abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 19 november 2009 @ 00:01:03 #51
5740 Stroekie
rimpelsauriėr
pi_74837950
quote:
Op woensdag 18 november 2009 22:18 schreef Urquhart het volgende:
Volgens mij was het gewoon een doelbewuste actie om een vertrek te forceren, en had hij het wel gezien in de Kamer
maar wel mooi wachtgeld vangen
penny wise, pound foolish
www.frisofeest.nl op 30 november 2012
Gezellig met een zachte gay
pi_74838003
Eagle John was het met Bea eens... .
I´m back.
  donderdag 19 november 2009 @ 00:03:24 #53
5740 Stroekie
rimpelsauriėr
pi_74838029
quote:
Op woensdag 18 november 2009 22:26 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Niets mis mee wat mij betreft. Een stabiele factor kunnen we wel gebruiken in het huidige politieke klimaat.
eensch !
penny wise, pound foolish
www.frisofeest.nl op 30 november 2012
Gezellig met een zachte gay
pi_74838044
quote:
Op woensdag 18 november 2009 23:56 schreef qonmann het volgende:

[..]

Elke maandag moet Balkenende bij Bea op vistie, ook al zo achterlijk.
Alsof er niets anders te doen is
En dan heeft hij nog het lef om te klagen dat hij te vaak naar de Kamer geroepen wordt ook. Vraag blijft dan ook wat het nut van overleggen met de koningin is.
pi_74838107
quote:
Op donderdag 19 november 2009 00:03 schreef Stroekie het volgende:

[..]

eensch !
Nonsens, Bas van der Vlies is ook een stabiele factor in de Nederlandse politiek en die krijgt in de samenleving ook weinig handen op elkaar. Maar hij is tenminste gekozen. Beatrix zit daar alleen maar omdat ze een bepaalde achternaam heeft. Bovendien zijn de overleggen geheim. Dat soort stabiliteit kan mij gestolen worden.
pi_74838565
Hoewel ik de staatsrechtelijke bezwaren ook wel in zie, vind ik het op zich niet slecht wat Boekestijn heeft gedaan. Hij is vertegenwoordiger van het volk en vertelt de burger, en in het bijzonder zijn kiezers, gewoon wat hij met een lid van de regering heeft besproken, daar hoeft ook weer niet zo krampachtig over gedaan worden. Als het lid van de regering het niet wenselijk vindt dat informatie over een gesprek met een volksvertegenwoordiger naar buiten komt dan moet je dat gesprek gewoon niet houden.
pi_74839736
quote:
Op donderdag 19 november 2009 00:23 schreef Bolkesteijn het volgende:
Hoewel ik de staatsrechtelijke bezwaren ook wel in zie, vind ik het op zich niet slecht wat Boekestijn heeft gedaan. Hij is vertegenwoordiger van het volk en vertelt de burger, en in het bijzonder zijn kiezers, gewoon wat hij met een lid van de regering heeft besproken, daar hoeft ook weer niet zo krampachtig over gedaan worden. Als het lid van de regering het niet wenselijk vindt dat informatie over een gesprek met een volksvertegenwoordiger naar buiten komt dan moet je dat gesprek gewoon niet houden.
Dus alles wat in de ministerraad wordt gezegd moet ook openbaar worden?
pi_74840035
quote:
Op donderdag 19 november 2009 01:43 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Dus alles wat in de ministerraad wordt gezegd moet ook openbaar worden?
Nee, als alle ministers besluiten dat het geheim moet blijven dan blijft het natuurlijk geheim. Maar als de ministers het tegen volksvertegenwoordigers gaan vertellen kunnen zij niet van hen verlangen dat zij zich er in het openbaar niet over uitlaten. Als je dus als ministerraad wil dat het geheim blijft is de beste garantie daarvoor om het niet tegen volksvertegenwoordigers te vertellen.

Ik zou als volksvertegenwoordiger een open band met mijn kiezers willen onderhouden, en daarom kan ik de actie van Boekestijn eigenlijk ook wel waarderen. Ik vind het maar raar dat de volksvertegenwoordiging vertrouwelijke theekransjes met de regering onderhoudt, de volksvertegenwoordiging laat zich zo wel erg makkelijk naar de regering plooien.

[ Bericht 7% gewijzigd door Bolkesteijn op 19-11-2009 02:19:48 ]
pi_74840233
Geheimhouding afspreken = geheimhouden, anders ga je zelf maar niet praten.

Maar dit had hij natuurlijk al bedacht van tevoren. Morgen alle voorpagina's vol met VVD, hij was er toch klaar mee en heeft zo nog een nuttige aftocht, en toevallig komt over 2 weken zijn boek uit.
Zal wel een ander klusje op het oog hebben.
[quote]Op zondag 16 augustus 2009 01:12 schreef remlof het volgende:
Ik ben nog uit de tijd van de barre winters en de tolerantie [/quote]
pi_74840263
quote:
Op donderdag 19 november 2009 03:08 schreef Kjerring het volgende:
Geheimhouding afspreken = geheimhouden, anders ga je zelf maar niet praten.
Ik weet niet of er geheimhouding is afgesproken. Het kan zijn dat er slechts een informele aanname is geweest dat ieder kamerlid het geheim zou houden. Maar los van dat, als de afspraak geschonden is maakt dat Boekestijn hooguit een onfatsoenlijk man, maar de stap kan ik uit zijn functie als volksvertegenwoordiger wel waarderen.
pi_74840398
Je kan toch niet verwachten dat 50 man hun koppen kan dichthouden? En waarom moet het geheim zijn, de koningin is toch voor het volk?
pi_74841385
quote:
Op donderdag 19 november 2009 03:20 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Ik weet niet of er geheimhouding is afgesproken.
Yep, 1 van de redenen dat SP ers niet meedoen aan het overleg met de Koningin.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_74858594
quote:
Op donderdag 19 november 2009 05:34 schreef JoeThePlumber het volgende:
En waarom moet het geheim zijn, de koningin is toch voor het volk?
De vraag is wat mij betreft waarom die overleggen er überhaupt zijn.
pi_74859513
quote:
Op donderdag 19 november 2009 03:20 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ik weet niet of er geheimhouding is afgesproken. Het kan zijn dat er slechts een informele aanname is geweest dat ieder kamerlid het geheim zou houden. Maar los van dat, als de afspraak geschonden is maakt dat Boekestijn hooguit een onfatsoenlijk man, maar de stap kan ik uit zijn functie als volksvertegenwoordiger wel waarderen.
Kom op. Die Boekestijn is zo vol van zichzelf dat zijn mond ervan overloopt, en wat eruit komt is meestal niet fraai. Dat heeft niks te maken met het volk inlichten, maar met een overjarige kleuter die zich niet kan inhouden over hoe verguld hij is met een bezoek aan de koningin, en vooral hoe verguld hij is met zichzelf. Dit was van elke overdenking gespeend en gewoon een ondoordachte reactie.

Jammer dat hij weggaat. Hij is niet alleen hilarisch in zijn misplaatste zelfingenomenheid. Boekestijn was ook de man die jaren geleden in elk programma zat om de Nederlanders op het hart te drukken dat er absoluut zeker massavernietigingswapens in Irak zouden liggen. Dat geeft wel aan hoe serieus de VVD analyse neemt waar het gaat om buitenlandse kwesties.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  donderdag 19 november 2009 @ 19:12:18 #65
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_74860041
Deze man is de joker van de nederneocons.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_74860948
Hoe dom deze actie ook is, opstappen is de juiste keuze.

Daar zou ene Tang van de PvdA een voorbeeld aan kunnen nemen.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_74860981
quote:
Op donderdag 19 november 2009 18:55 schreef Weltschmerz het volgende:
Kom op. Die Boekestijn is zo vol van zichzelf dat zijn mond ervan overloopt, en wat eruit komt is meestal niet fraai. Dat heeft niks te maken met het volk inlichten, maar met een overjarige kleuter die zich niet kan inhouden over hoe verguld hij is met een bezoek aan de koningin, en vooral hoe verguld hij is met zichzelf. Dit was van elke overdenking gespeend en gewoon een ondoordachte reactie.
Hmmm, dat zou kunnen, de weg die de SP bewandeld heeft vind ik sowieso verstandiger. Wel blijft overeind staan vind ik dat dit soort gesprekken niet geheim moeten blijven, de volksvertegenwoordiging moet zich niet via geheimen blijvende gesprekken inlaten met de regering.

[ Bericht 0% gewijzigd door Bolkesteijn op 19-11-2009 19:47:46 ]
pi_74861067
quote:
Op donderdag 19 november 2009 19:12 schreef Ringo het volgende:
Deze man is de joker van de nederneocons.
Istie nog wel neocon? Neocon zijn is een beetje uit de mode, volgens mij.
I´m back.
pi_74861091
Zonde. Hij gaf toch kleur aan de VVD-fractie.
  donderdag 19 november 2009 @ 22:01:52 #70
153070 Rock_de_Braziliaan
Stranger than fiction
pi_74866700
Hij kwam mij juist wel eerlijk over.

Het is dat de rest vd VVD-fractie zo'n zooitje kneuters anders zou ik op A-J stemmen.
"I think I'm in a tragedy"
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FZFG5PKw504[/youtube]
"In America today profit is privatized but risk is increasingly socialized"
pi_74940526
quote:
Mark Harbers opvolger Boekestijn in VVD-fractie
Mark Harbers wordt de opvolger van Arend Jan Boekestijn als Tweede Kamerlid voor de VVD. Oud-wethouder in Rotterdam Harbers wordt op 1 december beėdigd als lid van de Tweede Kamer.

Harbers volgt Boekestijn op die vorige week opstapte als Kamerlid nadat hij uit de school was geklapt over gesprekken met koningin Beatrix.

Beatrix
Die gesprekken zijn vertrouwelijk maar Boekestijn stond uitgebreid de pers te woord over de inhoud van de bijeenkomst tussen de Koningin en Tweede Kamerleden. De 40-jarige Harbers is al geruime tijd actief voor de VVD. Hij zette zijn eerste stappen op het Binnenhof als politiek adviseur van Gerrit Zalm.

Havenwethouder
Daarnaast was hij gemeenteraadslid, fractievoorzitter en tot april dit jaar wethouder Economie, Haven en Milieu voor de stad Rotterdam. Op een later moment wordt bepaald welke portefeuille Harbers binnen de Tweede Kamerfractie zal krijgen.
Bron: http://www.elsevier.nl/we(...)jn-in-VVDfractie.htm

Ongetwijfeld een capabel persoon, maar ik vind het toch vreemd dat de VVD geen politici van jonger dan 40 weet te vinden.
  maandag 23 november 2009 @ 17:32:06 #72
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_74942703
quote:
Op maandag 23 november 2009 16:27 schreef isogram het volgende:

Ongetwijfeld een capabel persoon, maar ik vind het toch vreemd dat de VVD geen politici van jonger dan 40 weet te vinden.
Hoezo, Harbers was 37 jaar op het moment van de Tweede-Kamerverkiezingen? En hij is als nr 26 de eerste beschikbare kandidaat om die zetel in te nemen.

[ Bericht 9% gewijzigd door freako op 23-11-2009 19:01:35 ]
  maandag 23 november 2009 @ 20:05:19 #73
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_74946888
quote:
Op donderdag 19 november 2009 19:42 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Hmmm, dat zou kunnen, de weg die de SP bewandeld heeft vind ik sowieso verstandiger. Wel blijft overeind staan vind ik dat dit soort gesprekken niet geheim moeten blijven, de volksvertegenwoordiging moet zich niet via geheimen blijvende gesprekken inlaten met de regering.
Eens. Daar komt ook nog bij dat onze AJ nou niet bijzonder veel speciaals gezegd heeft over de bijeenkomst. In ieder geval niets wat iedere boerenlul met zijn eigen verstand ook niet had kunnen bedenken.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_74955807
quote:
Op maandag 23 november 2009 17:32 schreef freako het volgende:
Hoezo, Harbers was 37 jaar op het moment van de Tweede-Kamerverkiezingen? En hij is als nr 26 de eerste beschikbare kandidaat om die zetel in te nemen.
Alle VVD-kamerleden zijn tussen de 40 en 60 jaar oud. Dit was een uitgelezen kans om een jonger iemand in de fractie plaats te laten nemen. Dat hebben ze nagelaten.
  dinsdag 24 november 2009 @ 00:12:31 #75
177885 JoaC
Het is patat
pi_74956057
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 00:03 schreef isogram het volgende:

[..]

Alle VVD-kamerleden zijn tussen de 40 en 60 jaar oud. Dit was een uitgelezen kans om een jonger iemand in de fractie plaats te laten nemen. Dat hebben ze nagelaten.
Iets met schuld en bulten
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')