Voor de huisarts betaal ik $15, maar voor hulpdiensten als ziekenhuis of de florida department of health (wat de enige instantie is die hier rabies shots kan geven) betaal ik meer. Dus $45 leek me aannemelijk: maar nu blijk ik dus maar $4 te hoeven betalen en dat lijkt me raar.quote:Op maandag 23 november 2009 03:48 schreef Shivo het volgende:
Hoezo slechts $45 copay? Volgens mij betaal ik per keer $15 en that's it.
Ja, dat had ik ookquote:Op maandag 23 november 2009 22:40 schreef OMG het volgende:
Wat gaaf dat die website van USCIS niet gelijk loopt met wat ze nou eigenlijk aan het doen zijn. Volgens de website is de EAD aanvraag nu in de laatste fase, zitten er zojuist 2 advance parole documenten bij de post die volgens de website nog in "Initial review" zijn. Het lijkt het Track and Trace systeem van TNT Post wel.
De maandag na dat weekend is het "Cyber Monday", de drukste online-aankoop dag in de VS, en ook op de online retailers zijn dus een hoop aanbiedingen die binnen enkele dagen bij je afgeleverd kunnen worden. Weet niet hoe lang je blijft, maar wellicht kun je daar ook handig gebruik van maken.quote:Op maandag 23 november 2009 22:18 schreef Fogel het volgende:
Ik vlieg zaterdagochtend, en ben zaterdagavond rond 21u in het hotel. Ben niet van plan om op bargain hunt te gaan na 22 uur reizen, maar kan op zondag of later in de week eens kijken of er nog wat over is.
Klinkt goed! Ik vlieg pas op vrijdag weer terug, dus met priority mail/next day delivery zou dat helemaal goed moeten komen.quote:Op maandag 23 november 2009 23:17 schreef maartena het volgende:
[..]
De maandag na dat weekend is het "Cyber Monday", de drukste online-aankoop dag in de VS, en ook op de online retailers zijn dus een hoop aanbiedingen die binnen enkele dagen bij je afgeleverd kunnen worden. Weet niet hoe lang je blijft, maar wellicht kun je daar ook handig gebruik van maken.
Hou je wel rekening met de verschillende voltages enzo dan?quote:Op maandag 23 november 2009 23:24 schreef Fogel het volgende:
[..]
Heeft iemand van jullie toevallig ervaring met de Slingbox? Meen me te herinneren dat het in KAA of DIG een keer voorbij is gekomen, lijkt me wel een handig ding om bij mijn ouders neer te gooien en zo toch hier de beschikking te hebben over Nederlandse TV kanalen.
Adapters zijn zo goed als gratis, geen probleem. Ben eerder bezorgd over NTSC/PAL (voor de analoge kabel).quote:Op maandag 23 november 2009 23:34 schreef wonderer het volgende:
[..]
Hou je wel rekening met de verschillende voltages enzo dan?
Ik ken het product wel, maar geen ervaring mee. Ik heb middels software ( http://www.orb.com/ ) eigenlijk hetzelfde bereikt.... in 2007 lagen mijn vrouw en ik heerlijk op bed in Nederland, en keken we middels de laptop Angels wedstrijden.... die werden dan gewoon op mijn PC opgevangen met een TV kaart, en zo doorgestuurd.quote:Op maandag 23 november 2009 23:24 schreef Fogel het volgende:
Heeft iemand van jullie toevallig ervaring met de Slingbox? Meen me te herinneren dat het in KAA of DIG een keer voorbij is gekomen, lijkt me wel een handig ding om bij mijn ouders neer te gooien en zo toch hier de beschikking te hebben over Nederlandse TV kanalen.
Ja, adapters wel, maar als zo'n ding op 110v werkt en je sluit hem aan op 220...quote:Op maandag 23 november 2009 23:42 schreef Fogel het volgende:
[..]
Adapters zijn zo goed als gratis, geen probleem. Ben eerder bezorgd over NTSC/PAL (voor de analoge kabel).
Ik denk dat in dat artikel de studenten wel gelijk krijgen. Ik heb een reactie bij het bericht gezet (hoewel ik eigenlijk tegen de FP ben omdat er niet met die gasten te praten valtquote:Op dinsdag 24 november 2009 11:50 schreef Fogel het volgende:
Opgepakt vanwege geen fooi geven <-- dit gaat wat ver, maargoed als het een plek is waar de tip al op de bon staat en niet aan jezelf over gelaten wordt is het jammer voor de klant.
Hoe zit het eigenlijk met tips geven aan bv de chauffeur van een "comlimentary airport transfer service" van het hotel? Het is een gratis dienst, maar geef je in zo'n geval normaal gesproken wel of geen tip?
Ik geef wel eens een dollar voor zo'n service, vooral als ik er meer dan een keer gebruik van heb gemaakt. Als ik langer dan een of twee dagen in een hotel blijf, dan laat ik op het einde altijd een paar dollars (~5) achter.quote:Op dinsdag 24 november 2009 11:50 schreef Fogel het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met tips geven aan bv de chauffeur van een "comlimentary airport transfer service" van het hotel? Het is een gratis dienst, maar geef je in zo'n geval normaal gesproken wel of geen tip?
Hmm, ik heb het er laatst met een werknemer van Applebees over gehad. Hij verklaarde $1.80 te verdienen. Dat zal dan wel niet kloppen.quote:Op dinsdag 24 november 2009 23:48 schreef maartena het volgende:
Overigens is het minimum loon niet zo laag als Barcaconia zegt.....Zie hier voor het verplichte minimum loon per staat: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_U.S._minimum_wages
Nee niet echt. Maar goed, we hebben ook geen vergunning aangevraagd. Daar doen ze niet zo moeilijk over.quote:Op zaterdag 21 november 2009 22:27 schreef wonderer het volgende:
[..]
Moet je daar nou extra belasting over betalen? Wij wel namelijk... leefbaar oppervlak = belasting
Huh, 110-120 USD per dag enkel voor eten? Leg uit..quote:Op woensdag 25 november 2009 09:20 schreef Fogel het volgende:
Zelfs in Noorwegen, waar ik weet dat dat een uurloon zelden minder dan rond de 12¤ is geef ik fooi als ik vind dat ik goede service heb gehad. Vooral Zweedse serveersters hebben begrepen dat ze (meer) fooi krijgen als ze goed hun best doen, de Noorse hebben meer de "Nederlandse houding".
En voor in de VS; Ik krijg een vergoeding van mijn universiteit van ca 110-120 USD per dag om te eten, daar kan best ruime een tip vanaf indien de service goed is (en ik heb zeer goede ervaring met service in de VS, het is alleen alweer een poos geleden en ik was destijds student met weinig inkomen en dus had ik niet de mogelijkheid om ruime tips te geven al wilde ik dat wel in sommige gevallen).
Ik ben PhD student (en die worden in Noorwegen als werknemer gezien) en aangezien ik voor de Noorse staat werk nu (dmv studerenquote:Op woensdag 25 november 2009 15:09 schreef LeNick het volgende:
[..]
Huh, 110-120 USD per dag enkel voor eten? Leg uit..Hoe zit dat in Amerika?
of.. je bent geen student maar docent?
Die komen best nog wel een keer langs. En als je er dan niet bent, of weer onder de douche staat, dan laten ze wel een briefje achter.quote:Op woensdag 25 november 2009 13:47 schreef Mieks het volgende:
HELP!!
Waarom niet? MGH is een fantastische onderzoeksinstelling.quote:Op woensdag 25 november 2009 15:17 schreef Fogel het volgende:
[..]
Ben overigens gevraagd om 3-6 maanden naar Boston te gaan om bij MGH mee te lopen, maar denk niet dat ik het ga doen.
Ik weet het, en het zou leuk op mijn CV staan maar het is verre van een noodzaak om nog een regel toe te kunnen voegen. Als ik alleen was geweest, had ik per direct ja gezegd, maar met een vrouw en 3 kleine kinderen is de stap wat lastiger (maar uiteraard niet onmogelijk) te zetten.quote:Op woensdag 25 november 2009 16:41 schreef nickybolletje het volgende:
[..]
Waarom niet? MGH is een fantastische onderzoeksinstelling.
Je kan ervan uitgaan dat die tijgerprint tarzan uitgepakt en gebruikt isquote:Op woensdag 25 november 2009 13:47 schreef Mieks het volgende:
HELP!!
Ik heb een vraag. Mijn moeder heeft vanuit Nederland een pakketje naar mij opgestuurd. Vrijdag kwam er iemand aan de deur om dat pakketje bij mij af te leveren (in San Fransisco). Alleen ik kwam net uit de douche, stond in de badkamer dus vroeg of ze terug konden komen. Ik ging er vanuit dat het iemand van de beveiliging was, in het pand waar ik woon, want die brengen doorgaans de pakketjes rond. Alleen bij latere navraag bleek dat geen van hun pakketjes had rond gebracht die dag. Waarschijnlijk heeft dus iemand van de US Postal Services zichzelf langs de beveiliging gewerkt ofzo, en stond dus bij mij voor de deur. (ik heb em niet gezien). Alleen, hij is niet meer terug geweest.
Vraag is dus: Wat doet de US Postal Services met pakketjes als die op dat moment niet geaccepteerd worden?
Moet ik nu langs de Postal Offices gaan in de buurt (dat zijn er 2, maar echt een ellende daar) of is dat pakketje retour gestuurd?
Dank je.
Feliquote:Op woensdag 25 november 2009 21:22 schreef OMG het volgende:
Employment authorization card zat bij de post. Morgen maar eens m'n CV afmaken, op careerbuilder mikken en eens op leuke banen zoeken.
Dank!quote:Op woensdag 25 november 2009 22:34 schreef wonderer het volgende:
[..]
FeliBen je nu helemaal klaar wat immigratie betreft (afgezien van het vernieuwen van je visa om de zoveel tijd dan)?
Het gaat om stroopwafels en pepernoten manquote:Op woensdag 25 november 2009 21:50 schreef GasTurbine het volgende:
[..]
Je kan ervan uitgaan dat die tijgerprint tarzan uitgepakt en gebruikt is
Ja maar de eerste keer dat ze langs kwamen was vrijdag..en sindsdien zijn ze niet meer geweest?quote:Op woensdag 25 november 2009 16:14 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Die komen best nog wel een keer langs. En als je er dan niet bent, of weer onder de douche staat, dan laten ze wel een briefje achter.
Rij dan even langs het postkantoor, daar ligt je pakket.quote:Op donderdag 26 november 2009 00:11 schreef Mieks het volgende:
[..]
Ja maar de eerste keer dat ze langs kwamen was vrijdag..en sindsdien zijn ze niet meer geweest?
Dat is nog eenvoudiger inderdaad!quote:
Ik was niet van plan om te gaan drinken, maar toch bedankt voor de waarschuwing. Ik heb niet echt duidelijk de regels doorgelezen maar kunnen ze bij een DUI je visum niet ongeldig verklaren oid?Niet dus, volgens het boekje.quote:Op donderdag 26 november 2009 02:18 schreef maartena het volgende:
Oh en dat brengt me even op een waarschuwing: Hier in California is Thanksgiving, en ik ga er even vanuit dat het ook in andere staten zo is, HET moment voor de Highway Patrol om zoveel mogelijk bestuurders met een glaasje op te pakken...... dus hou het binnen de perken.
De meesten weten dat allang, maar voor de nieuwere Neder-Amerikanen wellicht goed om te weten
Fair enoughquote:
Een DUI in principe niet.... maar mocht je een aanrijding veroorzaken, en iemand raakt gewond...dan kan dat wel weer uitlopen op een fellony, en dan mag je - na uitzitten straf - netjes opzoutenquote:Op donderdag 26 november 2009 02:22 schreef Barcaconia het volgende:
Ik was niet van plan om te gaan drinken, maar toch bedankt voor de waarschuwing. Ik heb niet echt duidelijk de regels doorgelezen maar kunnen ze bij een DUI je visum niet ongeldig verklaren oid?Niet dus, volgens het boekje.
quote:Op donderdag 26 november 2009 03:11 schreef Lyrebird het volgende:
Kan deze in de OP worden meegenomen?
Ja maar ik heb geen tracking nummer. Wel een referentienummer..maar dat gaat zuiver om welk postkantoor het vandaan komt. Kan ik dan gewoon met mn adres etc en een omschrijving naar het postkantoor? Het is verder geen big deal ofzo.,.het is 2 min hier vandaan lopen dus.quote:Op donderdag 26 november 2009 00:14 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Rij dan even langs het postkantoor, daar ligt je pakket.
Jouw naam en adres staat op het pakket. Als jij een geldige ID-kaart hebt met die naam en dat adres er op geven ze jou dat pakket gewoon mee. Bij mijn postkantoor iig wel, ik ben er al 3x voor zoiets geweest inmiddels. Dan lopen ze gewoon even naar achter naar de hoek met teruggekomen post en zoeken ze het juiste pakket er uit.quote:Op donderdag 26 november 2009 10:45 schreef Mieks het volgende:
[..]
Ja maar ik heb geen tracking nummer. Wel een referentienummer..maar dat gaat zuiver om welk postkantoor het vandaan komt. Kan ik dan gewoon met mn adres etc en een omschrijving naar het postkantoor? Het is verder geen big deal ofzo.,.het is 2 min hier vandaan lopen dus.
In de gehele wereld, heeft de VS meer advocaten dan welk ander land dan ook... En in die VS, heeft California meer advocaten dan welke andere staat dan ook..... en in California, zijn er meer advocaten te vinden in de Greater Los Angeles area dan elders.quote:Op donderdag 26 november 2009 09:07 schreef ShevaJB het volgende:
Ik wil volgend jaar afstuderen in de VS bij een law firm en ben nu druk aan het zoeken naar advocatenkantoors (internationaal recht) in Los Angeles. Iemand tips over hoe ik dit het beste kan aanpakken?
Hier ook, heerlijk genoten maar wel een sugar O.D.quote:Op zaterdag 28 november 2009 00:24 schreef OMG het volgende:
Sodeju, was het gisteren even een overdaad aan voer.
Wie staat er nou voor 5 uur op om te shoppen... Doen ze dat echt?quote:Op zaterdag 28 november 2009 04:04 schreef Barcaconia het volgende:
Ik ben vandaag wel even wezen shoppen. Ik had gisterenavond een episode van Dexter gezien en die vond ik zo gaaf dat ik vandaag season 1 op DVD wilde. Man, wat was het druk in de malls. Ik kan/wil me haast niet voorstellen hoe het er om 5 uur 's ochtends uit gezien moet hebben.
Sommigen zijn inderdaad zo gek, staan de dag vantevoren al in de rij om die 50" TV for $100 'mee te nemen".quote:Op zaterdag 28 november 2009 17:26 schreef Q.E.D. het volgende:
[..]
Wie staat er nou voor 5 uur op om te shoppen... Doen ze dat echt?![]()
Nou, welkom dan. Waar zit je?quote:
quote:Op zaterdag 28 november 2009 03:19 schreef maartena het volgende:
Ik ben vandaag LANGS een paar malls gereden en grote retail zaken..... op weg naar een kleine speciaalzaak voor stofzuigers waar geen hond was..... maar voor geen goud zul je me vandaag vinden in de grote malls, etc..... het barstte er van de auto's.
Ik bestel wel online.
Wel een Miele stofzuiger gescoord, de oude was overleden..... en we hebben weer een Europeesche stijl stofzuiger gekocht:
[ afbeelding ]
Hoi popolon, dit is altijd een leuk topic om door te lezen,quote:
Waarom eigenlijk Europees model? Ik vond het in het begin even wennen maar zo'n Amerikaanse stofzuiger vind ik eigenlijk veel fijnerquote:Op zaterdag 28 november 2009 03:19 schreef maartena het volgende:
Ik ben vandaag LANGS een paar malls gereden en grote retail zaken..... op weg naar een kleine speciaalzaak voor stofzuigers waar geen hond was..... maar voor geen goud zul je me vandaag vinden in de grote malls, etc..... het barstte er van de auto's.
Ik bestel wel online.
Wel een Miele stofzuiger gescoord, de oude was overleden..... en we hebben weer een Europeesche stijl stofzuiger gekocht:
[ afbeelding ]
Bij mij zit er een losse slurf aan. Daar heb ik gewoon een verlengstuk bij zoals een Europese heeft. Alleen voor de grotere oppervlaktes vind ik de US-style handig.quote:Op zondag 29 november 2009 18:11 schreef wonderer het volgende:
Zo'n slurf is handiger voor de lastige hoekjes.
Dat is wel de bottomline van het hele verhaal jaquote:Op zondag 29 november 2009 18:16 schreef wonderer het volgende:
Maar ach, zo vaak gebruiken we dat ding niet, dus...
ik weiger de amerikaanse backing soda/powder enriched pancakes te maken. Ik bak liever de platte, nederlandse variant (met spek en appelquote:Op zondag 29 november 2009 19:01 schreef wonderer het volgende:
Mm, ik heb net voor het eerst pancakes gemaakt voor het ontbijtIk ben aan het integreren
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |