abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74801362
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 23:35 schreef Hukkie het volgende:

Hoi Meki, is dit geen gevalletje discriminatie?
Nee waarom zou dit discriminatie zijn dan ?
Als zij ging solliciteren bij een moslimpartij was ze ook niet aangenomen

Je gaat als een kip niet solliciteren bij een groep wolven.
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_74801608
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 23:40 schreef Meki het volgende:

[..]

Nee waarom zou dit discriminatie zijn dan ?
Als zij ging solliciteren bij een moslimpartij was ze ook niet aangenomen

Je gaat als een kip niet solliciteren bij een groep wolven.
Helemaal passend is de vergelijking niet tussen homoseksualiteit en religieuze voorkeur maar waarom heb je hier geen problemen mee en wat Wilders zegt over moslims wel?

Pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet.
  dinsdag 17 november 2009 @ 23:52:07 #103
180739 Qebbel
Stewardesbisch!
pi_74801812
Pffff, hebben we deze discussie niet al tot in den treurnis gevoerd? Het blijft een gebed zonder einde: religie tegen homoseksualiteit en vice versa. Whatever, het zal nog heel lang duren voor ze elkaar de hand schudden. Helaas!
Ik vind het heel sneu dat deze dame, heden ten dagen, op grond van haar geaardheid geweigerd wordt voor een bepaalde functie, maar blijkbaar is de Christen Unie nog niet zo revolutionair ontwikkeld. Shocking!

Niet dat ik niet vind dat hier hard tegen opgetreden moet worden in the real world. Maar hier op Fok! is dit geloof ik al het vierde topic in een paar weken tijd over dit onderwerp. En iedere keer komen weer dezelfde users (en soms nieuwe) met argumenten voor en tegen.

En dan krijg je weer dat verhaaltje over de bijbel en dat God het verbiedt. En daarna zou het 'onnatuurlijk zijn', want het zou niet voorkomen in de rest van de dieren wereld. En vervolgens belanden we weer bij de bloempjes en de bijtjes en dat de mensheid zogenaamd op de wereld gezet zou om zich voort te planten. En bla, bla, bla, bla, bla, BLA BLAAAA

Mensen, denk gewoon wat je wilt denken, maar ACCEPTEER gewoon dat er ook anderen zijn! Klaar!

Oh, ja en dat gelul over de gelijkenissen tussen homoseksualiteit en pedofilie: Ga je schamen!
Als kunst volmaakt is, is de wereld overbodig.
Wees wie je bent, maar accepteer ook anderen!
pi_74801992
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 23:47 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Helemaal passend is de vergelijking niet tussen homoseksualiteit en religieuze voorkeur maar waarom heb je hier geen problemen mee en wat Wilders zegt over moslims wel?

Pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet.
Omdat de moslims mensen zijn. geloof is vrijheid voor iedereen.
Wilders pakt moslims vanwege haat.
Christenunie weigert een lesbiennen vanwege religieuze overtuiging in de bijbel. PVV sluit direct de hele allochtonen van de samenleving. Dat jij dit durft te vergelijken is dom en nutteloos.
pi_74802071
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 23:56 schreef Meki het volgende:

[..]

Christenunie weigert een lesbiennen vanwege religieuze overtuiging in de bijbel. PVV sluit direct de hele allochtonen van de samenleving. Dat jij dit durft te vergelijken is dom en nutteloos.
Ik zie eerlijk gezegd nog steeds geen verschil.

Tenzij je een boek als de bijbel natuurlijk op een voetstuk plaatst. Dat verandert de zaak. Maar dat doe ik niet en kan jouw redenering dan ook niet volgen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_74802151
quote:

[..]

Lesbiennes zijn geen mensen en hebben geen recht op vrijheid?
quote:
Je selectieve verontwaardiging is dom en nutteloos. Dus als je een geschrift hebt waar iets in staat en je dat als religieuze overtuiging aanhangt mag je rücksichtslos mensen uitsluiten? Dan wordt het tijd om een religieus boekje te schrijven .
pi_74802195
quote:

[..]

Foei, die Wilders. Hoe durft-ie moslims te haten zonder achterlijk, kansloos, hopeloos gedateerd kutboek als richtlijn.
pi_74802199
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 23:58 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik zie eerlijk gezegd nog steeds geen verschil.

Tenzij je een boek als de bijbel natuurlijk op een voetstuk plaatst. Dat verandert de zaak. Maar dat doe ik niet en kan jouw redenering dan ook niet volgen.
Christenunie via de bijbel
Moslims de Koran.

Dat zijn reiligeuze overtuigingen voor de grootste geloven.
pi_74802285
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 23:59 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Lesbiennes zijn geen mensen en hebben geen recht op vrijheid?
[..]

Je selectieve verontwaardiging is dom en nutteloos. Dus als je een geschrift hebt waar iets in staat en je dat als religieuze overtuiging aanhangt mag je rücksichtslos mensen uitsluiten? Dan wordt het tijd om een religieus boekje te schrijven .
Wie zegt dat ? iedereen heeft vrijheid.
Maar als lesbienne weet je dondersgoed wie Christenunie is, en je weet de standpunten van de christenunie.

Dat is een verschil tussen gelovigen en ongelovigen.
Nogmaals iedereen heeft recht
Kippen hebben recht, die gaan nooit sollicteren als bewaker voor de wolven.
of wel ?
pi_74802494
quote:
Op woensdag 18 november 2009 00:01 schreef Meki het volgende:

[..]

Christenunie via de bijbel
Moslims de Koran.

Dat zijn reiligeuze overtuigingen voor de grootste geloven.
Wat geeft gelovigen het recht te discrimineren? Als ik morgen een geloof start dat stelt dat alle Friezen minderwaardig zijn. Vervolgens start ik een politieke partij en laat Friezen niet toe tot mijn fractie. Ben ik dan niet aan het discrimineren?
pi_74802523
quote:
Op woensdag 18 november 2009 00:03 schreef Meki het volgende:
Wie zegt dat ? iedereen heeft vrijheid.
Maar als lesbienne weet je dondersgoed wie Christenunie is, en je weet de standpunten van de christenunie.
Dan heeft Wilders toch ook de vrijheid om te roepen over moslims zoals hij doet. Ik heb je dat nooit zien verdedigen.
quote:
Dat is een verschil tussen gelovigen en ongelovigen.
Nogmaals iedereen heeft recht
Kippen hebben recht, die gaan nooit sollicteren als bewaker voor de wolven.
of wel ?
Je beroepen op een achterhaald geschrift of ratio. Er zijn inderdaad verschillen tussen gelovigen en ongelovigen. Wat is je punt?

Om mee te gaan in je vergelijking over kippen en wolven. Deze mevrouw is ook een wolf, ze is namelijk christen.
pi_74802637
quote:
Op woensdag 18 november 2009 00:10 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wat geeft gelovigen het recht te discrimineren? Als ik morgen een geloof start dat stelt dat alle Friezen minderwaardig zijn. Vervolgens start ik een politieke partij en laat Friezen niet toe tot mijn fractie. Ben ik dan niet aan het discrimineren?
Het is geen discriminatie. Het is een religieuze overtuiging.
Wat jij aankaart is pas een discriminatie want je hebt geen toevlucht.
pi_74802658
quote:
Op woensdag 18 november 2009 00:11 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Dan heeft Wilders toch ook de vrijheid om te roepen over moslims zoals hij doet. Ik heb je dat nooit zien verdedigen.
[..]

Je beroepen op een achterhaald geschrift of ratio. Er zijn inderdaad verschillen tussen gelovigen en ongelovigen. Wat is je punt?

Om mee te gaan in je vergelijking over kippen en wolven. Deze mevrouw is ook een wolf, ze is namelijk christen.
2 vergelijkingen.
Religieuze standpunten of
Persoonsgebonden standpunten is een groot verschil.
  woensdag 18 november 2009 @ 00:17:33 #114
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_74802731
quote:
Op woensdag 18 november 2009 00:15 schreef Meki het volgende:

[..]

2 vergelijkingen.
Religie is ook zwaar persoonsgebonden natuurlijk.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
  woensdag 18 november 2009 @ 00:19:30 #115
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_74802795
quote:

[..]

2 vergelijkingen.
Dus eigenlijk beweer je nu dat iemand die gelooft meer mag zeggen dan iemand die niet gelooft, als het maar vanuit geloofsovertuiging gezegd wordt?
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_74802818
quote:
Op woensdag 18 november 2009 00:17 schreef Hukkie het volgende:

[..]

Religie is ook zwaar persoonsgebonden natuurlijk.
Religie kan ook persoonsgebonden
Maar het is voor iedereen duidelijk dat Christenunie en lesbienne's ( waar ik absoluut niks op tegen heb ) niet samen gaat, en zij weet ook dondersgoed dat Christenen houvast aan hun bijbel houden en dat zij dus uit religieuze overtuiging geen lesbiennes willen aannemen voor een gemeenteraad.
pi_74802829
quote:
Op woensdag 18 november 2009 00:14 schreef Meki het volgende:

[..]

En religie kan nooit discriminerend zijn? Dat is natuurlijk lulkoek. Als een werkgever homo;s uitsluit, dan discrimineert hij. Als een geloof dat doet, dan is het plots geoorloofd.
pi_74802859
quote:
Op woensdag 18 november 2009 00:19 schreef maniack28 het volgende:

[..]

Dus eigenlijk beweer je nu dat iemand die gelooft meer mag zeggen dan iemand die niet geloof, als het maar vanuit geloofsovertuiging gezegd wordt?
Waar beweer ik dat.
Christenunie komt voor de christenen op, zij zullen woedend zijn als Christenunie een lesbienne aanneemt als gemeenteraad. Zij hebben een eigen partij en zij bepalen dat.
Als zij dat via de bijbel willen doen. Prima toch!.
pi_74802878
quote:
Op woensdag 18 november 2009 00:20 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

En religie kan nooit discriminerend zijn? Dat is natuurlijk lulkoek. Als een werkgever homo;s uitsluit, dan discrimineert hij. Als een geloof dat doet, dan is het plots geoorloofd.
Je kan het opvatten als discriminatie.
Nogmaals een kip gaat niet solliciteren bij een groep wolven.
pi_74802883
quote:
Op woensdag 18 november 2009 00:20 schreef Meki het volgende:

[..]

Religie kan ook persoonsgebonden
Maar het is voor iedereen duidelijk dat Christenunie en lesbienne's ( waar ik absoluut niks op tegen heb ) niet samen gaat, en zij weet ook dondersgoed dat Christenen houvast aan hun bijbel houden en dat zij dus uit religieuze overtuiging geen lesbiennes willen aannemen voor een gemeenteraad.
Hoewel ik het er in de eerste plaats niet mee eens ben dat Christenen überhaupt zo denken vind ik zowaar wel dat Meki hier een punt heeft.
  woensdag 18 november 2009 @ 00:23:18 #121
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_74802906
quote:
Op woensdag 18 november 2009 00:20 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nou, in feite is dat wel het geval, want onder het mom vrijheid van geloof of recht op geloofsovertuiging of hoe die wet dan ook heb je het recht om dat te doen, mits het maar vanuit je geloof gepredikt wordt.

Daarom die wet schrappen, vrijheid van meningsuiting is genoeg. Op dit moment mag een gelovige meer zeggen dan een niet gelovige, wat betekend dat we niet gelijk zijn in deze zin. Ik voel me gediscrimineerd omdat ik minder recht heb iets te zeggen dan iemand die wel geloofd. Waarom is mijn levensovertuiging minder waard dan die van een ander?i
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_74802951
quote:

[..]

2 vergelijkingen.
Welk groot verschil? Het zijn toch beide standpunten.
Als ik op basis van de Bijbel zeg dat groep X minderwaardig is, is dat anders dan dat ik het op persoonlijke titel zeg?
  woensdag 18 november 2009 @ 00:24:54 #123
180739 Qebbel
Stewardesbisch!
pi_74802956
quote:
Op woensdag 18 november 2009 00:14 schreef Meki het volgende:

[..]

Omdat je een "toevlucht" hebt, is opeens alles geoorloofd?

En wat maakt jouw "toevlucht" beter dan de gestelde "toevlucht" van Koos. 't Is alleen maar dat jouw religie groter en bekender is. Maar niet minder "waar" dan de religie van Koos, als hij daar stellig in gelooft.

Discriminatie volgens de dikke van Dale: verwerpende onderscheiding, achterstelling, negatieve beoordeling en behandeling van iets, iemand, of een groep op grond van bepaalde, niet ter zake doende kenmerken als ras, huidskleur, sekse, geaardheid, e.d.

Dus is het WEL discriminatie, volgens de Nederlandse wet.
Als kunst volmaakt is, is de wereld overbodig.
Wees wie je bent, maar accepteer ook anderen!
  woensdag 18 november 2009 @ 00:25:07 #124
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_74802963
quote:
Op woensdag 18 november 2009 00:21 schreef Meki het volgende:

[..]

Waar beweer ik dat.
Christenunie komt voor de christenen op, zij zullen woedend zijn als Christenunie een lesbienne aanneemt als gemeenteraad. Zij hebben een eigen partij en zij bepalen dat.
Als zij dat via de bijbel willen doen. Prima toch!.
Even kort:

Christenen houden niet van homo's/lesbiennes, dus weren ze die uit hun partijen. Dat mag (blijkbaar) omdat dit in de bijbel staat?
Een winkeleigenaar houdt niet van homo's/lesbiennes, dus wil hij die weren uit zijn winkel. Dit mag niet, want dan is het discriminatie.

maw: een gelovige heeft meer recht om dingen te zeggen dan een niet gelovige....
  woensdag 18 november 2009 @ 00:25:42 #125
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_74802984
Morgen weer verder, het is al veel te laat voor ome hukkie.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')