet) geen oversteekplek voor voetgangers was. Even rustig rond gekeken hoe ik het beste de weg over kan (2x2baans) en de weg overgegaan toen alles vrij was. Komt net na het oversteken een bus eraan, chauffeur doet haar raam open en vroeg waar ik heen ging. Ze vond dat het niet kunnen dat ik zo enorm ver wilde lopen en stelde voor dat ik misschien beter met haar bus naar de mall zou kunnen gaan ipv meijer. Ook goed.
Ze weigerde me om te betalen voor de rit, legde me uit welke bus ik zou moeten pakken om terug te komen. Erg service minded!
Maargoed, ben ik echt zo compleet gestoord dat ik wil lopen hier? Het is in ieder geval duidelijk dat de infrastructuur ontbreekt voor voetgangers.

Bij het hotel vonden ze het al raar dat ik naar het zwembad (van de uni, anderhalf block hiervandaan) wilde lopen en maar aandringen "echt, geen probleem, we hebben gratis shuttle naar alle gebouwen op de campus".
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  zondag 29 november 2009 @ 23:17:28 #103
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_75129703
Jij bent niet gestoord, Amerikanen zijn gestoord met hun auto's
Ik loop zelf ook veel. Af en toe naar Meijer, soms naar de kroeg. Vaak ook zo rond de 2-3 miles. Ik vind het een goede manier om een beetje beweging te krijgen tussen al het autorijden door maar veel mensen denken daar anders over. Als ik naar de kroeg loop verklaren ze me ook voor gek.
Ik loop liever 45 minuten naar huis en fris en nuchter thuiskomen dan een DUI.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  zondag 29 november 2009 @ 23:18:16 #104
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_75129727
Ja, da's wel ver lopen, ja. Maar naar het zwembad zou ik ook wel lopen, of fietsen.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  Moderator zondag 29 november 2009 @ 23:23:11 #105
45833 crew  Fogel
pi_75129904
Ik ben het met je eens
Over DUI gesproken, ik heb net een 12-pack Miller Geniune Draft gekocht bij een Circle K en dat is vrij slappe hap. Iemand tips voor bier met wat meer smaak en wat makkelijk te verkrijgen is?
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  Moderator zondag 29 november 2009 @ 23:24:32 #106
45833 crew  Fogel
pi_75129941
Fietsenuitleen/verhuur hebben ze helaas niet hier, heb ik al naar gevraagd. Autos geen probleem natuurlijk, maar die heb ik dus niet nodig
Voor Noorse begrippen is alles onder de 10km "niet ver" om te lopen.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  zondag 29 november 2009 @ 23:28:41 #107
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_75130094
quote:
Op zondag 29 november 2009 21:26 schreef devzero het volgende:

[..]

ik weiger de amerikaanse backing soda/powder enriched pancakes te maken. Ik bak liever de platte, nederlandse variant (met spek en appel ).
Ik had een pakje muffinmix waar je met een extra ei en wat bloem pannenkoekendeeg van kon maken. 't Zijn eigenlijk platte muffins, geen "echte" pannenkoken.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  zondag 29 november 2009 @ 23:32:48 #108
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_75130223
quote:
Op zondag 29 november 2009 23:23 schreef Fogel het volgende:
Ik ben het met je eens
Over DUI gesproken, ik heb net een 12-pack Miller Geniune Draft gekocht bij een Circle K en dat is vrij slappe hap. Iemand tips voor bier met wat meer smaak en wat makkelijk te verkrijgen is?
Sam Adams. Maar da's local dus ik weet niet of dat daar ook te krijgen is.
quote:
Op zondag 29 november 2009 23:24 schreef Fogel het volgende:
Fietsenuitleen/verhuur hebben ze helaas niet hier, heb ik al naar gevraagd. Autos geen probleem natuurlijk, maar die heb ik dus niet nodig
Voor Noorse begrippen is alles onder de 10km "niet ver" om te lopen.
Ja, als je het gewend bent, is het natuurlijk niet ver. Ik zou het voornamelijk tijdverspilling vinden. 't Loopt alleen lastig zonder stoepen en verkeerslichten en alles.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  zondag 29 november 2009 @ 23:59:39 #109
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_75131210
quote:
Op zondag 29 november 2009 23:23 schreef Fogel het volgende:
Ik ben het met je eens
Over DUI gesproken, ik heb net een 12-pack Miller Geniune Draft gekocht bij een Circle K en dat is vrij slappe hap. Iemand tips voor bier met wat meer smaak en wat makkelijk te verkrijgen is?
Miller vind ik troep. Budweiser is beter drinkbaar. Het beste lichtere bier vind ik Coors nog steeds. Jammer dat het vaak alleen in blikken te krijgen is. Sam adams is iets zwaarder maar heeft een aparte smaak waar ik niet van hou. Ik koop meestal import of microbrew.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_75131424
quote:
Op zondag 29 november 2009 23:23 schreef Fogel het volgende:
Ik ben het met je eens
12-pack Miller Geniune Draft
Als je van schuttersbier houdt, dan is miller best te drinken.
quote:
Iemand tips voor bier met wat meer smaak en wat makkelijk te verkrijgen is?
- niet bij de circle-k of een random tankstation
- slijterijen hebben vaak wel een redelijke selectie
- supermarkt ketens als de publix (weet niet of die ook in MA zitten) hebben vaak ook wel degelijk bier
- vermijdt 12-packs (vaak een teken van "standaard" bier), vermijdt 4-packs (vaak overpriced, hoewel er uitzonderingen zijn).
- en neem deze tips niet te serious

Je zit toch in (de buurt van) Boston? Zat brewpubs om te proberen
pi_75131453
Ik vond toen ik in de VS zat Budweiser altijd prima te drinken. Het is niet zo lekker als de meeste Nederlandse of Belgische biertjes, maar prima te doen. En sowieso een stuk beter dan al die light bagger (Bud Light, Miller, Coors, weet ik wat er nog meer is ).

Grappig overigens dat het bijna elk topic op een gegeven moment wel weer over bier gaat. Stiekem is het best wel belangrijk in ons leven he heren
  maandag 30 november 2009 @ 00:23:30 #112
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_75131547
quote:
Op zondag 29 november 2009 23:32 schreef wonderer het volgende:

[..]

Sam Adams. Maar da's local dus ik weet niet of dat daar ook te krijgen is.
[..]
Sam is niet echt local meer. Maar ronduit het beste van de grote brouwerijen. Ik koop als 'slap' biertje vaak Molson (Canadees), Sam of lokaal bier.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  maandag 30 november 2009 @ 00:24:51 #113
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_75131567
quote:
Op maandag 30 november 2009 00:06 schreef devzero het volgende:

[..]

Als je van schuttersbier houdt, dan is miller best te drinken.
[..]

- niet bij de circle-k of een random tankstation
- slijterijen hebben vaak wel een redelijke selectie
- supermarkt ketens als de publix (weet niet of die ook in MA zitten) hebben vaak ook wel degelijk bier
- vermijdt 12-packs (vaak een teken van "standaard" bier), vermijdt 4-packs (vaak overpriced, hoewel er uitzonderingen zijn).
- en neem deze tips niet te serious

Je zit toch in (de buurt van) Boston? Zat brewpubs om te proberen
In elke omgeving zijn genoeg microbreweries. Niet alleen het bier is vaak beter maar ook de mensen zijn vriendelijk. Hier hebben ze een heerlijke Stout met koffiesmaak bij mijn lokale microbrewery. Heerlijk vind ik dat.
Die import 4-packs zijn inderdaad overpriced, maar alsnog heerlijk. Niet om te zuipen, wel om een avondje voor de tv door te brengen.

En natuurlijk is bier belangrijk, je moet op een of andere manier toch vrienden maken in een nieuwe omgeving
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  Moderator maandag 30 november 2009 @ 00:26:26 #114
45833 crew  Fogel
pi_75131599
Ik kwam dus toevallig langs een circle-k en besloot daar maar wat te kopen, was niet erg geplanned ofzo .
Kwam er zojuist pas achter dat er geniepig in het logo nog "light" gedrukt staat, was bij de c-k juist op zoek was naar bier waar dat niet op stond...
Ik zit in Illinois, en "overpriced" zal ik niet snel iets vinden (ben Noorse bierprijzen gewend, ik heb nu een 12-pack voor de prijs van 3 a 4 blikken bier in Noorwegen). Standaardbier is op zich geen probleem, maar iets meer smaak dan deze MGD of Bud kan geen kwaad. Ik meende me te herinneren dat Miller best OK was, maar dat is wellicht een andere versie dan wat ik gekocht heb.
In WA dronk ik meestal Red Hook.

En ja, bier is belangrijk. Ben dolblij dat ik op een zondag bier heb kunnen kopen (want dat mag niet in Noorwegen), zelfs al was het MGD
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_75131632
Fogel, waar zit je?
  maandag 30 november 2009 @ 00:29:17 #116
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_75131653
Ik hoorde dat het in Michigan tot voor kort ook een wet was dat op zondag geen bier verkocht mocht worden. Sterke drank mocht wel, maas in de wet. Weet jij daar iets van Popolon?

Verder staan US standaard biertjes natuurlijk niet bekend om overvloed aan smaak. Zelfs Amerikanen weten dat het rotzooi is. Gelukkig ben je Noorse prijzen gewend dus kun je rustig duurdere bieren proberen.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  maandag 30 november 2009 @ 00:31:00 #117
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_75131688
Ben vorige week trouwens nog langs jouw woonplaats gekomen Fogel, ik was in Indianapolis en moest in Peoria zijn. Je woont niet zo ver van mij af.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  maandag 30 november 2009 @ 00:31:58 #118
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_75131708
quote:
Op maandag 30 november 2009 00:29 schreef Barcaconia het volgende:
Ik hoorde dat het in Michigan tot voor kort ook een wet was dat op zondag geen bier verkocht mocht worden. Sterke drank mocht wel, maas in de wet. Weet jij daar iets van Popolon?

Verder staan US standaard biertjes natuurlijk niet bekend om overvloed aan smaak. Zelfs Amerikanen weten dat het rotzooi is. Gelukkig ben je Noorse prijzen gewend dus kun je rustig duurdere bieren proberen.
Hangt van de 'township' af. Waar ik zit verkopen ze geen sterke drank op zondag, wel bier en wijn. 200 meter verderop (andere township) kan je weer alles krijgen op zondag.

Ik vind bier nog steeds vrij prijzig maar sterke drank is weer vrij goedkoop als je het met NL vergelijkt.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  Moderator maandag 30 november 2009 @ 00:33:45 #119
45833 crew  Fogel
pi_75131740
quote:
Op maandag 30 november 2009 00:31 schreef Barcaconia het volgende:
Ben vorige week trouwens nog langs jouw woonplaats gekomen Fogel, ik was in Indianapolis en moest in Peoria zijn. Je woont niet zo ver van mij af.
Ik woon hier (Champaign, Ill) niet, ik woon in Noorwegen, ben alleen even een week op bezoek. Dus tenzij je een enorme onweg hebt gemaakt, ben je niet langs mijn woonplaats gereden
Zit toch nog wel steeds een beetje met het MGH aanbod in mijn achterhoofd, een paar maanden Boston kan op zich geen kwaad, maar de gezinssituatie laat het niet echt toe.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  maandag 30 november 2009 @ 00:35:24 #120
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_75131773
quote:
Op maandag 30 november 2009 00:33 schreef Fogel het volgende:

[..]

Ik woon hier (Champaign, Ill) niet, ik woon in Noorwegen, ben alleen even een week op bezoek. Dus tenzij je een enorme onweg hebt gemaakt, ben je niet langs mijn woonplaats gereden
Zit toch nog wel steeds een beetje met het MGH aanbod in mijn achterhoofd, een paar maanden Boston kan op zich geen kwaad, maar de gezinssituatie laat het niet echt toe.
Ah, dat had ik verkeerd begrepen dan Nee, die omweg had ik niet gemaakt. Ik dacht dat je hier kwam wonen.
quote:
Op maandag 30 november 2009 00:31 schreef popolon het volgende:

[..]

Hangt van de 'township' af. Waar ik zit verkopen ze geen sterke drank op zondag, wel bier en wijn. 200 meter verderop (andere township) kan je weer alles krijgen op zondag.

Ik vind bier nog steeds vrij prijzig maar sterke drank is weer vrij goedkoop als je het met NL vergelijkt.
Hmm, kan inderdaad met de County te maken gehad hebben. Ik heb het hele verhaal niet begrepen maar ik vond het wel leuk klinken
Bier vind ik ook duur. Zit daar veel accijns op ofzo? Sterke drank kost de helft van NL meestal en bier is even duur of duurder.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_75131783
quote:
Op zondag 29 november 2009 23:23 schreef Fogel het volgende:
Ik ben het met je eens
Over DUI gesproken, ik heb net een 12-pack Miller Geniune Draft gekocht bij een Circle K en dat is vrij slappe hap. Iemand tips voor bier met wat meer smaak en wat makkelijk te verkrijgen is?
Do you know why American beer is a lot like having sex in a canoe?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 30 november 2009 @ 00:37:06 #122
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_75131808
quote:
Op maandag 30 november 2009 00:35 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Do you know why American beer is a lot like having sex in a canoe?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
So true !
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  Moderator maandag 30 november 2009 @ 02:05:12 #123
45833 crew  Fogel
pi_75132830
quote:
Op maandag 30 november 2009 00:35 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Do you know why American beer is a lot like having sex in a canoe?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik wéét dat er uitzonderingen zijn
Maar blijkbaar zijn die uitzonderingen dus niet te koop in kleinere winkels. Heb ik overmorgen weer een missie
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  maandag 30 november 2009 @ 02:27:43 #124
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_75132945
NBC nu Fogel. Sunday Night Football.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  Moderator maandag 30 november 2009 @ 03:46:40 #125
45833 crew  Fogel
pi_75133307
quote:
Op maandag 30 november 2009 02:27 schreef popolon het volgende:
NBC nu Fogel. Sunday Night Football.
Hehe, dat stond aan in het restaurant/bar, ik heb de TV op de hotelkamer nog niet eens aangehad!

En ik heb nu twee non-light bieren getest: Fat Tire en Goose Island. De eerste smaakte me prima, de tweede niet, maar ik hou dan ook niet zo van IPA (en de kelner vertelde me niet dat de enige GA die ze hadden een IPA was).

En de prijzen hier
In vergelijking met thuis kreeg ik mijn eten (8oz filet mignon en peacan pie als dessert) zowat gratis bij het bier
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  maandag 30 november 2009 @ 04:00:37 #126
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_75133336
quote:
Op zondag 29 november 2009 23:24 schreef Fogel het volgende:
Voor Noorse begrippen is alles onder de 10km "niet ver" om te lopen.
Hier in de VS is meer dan een kilometer lopen een vorm van recreatie, niet een vorm van dagelijks vervoer. Op vakanties loop ik ook wel een paar kilometer natuurlijk, maar voor dagelijks vervoer in en om een stad, heb je in vrijwel alle Amerikaanse steden wel een auto nodig.

Uitzonderingen zijn natuurlijk de steden met een goed openbaar vervoer en enorm veel taxi's, zoals New York.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  Moderator maandag 30 november 2009 @ 04:07:10 #127
45833 crew  Fogel
pi_75133348
quote:
Op maandag 30 november 2009 04:00 schreef maartena het volgende:

[..]

Hier in de VS is meer dan een kilometer lopen een vorm van recreatie, niet een vorm van dagelijks vervoer. Op vakanties loop ik ook wel een paar kilometer natuurlijk, maar voor dagelijks vervoer in en om een stad, heb je in vrijwel alle Amerikaanse steden wel een auto nodig.

Uitzonderingen zijn natuurlijk de steden met een goed openbaar vervoer en enorm veel taxi's, zoals New York.
Er zullen niet veel mensen meer dan 1km lopen als dagelijks vervoer, wellicht naar de bushalte lopen ofzo... maar het is inderdaad ook een vorm van (dagelijkse/wekelijkse) recreatie en daardoor zijn de incidentele langere afstanden natuurlijk ook geen probleem.

Ik wilde een taxi terug nemen van de mall, maar er was er geeneen te vinden! Zelfs bij de infodesk van de mall was er geen lijst met telefoonnummers van taxicentrales! Heb toen maar een bus gepakt die net aan kwam rijden en ben zo'n 1-1,5km van het hotel af eruit gegaan (want ik had geen idee of de bus dichterbij het hotel zou komen en frisse lucht kan geen kwaad).
Nu heb ik in ieder geval een stuk van de stad gezien... het lijkt een vrij typische small-town-USA met een poging tot centrum en veel laagbouw.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  maandag 30 november 2009 @ 04:08:18 #128
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_75133351
Qua bieren..... tja, ik kan hier eigenlijk alles krijgen. De laatste tijd zit ik vaak aan de Pyramid Hefeweizen (Amerikaans) en de Palm (Belgisch).

"Slap" bier koop ik nooit eigenlijk, ook als ik een feestje geef haal ik een zooitje 6-packs met een hoop verschillende smaken.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  maandag 30 november 2009 @ 04:09:26 #129
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_75133353
@Fogel, waarom heb je trouwens geen auto gehuurd?
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  Moderator maandag 30 november 2009 @ 04:12:41 #130
45833 crew  Fogel
pi_75133355
quote:
Op maandag 30 november 2009 04:08 schreef maartena het volgende:
Qua bieren..... tja, ik kan hier eigenlijk alles krijgen. De laatste tijd zit ik vaak aan de Pyramid Hefeweizen (Amerikaans) en de Palm (Belgisch).

"Slap" bier koop ik nooit eigenlijk, ook als ik een feestje geef haal ik een zooitje 6-packs met een hoop verschillende smaken.
Het verschil is dat jij na enkele jaren hebt kunnen ervaren wat slap is en wat niet, ik heb maar 1 week de tijd en heel erg veel was ik niet van plan om te drinken en dus wil ik het meteen goed doen .
In het vliegtuig heb ik een Leinenkugel wheat beer op, was niet onaardig, maar het haalt het niet bij een Hoegaarden of een Korenwolf om maar eens twee vrij standaard wheats te noemen.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  Moderator maandag 30 november 2009 @ 04:14:57 #131
45833 crew  Fogel
pi_75133357
quote:
Op maandag 30 november 2009 04:09 schreef maartena het volgende:
@Fogel, waarom heb je trouwens geen auto gehuurd?
Ik verblijf in het hotel waar het congres is en de universiteit heeft zelfs een eigen vliegveld. Heb dus geen goede reden om een auto te huren (en mijn universiteit er voor te laten betalen ). Misschien dat ik later deze week prive nog een auto huur.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  maandag 30 november 2009 @ 04:22:14 #132
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_75133367
quote:
Op maandag 30 november 2009 04:00 schreef maartena het volgende:

[..]

Hier in de VS is meer dan een kilometer lopen een vorm van recreatie, niet een vorm van dagelijks vervoer. Op vakanties loop ik ook wel een paar kilometer natuurlijk, maar voor dagelijks vervoer in en om een stad, heb je in vrijwel alle Amerikaanse steden wel een auto nodig.
En zo gek is dat ook eigenlijk niet... het valt eigenlijk niet op, maar de afstanden zijn gewoon veel groter. Mijn straat is een stukkie asfalt van niks met 8 huizen of zo per kant, maar het is al wel anderhalf keer zo lang als de straat waar ik ben opgegroeid met 20 huizen aan slechts een kant van de straat. "De straat uit" naar de mall is twee kilometer terwijl ik thuis dan allang in het dorp zat vanaf een buitenwijk. Ik heb nog steeds geen auto en ik merk echt dat mijn "actieradius" gewoon heel klein is omdat alles zo ver van elkaar ligt. En dan woon ik nog niet eens in een echt buitengebied....
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  Moderator maandag 30 november 2009 @ 18:29:47 #133
45833 crew  Fogel
pi_75152525
Ik heb een microbrewery gevonden op 2-3km afstand!
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_75154270
quote:
Op maandag 30 november 2009 18:29 schreef Fogel het volgende:
Ik heb een microbrewery gevonden op 2-3km afstand!
Oftewel loopafstand voor je
  maandag 30 november 2009 @ 19:38:54 #135
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_75156081
quote:
Op maandag 30 november 2009 18:29 schreef Fogel het volgende:
Ik heb een microbrewery gevonden op 2-3km afstand!
Good busy! Microbreweries blijven toch het leukste van Amerikaans bier
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  maandag 30 november 2009 @ 20:26:49 #136
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_75158459
quote:
Op maandag 30 november 2009 19:38 schreef Barcaconia het volgende:
Good busy! Microbreweries blijven toch het leukste van Amerikaans bier
Inderdaad. Ik was gisteren in een pub met een stuk of 12 bieren op de tap waaronder afkomstig uit Microbreweries in de regio en de VS, en een stuk of 50 biersoorten op de fles, waaronder bier uit Belgie, het VK, Duitsland, een paar andere landen, en een hele hoop Microbrews uit de gehele VS.

Sterker nog: De merknamen Miller, Budweiser, en Coors kwamen niet eens op de bierlijst voor. Heineken en Amstel trouwens ook niet.





Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  maandag 30 november 2009 @ 20:28:52 #137
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_75158570
Mijn lokale microbrewer heeft 10 zelfgebrouwen soorten die elke maand zo'n beetje afwisselen. Ze hebben ook Bud Light en Miller, maar dat wordt haast niet geschonken. Heerlijk.

Die lijst ziet er ook goed uit op jouw foto!
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_75158735
Lopen... waarom zou je dat doen. Ik heb net 2,100 miles in een week gereden! Hier een paar foto's van ons schone thuisland.

Grand Canyon


Een Sequoia, een Duitser en een Spanjaard:


Yosemite National Park:


Yosemite National Park:


Route 1 (kustweg tussen San Francisco en Santa Barbara):


Ik was op pad met drie Spanjaarden, twee Italianen, drie Fransozen en een Duitser. Lekker internationaal
Jesus saves but death prevails.
  maandag 30 november 2009 @ 20:39:42 #139
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_75159052
Highway 1

Altijd heel erg mooi idd.....
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  Moderator dinsdag 1 december 2009 @ 06:02:55 #140
45833 crew  Fogel
pi_75171238
Sam Adams hadden ze bij het pizzarestaurant, niet geheel onaardig
Two Brothers Brewing Company, Cane & Abel was ook niet verkeerd.
En bij the Blind Pig hadden ze vanalles, van de 27 bieren die ze op de tap hadden heb ik -naast een hoegaarden uit een fles- de volgende getest (in sampler size):
New Holland The Poet, Holland Michigan, Sweet Stout
Blue Moon, Golden, Colorado, Belgian White
Thee Floyds Gumballhead, Munster, Indiana, Wheat Ale
Lindemans Framboise, Belgium, Lambic
Youngs Double Chocolate Stout, England, Stout

En die waren allemaal goed te makken

Morgen nog een poging wagen
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  dinsdag 1 december 2009 @ 06:32:59 #141
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_75171304
Beer samplers

Hier hebben ze dat ook in veel kroegen.... een rek van 4 of 5 "kleintje pils" glazen met verschillende bieren.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_75171734
quote:
Op maandag 30 november 2009 00:33 schreef Fogel het volgende:

[..]

Ik woon hier (Champaign, Ill) niet, ik woon in Noorwegen, ben alleen even een week op bezoek. Dus tenzij je een enorme onweg hebt gemaakt, ben je niet langs mijn woonplaats gereden
Zit toch nog wel steeds een beetje met het MGH aanbod in mijn achterhoofd, een paar maanden Boston kan op zich geen kwaad, maar de gezinssituatie laat het niet echt toe.
Interesting. Ik heb 4 jaar lang bij MGH gewerkt.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_75171738
quote:
Op zondag 29 november 2009 21:55 schreef Bora-Bora het volgende:

[..]

Oh hij staat er hoor.
Tx!
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  dinsdag 1 december 2009 @ 08:19:17 #144
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_75171766
quote:
Op maandag 30 november 2009 00:33 schreef Fogel het volgende:
Zit toch nog wel steeds een beetje met het MGH aanbod in mijn achterhoofd, een paar maanden Boston kan op zich geen kwaad, maar de gezinssituatie laat het niet echt toe.
Waarom niet? Van wat ik lees is het enorm goed voor jonge kinderen om een tijdje les te krijgen in een andere taal en cultuur bijvoorbeeld....

Naar mijn mening krijg je zo'n kans 1 keer. En als je die kans laat vergaan, dan krijg je em nooit meer...... Ik zou dus niet zomaar die kans laten gaan.....
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_75171780
Wel iets om rekening mee te houden: Boston is verschrikkelijk duur. Vooral als je daar met kinderen naar toe wil, kan het aardig in de papieren lopen.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  Moderator dinsdag 1 december 2009 @ 15:01:32 #146
45833 crew  Fogel
pi_75183207
Misschien wel goed voor mijn kinderen, maar momenteel niet zo goed nu mijn vrouw net weer begonnen is met carriere bouwen...
Als ik richting VS ga, zal het waarschijnlijk niet zo moeilijk worden om rond te komen. Noorwegen en de VS hebben een leuk verdrag van rond de tweede wereldoorlog zodat ik dan slechts 7,8% belasting betaal over mijn loon, en daarnaast krijg ik ruim 4000 USD per maand netto extra van de research council indien ik het gezin meeneem (de helft als ik alleen ga). Maargoed, daar staat tegenover dat het inkomen van mijn vrouw tijdelijk naar 0 gaat en dat schiet weer niet op.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  dinsdag 1 december 2009 @ 15:03:54 #147
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_75183283
Ach, zo lang je het in Noorwegen goed hebt is er weinig reden om te verhuizen. Het kan voor jou misschien wel beter zijn maar als je vrouw er last van heeft is het ook niet goed natuurlijk.
Je moet gewoon wat vaker op bezoek/vakantie hier naartoe gaan
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  Moderator dinsdag 1 december 2009 @ 15:10:12 #148
45833 crew  Fogel
pi_75183504
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 15:03 schreef Barcaconia het volgende:
Ach, zo lang je het in Noorwegen goed hebt is er weinig reden om te verhuizen. Het kan voor jou misschien wel beter zijn maar als je vrouw er last van heeft is het ook niet goed natuurlijk.
Daarom, en zoals ik al eerder aangaf is het geen noodzaak om een extra regel erbij te krijgen op mijn CV. Natuurlijk kan het geen kwaad, maar als het teveel "kost" (en dan heb ik het niet over geld) dan is het waarschijnlijk beter om die regel er niet bij te kunnen zetten.

Decisions, decisions...
quote:
Je moet gewoon wat vaker op bezoek/vakantie hier naartoe gaan
Ik ben momenteel bezig met een paper voor een congres in Chicago
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_75186654
Als je in de toekomst echt als onderzoeker aan de slag wil is een ervaring in de US onmisbaar, IMHO. Onderzoek in Nederland en Noorwegen is niet te vergelijken met hoe het er hier aan toe gaat. Zo lang zijn zes maanden van huis toch niet? Je kunt ook kijken of je het in twee periodes van drie maanden kunt doen, of korter, bijvoorbeeld vier maanden.
Jesus saves but death prevails.
  dinsdag 1 december 2009 @ 18:21:13 #150
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_75190225
Je zou natuurlijk ook kunnen overwegen je vrouw en kinderen thuis te laten, en minimalistisch te wonen voor 6 maanden.

Ik zou in ieder geval niet de kans zomaar laten gaan als het even kan.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  dinsdag 1 december 2009 @ 18:51:32 #151
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_75191355
Ja, maar 6 maanden je vrouw en kinderen achterlaten is ook zoiets. Dan moet je de keuze maken hoe waardevol die "extra regel op je CV" dan is. Tenminste, zo noem je het zelf. Ik ken het betreffende bedrijf niet.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_75191677
MGH is een van de grootste onderzoeksziekenhuizen ter wereld.
  dinsdag 1 december 2009 @ 18:59:30 #153
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_75191757
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 18:57 schreef nickybolletje het volgende:
MGH is een van de grootste onderzoeksziekenhuizen ter wereld.
Hmm, dat verandert de zaak misschien inderdaad. Als het een goede functie is zijn dat wel belangrijke regeltjes op je CV
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  dinsdag 1 december 2009 @ 19:19:42 #154
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_75192597
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 18:51 schreef Barcaconia het volgende:
Ja, maar 6 maanden je vrouw en kinderen achterlaten is ook zoiets. Dan moet je de keuze maken hoe waardevol die "extra regel op je CV" dan is. Tenminste, zo noem je het zelf. Ik ken het betreffende bedrijf niet.
Beetje uit verband getrokken natuurlijk, maar als die ene regel op je CV "President of the United States" zou zijn, dan is dat opeens een heel ander verhaal. Ik ken MGH verder ook niet, maar als het inderdaad valt onder dezelfde categorie als Harvard, Berkely, Duke, etc...... dan is dat toch erg waardevol.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  Moderator dinsdag 1 december 2009 @ 19:21:54 #155
45833 crew  Fogel
pi_75192671
Inderdaad een gouden mogelijkheid, maar ik heb al een onderzoeksbaan waar ik erg blij mee ben (en die betalen dus ook voor mijn promotieonderzoek) en dus heb ik -in tegenstelling tot andere promovendi- niet dezelfde noodzaak om een zo goed mogelijke CV te krijgen om in aanmerking te komen voor een baan (want die heb ik al, en ik verdien al meer dan een professor...).
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  Moderator dinsdag 1 december 2009 @ 19:23:16 #156
45833 crew  Fogel
pi_75192732
MGH werkt nauw samen met MIT en Harvard.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  dinsdag 1 december 2009 @ 19:25:11 #157
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_75192819
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 19:21 schreef Fogel het volgende:
Inderdaad een gouden mogelijkheid, maar ik heb al een onderzoeksbaan waar ik erg blij mee ben (en die betalen dus ook voor mijn promotieonderzoek) en dus heb ik -in tegenstelling tot andere promovendi- niet dezelfde noodzaak om een zo goed mogelijke CV te krijgen om in aanmerking te komen voor een baan (want die heb ik al, en ik verdien al meer dan een professor...).
Salaris wil niet alles zeggen natuurlijk. Wat je in de toekomst kunt verdienen of bereiken zegt meer. Maar de keuze is natuurlijk lastig en helemaal voor jezelf
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_75196208
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 19:23 schreef Fogel het volgende:
MGH werkt nauw samen met MIT en Harvard.
Inderdaad, MGH is een van de opleidingsziekenhuizen voor Harvard Med School, en veel Harvard undergraduates hebben onderzoeksbaantjes bij MGH.
pi_75198101
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 19:21 schreef Fogel het volgende:
Inderdaad een gouden mogelijkheid, maar ik heb al een onderzoeksbaan waar ik erg blij mee ben (en die betalen dus ook voor mijn promotieonderzoek) en dus heb ik -in tegenstelling tot andere promovendi- niet dezelfde noodzaak om een zo goed mogelijke CV te krijgen om in aanmerking te komen voor een baan (want die heb ik al, en ik verdien al meer dan een professor...).
Als een Nederlandse of Noorse professor, ongetwijfeld. Als Amerikaanse professor betwijfel ik dat hoewel met de huidige dollar koers de verschillen niet meer zo groot zijn als een paar jaar geleden. Ik vind dat persoonlijk ook niet heel erg boeiend, of je meer of minder verdient. Het gaat erom wat je uit je onderzoekscarriere wil halen. Maar ik heb geen kinderen die ik 6 maanden moet missen en heb wat dat betreft makkelijk praten.
Jesus saves but death prevails.
  Moderator woensdag 2 december 2009 @ 00:16:08 #160
45833 crew  Fogel
pi_75198301
Ik heb geen idee wat een Nederlandse of Amerikaanse professor verdient eigenlijk. Heb ook niet de ambitie om professor te worden, maar wie weet verander ik nog van mening.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  woensdag 2 december 2009 @ 01:19:41 #161
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_75199995
Tis nu echt overal Kerstmis.... de meeste winkels hebben hun versieringen sowieso al afgelopen Woensdag opgehangen zodat ze klaar waren voor Black Friday, en hen die dat niet gedaan hebben hebben het afgelopen weekend gedaan.

En de vrije dagen na Thanksgiving zijn traditioneel ook altijd de dagen wanneer mensen hun kerstversieringen weer eens van zolder of uit de garage halen..... dus overal zien we weer de versierde huizen.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  Moderator woensdag 2 december 2009 @ 01:39:30 #162
45833 crew  Fogel
pi_75200253
De mall hier had zondag een fotoshoot met santa, enorme rijen met ouders en kinderen.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_75200552
quote:
Op woensdag 2 december 2009 01:19 schreef maartena het volgende:
En de vrije dagen na Thanksgiving zijn traditioneel ook altijd de dagen wanneer mensen hun kerstversieringen weer eens van zolder of uit de garage halen..... dus overal zien we weer de versierde huizen.
Als we hier het complex uitrijden zien we nu iedere keer een stuk of 15 levensgrote kerstballen en nog meer van die versiersels in één van de tuinen van de huizen aan de overkant staan. Bij de ouders van m'n vrouw is er ook één huis waar de versieringen erg uitbundig zijn. Ben benieuwd hoe het met de stroomrekening van die lui staat. .
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_75201078
Ja die buurten waar ze elkaar proberen af te troeven met hoe uitbundig ze hun tuin wel niet kunnen opvrolijken met crap als rendieren etc....ziek word je ervan
pi_75220518
Hier valt het nog wel mee, maar een paar huizen in de straat zijn versierd...
pi_75220995
Hier moet ik nog steeds wel om lachen:

"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
  woensdag 2 december 2009 @ 19:01:07 #167
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_75221339
Hier heb je dus best een flink aantal huizen zoals de bovenstaande aan de linkerkant..... Nou ja veel, veel.... elke straat heeft er toch wel 1 zeg maar.

Heeft denk ik ook deels met het klimaat te maken, sneeuw heb je toch niet met de kerst, behalve in de bergen dan, dus dan lossen we de kerstsfeer anders op.

In Canada was het ook minder viel me op tijdens kerst in 2004 en 2007 daar. Heel misschien ga ik dit jaar nog even langs, NA de kerst.... ik heb 10 betaalde dagen vrij tussen kerst en oud-en-nieuw (wereldwijd gaat de tent gewoon dicht) dus als ik een last-minute deal kan vinden..... ga ik misschien nog even die kant op. Momenteel is me de $500 pp die op de 24e gevraagd wordt me toch iets teveel van het goede.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  donderdag 3 december 2009 @ 11:47:35 #168
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_75241545
't Is hier al weel een aardige lichtshow in de buurt. Vanavond komt er sneeuw dus dan is het plaatje weer compleet.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  donderdag 3 december 2009 @ 13:12:08 #169
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_75244389
quote:
Op donderdag 3 december 2009 11:47 schreef popolon het volgende:
't Is hier al weel een aardige lichtshow in de buurt. Vanavond komt er sneeuw dus dan is het plaatje weer compleet.
Ze waren vanmorgen op de radio al flink aan het praten over de sneeuw van vanavond. Ik ben benieuwd... Het begint wel echt met de dag kouder te worden zeg.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  donderdag 3 december 2009 @ 13:15:09 #170
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_75244487
Noem je dat koud? Maak je borst maar nat dan. Ik loop nog in een t-shirt en zie nog steeds mensen met de korte broek buiten lopen.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  donderdag 3 december 2009 @ 13:22:20 #171
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_75244726
Ja, daar verbaas ik me ook al over Echt koud is het nog niet, ik kan wel wat kou hebben. Maar het wordt wel duidelijk met de dag kouder, dat merk ik wel.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  donderdag 3 december 2009 @ 13:30:10 #172
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_75244960
Ik heb trouwens een paar weken terug een vliegles genomen voor de lol bij het lokale vliegveld. Volgende week ga ik verder lessen. Ontzettend gaaf om te doen. Helaas zal het vanwege de winter wel lastig gaan en zal ik weinig lessen kunnen nemen, maar ik heb tijd zat dus dat is geen probleem. Vliegbrevet halen is leuk
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  donderdag 3 december 2009 @ 13:38:32 #173
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_75245205
Lakeshore snow effects.

Dit was trouwens m'n uitzicht met thanksgiving.

Familie heeft een huis in de duinen.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  donderdag 3 december 2009 @ 13:48:12 #174
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_75245493
Oja, jij had trouwens dat topic over mijn kentekenplaat in ONZ gewonnen Ik heb mijn woonplaats in NL besteld als plaat.
Kostte maar $16 dus ik kan altijd nog wisselen als ik zin heb
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  donderdag 3 december 2009 @ 13:50:16 #175
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_75245554
Gaaf, heb ik ook. Mijn geboorteplaats als kenteken.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  donderdag 3 december 2009 @ 14:07:23 #176
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_75246072
Ik stond er van te kijken hoe vlug het gebeurd was. Zo snel ben ik nog nooit buiten geweest bij de SoS. Ik gaf mijn registration, schreef de naam op een papiertje en binnen 10 seconde kreeg ik de nieuwe registration en de platen komen met de post. $21 afrekenen (ik heb voor $5 een extra plaat besteld om mee naar huis te nemen) en ik kon vertrekken.

Als je mij ooit ziet rijden, toeter maar even Een blauwe Wrangler met een Nederlandse plaatsnaam op kenteken, die rijden er niet veel rond.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  donderdag 3 december 2009 @ 15:30:12 #177
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_75248939
Ik heb LKKRDNG voor mijn vrouw besteld.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  donderdag 3 december 2009 @ 15:31:13 #178
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_75248975
Die is ook prachtig. Zeker omdat Amerikanen toch niet weter wat er staat.
Hier wonen nogal veel Nederlanders, ik wil geen teksten er op die aanstoot kunnen geven.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  donderdag 3 december 2009 @ 15:31:33 #179
267150 Q.E.D.
qat erat ad vundum
pi_75248984
quote:
Op donderdag 3 december 2009 15:30 schreef maartena het volgende:
Ik heb LKKRDNG voor mijn vrouw besteld.
Hetgeen bewezen en beklonken moest worden.
  donderdag 3 december 2009 @ 15:35:06 #180
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_75249108
Oh Nederlanders wonen er hier ook zat Sterker nog, ik KEN er aardig wat
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  donderdag 3 december 2009 @ 15:41:28 #181
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_75249330
quote:
Op donderdag 3 december 2009 15:35 schreef maartena het volgende:
Oh Nederlanders wonen er hier ook zat Sterker nog, ik KEN er aardig wat
Ga je ook veel met Nederlanders om daar? Dat is namelijk net iets waar ik helemaal geen behoefte aan heb. Ik weet niet waarom maar ik vraag me af of er meer mensen zijn die zo denken, of juist andersom.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_75249739
quote:
Op donderdag 3 december 2009 15:41 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

Ga je ook veel met Nederlanders om daar? Dat is namelijk net iets waar ik helemaal geen behoefte aan heb. Ik weet niet waarom maar ik vraag me af of er meer mensen zijn die zo denken, of juist andersom.
In Boston vermeed ik ze als de pest, omdat het daar erg vaak Hollanders waren. In Indiana ben ik er in al die jaren maar 2 tegengekomen, en dan is het wel aardig om effe Nederlands te praten.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_75249850
Ik vind dat zo Hollands, elkaar lopen vermijden. Iedere andere nationaliteit die ik ken groept samen, behalve de Hollanders want dat kan blijkbaar niet. Persoonlijk boeit het me niet zo waar iemand vandaan komt, het gaat me meer om de persoon.
Jesus saves but death prevails.
  donderdag 3 december 2009 @ 16:05:30 #184
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_75250260
quote:
Op donderdag 3 december 2009 15:54 schreef Shivo het volgende:
Ik vind dat zo Hollands, elkaar lopen vermijden. Iedere andere nationaliteit die ik ken groept samen, behalve de Hollanders want dat kan blijkbaar niet. Persoonlijk boeit het me niet zo waar iemand vandaan komt, het gaat me meer om de persoon.
Mwoah, vermijden is een groot woord. Ik vind het leuk om af en toe Nederlands te praten maar ik ga ze niet opzoeken. Ik zal niet naar een bijeenkomst van de Dutch Community gaan oid.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  donderdag 3 december 2009 @ 16:11:24 #185
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_75250482
quote:
Op donderdag 3 december 2009 15:52 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

In Boston vermeed ik ze als de pest, omdat het daar erg vaak Hollanders waren. In Indiana ben ik er in al die jaren maar 2 tegengekomen, en dan is het wel aardig om effe Nederlands te praten.
Haal je nu niet Nederlanders touristen en mensen met Nederlandse roots door elkaar?

Groot verschil.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_75250691
quote:
Op donderdag 3 december 2009 16:11 schreef popolon het volgende:

[..]

Haal je nu niet Nederlanders touristen en mensen met Nederlandse roots door elkaar?

Groot verschil.
In Boston heb je veel "Hollanders" (Westerlingen) die er voor een paar maanden, een half jaar of jaar zijn. Ik had het niet zo op die lui, alhoewel ze niet allemaal even vervelend waren. (neem aan dat Fogel niet vervelend is). Ergens voel ik me ook meer Amerikaan dan Nederlander.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  Moderator donderdag 3 december 2009 @ 16:58:29 #187
45833 crew  Fogel
pi_75252043
quote:
Op donderdag 3 december 2009 16:16 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

In Boston heb je veel "Hollanders" (Westerlingen) die er voor een paar maanden, een half jaar of jaar zijn. Ik had het niet zo op die lui, alhoewel ze niet allemaal even vervelend waren. (neem aan dat Fogel niet vervelend is). Ergens voel ik me ook meer Amerikaan dan Nederlander.
Hehe, ik ben dan ook geen westerling, zal het daaraan liggen?

@popo, zoals je waarschijnlijk al verwacht had, zit het er niet meer in voor mij om nog even een biertje te pakken met je. Had de hoeveelheid werk die ik heb + effecten van tijdsverschil (met duffe harsens artikelen schrijven gaan wat langzamer) een beetje onderschat. Better luck next time.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_75253004
Hier in boston 20 graden vandaag (Celsius)!
pi_75253034
quote:
Op donderdag 3 december 2009 17:29 schreef nickybolletje het volgende:
Hier in boston 20 graden vandaag (Celsius)!
Ik zie niks meer op mijn scherm door die felle zon
Jesus saves but death prevails.
  donderdag 3 december 2009 @ 17:31:24 #190
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_75253062
Hier sneeuwt het. Temperatuur is ongeveer 4°C, gevoelstemperatuur -1°C volgens weather.com. (Michigan)
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  donderdag 3 december 2009 @ 17:31:59 #191
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_75253086
quote:
Op donderdag 3 december 2009 16:58 schreef Fogel het volgende:

[..]

Hehe, ik ben dan ook geen westerling, zal het daaraan liggen?

@popo, zoals je waarschijnlijk al verwacht had, zit het er niet meer in voor mij om nog even een biertje te pakken met je. Had de hoeveelheid werk die ik heb + effecten van tijdsverschil (met duffe harsens artikelen schrijven gaan wat langzamer) een beetje onderschat. Better luck next time.
Gek genoeg komt 't niet slecht uit. We zijn deze week een kliniek aan het verhuizen met alle gevolgen van dien. Moest vanmorgen om 05.00 uur al beginnen.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  Moderator donderdag 3 december 2009 @ 17:36:58 #192
45833 crew  Fogel
pi_75253283
quote:
Op donderdag 3 december 2009 17:31 schreef popolon het volgende:

[..]

Gek genoeg komt 't niet slecht uit. We zijn deze week een kliniek aan het verhuizen met alle gevolgen van dien. Moest vanmorgen om 05.00 uur al beginnen.
OK, dat scheelt
Ik begon vanochtend om 6u, maar dat is natuurlijk oneerlijk om te vergelijken...
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  donderdag 3 december 2009 @ 17:56:15 #193
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_75253878
quote:
Op donderdag 3 december 2009 17:36 schreef Fogel het volgende:

[..]

OK, dat scheelt
Ik begon vanochtend om 6u, maar dat is natuurlijk oneerlijk om te vergelijken...
Echte ambtenarentijden zijn mijn uren, dan krijg je dat. Maar natuurlijk regelmatig 's avonds of in het weekend wat werken. Comes with the job.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  donderdag 3 december 2009 @ 18:04:43 #194
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_75254171
quote:
Op donderdag 3 december 2009 13:50 schreef popolon het volgende:
Gaaf, heb ik ook. Mijn geboorteplaats als kenteken.
Leuk idee wel... mijn idee was KAASKOP maar GOUDA kan natuurlijk ook
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  Moderator donderdag 3 december 2009 @ 18:06:53 #195
45833 crew  Fogel
pi_75254233
Hehe, ik weet niet eens of ik officiele werktijden heb bij de universiteit. Zolang ik maar nuttige dingen doe maakt het niet zoveel uit waar en wanneer ik dat doe (en dus zit ik ook vaak in de avond en in het weekend te werken).

@shivo: Sprak gisteren tijdens de lunch over salarissen van associate professors, en die zijn inderdaad iets -maar niet veel- hoger dan in Noorwegen. Bij Stanford 120-140kusd per jaar en bij McGill (ja, ik weet dat het niet in de VS ligt ) 110-130k Canadese dollars per jaar.

[ Bericht 6% gewijzigd door Fogel op 03-12-2009 18:38:11 ]
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_75255278
Vergeet niet dat als je een beetje in een interessant veld zit, veel professoren ook outside consulting, en dat soort dingen doen en daarmee veel meer geld verdienen dan met hun eigenlijke baan.
  donderdag 3 december 2009 @ 18:45:33 #197
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_75255527
quote:
Op donderdag 3 december 2009 15:41 schreef Barcaconia het volgende:
Ga je ook veel met Nederlanders om daar? Dat is namelijk net iets waar ik helemaal geen behoefte aan heb. Ik weet niet waarom maar ik vraag me af of er meer mensen zijn die zo denken, of juist andersom.
Yep een aantal van mijn redelijk goede vrienden zijn Nederlanders (en Nederlandsen). Maar er is nogal een verschil inderdaad..... Je hebt namelijk een groep die in de jaren 50/60/70 naar de VS is vertrokken, en hier al zo lang woont dat ze eigenlijk weinig meer van Nederland weten, en ook niet van de Internet generatie zijn..... en de groep waar ik mee omga, wat voornamelijk jonge Nederlanders zijn (nou ja, zeg 25 tot 45), en die allemaal in de afgelopen 10 jaar +/- naar de VS vertrokken zijn, en dat is dan wel weer leuk.

Zeg maar het type wat een six-pack Palm bier meeneemt en waarmee je lekker gaat BBQ-en, niet het type dat verstoft over Heintje en Johnny Jordaan praat.

Ik organiseer op Meetup ook een groep voor Nederlanders in Orange County, met als insteek "gewoon gezellig naar de kroeg", en gewoon losjes, casual, etc met elkaar babbelen onder het genot van een biertje/wijntje..... en dus niet een groep die zoals al die ouwe knarren in Los Angeles met Koninginnedag samen komen, het Wilhelmus gaan staan zingen, en dan een jenevertje met 3x hoera voor de Koningin naar binnen werken.

Afgelopen zondag met een man of 10 in de kroeg gezeten bijvoorbeeld..... en op Zaterdag de 12e gaan we - heel apart - met een stuk of 10 geheel uitgedost in Oranje supporter spelen bij het Nederlandse vrouwen waterpolo team dat toevallig op een internationaal toernooi in deze regio speelt. Ook nog nooit "live" gezien, maar Hollandsche dames in badpak is natuurlijk altijd leuk.

Een maand geleden hebben we een pannenkoekenwedstrijd geregeld, waar ik het opnam tegen een ander..... en die ander had dus in een pannenkoekenrestaurant gewerkt! Jury erbij van een stuk of 12, wij als een gek pannenkoeken staan bakken.... en dan met 19 punten tegen 20 punten verliezen.

De Nederlanders waar ik mee om ga zijn dus Nederlanders in mijn leeftijdscategorie, hebben vaak een vergelijkbaar verhaal (bijv. getrouwd met Amerikaan(se) etc), en het is gewoon erg leuk om een beetje elkaars ervaringen bij te houden.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  donderdag 3 december 2009 @ 18:47:57 #198
267150 Q.E.D.
qat erat ad vundum
pi_75255607
Maartena, moest je door de lage dollar nou ook meer betalen voor je Duitse stofzuiger?
Hetgeen bewezen en beklonken moest worden.
pi_75255671
quote:
Op donderdag 3 december 2009 18:06 schreef Fogel het volgende:
Hehe, ik weet niet eens of ik officiele werktijden heb bij de universiteit. Zolang ik maar nuttige dingen doe maakt het niet zoveel uit waar en wanneer ik dat doe (en dus zit ik ook vaak in de avond en in het weekend te werken).

@shivo: Sprak gisteren tijdens de lunch over salarissen van associate professors, en die zijn inderdaad iets -maar niet veel- hoger dan in Noorwegen. Bij Stanford 120-140kusd per jaar en bij McGill (ja, ik weet dat het niet in de VS ligt ) 110-130k Canadese dollars per jaar.
Ja, hallo, maar niet iedereen werkt bij Stanford. Bij IU verdien je als assistant professor net geen $70k en als associate net geen $80k. Harvard (MGH) zit boven een ton, maar dat is allemaal soft money. Je hebt minstens 2 RO1's nodig om daar te overleven. Continu!
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  donderdag 3 december 2009 @ 20:04:12 #200
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_75258170
quote:
Op donderdag 3 december 2009 18:47 schreef Q.E.D. het volgende:
Maartena, moest je door de lage dollar nou ook meer betalen voor je Duitse stofzuiger?
Geen idee.... volgens mij worden die dingen ook allang niet meer in Duitsland gemaakt, en is dit gewoon een 110 volt versie.

Ik kocht een Miele Titan S2180, en was voor $499 klaar, ($541 met belasting), en ik kreeg wat extra korting omdat ik een oude stofzuiger inruilde.

Het ding werkt in ieder geval een stuk beter dan mijn vorige stofzuiger, waar ik een jaar of 7 geleden ook al iets van $300 voor betaalde. Dat was dan zo'n recht-opstaande Amerikaanse zuiger. Uiteindelijk vind ik de Europese stijl toch wat prettiger, en je komt er wat makkelijker mee onder stoelen, lage tafels, etc zonder de boel te moeten verplaatsen.

Zit trouwens wel weer een tapijtmotor in het zuigstuk, wat vroeger de voornaamste reden was voor zo'n rechtopstaande, maar tegenwoordig loopt er dus gewoon stroom door de zuigstang via een apart kanaal om de motor onderaan in het zuigstuk aan te drijven.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')