oh my wat lekker!quote:Op donderdag 19 november 2009 18:49 schreef Ewelina het volgende:
Gepofte aardappel met knoflooksaus, karbonade in honingmosterdmarinade en dan nog champignons in kruidenboter
Nou die stomme kip was zo groot dat ie niet eens in mijn ovenschaal paste. En nu ligt ie er al anderhalf uur in zowat en hij wil niet gaar worden. Stomme scharrelkip. Die kippen van de AH heb ik altijd in een drie kwartier gaar! Hij moet wel extra lekker worden..............quote:Op vrijdag 20 november 2009 14:58 schreef SeaOfLove het volgende:
tezz wat jij maakt vanaaf lijkt me ook heerlijk
Resultaat was heerlijk.quote:Op zondag 22 november 2009 17:22 schreef golfer het volgende:
Mijn keukenprinsesje gaat vandaag dit recept maken.
Kalfsoester, gepocheerd bij 50 gr. in een kalfsfond met bouillon met cantharellen-sjalottensaus (met wijn, sherry, cremefraiche en bouillon/fond ingekookt)quote:Op zondag 22 november 2009 18:38 schreef SeaOfLove het volgende:
maar wat was t nou? ik kan niet op die site kijken met mobiel. ziet er iig lekker herfstig uit
ik geloof dat ik net klaarkwamquote:Op zondag 22 november 2009 18:47 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Kalfsoester, gepocheerd bij 50 gr. in een kalfsfond met bouillon met cantharellen-sjalottensaus (met wijn, sherry, cremefraiche en bouillon/fond ingekookt)
2 bereidingen van knolselderij : puree en reepjes beetgaar koken die je later nog even bakt in de boter. Daarbij knapperig gebakken cantharellen met sjalotjes.
Erg bewerkelijk en leuk recept, en errug lekker
Ja hoor, hij was echt heerlijk! Maar ik had zijn kont dan ook volgestopt met knof, citroen, venkel en rode ui! En zijn lijfje heerlijk gemasseerd met allerlei kruiden en roomboter, dus kon eigenlijk ook niet anders....hihi. Het duurde wel heel lang voordat hij gaar was.quote:Op zondag 22 november 2009 19:13 schreef SeaOfLove het volgende:
[..]
ik geloof dat ik net klaarkwamtezz was de kip nog gelukt?
Leuk! Benieuwd!quote:Op zondag 22 november 2009 17:23 schreef motorbloempje het volgende:
Oporto in Nijmegenik zal vanavond of morgen even fotoverslagje plaatsen
heb van 11 gangen een foto, de eerste was ik vergeten
quote:
Over orgasmussen gesprokenquote:Op zondag 22 november 2009 19:16 schreef Tezz het volgende:
ik had zijn kont dan ook volgestopt met knof, citroen, venkel en rode ui! En zijn lijfje heerlijk gemasseerd met allerlei kruiden en roomboter, dus kon eigenlijk ook niet anders....hihi.
ze zeggen niet voor niets dat iedereen kan koken maar de saus het 'echte werk isquote:Op zondag 22 november 2009 20:32 schreef SeaOfLove het volgende:
saus is ook wel een vak apart vind ik bluezz, ik maak ze vaak behoorlijk basic, maar zoals ik nu al een paar x heb gezien in kookprogramma's.... tjeez daar heb je al een dagtaak aan voor de basis. volgens mij krijg je dat ook pas goed onder de knie als je het zeker in beginsel zeer regelmatig doet.
komt t zo wel op neer iddquote:Op zondag 22 november 2009 21:17 schreef DarkElf het volgende:
[..]
ze zeggen niet voor niets dat iedereen kan koken maar de saus het 'echte werk is
heb je misschien ketchup?quote:Op zondag 22 november 2009 21:26 schreef SeaOfLove het volgende:
[..]
komt t zo wel op neer iddMaar heb bijv in bbq tijd wel zo dat je prachtig stukje vlees zo heerlijk gemarineerd is dat je geen saus nodig hebt. helaas is er dan altijd wel 1 die om ketchup vraagt
Dat was verrassend lekkerquote:Op maandag 23 november 2009 16:09 schreef uniekhoorn het volgende:
gekookte worteltjes, een salade en gegrilde victoriabaarsfilet.
Lekker! Dat vergeet ik dan altijd, en dan zit ik in de trein vol jaloezie te kijken naar slimme mensen zoals jijquote:Op dinsdag 24 november 2009 00:12 schreef renzell het volgende:
On the road vandaag. Maar ik heb mijzelf voor in de trein een hele goede salade gemaakt van witlof, veel vers fruit (mandarijn, banaan, appel en kiwi), gebakken stukjes pittig gekruide kipfilet en een lik creme fraiche. Was goed te doen.
wat een goed idee! ga binnenkort ook ov-en ... even onthouden.quote:Op dinsdag 24 november 2009 00:12 schreef renzell het volgende:
On the road vandaag. Maar ik heb mijzelf voor in de trein een hele goede salade gemaakt van witlof, veel vers fruit (mandarijn, banaan, appel en kiwi), gebakken stukjes pittig gekruide kipfilet en een lik creme fraiche. Was goed te doen.
Ik meestal ook hoor! Dus ik heb mijzelf flink op de schouder geklopt, voor mijn goede voorbereidingen. Vandaag, weer on the roadquote:Op dinsdag 24 november 2009 21:18 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Lekker! Dat vergeet ik dan altijd, en dan zit ik in de trein vol jaloezie te kijken naar slimme mensen zoals jij
Ooh, klinkt simpel maar ook erg lekker!quote:Op woensdag 25 november 2009 18:50 schreef -Mellow- het volgende:
kaiserbroodjes met biefstuk en rodewijnsaus. Erbij gestoomde sperzieboontjes met een klontje gorgonzola erdoor
Getver. Blijk ik écht niet te lusten! Brrrrr. In elk geval niet de ingemaakte citroenen van de toko.quote:
Is erg eenvoudig zelf te maken. Wil het ook altijd nog eens doenquote:Op woensdag 25 november 2009 20:26 schreef minilot het volgende:
[..]
Getver. Blijk ik écht niet te lusten! Brrrrr. In elk geval niet de ingemaakte citroenen van de toko.
Misschien eens zelf proberen..
Ja! Zaaalig was hetquote:Op woensdag 25 november 2009 20:20 schreef Cici het volgende:
[..]
Ooh, klinkt simpel maar ook erg lekker!
Lekkerrrr!quote:
Ik heb gevraagd of de slager de biefstuk heel plat wilde slaan, maar ik vond het niet plat genoeg dus heb ik 'm doormidden in twee plakken gesnedenquote:Op woensdag 25 november 2009 22:00 schreef Cici het volgende:
[..]
Snij je die biefstuk eerst in reepjes?
Of gaat er zo'n lekkere dikke lap tussen het broodje?
Ah ok, dank jequote:Op woensdag 25 november 2009 22:15 schreef -Mellow- het volgende:
[..]
Ik heb gevraagd of de slager de biefstuk heel plat wilde slaan, maar ik vond het niet plat genoeg dus heb ik 'm doormidden in twee plakken gesneden
Kant en klaar? Dat is meestal juchquote:Op woensdag 25 november 2009 23:37 schreef winterstorm666 het volgende:
heeeele vieze macaroni van de AHjuch
had geen tijd/zin om te koken dus ........ben er nu nog misselijk van.
SOL, de website van The Taste of Life ligt er uit... (hopelijk weet ik de volgorde nog, hihi) dus ik kan je het recept niet linken. Het is in ieder geval uit zijn aflevering naar Praag volgens mij.quote:Op donderdag 26 november 2009 14:36 schreef SeaOfLove het volgende:
Tezz heb je dat recept van rudolf? hier de aardappels al geschild, de ballen gedraaid met ui, knof en geraspte kaas,stoofpeertjes had ik eergister al gemaakt en de rode kool had ik voorgesneden gekocht. ben er klaar voor alleen is mijn dinergast er pas laat. misschien dat ik alvast 1 balletje ga braden, heb trek. renzell dat van jou klinkt erg smakelijk, ga ik morgen denk ik maken,heb wel weereens trek in een lekker visje.
edit: de website doet het weer! Hier de link naar het recept van braadworst in biersaus....quote:Op donderdag 26 november 2009 15:58 schreef Tezz het volgende:
[..]
SOL, de website van The Taste of Life ligt er uit... (hopelijk weet ik de volgorde nog, hihi) dus ik kan je het recept niet linken. Het is in ieder geval uit zijn aflevering naar Praag volgens mij.
Het heet braadworst in biersaus.
Toch lollig hoe de hebgeenzinomtekoken-dusikflatswatinmekaar-maaltijden van sommige mensen heel wat uitgebreider zijn dan wat anderen maken als ze wél gewoon koken.quote:Op donderdag 26 november 2009 17:20 schreef -Mellow- het volgende:
ik ben vandaag te lui om te koken dus ik gooi wat kastanjechamps, stukken roquefort en wat geraspte parmezaan op plakken bladerdeeg en die gaan dichtgevouwen de oven in.
daarbij wat gevulde wijnbladeren die ik nog heb.
quote:Op donderdag 26 november 2009 20:07 schreef minilot het volgende:
[..]
Toch lollig hoe de hebgeenzinomtekoken-dusikflatswatinmekaar-maaltijden van sommige mensen heel wat uitgebreider zijn dan wat anderen maken als ze wél gewoon koken.
Maar daar zei je het natuurlijk ook om, toch?![]()
quote:Op donderdag 26 november 2009 20:07 schreef minilot het volgende:
[..]
Toch lollig hoe de hebgeenzinomtekoken-dusikflatswatinmekaar-maaltijden van sommige mensen heel wat uitgebreider zijn dan wat anderen maken als ze wél gewoon koken.
Maar daar zei je het natuurlijk ook om, toch?![]()
Precies. Een reusachtig groot voordeel aan echt kunnen koken is dat je zelfs als je geen zin hebt, je toch in drie seconden iets lekkers in elkaar zet.quote:Op donderdag 26 november 2009 20:36 schreef SeaOfLove het volgende:
[..]
dat zijn volgens mij ook de mensen die anders best een aardig potje kunnen koken
en dan hoeft t nieteens uitgebreider maar wel smaakvoller.
Idem. Hier ook ongeveer vijftig euro per week, soms iets meer, voor alle boodschappen voor twee volwassenen. Dat is inclusief shampoo en weeceepapier. Scheelt bij ons wel dat we maar één of twee keer per week vlees of vis eten. Meeeeer geld over voor andere ingrediënten!quote:Op donderdag 26 november 2009 21:29 schreef SeaOfLove het volgende:
ach ik moet t met 50e per week doen en dan ook alles buiten t eten om. met heelveel moeite red ik het en ben ik blij dat ik een klein beetje crea ben met eten en dat ik happy ben met een prakkie maar ik ben minstens zo blij dat ik een broccoli niet hoef te koken persee maar er ook andere dingen mee kan doen.
Dan heb ik hier nog wel een goeie truc voor je om geld uit te besparen;quote:Op donderdag 26 november 2009 21:34 schreef minilot het volgende:
[..]
Idem. Hier ook ongeveer vijftig euro per week, soms iets meer, voor alle boodschappen voor twee volwassenen. Dat is inclusief shampoo en weeceepapier. Scheelt bij ons wel dat we maar één of twee keer per week vlees of vis eten. Meeeeer geld over voor andere ingrediënten!
OT: zure goudbessen met wat suiker
Oe! Dat klinkt echt verrukkelijk!quote:Op vrijdag 27 november 2009 10:29 schreef minilot het volgende:
[ afbeelding ]
Ik heb geen ijsmachine, maar ik ga niettemin proberen vandaag bovenstaand dulce de leche-ijs met zoute pecannoten in elkaar te draaien!
Recept!
Aaa, mag ik dan even dit recept van Kayotic Kitchen aan je aanraden:quote:Op vrijdag 27 november 2009 11:22 schreef Tezz het volgende:
We eten vanavond in ieder geval een varkenshaasje met champignonsaus.
quote:Op vrijdag 27 november 2009 17:12 schreef minilot het volgende:
Ik bleek maar twee derde van het tot toffeesaus ingedikte blik gecondenseerde melk nodig te hebebn voor het ijs straks, dus ik eet nu één derde blik lauwwarme toffeesaus met een lepel.
Dat niet, maar niet alle slagroom-met-toffeeprut blijkt in de ijsbak te passen, dus... Even lepel pakkenquote:
Dat ziet er zó lekker uit dat je er spontaan van gaat vloeken.quote:Op vrijdag 27 november 2009 12:27 schreef minilot het volgende:
[..]
Aaa, mag ik dan even dit recept van Kayotic Kitchen aan je aanraden:
[ afbeelding ]
Heel simpel, maar erg lekker! Ik floep wel 'n scheutje sherry bij de paddestoelen in de pan omdat dat het nou eenmaal nóg lekkerder maakt dan het al is.
Waar heb je ze mee gevuld?quote:Op vrijdag 27 november 2009 17:03 schreef uniekhoorn het volgende:
[ afbeelding ]
Gaat straks de oven in
Lamsgehakt (runder kan ook)quote:
Wow, die strik! Da's vast niet makkelijk te knutselen!quote:Op zaterdag 28 november 2009 12:35 schreef FutureFairytale het volgende:
een stuk chocoladetaart (gevuld met chocobiscuit, chocomousse, slagroom, pure chocola en omhuld met marsepein) gemaakt door Trusten vanwege het 36-jarige huwelijk van mn ouders![]()
[ afbeelding ]
wowquote:Op zaterdag 28 november 2009 12:35 schreef FutureFairytale het volgende:
een stuk chocoladetaart (gevuld met chocobiscuit, chocomousse, slagroom, pure chocola en omhuld met marsepein) gemaakt door Trusten vanwege het 36-jarige huwelijk van mn ouders![]()
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 27 november 2009 21:26 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Lamsgehakt (runder kan ook)
Rijst gekookt, af laten koelen.
Muntbladeren, komijn, ei, peterselie, paprikapoeder, knoflooktenen, peper, zout, pepertje of sambal, ketjap, gember en koriander fijn blenden, door het gehakt en rijst kneden en een mooi mengsel van maken, doe er altijd nog 2 beschuitjes bij.
In een ovenschaal met een laagje bouillon, 40 min. op 200 graden.
WTFquote:Op zaterdag 28 november 2009 12:35 schreef FutureFairytale het volgende:
[ afbeelding ]
Pagasiusfilet in de oven met gorgonzola en tomaatjes, daarbij wat rijst en sperziebonen? Dat kwam als eerste in mij op.. Anders een stukje gebakken zalm met wat geprakt gekookt ei ernaast en wat mayonaise, als je nog iets van bieslook of dille hebt is dat er ook super bijquote:Op zaterdag 28 november 2009 15:24 schreef renzell het volgende:
Pfffff, geen zin om nog boodschappen te doen.![]()
Maar ik heb in huis;
Pittige catalaanse worstjes, gorgonzola, broccoli, tomatensaus, ui en knof, pasta, rijst, sperzies, tortilla's, eitjes, kruidenkaas, kikkererwten, zalm, pangasiusfilet, tomaat en spruitjes.
Daar moet iets van te maken zijn, toch?
Iemand tips?
De printer heeft zijn werk gedaan, denk dat ik het van de week een keer ga makenquote:Op donderdag 26 november 2009 16:27 schreef Tezz het volgende:
[..]
edit: de website doet het weer! Hier de link naar het recept van braadworst in biersaus....
Voor restkoken vind ik het best lekker klinken!quote:Op zaterdag 28 november 2009 17:55 schreef minilot het volgende:
Restjeseten wegens plotseling tijdgebrek.. Ik eet een calzone van naanbrooddeeg, gevuld met pastrami, twee soorten kaas, en rode- en lenteui.
Oeh, Pangasius met gorgonzola, rode ui, knoflook en Spaanse pepers uit de oven is lekkerrrrr!quote:Op zaterdag 28 november 2009 17:37 schreef renzell het volgende:
Ja, pangasius met gorgonzola en tomaat lijkt me inderdaad wel een lekkere combi.Dank je!
Over de rijst ben ik nog niet uit. Misschien liever een pittige pasta met tomatensaus, knof, ui en een paar Spaanse pepers. En dan wat groenten los erbij stomen ofzo.
Nice!!quote:Op zaterdag 28 november 2009 19:43 schreef renzell het volgende:
[..]
Oeh, Pangasius met gorgonzola, rode ui, knoflook en Spaanse pepers uit de oven is lekkerrrrr!
met berenburgquote:
Goed plan SOL, ik zou wel het recept iets aanpassen als M. mee-eet. Het smaakt namelijk echt heel erg naar bier (duh...) en is derhalve erg bitter.quote:Op zaterdag 28 november 2009 16:59 schreef SeaOfLove het volgende:
[..]
De printer heeft zijn werk gedaan, denk dat ik het van de week een keer ga maken![]()
Hier heerlijk luxe bij mijn ouders het weekend en wordt er voor me gekookt
Tnx voor de tip, dan hou ik daar rekening meequote:Op zondag 29 november 2009 07:54 schreef Tezz het volgende:
[..]
Goed plan SOL, ik zou wel het recept iets aanpassen als M. mee-eet. Het smaakt namelijk echt heel erg naar bier (duh...) en is derhalve erg bitter.
Als ik het nog een keer maak dan doe ik half bier (een mooi zoet bokbier denk ik) en half bouillon.
De smaak was apart, maar lekker.
Wij aten er boerenbrood en groene salade bij.
Da's waar uniekhoorn. Het was simpel, edoch heerlijk.quote:Op zondag 29 november 2009 21:50 schreef uniekhoorn het volgende:
Renzell, lekker goedkoop en meestal krijg je daar de lekkerste gerechten van
Klinkt lekker DarkElf!quote:Op dinsdag 1 december 2009 16:44 schreef DarkElf het volgende:
gegrild biefstukje met broccolisalade (broccoliroosjes kort geblancheerd, met gebakken spekjes, bieslook en tomaat met een dressing van knoflook/olie/p&z en mosterd)
ik heb net besloten de rest vd week ook indisch te eten, elke dag 1 of 2 gerechtjes erbij. net stooflappen uit de vriezer gehaald dus eens kijken hoe ik die ga bereiden, wil niet weer een rendang maken. heb zowel morgen als overmorgen eters die blij worden van indisch eten en graag proefkonijn zijnquote:Op dinsdag 1 december 2009 16:30 schreef Mirjam het volgende:
sol![]()
![]()
hier wel agv
eten we bijna nooit
lekker ordinair gehaktbal, aardappelen en nog te kiezen groente.
Ik ook!quote:Op woensdag 2 december 2009 12:06 schreef Fuente het volgende:
Vanavond stampot zuurkool met annanas en spekjes
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |