Klopt, mijn beste vriend is als een broer voor mijquote:Op woensdag 18 november 2009 00:34 schreef EggsTC het volgende:
1. Potten kunnen best vrienden zijn met mannen voor zover ik kan zien.
Dit zegt het helemaal. Avey ziet hem als een broer, terwijl die vriend van haar continue met blauwe ballen zit als ze in de buurt is.quote:Op woensdag 18 november 2009 01:42 schreef Avey het volgende:
Klopt, mijn beste vriend is als een broer voor mijMaar ik moet zeggen dat close vriendschappen tussen een hetero man en vrouw weinig voorkomen voor zover ik gezien heb.
Hahaquote:Op woensdag 18 november 2009 08:07 schreef stbabylon het volgende:
Vrouwen kunnen dat, mannen kunnen dat niet. Do the math
[..]
Dit zegt het helemaal. Avey ziet hem als een broer, terwijl die vriend van haar continue met blauwe ballen zit als ze in de buurt is.
Ik vermoed soms dat het feit dat iedereen maar lijkt te denken dat je als man en vrouw verplicht bent gevoelens te ontwikkelen voor de ander, een groter probleem is dan de vriendschap zelf...quote:Op woensdag 18 november 2009 08:41 schreef Goldfoxx het volgende:
Het kan wel, buiten een relatie, maar dan moeten beiden afzien van elkaar als potentieel relatiemateriaal.
Een goede vriendschap tussen broer en zus, moet op die manier goed mogelijk zijn.
Het lijkt mij wel lastig, omdat als je langere tijd goed met iemand van het andere geslacht omgaar, er een grote kans is dat er gevoelens in het spel komen. Ik denk bij vrouwen net zo goed als bij mannen. (ik ben alleen geen vrouw, dus daar inhoudelijk op ingaan is wat lastig.)
Dat afzien van elkaar als potentieel relatiemateriaal is denk ik wel zo. Het vervelende is alleen dat je door externe factoren gedwongen wordt er over na te denken. En ja het is bij vrienschappen ook zo dat bepaalde eigenschappen of wat dan ook je heel erg bevallen en dat ga je dan weer overdenken, maar dat betekent in mijn geval niet dat je er gelijk een relatie mee wilt ondanks dat je op een andere manier wel veel liefde voor elkaar voelt.quote:Op woensdag 18 november 2009 08:41 schreef Goldfoxx het volgende:
Het kan wel, buiten een relatie, maar dan moeten beiden afzien van elkaar als potentieel relatiemateriaal.
Een goede vriendschap tussen broer en zus, moet op die manier goed mogelijk zijn.
Het lijkt mij wel lastig, omdat als je langere tijd goed met iemand van het andere geslacht omgaar, er een grote kans is dat er gevoelens in het spel komen. Ik denk bij vrouwen net zo goed als bij mannen. (ik ben alleen geen vrouw, dus daar inhoudelijk op ingaan is wat lastig.)
Geef hem 1x in de kans en hij duikt erop.quote:Op woensdag 18 november 2009 08:16 schreef Avey het volgende:
[..]
HahaNee we zijn al zo lang vrienden, en als bovenstaande waar zou zijn zou hij dat mij verteld hebben. Ik ken hem daar goed genoeg voor
Hij zit dus vrijwillig in de befaamde 'friendzone'.
zie daar het probleem...onzin, maar als iedereen het maar blijft herhalen, gaan mensen nog aan zichzelf twijfelen ook...quote:Op woensdag 18 november 2009 09:33 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Geef hem 1x in de kans en hij duikt erop.
Andersom niet.
Is niks mis mee. Zo werkt het nou eenmaal.
Als hij het nou écht zo ontzettend zeker zou weten als hij het zégt te weten, dan zou hij nergens aan twijfelen, hoeveel mensen het ook zeggen. Die twijfel wijst er m.i. op dat hij best weet dat het allemaal scheef zit.quote:Op woensdag 18 november 2009 09:36 schreef Abbadon het volgende:
zie daar het probleem...onzin, maar als iedereen het maar blijft herhalen, gaan mensen nog aan zichzelf twijfelen ook...
Dat denk je alleen maar.quote:Op woensdag 18 november 2009 08:16 schreef Avey het volgende:
[..]
HahaNee we zijn al zo lang vrienden, en als bovenstaande waar zou zijn zou hij dat mij verteld hebben. Ik ken hem daar goed genoeg voor
Hij zit dus vrijwillig in de befaamde 'friendzone'.
in dit geval is dat ook zo...maar niet omdat vriendschap tussen hem en haar niet mogelijk is, maar omdat het niet in de juiste verhouding tot zijn relatie met zijn vriendin staat...de vraagstelling in de TT is niet de kern van het probleem in dit geval...quote:Op woensdag 18 november 2009 09:40 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
Als hij het nou écht zo ontzettend zeker zou weten als hij het zégt te weten, dan zou hij nergens aan twijfelen, hoeveel mensen het ook zeggen. Die twijfel wijst er m.i. op dat hij best weet dat het allemaal scheef zit.
As is often the case.quote:Op woensdag 18 november 2009 09:44 schreef Abbadon het volgende:
in dit geval is dat ook zo...maar niet omdat vriendschap tussen hem en haar niet mogelijk is, maar omdat het niet in de juiste verhouding tot zijn relatie met zijn vriendin staat...de vraagstelling in de TT is niet de kern van het probleem in dit geval...
Die TT lijkt er meer op gericht om goedkeuring te krijgen voor die vriendschap. ("Zie je wel, het kan best, zij zeggen het allemaal, dus ik kan er mee door blijven gaan zoals het nu gaat.")quote:wat misschien wel meer zegt over zijn relatie dan over die vriendschap...maar goed, dat moet TS zelf maar bepalen...
Zo werkt het echt niet bij alle mannen. Genoeg die ik ken die niet zo in elkaar steken. Dat je er zelf moeite mee hebt om ergens niet bovenop te springen kan ik nog inkomenquote:Op woensdag 18 november 2009 09:33 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Andersom niet.
Ge-lulquote:Op woensdag 18 november 2009 09:48 schreef Goldfoxx het volgende:
[..]
Zo werkt het echt niet bij alle mannen. Genoeg die ik ken die niet zo in elkaar steken. Dat je er zelf moeite mee hebt om ergens niet bovenop te springen kan ik nog inkomen
Een vriend van mij had trouwens een goede vriendschap met een meid, en hij zag haar echt niet als relatiemateriaal, omdat hij wist dat dat niet zou gaan werken. Op een gegeven moment vond zij hem leuk. Hij heeft aangegeven niets met haar op dat vlak te willen, en toen was het snel over. Ze zijn goede vrienden gebleven.
Als je eerlijk naar elkaar bent, en het aangeeft moet het kunnen. Ik betwijfel alleen of alle personen hier voor in aanmerking komen.
quote:Op woensdag 18 november 2009 08:16 schreef JaniesBrownie het volgende:
De vrienden die ik heb (gehad), waren in eerste instantie vaak wel "verliefd" (geil ws), maar konden dat goed verbergen en ik hoorde dat achyteraf pas. toen het over was.
Na een tijdje kregen ze een vriendin of ging de verliefdheid gewoon over.=
Ben ik niet met je eens. Ligt aan de aard van het beestje. Dat hij bepaalde standaarden heeft waarom hij dat niet zou doen, dan doet hij dat ook niet.quote:Op woensdag 18 november 2009 09:56 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Ge-lul
Als hij bezopen is, vrijgezel is en zij springt op hem, gaat hij echt niet rustig uitleggen dat dat geen probleem is.
Of van zichzelf het plaatje schetsen dat ze zo niet in elkaar steken, omdat dat zo mooi staat, of omdat ze dat graag van zichzelf willen denken. Puntje-bij-paaltje pakt het niet zelden heel anders uit.quote:Op woensdag 18 november 2009 09:48 schreef Goldfoxx het volgende:
Zo werkt het echt niet bij alle mannen. Genoeg die ik ken die niet zo in elkaar steken.
Hij had iemand anders op het oog?quote:Een vriend van mij had trouwens een goede vriendschap met een meid, en hij zag haar echt niet als relatiemateriaal, omdat hij wist dat dat niet zou gaan werken. Op een gegeven moment vond zij hem leuk. Hij heeft aangegeven niets met haar op dat vlak te willen, en toen was het snel over. Ze zijn goede vrienden gebleven.
In een ideale wereld wel ja.quote:Als je eerlijk naar elkaar bent, en het aangeeft moet het kunnen.
Als een man alleen ingaat op zijn mannelijke driften dan heb je inderdaad gelijk. Alleen laten niet alle mannen zich alleen daardoor leiden, maar zijn er ook andere zaken die meespelen.quote:Op woensdag 18 november 2009 10:02 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
Of van zichzelf het plaatje schetsen dat ze zo niet in elkaar steken, omdat dat zo mooi staat, of omdat ze dat graag van zichzelf willen denken. Puntje-bij-paaltje pakt het niet zelden heel anders uit.
[..]
Zoals ik zojuist aangaf komt het voor. We leven idd niet in een ideale wereld, en als één van beide een partner heeft kan ik mij niet voorstellen dat er jaloerse gaan meespelen.quote:Hij had iemand anders op het oog?
[..]
In een ideale wereld wel ja.
Wat voor sekte is dat!quote:Op woensdag 18 november 2009 10:03 schreef Xs2Shanna het volgende:
Ik reageer op de titel, want die komt helemaal niet overeen met de post zelf.
Ik heb eigenlijk alleen maar vrienden van de andere sekte, en daar komt niks anders bij kijken.
Dat is zeker waar, het is zeker geen wet van Meden en Perzen dat er amoureuze gevoelens móeten gaan spelen met M/V-vriendschappen. Als je het in grote aantallen zou bekijken, zou je zien dat het wel veel vaker een rol zal spelen, dus de kans is aanzienlijk groter.quote:Op woensdag 18 november 2009 10:06 schreef Goldfoxx het volgende:
Als een man alleen ingaat op zijn mannelijke driften dan heb je inderdaad gelijk. Alleen laten niet alle mannen zich alleen daardoor leiden, maar zijn er ook andere zaken die meespelen.
inderdaad, daar ligt ook een probleem. Niet alle mannen zijn ongecontroleerde wezens. Er zullen GENOEG mannen zijn die vriendinnen hebben (gewone vriendschappelijke) die geen nee zouden zeggen als de vriendin in kwestie zich aanbied, maar dat staat mijn inziens los van het friendzone idee. Bij friendzone denk ik aan een man, die ontzettend verliefd is op een vrouw, geen kans bij haar maakt en daarom maar bevriend blijft bij gebrek aan beter.quote:Op woensdag 18 november 2009 08:56 schreef Abbadon het volgende:
[..]
Ik vermoed soms dat het feit dat iedereen maar lijkt te denken dat je als man en vrouw verplicht bent gevoelens te ontwikkelen voor de ander, een groter probleem is dan de vriendschap zelf...
ofwel; ja, natuurlijk kan het...
Als de situatie goed genoeg is, zal ELKE man daar voor gaan (mits niet homoseksueelquote:Op woensdag 18 november 2009 10:06 schreef Goldfoxx het volgende:
[..]
Als een man alleen ingaat op zijn mannelijke driften dan heb je inderdaad gelijk. Alleen laten niet alle mannen zich alleen daardoor leiden, maar zijn er ook andere zaken die meespelen.
Is die kans bij mannen groter dan bij vrouwen, alleen op basis van de grotere mannelijke driften?quote:Op woensdag 18 november 2009 10:13 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
Dat is zeker waar, het is zeker geen wet van Meden en Perzen dat er amoureuze gevoelens móeten gaan spelen met M/V-vriendschappen. Als je het in grote aantallen zou bekijken, zou je zien dat het wel veel vaker een rol zal spelen, dus de kans is aanzienlijk groter.
Verliefdheid kan van allebei de kanten komen. Op elk moment.quote:Op woensdag 18 november 2009 10:19 schreef Goldfoxx het volgende:
[..]
Is die kans bij mannen groter dan bij vrouwen, alleen op basis van de grotere mannelijke driften?
Wat ik denk dat bij mannen het eerder in de vriendschap speelt, en dat er bij vrouwen later in de vriendschap amoureuze gevoelens kunnen gaan spelen.
quote:Op woensdag 18 november 2009 10:10 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
Wat voor sekte is dat!Scientology?
Als je een vrouw over haar platonische vriend de vraag stelt: "Gaat er nog iets gebeuren tussen jullie?" dan kan er gemakkelijk een antwoord komen als "Goh, zo heb ik hem nog nooit bekeken." wat ze nog meent ook. Of ze heeft het wel overwogen, maar duidelijk 'nee' voor zichzelf geformuleerd.quote:Op woensdag 18 november 2009 10:19 schreef Goldfoxx het volgende:
Is die kans bij mannen groter dan bij vrouwen, alleen op basis van de grotere mannelijke driften?
Wat ik denk dat bij mannen het eerder in de vriendschap speelt, en dat er bij vrouwen later in de vriendschap amoureuze gevoelens kunnen gaan spelen.
En vaak ook nog binnen de familiequote:Op woensdag 18 november 2009 10:29 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
Als je een vrouw over haar platonische vriend de vraag stelt: "Gaat er nog iets gebeuren tussen jullie?" dan kan er gemakkelijk een antwoord komen als "Goh, zo heb ik hem nog nooit bekeken." wat ze nog meent ook. Of ze heeft het wel overwogen, maar duidelijk 'nee' voor zichzelf geformuleerd.
Een man heeft over iedere vrouw in zijn leven (buiten familie) in een split second al eens bedacht of hij het op haar zou kunnen.
Bovenstaande zal ongetwijfeld geen 100%-waarheid zijn, maar het komt angstig dicht in de buurt, denk ik.
Gozer, ik ben zelf christen, en zou om die reden niet onder die voor jou juiste omstandigheden op het meiske springen. Inderdaad, als ik dronken zou zijn, en een naakte dame staat voor mij rond te dartelen kan het inderdaad een lastig verhaal worden. Ik breng mijzelf dan ook niet in die situatie.quote:Op woensdag 18 november 2009 10:17 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Als de situatie goed genoeg is, zal ELKE man daar voor gaan (mits niet homoseksueel). Uiteraard spelen er andere zaken mee. Hoe ziet de vrouw eruit, heeft de man zelf een vriendin, heeft zij een vriend, etc. etc. etc.
Maar in een ideale situatie, waarbij alleen de vriendschap in de weg staat, is dat niet genoeg voor de man om zich tegen te houden. Mannen kunnen vriendschap los zien van seks.
Dat een man bewust of onbewust al het vrouwelijk materiaal scant in zijn omgeving op mogelijkheden kan ik uit eigen ervaring beamen. Hoe dat met de vrouw zit kan ik weinig uitspraken over doen, maar ik denk dat je aardig in de buurt zit. Al denk ik dat een vrouw eerder verliefd zou worden op basis van een bestaande relatie, het gegeven dat zij er nog niet over na heeft gedacht betekent dus dat er de kans is dat het nog wat zou kunnen worden.quote:Op woensdag 18 november 2009 10:29 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
Als je een vrouw over haar platonische vriend de vraag stelt: "Gaat er nog iets gebeuren tussen jullie?" dan kan er gemakkelijk een antwoord komen als "Goh, zo heb ik hem nog nooit bekeken." wat ze nog meent ook. Of ze heeft het wel overwogen, maar duidelijk 'nee' voor zichzelf geformuleerd.
Een man heeft over iedere vrouw in zijn leven (buiten familie) in een split second al eens bedacht of hij het op haar zou kunnen. En het antwoord is doorgaans 'ja', alleen zullen er legio vrouwen zijn waar hij het nog (veel) beter op zou kunnen.
Bovenstaande zal ongetwijfeld geen 100%-waarheid zijn, maar het komt angstig dicht in de buurt, denk ik.
Ik was niet van plan hier een inhoudelijke discussie over het christen zijn aan te gaan, daar hebben we een ander forum voor. Als je er zo graag over wil praten, stuur mij dan een pm, heeft hier geen zin.quote:Op woensdag 18 november 2009 10:41 schreef stbabylon het volgende:
Oh... een Christen. Dat verklaart. Keep dreaming
Mooi!
Mooi is Gronings voor tot ziens. Ik wil die discussie niet eens aan gaan.quote:Op woensdag 18 november 2009 10:43 schreef Goldfoxx het volgende:
[..]
Ik was niet van plan hier een inhoudelijke discussie over het christen zijn aan te gaan, daar hebben we een ander forum voor. Als je er zo graag over wil praten, stuur mij dan een pm, heeft hier geen zin.
Het punt wat ik probeerde te maken is dat er redenen kunnen zijn buiten de mannelijke driften, of hij wat met een dame wil doen of niet.
Als jij een relatie hebt gaf ik al aan, ga je jezelf ook niet in die situatie brengen die jou relatie op het spel zet.
Nee ik heb een hele goede relatie met mijn vriendin maar zij is heel onzeker en ze zou me nooit kwijt willen. We zeggen echt alles tegen elkaar en ik denk dat onze relatie echt super is. Met de goede vriendin is het alleen zo dat bepaalde dingen met een ander accent besproken kunnen worden. Dat kan ik naast mijn vriendin eigenlijk alleen met haar en ja ze is anders, ouder en heeft andere levenservaringen dat is nu eenmaal zo. Feitelijk lijkt ze erg op mij alleen dan een veel betere versie en van het vrouwelijke geslacht.quote:Op woensdag 18 november 2009 09:29 schreef Garisson72 het volgende:
Je vriendin vindt het niet prettig, begrijp ik. Daar moet je wat mee, want anders is het meer dan waarschijnlijk dat hier problemen van komen. Jij lijkt vooral gericht op goedkeuring van de situatie zoals die nu is: met je vriendin én de relatie met die platonische goede vriendin, die kennelijk dieper gaat dan wat je met je vriendin hebt. Het komt een beetje egoistisch over, vind ik.
En ik zeg, dat als je die externe factoren weg haalt. Dus dat het enige wat het tegenhoudt, de vriendschap is, dat dat voor een man geen reden is om het niet te doen. Voor vrouwen kan dat wel een reden zijn.quote:Op woensdag 18 november 2009 10:43 schreef Goldfoxx het volgende:
Het punt wat ik probeerde te maken is dat er redenen kunnen zijn buiten de mannelijke driften, of hij wat met een dame wil doen of niet.
Als jij een relatie hebt gaf ik al aan, ga je jezelf ook niet in die situatie brengen die jou relatie op het spel zet.
Wat een onzinquote:Op woensdag 18 november 2009 09:33 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Andersom niet.
Ik ook niet, maar meer voor het geval dat je hart wilt luchten...quote:Op woensdag 18 november 2009 10:57 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Mooi is Gronings voor tot ziens. Ik wil die discussie niet eens aan gaan.
OK, je hebt een punt. Ik vraag mij alleen af of dat bij alle mannen zo is. Het is ook niet zo dat een man op elke vrouw duikt, maar eerder dat hij een vrouw beoordeelt als relatiemateriaal.quote:Op woensdag 18 november 2009 10:58 schreef stbabylon het volgende:
[..]
En ik zeg, dat als je die externe factoren weg haalt. Dus dat het enige wat het tegenhoudt, de vriendschap is, dat dat voor een man geen reden is om het niet te doen. Voor vrouwen kan dat wel een reden zijn.
Nee, niet voor alle mannen. Homo's bijvoorbeeld nietquote:Op woensdag 18 november 2009 11:02 schreef Goldfoxx het volgende:
[..]
OK, je hebt een punt. Ik vraag mij alleen af of dat bij alle mannen zo is.
Dat ene woord geeft wel aan hoe jij er in zit, en dat je mijn argumenten nooit zult accepteren door je Christen zijn (en zo hebben we het er alsnog over).quote:Op woensdag 18 november 2009 10:59 schreef Goldfoxx het volgende:
[..]
Ik ook niet, maar meer voor het geval dat je hart wilt luchten...
had ik ook helemaal niet verwacht, maar om op basis van één woord een user te beoordelen die je verder niet kent dan van een forum...
Dit is wel een mooie, vind ik. Als je een M/V-vriendschap wil die nooit voorbij het platonische gaat, moet het een vrouw zijn waar je nooit op zou vallen. In theorie klopt dat wel denk ik, het probleem is alleen dat niemand dáár zijn vriendschappen op uitkiest.quote:Op woensdag 18 november 2009 10:45 schreef DenWauwelaar het volgende:
Je moet heel goed weten wat je wil en de goede 'vriendin' moet daar niet aan voldoen, dan is het mogelijk. Zodra je 'goede vriendin' een potentiele kandidaat was geweest, kun je beter niet intensief met elkaar omgaan. Dat gaat geheid een keer mis en dan heb je gezeik.
Ze voldoet aan de beschrijving van mijn ideale vrouw, niet alleen uiterlijk. Sinds ik echter met mijn vriendin heb besef ik dat de ideale vrouw toch niet altijd de beste oplossing is. Sinds ik haar ook ken heb ik nooit dergelijke gevoelens gehad alleen was ik geïntrigreerd door haar op andere manieren.quote:Op woensdag 18 november 2009 10:45 schreef DenWauwelaar het volgende:
Je moet heel goed weten wat je wil en de goede 'vriendin' moet daar niet aan voldoen, dan is het mogelijk. Zodra je 'goede vriendin' een potentiele kandidaat was geweest, kun je beter niet intensief met elkaar omgaan. Dat gaat geheid een keer mis en dan heb je gezeik.
Gelul overigens dat mannen dit enkel initieren, vrouwen doen net zo hard mee in dat spel.
Dat éne woord was niet om mijn gigantische koppigheid aan iedereen te laten zien, maar om duidelijk te maken dat er andere dingen kunnen zijn om niet op een vrouw te springen on sight.quote:Op woensdag 18 november 2009 11:04 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Dat ene woord geeft wel aan hoe jij er in zit, en dat je mijn argumenten nooit zult accepteren door je Christen zijn (en zo hebben we het er alsnog over).
Ik kies mijn vriendschappen daar eigenlijk wel op uit. De vriendinnen die ik heb zijn echt knappe meiden, maar ik val er gewoon niet op. Dat verandert overigens weinig aan het feit dat er bij zijn waar ik het best een keer op zou kunnen, maar dat kun je controleren IMHO. Zodra je er echter echt op valt, dan ben je de lul. Dat moet je dan ook vermijden, zeker als je een relatie hebt ( al is het alleen uit respect voor je partner).quote:Op woensdag 18 november 2009 11:06 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
Dit is wel een mooie, vind ik. Als je een M/V-vriendschap wil die nooit voorbij het platonische gaat, moet het een vrouw zijn waar je nooit op zou vallen. In theorie klopt dat wel denk ik, het probleem is alleen dat niemand dáár zijn vriendschappen op uitkiest.
Nee dat vind ik onzin. Zelfs als je weet hoe het zit dan nog brengt je omgeving of betrokkenen je aan het twijfelen. Voor mezelf heb ik een conclusie alleen als anderen zeggen dat je mogelijk jezelf voor de gek houdt. Of het nu inderdaad zo is maar wel zal veranderen en je bent onzeker dan ga je twijfelen. of je het goed doet. Ook als je bedenkt wat anderen weer zouden kunnen denken. Als je vriendin er dan ook haar zorgen over uitspreekt trek je dat ook aan. Voor mij part is ze gek en irreëel dan nog trek je je dat aan als je van haar houd.quote:Op woensdag 18 november 2009 09:40 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
Als hij het nou écht zo ontzettend zeker zou weten als hij het zégt te weten, dan zou hij nergens aan twijfelen, hoeveel mensen het ook zeggen. Die twijfel wijst er m.i. op dat hij best weet dat het allemaal scheef zit.
Het kan wel een vriendschap tussen man en vrouw, maar dit gaat toch wel een beetje ver.quote:Op woensdag 18 november 2009 00:17 schreef kaketoe1 het volgende:
Hallo, ik had mij, vnl. door allerlei kwalen nooit in een relatie gezien, maar een paar jaar geleden is het er toch van gekomen. Mijn huidige vriendin liep al een tijdje achter mij aan alleen hield ik de boot af. Hoofdzakelijk omdat ik niet durfde. Nu zijn we heel gelukkig. Wel ben ik heel eerlijk geweest dat ik nooit mezelf in een relatie zag en ook heb ik destijds een beschrijving gegeven van mijn ideale vrouw die niet op haar leek, maar dat deed of doet niks aan ons of haar af.
Sinds een jaartje ken ik echter via mijn vriendin iemand die wel voor 99,9% aan die beschrijving van mijn ideale vrouw van destijds voldoet. Sinds een paar maanden gaan we ook nog eens veel intensiever met elkaar om (voornamelijk door mij en haar toedoen) Qua stellen dan want zij is getrouwd en ik en mijn vriendin wonen samen. Ik ken haar echter niet alleen, ik kan met haar ook alles bepraten, vooral via de email maar dat is al heel wat voor mij. Dit is vaak heel uitgebreid terwijl ze een heel druk leven heeft. Ik heb dan nu ook besloten dit terug te schroeven en zij denk ik ook. We hebben hier niet over gepraat maar ik denk dat het het beste is en zij hetzelfde denkt. Het is gewoon heel absurd maar we voelen elkaar aan, gebruiken elkaars woorden, weten vaak wat de ander denkt etc. Wij hebben een zeer prettige band en manier van elkaar begrijpen. Hoewel het feitelijk een vriendin van mijn vriendin is ga ik intensiever met haar om als mijn vriendin met haar. Probleem of feit blijft alleen dat dit raar is en ongemakkelijk voelt door het sekseverschil. Niet alleen voor jezelf maar gewoon voor de situatie en anderen, Het blijft vreemd. Het enige 'voordeel' is dan nog dat ik wat mankeer en er nogal een leeftijdsverschilletje is. Dit camoufleert een beetje de schijn van dat er een andersoortig contact of verlangen daar naar is. Maar dit is er dus daadwerkelijk van mijn kant uit niet maar het wordt voor derden wel deels gecamoufleerd.
Mijn vriendin werd echter op den duur wel jaloers en vond het niet normaal. Ik heb het daar erg moeilijk mee gehad omdat het haast kiezen tussen 2 kwaden was. Het was ook misschien een beetje te geworden. Vorige maand 90 sms-jes naar haar en nog geen 10 naar mijn eigen vriendin. Van 1 kant heb ik ook een groot verlangen om tijd met haar door te brengen, aan de andere kant kan ik, ondanks dit, plus dat ze voldoet aan mijn beschrijving van de ideale vrouw niet zeggen dat ik verliefd op haar ben of smacht naar een relatie of andersoortige contact. Helemaal juist niet!! alleen wordt ik gedwongen erover na te denken door de situatie. Maar hou ik mezelf voor de gek of kun je op een korte tijd zo een diepe vriendschap voor iemand voelen? Bestaat überhaupt een dusdanige vriendschap tussen man en vrouw zonder verdere gevoelens (volgens mijn vriendin dus niet en gaat dat vanzelf een stap verder zonder dat je dat wilt).
Hebben anderen ervaringen met intensief en zeer diepgaand contact met iemand van de andere sekse, die ook nog eens feitelijk een vriend/vriendin of kennis van je partner is? En hoe zou je ermee om moeten gaan en is dat mogelijk? Het feit dat ze matcht aan mijn ideale vrouwbeeld van vroeger maakt het raar maar ondanks dat denk ik dat ik weet hoe het zit. Maar wat mijn vriendin vreest en andere misschien denken of vinden maken de situatie verwarrend en ongemakkelijk voor mijn gevoel.
Dat laatste denk ik ook niet, althans: ik geloof zeker dat jij gelooft dat je haar niet onder die vriendschap plaatst. Je vriendin zal dat gevoel echter wel hebben, anders was ze er niet zo onzeker over. En ik voorspel dat dat een keer problemen gaat opleveren. Grote problemen.quote:Op woensdag 18 november 2009 11:23 schreef kaketoe1 het volgende:
Nee dat vind ik onzin. Zelfs als je weet hoe het zit dan nog brengt je omgeving of betrokkenen je aan het twijfelen. Voor mezelf heb ik een conclusie alleen als anderen zeggen dat je mogelijk jezelf voor de gek houdt. Of het nu inderdaad zo is maar wel zal veranderen en je bent onzeker dan ga je twijfelen. of je het goed doet. Ook als je bedenkt wat anderen weer zouden kunnen denken. Als je vriendin er dan ook haar zorgen over uitspreekt trek je dat ook aan. Voor mij part is ze gek en irreëel dan nog trek je je dat aan als je van haar houd.
Overigens plaats ik mijn partner niet onder haar zoals gesuggereerd wordt.
Etoile ik weet niet of ik dat geschreven heb maar dat voorbeeld dat zij zoiets met een maat van mij zou hebben zou ik dus ook moeilijk het beste van kunnen denken (omdat ik ook denk hoe het merendeel van de mannen denkt en handelt) dus ik snap haar. Het is overigens niet zo dat mijn vriendin zo weinig aandacht krijgt in hoeveelheid sms-jes af te meten is. Ik zie mijn partner namelijk dagelijks en haast alles doen we samen. Die vriendin zie ik slechts een enkele keer afzonderlijk en anders of gezamenlijk of het contact verloopt via de sms of email.quote:Op woensdag 18 november 2009 11:18 schreef Etoile het volgende:
Je omschrijft die platonische vriendin als een soort soulmate en geeft ook duidelijk aan dat je die dingen allemaal mist bij je vriendin. Als ik jouw vriendin was had ik vast ook enige achterdocht gehad, zeker als je vertelt over de hoeveelheid smsjes die naar je platonische vriendin gaan en hoe weinig aandacht je vriendin krijgt. Hoe zou je het vinden als je vriendin zo intensief met een jongen om zou gaan?
Als je op dit moment niet met je vriendin was geweest, had je dan meer voor je platonische vriendin kunnen gaan voelen? Als jullie beiden single waren, zou ze dan relatiemateriaal zijn?
Wat zijn wel positieve dingen aan je huidige vriendin? Zie je wel een gelukkige toekomst voor je met haar?
Het is hartstikke leuk en waardevol dat je een goede vriendschap hebt, maar als je wel serieus voor je huidige vriendin wilt gaan, zou investering daarin ook hoog op je prioriteitenlijstje thuis moeten horen. Zij is misschien wel degene met wie je de rest van je leven gaat delen, een gezin wilt vormen, dus ik denk dat je ook zou moeten werken aan jullie band/klik, want blijkbaar mis je toch wat bij haar. Maar ik krijg het gevoel alsof je je daar niet druk om maakt, maar vooral bezig bent met je gewone vriendin en het behouden van dat intensieve contact.
Ik denk dat ze er idem over denkt. Het is moeilijk voor te stellen maar op een manier heeft zij ook bewondering voor mij. Ze is echter wel zeer voorzichtig met mij, en ik kan wel een potje breken. Ze heeft het heel druk en besteedt naar mijn inzien eigenlijk teveel tijd aan mij al zal ze daar zelf ook dingen uithalen. Ik heb ook mede daarom besloten wat minder contact te hebben en ik denk dat zij dat ook heeft. We hebben hier niets over besproken maar ik denk dat we dat allebei aanvoelen op het moment. Ze heeft dat overigens al eens eerder een beetje geminderd, maar dat duurde niet zo lang. Feitelijk moet je het daar allebei stilzwijgend over eens zijn en je daar naar gedragen. Anders werkt dat niet.quote:Op woensdag 18 november 2009 12:17 schreef Etoile het volgende:
Zo maak je het plaatje idd een stuk completer voor mij! Als ik het goed zie is de platonische vriendin veel meer een inspiratie/uitdaging ten opzichte van wie je zelf bent, los van eventuele de liefde zeg maar. Volgens mij helemaal niets mis mee, het is best bijzonder om met iemand die klik te voelen. Hoe denk je dat zij (de platonische vriendin) daar in staat? Hoe staat haar man eigenlijk tegenover jullie contact?
Anderzijds denk ik ook dat t heel realistisch van je is om in te zien dat dit in de toekomst mogelijk wel problemen zou kunnen geven als het te intensief wordt (jaloezie van de partner(s)). Het lijkt me dan ook een heel goed idee om meer met zijn vieren af te spreken, zodat het contact dat jullie individueel hebben minder beladen wordt.
Of het stand kan houden zal de toekomst uitwijzen. Je vriendin zal hopelijk ook wat zelfverzekerder worden naar mate jullie relatie langer duurt en blijkt dat jij geen enkele bijbedoelingen hebt in het contact met het andere meisje. Zolang je zelf weet dat je zuiver bezig bent en wel echt afstand neemt op het moment dat er wel meer begint te groeien tussen jullie kan het best goed gaan.
Hmm, hier wil ik wel om wedden.quote:Op woensdag 18 november 2009 09:33 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Andersom niet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |