abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74802720
Hallo, ik had mij, vnl. door allerlei kwalen nooit in een relatie gezien, maar een paar jaar geleden is het er toch van gekomen. Mijn huidige vriendin liep al een tijdje achter mij aan alleen hield ik de boot af. Hoofdzakelijk omdat ik niet durfde. Nu zijn we heel gelukkig. Wel ben ik heel eerlijk geweest dat ik nooit mezelf in een relatie zag en ook heb ik destijds een beschrijving gegeven van mijn ideale vrouw die niet op haar leek, maar dat deed of doet niks aan ons of haar af.

Sinds een jaartje ken ik echter via mijn vriendin iemand die wel voor 99,9% aan die beschrijving van mijn ideale vrouw van destijds voldoet. Sinds een paar maanden gaan we ook nog eens veel intensiever met elkaar om (voornamelijk door mij en haar toedoen) Qua stellen dan want zij is getrouwd en ik en mijn vriendin wonen samen. Ik ken haar echter niet alleen, ik kan met haar ook alles bepraten, vooral via de email maar dat is al heel wat voor mij. Dit is vaak heel uitgebreid terwijl ze een heel druk leven heeft. Ik heb dan nu ook besloten dit terug te schroeven en zij denk ik ook. We hebben hier niet over gepraat maar ik denk dat het het beste is en zij hetzelfde denkt. Het is gewoon heel absurd maar we voelen elkaar aan, gebruiken elkaars woorden, weten vaak wat de ander denkt etc. Wij hebben een zeer prettige band en manier van elkaar begrijpen. Hoewel het feitelijk een vriendin van mijn vriendin is ga ik intensiever met haar om als mijn vriendin met haar. Probleem of feit blijft alleen dat dit raar is en ongemakkelijk voelt door het sekseverschil. Niet alleen voor jezelf maar gewoon voor de situatie en anderen, Het blijft vreemd. Het enige 'voordeel' is dan nog dat ik wat mankeer en er nogal een leeftijdsverschilletje is. Dit camoufleert een beetje de schijn van dat er een andersoortig contact of verlangen daar naar is. Maar dit is er dus daadwerkelijk van mijn kant uit niet maar het wordt voor derden wel deels gecamoufleerd.

Mijn vriendin werd echter op den duur wel jaloers en vond het niet normaal. Ik heb het daar erg moeilijk mee gehad omdat het haast kiezen tussen 2 kwaden was. Het was ook misschien een beetje te geworden. Vorige maand 90 sms-jes naar haar en nog geen 10 naar mijn eigen vriendin. Van 1 kant heb ik ook een groot verlangen om tijd met haar door te brengen, aan de andere kant kan ik, ondanks dit, plus dat ze voldoet aan mijn beschrijving van de ideale vrouw niet zeggen dat ik verliefd op haar ben of smacht naar een relatie of andersoortige contact. Helemaal juist niet!! alleen wordt ik gedwongen erover na te denken door de situatie. Maar hou ik mezelf voor de gek of kun je op een korte tijd zo een diepe vriendschap voor iemand voelen? Bestaat überhaupt een dusdanige vriendschap tussen man en vrouw zonder verdere gevoelens (volgens mijn vriendin dus niet en gaat dat vanzelf een stap verder zonder dat je dat wilt).

Hebben anderen ervaringen met intensief en zeer diepgaand contact met iemand van de andere sekse, die ook nog eens feitelijk een vriend/vriendin of kennis van je partner is? En hoe zou je ermee om moeten gaan en is dat mogelijk? Het feit dat ze matcht aan mijn ideale vrouwbeeld van vroeger maakt het raar maar ondanks dat denk ik dat ik weet hoe het zit. Maar wat mijn vriendin vreest en andere misschien denken of vinden maken de situatie verwarrend en ongemakkelijk voor mijn gevoel.

[ Bericht 0% gewijzigd door kaketoe1 op 18-11-2009 08:20:25 ]
pi_74802826
Ik denk wel dat het kan, maar je zal altijd op onbegrip en frictie bij mensen stuiten..
Sterkte iig hoop dat het zich vanzelf oplost:)
pi_74802998
alleen als er geneukt word

zal ik nu je verhaal eens lezen
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_74803130
zo verhaal gelezen

Afgezien van de spel- en taalfouten ken ik weinig vriendschappen tussen man en vrouw die beide hetero zijn waarbij er niet van een van beide partijen sexuele gevoelens, verliefdheid oid bij komt kijken op een gegeven moment.
Misschien denk je wel niet dat je verliefd ben, maar als ik je verhaal zo lees lijkt het wel een beetje zo. Ik kan je verder alleen maar als tip geven goed uit te kijken wat je doet, maar ook niet bij je huidige vriendin blijven omdat je er nu al bij bent.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_74803271
Ik reageer op de titel, niet op het topic zelf;

Nee, in mijn ogen kan dat niet. Vriendschap tussen man en vrouw, intensieve vriendschap kan niet echt denk ik.

Vrijwel altijd komt het erop neer dat 1 van de 2 meer wil, of meer gaat willen in de toekomst. Vriendschap tussen vriendin van een vriend. Of vriendin van je broer oid is er ook vrijwel niet. Je accepteert haar alleen omdat het de vriend van een maat is. Bij vrouwen geldt dat ook denk ik. Vriendinnen accepteren jou vriend alleen vanwege het feit dat hij je vriend is.

Er zijn wel uitzonderingen op de regel.
1. Potten kunnen best vrienden zijn met mannen voor zover ik kan zien.
2. Iemand die je van jongs af aan al kent en nooit sexuele gedachten bij hebt gehad kan een vriend(in) zijn.

Echt intensieve vriendschap tussen man en vrouw heb ik nog nooit gezien zonder dat daar meer bedoelingen achter zaten.
Lambo of Rekt
pi_74803594
Weet je wat je moet doen.. Niet druk maken, het komt zoals het komt.
"Fuck the phones! Unless Carmen Electra calls for an
emergency titty-fuck, dont pick up!"
"He's so full of shit that his eyes are brown"
pi_74804380
quote:
Op woensdag 18 november 2009 00:34 schreef EggsTC het volgende:
1. Potten kunnen best vrienden zijn met mannen voor zover ik kan zien.
Klopt, mijn beste vriend is als een broer voor mij Maar ik moet zeggen dat close vriendschappen tussen een hetero man en vrouw weinig voorkomen voor zover ik gezien heb.
This might be a surprise but it's true
That I'm not like you and I don't want your advice
Or your praise or to move in the ways you do
And I never will
pi_74805335
Vrouwen kunnen dat, mannen kunnen dat niet. Do the math
quote:
Op woensdag 18 november 2009 01:42 schreef Avey het volgende:
Klopt, mijn beste vriend is als een broer voor mij Maar ik moet zeggen dat close vriendschappen tussen een hetero man en vrouw weinig voorkomen voor zover ik gezien heb.
Dit zegt het helemaal. Avey ziet hem als een broer, terwijl die vriend van haar continue met blauwe ballen zit als ze in de buurt is.

Als Avey een keer naakt de deur open doet voor hem, zal hij er zeker op ingaan. Andersom niet.

Mannen en vrouwen zijn nou eenmaal anders.

Dus, vrouwen kunnen dat, mannen niet, oftewel, samen kunnen ze dat niet.
pi_74805380
In mijn beleving komt dat ook weinig voor, maar ja ik heb jaren een teruggetrokken bestaan geleid en ben wat dat betreft wat wereldvreemd. Mijn broertje heeft wel ook zo een soort relatie met een vriendin naast zijn vriendin. Hij gaat nog een stap verder door er zelfs mee op vakantie zonder haar vriend en zijn eigen vriendin, maar ja haar kent die al lang van voor hij een relatie kreeg en dat is dan toch anders.

Voor mezelf is het ergens heel duidelijk afgebakend maar de omgeving brengt me aan het twijfelen. Ofdat ik zelf dingen niet zou doorhebben. De maatschappij zit wat dat betreft oppervlakkig in elkaar. Zou ze in een rolstoel zitten of lelijk als de nacht zijn dan worden dat soort dingen minder snel gedacht.
Nee ik ben geen standaard man denk ik dan.

[ Bericht 5% gewijzigd door kaketoe1 op 18-11-2009 08:25:19 ]
pi_74805429
Ik heb wel mannelijke vrienden (gehad) dat is idd in de praktijk vaak vrij lastig, maar het kan wel.

De vrienden die ik heb (gehad), waren in eerste instantie vaak wel "verliefd" (geil ws ), maar konden dat goed verbergen en ik hoorde dat achyteraf pas. toen het over was.
Na een tijdje kregen ze een vriendin of ging de verliefdheid gewoon over.

Wat jij echter beschrijft klinkt niet als een gewone vriendin. Ik heb zelf nooit op die manier nagedacht over mijn mannelijke vrienden, omdat dat er gewoon nooit inzat.
compact en kleverig.
pi_74805431
quote:
Op woensdag 18 november 2009 08:07 schreef stbabylon het volgende:
Vrouwen kunnen dat, mannen kunnen dat niet. Do the math
[..]

Dit zegt het helemaal. Avey ziet hem als een broer, terwijl die vriend van haar continue met blauwe ballen zit als ze in de buurt is.
Haha Nee we zijn al zo lang vrienden, en als bovenstaande waar zou zijn zou hij dat mij verteld hebben. Ik ken hem daar goed genoeg voor Hij zit dus vrijwillig in de befaamde 'friendzone'.
This might be a surprise but it's true
That I'm not like you and I don't want your advice
Or your praise or to move in the ways you do
And I never will
  woensdag 18 november 2009 @ 08:41:25 #12
245536 Goldfoxx
As fast as lightning
pi_74805698
Het kan wel, buiten een relatie, maar dan moeten beiden afzien van elkaar als potentieel relatiemateriaal.

Een goede vriendschap tussen broer en zus, moet op die manier goed mogelijk zijn.

Het lijkt mij wel lastig, omdat als je langere tijd goed met iemand van het andere geslacht omgaar, er een grote kans is dat er gevoelens in het spel komen. Ik denk bij vrouwen net zo goed als bij mannen. (ik ben alleen geen vrouw, dus daar inhoudelijk op ingaan is wat lastig. )
pi_74805790
zoveelste topic hierover :S
het kan wel, maar ik weet niet of het kan in jou situatie, TS
  woensdag 18 november 2009 @ 08:56:59 #14
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_74805914
quote:
Op woensdag 18 november 2009 08:41 schreef Goldfoxx het volgende:
Het kan wel, buiten een relatie, maar dan moeten beiden afzien van elkaar als potentieel relatiemateriaal.

Een goede vriendschap tussen broer en zus, moet op die manier goed mogelijk zijn.

Het lijkt mij wel lastig, omdat als je langere tijd goed met iemand van het andere geslacht omgaar, er een grote kans is dat er gevoelens in het spel komen. Ik denk bij vrouwen net zo goed als bij mannen. (ik ben alleen geen vrouw, dus daar inhoudelijk op ingaan is wat lastig. )
Ik vermoed soms dat het feit dat iedereen maar lijkt te denken dat je als man en vrouw verplicht bent gevoelens te ontwikkelen voor de ander, een groter probleem is dan de vriendschap zelf...

ofwel; ja, natuurlijk kan het...
Give a man a fire and he'll be warm for a day. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.
pi_74805967
Mijn ervaring is dat het in de meeste gevallen "verkeerd" afloopt.
pi_74806090
quote:
Op woensdag 18 november 2009 08:41 schreef Goldfoxx het volgende:

Dat afzien van elkaar als potentieel relatiemateriaal is denk ik wel zo. Het vervelende is alleen dat je door externe factoren gedwongen wordt er over na te denken. En ja het is bij vrienschappen ook zo dat bepaalde eigenschappen of wat dan ook je heel erg bevallen en dat ga je dan weer overdenken, maar dat betekent in mijn geval niet dat je er gelijk een relatie mee wilt ondanks dat je op een andere manier wel veel liefde voor elkaar voelt.
Ondanks haar reputatie en verleden, wat achter haar ligt, weet ik haast zeker dat ze ook niet zo denkt. Drempels als getrouwd zijn, het feit dat ik wat mankeer en het leeftijdsverschil hebben er misschien wel voor gezorgd dat we op een bepaalde manier met elkaar kunnen en hebben kunnen omgaan. Nog een mooi voorbeeld is dat mijn vriendin en zij samen waren en zij mij een sms gestuurd had. Een paar minuten later kreeg ze volgens mijn vriendin een SMS en zij als een bezetene, die telefoon te voorschijn halen. Dan tot de conclusie komen dat het haar man was en zeggen oh niet belangrijk het is... maar ik dacht dat het jouw vriend was. Ik moest smakelijk lachen omdat verhaal maar heb ook tegen mijn vriendin gezegd dat als ze dit in haar bijzijn zo doet het toch voldoende bewijs is dat er verder niks speelt, ook niet van haar kant uit.

Inderdaad abbadon dat is nu net het hele probleem en als je je veel van je omgeving aantrekt dan kan dat principe veel lastiger zijn dan het contact zelf, wat op zichzelf immers helemaal niet lastig is.
  woensdag 18 november 2009 @ 09:29:08 #17
94676 Garisson72
weten is weten dat je nix weet
pi_74806444
Je vriendin vindt het niet prettig, begrijp ik. Daar moet je wat mee, want anders is het meer dan waarschijnlijk dat hier problemen van komen. Jij lijkt vooral gericht op goedkeuring van de situatie zoals die nu is: met je vriendin én de relatie met die platonische goede vriendin, die kennelijk dieper gaat dan wat je met je vriendin hebt. Het komt een beetje egoistisch over, vind ik.
Breasts! helping men to avoid eye contact since 1865.
pi_74806461
Ja, dat kan, mits de man in kwestie zich kan inhouden.
pi_74806544
quote:
Op woensdag 18 november 2009 08:16 schreef Avey het volgende:

[..]

Haha Nee we zijn al zo lang vrienden, en als bovenstaande waar zou zijn zou hij dat mij verteld hebben. Ik ken hem daar goed genoeg voor Hij zit dus vrijwillig in de befaamde 'friendzone'.
Geef hem 1x in de kans en hij duikt erop.

Andersom niet.

Is niks mis mee. Zo werkt het nou eenmaal.
  woensdag 18 november 2009 @ 09:34:34 #20
277627 Seven.
We are Borg.
pi_74806576
Het kan. Maar in jullie geval speelt er meer mee en dan kan het niet. Je geeft zelf aan je vriendin boven je partner te waarderen, dat is geen normale gang van zaken.
Resistance is futile.
  woensdag 18 november 2009 @ 09:36:56 #21
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_74806635
quote:
Op woensdag 18 november 2009 09:33 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Geef hem 1x in de kans en hij duikt erop.

Andersom niet.

Is niks mis mee. Zo werkt het nou eenmaal.
zie daar het probleem...onzin, maar als iedereen het maar blijft herhalen, gaan mensen nog aan zichzelf twijfelen ook...
Give a man a fire and he'll be warm for a day. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.
  woensdag 18 november 2009 @ 09:40:09 #22
94676 Garisson72
weten is weten dat je nix weet
pi_74806721
quote:
Op woensdag 18 november 2009 09:36 schreef Abbadon het volgende:
zie daar het probleem...onzin, maar als iedereen het maar blijft herhalen, gaan mensen nog aan zichzelf twijfelen ook...
Als hij het nou écht zo ontzettend zeker zou weten als hij het zégt te weten, dan zou hij nergens aan twijfelen, hoeveel mensen het ook zeggen. Die twijfel wijst er m.i. op dat hij best weet dat het allemaal scheef zit.
Breasts! helping men to avoid eye contact since 1865.
pi_74806766
quote:
Op woensdag 18 november 2009 08:16 schreef Avey het volgende:

[..]

Dat denk je alleen maar.
  woensdag 18 november 2009 @ 09:44:10 #24
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_74806831
quote:
Op woensdag 18 november 2009 09:40 schreef Garisson72 het volgende:

[..]

Als hij het nou écht zo ontzettend zeker zou weten als hij het zégt te weten, dan zou hij nergens aan twijfelen, hoeveel mensen het ook zeggen. Die twijfel wijst er m.i. op dat hij best weet dat het allemaal scheef zit.
in dit geval is dat ook zo...maar niet omdat vriendschap tussen hem en haar niet mogelijk is, maar omdat het niet in de juiste verhouding tot zijn relatie met zijn vriendin staat...de vraagstelling in de TT is niet de kern van het probleem in dit geval...

wat misschien wel meer zegt over zijn relatie dan over die vriendschap...maar goed, dat moet TS zelf maar bepalen...
  woensdag 18 november 2009 @ 09:47:22 #25
97643 misteriks
finest in cool since 1977
pi_74806916
Ik heb de hele OP gelezen, maar blijf bij mijn mening : nee, dat bestaat niet, het zit nl in de aard vh beestje
misteriks' contribution is sponsored by Great Attitude Inc.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')