abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 17 december 2009 @ 20:32:55 #181
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_75743533
Ik heb eens een ander soort taart gemaakt, van pannenkoekjes
I`m not weird. I`m limited edition.
  donderdag 17 december 2009 @ 21:45:08 #182
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_75746970
Prachtig Taartjesfee! Ziet eruit om op te vreten!

Taartje en Lips, wat zag ik weer mooie creaties van jullie hand voorbij komen. Super!
pi_75749460
Wat een leuk idee zeg, Taartjesfee! Is hij al aangesneden? Ben heel benieuwd hoe hij smaakt
A balanced diet is a cookie in each hand
  donderdag 17 december 2009 @ 22:49:16 #184
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_75749655
Ghehe hij smaakte gewoon naar pannenkoek Hij werd verdeeld over 27 randkleuters, allemaal een pannenkoek De sneeuwpoppen mochten blijven, die staan nu op het bureau van juf
pi_75752913
quote:
Op donderdag 17 december 2009 22:49 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Ghehe hij smaakte gewoon naar pannenkoek Hij werd verdeeld over 27 randkleuters, allemaal een pannenkoek De sneeuwpoppen mochten blijven, die staan nu op het bureau van juf
wat zijn randkleuters?

Wel onwijs stoer voor een kerstdiner op school!
(tenminste, neem aan dat het daarvoor was)
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_75754134
Een mix tussen randebielen en kleuters?
  vrijdag 18 december 2009 @ 07:43:52 #187
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_75756646
Dat ook een beetje maar net-geen-kleuters meer...bedoelde ik
pi_75760197
Ik dacht dat je echt van plan was er stukjes van te snijden, maar dit is natuurlijk een stuk logischer
pi_75800622
Wow super taarten zie ik weer voorbij komen..
@ Taartje, je hebt hem heel mooi gemaakt.. lijkt mij ook ontzettend moeilijk om zo een taart te moeten maken. Erg mooi.
@ Lips: Geweldig die visser!

De laatste die ik heb gemaakt (alleen geen foto) was een chocoladetaart voor een collega.
Chocolade biscuit gevuld met een laag witte chocolade en een laag chocolade ganache.
En overgoten met chocolade ganache en wat streepjes gesmolten witte chocolade.
hmmm ik kwijl er nu alweer bij.. chocola!
pi_75800681
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 01:18 schreef Yashaaaaa het volgende:
Een mix tussen randebielen en kleuters?
hehe ik moest echt lachen..
pi_75830974
wat een mooie taarten, pet je af

ik heb een paar vraagjes.
over 10 dagen word mijn oudste 3 jaar, ze wil een angelina ballerina taart.
nu heb ik van de week spullen gehaald in een bak winkel.
vanaf wanneer kan ik marsepein kleuren?
hoelang kan ik die dan bewaren?
hoe moet ik het bewaren?
hoe bewaren jullie taarten als hij klaar is?
want ik wil hem de 29 bakken 's ochtend en 's avonds vullen en afmaken.
dan moet hij de 30 en 31 dec. genuttigd worden.

sorry ik ben een leek in dit soort dingen en het word de eerste keer.
mama van 3 kids!
pi_75831052
Wanneer je je marsepein kleurt maak niet zoveel uit, als je het daarna maar goed luchtdicht bewaart. Dus verpakken in vershoudfolie en in een afgesloten bakje, bijvoorbeeld.

Na het bakken kun je het kapsel in de vriezer zetten, daardoor is 'ie dan ook gemakkelijker te snijden. Na het bekleden en decoreren zou ik hem op een koele plek wegzetten (kelder?).

Succes!
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_75849255
@ Taartje, bij je onderste taart (met de lotus) heb je een erg mooi randje om je taart! Hoe maak je zoiets?
pi_75858259
oeps foutje
pi_75858460
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 22:06 schreef Spuuglokje het volgende:

[..]

Ik zal morgen een close up foto maken, want ik heb de madeliefjes natuurlijk bewaard. De taart is al op.

Breathtaking, in Warffum zit Juffrouw Taart (online te bestellen en mogelijkheid om het dan af te halen bij haar) of in Donderen, daar zit Ellen's Creative Cakes (ook online te bestellen en ook af te halen). Niet helemaal in Groningen, maar wel in de buurt. En bij de Hanos in Groningen hebben ze fondant, misschien ook wel MMF? Ik ben er 1 keer heel even binnen geweest, weinig tijd gehad om goed rond te kijken.
He hoi
Ik kwam toevallig dit tegen via google

Maarre ik zit in Winsum niet in Warffum

Ps spuuglokje haar taart is mooi he
  zondag 20 december 2009 @ 23:06:04 #196
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_75859630
Ha Juffrouwtaart! Oeps sorry, maak ik reclame doe ik het nog fout ook! Maar laat jij je eindtaart ook eens zien dan, die is zó prachtig!
pi_75860768
quote:
Op zondag 20 december 2009 23:06 schreef Spuuglokje het volgende:
Ha Juffrouwtaart! Oeps sorry, maak ik reclame doe ik het nog fout ook! Maar laat jij je eindtaart ook eens zien dan, die is zó prachtig!
Omdat je zo aandringt hahahahhaa

ps het was idd goed bedoeld

pi_75861251
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 17:36 schreef Breathtaking het volgende:

[..]

Voor zover ik weet niet ik woon in Groningen, heb het ook al eens gevraagd hier maar niemand wist iets.
En aanschouw, de faaltaart van de dag:

[ afbeelding ]

Ik ben niet voor het taartenbakken in de wieg gelegd denk ik !
Je had mijn eerste taart moeten zien .....was echt erg....
Maar er is hoop hoor
Ik wil je best helpen
pi_75871911
Wauw, echt super mooi hoor juffrouwtaart.

Ik kreeg daarnet over de mail de foto's binnen van de stapeltaart die ik de afgelopen week gemaakt heb voor de dochter van mijn vriendinnetje.

Deze was voor de visite die zaterdag al kwam en had ik gevuld met witte choco ganache en aardbeienkwark toetje van Mona

Deze was voor het grote feest zondag. De bovenste taart is gevuld met aardbeienkwarktoetje van mona en 4-vruchten jam en de onderste met witte choco ganache en lemmon curd.
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
pi_75881383
quote:
Op zondag 20 december 2009 19:50 schreef Susanne81 het volgende:
@ Taartje, bij je onderste taart (met de lotus) heb je een erg mooi randje om je taart! Hoe maak je zoiets?
Deze heb ik gemaakt met een siliconen mal van First Impressions. Deze kun je onder andere vinden bij de webshop van De Leukste Taarten.

Nanook, leuk!
pi_75881510
quote:
Op zondag 20 december 2009 23:38 schreef Juffrouwtaart het volgende:

[..]

Je had mijn eerste taart moeten zien .....was echt erg....
Maar er is hoop hoor
Ik wil je best helpen
Het is een kwartiertje met de trein naar Winsum voor mij dus dat is het overwegen waard !
quote:
Op maandag 21 december 2009 11:27 schreef Nanook24 het volgende:
Wauw, echt super mooi hoor juffrouwtaart.

Ik kreeg daarnet over de mail de foto's binnen van de stapeltaart die ik de afgelopen week gemaakt heb voor de dochter van mijn vriendinnetje.

Deze was voor de visite die zaterdag al kwam en had ik gevuld met witte choco ganache en aardbeienkwark toetje van Mona
[ afbeelding ]

Deze was voor het grote feest zondag. De bovenste taart is gevuld met aardbeienkwarktoetje van mona en 4-vruchten jam en de onderste met witte choco ganache en lemmon curd.
[ afbeelding ]
Mooooi !
pi_75892654
Voor degenen onder jullie die ook op DLT lezen vast een bekend beeld: ik heb 'Dé hertjestaart' gemaakt voor iemand die een taart besteld heeft als toetje bij het kerstdiner. Wilde hem al een tijdje eens maken, en dit was de ideale gelegenheid!

pi_75892733
Oh dat hertje... Mooi zeg!
pi_75892792
quote:
Op maandag 21 december 2009 19:46 schreef Taartje het volgende:
Voor degenen onder jullie die ook op DLT lezen vast een bekend beeld: ik heb 'Dé hertjestaart' gemaakt voor iemand die een taart besteld heeft als toetje bij het kerstdiner. Wilde hem al een tijdje eens maken, en dit was de ideale gelegenheid!

[ afbeelding ]
Wauw!
All good things are wild and free.
pi_75892819
quote:
Op maandag 21 december 2009 19:46 schreef Taartje het volgende:

[ afbeelding ]
Aaaah wat lief!
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  maandag 21 december 2009 @ 20:55:32 #206
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_75896211
Leuke taartjes weer!!! Ik had afgelopen weekend mijn voorlopig laatste taart (iig de laatste van dit jaar). Ik moet even een aantal weken rustig aan doen en me ergens anders mee bezig houden dus dit jaar en de maand januari geen taarten meer!!

Helaas was mijn laatste taart niet echt een succes... de taart wel maar de situatie niet. Vrijdag lag ik pas om half 4 in bed maar moest zaterdag de taart maken. Wekker gezet op 10 uur en met veel te weinig slaap tegen 11 uur aan de slag gegaan. Moest een taart van 20 cm en een meptaartje maken, al met al tot half 5 bezig geweest (en toen moest ik de troep nog opruimen).
Zaterdagavond personeelsfeestje gehad en lag tegen half 3 in bed. Met de besteller (een collega) afgesproken dat hij om 1 uur de taart op zou halen zondag dus weer een wekker gezet. Door de hoofdpijn van de kater was ik om 11 uur uit bed. Vriendlief was mee opgestaan maar die ging om 12 uur toch maar terug. Ik wou ook mee maar dat kon natuurlijk niet.
1 uur.... niks
half 2..... niks
2 uur.... niks, toch maar eens bellen! Ging wel over maar uiteindelijk voicemail
half 3 komt mijn vriend uit bed met de vraag hoezo ik niet terug naar bed was gekomen. Inmiddels brak ik bijna af van vermoeidheid en mijn kater en ik begon me toch wel zorgen te maken. Niks voor mijn collega om niks te laten horen en zijn vriendin kreeg ik ook niet te pakken...
3 uur, nog steeds niks.....
Kwart over 3 gaat de telefoon, wat denk je! Ze hadden de verjaardag afgeblazen en meneer was terug naar bed gegaan. Alleen ff vergeten mij dus ook af te bellen....

Heb ik dus godverdomme het hele weekend te weinig slaap gehad en wekkers gezet voor een taart die gisterenmiddag na 4 uur opgehaald is en die nu in de vriezer is verdwenen omdat de verjaardag nu pas eind januari gevierd wordt
En het ergste, geen excuses uit zichzelf, nee ik moest er over beginnen dat het toch wel erg bagger was. Ik ben er verdomme nog kwaad over! Had gisteren kaartjes voor een concert van Johan en ben dus door al dat gezeik niet kunnen gaan omdat ik zo moe was

Sorry hoor, moet ff m'n frustraties kwijt
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
pi_75896336
Ahhw balen.. Uitkijken dus in de toekomst, niet meer opdrachten nemen dan waar je tijd voor hebt en niet jezelf voorbijlopen voor taart !
pi_75901485
Lips wat ontzettend aso zeg! Ik kan me echt voorstellen dat je daar nog kwaad over bent. Ik zou het ook zeker nog een keer zeggen tegen hem, en ook dat je nu door hem niet naar dat concert bent geweest. Balen zeg!

Taartje, wat issie weer mooi! Ik had dat hertje idd al vaker gezien, maar hij blijft super schattig! Nu maar hopen dat die mensen niet net hertenbiefstuk hebben gegeten bij het kerstdiner
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_75902252
quote:
Op maandag 21 december 2009 22:21 schreef tessie het volgende:
Lips wat ontzettend aso zeg! Ik kan me echt voorstellen dat je daar nog kwaad over bent. Ik zou het ook zeker nog een keer zeggen tegen hem, en ook dat je nu door hem niet naar dat concert bent geweest. Balen zeg!

Taartje, wat issie weer mooi! Ik had dat hertje idd al vaker gezien, maar hij blijft super schattig! Nu maar hopen dat die mensen niet net hertenbiefstuk hebben gegeten bij het kerstdiner
Maar moest ik ook aan denken
pi_75904578
Lips, Ik kan me heel goed voorstellen dat je er echt even helemaal klaar mee was maar laat je er alsjeblieft het plezier in het taarten maken niet door ontnemen, je maakt hardstikke mooie taarten en dat moet je niet laten verpesten door zo'n idioot die alleen aan zichzelf denkt!

Taartje, Je hertje is echt super schattig
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')