abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74926118
Laten we eens beginnen met het uitdelen van gratis condooms en abortusbonnen in de betreffende wijken.
pi_74926319
quote:
Op donderdag 19 november 2009 12:02 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Maar niet goed genoeg. IEDEREEN heeft recht op werk. Dus ook de gehandicapten die door het bedrijfsleven door de stront worden gedraaid en als melaats worden beschouwd.
En hoe wil je dat 'recht op werk' vormgeven dan?

Verder worden de problemen voor gehandicapten om aan de bak te komen voor ± 90% veroorzaakt door overheidsbeleid. Iets met ontslagrecht, gezeik met regels, werkgevers die opdraaien voor de kosten van ziekte en meer van dat soort gezeik. Je legt de schuld makkelijk bij bedrijven neer, maar het gemiddelde bedrijf - en da's nog steeds een MKB-bedrijf - neemt met het aannemen van een gemiddelde WIA'er een risico waar (spreekwoordelijk) zelfs de banken in de VS (met hun moral hazards door overheidsbeleid en goedkoop geld) in 2007 nog niet aandurfden.

[ Bericht 2% gewijzigd door justanick op 22-11-2009 23:22:09 ]
pi_74926526
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 22:33 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Totaal irrelevant. Als iedereen er 10% op vooruit gaat zal de inflatie 10% bedragen en gaat niemand er op vooruit, zero-sum of niet.
Als de onderliggende productie met 10% stijgt zal die inflatie in principe niet plaatsvinden. Inflatie wordt de facto veroorzåakt doordat er meer geld tegenover dezelfde productie komt te staan.
quote:
Er is altijd inflatie, anders is er te weinig prikkel om te consumeren, dan valt het hele economische systeem in elkaar.
Ik begrijp hieruit dat jij geen computer hebt? Oh nee, wacht ff, je tikt dit op een computer. Minder metaforisch: veel prijzen dalen doorlopend. De computer, de LCD-TV die je vandaag koopt, etcetera, liggen volgende week goedkoper in de winkel (de facto gaat dit op voor zo goed als alle electronica). Maar blijkbaar verhindert dat niet dat je eea koopt. Net zoals je altijd voedsel, woonruimte, kleding etc aan zal schaffen (c.q. huren), inflatie of deflatie. Dat komt omdat inflatie geen prikkel is om te consumeren; je koopt producten en neemt diensten af omdat je er behoefte aan hebt (vraag).

Inflatie is puur kunstmatig omdat de geldhoeveelheid stijgt. Als die geldhoeveelheid niet zou stijgen, zouden we doorlopend te maken hebben met deflatie, omdat de prijzen uiteindelijk dalen door concurrentie, efficientere productie (c.q. toegenomen arbeidsproductiviteit) en andere factoren.
pi_74926682
Dat irriteert me aan sommige kreten in de ze discussie Steeds roepen het is asociaal! En het is de schuld van de ' graaiers' !

En niet met reële alternatieven komen hoe het dan opgelost moet worden.

Hoe wil je het oplossen EG? Gesubsidieerde banen? Uitkeringen lekker omhoog? Werkgevers die ' niet moeilijk moeten doen' ?
When it comes to survival..
  zondag 22 november 2009 @ 23:40:13 #155
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_74927230
quote:
Op zondag 22 november 2009 23:21 schreef justanick het volgende:

[..]

Als de onderliggende productie met 10% stijgt zal die inflatie in principe niet plaatsvinden. Inflatie wordt de facto veroorzåakt doordat er meer geld tegenover dezelfde productie komt te staan.
[..]
Geld bestaat niet.
quote:
Ik begrijp hieruit dat jij geen computer hebt? Oh nee, wacht ff, je tikt dit op een computer. Minder metaforisch: veel prijzen dalen doorlopend. De computer, de LCD-TV die je vandaag koopt, etcetera, liggen volgende week goedkoper in de winkel (de facto gaat dit op voor zo goed als alle electronica). Maar blijkbaar verhindert dat niet dat je eea koopt.
Omdat productenvernieuwd worden, ik koop nu geen 8086 meer.
quote:
Net zoals je altijd voedsel, woonruimte, kleding etc aan zal schaffen (c.q. huren), inflatie of deflatie. Dat komt omdat inflatie geen prikkel is om te consumeren; je koopt producten en neemt diensten af omdat je er behoefte aan hebt (vraag).
Die vraag word o.a. door inflatie gestuurd. Als auto's alleen maar goedkoper worden wacht ik nog een jaar.
quote:
Inflatie is puur kunstmatig omdat de geldhoeveelheid stijgt. Als die geldhoeveelheid niet zou stijgen, zouden we doorlopend te maken hebben met deflatie, omdat de prijzen uiteindelijk dalen door concurrentie, efficientere productie (c.q. toegenomen arbeidsproductiviteit) en andere factoren.
Geld is sowieso kunstmatig.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_74927853
quote:
Op zondag 22 november 2009 22:56 schreef LesStroud het volgende:

[..]

Als je (psychisch) ziek bent ben je wel blij als de stress en druk om naast je ziekte ook nog geld bij elkaar te verdienen weg valt.
Als je psychisch ziek bent ja. Als je een gezond, maar lui persoon bent, kun je de spreekwoordelijke pot op wat mij betreft.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_74927878
quote:
Op zondag 22 november 2009 23:40 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Geld bestaat niet.
Het bestaat wel. Ongetwijfeld kun je dit verder toelichten.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  maandag 23 november 2009 @ 00:33:09 #158
pi_74928488
quote:
Op maandag 23 november 2009 00:02 schreef waht het volgende:

[..]

Het bestaat wel. Ongetwijfeld kun je dit verder toelichten.
Het is een ruilmiddel waar mee gespeculeerd word, dus heeft het geen vaste waarde. Het reageert op de markt. Het geeft slechts een tijdelijke verhouding weer tussen verschillende economische elementen.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_74934514
quote:
Op zondag 22 november 2009 23:25 schreef LesStroud het volgende:
Dat irriteert me aan sommige kreten in de ze discussie Steeds roepen het is asociaal! En het is de schuld van de ' graaiers' !

Hoe wil je het oplossen EG? Gesubsidieerde banen? Uitkeringen lekker omhoog? Werkgevers die ' niet moeilijk moeten doen' ?
Heel simpel, het is namelijk van tweeën één:

of je accepteert als maatschappij een ratrace zoals die nu is en hierdoor afvallers heeft en je geeft diegenen een fatsoenlijk uitkering

of

Je geeft mensen die niet meekunnen een passende baan, zodat ze de druk wel aankunnen.

Het moet eens ophouden dat uitkeringsgerechtigden als DADER in deze maatschappij worden weggezet als profiteur of als rover van hardwerkende Nederlanders.

Willen we niemand in de uitkering, dan moet de maatschappij voor diegenen die niet kunnen meekomen dus passen banen geven. En ja, bij de overheid of werkgevers verplichten die lui een eerlijk kans te geven.
pi_74934560
quote:
Op maandag 23 november 2009 00:02 schreef waht het volgende:

[..]

Als je psychisch ziek bent ja. Als je een gezond, maar lui persoon bent, kun je de spreekwoordelijke pot op wat mij betreft.
De persoon waar het om ging had een ziekte,.
quote:
Op zondag 22 november 2009 22:37 schreef qonmann het volgende:
Dat meisje in de kracht van haar leven, die dolblij was dat ze niet meer hoefde te werken.
..Want ze had nu een indicatie van het RIAGG

Zou ze zich ooit afvragen wie al haar kosten/uitgaven betaalt/ gaat betalen ?
pi_74934573
quote:
Op maandag 23 november 2009 11:28 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Heel simpel, het is namelijk van tweeën één:

of je accepteert als maatschappij een ratrace zoals die nu is en hierdoor afvallers heeft en je geeft diegenen een fatsoenlijk uitkering

of

Je geeft mensen die niet meekunnen een passende baan, zodat ze de druk wel aankunnen.

Het moet eens ophouden dat uitkeringsgerechtigden als DADER in deze maatschappij worden weggezet als profiteur of als rover van hardwerkende Nederlanders.

Willen we niemand in de uitkering, dan moet de maatschappij voor diegenen die niet kunnen meekomen dus passen banen geven. En ja, bij de overheid of werkgevers verplichten die lui een eerlijk kans te geven.
Wie gaat dat betalen?

Verder eens dat de schuldvraag wel erg eenzijdig wordt gesteld.
  maandag 23 november 2009 @ 11:34:23 #162
pi_74934669
quote:
Op maandag 23 november 2009 11:31 schreef LesStroud het volgende:

[..]

Wie gaat dat betalen?

Dus je bent het er verder wel mee eens?

Er is geld zat, NL behoort tot de rijkste labnd4en ter wereld. Ze proberen alleen te concurreren met derdewereldlanden als Angola en Amerika.
pi_74934746
quote:
Op maandag 23 november 2009 11:31 schreef LesStroud het volgende:

[..]

Wie gaat dat betalen?
Iedereen. Maar als je dat niet wilt, dan niet liggen zeiken dat er mensen afvallen en in de uitkering komen. Dus kies!
quote:

De zwakken hebben zelf veroorzaakt dat ze zwak zijn en niet meekunnen in de ratrace?
pi_74934795
quote:
Op maandag 23 november 2009 11:34 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dus je bent het er verder wel mee eens?

Er is geld zat, NL behoort tot de rijkste labnd4en ter wereld. Ze proberen alleen te concurreren met derdewereldlanden als Angola en Amerika.
Precies!

Geld zat, de welvaar mag best eerlijker worden verdeeld.

Het plaats van het CBS in de film over de inkomensontwikkeling van minima en top zegt alles.
pi_74934841
ok, toevallig zie ik dit topic en toevallig liep ik via een ander topic tegen een website aan die de hele huidige merkwaardige mentalitiet prima weergeeft.
klikkerdeklik voor de voornoemde website

de meneer in kwestie was ondernemer, kat nogal op allerhande typetjes, (HEAO mutsjes, tokkie omaatjes, etc...). meneer vind echter wel dat meneer na het verkloten van meneers onderneming maar snel vlot geholpen moet worden om een nieuwe ondernemning te starten. meneer moet namelijk natuurlijk wel geholpen worden, meneer heeft daar recht op.

echter, wat mij dus opviel en wat ik tekenend voor de huidige mentaliteit vind is het volgende: meneer klaagt nogal over het verschil tussen wsnp en faillisement. bij een faillisement ben je er lekker vlot vanaf. bij een faillisement wordt na een beperkte tijd schuld weggescholden wegens 'oninbaar'. en als dan dus een andere ondernemer in de problemen komt wegens die oninbare schulden (inkomen dus voor die andere ondernemer die dus geen inkomen krijgt) heeft meneer het ineens over 'ondernemersrisico". jawel.

hypocriete fuckzooi, dat is het. mensen zijn nu eenmaal geen perfecte robotjes en er gaat nu eenmaal wel eens iets mis. vreemd toch dat de een dan recht heeft op hulp en de ander opeens een luie uitvreter is die kan barsten, want blablabla "het wordt toch betaald van onze centen huillies"
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_74934845
' Er is geld zat? waar dan? Ik zie het niet. Zaten wij niet met en enorme staatsschuld? Moeten we niet op zowat alles bezuinigen? Ook broodnodige investeringen ? Op mensen die nu onredabel zijn maar wel hun steentje hebben bijgedragen?

En verder hebben 1500 gratis euro's per maand ook een grote aantrekkingskracht op mensen die niet of half onrendabel zijn. Dan wil de waarheid nog wel eens geweld aan gedaan worden.

En waarom elke dag om half 7 uit je warme bed terwijl anderen zich nog een lekker kunnen omdraaien met zo'n beetje hetzelfde inkomen?
pi_74934846
quote:
Op maandag 23 november 2009 11:37 schreef EchtGaaf het volgende:

De zwakken hebben zelf veroorzaakt dat ze zwak zijn en niet meekunnen in de ratrace?
Gedeeltelijk maar jij wil ze blijkbaar nog afhankelijker maken van de overheid, wat overigens zelf ook een (het grootste) deel van het het probleem is?
pi_74934911
quote:

[..]

Iedereen. Maar als je dat niet wilt, dan niet liggen zeiken dat er mensen afvallen en in de uitkering komen. Dus kies!
[..]
Ik zeik niet. Zij zeiken dat het zo weinig is.
quote:
Nee ik ben het met je eens op dat punt. Het is niet alleen een kwestie van lui heid maar ook van onwil bij de werk aanbiedende partij.
pi_74934912
quote:
Op maandag 23 november 2009 11:41 schreef Chewie het volgende:

[..]

Gedeeltelijk
O ja? Mensen zijn gedeeltelijk zelf verantwoordelijk dat ze een handicap hebben? Eigen schuld?
quote:
maar jij wil ze blijkbaar nog afhankelijker maken van de overheid, wat overigens zelf ook een (het grootste) deel van het het probleem is?
Het bedrijfsleven wil ze niet Chewie. Wees daar nu eens een keer eerlijk in. En dwang wil je ook niet. Je kiest niet en veegt het probleem liever onder het tapijt.

Neem liever verantwoordelijkheid en kies. Want doe je niet!
pi_74934943
quote:
Op maandag 23 november 2009 11:44 schreef LesStroud het volgende:

[..]

Ik zeik niet. Zij zeiken dat het zo weinig is.
[..]
De feiten in de film liegen er niet om. De koopkracht voor de minima is zo afgenomen dat ze onder de armoedegrens zijn geraakt. De FEITEN.
quote:
Nee ik ben het met je eens op dat punt. Het is niet alleen een kwestie van lui heid maar ook van onwil bij de werk aanbiedende partij.
Heel goed. En daar zit een groot deel van het probleem. De eerste stap is de wil om het te zien.
pi_74934952
quote:
Op maandag 23 november 2009 11:39 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Precies!

Het plaats van het CBS in de film over de inkomensontwikkeling van minima en top zegt alles.
Wat is jouw definitie van eerlijk dan? Het is toch juist eerlijk dat mensen die harder studeren en harder werken meer verdienen? Nietsnutten en klaplopers blijven onderaan bungelen.
pi_74935019
quote:
Op maandag 23 november 2009 11:46 schreef JohnLocke het volgende:

[..]

Wat is jouw definitie van eerlijk dan? Het is toch juist eerlijk dat mensen die harder studeren en harder werken meer verdienen?
Ja, maar tot op zekere hoogte. En zeker niet zover dat zwakkeren worden gemarginaliseerd en onder het bestaansminimum belanden.
quote:
Nietsnutten en klaplopers blijven onderaan bungelen.
Die moet je keihard aanpakken. Maar luiaard komen vandaag de dag niet meer in de uitkering, die tijd is echt voorbij. Ik schaar luiaards uiteraard niet als de zwakken in onze maatschappij.
pi_74935092
quote:
Op maandag 23 november 2009 11:44 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

O ja? Mensen zijn gedeeltelijk zelf verantwoordelijk dat ze een handicap hebben? Eigen schuld?
Oh dat kan zelfs in sommige gevallen.

Maar hoe kom jij in hemelsnaam van mijn uitspraak "gedeeltelijk" naar " Mensen zijn gedeeltelijk zelf verantwoordelijk dat ze een handicap hebben" . Ik kan dat niet halen uit mijn reactie en vind het nogal asociaal dat jij dit er wel van wilt maken.
[..]
quote:
Het bedrijfsleven wil ze niet Chewie. Wees daar nu eens een keer eerlijk in. En dwang wil je ook niet. Je kiest niet en veegt het probleem liever onder het tapijt.
Het bedrijfsleven zal wel gek zijn om die mensen aan te nemen als de overheid wel erg makkelijk de mogelijkheid geeft om die mensen te dumpen.
quote:
Neem liever verantwoordelijkheid en kies. Want doe je niet!
Waarom zou ik moeten kiezen tussen die idiote en zelfs asociale keuzes die jij hier biedt? En dan durf je me ook nog te vertellen dat ik mijn verantwoordelijkheid moet nemen terwijl jij hier degene bent die niet durft te kiezen, geen verantwoordelijkheid wil nemen aangezien je beide keuzes er op neer komen dat jij je verantwoordelijkheid wil afkopen
  maandag 23 november 2009 @ 12:04:20 #174
pi_74935424
quote:
Op maandag 23 november 2009 11:46 schreef JohnLocke het volgende:

Nietsnutten en klaplopers blijven onderaan bungelen.
en (geestelijk) gehandicapten. Eigen schuld!
  maandag 23 november 2009 @ 12:07:38 #175
pi_74935491
quote:
Op maandag 23 november 2009 11:51 schreef Chewie het volgende:

Waarom zou ik moeten kiezen tussen die idiote en zelfs asociale keuzes die jij hier biedt? En dan durf je me ook nog te vertellen dat ik mijn verantwoordelijkheid moet nemen terwijl jij hier degene bent die niet durft te kiezen, geen verantwoordelijkheid wil nemen aangezien je beide keuzes er op neer komen dat jij je verantwoordelijkheid wil afkopen
Het niveau daalt.

Feit is dat het steeds meer moeite kost om mee te komen (maar dat is altijd de schuld van iemand anders) en dat er [dus] steeds meer drop-outs komen. En als dat een probleem is geef jij specifieke mensen (de slachtoffers of de linkse kerk) de schuld. Dat is idd een keuze.
pi_74935640
nog een staaltje klassenverschil dan als voorbeeldje, aangezien het blijkbaar niemand opvalt. iemand in een sociaal huurwoninkje die zn huur niet meer kan dokken wordt eruit gezet. sorrie meneer, mevrouw, u had maar beter op kunnen passen en niet via lenen.nl moeten lenen voor die tweedehands auto (lenen.nl is trouwens van dsb groep). iemand die zn tophypotheek van de dsb afnam en die nu niet meer kan dokken komt echter wel in aanmerking voor een steunregeling. en we vinden dat allemaal heel normaal.
pi_74935789
quote:
Op maandag 23 november 2009 12:07 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Het niveau daalt.

Feit is dat het steeds meer moeite kost om mee te komen (maar dat is altijd de schuld van iemand anders) en dat er [dus] steeds meer drop-outs komen. En als dat een probleem is geef jij specifieke mensen (de slachtoffers of de linkse kerk) de schuld. Dat is idd een keuze.
Waar geef ik specifieke mensen de schuld?

Denk eerder dat het niveau daalt omdat mensen blijkbaar niet willen lezen wat er staat, ik geef nergens mensen de schuld maar stel alleen maar dat het ook de schuld van het individu kan zijn. En dat een verzorgingsstaat mensen afhankelijk maakt staat wel vast en dat deze staat ook niet in staat is om een eind te maken aan die onderklasse mag inmiddels ook wel bewezen zijn maar daar geef ik dan ook nergens de linkse kerk de schuld van, dat zijn je eigen absurde aannames.
pi_74936282
quote:
Op maandag 23 november 2009 12:04 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

en (geestelijk) gehandicapten. Eigen schuld! Vette pech
Er wordt voor die mensen gezorgd en dat is voldoende. Helaas, maar vanzelfsprekend zullen zij niet de luxe kennen van mensen die wel voor zichzelf kunnen zorgen.
pi_74936316
quote:
Op maandag 23 november 2009 12:07 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

(maar dat is altijd de schuld van iemand anders)
Het mantra van links Nederland.
pi_74936387
quote:
Op maandag 23 november 2009 11:48 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ja, maar tot op zekere hoogte. En zeker niet zover dat zwakkeren worden gemarginaliseerd en onder het bestaansminimum belanden.
[..]

Die moet je keihard aanpakken. Maar luiaard komen vandaag de dag niet meer in de uitkering, die tijd is echt voorbij. Ik schaar luiaards uiteraard niet als de zwakken in onze maatschappij.
Je hebt dezelfde docu toch gezien? Dat vond ik luie, egoïstische mensen. De meeste van hen hebben hun eigen keuzes gemaakt.
pi_74936413
quote:
Op maandag 23 november 2009 12:42 schreef JohnLocke het volgende:

[..]

Het mantra van links Nederland.
nou, het is anders niet links nederland die aan het gillen is over hun kuthypotheek die ze "onder valse voorwenselen aangesmeerd is", net zomin dat het links nederland is die na mislukt ondernemersschap graag snel van de schulden af wenst te zijn en of de restschuld na een jaartje ff kwijtgescholden mag worden opdat meneer de ondernemenr met een verse start verder kan....
  maandag 23 november 2009 @ 12:51:57 #182
pi_74936575
quote:
Op maandag 23 november 2009 12:40 schreef JohnLocke het volgende:

[..]

Er wordt voor die mensen gezorgd
En dat is nu juist de discussie. Zorgen we idd voor de dropouts of bergen we ze zo goedkoop mogelijk op zodat we net kunnen doen alsofd er aan vrije markt geen nadelen kleven? En hoe veel verzorging heeft Jan nodig met z'n IQ van 93? En hoe veel verzorging heeft Truus nodig die met een demente oma, een depressieve man en een dochter in handen van een loverboy nog wel wat aders aan haar hoofd heeft dan carrière maken?

Als je de drop-outs wilt opvangen zal je het goed moeten doen, anders kan je ze beter afschieten, dan ze in een prestatiemaatschappij onder de voet te laten lopen en ze vervolgens op hun eigen verantwoordelijkheid te wijzen.

Als winnaar heb je makkelijk praten.
pi_74936616
quote:
Op maandag 23 november 2009 12:51 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

anders kan je ze beter afschieten,
Als ze nou eerst eens stoppen met kinderen krijgen.
  maandag 23 november 2009 @ 12:55:13 #184
pi_74936658
quote:
Op maandag 23 november 2009 12:53 schreef JohnLocke het volgende:

[..]

Als ze nou eerst eens stoppen met kinderen krijgen.
Het lijkt me het beste dat iedereen stopt met kinderen krijgen, dan hoeven we niet te beslissen wie "ze" zijn.
pi_74936764
quote:
Op maandag 23 november 2009 12:55 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Het lijkt me het beste dat iedereen stopt met kinderen krijgen, dan hoeven we niet te beslissen wie "ze" zijn.
Dat hoeft niemand te beslissen, dat is heel simpel te bepalen:

Kun je voor je eigen kinderen zorgen van je eigen middelen en heb je een redelijke verwachting dat dat zo blijft? Veel plezier en veel geluk.

Kan je dat niet? Gratis abortus. Jij bent toch ook zo'n fan van abortus? "Ongewenste kinderen kunnen nooit gelukkig worden, blabla"; nou, dan lijkt het me ideaal voor dit soort mensen. Is ook veel goedkoper voor de maatschappij dan die mensen een leven lang te ondersteunen.
  maandag 23 november 2009 @ 13:21:37 #186
pi_74936827
quote:
Op maandag 23 november 2009 12:58 schreef JohnLocke het volgende:

[..]

Dat hoeft niemand te beslissen, dat is heel simpel te bepalen:
Je laat ze gewoon doodgaan
quote:
Kun je voor je eigen kinderen zorgen van je eigen middelen en heb je een redelijke verwachting dat dat zo blijft? Veel plezier en veel geluk.
Maar wat is redelijk? Oh, daar ging discussie juist over.
quote:
Kan je dat niet? Gratis abortus. Jij bent toch ook zo'n fan van abortus? "Ongewenste kinderen kunnen nooit gelukkig worden, blabla"; nou,
Ik ben fan van vrijew keuze. Als je een vrouw opsluit, haar te weinig eten geeft, haar vervolgens wijst op haar eigen verantwoordelijkheid en haar een abortus opdringt, ben je niet bezig met iemands vrije wil.
quote:
dan lijkt het me ideaal voor dit soort mensen. Is ook veel goedkoper voor de maatschappij dan die mensen een leven lang te ondersteunen.
Helaas gaan massa's mensen dan zeuren over zwervende paupers op straat, stelende kinderen en kwijlende debielen in de goot. En dan moet daar vervolgens wat aan gedaan worden. Want we gunnen mensen hun ellende, maar we willen het niet zien.
  maandag 23 november 2009 @ 13:27:17 #187
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_74936918
Prachtige documentaire. Ook de feiten die gepresenteerd werden spraken voor zich. Al die Fok!kertjes die lopen te klagen dat er zoveel uitgegeven worden aan het sociaal stelsel, terwijl de meeste welvarende en concurrerende landen, juist die landen zijn met betrekkelijk veel uitgaven op dit gebied.
pi_74938246
quote:
Op maandag 23 november 2009 11:28 schreef EchtGaaf het volgende:

Je geeft mensen die niet meekunnen een passende baan
Waar wil jij die banen vandaan halen?
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_74938736
quote:
Op zondag 22 november 2009 23:40 schreef Papierversnipperaar het volgende:

Omdat productenvernieuwd worden, ik koop nu geen 8086 meer.
[..]

Die vraag word o.a. door inflatie gestuurd. Als auto's alleen maar goedkoper worden wacht ik nog een jaar.
En je zou met voedsel ook wachten omdat het over een jaar misschien goedkoper is? En wanneer koop je dan een auto? Bij deflatie worden producten doorlopend goedkoper. Dus over een jaar zit je in dezelfde situatie (de auto die je wilt kopen is immers volgend jaar nog goedkoper). Er komt uiteindelijk een moment dat je gewoon die auto koopt, deflatie of niet.

Uiteindelijk wordt de vraag helemaal niet door inflatie gestuurd. Men koopt producten en men neemt diensten af omdat men er behoefte aan heeft. Dat inflatie noodzakelijk is voor een economie, is een fabeltje.
pi_74939028
quote:
Op maandag 23 november 2009 13:27 schreef AryaMehr het volgende:
Prachtige documentaire. Ook de feiten die gepresenteerd werden spraken voor zich. Al die Fok!kertjes die lopen te klagen dat er zoveel uitgegeven worden aan het sociaal stelsel, terwijl de meeste welvarende en concurrerende landen, juist die landen zijn met betrekkelijk veel uitgaven op dit gebied.
Geeft de VS zoveel uit aan een sociaal stelsel dan?

In andere woorden: de reden dat landen rijk c.q. welvarend zijn, is veel complexer dan een simpele 'wij geven uitkeringen en zij niet'. Al was het alleen maar omdat veel landen niet eens de middelen hebben om uitkeringen te geven. Je draait oorzaak en gevolg dus om.
pi_74939116
quote:
Op maandag 23 november 2009 11:39 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Precies!

Hier past slechts 1 reactie.

maandag 23 november 2009 @ 15:54:54 #192
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_74939392
Dat filmpje is alleen net zo waardevol als Wc-eend die roept dat de concurrent slecht is.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_74940772
quote:
Op maandag 23 november 2009 15:54 schreef ethiraseth het volgende:
Dat filmpje is alleen net zo waardevol als Wc-eend die roept dat de concurrent slecht is.
Dat snap je het punt wat ze maakt dus niet. Thatcher geeft terecht aan dat het kortzichtig is om te kijken naar het gat tussen 'arm' en 'rijk', terwijl het kapitalisme (en dus ook de verschillen) er juist voor zorgt dat uiteindelijk iedereen beter af is. Het stimuleert ondernemerschap en stimuleert ook slimmer produceren. Het socialisme doet precies het tegenovergestelde; als het toch geen donder uitmaakt hoe goed je presteert, waarom dan je best doen? De geschiedenis heeft ons geleerd dat dit op termijn catastrofaal is.
pi_74942049
quote:
Op maandag 23 november 2009 13:21 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Je laat ze gewoon doodgaan

If only, en dat volk plant zich ook nog eens voort als konijnen.
  maandag 23 november 2009 @ 17:43:56 #195
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_74943045
quote:
Op maandag 23 november 2009 16:35 schreef justanick het volgende:

[..]

Dat snap je het punt wat ze maakt dus niet. Thatcher geeft terecht aan dat het kortzichtig is om te kijken naar het gat tussen 'arm' en 'rijk', terwijl het kapitalisme (en dus ook de verschillen) er juist voor zorgt dat uiteindelijk iedereen beter af is. Het stimuleert ondernemerschap en stimuleert ook slimmer produceren. Het socialisme doet precies het tegenovergestelde; als het toch geen donder uitmaakt hoe goed je presteert, waarom dan je best doen? De geschiedenis heeft ons geleerd dat dit op termijn catastrofaal is.
Dan snapt Thatcher niet wat socialisme wil, of ze pakt een heel beperkte blik erop om vervolgens te foeteren. Maar aangezien het om Thatcher gaat zal het wel socialsime == USSR zijn, en heeft ze dus een compleet verwrongen beeld van de theorie achter het socialisme. Of ze snapt het wel, maar maakt van het foutieve beeld ervan gebruik om te scoren, want het is en blijft een politica.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_74943448
quote:
Op maandag 23 november 2009 15:20 schreef DS4 het volgende:
Waar wil jij die banen vandaan halen?
Als EG dat er doorheen krijgt dan wil ik graag profvoetballer worden trouwens. Lijkt me passend werk voor mij
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
  maandag 23 november 2009 @ 18:08:06 #197
pi_74943828
quote:
Op maandag 23 november 2009 17:11 schreef JohnLocke het volgende:

[..]

If only, en dat volk plant zich ook nog eens voort als konijnen.
Dat is prima zolang je ze voor 1 dollar per dag voor je kan laten werken, toch?
  maandag 23 november 2009 @ 18:12:27 #198
pi_74943936
quote:
Op maandag 23 november 2009 11:41 schreef LesStroud het volgende:
' Er is geld zat? waar dan? Ik zie het niet. Zaten wij niet met en enorme staatsschuld?
Ja, omdat miljardeninstellingen e.d. alles opeten en arme mensen gewoon kunnen afsterven.
pi_74944080
quote:
Op maandag 23 november 2009 17:56 schreef FJD het volgende:

Als EG dat er doorheen krijgt dan wil ik graag profvoetballer worden trouwens. Lijkt me passend werk voor mij
Dit keer bedoelde hij niet "de baan die je graag wil". Tenminste, dat mag ik hopen. Dus de vraag is bloedserieus en ik vermoed dat zelfs EG uiteindelijk moet toegeven dat het helemaal niet simpel is (dat kan ook niet, want 0% werkloosheid is verdomd slecht voor de economie).
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_74944494
quote:
Op maandag 23 november 2009 18:08 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dat is prima zolang je ze voor 1 dollar per dag voor je kan laten werken, toch?
Het idee van onrendabelen is dat ze meer geld kosten dan opbrengen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')