]http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Politiek/251031/ChristenUnie-weigert-lesbienne-voor-gemeenteraad.htm.[/quote][/url]quote:De lesbische Monique Heeger is door de ChristenUnie in Wageningen geweigerd voor de kieslijst voor de gemeenteraadsverkiezingen. Hoewel de partij zegt mensen niet te weigeren om hun homoseksualiteit alleen, mogen lokale afdelingen de ‘levensstijl’ van een potentiële vertegenwoordiger meenemen in hun beslissing.
Dit schrijft het Algemeen Dagblad vandaag.
Heeger had eerder voor de conservatieve partij in de gemeenteraad van Wageningen gezeten, maar moest twee jaar geleden vertrekken toen ze verliefd werd op een vrouw. Dit was destijds aanleiding voor de partij om een onderzoek te doen naar de positie van homoseksuelen binnen de ChristenUnie.
Heeger probeerde in 2008 nog om voor de ChristenUnie op de lijst voor de waterschappen te komen. Dit ging toen om procedurele redenen niet door. Nu overweegt ze zich kandidaat te stellen voor de provinciale staten.
Levensstijl
De conclusie van het onderzoek naar de positie van homo’s in de partij was dat de ChristenUnie mensen niet mag weigeren om hun homoseksualiteit. Wel moeten vertegenwoordigers Gods woord onderschrijven en vanuit die overtuiging politiek bedrijven. De levensstijl van een raadslid moet overeenkomen met die overtuiging.
Eerder stapte een raadslid op omdat hij zich verplicht voelde als homoseksueel celibatair te leven.
Voor Yvette Lont, ex-ChristenUnie-raadslid in de stadsdeelraad van Amsterdam Zuidoost en ex-prostituee, was dit onderzoek aanleiding om een motie in te dienen om praktiserende homoseksuelen te weren van bestuursfuncties in de partij. Toen deze motie niet werd aangenomen, stapte ze op
bron : [url=http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Politiek/251031/ChristenUnie-weigert-lesbienne-voor-gemeenteraad.htm.
een homoseksuele levensstijl en iemand die het met kleine kinderen doet is allebei zonden, daar zit de overeenkomst.quote:Op dinsdag 17 november 2009 21:31 schreef Disana het volgende:
Je meent het nog echt ook he? Je legt dus echt werkelijk een verband tussen homoseksualiteit en pedofilie.
Maar je noemt ze toch maar even in hetzelfde verband. Geen diefstal, geen inbraak, nee pedofilie.quote:Op dinsdag 17 november 2009 21:34 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
een homoseksuele levensstijl en iemand die het met kleine kinderen doet is allebei zonden, daar zit de overeenkomst.
zie je die deur links dat is de deur naar realiteitquote:Op dinsdag 17 november 2009 21:34 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
een homoseksuele levensstijl en iemand die het met kleine kinderen doet is allebei zonden, daar zit de overeenkomst.
Ben bang van niet. Je mag wel homo zijn, maar als je vervolgens een relatie aangaat dan ben je zondig.quote:
Net als het eten van appels of het afslachten van een mensenmassa op een vliegveld. Of fappen. Allemaal even afschuwelijk. Mocht je een grapje maken; kuttrol. Mocht je het serieus menen; teringkneus.quote:Op dinsdag 17 november 2009 21:34 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
De harteloosheid hiervan, want het is me niet onbekend, doet me elke keer toch weer versteld staan. En de vuigheid waar mee TS twee onvergelijkbare eenheden op één lijn zet vind ik onvergeeflijk slecht en dom. Soms zou die god gewoon moeten bestaan en onmiddellijk straffenquote:Op dinsdag 17 november 2009 21:38 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Ben bang van niet. Je mag wel homo zijn, maar als je vervolgens een relatie aangaat dan ben je zondig.
So much voor de barmhartige God en zijn dienaren.
Lekkere vergelijking.quote:Als een pedofiel kinderen misbruikt kan hij toch ook geen functie in de partij krijgen, logisch.
Ja ze was een prostitue, dat is verleden tijd. Het gaat hier niet om ongelovigen maar mensen die zeggen dat ze christen zijn, hun levenswandel deugt niet.quote:Op dinsdag 17 november 2009 21:37 schreef MrX1982 het volgende:
Yvonne Lont was toch een hoer?
CU is poldertaliban daarmee heb ik denk ik genoeg gezegd.
Onderstaande spoiler niet lezen indien je christen bent.quote:Op dinsdag 17 november 2009 21:40 schreef Disana het volgende:
[..]
De harteloosheid hiervan, want het is me niet onbekend, doet me elke keer toch weer versteld staan. En de vuigheid waar mee TS twee onvergelijkbare eenheden op één lijn zet vind ik onvergeeflijk slecht en dom. Soms zou die god gewoon moeten bestaan en onmiddellijk straffen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 17 november 2009 21:42 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Onderstaande spoiler niet lezen indien je christen bent.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar het bericht klopt, dus erg blijft het.quote:Op dinsdag 17 november 2009 21:43 schreef Hukkie het volgende:
Ts is net anderhalve maand lid, ben bang hoop dat we hier met een trol te maken hebben.
Ik ben niet harteloos, het is juist naastenliefde om mensen die zeggen christen te zijn en daar niet naar leven, dat het gevolgen heeft. Jezus zei tegen een vrouw die overspel had gepleegd en ze wilde stenigen, laat hij die zonder zonde is de eerste steen werpen. Maar hij zei ook gaat heen en zondig niet meer.quote:Op dinsdag 17 november 2009 21:40 schreef Disana het volgende:
[..]
De harteloosheid hiervan, want het is me niet onbekend, doet me elke keer toch weer versteld staan. En de vuigheid waar mee TS twee onvergelijkbare eenheden op één lijn zet vind ik onvergeeflijk slecht en dom. Soms zou die god gewoon moeten bestaan en onmiddellijk straffen
Geeft ook weer aan dat het voor de CU niet uitmaakt of je werkelijk in God gelooft, maar dat het vooral belangrijk is dat je hun dogma's aanhangt.quote:Op dinsdag 17 november 2009 21:42 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
Ja ze was een prostitue, dat is verleden tijd. Het gaat hier niet om ongelovigen maar mensen die zeggen dat ze christen zijn, hun levenswandel deugt niet.
Er zijn anders wel homoseksuele christenen die bewust ervoor hebben gekozen om dan alleen te blijven.quote:Op dinsdag 17 november 2009 21:38 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Ben bang van niet. Je mag wel homo zijn, maar als je vervolgens een relatie aangaat dan ben je zondig.
So much voor de barmhartige God en zijn dienaren.
Nou wat is het probleem dan?quote:Op dinsdag 17 november 2009 21:45 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
Ik ben niet harteloos, het is juist naastenliefde om mensen die zeggen christen te zijn en daar niet naar leven, dat het gevolgen heeft. Jezus zei tegen een vrouw die overspel had gepleegd en ze wilde stenigen, laat hij die zonder zonde is de eerste steen werpen. Maar hij zei ook gaat heen en zondig niet meer.
Eerst is het pedofilie, nu weer overspel.quote:Op dinsdag 17 november 2009 21:45 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
Ik ben niet harteloos, het is juist naastenliefde om mensen die zeggen christen te zijn en daar niet naar leven, dat het gevolgen heeft. Jezus zei tegen een vrouw die overspel had gepleegd en ze wilde stenigen, laat hij die zonder zonde is de eerste steen werpen. Maar hij zei ook gaat heen en zondig niet meer.
Geeft meer aan dat het voor de CU niet uitmaakt dat je vroeger een prostituee bent geweest, dat zou je niet zo snel zien bij een andere partijquote:Op dinsdag 17 november 2009 21:46 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Geeft ook weer aan dat het voor de CU niet uitmaakt of je werkelijk in God gelooft, maar dat het vooral belangrijk is dat je hun dogma's aanhangt.
