Wat een onzinquote:Op woensdag 18 november 2009 09:33 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Geef hem 1x in de kans en hij duikt erop.
Andersom niet.
Is niks mis mee. Zo werkt het nou eenmaal.
Ik ook niet, maar meer voor het geval dat je hart wilt luchten...quote:Op woensdag 18 november 2009 10:57 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Mooi is Gronings voor tot ziens. Ik wil die discussie niet eens aan gaan.
OK, je hebt een punt. Ik vraag mij alleen af of dat bij alle mannen zo is. Het is ook niet zo dat een man op elke vrouw duikt, maar eerder dat hij een vrouw beoordeelt als relatiemateriaal.quote:Op woensdag 18 november 2009 10:58 schreef stbabylon het volgende:
[..]
En ik zeg, dat als je die externe factoren weg haalt. Dus dat het enige wat het tegenhoudt, de vriendschap is, dat dat voor een man geen reden is om het niet te doen. Voor vrouwen kan dat wel een reden zijn.
Nee, niet voor alle mannen. Homo's bijvoorbeeld nietquote:Op woensdag 18 november 2009 11:02 schreef Goldfoxx het volgende:
[..]
OK, je hebt een punt. Ik vraag mij alleen af of dat bij alle mannen zo is.
Dat ene woord geeft wel aan hoe jij er in zit, en dat je mijn argumenten nooit zult accepteren door je Christen zijn (en zo hebben we het er alsnog over).quote:Op woensdag 18 november 2009 10:59 schreef Goldfoxx het volgende:
[..]
Ik ook niet, maar meer voor het geval dat je hart wilt luchten...
had ik ook helemaal niet verwacht, maar om op basis van één woord een user te beoordelen die je verder niet kent dan van een forum...
Dit is wel een mooie, vind ik. Als je een M/V-vriendschap wil die nooit voorbij het platonische gaat, moet het een vrouw zijn waar je nooit op zou vallen. In theorie klopt dat wel denk ik, het probleem is alleen dat niemand dáár zijn vriendschappen op uitkiest.quote:Op woensdag 18 november 2009 10:45 schreef DenWauwelaar het volgende:
Je moet heel goed weten wat je wil en de goede 'vriendin' moet daar niet aan voldoen, dan is het mogelijk. Zodra je 'goede vriendin' een potentiele kandidaat was geweest, kun je beter niet intensief met elkaar omgaan. Dat gaat geheid een keer mis en dan heb je gezeik.
Ze voldoet aan de beschrijving van mijn ideale vrouw, niet alleen uiterlijk. Sinds ik echter met mijn vriendin heb besef ik dat de ideale vrouw toch niet altijd de beste oplossing is. Sinds ik haar ook ken heb ik nooit dergelijke gevoelens gehad alleen was ik geïntrigreerd door haar op andere manieren.quote:Op woensdag 18 november 2009 10:45 schreef DenWauwelaar het volgende:
Je moet heel goed weten wat je wil en de goede 'vriendin' moet daar niet aan voldoen, dan is het mogelijk. Zodra je 'goede vriendin' een potentiele kandidaat was geweest, kun je beter niet intensief met elkaar omgaan. Dat gaat geheid een keer mis en dan heb je gezeik.
Gelul overigens dat mannen dit enkel initieren, vrouwen doen net zo hard mee in dat spel.
Dat éne woord was niet om mijn gigantische koppigheid aan iedereen te laten zien, maar om duidelijk te maken dat er andere dingen kunnen zijn om niet op een vrouw te springen on sight.quote:Op woensdag 18 november 2009 11:04 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Dat ene woord geeft wel aan hoe jij er in zit, en dat je mijn argumenten nooit zult accepteren door je Christen zijn (en zo hebben we het er alsnog over).
Ik kies mijn vriendschappen daar eigenlijk wel op uit. De vriendinnen die ik heb zijn echt knappe meiden, maar ik val er gewoon niet op. Dat verandert overigens weinig aan het feit dat er bij zijn waar ik het best een keer op zou kunnen, maar dat kun je controleren IMHO. Zodra je er echter echt op valt, dan ben je de lul. Dat moet je dan ook vermijden, zeker als je een relatie hebt ( al is het alleen uit respect voor je partner).quote:Op woensdag 18 november 2009 11:06 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
Dit is wel een mooie, vind ik. Als je een M/V-vriendschap wil die nooit voorbij het platonische gaat, moet het een vrouw zijn waar je nooit op zou vallen. In theorie klopt dat wel denk ik, het probleem is alleen dat niemand dáár zijn vriendschappen op uitkiest.
Nee dat vind ik onzin. Zelfs als je weet hoe het zit dan nog brengt je omgeving of betrokkenen je aan het twijfelen. Voor mezelf heb ik een conclusie alleen als anderen zeggen dat je mogelijk jezelf voor de gek houdt. Of het nu inderdaad zo is maar wel zal veranderen en je bent onzeker dan ga je twijfelen. of je het goed doet. Ook als je bedenkt wat anderen weer zouden kunnen denken. Als je vriendin er dan ook haar zorgen over uitspreekt trek je dat ook aan. Voor mij part is ze gek en irreëel dan nog trek je je dat aan als je van haar houd.quote:Op woensdag 18 november 2009 09:40 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
Als hij het nou écht zo ontzettend zeker zou weten als hij het zégt te weten, dan zou hij nergens aan twijfelen, hoeveel mensen het ook zeggen. Die twijfel wijst er m.i. op dat hij best weet dat het allemaal scheef zit.
Het kan wel een vriendschap tussen man en vrouw, maar dit gaat toch wel een beetje ver.quote:Op woensdag 18 november 2009 00:17 schreef kaketoe1 het volgende:
Hallo, ik had mij, vnl. door allerlei kwalen nooit in een relatie gezien, maar een paar jaar geleden is het er toch van gekomen. Mijn huidige vriendin liep al een tijdje achter mij aan alleen hield ik de boot af. Hoofdzakelijk omdat ik niet durfde. Nu zijn we heel gelukkig. Wel ben ik heel eerlijk geweest dat ik nooit mezelf in een relatie zag en ook heb ik destijds een beschrijving gegeven van mijn ideale vrouw die niet op haar leek, maar dat deed of doet niks aan ons of haar af.
Sinds een jaartje ken ik echter via mijn vriendin iemand die wel voor 99,9% aan die beschrijving van mijn ideale vrouw van destijds voldoet. Sinds een paar maanden gaan we ook nog eens veel intensiever met elkaar om (voornamelijk door mij en haar toedoen) Qua stellen dan want zij is getrouwd en ik en mijn vriendin wonen samen. Ik ken haar echter niet alleen, ik kan met haar ook alles bepraten, vooral via de email maar dat is al heel wat voor mij. Dit is vaak heel uitgebreid terwijl ze een heel druk leven heeft. Ik heb dan nu ook besloten dit terug te schroeven en zij denk ik ook. We hebben hier niet over gepraat maar ik denk dat het het beste is en zij hetzelfde denkt. Het is gewoon heel absurd maar we voelen elkaar aan, gebruiken elkaars woorden, weten vaak wat de ander denkt etc. Wij hebben een zeer prettige band en manier van elkaar begrijpen. Hoewel het feitelijk een vriendin van mijn vriendin is ga ik intensiever met haar om als mijn vriendin met haar. Probleem of feit blijft alleen dat dit raar is en ongemakkelijk voelt door het sekseverschil. Niet alleen voor jezelf maar gewoon voor de situatie en anderen, Het blijft vreemd. Het enige 'voordeel' is dan nog dat ik wat mankeer en er nogal een leeftijdsverschilletje is. Dit camoufleert een beetje de schijn van dat er een andersoortig contact of verlangen daar naar is. Maar dit is er dus daadwerkelijk van mijn kant uit niet maar het wordt voor derden wel deels gecamoufleerd.
Mijn vriendin werd echter op den duur wel jaloers en vond het niet normaal. Ik heb het daar erg moeilijk mee gehad omdat het haast kiezen tussen 2 kwaden was. Het was ook misschien een beetje te geworden. Vorige maand 90 sms-jes naar haar en nog geen 10 naar mijn eigen vriendin. Van 1 kant heb ik ook een groot verlangen om tijd met haar door te brengen, aan de andere kant kan ik, ondanks dit, plus dat ze voldoet aan mijn beschrijving van de ideale vrouw niet zeggen dat ik verliefd op haar ben of smacht naar een relatie of andersoortige contact. Helemaal juist niet!! alleen wordt ik gedwongen erover na te denken door de situatie. Maar hou ik mezelf voor de gek of kun je op een korte tijd zo een diepe vriendschap voor iemand voelen? Bestaat überhaupt een dusdanige vriendschap tussen man en vrouw zonder verdere gevoelens (volgens mijn vriendin dus niet en gaat dat vanzelf een stap verder zonder dat je dat wilt).
Hebben anderen ervaringen met intensief en zeer diepgaand contact met iemand van de andere sekse, die ook nog eens feitelijk een vriend/vriendin of kennis van je partner is? En hoe zou je ermee om moeten gaan en is dat mogelijk? Het feit dat ze matcht aan mijn ideale vrouwbeeld van vroeger maakt het raar maar ondanks dat denk ik dat ik weet hoe het zit. Maar wat mijn vriendin vreest en andere misschien denken of vinden maken de situatie verwarrend en ongemakkelijk voor mijn gevoel.
Dat laatste denk ik ook niet, althans: ik geloof zeker dat jij gelooft dat je haar niet onder die vriendschap plaatst. Je vriendin zal dat gevoel echter wel hebben, anders was ze er niet zo onzeker over. En ik voorspel dat dat een keer problemen gaat opleveren. Grote problemen.quote:Op woensdag 18 november 2009 11:23 schreef kaketoe1 het volgende:
Nee dat vind ik onzin. Zelfs als je weet hoe het zit dan nog brengt je omgeving of betrokkenen je aan het twijfelen. Voor mezelf heb ik een conclusie alleen als anderen zeggen dat je mogelijk jezelf voor de gek houdt. Of het nu inderdaad zo is maar wel zal veranderen en je bent onzeker dan ga je twijfelen. of je het goed doet. Ook als je bedenkt wat anderen weer zouden kunnen denken. Als je vriendin er dan ook haar zorgen over uitspreekt trek je dat ook aan. Voor mij part is ze gek en irreëel dan nog trek je je dat aan als je van haar houd.
Overigens plaats ik mijn partner niet onder haar zoals gesuggereerd wordt.
Etoile ik weet niet of ik dat geschreven heb maar dat voorbeeld dat zij zoiets met een maat van mij zou hebben zou ik dus ook moeilijk het beste van kunnen denken (omdat ik ook denk hoe het merendeel van de mannen denkt en handelt) dus ik snap haar. Het is overigens niet zo dat mijn vriendin zo weinig aandacht krijgt in hoeveelheid sms-jes af te meten is. Ik zie mijn partner namelijk dagelijks en haast alles doen we samen. Die vriendin zie ik slechts een enkele keer afzonderlijk en anders of gezamenlijk of het contact verloopt via de sms of email.quote:Op woensdag 18 november 2009 11:18 schreef Etoile het volgende:
Je omschrijft die platonische vriendin als een soort soulmate en geeft ook duidelijk aan dat je die dingen allemaal mist bij je vriendin. Als ik jouw vriendin was had ik vast ook enige achterdocht gehad, zeker als je vertelt over de hoeveelheid smsjes die naar je platonische vriendin gaan en hoe weinig aandacht je vriendin krijgt. Hoe zou je het vinden als je vriendin zo intensief met een jongen om zou gaan?
Als je op dit moment niet met je vriendin was geweest, had je dan meer voor je platonische vriendin kunnen gaan voelen? Als jullie beiden single waren, zou ze dan relatiemateriaal zijn?
Wat zijn wel positieve dingen aan je huidige vriendin? Zie je wel een gelukkige toekomst voor je met haar?
Het is hartstikke leuk en waardevol dat je een goede vriendschap hebt, maar als je wel serieus voor je huidige vriendin wilt gaan, zou investering daarin ook hoog op je prioriteitenlijstje thuis moeten horen. Zij is misschien wel degene met wie je de rest van je leven gaat delen, een gezin wilt vormen, dus ik denk dat je ook zou moeten werken aan jullie band/klik, want blijkbaar mis je toch wat bij haar. Maar ik krijg het gevoel alsof je je daar niet druk om maakt, maar vooral bezig bent met je gewone vriendin en het behouden van dat intensieve contact.
Ik denk dat ze er idem over denkt. Het is moeilijk voor te stellen maar op een manier heeft zij ook bewondering voor mij. Ze is echter wel zeer voorzichtig met mij, en ik kan wel een potje breken. Ze heeft het heel druk en besteedt naar mijn inzien eigenlijk teveel tijd aan mij al zal ze daar zelf ook dingen uithalen. Ik heb ook mede daarom besloten wat minder contact te hebben en ik denk dat zij dat ook heeft. We hebben hier niets over besproken maar ik denk dat we dat allebei aanvoelen op het moment. Ze heeft dat overigens al eens eerder een beetje geminderd, maar dat duurde niet zo lang. Feitelijk moet je het daar allebei stilzwijgend over eens zijn en je daar naar gedragen. Anders werkt dat niet.quote:Op woensdag 18 november 2009 12:17 schreef Etoile het volgende:
Zo maak je het plaatje idd een stuk completer voor mij! Als ik het goed zie is de platonische vriendin veel meer een inspiratie/uitdaging ten opzichte van wie je zelf bent, los van eventuele de liefde zeg maar. Volgens mij helemaal niets mis mee, het is best bijzonder om met iemand die klik te voelen. Hoe denk je dat zij (de platonische vriendin) daar in staat? Hoe staat haar man eigenlijk tegenover jullie contact?
Anderzijds denk ik ook dat t heel realistisch van je is om in te zien dat dit in de toekomst mogelijk wel problemen zou kunnen geven als het te intensief wordt (jaloezie van de partner(s)). Het lijkt me dan ook een heel goed idee om meer met zijn vieren af te spreken, zodat het contact dat jullie individueel hebben minder beladen wordt.
Of het stand kan houden zal de toekomst uitwijzen. Je vriendin zal hopelijk ook wat zelfverzekerder worden naar mate jullie relatie langer duurt en blijkt dat jij geen enkele bijbedoelingen hebt in het contact met het andere meisje. Zolang je zelf weet dat je zuiver bezig bent en wel echt afstand neemt op het moment dat er wel meer begint te groeien tussen jullie kan het best goed gaan.
Hmm, hier wil ik wel om wedden.quote:Op woensdag 18 november 2009 09:33 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Geef hem 1x in de kans en hij duikt erop.
Andersom niet.
Is niks mis mee. Zo werkt het nou eenmaal.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |