abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74966165
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 14:12 schreef EchtGaaf het volgende:
Jij verwacht dat zwakkeren de sterken gaan helpen ?
Nee, ik vind dat de termen sociaal en solidair enorm worden misbruikt maar goed afnemen en herverdelen bekt wat minder goed dus ik begrijp het wel.
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
  dinsdag 24 november 2009 @ 18:11:47 #252
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_74968951
quote:
Op maandag 23 november 2009 22:13 schreef LesStroud het volgende:

[..]

Wat dacht je van ze helpen je zoveel ze kunnen maar het houdt een keer op?
Het sociaal stelsel is er niet om mensen te helpen maar op de openbare orde te handhaven. Rellende en plunderende paupers zijn net iets duurder.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  dinsdag 24 november 2009 @ 18:17:00 #253
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_74969054
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 13:22 schreef JohnLocke het volgende:

[..]

Laten we hopen dat het politieke klimaat nog even doorgaat met die tendens zodat alle naieve tolerantie voor parasieten en uitzuigers verdwijnt.
Amerika bewijst dat "fuck you, got mine" een houding is die leidt tot een stilstaande sociale mobiliteit (Amerika heeft een van de laagste van de Westerse wereld), terwijl het ook nog eens leidt tot een devaluering van het menselijk leven en situaties als mensen die 2 voltijd banen hebben en nog niet eens de levenskwaliteit van iemand in de bijstand in Nederland hebben.

Scandinavie bewijst dat het ook compleet anders kan. Dat zijn de beste landen ter wereld om te wonen, juist omdat ze niet aan de waanzin meedoen dat iedereen voor zichzelf moet zorgen en alle sociale vangnetten verdwijnen.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  dinsdag 24 november 2009 @ 18:21:41 #254
pi_74969152
quote:
Op maandag 23 november 2009 23:32 schreef waht het volgende:

[..]

Dat is niet waar. Zoveel krijgen die topmannen in Nederland echt niet als bonussen. Voor de simpele ziel (nee, ik bedoel niet jou specifiek) klinkt 'een miljoen bonus' misschien veel, het is twee keer niks op maatschappelijk niveau.
Ik snap dat het veel effectiever is om kleine bedragen van heel veel mensen te pakken, maar dat is geen argument. Het geld is er, alleen de solidariteit ontbreekt. Of de noodzaak, totdat de paupers idd gaan rellen (of massaal vanuit Afrika gaan emigreren, andere schaal, zelfde mechanisme)
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_74969244
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 18:17 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Amerika bewijst dat "fuck you, got mine" een houding is die leidt tot een stilstaande sociale mobiliteit (Amerika heeft een van de laagste van de Westerse wereld), terwijl het ook nog eens leidt tot een devaluering van het menselijk leven en situaties als mensen die 2 voltijd banen hebben en nog niet eens de levenskwaliteit van iemand in de bijstand in Nederland hebben.

Scandinavie bewijst dat het ook compleet anders kan. Dat zijn de beste landen ter wereld om te wonen, juist omdat ze niet aan de waanzin meedoen dat iedereen voor zichzelf moet zorgen en alle sociale vangnetten verdwijnen.
Dat hele Scandinavië als het grote voorbeeld komt ook nogal ongeïnformeerd en ongenuanceerd over. Zij hebben niet in dezelfde mate de problemen die gepaard gaan met ernstige verstedelijking, overbevolking en massa-immigratie. Dat laatste geeft ook wel aan dat het allemaal niet zo rooskleurig en eenzijdig is als van Dam en de zijnen insinueren; als het daar zo geweldig en lief is, waarom zijn die landen dan veel minder populair onder kansarme immigranten dan West-Europa en de VS?
  † In Memoriam † dinsdag 24 november 2009 @ 19:00:15 #256
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_74969786
quote:
Zoals je wellicht weet ben ik half-Zweed, dus ik weet het eea. van familie en vrienden hoe 'goed' die sociale staat werkt.

Ik zou mijn grootouders daar liever hier verzorgd zien, want de verzorging die ze daar krijgen is echt verschrikkelijk slecht en mijn tante die in de ziekenhuis kraamzorg werkt krijgt veel minder tijd per aankomende of netgeworden moeders dan er hier is om maar wat te noemen. Alle sociale helden die Scandinavie steeds als voorbeeld noemen hebben volgens mij nog nooit 1 voet in die landen gezet en al helemaal niet de uitwerking van al dat geld in de praktijk.

Dat in Zweden bv. de arbeidparticipatie van vrouwen enorm hoog is, is echt geen toeval. Ze moeten gewoon werken om alles te kunnen betalen. In Zweden kan je echt geen gezin bekostigen met 1 inkomen.
Carpe Libertatem
pi_74971104
quote:

[..]

2 voltijdbanen en dan nog niet eens de levenskwaliteit van iemand in de bijstand? Overdrijf je niet een beetje boel boel?
quote:
Er is geen enkel geciviliseerd land zonder enig vangnet.
Het is een sprookje dat de 'rechtse' partijen alle vangnetten willen afschaffen en iedereen volledig op zichzelf aanwijzen. Er wordt enkel op gewezen dat eigen verantwoordelijkheid voorop staat, dat particulier initiatief soms een goed alternatief is en dat een vangnet geen permanent karakter moet hebben (bij gezonde mensen).
Voor zover ik weet zitten er geen libertariërs in het parlement (hier en in vrijwel geen enkel land zo'n beetje).
Wat is er mis mee om mensen die WW, bijstand enz trekken meer achter de vodden te zitten en desnoods hun uitkering te ontzeggen? Van mij mag de WW er zelfs uit en vervangen door enkel een noodregeling voor de allerarmsten.

Dat is ook het irritante aan de praatjes van mensen als van Dam: een onwaar beeld schetsen van enerzijds de sociale voorzieningen (die zouden zijn 'afgebroken') en anderzijds de relatie tussen bijv armoede en misdaad (lagere uitkering = stelen geblazen) of de schuldvraag (de schuld ligt natuurlijk nooit bij de 'armen' zelf). Ik begrijp dat in sommige gevallen het nuttig kan zijn om mensen tegen zichzelf te beschermen maar het kan ook te gek worden.
  dinsdag 24 november 2009 @ 20:56:03 #258
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_74971111
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 18:24 schreef JohnLocke het volgende:

[..]

Dat hele Scandinavië als het grote voorbeeld komt ook nogal ongeïnformeerd en ongenuanceerd over. Zij hebben niet in dezelfde mate de problemen die gepaard gaan met ernstige verstedelijking, overbevolking en massa-immigratie. Dat laatste geeft ook wel aan dat het allemaal niet zo rooskleurig en eenzijdig is als van Dam en de zijnen insinueren; als het daar zo geweldig en lief is, waarom zijn die landen dan veel minder populair onder kansarme immigranten dan West-Europa en de VS?
Het is verder reizen ?
  dinsdag 24 november 2009 @ 21:03:46 #259
pi_74971434
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 20:55 schreef sneakypete het volgende:

[..]

2 voltijdbanen en dan nog niet eens de levenskwaliteit van iemand in de bijstand? Overdrijf je niet een beetje boel boel?
[..]
Nee. Er zijn idd massa's mensen die meer dan 2 banen hebben en toch op bijstandsniveau zitten. En dat krijgen we hier ook.
pi_74972973
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 14:14 schreef FJD het volgende:

[..]

Nee, ik vind dat de termen sociaal en solidair enorm worden misbruikt maar goed afnemen en herverdelen bekt wat minder goed dus ik begrijp het wel.
Je hebt niet met "verzekeren"?
  † In Memoriam † dinsdag 24 november 2009 @ 21:41:16 #261
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_74973099
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 21:38 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Je hebt niet met "verzekeren"?
Verzekeren is ontzettend sociaal in de zin zoals linksjes dat graag gebruiken. Het is geld ronddelen en laten betalen door mensen die het kunnen veroorloven.
Carpe Libertatem
pi_74973224
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 13:37 schreef Chewie het volgende:

[..]

Heel sterk E_G

Vreemd beeld heb je trouwens, jij bewijst hier keer op keer totaal niet solidair te zijn met de zwakkeren in de samenleving omdat je het liever afkoopt en als dan iemand kritiek heeft op dat afkoopstelsel dan is die opeens de asociaal
Nee! Ik koop liever niets af. Voor iedereen hoort een plek in de maatschappij te zijn. Dan kan echter niet samen met de huidige bedrijfsfilosofie: het maken van ieder jaar MEER winst. Dan heb je immers en model waarin slechts de sterksten een baan krijgen.

Bij de gratie dat bedrijven voor de grootste winst willen gaan, blijven de zwakkeren aan de kant. En ja, dan vind ik dat die een fatsoenlijke uitkering moeten krijgen. Maar jij niet dus, omdat je het standpunt van de VVD steunt: uitkeringsgerechtigden zo ver uitkleden dat ze nog net niet doodgaan.
quote:
Maar goed ik merk al dat de argumenten voor zover die er al waren bij E_G weer eens op zijn, dus gaat hij maar op de man spelen met ongefundeerde aannames.
Ik zou zeggen, leer eens beter interpreteren.
pi_74973507
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 21:41 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Verzekeren is ontzettend sociaal in de zin zoals linksjes dat graag gebruiken. Het is geld ronddelen en laten betalen door mensen die het kunnen veroorloven.
Acht de rechtsjes denken alleen aan zichzelf, zo naief dat ze ieder moment arbeidsongeschikt of werkloos kunnen worden. In dat geval bekeren ze snel tot de SP. Ik ken ze zelf.

En dan janken dat ze niet meer rond kunnen komen, omdat ze jaren op asociale partijen als de VVD hebben gestemd partij het stelsel terroriseren.
pi_74973671
quote:
Op maandag 23 november 2009 20:33 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

De overheid ook niet. De Volkskrant al gezien?
Nee? Linkje misschien?
pi_74973857
EG, doe je nog even antwoorden?
quote:
Op maandag 23 november 2009 15:20 schreef DS4 het volgende:

Waar wil jij die banen vandaan halen?
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_74974037
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 21:56 schreef DS4 het volgende:
EG, doe je nog even antwoorden?
[..]
Geloof me of niet, ik wilde het net doen!

Heel simpel: het is een kwestie van kiezen. Of gaan voor de hoogste winsten en we geven een select gezelschap, de sterktsten onder ons een baan.

Of bedrijven nemen met minder genoegen, en helpen ook zwakkeren aan een baan.

Van tweeën één dus.
pi_74974360
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 22:00 schreef EchtGaaf het volgende:

Of bedrijven nemen met minder genoegen, en helpen ook zwakkeren aan een baan.

De vraag was waar je die banen vandaan gaat halen. Het is niet zo dat bedrijven veel onvervulde banen op de plank hebben liggen.

En dan nog even een vraag nav bovenstaande opmerking van jou: waarom zou je de concurrentiepositie van Nederlandse bedrijven dermate willen schaden dat binnen de kortste keren er geen bedrijf meer over is?
pi_74974384
‘Eigen schuld, dikke bult’

Dit programma is het vervolg op de film "onrendabelen"van afgelopen vrijdag.

"Eigen Schuld Dikke Bult"wordt vrijdag a.s. uitgezonden.

Kernvraag die hier aan de orde komt is deze:

"" Maar ontwikkelingen in de wetenschap, met name in de neurobiologie en de sociale wetenschappen, laten juist zien dat vaardigheden goeddeels zijn vastgelegd door aanleg en opvoeding in de vroegste jeugd. Wordt van ‘achterblijvers’ in de maatschappij dus niet het onmogelijke gevraagd? "

Maw, willen wij als maatschappij koste wat het kost van iedere kameel een werkpaard maken?

Ik zou de vraag willen versimpelen " Ben je slechts geboren om voor de maatschappij geld te verdienen? Mag niemand de samenleving meer kosten dan ze opbrengen"

De vraag alleen al is doodeng.
pi_74974566
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 22:07 schreef EchtGaaf het volgende:
Mag niemand de samenleving meer kosten dan ze opbrengen"
Het spijt mij wel, maar een enorm groot deel van de inwoners van NL kosten meer dan ze opbrengen. Dat wordt gewoon getolereerd. Ja, behalve als het allochtonen zijn natuurlijk...
  dinsdag 24 november 2009 @ 22:12:35 #270
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_74974644
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 22:07 schreef EchtGaaf het volgende:
‘Eigen schuld, dikke bult’

Dit programma is het vervolg op de film "onrendabelen"van afgelopen vrijdag.

"Eigen Schuld Dikke Bult"wordt vrijdag a.s. uitgezonden.

Kernvraag die hier aan de orde komt is deze:

"" Maar ontwikkelingen in de wetenschap, met name in de neurobiologie en de sociale wetenschappen, laten juist zien dat vaardigheden goeddeels zijn vastgelegd door aanleg en opvoeding in de vroegste jeugd. Wordt van ‘achterblijvers’ in de maatschappij dus niet het onmogelijke gevraagd? "

Maw, willen wij als maatschappij koste wat het kost van iedere kameel een werkpaard maken?

Ik zou de vraag willen versimpelen " Ben je slechts geboren om voor de maatschappij geld te verdienen? Mag niemand de samenleving meer kosten dan ze opbrengen"

De vraag alleen al is doodeng.
Als Jan Modaal weer meer koopkracht krijgt dan zelf er ook meer draagvlak voor sociale regelingen. Het punt is dat het gat tussen thuis zittende en gezinnen waar pap en mam moeten werken te klein is geworden.

Daarmee schep je onvrede bij degene die 80 uur moeten werken om een gezin te onderhouden en ondermijn je de positie van de zwakkere.

DAT is de oorzaak..
pi_74974780
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 22:07 schreef DS4 het volgende:

[..]

De vraag was waar je die banen vandaan gaat halen. Het is niet zo dat bedrijven veel onvervulde banen op de plank hebben liggen.

En dan nog even een vraag nav bovenstaande opmerking van jou: waarom zou je de concurrentiepositie van Nederlandse bedrijven dermate willen schaden dat binnen de kortste keren er geen bedrijf meer over is?
Nou, DS4, als het allemaal niet kan datgene wat ik voorstel, dan is alternatief heel eenvoudig: er is in dit bestel dan geen plaats voor de zwakkeren

Akkoord?

Vervolgvraag: wat doen we dan moet deze mensen?
pi_74974907
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 22:12 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Als Jan Modaal weer meer koopkracht krijgt dan zelf er ook meer draagvlak voor sociale regelingen. Het punt is dat het gat tussen thuis zittende en gezinnen waar pap en mam moeten werken te klein is geworden.

Daarmee schep je onvrede bij degene die 80 uur moeten werken om een gezin te onderhouden en ondermijn je de positie van de zwakkere.

DAT is de oorzaak..
Het bekende verhaal dat gras bij de ander altijd groener is. Onzin, dat diegenen die werken zo ongeveer net zoveel krijgen als diegene die op een uitkering zijn aangewezen.

De meeste armoe tref je nog steeds aan bij de uitkeringsgerechtigden ipv de werkenden.
pi_74975140
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 22:15 schreef EchtGaaf het volgende:

Nou, DS4, als het allemaal niet kan datgene wat ik voorstel, dan is alternatief heel eenvoudig: er is in dit bestel dan geen plaats voor de zwakkeren

Akkoord?
Nee, je kent mijn opvatting daarover.
quote:
Om te beginnen wat we al doen: een fatsoenlijk inkomen geven waarvan men kan rondkomen.

Daarnaast vind ik dat we mensen zo veel mogelijk aan het werk moeten zetten. Laten meedoen. Maar niet dmv dwang bij werkgevers. Stimuleren van werkgevers kan wel een goed idee zijn.
pi_74975187
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 22:18 schreef EchtGaaf het volgende:

De meeste armoe tref je nog steeds aan bij de uitkeringsgerechtigden ipv de werkenden.
Echte armoede kennen we niet in NL. Gelukkig niet.
pi_74975199
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 22:11 schreef DS4 het volgende:

[..]

Het spijt mij wel, maar een enorm groot deel van de inwoners van NL kosten meer dan ze opbrengen. Dat wordt gewoon getolereerd.
Dit topic laat echter iets heel anders zien. Troost je dat het gelukkig niet representatief voor dit land is. De tendens is echter een ander verhaal. Ronduit zorgwekkend.

De tolerantie is de afgelopen decennia fors afgenomen. Kortzichtig van die mensen. Iedereen die nu tot de "sterken" behoort, loopt immers het risico vroeg of laat aan de andere kant te komen staan. En zijn dan ook blij dat ze dan aanspraak kunnen maken op ene fatsoenlijke sociale zekerheid. Dat is solidariteit: de peiler van iedere verzekering!

Je kan immers beter betalen voor een ander dan omgekeerd. Met gezondheid moet je nooit spotten
quote:
Ja, behalve als het allochtonen zijn natuurlijk...
Ik geloof dat rechts geen enkel passie heeft met uitkeringsgerechtigden. De VVD voorop beschouwt ze als parasieten van de maatschappij en scheren ze allemaal over 1 kam. Dat blijkt oa uit hun voorstel om ook van WAO-ers/WIA-ers op verder achterstand te zetten. Ze maken hierbij gene onderscheid tussen allochtoon of autochtoon
pi_74975239
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 22:24 schreef DS4 het volgende:

[..]

Echte armoede kennen we niet in NL. Gelukkig niet.
De film was echter wel helder, een bijstandsuitkering is tegenwoordig zo ongeveer de garantie op armoede.

30 jaar geleden was anders, maar die tijd is allang voorbij.
pi_74975420
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 22:24 schreef EchtGaaf het volgende:

Dit topic laat echter iets heel anders zien.
Internet is geen goede graadmeter.
quote:
Ik geloof dat rechts geen enkel passie heeft met uitkeringsgerechtigden. De VVD voorop beschouwt ze als parasieten van de maatschappij en scheren ze allemaal over 1 kam.
Ook dit is niet waar. Ik spreek nog wel eens met VVD-ers. Ik sluit niet uit dat er bij de VVD mensen zitten die zulke gedachten hebben, maar in zijn algemeenheid: nee.
  dinsdag 24 november 2009 @ 22:31:34 #278
pi_74975466
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 21:52 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Nee? Linkje misschien?
http://www.volkskrant.nl/(...)oudere_werkzoekenden
quote:
AMSTERDAM - De overheid maakt zich schuldig aan leeftijdsdiscriminatie. Vijftigplussers met een geschikt cv worden regelmatig op leeftijdsgronden afgewezen voor een baan als ambtenaar.

Dat constateert de PvdA op basis van verschillende meldingen. Volgens de partij maakt het kabinet, dat vindt dat iedereen tot zijn 67ste moet doorwerken, zich hiermee ongeloofwaardig. ´Je kunt werkgevers niet aanspreken op hun verantwoordelijkheid als je zelf het goede voorbeeld niet geeft´, aldus PvdA-Kamerlid Pierre Heijnen maandag in De Telegraaf.
Meldpunt

De PvdA eist dat minister Guusje ter Horst (Binnenlandse Zaken) ingrijpt. Ze moet volgens haar partijgenoten een meldpunt instellen waar oudere sollicitanten zich kunnen beklagen als ze ondanks een geschikte cv worden afgewezen. Met 700.000 arbeidsplaatsen kan de overheid zelf veel invloed uitoefenen op de arbeidsparticipatie van ouderen.
Goede voorbeeld

Heijnen noemt de Dienst Justitiële Inrichtingen als voorbeeld van waar de overheid wel het goede voorbeeld geeft. Er is een regeling zodat gevangenisbewaarders na vijftien jaar lichter werk kunnen doen. ´Die praktijk moeten we uitrollen over de hele rijksdienst´, aldus Heijnen.
pi_74975492
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 22:26 schreef EchtGaaf het volgende:

De film was echter wel helder, een bijstandsuitkering is tegenwoordig zo ongeveer de garantie op armoede.
Kletskoek. Je kan er van rondkomen, dat is berekend door het Nibud.
quote:
Ik had een tante die in de bijstand zat met twee kinderen. Ik ken ook nu mensen die in de bijstand zitten. Geloof me, tegenwoordig zit je veel beter in de bijstand dan toentertijd.
  dinsdag 24 november 2009 @ 22:32:58 #280
pi_74975518
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 22:15 schreef EchtGaaf het volgende:

Worst van draaien
Verkopen aan lage-lonen-landen
Laten bedelen aan de EU-grens
pi_74975524
quote:
Het bekende verhaal dat gras bij de ander altijd groener is. Onzin, dat diegenen die werken zo ongeveer net zoveel krijgen als diegene die op een uitkering zijn aangewezen.
2.8; "Enkele honderdduizenden huishoudens met een laag inkomen bevinden zich in een positie waarin het financieel niet of nauwelijks lonend is een baan te aanvaarden of meer uren te gaan werken."

3.2; "De armoedeval wordt in 51 van de 182 gemeenten gesignaleerd"

6.1; "Veel huishoudens met een laag inkomen maken gebruik van inkomensafhankelijke regelingen als huursubsidie, bijzondere bijstand en kwijtschelding van lokale lasten. Gevolg is dat een inkomensstijging, bijvoorbeeld door betaald werk te vinden of meer uren te gaan werken, deels wordt tenietgedaan door verlies aan inkomensafhankelijke voorzieningen. Dit ontmoedigende effect kan tot gevolg hebben dat huishoudens in een ‘armoedeval’ terecht komen: zij kunnen zich niet door middel van eigen arbeidsinspanningen uit de armoede bevrijden. Hoewel het bestaan van de armoedeval al geruime tijd bekend is, en ondanks de lippendienst die alom wordt bewezen aan het belang van de bestrijding van dit probleem, is de armoedeval nog steeds springlevend."

http://www.coelo.nl/rapporten/armleeuw.pdf

Maar goed ik zie ook wel in dat jouw mening hoger aangeslagen moet worden dan wetenschappelijk onderzoek van het Centrum voor Onderzoek van de Lagere Overheden.

Ow nee wacht, je verweer gaat natuurlijk zijn dat de overheid zo enorm hard heeft ingegrepen onder leiding van de rechtse rakkers dat onderzoek uit 2000 niet meer relevant is en dat in 8 jaar tijd er een enorme kloof is ontstaan tussen een uitkering en minimumloon.
  dinsdag 24 november 2009 @ 22:34:42 #282
pi_74975584
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 22:07 schreef DS4 het volgende:

[..]

waarom zou je de concurrentiepositie van Nederlandse bedrijven
Als je bedrijven en de concurrentie tussen landen belangrijker vind dan mensen, dan exporteer je die kanslozen toch gewoon? Niets mis met mensenhandel. Alles mag wijken voor onze Heilige Concurrentiepositie.

Of je kan concurrentie tussen landen gewoon afschaffen.
pi_74975625
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 22:23 schreef DS4 het volgende:

[..]

Nee, je kent mijn opvatting daarover.
[..]

Om te beginnen wat we al doen: een fatsoenlijk inkomen geven waarvan men kan rondkomen.

Daarnaast vind ik dat we mensen zo veel mogelijk aan het werk moeten zetten. Laten meedoen. Maar niet dmv dwang bij werkgevers. Stimuleren van werkgevers kan wel een goed idee zijn.
Ja, jij bent groot fan van de WWB. Dat is ook afserveren. Natuurlijk kan je ze in een werkkamp stoppen en op die manier van straat houden en vooral geen werk op maat aanbieden. Immers werk moet vooral als werk voelen. Vooral geen maatwerk leveren

Die WWB kan ook niets anders dan afkomstig zijn van een idioot van een VVD. Noblesse oblige!
pi_74975645
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 22:34 schreef Papierversnipperaar het volgende:

Alles mag wijken voor onze Heilige Concurrentiepositie.

Count your blessings... Het kapitalisme maakt het mogelijk dat jij in de weelde leeft waarin je leeft. Niet netjes om er dan op te spugen!
pi_74975689
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 22:32 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Worst van draaien
Verkopen aan lage-lonen-landen
Laten bedelen aan de EU-grens
Mail maar even naar de VVD. Ze zullen je dankbaar zijn..
pi_74975770
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 22:35 schreef EchtGaaf het volgende:

Ja, jij bent groot fan van de WWB. Dat is ook afserveren. Natuurlijk kan je ze in een werkkamp stoppen en op die manier van straat houden en vooral geen werk op maat aanbieden. Immers werk moet vooral als werk voelen. Vooral geen maatwerk leveren

Het gaat er eerst eens om dat iemand mee kan doen. Met die werkervaring kan men zoeken naar een leukere baan als men dat wil. Niemand die je tegenhoudt!

Voor jouw beeld: het merendeel van de werknemers gaat geregeld met tegenzin naar zijn werk.
  dinsdag 24 november 2009 @ 22:39:46 #287
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_74975788
quote:

[..]

Ik zeg dat het gat tussen met zijn tweeen 80 uur werken en thuis op de bank zitten te KLEIN is geworden.
Niet dat op de bank zitten meer loont.

Zorg dat Jan Modaal meer te besteden heeft en het draagvlak voor sociaalbeleid zal groeien. De hele teloorgang van het sociale vangnet in dit land is ook bij synchroon gegaan aan de welvaart die jan modaal de afgelopen jaren heeft moeten inleveren.

Hoorde je eind jaren 90 iemand over uitkeringstrekkers? Nee! Waarom niet? Omdat Jan Modaal gewoon op 1 inkomen zijn gezinnetje kon onderhouden en zijn hypotheek kon betalen.
pi_74975824
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 22:26 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Dus omdat dit voor degene in de deze documentaire zo is geldt dat voor alle mensen in de bijstand? Misschien herinner je het verhaal wel van die mevrouw die er opzettelijk voor koos om in de bijstand te gaan zitten; blij in de bijstand. Ze kon er geweldig van rondkomen dus waarom zou ze gaan werken? Toen mocht 1 geval absoluut niet gegeneraliseerd worden tot iedereen in de bijstand en nu zijn er wat mensen die niet rond kunnen komen en hebben dus alle bijstandsgerechtigden het ontzettend slecht? Een beetje krom vind je niet?
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_74975829
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 22:36 schreef DS4 het volgende:

[..]

Count your blessings... Het kapitalisme maakt het mogelijk dat jij in de weelde leeft waarin je leeft. Niet netjes om er dan op te spugen!
Beste DS4, kapitalisme geeft weelde. Geen discussie. Maar het slaat door. Een kapitalisme in de hardcore vorm, en ja daar steven we hard op af MAAKT SLACHTOFFERS.

SLACHTOFFERS!
pi_74975889
Gelukkig is hardcore socialisme totaal slachtoffer vrij.
  dinsdag 24 november 2009 @ 22:43:11 #291
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_74975938
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 22:40 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Beste DS4, kapitalisme geeft weelde. Geen discussie. Maar het slaat door. Een kapitalisme in de hardcore vorm, en ja daar steven we hard op af MAAKT SLACHTOFFERS.

SLACHTOFFERS!
Nu doe jij hetzelfde als je tegenstanders die bij iedere uitkerings trekker een beeld van Hassan neerzetten.
Ik mag hopen dat je dat zelf ook in ziet?
pi_74975977
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 22:39 schreef DS4 het volgende:

[..]

Het gaat er eerst eens om dat iemand mee kan doen. Met die werkervaring kan men zoeken naar een leukere baan als men dat wil. Niemand die je tegenhoudt!
Het heeft per saldo weinig zin om mensen ene rad voor ogen te draaien.
quote:
Voor jouw beeld: het merendeel van de werknemers gaat geregeld met tegenzin naar zijn werk.
Dan is er toch iet grondig mis, vind je ook niet?

Het kan ook niet anders, een systeem dat iedereen onder maximale druk zet.
pi_74976018
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 22:43 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Nu doe jij hetzelfde als je tegenstanders die bij iedere uitkerings trekker een beeld van Hassan neerzetten.
Ik mag hopen dat je dat zelf ook in ziet?
Mocht dat zo zijn, dan schaam ik mij er niet voor.

Was iedereen maar bevlogen als Pieter Lakeman.
pi_74976036
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 22:40 schreef EchtGaaf het volgende:

Er is geen hardcore vorm van kapitalisme in NL (en/of de EU). En dat komt er ook niet.
quote:

SLACHTOFFERS!
Lakeman heeft zelf slachtoffers gemaakt en de "slachtoffers" van DSB zijn gewoon domme lullen die het aan zichzelf te danken hadden. Gewoon dollartekens in de ogen, boven hun stand willen leven en als het dan mis gaat "het systeem" de schuld geven. Met dit voorbeeld maak je je zaak niet bepaald sterker.
pi_74976045
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 22:42 schreef FJD het volgende:
Gelukkig is hardcore socialisme totaal slachtoffer vrij.
Ik pleit ook niet voor een hardcore socialisme, en dat weet je best.
pi_74976057
Het is natuurlijk je reinste bullshit dat de minima er sinds de jaren 50 op achteruit gegaan zijn. Iedereen is er qua sociale zekerheid een stuk op vooruit gegaan.

Bijstand is geen vetpot, maar dat kan ook niet de bedoeling zijn. Normaliter moet je er gewoon van rond kunnen komen en ook met het bloemetje op tafel.
I got soul, but I'm not a soldier
pi_74976127
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 22:45 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik pleit ook niet voor een hardcore socialisme, en dat weet je best.
Dan moet je hardcore kapitalisme ook niet als tegen-argument opwerpen. Dat maakt je toch al door weinig feiten onderbouwde betoog nog zwakker.
  dinsdag 24 november 2009 @ 22:47:41 #298
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_74976140
Jammer dat echtgaaf hier niet op in springt
quote:
Ik zeg dat het gat tussen met zijn tweeen 80 uur werken en thuis op de bank zitten te KLEIN is geworden.
Niet dat op de bank zitten meer loont.

Zorg dat Jan Modaal meer te besteden heeft en het draagvlak voor sociaalbeleid zal groeien. De hele teloorgang van het sociale vangnet in dit land is ook bij synchroon gegaan aan de welvaart die jan modaal de afgelopen jaren heeft moeten inleveren.

Hoorde je eind jaren 90 iemand over uitkeringstrekkers? Nee! Waarom niet? Omdat Jan Modaal gewoon op 1 inkomen zijn gezinnetje kon onderhouden en zijn hypotheek kon betalen.
pi_74976169
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 22:47 schreef FJD het volgende:

[..]

Dan moet je hardcore kapitalisme ook niet als tegen-argument opwerpen. Dat maakt je toch al door weinig feiten onderbouwde betoog nog zwakker.
Kolder.
pi_74976182
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 22:44 schreef EchtGaaf het volgende:

Het heeft per saldo weinig zin om mensen ene rad voor ogen te draaien.
Werk is werk. Niet bedoeld om leuk te zijn...
quote:
Dan is er toch iet grondig mis, vind je ook niet?

Het kan ook niet anders, een systeem dat iedereen onder maximale druk zet.
Sorry hoor, maar noem even een tijd en plaats waar het ooit anders was.

Werken doe je om te kunnen eten. Of dat nu is zoals tegenwoordig, of zoals 100 jaar terug jezelf kapotwerken voor een hongerloon, of zoals 1.000 jaar terug, als horige, of zoals 10.000 jaar terug, land bewerken en jagen.

Haal die plaat eens voor je hoofd weg! Wat jij wil kan niet, bestaat niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')