Jawel dat weet ik, maar dan sta je voor de keuze tussen een 'gelukkig' leven met God, of een 'gelukkig' leven met je partner. Dus per definitie blijf je ongelukkig, mooie keuze is dat.quote:Op dinsdag 17 november 2009 21:47 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Er zijn anders wel homoseksuele christenen die bewust ervoor hebben gekozen om dan alleen te blijven.
De mens is toch geschapen naar God's evenbeeld. Homoseksuelen zijn toch ook mensen?quote:Op dinsdag 17 november 2009 21:42 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
Ja ze was een prostitue, dat is verleden tijd. Het gaat hier niet om ongelovigen maar mensen die zeggen dat ze christen zijn, hun levenswandel deugt niet.
Omgquote:Op dinsdag 17 november 2009 21:34 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
Je hebt vast wel meer te zeggen als lesbische atheiste.quote:
En wat ziet gij den splinter, die in het oog uws broeders is, maar den balk, die in uw oog is, merkt gij niet? (Matt 7:3)quote:Op dinsdag 17 november 2009 21:45 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
Ik denk dat ze even sprakeloos is.quote:Op dinsdag 17 november 2009 21:51 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Je hebt vast wel meer te zeggen als lesbische atheiste.
Het probleem is dat iemand die het geloof wil uitdragen in een functie waar de grondslag van de partij christus is er niet naar leeft.quote:Op dinsdag 17 november 2009 21:48 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Nou wat is het probleem dan?
Ongelukkig weet ik niet. Het lijkt mij wel heel erg moeilijk, maar ik heb er veel respect voor.quote:Op dinsdag 17 november 2009 21:49 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Jawel dat weet ik, maar dan sta je voor de keuze tussen een 'gelukkig' leven met God, of een 'gelukkig' leven met je partner. Dus per definitie blijf je ongelukkig, mooie keuze is dat.
Ik snap gewoon niet dat je dit met een pedofiel kan vergelijken. Zie je zelf echt niet dat dat nergens op slaat?quote:Op dinsdag 17 november 2009 21:52 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
Het probleem is dat iemand die het geloof wil uitdragen in een functie waar de grondslag van de partij christus is er niet naar leeft.
Nog overgehouden aan je studie?quote:Op dinsdag 17 november 2009 21:52 schreef Viking84 het volgende:
[..]
En wat ziet gij den splinter, die in het oog uws broeders is, maar den balk, die in uw oog is, merkt gij niet? (Matt 7:3)
Ik niet. Het lijkt me geen vrije keuze maar een keuze ingegeven door angst of peer pressure.quote:Op dinsdag 17 november 2009 21:53 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Ongelukkig weet ik niet. Het lijkt mij wel heel erg moeilijk, maar ik heb er veel respect voor.
1 korintiers5v1 Inderdaad men spreekt van hoererij onder u, en zulk een hoererij, als zelfs onder de heidenen niet (voorkomt), dat iemand leeft met de vrouw van zijn vader. 2 En gij zijt opgeblazen in plaats van u veeleer te bedroeven, en dus de bedrijver van die daad uit uw midden te verwijderen?quote:Op dinsdag 17 november 2009 21:52 schreef Viking84 het volgende:
[..]
En wat ziet gij den splinter, die in het oog uws broeders is, maar den balk, die in uw oog is, merkt gij niet? (Matt 7:3)
Wat dat betreft heb ik ook wel respect voor mensen die er dan voor kiezen om de rest van hun leven alleen te blijven, maar aan de andere kant kun je je ook afvragen of het christendom dan wel de juiste religie voor je is, als je dusdanig in je doen en laten beperkt wordt dat je geen relatie aan kan gaan.quote:Op dinsdag 17 november 2009 21:53 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Ongelukkig weet ik niet. Het lijkt mij wel heel erg moeilijk, maar ik heb er veel respect voor.
Inderdaad een erg ongelukkig gekozen vergelijking. Je kwetst mensen sowieso helaas al erg snel met dergelijke discussies.quote:Op dinsdag 17 november 2009 21:54 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Ik snap gewoon niet dat je dit met een pedofiel kan vergelijken. Zie je zelf echt niet dat dat nergens op slaat?
Heb je dit filmpje al gezien, deze vrouw is harstikke gelukkig en enthousiastquote:Op dinsdag 17 november 2009 21:55 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik niet. Het lijkt me geen vrije keuze maar een keuze ingegeven door angst of peer pressure.
Dat is echt zo'n typische opmerking voor jou weer hèquote:Op dinsdag 17 november 2009 21:56 schreef Adelante het volgende:
[ afbeelding ]
Die is vast niet alleen geweigerd op haar sexuele voorkeur
Hahahaha, geloof je het zelf?quote:Op dinsdag 17 november 2009 21:58 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
Heb je dit filmpje al gezien, deze vrouw is harstikke gelukkig en enthousiast
Het komt uit een goed hartquote:Op dinsdag 17 november 2009 21:58 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Dat is echt zo'n typische opmerking voor jou weer hè.
De meeste mensen hangen een religie aan uit geloof, maar er zullen ook wel mensen zijn die een religie uitkiezen die bij hun levensstijl past.quote:Op dinsdag 17 november 2009 21:56 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Wat dat betreft heb ik ook wel respect voor mensen die er dan voor kiezen om de rest van hun leven alleen te blijven, maar aan de andere kant kun je je ook afvragen of het christendom dan wel de juiste religie voor je is, als je dusdanig in je doen en laten beperkt wordt dat je geen relatie aan kan gaan.
Mensen kunnen zichzelf heel goed voor de gek houden, vooral als het begrip zonde als een zwaard van Damocles boven hun hoofd hangt en ze omgeven zijn door mensen die ze 'steunen' in hun merkwaardige keuze.quote:Op dinsdag 17 november 2009 21:58 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
Heb je dit filmpje al gezien, deze vrouw is harstikke gelukkig en enthousiast
Ze ziet er wel vriendelijk uit.quote:Op dinsdag 17 november 2009 21:56 schreef Adelante het volgende:
[ afbeelding ]
Omdat hij 12 vrienden had toch?quote:Op dinsdag 17 november 2009 22:00 schreef Enchanter het volgende:
TS is echt eenkneus , terwijl Jezus Christus () zelf homofiel was
Wat is er raar aan dat deze kerel op vrouwen valt?quote:Op dinsdag 17 november 2009 21:56 schreef Adelante het volgende:
[ afbeelding ]
Mensen die niet zo heel knap zijn, zijn wel vaker heel vriendelijk.quote:
Precies , ouwe darmtoerist dat het wasquote:Op dinsdag 17 november 2009 22:01 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Omdat hij 12 vrienden had toch?
Jep, blijkt dus dat religie en geloof an sich erg interpretabel is, en in de persoonlijke beleving minder afhankelijk van gangbare dogma's.quote:Op dinsdag 17 november 2009 21:59 schreef rutger05 het volgende:
[..]
De meeste mensen hangen een religie aan uit geloof, maar er zullen ook wel mensen zijn die een religie uitkiezen die bij hun levensstijl past.
Dan komen we weer terug bij de reactie die je daarvoor hebt gegeven.quote:Op dinsdag 17 november 2009 22:05 schreef Hukkie het volgende:
Maar goed laten we het bij de CU houden.
En jij gelooft dat echt. Zoals je ook gelooft dat je pedofilie en overspel op een lijn kunt zetten met homoseksualiteit.quote:Op dinsdag 17 november 2009 22:08 schreef matthijs.. het volgende:
Kijk maar wat die vrouw in het filmpje zei, ze kwam naar Jezus zoals ze was als homoseksueel en hij veranderde de verlangens van haar hart.
Ik volg je niet. Als je homo bent en dat vervolgens niet mag van je geloof, dan kun je toch beter verder kijken of een ander geloof beter aansluit bij je eigen overtuigingen?quote:Op dinsdag 17 november 2009 22:07 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Dan komen we weer terug bij de reactie die je daarvoor hebt gegeven.
Bijvoorbeeld dat je dan boeddhist gaat worden. Shoppen voor een religie die bij je past, dat doen sommige mensen ook. Sommige mensen wijzen religie weer helemaal af of staan er erg vijandig tegenover als het niet bij hun levensstijl past. Voor andere mensen is het christendom de enige ware religie en die zullen dan niet voor een andere religie kiezen.quote:Op dinsdag 17 november 2009 22:12 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Ik volg je niet. Als je homo bent en dat vervolgens niet mag van je geloof, dan kun je toch beter verder kijken of een ander geloof beter aansluit bij je eigen overtuigingen?
Wat heeft dat met levensstijl te maken?
Je wilt toch niet beweren dat er binnen het christendom niet een scala aan keuzes is die niet zo zwart en achterlijk zijn als CU of SGP? Volgens mij is de normale christen toch echt iets liefhebbender en toleranter hoor.quote:Op dinsdag 17 november 2009 22:16 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld dat je dan boeddhist gaat worden. Shoppen voor een religie die bij je past, dat doen sommige mensen ook. Voor andere mensen is het christendom de enige ware religie en die zullen dan niet voor een andere religie kiezen.
Er zijn inderdaad genoeg christenen die homoseksueel zijn en die ook vinden dat dat kan als christen. Zelfs dominee's e.d. Binnen de meeste kerken, ook de meer conservatieve, is er ook nog steeds een discussie gaande, waar vaak ook homoseksuele kerkleden bij betrokken zijn natuurlijk, over homoseksualiteit en hoe daar mee om te gaan.quote:Op dinsdag 17 november 2009 22:18 schreef Disana het volgende:
[..]
Je wilt toch niet beweren dat er binnen het christendom niet een scala aan keuzes is die niet zo zwart en achterlijk zijn als CU of SGP? Volgens mij is de normale christen toch echt iets liefhebbender en toleranter hoor.
Nou dan. Waarom kom je met boeddhisme als alternatief voorbeeld aan. Dat is bijna net zo raar de vergelijkingen die TS maakt.quote:Op dinsdag 17 november 2009 22:21 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Er zijn inderdaad genoeg christenen die homoseksueel zijn en die ook vinden dat dat kan als christen. Zelfs dominee's e.d. Binnen de meeste kerken, ook de meer conservatieve, is er ook nog steeds een discussie gaande, waar vaak ook homoseksuele kerkleden bij betrokken zijn natuurlijk, over homoseksualiteit en hoe daar mee om te gaan.
Je mag zelf ook wel een voorbeeld bedenken hoor.quote:Op dinsdag 17 november 2009 22:26 schreef Disana het volgende:
[..]
Nou dan. Waarom kom je met boeddhisme als alternatief voorbeeld aan. Dat is bijna net zo raar de vergelijkingen die TS maakt.
Je moet niet verdedigen wat domweg slecht is.
Jaquote:Op dinsdag 17 november 2009 22:12 schreef Disana het volgende:
[..]
En jij gelooft dat echt. Zoals je ook gelooft dat je pedofilie en overspel op een lijn kunt zetten met homoseksualiteit.
Juist als christen heb je een extra verantwoordelijkheid om andere mensen (die het vaak al erg moeilijk hebben) niet onnodig te kwetsen.quote:
De kerk hoort o.a. dit te doenquote:Op dinsdag 17 november 2009 22:21 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Er zijn inderdaad genoeg christenen die homoseksueel zijn en die ook vinden dat dat kan als christen. Zelfs dominee's e.d. Binnen de meeste kerken, ook de meer conservatieve, is er ook nog steeds een discussie gaande, waar vaak ook homoseksuele kerkleden bij betrokken zijn natuurlijk, over homoseksualiteit en hoe daar mee om te gaan.
In een geest van zachtmoedigheid.quote:Op dinsdag 17 november 2009 22:47 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
De kerk hoort o.a. dit te doen
1korintiers5v1 Inderdaad men spreekt van hoererij onder u, en zulk een hoererij, als zelfs onder de heidenen niet (voorkomt), dat iemand leeft met de vrouw van zijn vader. En gij zijt opgeblazen in plaats van u veeleer te bedroeven, en dus de bedrijver van die daad uit uw midden te verwijderen?
v13 Hen, die buiten zijn, zal God oordelen. Doet, wie niet deugt, uit uw midden weg.
op de volgende manier galaten6v1 Broeders, zelfs indien iemand op een overtreding betrapt wordt, helpt gij, die geestelijk zijt, hem terecht in een geest van zachtmoedigheid, ziende op uzelf; gij mocht ook eens in verzoeking komen.
Mensen onnodig kwetsen (en hun daarmee zelfs van het christendom vervreemden) is zondig. Ook wordt er in de bijbel nadrukkelijk gewaarschuwd voor onzinnige en schadelijke discussies.quote:Op dinsdag 17 november 2009 21:52 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Oorsponkelijk is de mens naar het evenbeeld van God gemaakt, de eerst twee mensen hadden tegen God gezondigd wat als gevolg de zondeval had. Vanaf dat moment heeft de mens een zondige natuur, gevolgen daarvan zijn o.a. overspel, dronkenschap, stelen , homoseksualiteit.quote:Op dinsdag 17 november 2009 22:50 schreef KoosVogels het volgende:
Waarom zou een praktiserend homoseksueel geen goede christen kunnen zijn? Bovendien, mijn beste TS, als de mens is gemaakt naar het evenbeeld van god dan betekent dat dus dat god ook een beetje gay is. Nietwaar?
Open er een topic over zou ik zeggen (al is die er vast al wel geweest).quote:Op dinsdag 17 november 2009 22:57 schreef vigier het volgende:
Waar ik trouwens benieuwd naar ben: je sexuele geaardheid ligt uit mijn hoofd op 7 plaatsen in je hersenen vast. Althans: of je op mensen van je eigen of van het andere geslacht valt.
Maar ligt pedofilie niet op een zelfde manier vast? Is daar wel eens onderzoek naar gedaan? Ik ben daar eigenlijk wel benieuwd naar.
Is het geen kleine contradictie dat god, die voorgesteld wordt als zijnde vergevingsgezind, de gehele mensheid verdoemt omdat onze voorvaderen in een ver verleden hebben gezondigd. Als god immers werkelijk de vergeving zelve was dan had hij eva vergeven. Daarnaast had hij de homoseksueel zijn gedrag niet kwalijk genomen vanwege zijn vergevingsgezinde natuur en omdat de mens niet beter weet.quote:Op dinsdag 17 november 2009 22:58 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
Oorsponkelijk is de mens naar het evenbeeld van God gemaakt, de eerst twee mensen hadden tegen God gezondigd wat als gevolg de zondeval had. Vanaf dat moment heeft de mens een zondige natuur, gevolgen daarvan zijn o.a. overspel, dronkenschap, stelen , homoseksualiteit.
Je naaste kwetsen.quote:Op dinsdag 17 november 2009 22:58 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
Oorsponkelijk is de mens naar het evenbeeld van God gemaakt, de eerst twee mensen hadden tegen God gezondigd wat als gevolg de zondeval had. Vanaf dat moment heeft de mens een zondige natuur, gevolgen daarvan zijn o.a. overspel, dronkenschap, stelen , homoseksualiteit.
Open een topic over de erfzonde zou ik zeggen in FL.quote:Op dinsdag 17 november 2009 23:03 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Is het geen kleine contradictie dat god, die voorgesteld wordt als zijnde vergevingsgezind, de gehele mensheid verdoemt omdat onze voorvaderen in een ver verleden hebben gezondigd. Als god immers werkelijk de vergeving zelve was dan had hij eva vergeven. Daarnaast had hij de homoseksueel zijn gedrag niet kwalijk genomen vanwege zijn vergevingsgezinde natuur en omdat de mens niet beter weet.
Waarom eist god dat de mens van hem houdt terwijl de liefde overduidelijk eenzijdig is? Een schepsel dat er zo'n moraal op nahoudt kan immers nooit van ons houden.
Bijna vergeten, jij bent ook een strijder van het christelijke geloof. Vandaar natuurlijk ook die joodse vlag als avatar. Die Israelieten waren immers de lievelingetjes van onze lieve heer. Vreemd dat een vader, want dat is god volgens jullie, bepaalde kinderen voortrekt. In de hedendaagse wereld omschrijven wij dergelijke types als een slechte ouder.quote:
Slotje voor dit topic dan, want een bericht uit de media goedpraten op basis van religieuze overtuigingen, is onzinnig.quote:Op dinsdag 17 november 2009 23:04 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Open een topic over de erfzonde zou ik zeggen in FL.
Dat lijkt me nogal een boude bewering, zeker gezien je sig.quote:Op dinsdag 17 november 2009 23:11 schreef PalmRoyale het volgende:
Ja hoor, weer zo'n regi kneusje dat nog steeds in sprookjes gelooft. Mijn sig is jou op het lijf geschreven matthijs.
Dat is een van de dingen waar ik over struikel. De onverdraagzaamheid jegens een ander die ook in God gelooft. Ook al ben je homo, de liefde voor je partner zou de boventoon moeten voeren in iedere discussie. En zeker in de discussie mbt God.quote:Op dinsdag 17 november 2009 23:18 schreef KoosVogels het volgende:
Onvoorstelbaar dat christenen zoals matthijs denken dat er een plekje in de hemel voor hen is gereserveerd, terwijl hun intolerante houding eigenlijk een ereplekje in de hel op zou moeten leveren.
Reli's, you gotta love'em.
Ik noem de zonden gewoon zoals het is.quote:Op dinsdag 17 november 2009 23:18 schreef KoosVogels het volgende:
Onvoorstelbaar dat christenen zoals matthijs denken dat er een plekje in de hemel voor hen is gereserveerd, terwijl hun intolerante houding eigenlijk een ereplekje in de hel op zou moeten leveren.
Reli's, you gotta love'em.
Helemaal waar. Daarnaast is die onverdraagzaamheid ten opzichte van andere gelovigen ook absurd. Immers, iemand die dezelfde religie aanhangt als jij zou toch meer steun en liefde mogen verwachten. Helemaal van mensen die prat gaan op medemenselijkheid.quote:Op dinsdag 17 november 2009 23:22 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Dat is een van de dingen waar ik over struikel. De onverdraagzaamheid jegens een ander die ook in God gelooft. Ook al ben je homo, de liefde voor je partner zou de boventoon moeten voeren in iedere discussie. En zeker in de discussie mbt God.
Dat lijkt me ook de crux van de hele discussie: Ieder heeft zijn eigen God, alleen hebben de gevestigde instanties moeite om dat te accepteren.quote:Op dinsdag 17 november 2009 23:29 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Dus CU leden mogen geen schaaldieren eten?
Als er een God is, dan weet ik één ding zeker. Die hypocriete lijers die claimen uit naam van het Christendom anderen in de hoek te kunnen zetten dat zijn God's favoriete aanmaakblokjes.
Vooral omdat ze hypocriet als de pest zijn, want ze leven zelf ook niet naar God's woord.
Jij oordeelt. Mag ook niet.quote:Op dinsdag 17 november 2009 21:42 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
Mag je mening zijn,ik vraag me alleen af van welke planeet je komtquote:Op dinsdag 17 november 2009 23:26 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
Ik noem de zonden gewoon zoals het is.
Mwah... Ik weet het niet.quote:Op dinsdag 17 november 2009 23:34 schreef Meki het volgende:
Als Christenunie dit doet van riligieuze zaak is het volle recht.
Nee waarom zou dit discriminatie zijn dan ?quote:Op dinsdag 17 november 2009 23:35 schreef Hukkie het volgende:![]()
Hoi Meki, is dit geen gevalletje discriminatie?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |