FOK!forum / Klaagbaak / Filegedrag (met paints!)
DABAMasterdonderdag 19 november 2009 @ 22:59
Vandaag weer grotendeels van de middag in de file gestaan. Beetje de boel geanaliseerd, en wat zie ik?



Malloten die zich er zo tussengooien bij het ritsen. Mensen, zo moet het niet!!



Zo moet het! Doorrijden tot het einde, dan rustig invoegen.

Net als toen ik net terugreed over een rustige weg.

Niet zo!


Maar netjes vaart maken als je op links zit!!
morningstormdonderdag 19 november 2009 @ 23:00
heb je meer visueel ondersteunende plaatjes? snap er geen zak van
Zwavel-Zuurdonderdag 19 november 2009 @ 23:00
quote:
Op donderdag 19 november 2009 23:00 schreef morningstorm het volgende:
heb je meer visueel ondersteunende plaatjes? snap er geen zak van
CaptainCookiedonderdag 19 november 2009 @ 23:02
Zo moeilijk is die paint niet
DABAMasterdonderdag 19 november 2009 @ 23:09
quote:
Op donderdag 19 november 2009 23:02 schreef CaptainCookie het volgende:
Zo moeilijk is die paint niet
niet mooi ook, maar dat is niet het punt wat ik probeer te maken
CaptainCookiedonderdag 19 november 2009 @ 23:10
quote:
Op donderdag 19 november 2009 23:09 schreef DABAMaster het volgende:

[..]

niet mooi ook, maar dat is niet het punt wat ik probeer te maken
Ik had het tegen de mensen die de paint niet snapte
Siggdonderdag 19 november 2009 @ 23:11
Ik snap de plaatjes wel, en GODMILJAAR ja, files zijn kut, vanmorgen om 6 uur in de auto gestapt en alsnog een uur te laat aangekomen op de plaats van bestemming... ruim een uur verloren door files. En ja, mensen rijden nooit eens door op de linkerbaan. Graftakkenland, maar gelukkig ga ik over een paar jaar emigreren, zodra die km-heffing er door komt ben ik weg
Marurkdonderdag 19 november 2009 @ 23:13
Waar je je druk om kan maken he
DABAMasterdonderdag 19 november 2009 @ 23:15
quote:
Op donderdag 19 november 2009 23:11 schreef Sigg het volgende:
Ik snap de plaatjes wel, en GODMILJAAR ja, files zijn kut, vanmorgen om 6 uur in de auto gestapt en alsnog een uur te laat aangekomen op de plaats van bestemming... ruim een uur verloren door files. En ja, mensen rijden nooit eens door op de linkerbaan. Graftakkenland, maar gelukkig ga ik over een paar jaar emigreren, zodra die km-heffing er door komt ben ik weg
kijk!
powerlitedonderdag 19 november 2009 @ 23:23
quote:
Op donderdag 19 november 2009 23:11 schreef Sigg het volgende:
Ik snap de plaatjes wel, en GODMILJAAR ja, files zijn kut, vanmorgen om 6 uur in de auto gestapt en alsnog een uur te laat aangekomen op de plaats van bestemming... ruim een uur verloren door files. En ja, mensen rijden nooit eens door op de linkerbaan. Graftakkenland, maar gelukkig ga ik over een paar jaar emigreren, zodra die km-heffing er door komt ben ik weg
waar wacht je op! stel niet uit tot morgen wat je vandaag kan doen
OT: terechte klacht
n0irdonderdag 19 november 2009 @ 23:23
In Nederland zijn geen wegen waar je vanaf links moet invoegen op de weg? Je knalt toch nooit ineens de linkerbaan op.
Saaaaabdonderdag 19 november 2009 @ 23:24
Dat groen!! Mijn vermoeide ogen!!!
Saekerhettdonderdag 19 november 2009 @ 23:25
Welke kant rijden die rechthoeken nou uit?
CaptainCookiedonderdag 19 november 2009 @ 23:26
Maar TS, dit valt toch meer onder ritsgedrag?
DABAMasterdonderdag 19 november 2009 @ 23:27
quote:
Op donderdag 19 november 2009 23:23 schreef n0ir het volgende:
In Nederland zijn geen wegen waar je vanaf links moet invoegen op de weg? Je knalt toch nooit ineens de linkerbaan op.
dat zijn.. ritsvakken.

En CaptainCookie: helaas in nederland (onnodig) de oorzaak van vele files
enlightenedwizzadonderdag 19 november 2009 @ 23:34
Sommige mensen moeten zich er wel tussen gooien want die idioten maken geen ruimte!
Ritsen in NL
Drinkydonderdag 19 november 2009 @ 23:34
Ik las "flirtgedrag"
#ANONIEMvrijdag 20 november 2009 @ 01:51
Wat ik altijd doe is zoals plaatje 2 probeert te illustreren. Echter is de situatie bijna altijd zoals hierboven wordt gezegd dat er geen ruimte wordt geboden.

Dus dan rij ik de hele invoegstrook in dezelfde snelheid met die auto's mee maar ruimte maken ho maar. Op een gegeven moment is het dan ook richting aangeven en gewoon gaan.
kikoooooovrijdag 20 november 2009 @ 01:59
Van die paupers die menen jou te moeten opvoeden als je het maximale asfalt gebruikt en pas op het einde invoegt. Dat ze dan de weg gaan blokkeren.
Nederlanders en ritsen
Sociosvrijdag 20 november 2009 @ 02:00
Sowieso lijkt het tegenwoordig wel onmogelijk om chill op de autosnelweg te rijden. Naast het genoemde ´ritsen´ zijn er nog tal van mongolen die onnodig remmen, te dicht op een voorganger rijden, op een lompe manier invoegen ft. weven etc.
Ambrosiusdinsdag 24 november 2009 @ 23:28
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 01:59 schreef kikoooooo het volgende:
Van die paupers die menen jou te moeten opvoeden als je het maximale asfalt gebruikt en pas op het einde invoegt. Dat ze dan de weg gaan blokkeren.
Nederlanders en ritsen
Of als het file is, er voor 1,5 km een strook bijkomt, middenop de weg gaan rijden, zodat de complete linkerstrook niet gebruikt wordt.
CyclingGirlwoensdag 25 november 2009 @ 09:16
Of van die leipo's die even over een doorgetrokken streep rijden en niet even wachten tot die streep onderbroken wordt.
Gijsdezeikerdwoensdag 25 november 2009 @ 09:20
Het zijn altijd van die wijven die zich nog aan het opmaken zijn en daarvoor expres files veroorzaken

of van die jonge kantoorpikken die nog even de macho in de file willen uithangen met hun Volkswagen VR 6je.

om te kotsen
Garisson72woensdag 25 november 2009 @ 09:25
Ik kan wel janken, met je files.
LoempiaLizawoensdag 25 november 2009 @ 09:25
quote:
Op woensdag 25 november 2009 09:20 schreef Gijsdezeikerd het volgende:
Het zijn altijd van die wijven die zich nog aan het opmaken zijn en daarvoor expres files veroorzaken

of van die jonge kantoorpikken die nog even de macho in de file willen uithangen met hun Volkswagen VR 6je.

om te kotsen
Subklacht: Geef je een ton uit aan een auto, rijd je nog steeds in een Golf Ik zal eens een filmpje maken vanuit de vrachtwagen, je lacht je soms echt dood om het weggedrag van linkerbaan-bewoners.
Panda72woensdag 25 november 2009 @ 09:28
quote:
Op donderdag 19 november 2009 23:00 schreef morningstorm het volgende:
heb je meer visueel ondersteunende plaatjes? snap er geen zak van
Nu snap ik het rijgedrag van sommige mensen ze snappen de ondersteunende plaatjes niet
Gripperwoensdag 25 november 2009 @ 09:28
quote:
Op woensdag 25 november 2009 09:16 schreef CyclingGirl het volgende:
Of van die leipo's die even over een doorgetrokken streep rijden en niet even wachten tot die streep onderbroken wordt.
Soms ook gewoon 5 meter voordat de blokkenmarkering begint he. Posteer een agent bij zo'n invoeg/uitvoegstrook, en je krikt het boetegemiddelde van je korps lekker op...
kikoooooowoensdag 25 november 2009 @ 13:35
quote:
Op woensdag 25 november 2009 09:20 schreef Gijsdezeikerd het volgende:
Het zijn altijd van die wijven die zich nog aan het opmaken zijn en daarvoor expres files veroorzaken

of van die jonge kantoorpikken die nog even de macho in de file willen uithangen met hun Volkswagen VR 6je.

om te kotsen
Een vr6 is ook echt een kantoorpikkenauto ja
Kiegiewoensdag 25 november 2009 @ 15:14
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 01:59 schreef kikoooooo het volgende:
Van die paupers die menen jou te moeten opvoeden als je het maximale asfalt gebruikt en pas op het einde invoegt. Dat ze dan de weg gaan blokkeren.
Nederlanders en ritsen

Ja, dat ben ik!
Al is het niet zozeer om je op te voeden, maar gewoon om je te hinderen.
kikoooooowoensdag 25 november 2009 @ 15:17
quote:
Op woensdag 25 november 2009 15:14 schreef Kiegie het volgende:

[..]


Ja, dat ben ik!
Al is het niet zozeer om je op te voeden, maar gewoon om je te hinderen.
Jij snapt er dus helemaal niets van. Laat me raden, 1000km per jaar in mama's suzuki alto?
#ANONIEMwoensdag 25 november 2009 @ 15:17
Ook leuk, van die figuren die niet doorrijden in de file en daardoor zo 100-150 meter gat laten vallen
pussywillowwoensdag 25 november 2009 @ 15:23
quote:
Op donderdag 19 november 2009 23:34 schreef enlightenedwizza het volgende:
Sommige mensen moeten zich er wel tussen gooien want die idioten maken geen ruimte!
Ritsen in NL
Inderdaad Van die gefrustreerde mannetjes danwel vrouwtjes die je er niet tussen willen laten omdat... ja, waarom eigenlijk? Omdat je 'de file voorbij rijdt'? Omdat het kan?

Automobilisten
Joppywoensdag 25 november 2009 @ 15:24
Met name mensen die niet snel genoeg inhalen
Als je achter een vrachtwagen aantuft en je ziet een gat ontstaan op de linkerbaan waar je in kan invoegen, zorg dan dat je snel genoeg op kan trekken om zo direct met het verkeer mee te kunnen rijden op de linkerbaan. Ik weet het, het is eng om harder te rijden dan 100 km/u, maar een andere auto in je bumper is ook eng. Tip: schakel een versnelling terug zodat je sneller in kan halen.
Zo ontstaat er geen treintje op de linkerbaan met mensen die door willen rijden en een lege rechterbaan.
CyclingGirlwoensdag 25 november 2009 @ 15:31
quote:
Op woensdag 25 november 2009 15:23 schreef pussywillow het volgende:

[..]

Inderdaad Van die gefrustreerde mannetjes danwel vrouwtjes die je er niet tussen willen laten omdat... ja, waarom eigenlijk? Omdat je 'de file voorbij rijdt'? Omdat het kan?

Automobilisten
Ik begrijp sowieso niet waarom mensen ritsen zo moeilijk vinden, je laat er in voor je invoegen en er voegt er een achter je in, 1 om 1. Ik snap niet waarom je niet iemand even de ruimte kan geven.
Joppywoensdag 25 november 2009 @ 15:42
quote:
Op woensdag 25 november 2009 15:31 schreef CyclingGirl het volgende:

[..]

Ik begrijp sowieso niet waarom mensen ritsen zo moeilijk vinden, je laat er in voor je invoegen en er voegt er een achter je in, 1 om 1. Ik snap niet waarom je niet iemand even de ruimte kan geven.
Het is blijkbaar een onnatuurlijk iets, mensen voor laten gaan.
ASromawoensdag 25 november 2009 @ 15:42
en dan het fenomeen de spitsstrook



Pakspulwoensdag 25 november 2009 @ 15:47
quote:
Op woensdag 25 november 2009 15:42 schreef ASroma het volgende:
en dan het fenomeen de spitsstrook

[ afbeelding ]

Rijd die vrachtwagen nou verkeerd om?
Garisson72woensdag 25 november 2009 @ 15:49
In zo'n topic als dit moet iedereen altijd even vertellen hoe goed zij auto kunnen rijden. Amusant.
Socioswoensdag 25 november 2009 @ 15:57
quote:
Op woensdag 25 november 2009 15:31 schreef CyclingGirl het volgende:
Ik begrijp sowieso niet waarom mensen ritsen zo moeilijk vinden, je laat er in voor je invoegen en er voegt er een achter je in, 1 om 1. Ik snap niet waarom je niet iemand even de ruimte kan geven.
Echt he, sowieso maakt het geen fuck uit of iemand voor of achter je rijdt. !_
Joppywoensdag 25 november 2009 @ 15:59
quote:
Op woensdag 25 november 2009 15:49 schreef Garisson72 het volgende:
In zo'n topic als dit moet iedereen altijd even vertellen hoe goed zij auto kunnen rijden. Amusant.
Ik maak genoeg fouten hoor, maar als je weet dat je het fout doet, ben je al heel eind op weg naar verbetering. Daarom moet iedereen weten hoe het hoort, dan doet iedereen het uiteindelijk vaker goed en is er minder irritatie. Minder irritatie is meer relaxte mensen op de weg is relaxter en alerter rijgedrag etcetra
Pakspulwoensdag 25 november 2009 @ 16:03
quote:
Op woensdag 25 november 2009 15:49 schreef Garisson72 het volgende:
In zo'n topic als dit moet iedereen altijd even vertellen hoe goed zij auto kunnen rijden. Amusant.
Jammer genoeg is het geen klacht over een F16
Drizzt_DoUrdenwoensdag 25 november 2009 @ 16:09
quote:
Op woensdag 25 november 2009 15:47 schreef Pakspul het volgende:

[..]

Rijdt die vrachtwagen nou verkeerd om?
En idd
Socioswoensdag 25 november 2009 @ 16:10
Die vrachtwagen rijdt gewoon goed, hoor. Cabine + aanhanger. Hoe valt dat op de paint niet te begrijpen.
Mutant01woensdag 25 november 2009 @ 16:12
Ritsen :')

Ritsen!

Opgelost, slotje

Waarbij het eerste topic laat zien dat heel wat Fokkers het principe ritsen nog niet begrijpen.
Pakspulwoensdag 25 november 2009 @ 16:21
quote:
Op woensdag 25 november 2009 16:10 schreef Socios het volgende:
Die vrachtwagen rijdt gewoon goed, hoor. Cabine + aanhanger. Hoe valt dat op de paint niet te begrijpen.
Omdat het duidelijk te zien is aan de rechthoekjes dat de rij richting naar beneden is
Socioswoensdag 25 november 2009 @ 16:23
Nee, die groene pijlen geven aan welke rijstroken (en dus ook de spitsstrook) open is! De auto´s (en dus ook de vrachtwagen) rijden naar boven.
Pakspulwoensdag 25 november 2009 @ 16:24
quote:
Op woensdag 25 november 2009 16:23 schreef Socios het volgende:
Nee, die groene pijlen geven aan welke rijstroken (en dus ook de spitsstrook) open is! De auto´s (en dus ook de vrachtwagen) rijden naar boven.
Open of Closed geeft aan of iets geopend is of niet, een groene pijl niet
Socioswoensdag 25 november 2009 @ 16:26

De groene pijlen op de matrixborden.

Pakspulwoensdag 25 november 2009 @ 16:28
quote:
Op woensdag 25 november 2009 16:26 schreef Socios het volgende:
[ afbeelding ]
De groene pijlen op de matrixborden.

Duidelijk er in gephotoshopt
Socioswoensdag 25 november 2009 @ 16:30
Onzin, genoeg plaatjes ft. foto´s van te vinden. En ga eens de snelweg op, dan zie je ze zelf.
FCZwolleZuidwoensdag 25 november 2009 @ 16:34
1 ervoor en 1 erachter.

Meer auto's krijgen van mij geen ruimte. Waarom niet? Moet je maar op je beurt wachten. En mensen die de hele file voorbij rijden krijgen een enkeltje verdrijvingsvlak
Joppywoensdag 25 november 2009 @ 16:36
quote:
Op woensdag 25 november 2009 16:28 schreef Pakspul het volgende:

[..]

Duidelijk er in gephotoshopt
Ga eens in de bewoonde wereld op de snelweg rijden.
Ferrari_Tapewoensdag 25 november 2009 @ 17:41
TS is een zondagsrijder met z'n ritsten
Gewoon ertussen gooien die hap, anders duurt het nog langer.
kikoooooowoensdag 25 november 2009 @ 17:42
quote:
Op woensdag 25 november 2009 16:34 schreef FCZwolleZuid het volgende:
1 ervoor en 1 erachter.

Meer auto's krijgen van mij geen ruimte. Waarom niet? Moet je maar op je beurt wachten. En mensen die de hele file voorbij rijden krijgen een enkeltje verdrijvingsvlak
Dat heet maximaal gebruik maken van het aanwezige asfalt, domme mongool.
Heer_van_Bartolhovenwoensdag 25 november 2009 @ 18:15


Dr. Ir. J.Ritzen
http://www.ildcare.nl/index.php?id=377

Overigens, als ik je bovenste paint letterlijk neem, dan laten ze die ritser er gewoon niet tussen, nogal logisch dat ie dan gekke capriolen gaat uithalen
LoempiaLizadonderdag 26 november 2009 @ 18:16
Ik laat er dan altijd wel weer een stuk of 3 tussen, gewoon omdat mijn auto 3x zo lang is als een gemiddelde personenauto. Oja en ik kan niet snel genoeg optrekken om het gat na 1 auto dicht te rijden.
Ambrosiusdonderdag 26 november 2009 @ 18:19
quote:
Op woensdag 25 november 2009 17:42 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Dat heet maximaal gebruik maken van het aanwezige asfalt, domme mongool.
Idd, door idioten zoals FCZwolleZuid ontstaan files.
Joppydonderdag 26 november 2009 @ 18:26
quote:
Op woensdag 25 november 2009 16:34 schreef FCZwolleZuid het volgende:
1 ervoor en 1 erachter.

Meer auto's krijgen van mij geen ruimte. Waarom niet? Moet je maar op je beurt wachten. En mensen die de hele file voorbij rijden krijgen een enkeltje verdrijvingsvlak
Op de plek waar die pijlen naar rechts staan, zo vlak voor het verdrijvingsvlak, daar moet je ritsen en ruimte geven aan 1 auto, niet eerder, niet later.
Red_85donderdag 26 november 2009 @ 18:30
quote:
Op woensdag 25 november 2009 16:24 schreef Pakspul het volgende:

[..]

Open of Closed geeft aan of iets geopend is of niet, een groene pijl niet
Heb jij wel eens in een auto achter het stuur gezeten??
Aetherealdonderdag 26 november 2009 @ 18:32
quote:
Op donderdag 26 november 2009 18:30 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Heb jij wel eens in een auto achter het stuur gezeten??
Ja, NFS is tof gast.
wikwakka2donderdag 26 november 2009 @ 18:35
quote:
Op woensdag 25 november 2009 16:12 schreef Mutant01 het volgende:
Ritsen :')

Ritsen!

Opgelost, slotje

Waarbij het eerste topic laat zien dat heel wat Fokkers het principe ritsen nog niet begrijpen.
Jouw schrijftstijl 3 jaar geleden .
ouderejongeredonderdag 26 november 2009 @ 20:05
Tip: ga bij een ritspunt tussen de tweede en derde baan in rijden, dan kunnen die aso's er niet meer langs.
Ambrosiusdonderdag 26 november 2009 @ 20:07
quote:
Op donderdag 26 november 2009 20:05 schreef ouderejongere het volgende:
Tip: ga bij een ritspunt tussen de tweede en derde baan in rijden, dan kunnen die aso's er niet meer langs.
Dat werkt goed ja.
kikoooooovrijdag 27 november 2009 @ 02:09
quote:
Op donderdag 26 november 2009 20:05 schreef ouderejongere het volgende:
Tip: ga bij een ritspunt tussen de tweede en derde baan in rijden, dan kunnen die aso's er niet meer langs.
Nog zo'n downsyndroom met een rijbewijs die er totaal niets van snapt. Waarschijnlijk rij je ook alleen in mama's ford fiesta of niet?
De_Groentenboervrijdag 27 november 2009 @ 02:33
Ik weet niet of iemand het stukje weg kent bij de pleijroute, richting het Gelredome, maar daar heb je een leuk stukje asfalt waar het van 3 naar 2 baans gaat, dit is ná een stoplicht dus dan weet je eigenlijk al genoeg



Het kan daar nóóit goed gaan, als de stoplichten op groen staan blijven ze gewoon uiterst links rijden en op het laatste moment(terwijl er genoeg momenten zijn geweest om in te voegen)tiefen ze 'm er voor, en als ze voor het stoplicht staan knallen ze vol gas weg om zich alsnog er voor te tiefen.

Leuk is het dan om zelf ook vol gas te geven, dan kunnen ze niets anders doen dan vol remmen of dwars over het verdrijfvlak te baggeren, waar 't lekker vol ligt met shit.
Walter81vrijdag 27 november 2009 @ 08:09
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 02:33 schreef De_Groentenboer het volgende:
Ik weet niet of iemand het stukje weg kent bij de pleijroute, richting het Gelredome, maar daar heb je een leuk stukje asfalt waar het van 3 naar 2 baans gaat, dit is ná een stoplicht dus dan weet je eigenlijk al genoeg

[ afbeelding ]

Het kan daar nóóit goed gaan, als de stoplichten op groen staan blijven ze gewoon uiterst links rijden en op het laatste moment(terwijl er genoeg momenten zijn geweest om in te voegen)tiefen ze 'm er voor, en als ze voor het stoplicht staan knallen ze vol gas weg om zich alsnog er voor te tiefen.

Leuk is het dan om zelf ook vol gas te geven, dan kunnen ze niets anders doen dan vol remmen of dwars over het verdrijfvlak te baggeren, waar 't lekker vol ligt met shit.
Die rode wagen is het gespuis, niet de leaserijder.

De bedoeling is juist om helemaal door te rijden tot het einde (net als bij invoegstroken, die je helemaal uit dient te rijden)! En dan zit er altijd van dat k!@#rtuig in die rode wagen, die vindt dat die zwarte auto niet mag invoegen! Geef g@#$verdomme gewoon ruimte zodat die auto kan invoegen.

Net ook zo'n soortgelijke situatie gehad. De meeste auto's gaan al meteen rechts rijden, omdat ze weten dat er over een kilometer eens een wegversmalling komt. De linkerbaan is dan helemaal leeg. En aangezien dat asfalt ook betaald is van onze belastingcenten, maak ik daar ook gebruik van en heeft niemand het recht te bepalen dat ik daar niet mag rijden. Dat je zelf zo stom bent om je bij de file op de rechterstrook aan te sluiten ipv door te rijden, moet je niet op mij als inhaler afreageren.
zovtyvrijdag 27 november 2009 @ 08:14
quote:
Op donderdag 19 november 2009 23:11 schreef Sigg het volgende:
zodra die km-heffing er door komt ben ik weg
QFT.
DABAMastervrijdag 27 november 2009 @ 08:52
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 08:09 schreef Walter81 het volgende:

[..]

Die rode wagen is het gespuis, niet de leaserijder.

De bedoeling is juist om helemaal door te rijden tot het einde (net als bij invoegstroken, die je helemaal uit dient te rijden)! En dan zit er altijd van dat k!@#rtuig in die rode wagen, die vindt dat die zwarte auto niet mag invoegen! Geef g@#$verdomme gewoon ruimte zodat die auto kan invoegen.

Net ook zo'n soortgelijke situatie gehad. De meeste auto's gaan al meteen rechts rijden, omdat ze weten dat er over een kilometer eens een wegversmalling komt. De linkerbaan is dan helemaal leeg. En aangezien dat asfalt ook betaald is van onze belastingcenten, maak ik daar ook gebruik van en heeft niemand het recht te bepalen dat ik daar niet mag rijden. Dat je zelf zo stom bent om je bij de file op de rechterstrook aan te sluiten ipv door te rijden, moet je niet op mij als inhaler afreageren.
DAT!!! DUS!!!
kikoooooovrijdag 27 november 2009 @ 10:41
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 08:09 schreef Walter81 het volgende:

[..]

Die rode wagen is het gespuis, niet de leaserijder.

De bedoeling is juist om helemaal door te rijden tot het einde (net als bij invoegstroken, die je helemaal uit dient te rijden)! En dan zit er altijd van dat k!@#rtuig in die rode wagen, die vindt dat die zwarte auto niet mag invoegen! Geef g@#$verdomme gewoon ruimte zodat die auto kan invoegen.

Net ook zo'n soortgelijke situatie gehad. De meeste auto's gaan al meteen rechts rijden, omdat ze weten dat er over een kilometer eens een wegversmalling komt. De linkerbaan is dan helemaal leeg. En aangezien dat asfalt ook betaald is van onze belastingcenten, maak ik daar ook gebruik van en heeft niemand het recht te bepalen dat ik daar niet mag rijden. Dat je zelf zo stom bent om je bij de file op de rechterstrook aan te sluiten ipv door te rijden, moet je niet op mij als inhaler afreageren.
Ik denk dat De Groenteboer al zon 1 jaar een rijbewijs heeft en toch al zon 1500km gereden heeft in die tijd. Hij zal het vast wel beter weten hè.
Walter81vrijdag 27 november 2009 @ 11:24
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 10:41 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Ik denk dat De Groenteboer al zon 1 jaar een rijbewijs heeft en toch al zon 1500km gereden heeft in die tijd. Hij zal het vast wel beter weten hè.
Wow, al 1500?! Daar heb ik wel 3 hele weken voor nodig
Sociosvrijdag 27 november 2009 @ 12:55
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 08:09 schreef Walter81 het volgende:
(net als bij invoegstroken, die je helemaal uit dient te rijden)
Inderdaad, ja.

- Automobilisten die bij het invoegen het voertuig direct de hoofdbaan opknallen.
- Automobilisten die naar de linkerbaan gaan als een andere auto wil invoegen terwijl deze door zich aan te passen aan de snelheid van de auto´s op de hoofdbanen (door dus die invoegstrook te gebruiken!) prima kan invoegen zonder dat er door andere auto´s naar links uitgeweken wordt.
Heer_van_Bartolhovenvrijdag 27 november 2009 @ 15:22
Eens met Walter81, ik moet echter wel bekennen dat ik weleens probeer sneller te zijn dan die ander, maar als we gelijk opgaan en hij komt echt in de problemen dan geef ik hem wel een kans
Walter81vrijdag 27 november 2009 @ 15:23
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 12:55 schreef Socios het volgende:

[..]
- Automobilisten die naar de linkerbaan gaan als een andere auto wil invoegen terwijl deze door zich aan te passen aan de snelheid van de auto´s op de hoofdbanen (door dus die invoegstrook te gebruiken!) prima kan invoegen zonder dat er door andere auto´s naar links uitgeweken wordt.
Ook dat ja.
Een auto op de rechterstrook moet niet naar links gaan. Zeker niet als er links auto's rijden. Dan wordt het probleem van de invoegende auto niet opgelost, maar enkel verplaatst. Want dan ben jij de auto die ineens moet invoegen.
banaantjeEEvrijdag 27 november 2009 @ 15:24
Welke kant rijden de rechthoekjes op?
TijnIIEvrijdag 27 november 2009 @ 16:42
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 08:09 schreef Walter81 het volgende:

Net ook zo'n soortgelijke situatie gehad. De meeste auto's gaan al meteen rechts rijden, omdat ze weten dat er over een kilometer eens een wegversmalling komt. De linkerbaan is dan helemaal leeg. En aangezien dat asfalt ook betaald is van onze belastingcenten, maak ik daar ook gebruik van en heeft niemand het recht te bepalen dat ik daar niet mag rijden. Dat je zelf zo stom bent om je bij de file op de rechterstrook aan te sluiten ipv door te rijden, moet je niet op mij als inhaler afreageren.
Lol Volgens mij vergeet je regel 1 van de wegenverkeerswet: rechts rijden.

Mensen die netjes hun snelheid aanpassen aan de overige stroken, krijgen netjes ruimte om in te voegen zoals het hoort. Als er geen debielen zoals jij hun auto's tussen netjes rechts rijdende mensen douwen, waren er ook geen files bij die invoegingen. Iedereen in de ankers omdat jij zonodig 2 extra auto's moest inhalen?

Ritsen is niet "stijf links doorrijden tot 2cm voor het verdrijvingsvlak en dan mn auto ertussen pleuren"
Iedere mogelijkheid die je hebt om rechts te rijden moet je nemen. De laatste km voor een wegversmalling hoor je dus niet meer bezig te zijn met auto's inhalen, maar met je snelheid aanpassen aan de strook naast je. Dán kun je prima opschuiven tussen het verkeer dat rechts van je met dezelfde snelheid rijdt.

En omdat je duidelijk een punt maakt van automerken en km-standen, ik zal je voor zijn. Mijn Bravo uit juli 2008 staat momenteel op ~72.000 km. Tis raar, maar nog nooit de situatie tegengekomen dat iemand me nergens tussen liet.....
ASromavrijdag 27 november 2009 @ 16:44
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 16:42 schreef TijnIIE het volgende:

[..]

Lol Volgens mij vergeet je regel 1 van de wegenverkeerswet: rechts rijden.

Mensen die netjes hun snelheid aanpassen aan de overige stroken, krijgen netjes ruimte om in te voegen zoals het hoort. Als er geen debielen zoals jij hun auto's tussen netjes rechts rijdende mensen douwen, waren er ook geen files bij die invoegingen. Iedereen in de ankers omdat jij zonodig 2 extra auto's moest inhalen?

Ritsen is niet "stijf links doorrijden tot 2cm voor het verdrijvingsvlak en dan mn auto ertussen pleuren"
Iedere mogelijkheid die je hebt om rechts te rijden moet je nemen. De laatste km voor een wegversmalling hoor je dus niet meer bezig te zijn met auto's inhalen, maar met je snelheid aanpassen aan de strook naast je. Dán kun je prima opschuiven tussen het verkeer dat rechts van je met dezelfde snelheid rijdt.

En omdat je duidelijk een punt maakt van automerken en km-standen, ik zal je voor zijn. Mijn Bravo uit juli 2008 staat momenteel op ~72.000 km. Tis raar, maar nog nooit de situatie tegengekomen dat iemand me nergens tussen liet.....
Fiat Bravo Rij zelf MiTo, hoop binnekort met me baas een deal te sluiten voor de nieuwe Bravo
TijnIIEvrijdag 27 november 2009 @ 16:49
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 16:44 schreef ASroma het volgende:

[..]

Fiat Bravo Rij zelf MiTo, hoop binnekort met me baas een deal te sluiten voor de nieuwe Bravo
You won't be dissappointed
Heer_van_Bartolhovenvrijdag 27 november 2009 @ 16:58
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 16:42 schreef TijnIIE het volgende:

[..]

Lol Volgens mij vergeet je regel 1 van de wegenverkeerswet: rechts rijden.
http://www.wet-online.nl/WVW/1.html

Dat staat helemaal niet in artikel 1, als je lollig wilt doen, doe dan wel eerst even je huiswerk.
Je bedoelt waarschijnlijk dat je rechts moet rijden, als er 2 banen voor rechts zijn dan mag je de meeste 'linkse rechterbaan' ook gebruiken. En nee niet onnodig, maar wel als er een stelletje trage slakken rechts staan in te dommelen. Of is die 2e rechterbaan volgens jou slechts gemaakt om naar te kijken?
quote:
Mensen die netjes hun snelheid aanpassen aan de overige stroken, krijgen netjes ruimte om in te voegen zoals het hoort. Als er geen debielen zoals jij hun auto's tussen netjes rechts rijdende mensen douwen, waren er ook geen files bij die invoegingen. Iedereen in de ankers omdat jij zonodig 2 extra auto's moest inhalen?
Daar gaan we weer, stel de maximumsnelheid is 80 en er zijn 2 stroken, de ene auto (die jij kennelijk niet hebt) bereikt de 80 sneller dan de andere. Dus zonder de maximumsnelheid te overtreden kan het voorkomen dat je meerdere auto's passeert. Op een gegeven moment houdt die ene strook op te bestaan en zijn er enkele gekrenkte zieltjes die je er niet tussen willen laten. En daar gaat het hierom en niet over die ene malloot met z'n gepimpte Sjonnie kar die nog een stuk verdrijvingsvlak mee pakt.
quote:
Ritsen is niet "stijf links doorrijden tot 2cm voor het verdrijvingsvlak en dan mn auto ertussen pleuren"
Iedere mogelijkheid die je hebt om rechts te rijden moet je nemen. De laatste km voor een wegversmalling hoor je dus niet meer bezig te zijn met auto's inhalen, maar met je snelheid aanpassen aan de strook naast je. Dán kun je prima opschuiven tussen het verkeer dat rechts van je met dezelfde snelheid rijdt.
Voor jou ligt de grens dus op 1 complete kilometer voor het samenvoegen van die 2 banen, op zo'n 100 meter ervoor moeten ze je er nog gewoon tussen laten hoor
quote:
En omdat je duidelijk een punt maakt van automerken en km-standen, ik zal je voor zijn. Mijn Bravo uit juli 2008 staat momenteel op ~72.000 km. Tis raar, maar nog nooit de situatie tegengekomen dat iemand me nergens tussen liet.....
Geen wonder dat je er dan altijd tussenkomt met je 1000 meter invoeggrens die jij jezelf oplegt. En een auto met 72.000 km zegt niks, misschien heb jij hem vorige week wel van iemand overgenomen die er 71.990 mee gereden had

Je doet hier nu wel alsof je de ervarenheid zelve bent, maar volgens mij heb je d'r geen klap van begrepen
Keeschvrijdag 27 november 2009 @ 17:03
Herkenbaar, ik erger me altijd verrrot aan die lui. nekschot imminent
DragonFirevrijdag 27 november 2009 @ 17:04
ik stem voor om filmpjes te maken ipv paints
TijnIIEvrijdag 27 november 2009 @ 17:12
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 16:58 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:

http://www.wet-online.nl/WVW/1.html

Dat staat helemaal niet in artikel 1, als je lollig wilt doen, doe dan wel eerst even je huiswerk.
Je bedoelt waarschijnlijk dat je rechts moet rijden, als er 2 banen voor rechts zijn dan mag je de meeste 'linkse rechterbaan' ook gebruiken. En nee niet onnodig, maar wel als er een stelletje trage slakken rechts staan in te dommelen. Of is die 2e rechterbaan volgens jou slechts gemaakt om naar te kijken?
Knakker Nergens staat het woord "Artikel". Als je wilt muggenziften op woordjes, doe het dan goed, ik zei "regel 1". Die mag jij interpreteren als de eerste regel van het hele document, maar je mag het (bijv.) ook interpreteren als de eerste vastgestelde regeling. Als eerste verkeersregel die overal geldt is bedacht "we rijden rechts".
quote:
Op een gegeven moment houdt die ene strook op te bestaan en zijn er enkele gekrenkte zieltjes die je er niet tussen willen laten.
Mensen die normaal ritsen worden gewoon voorgelaten, weet niet hoe vaak jij met al je rijervaring ( ) "normaal" heb geritst?
quote:
Voor jou ligt de grens dus op 1 complete kilometer voor het samenvoegen van die 2 banen, op zo'n 100 meter ervoor moeten ze je er nog gewoon tussen laten hoor

Geen wonder dat je er dan altijd tussenkomt met je 1000 meter invoeggrens die jij jezelf oplegt.
Ik gebruik de laatste pakweg 500-1000 meter inderdaad voor het ritsen. Ik wil best nog een keer voor je uitspellen welke acties je dan allemaal moet uitvoeren, maar "direct je auto naar rechts knallen bij het 1km-bord" is er niet een van.
quote:
En een auto met 72.000 km zegt niks, misschien heb jij hem vorige week wel van iemand overgenomen die er 71.990 mee gereden had
dude, ik heb de kms van mn privé-auto en voorloop-huurauto nog weggelaten voor je.
quote:
Je doet hier nu wel alsof je de ervarenheid zelve bent, maar volgens mij heb je d'r geen klap van begrepen
Heb zo'n idee dat jij degene bent die eens wat meer kilometers moet maken. Ik wens je veilige kilometers toe
ASromavrijdag 27 november 2009 @ 17:23
egbert hennen on topic

ASromavrijdag 27 november 2009 @ 17:26
Heer_van_Bartolhovenvrijdag 27 november 2009 @ 17:29
Ah, dit wordt leuk
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 17:12 schreef TijnIIE het volgende:
Knakker Als je wilt muggenziften op woordjes, doe het dan goed, ik zei "regel 1". Die mag jij interpreteren als de eerste regel van het hele document, maar je mag het (bijv.) ook interpreteren als de eerste vastgestelde regeling. Als eerste verkeersregel die overal geldt is bedacht "we rijden rechts". Nergens staat het woord "Artikel".
Dat kan we wezen maar de wegenverkeerswet waar jij zoveel van denkt te weten, kent geen letterlijke regels, maar artikelen. En als we dus artikel 1 'regel 1' noemen zoals jij wilt, dan klopt het nog steeds evenmin wat je zegt.
Bovendien reageer je niet op de rest van wat ik getypt had, hoe zit het nou? Is die 2e rechtse baan er om naar te kijken of niet? Want als je er volgens jou op rijd overtreed je de wegenverkeerswet.
quote:
Mensen die normaal ritsen worden gewoon voorgelaten, weet niet hoe vaak jij met al je rijervaring ( ;') ) "normaal" heb geritst?
[..]
Dit is subjectief, vooral door het woord normaal dat terecht tussen aanhalingstekens staat, jij gaat er vanuit wat jij normaal vind. Alleen al uit dit topic blijkt dat niet iedereen normaal even normaal vindt.
quote:
Ik gebruik de laatste pakweg 500-1000 meter inderdaad voor het ritsen.
En dat is dus normaal in jou ogen? Dan gedraagt iedereen zich dus eigenlijk abnormaal en jij normaal, want ik zie niemand een kilometer (de lengte van 2 straten uit een gemiddelde woonwijk) van tevoren naar rechts invoegen en zie niemand die kilometer van die dubbele baan onbenut laten. Jij beweert hier dus glashard dat jij dat wel aantreft?
quote:
Ik wil best nog een keer voor je uitspellen welke acties je dan allemaal moet uitvoeren, maar "direct je auto naar rechts knallen bij het 1km-bord" is er niet een van.
[..]
Ik weet niet of je hebt leren lezen en vooral aan begrijpend lezen schort er nog wat denk ik, iedereen is het er hier overeens dat er een asociale manier bestaat van je auto ervoor knallen en niemand vindt dat goed. Je bent wel van de extremen geloof ik: "Of je doet het 1 km van tevoren of je bent een asociaal die z'n auto ervoor knalt"
quote:
dude, ik heb de kms van mn privé-auto en voorloop-huurauto nog weggelaten voor je.
[..]
Mijn opmerking doet je kennelijk wel wat, anders was je er niet op in gegaan
quote:
Heb zo'n idee dat jij degene bent die eens wat meer kilometers moet maken. Ik wens je veilige kilometers toe
Een schoolvoorbeeld van het pretenderen de bevogende ervaren bestuurder te zijn. Ik weet niet hoeveel kilometers jij hebt gemaakt en jij weet niet hoeveel kilometers ik heb gemaakt, daar een wedstrijdje gaan maken heeft geen zin want jij denkt dat ik lieg en ik denk dat jij liegt daarover.

Wat ik wel denk, is dat degene met de meeste kilometers niet altijd het beste verkeersinzicht hoeft te hebben of dan wel te tonen. De gemiddelde taxichauffeur maakt meer kilometers dan jij, maar dat zijn nu juist te types die te hard rijden, bumperkleven, rechts inhalen en zoals waar het hier omgaat hun auto d'r hard voorknallen.
Zogenaamde ouwe rotten zoals jij hebben onbewust dus foutjes die erin geslopen zijn en niet eens meer opgemerkt worden, bijvoorbeeld 1 km van tevoren invoegen

Verder wens ik je toe, wat je mij ook toewenst
CasBvrijdag 27 november 2009 @ 17:52
Jezus, zo moeilijk is het toch niet?

Als er staat "Ritsen vanaf hier" dan moet je zo snel mogelijk invoegen, en juist op die stukken zijn er klapjosti's die doorrijden tot het verdrijvingsvlak en hem er daar tussen knallen. Ja, zo werkt het dus niet. Die pijlen staan ook niet voor niets op de weg.
Heer_van_Bartolhovenvrijdag 27 november 2009 @ 17:54
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 17:52 schreef CasB het volgende:
Jezus, zo moeilijk is het toch niet?

Als er staat "Ritsen vanaf hier" dan moet je zo snel mogelijk invoegen, en juist op die stukken zijn er klapjosti's die doorrijden tot het verdrijvingsvlak en hem er daar tussen knallen. Ja, zo werkt het dus niet. Die pijlen staan ook niet voor niets op de weg.
Ongetwijfeld, maar er staat niet altijd zo een bord bij de gegeven wegsituatie
CasBvrijdag 27 november 2009 @ 17:56
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 17:54 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:

[..]

Ongetwijfeld, maar er staat niet altijd zo een bord bij de gegeven wegsituatie
Maar wel pijlen, toch?
Heer_van_Bartolhovenvrijdag 27 november 2009 @ 18:02
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 17:56 schreef CasB het volgende:

[..]

Maar wel pijlen, toch?
Echt niet altijd hoor, ja soms staat er ineens 1 pijl waar het eigenlijk al te laat is, soms staat er niet eens wegbelijning, vooral de stad 's Gravenhage heeft soms van die kruispunten.