Dat dus. Prima dat er feesten bijkomen, met hun eigen achtergrond en herkomst. Maar om nou juist typisch Hollandse feesten aan te gaan passen is natuurlijk bullschnitzel.quote:Er is geen enkele reden om de christelijke herkomst van Sint-Nicolaas angstvallig te verbergen", aldus CDA-Kamerlid Koppejan. "Wij vinden het prima dat er in de Nederlandse samenleving etnische groepen bij zijn gekomen met eigen feesten, gebruiken en religies, maar dat mag niet betekenen dat de christelijke herkomst van onze eigen feesten verloochend wordt.
Ergernis over multicultimijterquote:Op woensdag 18 november 2009 10:48 schreef error_404 het volgende:
[..]
als je dan ook even een linkje post naar het andere topic
Hollandsquote:Op woensdag 18 november 2009 10:43 schreef EchtGaaf het volgende:
Het is te gek voor woorden, dat een oer-Hollands feest ten gronde wordt gericht. Straks mag het feest niet eens meer als dit zo door gaat.

frieslandquote:Op woensdag 18 november 2009 11:24 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Hollands[ afbeelding ]
Altijd die lui uit die twee provincies die de boel voor zichzelf opeigenen.
quote:Op woensdag 18 november 2009 11:24 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Hollands[ afbeelding ]
Altijd die lui uit die twee provincies die de boel voor zichzelf opeigenen.
Het probleem lijkt mij vrij duidelijk. Het is de samenstelling van de samenleving. Indien er meer culturen in Nederland komen, zal daar ook rekening mee gehouden moeten worden.quote:Tot onvrede van de regeringspartij verschijnt Sint-Nicolaas in Amsterdam al enkele jaren zonder kruis omdat de bevolkingssamenstelling 'multi-etnisch is'
Ja, wel behoud van cultuur prediken, maar zelf niet gevoelig zijn voor dat soort nuances. Lekker geloofwaardig.quote:
Ik zal dat bericht wel gemist hebben....maar welke gemeenteraadsleden, van welke gemeente....?quote:Op woensdag 18 november 2009 11:39 schreef Picchia het volgende:
dat deze wens gewoon tussen de oren van wat linkse gemeenteraadsleden zit.
Precies, op suikerfeest wil ik spareribs eten om het te vierenquote:Op woensdag 18 november 2009 11:47 schreef gebruikersnaam het volgende:
laten we dan gelijk ook het suikerfeest ontdoen van alle islamitische symbolen, zoals met eten gooien in de bioscoop verbieden
Cultuur schrappen als overheidstaak?quote:Op woensdag 18 november 2009 12:29 schreef Hexagon het volgende:
De conclusie van dit topic
De overheid dient zich niet met de inhoud van feesten te bemoeien en ministers moeten zich druk maken om belangrijke zaken
Ze in ieder geval verplichten van oude gebruiken (zoals sinterklaas) af te blijvenquote:Op donderdag 19 november 2009 10:35 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Cultuur schrappen als overheidstaak?
Verplichten ? Hoe dan ?quote:Op vrijdag 20 november 2009 15:25 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Ze in ieder geval verplichten van oude gebruiken (zoals sinterklaas) af te blijven
Ik ben het met je eens dat Sinterklaas in de oude vorm heilig moet zijn...Helemaal met Rita Verdonk eens dat het feest moet blijven zoals het is. Wmb blijft daar iedereen met z'n tengels er van af.quote:Op vrijdag 20 november 2009 15:25 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Ze in ieder geval verplichten van oude gebruiken (zoals sinterklaas) af te blijven
Zucht. Daar gaat het dus helemaal niet om. Die 'andere culturen' vragen niet om een kruisloze Sinterklaas, het zijn politiek correcte autochtonen die menen zo'n maatregel te moeten doorvoeren.quote:Op vrijdag 20 november 2009 16:42 schreef EchtGaaf het volgende:
Andere culturen passen zich maar mooi aan. Ze hebben zelf gekozen om hier te wonen. Best, maar dan ook aanpassen aan onze gebruiken. En niet andersom dus.
iedere burger in Nederland heeft het recht wel of geen sint te vieren, wel of niet traditioneel...maar in dit geval heeft de verandering van de Amsterdamse sint niks met "andere culturen" te maken.. waarom doe je dan zo opgefokt en hitserig ?quote:Op vrijdag 20 november 2009 16:42 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens dat Sinterklaas in de oude vorm heilig moet zijn...Helemaal met Rita Verdonk eens dat het feest moet blijven zoals het is. Wmb blijft daar iedereen met z'n tengels er van af.
Andere culturen passen zich maar mooi aan. Ze hebben zelf gekozen om hier te wonen. Best, maar dan ook aanpassen aan onze gebruiken. En niet andersom dus.
wie zijn die autochtonen in Amsterdam dan...? waar nog meer in welke stad?quote:Op vrijdag 20 november 2009 17:32 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Zucht. Daar gaat het dus helemaal niet om. Die 'andere culturen' vragen niet om een kruisloze Sinterklaas, het zijn politiek correcte autochtonen die menen zo'n maatregel te moeten doorvoeren.
Hetzelfde gemeentebestuur dat opperde om het Engels daar als tweede taal in te voeren.quote:Op vrijdag 20 november 2009 15:54 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Verplichten ? Hoe dan ?
De overheid moet een wet maken die de overheid verplicht tot niet bemoeien met de tradtionele uitvoering van het sintfeest? Dan ben je juist vóór bemoeienis van de overheid..
Maar welk gemeentebestuur in Nederland heeft dan dat sintkruis op de mijter verboden ??
Dit topic lijkt me drukte om niks ..De kamervragen ook..
weet je het zeker ... dat het gemeentebestuur van Amsterdam er iets te maken heeft... wat is je bron?quote:Op vrijdag 20 november 2009 20:38 schreef LXIV het volgende:
[..]
Hetzelfde gemeentebestuur dat opperde om het Engels daar als tweede taal in te voeren.
Smerige landverraders zijn het!
Ik criminaliseer helemaal niemand. Ik kom alleen op voor mijn eigen cultuur en identiteit. In plaats van deze aan te vallen en te verloochenen.quote:Op vrijdag 20 november 2009 20:48 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
weet je het zeker ... dat het gemeentebestuur van Amsterdam er iets te maken heeft... wat is je bron?
ben je zelf niet een landverrader ? door andersdenkenden zo te criminaliseren en het volk te verdelen, ?
De Sinterklaascomités van de steden waar men een 'kruisloze Sinterklaas' heeft? Het hoeven geen autochtonen te zijn natuurlijk, maar ik denk dat een allochtoon lid van zo'n comité zich wel 3x achter zijn oren krabt voordat hij oppert het kruis van de mijter te verwijderen. Dat zou dan immers wel héél makkelijk van bemoeienis met Nederlandse tradities en anti-christelijkheid beschuldigd kunnen worden.quote:Op vrijdag 20 november 2009 18:32 schreef Bluesdude het volgende:
wie zijn die autochtonen in Amsterdam dan...? waar nog meer in welke stad?
mooi.... je eigen cultuur te verdedigen.. dat doe ik ook...quote:Op vrijdag 20 november 2009 21:32 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik criminaliseer helemaal niemand. Ik kom alleen op voor mijn eigen cultuur en identiteit. In plaats van deze aan te vallen en te verloochenen.
ik ken maar 1 stad ... en dat is Amsterdam en het sinterklaascomité is verantwoordelijk voor de onchristelijke sint... wat overigens helemaal geen ramp is.quote:Op vrijdag 20 november 2009 21:35 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
De Sinterklaascomités van de steden waar men een 'kruisloze Sinterklaas' heeft?
je hebt wel gelijk...quote:Het hoeven geen autochtonen te zijn natuurlijk, maar ik denk dat een allochtoon lid van zo'n comité zich wel 3x achter zijn oren krabt voordat hij oppert het kruis van de mijter te verwijderen. Dat zou dan immers wel héél makkelijk van bemoeienis met Nederlandse tradities en anti-christelijkheid beschuldigd kunnen worden.
Je snapt toch wel dat het in essentie helemaal niet om die mijter gaat! Daar ben je denk ik intelligent genoeg voor.quote:Op vrijdag 20 november 2009 21:54 schreef Bluesdude het volgende:
maar nu we toch daarover hebben.... een sint met een tulp op de mijter.... is dat ook heiligschennis voor intolerante nationalisten?
Op zich niks ..maar de intolerantie ligt hum in de gedrevenheid waarmee... en zoals jij zonder bewijs een schuldige aanwijst en die veroordeelt tot "landverraders" .... dat is intolerant..quote:Op vrijdag 20 november 2009 21:58 schreef LXIV het volgende:
En hoezo 'intolerante' nationalisten. Bij nationalisten, in de positieve betekenis van het woord, kan ik me nog wel wat voorstellen. Maar wat is er intolerant aan als mensen hun eigen tradities willen behouden?
Dat moet je aan de topicstarter vragen en de cda-kamerleden .. Zij starten de diskussie..quote:Ik hoor nooit een discussie over de wijze waarop het suikerfeest gevierd zou moeten worden. Waarom dan wel over Sinterklaas?
Wie wilt de sintviering verbieden dan ? Ik zie ze niet in dit topic...of onlangs in de publiciteitquote:Wie is er hier nu intolerant? Volgens mij zijn dat de mensen die Sinterklaas en de zwarte Pieten willen verbieden. Die 'tolereren' deze traditie niet.
Voor de mensen die over dit berichtje heen lezen, het gaat dus niet om een kruisloze mijter, het gaat erom dat er geen 3 kruizen op een mijter horen en dus maar 1..quote:Op donderdag 19 november 2009 00:14 schreef Bluesdude het volgende:
verhelderend telefooninterview op de eo-radio.
Voor de buitenlanderhaters, die zo snel de buitenlanders de schuld geven of het integratiestreven :
* het kruis van de Sint in amsterdam was 1, maar nu zijn het er 3 en het heeft niks met anti-nederlandsheid of antichristelijkheid of met het niet kwetsen van niet-christenen te maken.
* het gemeentebestuur en gemeenteraadsleden van Amsterdam hebben geen bemoeienis. Nada en njet.
* een stichting in Amsterdam die het sinterklaasfeest organiseert is verantwoordelijk voor de 3 kruizen, een artistiek amsterdams geintje
* de stichting is allesbehalve van plan het sinterklaasgebeuren af te schaffen, zoals de TT suggereert..
Eh, je hebt kruisen en kruisen hè. Uitgaande van een kruis als religieus symbool is de mijter van de Amsterdamse Sint wel degelijk 'kruisloos'. Het gemeentewapen bestaat niet uit 3 christelijk kruisen.quote:Op vrijdag 20 november 2009 23:14 schreef Hilde76 het volgende:
[..]
Voor de mensen die over dit berichtje heen lezen, het gaat dus niet om een kruisloze mijter, het gaat erom dat er geen 3 kruizen op een mijter horen en dus maar 1..
Dank je voor je post Bluesdude
Jawel hoor. Het zijn Andreaskruizen, zo genoemd naar de vorm van het kruis waarop St. Andreas terechtgesteld is. Je ziet ze ook bij spoorwegovergangen.quote:Op zaterdag 21 november 2009 09:44 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Eh, je hebt kruisen en kruisen hè. Uitgaande van een kruis als religieus symbool is de mijter van de Amsterdamse Sint wel degelijk 'kruisloos'. Het gemeentewapen bestaat niet uit 3 christelijk kruisen.
Dat is een christelijk kruis, maar niet hét christelijke kruis.quote:Op zaterdag 21 november 2009 09:50 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Jawel hoor. Het zijn Andreaskruizen, zo genoemd naar de vorm van het kruis waarop St. Andreas terechtgesteld is. Je ziet ze ook bij spoorwegovergangen.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Andreaskruis
Dat is helemaal een schande. Vorig jaar zag ik tussen 5 december en Kerst ook zo'n vette nep-Amerikaanse nepklaas door het dorp heen lopen. Dacht 'ie leuk te zijn door ho-ho-ho naar mijn dochtertje te roepen!quote:Op zaterdag 21 november 2009 10:46 schreef Hexagon het volgende:
Hoe denken al die sinterklaas-ridders eigenlijk over al die autochtone Nederlanders die Sint laten stikken en de Kerstman importeren? daar hoor is ze dan weer nooitover.
Je hebt ook helemaal niet gezegd dat het om HET christelijke kruis ging. Ik citeer:quote:Op zaterdag 21 november 2009 10:21 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Dat is een christelijk kruis, maar niet hét christelijke kruis.
En ook een Andreaskruis is, zoals je zelf al zegt, een christelijk kruis.quote:Op zaterdag 21 november 2009 09:44 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Het gemeentewapen bestaat niet uit 3 christelijk kruisen.
Och jeetje, een kruis.quote:Op vrijdag 20 november 2009 17:42 schreef Aloulou het volgende:
Het stoort mij zeer dat kruis op die mijter. Nederland is verandert en dan veranderen bepaalde tradities ook mee. In Amsterdam snap ik best dat je ervoor kiest dat kruis van die mijter af te halen, niets mis mee dus. En laten we over de "zwarte pieten" en het racistische gehalte daarvan niet eens beginnen.
Inderdaad. De goddeloosheid regeert. Het zal niet onbeantwoord blijven vrees ik....quote:Op zondag 22 november 2009 18:44 schreef servus_universitas het volgende:
Anti-religie wordt de nieuwe religie!
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |