abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 18 november 2009 @ 00:25:44 #126
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_74802985
quote:
Op woensdag 18 november 2009 00:24 schreef Qebbel het volgende:

[..]

Omdat je een "toevlucht" hebt, is opeens alles geoorloofd?

En wat maakt jouw "toevlucht" beter dan de gestelde "toevlucht" van Koos. 't Is alleen maar dat jouw religie groter en bekender is. Maar niet minder "waar" dan de religie van Koos, als hij daar stellig in gelooft.

Discriminatie volgens de dikke van Dale: verwerpende onderscheiding, achterstelling, negatieve beoordeling en behandeling van iets, iemand, of een groep op grond van bepaalde, niet ter zake doende kenmerken als ras, huidskleur, sekse, geaardheid, e.d.

Dus is het WEL discriminatie, volgens de Nederlandse wet.
Maar het valt wel binnen vrijheid van religie en daarom wordt er minder moeilijk over gedaan..
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_74803033
quote:
Op woensdag 18 november 2009 00:24 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Welk groot verschil? Het zijn toch beide standpunten.
Als ik op basis van de Bijbel zeg dat groep X minderwaardig is, is dat anders dan dat ik het op persoonlijke titel zeg?
Als christenunie dat zegt vanuit de bijbel dat lesbiennes niet aangenomen kunnen worden is dan hun recht want zij hebben een houvast namelijk de bijbel.
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_74803059
quote:
Op woensdag 18 november 2009 00:24 schreef Qebbel het volgende:

[..]

Omdat je een "toevlucht" hebt, is opeens alles geoorloofd?

En wat maakt jouw "toevlucht" beter dan de gestelde "toevlucht" van Koos. 't Is alleen maar dat jouw religie groter en bekender is. Maar niet minder "waar" dan de religie van Koos, als hij daar stellig in gelooft.

Discriminatie volgens de dikke van Dale: verwerpende onderscheiding, achterstelling, negatieve beoordeling en behandeling van iets, iemand, of een groep op grond van bepaalde, niet ter zake doende kenmerken als ras, huidskleur, sekse, geaardheid, e.d.

Dus is het WEL discriminatie, volgens de Nederlandse wet.
De bijbel is geen nederlandse wet, Christenen hebben de bijbel als houvast.
  woensdag 18 november 2009 @ 00:28:22 #129
180739 Qebbel
Stewardesbisch!
pi_74803065
quote:
Op woensdag 18 november 2009 00:27 schreef Meki het volgende:

[..]

Als christenunie dat zegt vanuit de bijbel dat lesbiennes niet aangenomen kunnen worden is dan hun recht want zij hebben een houvast namelijk de bijbel.
Staat de Bijbel boven de wet opeens?
Als kunst volmaakt is, is de wereld overbodig.
Wees wie je bent, maar accepteer ook anderen!
  woensdag 18 november 2009 @ 00:29:18 #130
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_74803094
quote:
Op woensdag 18 november 2009 00:27 schreef Meki het volgende:

[..]

Meki, ik heb thuis een boek waarin staat dat alle moslims een enge ziekte hebben en dat ze een minderwaardig ras zijn, dat ze van de wereld verwijderd moeten worden enz. Als ik dat boek gebruik als houvast, als mijn geloofsovertuiging, mag ik jou dan weigeren als je bij mij wilt komen werken? Mag ik dan roepen dat alle moslims dood moeten?
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_74803143
quote:
Op woensdag 18 november 2009 00:29 schreef maniack28 het volgende:

[..]

Meki, ik heb thuis een boek waarin staat dat alle moslims een enge ziekte hebben en dat ze een minderwaardig ras zijn, dat ze van de wereld verwijderd moeten worden enz. Als ik dat boek gebruik als houvast, als mijn geloofsovertuiging, mag ik jou dan weigeren als je bij mij wilt komen werken? Mag ik dan roepen dat alle moslims dood moeten?
Je kan die boek niet vergelijken met de bijbel
de bijbel is een religie gebondenboek
jouw boek is een persoonsgebondenboek
  woensdag 18 november 2009 @ 00:32:13 #132
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_74803193
quote:
Op woensdag 18 november 2009 00:15 schreef Meki het volgende:

[..]

2 vergelijkingen.
Religieuze standpunten of
Persoonsgebonden standpunten is een groot verschil.
Wat is het exacte verschil dan? Wat maakt dat een religieus standpunt gerespecteerd dient te worden en een politiek of 'persoonlijk' standpunt niet?
Intelligent, but fucked up.
  woensdag 18 november 2009 @ 00:32:42 #133
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_74803211
quote:
Op woensdag 18 november 2009 00:30 schreef Meki het volgende:

[..]

Je kan die boek niet vergelijken met de bijbel
de bijbel is een religie gebondenboek
jouw boek is een persoonsgebondenboek
Dus mijn boek is minder waard omdat het geen boek is uit een geloof.

Bedankt Meki, je hebt zojuist bewezen dat atheisten gediscrimineerd worden. Chapeau!

Als ik je nog een keer hoor janken dat Wilders een racist is omdat ie alle islamieten het land uit wil hebben kom ik je persoonlijk een ram voor je kop geven. Je bent zelf namelijk de grootste kankerracist die dat land rijk is. Door mensen zoals jij krijgen we mensen die voor Wilders stemmen... door mensen als jij die zichzelf beter vinden dan een ander, alleen vanwege een geloof...

bah
pi_74803335
quote:
Op woensdag 18 november 2009 00:32 schreef maniack28 het volgende:

[..]

Dus mijn boek is minder waard omdat het geen boek is uit een geloof.

Bedankt Meki, je hebt zojuist bewezen dat atheisten gediscrimineerd worden. Chapeau!

Als ik je nog een keer hoor janken dat Wilders een racist is omdat ie alle islamieten het land uit wil hebben kom ik je persoonlijk een ram voor je kop geven. Je bent zelf namelijk de grootste kankerracist die dat land rijk is. Door mensen zoals jij krijgen we mensen die voor Wilders stemmen... door mensen als jij die zichzelf beter vinden dan een ander, alleen vanwege een geloof...

bah
Is dit een doodsbedreiging ? enkel voor mijn mening
Als je wilt rammen ga maar naar de christenunie.
Ik zit enkel te verdedigen en ik begrijp hun standpunten.

Maar jij zit nu mij te bedreigen..
Heb je dat in je bloedd
  woensdag 18 november 2009 @ 00:39:59 #135
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_74803406
quote:
Op woensdag 18 november 2009 00:37 schreef Meki het volgende:

[..]

Is dit een doodsbedreiging ? enkel voor mijn mening
Een ram voor je kop is geen doodsbedreiging idioot. Vergelijk het maar met gelovigen die zeggen dat je het licht moet zien.
quote:
Als je wilt rammen ga maar naar de christenunie.
Ik zit enkel te verdedigen en ik begrijp hun standpunten.
Je begrijpt het niet... duidelijk niet, maar dat maakt niet uit, ik wist al dat mensen als jij zo dom waren. Ik heb het in 3/4 posts duidelijk uitgelegd, maar jij vindt blijkbaar nog steeds dat mensen die een geloof aanhangen het recht hebben om dingen te zeggen die mensen die een geloof niet aanhangen niet mogen zeggen. Met andere woorden: je discrimineert.

Ga nou maar lekker fappen op plaatjes van de profeet Mohammed ofzo...
  woensdag 18 november 2009 @ 00:42:47 #136
180739 Qebbel
Stewardesbisch!
pi_74803477
Overigens ben ik het er wel mee eens dat ik het niet helemaal begrijp waarom zij zich zo nodig moet vertegenwoordigen voor de CU, als ze beseft dat de basis van hun denkbeelden geheel en al tegenstrijdig zijn met haar geaardheid.
Ik moet wel zeggen dat ik het stoer van haar vind en natuurlijk zijn er ook wel homoseksuelen die een vreedzame weg hebben gevonden om hun geloof kunnen belijden. Maar dit is natuurlijk wel een beetje vragen om moeilijkheden.
Maar nogmaals; geen enkel religieus boek staat boven de NL wet, dus daarom zou zij absoluut niet geweigerd mogen worden en vind ik dat hier tegen opgetreden moet worden, op grond van keiharde discriminatie!
pi_74803510
quote:
Op woensdag 18 november 2009 00:39 schreef maniack28 het volgende:

[..]

Een ram voor je kop is geen doodsbedreiging idioot. Vergelijk het maar met gelovigen die zeggen dat je het licht moet zien.
[..]

Je begrijpt het niet... duidelijk niet, maar dat maakt niet uit, ik wist al dat mensen als jij zo dom waren. Ik heb het in 3/4 posts duidelijk uitgelegd, maar jij vindt blijkbaar nog steeds dat mensen die een geloof aanhangen het recht hebben om dingen te zeggen die mensen die een geloof niet aanhangen niet mogen zeggen. Met andere woorden: je discrimineert.

Ga nou maar lekker fappen op plaatjes van de profeet Mohammed ofzo...
Nogmaals het is hun zaak en ik begrijp hun zaak omdat zij het vanuit de religie zien kunnen wij daar niks aan veranderen.
Het is mischien in jouw ogen discriminatie, in hun ogen niet omdat zij baseren dat de bijbel dit vermeldt en de christenen geloven daarin.

Ik begrijp je woede maar als je wilt rammen of beledigen moet je bij de Christenunie zijn die heeft dat gezegd, ik licht hun toelichting toe omdat ik weet hoe ze denken.
  woensdag 18 november 2009 @ 00:48:29 #138
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_74803635
quote:
Op woensdag 18 november 2009 00:43 schreef Meki het volgende:

[..]

Nogmaals het is hun zaak en ik begrijp hun zaak omdat zij het vanuit de religie zien kunnen wij daar niks aan veranderen.
Het is mischien in jouw ogen discriminatie, in hun ogen niet omdat zij baseren dat de bijbel dit vermeldt en de christenen geloven daarin.
Mijn geloof heeft in het grote geloofsboek staan dat alle mensen die een ander geloof aanhangen een enge ziekte hebben en dood moeten... Dus, Meki.. mijn doodsbedreiging is volkomen gerechtvaardigd met dit boek!
quote:
Ik begrijp je woede maar als je wilt rammen of beledigen moet je bij de Christenunie zijn die heeft dat gezegd, ik licht hun toelichting toe omdat ik weet hoe ze denken.
Nee, omdat je hetzelfde denkt. Jij vindt hetzelfde, jij vindt ook dat je het recht heb om op basis van jouw geloof iets te zeggen..
pi_74803693
quote:
Op woensdag 18 november 2009 00:43 schreef Meki het volgende:

[..]

Jij bent dan ook, gezien jouw geloofsovertuiging, verplicht om dit standpunt in te nemen. Een andere oplossing bestaat er niet. Dat er in Nederland sprake is van een gelijkheidsbeginsel voor een ieder doet dan niet ter zake.
pi_74803720
quote:
Op woensdag 18 november 2009 00:48 schreef maniack28 het volgende:

[..]

Mijn geloof heeft in het grote geloofsboek staan dat alle mensen die een ander geloof aanhangen een enge ziekte hebben en dood moeten... Dus, Meki.. mijn doodsbedreiging is volkomen gerechtvaardigd met dit boek!
[..]

Nee, omdat je hetzelfde denkt. Jij vindt hetzelfde, jij vindt ook dat je het recht heb om op basis van jouw geloof iets te zeggen..
Ik steun ze omdat ik ze begrijp
verder gun ik die lesbienne alles en gun haar de vrijheid maar ze moet haar wijsheid gebruiken en niet als een kip solliciteren bij een groep wolven
  woensdag 18 november 2009 @ 00:52:56 #141
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_74803747
quote:
Op woensdag 18 november 2009 00:51 schreef Meki het volgende:

[..]

Ik steun ze omdat ik ze begrijp
verder gun ik die lesbienne alles en gun haar de vrijheid maar ze moet haar wijsheid gebruiken en niet als een kip solliciteren bij een groep wolven
Ga jij dan terug naar je geboorteland, je bent hier ook niet welkom

Dat is niet mijn mening, ik begrijp slechts de mening van de heer Wilders, ik discrimineer hier niet
pi_74803788
quote:
Op woensdag 18 november 2009 00:52 schreef maniack28 het volgende:

[..]

Dat is niet mijn mening, ik begrijp slechts de mening van de heer Wilders, ik discrimineer hier niet
Nee dat mag niet van de heer van der laan
Ik heb hem persoonlijk ontmoet
Hij heeft gezegd dat ik hier moet blijven...
  woensdag 18 november 2009 @ 00:56:23 #143
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_74803828
quote:
Op woensdag 18 november 2009 00:54 schreef Meki het volgende:

[..]

Nee dat mag niet van de heer van der laan
Ik heb hem persoonlijk ontmoet
Hij heeft gezegd dat ik hier moet blijven...
Wat is het verschil tussen een lesbienne die bij een christelijke partij wil of een islamiet die wil werken in een winkel waar zn hoofddoek af moet?

Begrijp jij het ook als een van je medegeloofsgenoten geweigerd wordt omdat ze een hoofddoek dragen?
pi_74803850
En dan waarschuwt een Wilders voor islamisering... (niet dat het tegengaan van werkelijke islamisering een slechte zaak is, maar goed)

Deze partij van fluwelen homomeppers zit in het -ooit- progressieve Nederland in de regering en beslist mee over de gang van zaken in Nederland. Middeleeuwse poldertaliban met achterlijke ideeen.
En dat allemaal goedgekeurd door een partij van pogromprogressieven als de PvdA die gewillig hun rode aarsje aanbiedt aan de gristenconservatieven.

Om te huilen. Ik schaam me kapot voor Nederland.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_74803887
quote:
Op woensdag 18 november 2009 00:56 schreef maniack28 het volgende:

[..]

Wat is het verschil tussen een lesbienne die bij een christelijke partij wil of een islamiet die wil werken in een winkel waar zn hoofddoek af moet?
In tegenstelling tot religie of klederdracht is geaardheid een invariante eigenschap waar mensen niet op afgerekend mogen worden. Het is een slag in het gezicht van alle progressiviteit die in de loop der jaren is opgebouwd. Achterlijkheden die niet in een volwaardig Westers land thuishoren.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  woensdag 18 november 2009 @ 01:01:06 #146
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_74803929
quote:
Op woensdag 18 november 2009 00:59 schreef El_Matador het volgende:

[..]

In tegenstelling tot religie of klederdracht is geaardheid een invariante eigenschap waar mensen niet op afgerekend mogen worden. Het is een slag in het gezicht van alle progressiviteit die in de loop der jaren is opgebouwd. Achterlijkheden die niet in een volwaardig Westers land thuishoren.
Het was een vraag aan Meki, want ik denk dat onze huisislamiet het niet goedkeurt als een van zijn vriendinnetjes wordt geweigerd vanwege een hoofddoek...
pi_74804026
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 21:56 schreef Adelante het volgende:
[ afbeelding ]

Die is vast niet alleen geweigerd op haar sexuele voorkeur
Stereotype lesbienne. Ik geef de CU groot gelijk dit heerschap te weigeren. Sowieso, vrouwen in de politiek? Dat is iets voor boomknuffelende vegetarische linksen.

[/trollpost van vandaag]
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  woensdag 18 november 2009 @ 07:54:59 #148
273325 matthijs..
gereddoorJezus
pi_74805216
quote:
Op woensdag 18 november 2009 00:42 schreef Qebbel het volgende:
Overigens ben ik het er wel mee eens dat ik het niet helemaal begrijp waarom zij zich zo nodig moet vertegenwoordigen voor de CU, als ze beseft dat de basis van hun denkbeelden geheel en al tegenstrijdig zijn met haar geaardheid.
Ik moet wel zeggen dat ik het stoer van haar vind en natuurlijk zijn er ook wel homoseksuelen die een vreedzame weg hebben gevonden om hun geloof kunnen belijden. Maar dit is natuurlijk wel een beetje vragen om moeilijkheden.
Maar nogmaals; geen enkel religieus boek staat boven de NL wet, dus daarom zou zij absoluut niet geweigerd mogen worden en vind ik dat hier tegen opgetreden moet worden, op grond van keiharde discriminatie!
Daar komen de valse beschuldigingen van disciminatie, precies wat ik in het begin al leugens had genoemd.
Dan weet ik nog wel een voorbeeld voor de mensen die het discriminatie vinden, de maat waarmee jullie meten is de volgende :de partij waar zij op stemmen moeten pedofielen en actieve verkrachters toelaten, zoniet dan is het discriminatie en moet er keihard tegen worden opgetreden. "All that is necessary for the triumph of evil is that good men do nothing’ "
  woensdag 18 november 2009 @ 08:05:24 #149
273325 matthijs..
gereddoorJezus
pi_74805316
quote:
Op woensdag 18 november 2009 00:52 schreef maniack28 het volgende:

[..]

Het zou duidelijker zijn als je zou schrijven "als je zondigen verkeerd vindt, ben je niet welkom"

[ Bericht 5% gewijzigd door matthijs.. op 18-11-2009 08:18:17 ]
  woensdag 18 november 2009 @ 09:17:59 #150
180739 Qebbel
Stewardesbisch!
pi_74806249
quote:
Op woensdag 18 november 2009 07:54 schreef matthijs.. het volgende:

[..]

Daar komen de valse beschuldigingen van disciminatie, precies wat ik in het begin al leugens had genoemd.
Dan weet ik nog wel een voorbeeld voor de mensen die het discriminatie vinden, de maat waarmee jullie meten is de volgende :de partij waar zij op stemmen moeten pedofielen en actieve verkrachters toelaten, zoniet dan is het discriminatie en moet er keihard tegen worden opgetreden. "All that is necessary for the triumph of evil is that good men do nothing’ "
Nee helemaal niet! Je moet geen appels met peren gaan vergelijken! Pedofilie en het verkrachten van mensen is tegen de wet en dus strafbaar. Homoseksualiteit is dat uiteraard niet. En daarom gaat het WEL om discriminatie op het moment dat iemand om die reden geweigerd wordt!

En laat mij jou eens uitleggen wat het verschil is tussen homoseksualiteit en pedofilie/verkrachting: Homoseksualiteit is liefde tussen twee mensen! Verkrachting of pedofilie is een eenzijdige, egoïstische en zeer kwalijke handeling, wat dikwijls zeer traumatische gevolgen heeft! En is niet voor niets wel strafbaar dus!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')