abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74808458
Eerst moet de mijter eraan geloven, want het kruis moet eraf.

http://www.telegraaf.nl/b(...)imijter__.html?p=5,2

Het is te gek voor woorden, dat een oer-Hollands feest ten gronde wordt gericht. Straks mag het feest niet eens meer als dit zo door gaat.

Nederland in de uitverkoop?
  woensdag 18 november 2009 @ 10:46:28 #2
267706 stan5374
hoeverziekjetopics.nl EINZ!1!
pi_74808549
slotje dubbele topic IBTL
Op dinsdag 17 november 2009 13:33 schreef Banzaiaap het volgende:
Stan heeft natuurlijk wel een reputatie hoog te houden, qua kwaliteitstopics.
vraagjes ivm bed LEMMING !!!
  woensdag 18 november 2009 @ 10:47:13 #3
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_74808580
quote:
Er is geen enkele reden om de christelijke herkomst van Sint-Nicolaas angstvallig te verbergen", aldus CDA-Kamerlid Koppejan. "Wij vinden het prima dat er in de Nederlandse samenleving etnische groepen bij zijn gekomen met eigen feesten, gebruiken en religies, maar dat mag niet betekenen dat de christelijke herkomst van onze eigen feesten verloochend wordt.
Dat dus. Prima dat er feesten bijkomen, met hun eigen achtergrond en herkomst. Maar om nou juist typisch Hollandse feesten aan te gaan passen is natuurlijk bullschnitzel.
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
  woensdag 18 november 2009 @ 10:48:38 #4
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_74808625
quote:
Op woensdag 18 november 2009 10:46 schreef stan5374 het volgende:
slotje dubbele topic IBTL
als je dan ook even een linkje post naar het andere topic
pi_74808749
quote:
Op woensdag 18 november 2009 10:48 schreef error_404 het volgende:

[..]

als je dan ook even een linkje post naar het andere topic
Ergernis over multicultimijter
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
pi_74809395
Echt te gek voor woorden
  woensdag 18 november 2009 @ 11:15:36 #7
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_74809529
Als diabetespatient vind ik dat het suikerfeest moet worden afgeschaft. Want diabetici zijn hiervan uitgesloten. Het moet het glutenvrije haverfeest gaan heten. En niet alleen in Nederland, maar overal ter wereld!
The End Times are wild
pi_74809887
quote:
Op woensdag 18 november 2009 10:43 schreef EchtGaaf het volgende:

Het is te gek voor woorden, dat een oer-Hollands feest ten gronde wordt gericht. Straks mag het feest niet eens meer als dit zo door gaat.
Hollands

Altijd die lui uit die twee provincies die de boel voor zichzelf opeigenen.
  woensdag 18 november 2009 @ 11:31:32 #9
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_74810149
quote:
Op woensdag 18 november 2009 11:24 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:

[..]

Hollands [ afbeelding ]

friesland niet eens een eigen staat, dus noodgedwongen bij Nederland ingelijfd. Zitten wij er weer mee opgescheept.
pi_74810173
quote:
Op woensdag 18 november 2009 11:24 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:

[..]

Hollands [ afbeelding ]

pi_74810449
quote:
Tot onvrede van de regeringspartij verschijnt Sint-Nicolaas in Amsterdam al enkele jaren zonder kruis omdat de bevolkingssamenstelling 'multi-etnisch is'
Het probleem lijkt mij vrij duidelijk. Het is de samenstelling van de samenleving. Indien er meer culturen in Nederland komen, zal daar ook rekening mee gehouden moeten worden.

Indien je toch personen uit andere culturen naar Nederland wilt halen en toch de Nederlandse cultuur wilt behouden, dan zullen nieuwkomers de Nederlandse cultuur moeten tolereren. Ze moeten dus in zekere mate moeten integreren. Als ze op lokaal niveau aan appeasement politiek doen dan werkt dat integratie niet bepaald in de hand, met als gevolg dat we steeds meer rekening moeten houden met multiculturalisme.

Maar om eerlijk te zijn vraag ik me af in hoeverre er binnen het niet-Christenlijke deel van de samenleving de wens bestaat om de Christenlijke symboliek van Sinterklaas af te nemen, of dat deze wens gewoon tussen de oren van wat linkse gemeenteraadsleden zit.
pi_74810715
quote:
Op woensdag 18 november 2009 11:32 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ja, wel behoud van cultuur prediken, maar zelf niet gevoelig zijn voor dat soort nuances. Lekker geloofwaardig.

Zelfs op Franse scholen leert men kinderen tegenwoordig dat het "Pays-Bas" is en "Néerlandais", en niet "Hollande" en "Hollandais". In Noord- en Zuid-Holland zelf is men blijkbaar nog niet zo ver.
pi_74810759
laten we dan gelijk ook het suikerfeest ontdoen van alle islamitische symbolen, zoals met eten gooien in de bioscoop verbieden
Vergeef mij de spelfouten, maar ik fok op een mobieltje
pi_74811025
Maar goed, als de organisatoren zich niet inlaten met overheidsbemoeienis is er ook geen probleem. Men heeft in Nederland namelijk de vrijheid om Sinterklaas te vieren zoals zij het wenst. En als het op zijn beurt weer een bewuste keuze is van onafhankelijke organisatoren, dan heeft de overheid er weinig over te zeggen.

[ Bericht 48% gewijzigd door Picchia op 18-11-2009 12:02:34 ]
pi_74811763
quote:
Op woensdag 18 november 2009 11:39 schreef Picchia het volgende:

dat deze wens gewoon tussen de oren van wat linkse gemeenteraadsleden zit.
Ik zal dat bericht wel gemist hebben....maar welke gemeenteraadsleden, van welke gemeente....?
En wat je terecht zegt : de overheid moet zich helemaal niet bezighouden met sinterklaasviering ... in de zin van dwingend opleggen of vaderlijk adviserend welke rituelen men opvoert , hoe de sint zich wilt kleden..

ps goed dat we Echtgaaf , de wegkwijtpiet, nog hebben ... die stond ook vorig jaar op de barricades voor de sint
Zwarte Sint en witte Pieten wettelijk verbieden.

ik ga dit jaar als een groene sint met kruis tussen de oren... en de politiek heeft daar geen reet iets mee te maken

[ Bericht 10% gewijzigd door Bluesdude op 18-11-2009 12:28:15 ]
pi_74811814
quote:
Op woensdag 18 november 2009 11:47 schreef gebruikersnaam het volgende:
laten we dan gelijk ook het suikerfeest ontdoen van alle islamitische symbolen, zoals met eten gooien in de bioscoop verbieden
Precies, op suikerfeest wil ik spareribs eten om het te vieren
  woensdag 18 november 2009 @ 12:26:58 #17
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_74812088
Wat een kleinzielig politiek correct geneuzel weer allemaal

Volgens mij kan zo'n gemeenteraadslid wel van alles willen maar het lijkt me dat het verbieden van kruizen op sinterklaasmijters in strijd is met bepaalde grondrechten.
  woensdag 18 november 2009 @ 12:29:43 #18
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_74812189
De conclusie van dit topic

De overheid dient zich niet met de inhoud van feesten te bemoeien en ministers moeten zich druk maken om belangrijke zaken
pi_74838314
verhelderend telefooninterview op de eo-radio.
Voor de buitenlanderhaters, die zo snel de buitenlanders de schuld geven of het integratiestreven :
* het kruis van de Sint in amsterdam was 1, maar nu zijn het er 3 en het heeft niks met anti-nederlandsheid of antichristelijkheid of met het niet kwetsen van niet-christenen te maken.
* het gemeentebestuur en gemeenteraadsleden van Amsterdam hebben geen bemoeienis. Nada en njet.
* een stichting in Amsterdam die het sinterklaasfeest organiseert is verantwoordelijk voor de 3 kruizen, een artistiek amsterdams geintje
* de stichting is allesbehalve van plan het sinterklaasgebeuren af te schaffen, zoals de TT suggereert..

[ Bericht 1% gewijzigd door Bluesdude op 19-11-2009 00:24:39 ]
pi_74843552
quote:
Op woensdag 18 november 2009 12:29 schreef Hexagon het volgende:
De conclusie van dit topic

De overheid dient zich niet met de inhoud van feesten te bemoeien en ministers moeten zich druk maken om belangrijke zaken
Cultuur schrappen als overheidstaak?
  vrijdag 20 november 2009 @ 15:25:35 #21
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_74887287
quote:
Op donderdag 19 november 2009 10:35 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Cultuur schrappen als overheidstaak?
Ze in ieder geval verplichten van oude gebruiken (zoals sinterklaas) af te blijven
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_74888141
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 15:25 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Ze in ieder geval verplichten van oude gebruiken (zoals sinterklaas) af te blijven
Verplichten ? Hoe dan ?
De overheid moet een wet maken die de overheid verplicht tot niet bemoeien met de tradtionele uitvoering van het sintfeest? Dan ben je juist vóór bemoeienis van de overheid..
Maar welk gemeentebestuur in Nederland heeft dan dat sintkruis op de mijter verboden ??
Dit topic lijkt me drukte om niks ..De kamervragen ook..

[ Bericht 0% gewijzigd door Bluesdude op 20-11-2009 16:06:57 ]
pi_74889709
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 15:25 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Ik ben het met je eens dat Sinterklaas in de oude vorm heilig moet zijn...Helemaal met Rita Verdonk eens dat het feest moet blijven zoals het is. Wmb blijft daar iedereen met z'n tengels er van af.

Andere culturen passen zich maar mooi aan. Ze hebben zelf gekozen om hier te wonen. Best, maar dan ook aanpassen aan onze gebruiken. En niet andersom dus.
pi_74891166
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 16:42 schreef EchtGaaf het volgende:

Andere culturen passen zich maar mooi aan. Ze hebben zelf gekozen om hier te wonen. Best, maar dan ook aanpassen aan onze gebruiken. En niet andersom dus.
Zucht. Daar gaat het dus helemaal niet om. Die 'andere culturen' vragen niet om een kruisloze Sinterklaas, het zijn politiek correcte autochtonen die menen zo'n maatregel te moeten doorvoeren.
pi_74891418
Het stoort mij zeer dat kruis op die mijter. Nederland is verandert en dan veranderen bepaalde tradities ook mee. In Amsterdam snap ik best dat je ervoor kiest dat kruis van die mijter af te halen, niets mis mee dus. En laten we over de "zwarte pieten" en het racistische gehalte daarvan niet eens beginnen.
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_74892765
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 16:42 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ik ben het met je eens dat Sinterklaas in de oude vorm heilig moet zijn...Helemaal met Rita Verdonk eens dat het feest moet blijven zoals het is. Wmb blijft daar iedereen met z'n tengels er van af.

iedere burger in Nederland heeft het recht wel of geen sint te vieren, wel of niet traditioneel...maar in dit geval heeft de verandering van de Amsterdamse sint niks met "andere culturen" te maken.. waarom doe je dan zo opgefokt en hitserig ?
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 17:32 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:

[..]

Zucht. Daar gaat het dus helemaal niet om. Die 'andere culturen' vragen niet om een kruisloze Sinterklaas, het zijn politiek correcte autochtonen die menen zo'n maatregel te moeten doorvoeren.
wie zijn die autochtonen in Amsterdam dan...? waar nog meer in welke stad?
  vrijdag 20 november 2009 @ 20:38:07 #27
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_74896798
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 15:54 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Verplichten ? Hoe dan ?
De overheid moet een wet maken die de overheid verplicht tot niet bemoeien met de tradtionele uitvoering van het sintfeest? Dan ben je juist vóór bemoeienis van de overheid..
Maar welk gemeentebestuur in Nederland heeft dan dat sintkruis op de mijter verboden ??
Dit topic lijkt me drukte om niks ..De kamervragen ook..
Hetzelfde gemeentebestuur dat opperde om het Engels daar als tweede taal in te voeren.

Smerige landverraders zijn het!
The End Times are wild
pi_74897140
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 20:38 schreef LXIV het volgende:

[..]

Hetzelfde gemeentebestuur dat opperde om het Engels daar als tweede taal in te voeren.

Smerige landverraders zijn het!
weet je het zeker ... dat het gemeentebestuur van Amsterdam er iets te maken heeft... wat is je bron?

ben je zelf niet een landverrader ? door andersdenkenden zo te criminaliseren en het volk te verdelen, ?

[ Bericht 0% gewijzigd door Bluesdude op 20-11-2009 21:26:42 ]
  vrijdag 20 november 2009 @ 21:32:42 #29
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_74897361
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 20:48 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

weet je het zeker ... dat het gemeentebestuur van Amsterdam er iets te maken heeft... wat is je bron?

ben je zelf niet een landverrader ? door andersdenkenden zo te criminaliseren en het volk te verdelen, ?
Ik criminaliseer helemaal niemand. Ik kom alleen op voor mijn eigen cultuur en identiteit. In plaats van deze aan te vallen en te verloochenen.
The End Times are wild
pi_74897460
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 18:32 schreef Bluesdude het volgende:

wie zijn die autochtonen in Amsterdam dan...? waar nog meer in welke stad?
De Sinterklaascomités van de steden waar men een 'kruisloze Sinterklaas' heeft? Het hoeven geen autochtonen te zijn natuurlijk, maar ik denk dat een allochtoon lid van zo'n comité zich wel 3x achter zijn oren krabt voordat hij oppert het kruis van de mijter te verwijderen. Dat zou dan immers wel héél makkelijk van bemoeienis met Nederlandse tradities en anti-christelijkheid beschuldigd kunnen worden.
pi_74897851
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 21:32 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik criminaliseer helemaal niemand. Ik kom alleen op voor mijn eigen cultuur en identiteit. In plaats van deze aan te vallen en te verloochenen.
mooi.... je eigen cultuur te verdedigen.. dat doe ik ook...
de cultuur van rustig en feitelijk beoordelen en niet groepen mensen te verketteren..
wat verloochenen betreft... wat is je bron van "schuld" van het amsterdams gemeentebestuur aan de mijter van de amsterdamse sint ?
zo lijkt het alsof je maar wat uit je duimzuigt.... een bezigheid die nodig is voor verketteren en de goede sfeer in je eigen cultuur te vernielen, dat wel

[ Bericht 0% gewijzigd door Bluesdude op 20-11-2009 21:55:18 ]
pi_74898111
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 21:35 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:

[..]

De Sinterklaascomités van de steden waar men een 'kruisloze Sinterklaas' heeft?
ik ken maar 1 stad ... en dat is Amsterdam en het sinterklaascomité is verantwoordelijk voor de onchristelijke sint... wat overigens helemaal geen ramp is.
welke andere Nederlandse steden zijn er nog meer ? het wordt gesuggereerd, maar ik zie nog helemaal geen voorbeelden
quote:
Het hoeven geen autochtonen te zijn natuurlijk, maar ik denk dat een allochtoon lid van zo'n comité zich wel 3x achter zijn oren krabt voordat hij oppert het kruis van de mijter te verwijderen. Dat zou dan immers wel héél makkelijk van bemoeienis met Nederlandse tradities en anti-christelijkheid beschuldigd kunnen worden.
je hebt wel gelijk...
je ziet in dit topic al die hysterie losbarsten en kamerleden gaan vragen stellen.... hebben die kamerleden niks beters te doen

maar nu we toch daarover hebben.... een sint met een tulp op de mijter.... is dat ook heiligschennis voor intolerante nationalisten?
  vrijdag 20 november 2009 @ 21:58:59 #33
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_74898281
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 21:54 schreef Bluesdude het volgende:

maar nu we toch daarover hebben.... een sint met een tulp op de mijter.... is dat ook heiligschennis voor intolerante nationalisten?
Je snapt toch wel dat het in essentie helemaal niet om die mijter gaat! Daar ben je denk ik intelligent genoeg voor.

En hoezo 'intolerante' nationalisten. Bij nationalisten, in de positieve betekenis van het woord, kan ik me nog wel wat voorstellen. Maar wat is er intolerant aan als mensen hun eigen tradities willen behouden? Ik hoor nooit een discussie over de wijze waarop het suikerfeest gevierd zou moeten worden. Waarom dan wel over Sinterklaas? Wie is er hier nu intolerant? Volgens mij zijn dat de mensen die Sinterklaas en de zwarte Pieten willen verbieden. Die 'tolereren' deze traditie niet.
The End Times are wild
pi_74898320
Elk jaar weer hetzelfde gezeik. Een kleine groep mensen zeikt op iets wat bij het Sinterklaasfeest hoort (dat zwarte pieten discriminatie is, dat Sinterklaas ook door een vrouw gespeeld moet worden en nu dus over de mijter), politici die niks beters te doen hebben gaan zich met het 'debat' bemoeien en een grote groep mensen die begint te doemdenken dat het Sinterklaas misschien wel gaat verdwijnen. Het Sinterklaasfeest zal gewoon blijven bestaan en politici moeten zich eens met belangrijke zaken bezig houden.

De landelijke politiek die zich drukt maakt hoe ze in Amsterdam Sinterklaas vieren, kom op zeg
pi_74898673
Sint 4EVER, dat ze dit gaan verzieken is echt te gek voor woorden.
pi_74898927
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 21:58 schreef LXIV het volgende:

En hoezo 'intolerante' nationalisten. Bij nationalisten, in de positieve betekenis van het woord, kan ik me nog wel wat voorstellen. Maar wat is er intolerant aan als mensen hun eigen tradities willen behouden?
Op zich niks ..maar de intolerantie ligt hum in de gedrevenheid waarmee... en zoals jij zonder bewijs een schuldige aanwijst en die veroordeelt tot "landverraders" .... dat is intolerant..
Je kunt het ook anders benaderen en het cultuurfundamentalisme noemen en het in dezelfde categorie zetten als andere soorten fundamentalismes
quote:
Ik hoor nooit een discussie over de wijze waarop het suikerfeest gevierd zou moeten worden. Waarom dan wel over Sinterklaas?
Dat moet je aan de topicstarter vragen en de cda-kamerleden .. Zij starten de diskussie..
Je intolerantie blijkt wederom uit het erbij slepen van het suikerfeest.... je dentkt vanuit wij-zij..
wij de autochtonen, zij -de allochtonen en de landverraders..
quote:
Wie is er hier nu intolerant? Volgens mij zijn dat de mensen die Sinterklaas en de zwarte Pieten willen verbieden. Die 'tolereren' deze traditie niet.
Wie wilt de sintviering verbieden dan ? Ik zie ze niet in dit topic...of onlangs in de publiciteit
Goed zoeken en je vindt wel ergens in Nederland een paar mensen...
pufff.... om je daar druk over te maken...
pi_74901113
quote:
Op donderdag 19 november 2009 00:14 schreef Bluesdude het volgende:
verhelderend telefooninterview op de eo-radio.
Voor de buitenlanderhaters, die zo snel de buitenlanders de schuld geven of het integratiestreven :
* het kruis van de Sint in amsterdam was 1, maar nu zijn het er 3 en het heeft niks met anti-nederlandsheid of antichristelijkheid of met het niet kwetsen van niet-christenen te maken.
* het gemeentebestuur en gemeenteraadsleden van Amsterdam hebben geen bemoeienis. Nada en njet.
* een stichting in Amsterdam die het sinterklaasfeest organiseert is verantwoordelijk voor de 3 kruizen, een artistiek amsterdams geintje
* de stichting is allesbehalve van plan het sinterklaasgebeuren af te schaffen, zoals de TT suggereert..
Voor de mensen die over dit berichtje heen lezen, het gaat dus niet om een kruisloze mijter, het gaat erom dat er geen 3 kruizen op een mijter horen en dus maar 1..

Dank je voor je post Bluesdude
pi_74906251
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 23:14 schreef Hilde76 het volgende:

[..]

Voor de mensen die over dit berichtje heen lezen, het gaat dus niet om een kruisloze mijter, het gaat erom dat er geen 3 kruizen op een mijter horen en dus maar 1..

Dank je voor je post Bluesdude
Eh, je hebt kruisen en kruisen hè. Uitgaande van een kruis als religieus symbool is de mijter van de Amsterdamse Sint wel degelijk 'kruisloos'. Het gemeentewapen bestaat niet uit 3 christelijk kruisen.
  zaterdag 21 november 2009 @ 09:50:23 #39
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_74906324
quote:
Op zaterdag 21 november 2009 09:44 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:

[..]

Eh, je hebt kruisen en kruisen hè. Uitgaande van een kruis als religieus symbool is de mijter van de Amsterdamse Sint wel degelijk 'kruisloos'. Het gemeentewapen bestaat niet uit 3 christelijk kruisen.
Jawel hoor. Het zijn Andreaskruizen, zo genoemd naar de vorm van het kruis waarop St. Andreas terechtgesteld is. Je ziet ze ook bij spoorwegovergangen.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Andreaskruis
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_74906667
quote:
Op zaterdag 21 november 2009 09:50 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Jawel hoor. Het zijn Andreaskruizen, zo genoemd naar de vorm van het kruis waarop St. Andreas terechtgesteld is. Je ziet ze ook bij spoorwegovergangen.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Andreaskruis
Dat is een christelijk kruis, maar niet hét christelijke kruis.
pi_74906753
Ze moeten in Amsterdam eens normaal gaan doen. De Sint hoor 1 kruis te hebben geen 3 en of het dan andreaskruizen zijn of paaskruizen of weet ik welke kruizen doet niet ter zake!
  zaterdag 21 november 2009 @ 10:46:49 #42
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_74907022
Hoe denken al die sinterklaas-ridders eigenlijk over al die autochtone Nederlanders die Sint laten stikken en de Kerstman importeren? daar hoor is ze dan weer nooitover.
  zaterdag 21 november 2009 @ 10:49:10 #43
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_74907063
quote:
Op zaterdag 21 november 2009 10:46 schreef Hexagon het volgende:
Hoe denken al die sinterklaas-ridders eigenlijk over al die autochtone Nederlanders die Sint laten stikken en de Kerstman importeren? daar hoor is ze dan weer nooitover.
Dat is helemaal een schande. Vorig jaar zag ik tussen 5 december en Kerst ook zo'n vette nep-Amerikaanse nepklaas door het dorp heen lopen. Dacht 'ie leuk te zijn door ho-ho-ho naar mijn dochtertje te roepen!
Mijn dochtertje: Wat is dat?
Ik: De vijand van Sinterklaas. Steek je middelvinger maar op! Dat moet je zo doen!
The End Times are wild
  zaterdag 21 november 2009 @ 22:27:14 #44
177885 JoaC
Het is patat
pi_74908779
Was dat schrappen van het kruis een PvdA-voorstel? Die zijn nl. al jaren aan het betuttelen in Amsterdam.
Verheug me nu al op 3 maart.
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
pi_74908925
Ohnee Sinterklaas wordt verboden!

Snel stem op de PVV allemaal!
  zaterdag 21 november 2009 @ 22:33:08 #46
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_74908986
quote:
Op zaterdag 21 november 2009 10:21 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:

[..]

Dat is een christelijk kruis, maar niet hét christelijke kruis.
Je hebt ook helemaal niet gezegd dat het om HET christelijke kruis ging. Ik citeer:
quote:
Op zaterdag 21 november 2009 09:44 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:

[..]

Het gemeentewapen bestaat niet uit 3 christelijk kruisen.
En ook een Andreaskruis is, zoals je zelf al zegt, een christelijk kruis.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_74912333
Overheidsbemoeienis
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
pi_74913776
Anti-religie wordt de nieuwe religie!
pi_74913952
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 17:42 schreef Aloulou het volgende:
Het stoort mij zeer dat kruis op die mijter. Nederland is verandert en dan veranderen bepaalde tradities ook mee. In Amsterdam snap ik best dat je ervoor kiest dat kruis van die mijter af te halen, niets mis mee dus. En laten we over de "zwarte pieten" en het racistische gehalte daarvan niet eens beginnen.
Och jeetje, een kruis. The horror! Een kruis, twee strepen die haaks over elkaar heenlopen. Dat kan echt niet meer hoor in deze tijd. Weet je wat, anders laten we ze over elkaar heenlopen met een hoek van 89 graden, iedereen blij.
pi_74914220
quote:
Op zondag 22 november 2009 18:44 schreef servus_universitas het volgende:
Anti-religie wordt de nieuwe religie!
Inderdaad. De goddeloosheid regeert. Het zal niet onbeantwoord blijven vrees ik....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')